Descarrilament al metro de València

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

42 MORTS I RES

Post by abegot »

ESTRANYA calma nacional després de la catàstrofe del metro valencià. Res a veure amb l'agitació peninsular amb què es va afrontar el túnel del Carmel. A Catalunya no se li perdonen ni les desgràcies.

Joan Barril

Sens dubte no és el moment. El dol pels morts de València perdura. I a més hi ha la visita del Papa, que, amb el que ha costat, no es tracta d'aigualir-li la festa. Però quan Ratzinger hagi tornat al Vaticà serà el moment de començar a preguntar-se de veritat pels verdaders motius de l'accident. Perquè carregar-li els morts al conductor mort no és propi d'una Administració responsable. Un metro no és un autobús. Una instal.lació popular com és el ferrocarril metropolità ha de comptar amb tots els sistemes de seguretat i de prevenció que existeixen. I en el cas de la línia 1 de València, que ja va ser l'escenari d'un accident amb ferits el setembre passat, és evident que s'ha negligit amb contumàcia i, el que és encara pitjor, amb una frivolitat a càrrec del conseller d'Infraestructures impròpia d'una tragèdia d'aquestes característiques.

L'accident del metro de València no és una catàstrofe natural. Es tracta d'una acumulació d'omissions que no poden ser imputables a un conductor amb 14 dies de formació. Es tracta també d'un servei públic gestionat per l'Administració pública. De moment només els sindicats, en una defensa pòstuma del seu company mort, han aixecat una mica la veu. Però seria significatiu que les autoritats valencianes sobrevolessin sobre aquest accident i el seu paper fos recordat per les cares lògicament compungides de l'alcaldessa i del president. Seria significatiu de les dues vares de mesurar que s'apliquen a Espanya per treure partit de la desgràcia aliena. A qualsevol govern se li pot partir un Prestige. Però els governs es valoren en funció de la gestió de la indignació o de la preocupació popular.

I aquí hi ha dues actituds definides.

La primera: jo no he estat, això li passa a qualsevol, la culpa és dels altres, no n'hi ha per tant i si vostè protesta ja ens veurem al jutjat.

La segona: investigarem el que ha passat, pal.liarem els danys, indemnitzarem els afectats i els responsables deixaran voluntàriament de ser-ho.

No obstant, en el cas del metro de València, sorprèn la relativa tranquil.litat amb què el Govern autonòmic està responent. No cal anar gaire lluny per recordar l'agressivitat amb què es va abusar de l'enfonsament del Carmel. No vam saber del cert on va començar el problema, però sabem en quines condicions es van aplicar les solucions.

Per sort, no hi va haver morts. Es va ampliar generosament el perímetre dels afectats i es va aprofitar el desastre per rehabilitar un barri que havia nascut malament. I, no obstant, encara avui, en cercles polítics i periodístics per als quals tot s'hi val, encara s'intenta desprestigiar el tripartit amb la cosa del Carmel. S'haurà de veure si a la Generalitat valenciana es produeixen dimissions, si hi ha algun culpable per omissió una mica més important que el conductor mort i si s'aconsegueix donar tranquil.litat i satisfacció als viatgers que ja no baixen al metro amb la mateixa tranquil.litat d'abans.

Els governs han de saber que la vida del ciutadà és la matèria primera amb la qual han de governar. Avui el metro de València circula més lent.

Ara toca que l'autocrítica política sigui ràpida.


Noticia publicada a la pàgina 88 de l'edició de 6/7/2006 de El Periódico
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Certament, un miracle hauria de passar perquè aquesta gent dimitís, com ho faria qualsevol polític amb dignitat, cosa que aquí a Espanya és quelcom difícil, per no dir impossible, de trobar.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

:cop :evil: :cop :evil: :blah :bleah :boig :vomit :wc :avall :nono :oops: :aaa :aaa :mmm :callat :vomit :llengua :emprenyat :pistola :emprenyat



:'(


Suposo que no hi ha cap manera més directa d´explicar com em sento...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si, realment es molt indignant. Al menys, en el cas Carmel, afortunadament, no hi va haver cap mort i van cesar a gent. En canvi, en un cas tan greu...parlem de 42 morts, per favor!!!!!!!!
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Això derivarà a on no toca...

Post by JaMiRo! »

EDITO per esborrar el meu missatge perquè em sembla que arribarem on no hem d'arribar...
Last edited by JaMiRo! on Thursday 06/07/2006 23:50, edited 2 times in total.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Carmel

Post by Santfeliuenc »

Hola,
metring wrote:Si, realment es molt indignant. Al menys, en el cas Carmel, afortunadament, no hi va haver cap mort i van cesar a gent. En canvi, en un cas tan greu...parlem de 42 morts, per favor!!!!!!!!
La verdad es que el que no haya habido muertos en el caso Carmel no ha de ser óbice para minimizarlo ni decir que no tiene importancia y que este caso es más grave porque hayan fallecido 42 personas, de momento.

Si en el caso Carmel el tema llega a pasar de noche, la gente no se da cuenta y no se desaloja a nadie, la tragedia habría sido digna de una catástrofe sísmica en el tercer mundo. ¿No pasó nada? pues no, pero no porque seamos mejores que nadie sino por pura chorra, ni más ni menos.

En cualquiera de los dos casos, ni tienen la culpa los habitantes del Carmel ni tampoco los usuarios del metro de la línea 1 de Valencia y alguien ha de salir a dar la cara y asumir responsabilidades por los hechos ocurridos.

Es incomprensible que en cualquiera de los dos sitios haya pasado lo que ha pasado y que nadie tenga que asumir la responsabilidad pertinente. Aquí con echarle la culpa al muerto parece que ya vale. Indiscutiblemente que si hay una señal que indica "40" no puedes ir a 80, pues claro que fue exceso de velocidad, eso se intuía ya desde antes de que nadie dijese nada, ¿cómo es posible que descarrile un tren con esas consecuencias si no le das un poquito más de candela de la normal? no puede ser. De acuerdo, pero una red ferroviaria que ransporta esa cantidad de gente día a día no puede estar en manos de una persona a la que le puede pasar algo, a quien le puede dar un infarto, quedarse dormido, etc. y no disponer de sistemas que hagan frenar al convoy cuando llegue a una limitacón como esa, a un cruce como ese, a un cambio de agujas de tal magnitud del que había ahí.

Los accidentes y las barbaridades como la de Valencia pasan porque hay un cúmulo de muchas circunstancias que se juntan todas y que todas salen mal y de esa manera pasa lo que pasa. Es responsable la empresa por no tener los medios adecuados, es responsable el ente que coloca ahí a esos responsables que por ahorrarse cuatro duros ponen, no ya en peligro ni en riesgo, sino en juego la vida de toda esa gente porque sí. Son responsables los dirigentes que permiten y que toleran que eso sea y se haga así. Y es responsable un conductor que viendo que tiene que ir a 40, va y pone el vehículo al doble en una curva como esa.

Y el que en el Carmel no haya pasado nada peor no es porque aquí seamos geniales, sino por pura suerte, nada más. Aquí no ha dimitido ni Dios, por mucho que diga el Sr. Barril, que tiene la única misión de darle jaboncito a su partido político que le paga el artículo de su PSC-riódico y meterse con el partido político rival que es quien está en el poder en la Comunidad Valenciana. Eso es rastrero, máxime cuando a toro pasado va y dice que a cualquiera se le puede partir un Prestige... sí se le puede partir a cualquiera pero cuando pasó ya hubo quien dijo que "ojalá hubiera otro Prestige para echarlos de ahí".

A mi la verdad, como todos me parecen igual de inútiles, de ineptos, de rastreros y de incapaces de resolver nada, lo mismo me da el PP de Valencia en este caso, que el PP de Galicia en el otro, que el tripartito en Cataluña con el Carmel, que la Junta de Andalucía socialista con las subvenciones a los señoritos de los latifundios por no trabajarlos ni cultivar nada, porque mucho hablar y llenarse la boca de todo lo que querais en las tertulias de la radio pero a la hora de ponerse manos a la obra y solventar los problemas nada de nada, ni PP, ni PSOE, ni PSC, ni CiU, ni nadie...

Y ahora, en lugar de investigar a ver qué ha pasado, pues en plan rastrero, como siempre, unos tratarán de decir que el culpable de todo ha sido el PP de Valencia que gobierna en el Ayuntamiento y en la Comunidad Valenciana, cuando si eso hubiese pasado en Cataluña y pongamos que en el Ayuntamiento y la Generalitat estuviese el PSC o CiU, la excusa sería que no se puede invertir más dinero en FGC porque Madrid no se lo da y porque se les llevan los impuestos (dejará de estar Valencia en el mismo caso...). Otros le echarán la culpa al conductor para librarse de lo que se pueda decir y resumirán el asunto en que el tipo uba al doble de la velocidad permitida, los sindicatos defenderán a un tipo que se pasó diez pueblos simplemente porque era el operario y parece que haga lo que haga un operario, si fallece no se puede decir que era incorrecto porque queda como mal...

Todo lo que se quiera pero aquí nadie dimitó en el Carmel, en Valencia nadie dimite ni asume responsabilidades, nadie dice que esa formación de esos conductores es de cachondeo y no se cuestiona nadie el que con 14 días de prácticas ya se sepa llevar bien un convoy de metro, etc.

Hemos llegado a un punto en el que la verdad ya da lo mismo y se deciden las cosas por mayoría y para que salga lo que quiere el que tiene mayor presencia en el ente o asociación que sea el encargado de resolver el tema. Como en Valencia tiene mayoría el PP, al final quedará la cosa y las comisones que se hagan como que el conductor tuvo la culpa porque fue a mayor velocidad de la permitida y ni se estudiará que la formación era una mierda, que la línea no tenía ni las inversiones ni las características necesarias y se acabó. En el Carmel tenían mayoría los otros, por lo tanto aquí no pasó nada, era normal que las casas se viniesen abajo, nadie tiene la culpa ni es responsable, y nadie dimite, y si alguien dimite, tranquilos que a los pocos días y sin que nadie se acuerde ni diga nada lo metemos en otro cargo de similar importancia y relevancia y pelillos a la mar.

¿Ocurre lo del 11-M en Madrid? pues como estaba el PP sale el tío aquel y dice que ha sido ETA porque así en las elecciones ganan ellos de calle... y por el otro lado sale el otro rompiendo las normas éticas y diciendo que han sido los moros porque entonces ganan ellos... ¿se investiga? no, ¿se busca la verdad? no, ¿a alguien le interesa algo que no sean sus intereses propios? no. A los que estaban, por mucho que les dijeses, había sido el que ellos querían: ETA. Y si hubiesen ganado, en la comisión formada y por mayoría habría salido que sí que lo era. Y a los otros, que ganaron, lo que les interesaba es que fuesen los moros, y como ganaron, pues montaron la comisión para que saliese que efectivamente habían sido los moros. Y si las elecciones las hubiese ganado, en lugar del PSOE, el River Plate, pues seguro que lo del 11-M habría sido obra de Boca Juniors sin investigar nada, sin buscar la verdad y por mayoría absoluta, y si las elecciones las hubiese ganado el capitán Kirk del Enterprise, seguro que esa matanza habría sido obra de los Klingon. Todavía flipo yo con toda esa gente que en 2 días y medio querían tener esclarecido un hecho tan grave y lamentable como lo del 11-M, tanto por el lado de los que apostaban por la autoria de los unos, como los que apostaban por los otros. Es imposible que en dos días pueda nadie saber quién **** habia sido y lo que se vivió fue una manipulación por ambas bandas de tal calibre y de tamaña vileza tratando de aprovecharse del ciudadano que habia que meterlos en la cárcel a todos, a los unos y a los otros, a todos. Ganaron los que ganaron y lo hicieron manipulando, pero es que si hubiesen ganado los otros, también lo habrían hecho engañando y manipulando, mintiendo e inventándose cosas falsas.

Y ahora aquí y en este tema se está haciendo igual, que si la culpa es del conductor y me libro de todo... que si la culpa es de la Generalitat y el Ayuntamiento y entonces me libro yo... Pues no señores, la responsabilidad muchas veces no es o de uno o de otro, sino que en la mayoría de ocasiones cada cual tiene un porcentaje de esa culpa o de esa responsabilidad, y a veces como en lo de Valencia o el Carmel no hay un único responsable o dos bandos solamente sino que hay 3, 4, 5, 6 ó más gente que está cobrando unos sueldos como para dar la cara y asumir su responsabilidad y no lo hacen y solamente tratan de salvar el culo.

Todo esto es una farsa, aquí no se investiga nada, no se persigue la verdad, no se busca a los verdaderos responsables de las cosas, no se analiza nada para que no vuelva a pasar, nadie dimite, nadie asume responsabilidades, nadie dice "mira, ha pasado esto, solucionémoslo así y de esa forma ya nunca más volverá a haber más muertos innecesarios". De eso nada, aquí a lo que vamos es a gastar muy poco en lo muy necesario, a seguir con los mismos problemas de siempre, a decir que lo útil y lo necesario es muy caro y que cuesta mucha pasta y que por eso no se hace y punto. A llenarse todos los bolsillos con el dinero ajeno y se acabó. A echarle la culpa al de enfrente y nada más.

Y al final... ¿qué ha pasado en el Carmel? pues ni idea ¿qué ha pasado en Valencia? pues lo mismo, ni puñetera idea, ¿quién va a responsabilizarse? pues nadie.

"Aquí nunca pasa nada, y si pasa... se le saluda".

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Pudor de socarrim

Post by abegot »

Pudor de socarrim

Isabel-Clara Simó

He rebut un article publicat en el diari Levante l'octubre del 2005, fa doncs quasi un any, a propòsit d'un accident que havia tingut la línia 1 del metro de València -el trenet- el 26 de setembre. Totes les previsions dels articulistes -Xavier Garcia i Vicent Torres- s'han complert. Denunciaven que el govern valencià inverteix moltíssim en carreteres i molt poc en el metro, del qual la línia 1 -"que se mantiene en el nivel más obsoleto"- és el pitjor exemple, i que les enormes inversions en el desdoblament del bypass i les noves línies del TGV s'han menjat tot el pressupost; cal sumar-hi, diuen, una important inversió en la prolongació del tramvia a zones amb escassa població que no ho justifiquen, cosa que fa pudor de socarrim, car se suposa un suport a determinades urbanitzacions privades. L'article és contundent i es lamenta que no se'n tornarà a parlar mentre no hi hagi víctimes mortals. És desesperant comprovar que els articulistes tenien tota la raó, i fa posar la pell de gallina pensar que l'accident es podia evitar, car els problemes de la línia 1 eren sabuts, denunciats, divulgats i assenyalats. Val la pena assenyalar que els articulistes diuen que atribuir a un error humà cada desgràcia és un tic sense justificació, ja que precisament existeixen tota mena de tècniques per contrarestar l'error humà. Tècniques que no s'han emprat en el metro de València.

El mal és que molt em temo que, rere cares fúnebres, l'única política que emprarà el govern Camps és subvencionar les famílies de les víctimes perquè callin, tàctica que tan bé li va anar a Fraga amb el Prestige, i esperar que tot s'oblidi. Espantós.

AVUI divendres, set de juliol del 2006
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

València, escenari d'una contradicció

Post by abegot »

València, escenari d'una contradicció

Ester Pinter

Mentre milers de pelegrins riallers inundaven ahir València amb les seves motxilles blanques i grogues a l'espera de l'arribada del Papa demà, a l'Institut de Medicina Legal encara continuaven dipositats els cossos sense acabar d'identificar per la policia científica de tres de les 42 víctimes mortals de l'accident de metro de dilluns. Precisament la víctima número 42, la mare de Violeta Rius, la nena d'onze anys de Torrent convertida en imatge de la tragèdia, moria ahir a l'Hospital La Fe.

És l'evidència d'una contradicció imposada per l'infortuni amb què les màximes autoritats valencianes s'han d'enfrontar, però a la qual ja han començat, d'alguna manera, a treure rèdit. Mentre l'oposició, els sindicats de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i algunes associacions de veïns els exigeixen responsabilitats per la inexistència del corresponent sistema de seguretat a la línia 1, a la televisió i la ràdio autonòmiques se silencien aquestes crítiques en favor de notícies positives al voltant de la Trobada Mundial de Famílies d'aquesta setmana i la seva clausura per part de Benet XVI.

Totalment segura

Les causes de l'accident, segons Ràdio 9 i Canal 9, una televisió, curiosament, especialitzada en la investigació de successos, és deuen exclusivament al que diu el govern valencià, "a una errada humana", i ja no s'hi donen més matisos. Ràdio 9 en concret, davant dels múltiples dubtes sobre la seguretat de la línia expressats per treballadors i usuaris i publicats pels mitjans privats, repetia ahir incessantment als seus butlletins que "segons els mateixos treballadors, la línia 1 del metro és totalment segura" i després només s'escoltava la veu d'un suposat maquinista, al qual no s'identificava amb noms i cognoms, assegurant-ho.

Tanmateix, el PP a les Corts Valencianes no va acceptar ahir la proposta del PSPV-PSOE perquè el president Francisco Camps comparegui en el ple extraordinari de dimecres que ve per donar explicacions sobre l'accident. Al seu lloc, el grup majoritari va decidir que seran els consellers d'Infraestructures i Administracions Públiques, José Ramon García Anton i Miguel Peralta, respectivament, els que compareixeran dimarts en un ple extraordinari. Per a aquest, van prometre la màxima transparència i la seva disposició a acceptar una comissió d'investigació si així ho demanava l'oposició. Esquerra Unida ja va assegurar que tornarà a exigir en aquest plenari la dimissió de García Antón.

Sobre possibles responsabilitats d'aquest, ahir transcendia que el 2003 un maquinista va denunciar el risc del revolt on dilluns va descarrilar el comboi que conduïa Joaquín Pardo a 80 km/h. FGV ho va resoldre simplement posant un senyal de limitació de velocitat de 40 km/h. No obstant, aquest revolt no és l'únic revolt perillós que hi ha a la línia 1 i que depèn exclusivament de la perícia del conductor a l'hora d'agafar-lo. Al llarg dels seus 7,1 km en túnel hi ha nou revolts més sense balises de frenada o sense senyalitzar. En aquest sentit, el secretari general del Sindicat Ferroviari (SF), Fernando Soto, va sol·licitar ahir "la instal·lació, amb caràcter preventiu, de les balises de seguretat que siguen necessàries a tot el tram de la línia 1 fins que no estiga l'altre sistema ATP (Protecció Automàtica del Tren)". Aquest sistema que impedeix que els combois augmentin la velocitat permesa en cada tram i que, segons tots els experts, a excepció del conseller d'infraestructures valencià, hauria evitat l'accident, ja estava previst instal·lar-lo abans de l'accident, entre 2007 i 2010. El sistema actual, Frenada Automàtica Puntual (FAP) -molt més barat i pel qual va optar fa sis anys, malgrat que les altres línies tenien l'ATP- el que fa és frenar el tren si supera la velocitat permesa, però el problema és que les balises que ho permeten només estan en zones de canvis d'agulles o semàfors.

L'alcaldessa Rita Barberá, que ahir va tornar a vestir del seu color habitual, el vermell, és de moment a qui més li està tocant nedar entre dues aigües en la seva atapeïda agenda. Així, a primera hora es reunia amb Francisco Camps, set consellers i els nou alcaldes de les localitats veïnes on vivien algunes de les víctimes del tràgic succés. Plegats, van acordar facilitar al màxim que les ajudes arribin als afectats de manera immediata. Les diferències polítiques, tenint en compte que la majoria dels alcaldes dels ajuntaments afectats són socialistes, van decidir aparcar-les, però aquests es van ratificar que en el seu moment demanaran responsabilitats davant les faltes de seguretat de la línia.

Barberá se sumava tot seguit al vicepresident del Consell, Víctor Campos, i al delegat del govern central al País Valencià, Antoni Bernabé, per felicitar personalment els voluntaris de la Creu Roja i dels cossos de la Policia Autonòmica, de Protecció Civil, del Servici d'Emergència de 112 i el grup de psicòlegs d'emergència, que van treballar en les tasques de rescat. Tot seguit, l'alcaldessa era també notícia perquè va anunciar que lliurarà a Benet XVI les claus de la ciutat quan arribi a la catedral dissabte i que, per decisió pròpia, li regalarà una rèplica en plata de llei de la Mare de Déu dels Desemparats, patrona de la ciutat.

A la tarda, unes 300 persones es manifestaven als peus del consistori de la capital amb crits de "No al Papa" i amb pancartes de "Jo no t'espere". La convocatòria s'havia fet per SMS amb un reclam molt revelador: "Milions d'euros per al Papa i obres faraòniques per a glòria de Rita i el PP i misèria per als ciutadans".

AVUI divendres, 7 de juliol del 2006
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

em fa molta ràbia que la Generalitat V. en comptes de donarli mes diners a FGV per al manteniment del seu material mobil i les seves instalacions, s'ha gastat un capital colos per rebre a un senyor, que no es més que un humà, com tots els altres :( :evil: (punt de vista ateu)
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

Ferrovi wrote:em fa molta ràbia que la Generalitat V. en comptes de donarli mes diners a FGV per al manteniment del seu material mobil i les seves instalacions, s'ha gastat un capital colos per rebre a un senyor, que no es més que un humà, com tots els altres :( :evil: (punt de vista ateu)
El teu punt de vista, és el meu punt de vista (sigui o no sigui .... :suar :sant
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Investigació periodística en marxa

Post by abegot »

DESCLOT - AVUI

L'accident del presumpte metro de València ha desbocat una nova fornada d'investigació periodística d'alt nivell a Madrid. Enhorabona.

Mentre El País reuneix les proves i els testimonis que van solts pel món per demostrar que el govern valencià és el culpable de la indigència de la línia 1, en la qual es va estavellar el comboi, El Mundo i l'Abc remouen cel i infern per veure com en fan responsables els socialistes. És evident que els nois de Polanco ho tenen molt més fàcil. La Generalitat Valenciana té més punts negres que la xarxa viària espanyola. Per això, cal parar atenció als lloables intents de Pedro Jota i el falangisme liberal per encolomar la catàstrofe al PSOE. La portada del seu diari feia goig ahir. Segons El Mundo, "el traçat del revolt de la mort es va forçar per unir dues línies del metro". I qui va perpetrar el combinat letal?: "El govern de la UCD va adjudicar l'entrada de dos ferrocarrils al subsòl de la ciutat, que el PSOE va decidir unir amb un gir brusc en el traçat". Molt bé. Així, els socialistes són els culpables del pitjor accident que ha patit el metro a la Península per una decisió de fa vint anys. Que el PP governi el País Valencià ara en fa onze i que en tot aquest temps ningú hagi resolt les mancances d'una infraestructura tercermundista mentre es disparava pólvora de rei per construir tota mena de mones de Pasqua només és un detall insidiós. Posats a perpetrar teories bàrbares, ¿als senyors de la premsa de Madrid no els cau la cara de vergonya quan comparen la línia 1 del metro de València amb la T4?

Tot ho paga l'Estat....
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

abegot wrote:El Mundo i l'Abc remouen cel i infern per veure com en fan responsables els socialistes. És evident que els nois de Polanco ho tenen molt més fàcil. La Generalitat Valenciana té més punts negres que la xarxa viària espanyola. Per això, cal parar atenció als lloables intents de Pedro Jota i el falangisme liberal per encolomar la catàstrofe al PSOE. La portada del seu diari feia goig ahir. Segons El Mundo, "el traçat del revolt de la mort es va forçar per unir dues línies del metro". I qui va perpetrar el combinat letal?: "El govern de la UCD va adjudicar l'entrada de dos ferrocarrils al subsòl de la ciutat, que el PSOE va decidir unir amb un gir brusc en el traçat".
Sí, clar, està claríssim que això és un complot judeo-masónico i que la culpa de tot la té Pablo Iglesias, Zapatero i per suposat, eta... >:(

Hay que joderse >:( >:(
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.com/
------------------------------------
La policia avui reconstruirà l'accident de València amb un metro similar

EFE
VALÈNCIA

La policia farà avui a la nit una reconstrucció de l'accident del metro de València utilitzant una unitat de tren semblant a la sinistrada dilluns passat. L'actuació s'emmarca en la investigació oberta per determinar les causes del descarrilament, que va causar la mort d'un total de 42 persones. La reconstrucció es realitzarà una vegada finalitzat el servei habitual de la línia 1, segons fonts de Ferrocarrils de la Generalitat valenciana (FGV).
La investigació preliminar va determinar que el tren sinistrat, que es disposava a arribar a la parada de Jesús, circulava a 80 quilòmetres per hora en un tram en què la velocitat màxima és de 40 quilòmetres. També avui, el president de la Generalitat valenciana, Francisco Camps, es reunirà amb els quatre sindicats amb representació a FGV amb l'objectiu d'abordar l'accident.

EL COMUNICAT

Mentrestant, set persones que van resultar ferides en el sinistre encara estan ingressades en quatre hospitals de la ciutat de València, dues d'elles amb pronòstic "molt greu", segons fonts de la Conselleria de Sanitat. Una altra està "greu", n'hi ha tres de "menys greus" i la setena es recupera de ferides lleus. Concretament, a l'Hospital Doctor Peset està ingressada una dona de 44 anys, resident a Torrent, que continua amb un pronòstic molt greu. A l'Hospital Clínic de València hi ha ingressada una altra dona, de 40 anys i també veïna de Torrent, amb traumatisme cranioencefàlic i amb un diagnòstic molt greu.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Penós tot plegat...Aquests polítics són tan penosos que semblen uns nens malcriats de 5 anys, que es passen tot el día tocant els collons i dient "Yo no he sido". De veritat, han arribat a un punt en que em fot fàstic tot el que tingui a veure amb la política, que no és tal sinó una colla d'imbècils acusiques...

I evidentment, la culpa serà del maquinista, inclòs el fet que la infraestructura estigui malament, també serà culpa d'ell. I és clar, com que no es pot defensar, doncs apa, cap problema... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

P.D.: Disculpeu aquesta abruptesa en la meva resposta, però trobo que és massa fort el que està passant...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.com/
-----------------------------------
Els sindicats del metro de València ara exculpen els polítics

IGNASI MUÑOZ
VALÈNCIA

Els representants dels treballadors del metro de València van fer ahir marxa enrere en la seva exigència de dimissió del conseller d'Infraestructures. El comitè d'empresa es va reunir amb el president del Consell, Francisco Camps, i va carregar sobre els tècnics de seguretat dels ferrocarrils valencians la responsabilitat de les "insuficiències en seguretat".
Jorge Álvarez, del Sindicat Independent Ferroviari, va donar a entendre que hi havia prou pressupost, però no es va utilitzar bé. "Si un polític posa deu milions per comprar un cotxe amb totes les mesures de seguretat i es compra un 600, el responsable és el tècnic, que l'enganya", va dir.

VIOLETA SURT DE L'HOSPITAL

Ahir va rebre l'alta hospitalària Violeta, la nena d'11 anys que dijous passat va perdre la seva mare, ferida de gravetat en l'accident. Sis ferits continuen ingressats en estat greu o molt greu.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

wefer wrote:Els representants dels treballadors del metro de València van fer ahir marxa enrere en la seva exigència de dimissió del conseller d'Infraestructures. El comitè d'empresa es va reunir amb el president del Consell, Francisco Camps, i va carregar sobre els tècnics de seguretat dels ferrocarrils valencians la responsabilitat de les "insuficiències en seguretat".
Jorge Álvarez, del Sindicat Independent Ferroviari, va donar a entendre que hi havia prou pressupost, però no es va utilitzar bé. "Si un polític posa deu milions per comprar un cotxe amb totes les mesures de seguretat i es compra un 600, el responsable és el tècnic, que l'enganya", va dir.
>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
No entenc aquesta postura del sindicat ferroviari? Què vol dir que és culpa dels tècnics? N'estic segur que els tècnics al seu moment van exposar els dos sistemes que hi havia per a poder instal·lar, un més barat i un més car i el POLÍTIC és qui decideix quin posar... :evil:

Això que els sindicats ara diguin això només m'ho explico d'una manera: Que els polítics hagin comprat al sindicat :evil: :evil:
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

wefer wrote:http://www.elperiodico.com/
-----------------------------------
Els sindicats del metro de València ara exculpen els polítics

IGNASI MUÑOZ
VALÈNCIA

Els representants dels treballadors del metro de València van fer ahir marxa enrere en la seva exigència de dimissió del conseller d'Infraestructures. El comitè d'empresa es va reunir amb el president del Consell, Francisco Camps, i va carregar sobre els tècnics de seguretat dels ferrocarrils valencians la responsabilitat de les "insuficiències en seguretat".
Jorge Álvarez, del Sindicat Independent Ferroviari, va donar a entendre que hi havia prou pressupost, però no es va utilitzar bé. "Si un polític posa deu milions per comprar un cotxe amb totes les mesures de seguretat i es compra un 600, el responsable és el tècnic, que l'enganya", va dir.
Això se sembla massa a la catàstrofe del Prestige, Tothom posant a parir a la Xunta de Galicia, fins que aquesta va començar a afluixar pasta...
:mmm
wefer wrote: VIOLETA SURT DE L'HOSPITAL

Ahir va rebre l'alta hospitalària Violeta, la nena d'11 anys que dijous ...
M'en alegro molt :anim
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Pagant...

Post by JaMiRo! »

Jo m'ensumo el mateix. Pasta sota la taula, rollo "Terra Mítica"...

La "quadrilla" actua com la màfia. Patètic i denigrant.

>:(
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Trenscat wrote:Això que els sindicats ara diguin això només m'ho explico d'una manera: Que els polítics hagin comprat al sindicat :evil: :evil:
Comprat o coaccionat...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
----------------------------------
El govern valencià insisteix a culpar de l'accident exclusivament el maquinista
El conseller de Transport sosté que la causa va ser l'excés de velocitat L'oposició demana a les Corts la dimissió de García Antón

Ester Pinter

"Si sentira un mínim de responsabilitat en aquest tema no estaria hui ací". Així es va expressar el conseller d'Infraestructures i Transport, José Ramon García Antón , al ple extraordinari d'ahir a les Corts valencianes, on l'oposició li va exigir per activa i per passiva la seva dimissió en considerar que si la línia 1 de metro hagués comptat amb els corresponents sistemes de seguretat, les 42 morts del 3 de juliol s'haurien evitat.

García Antón es va enrocar com els dies abans en el fet que la responsabilitat havia estat exclusivament del maquinista per haver agafat un revolt a 80 km/h, el doble de la velocitat permesa, i es va negar a dimitir perquè, al seu parer, "no hi ha hagut negligència de cap tipus".

Tot i que tant les investigacions judicials com les de l'empresa pública que gestiona el metro encara estan obertes, García Antón ja va sentenciar que "la revisió exhaustiva" del comboi que va descarrilar "no ha aportat fins ara cap indici d'un possible problema mecànic", per la qual cosa les dades disponibles permeten, va dir, "descartar qualsevol altra possible causa de l'accident que no siga l'excés de velocitat".

Poc abans havia recordat que, segons la caixa negra, quan el tren havia entrat ja al revolt, a les 13.00 hores i 56 segons, des de la cabina del conductor es va accionar el fre de servei, i un segon després es va activar el fre d'urgència, tot i que, va afegir el conseller, "ja era massa tard", perquè el tren havia descarrilat.

Després de les explicacions del conseller, PSPV i EU-Entesa van demanar la creació d'una comissió d'investigació que el PP va acceptar crear "demà mateix", sempre que hi vagin a declarar també els responsables del PSOE, que van posar en marxa la línia. García Antón va ressaltar, a més, que és "fals" que el conselleria no hagi invertit en la línia 1, perquè, davant dels 20,3 milions d'euros que el govern socialista va aportar entre el 1988 i el 1995, el PP hi ha destinat 129 milions.

El secretari general del PSPV-PSOE, Joan Ignasi Pla, va recórrer en tres ocasions a la consciència del conseller perquè dimitís al mateix temps que li va etzibar que "l'accident s'hagués evitat si en lloc de donar prioritat a les obres faraòniques s'hagués invertit en la seguretat en el transport públic". Tot això en un dia en què prèviament al ple el comitè d'empresa de metro es va manifestar davant la Generalitat reclamant més seguretat.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”