Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat

Post by wefer »

Ho havia de fer... i al final ho he fet.
Aprofitant que anava a la recerca i captura d'un Civia, i que estava a Pl. Catalunya RENFE, m'he decidit a fer l'enllaç Pl. Catalunya-RENFE amb Universitat-TMB.
Òbviament, no he passat la porta que dóna accés a les instal·lacions de TMB, per precaució.
M'he arriscat a passar la tarda al "cuartelillo", possiblement, però també és veritat que no hi ha CAP rètol ni valla que impedeixi fer el que he fet.
Us deixo les fotos:
Attachments
El vestíbul, amb el petit passadís que dóna accés a les instal·lacions de TMB
El vestíbul, amb el petit passadís que dóna accés a les instal·lacions de TMB
renfe-catalunya-universi-06.jpg (41.19 KiB) Viewed 18263 times
Passadís d'accés a TMB. Rera la porta d'emergència del fons, hi ha les instal·lacions de TMB
Passadís d'accés a TMB. Rera la porta d'emergència del fons, hi ha les instal·lacions de TMB
renfe-catalunya-universi-05.jpg (49.81 KiB) Viewed 18267 times
Vestíbul, amb l'accés a andanes de RENFE, amb rètol d'època inclòs
Vestíbul, amb l'accés a andanes de RENFE, amb rètol d'època inclòs
renfe-catalunya-universi-04.jpg (41.43 KiB) Viewed 18277 times
Escales d'accés a les andanes de RENFE, vistes des del vestíbul
Escales d'accés a les andanes de RENFE, vistes des del vestíbul
renfe-catalunya-universi-03.jpg (31.14 KiB) Viewed 18280 times
Accés vist des de l'andana de RENFE
Accés vist des de l'andana de RENFE
renfe-catalunya-universi-02.jpg (50.84 KiB) Viewed 18281 times
Escales d'accés al vestíbul, vistes des de baix
Escales d'accés al vestíbul, vistes des de baix
renfe-catalunya-universi-01.jpg (34.82 KiB) Viewed 18275 times
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

No entenc perquè segueix tancat... Seria de gran utilitat... Gràcies per les fotos!
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

ohhh, sembla la estació fantasma de una pelicula!! :o mil gracies per les fotos! :master :master :master
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Sí senyor!! :plas :plas ))) ))) :master :master :reve :reve

Si no hi ha tanques pel mig és perquè és una sortida d'emergència ;) :P

Per cert, tens una foto amb detall del cartell?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Una cosa que volia comentar és que efectivament es conserva com a sortida d'emergència de l'estació de Pl. Catalunya Renfe. Com a tal, em resulta xocant que les escales no tinguin cap mena d'il·luminació, la qual cosa faria molt caòtica una possible evacuació a través d'aquest accés.
Per cert, si hi aneu, no us recolzeu enlloc, perquè la capa de ronya és considerable, us ho dic per experiència :D
Ah, una foto del rètol amb més detall, dins del que cap:
Attachments
Rètol d'accés a andanes
Rètol d'accés a andanes
renfe-catalunya-universi-07.jpg (23.82 KiB) Viewed 18232 times
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

Impresionant! Gràcies ;)

Sempre he tingut molta curiositat en veure què hi havia allà però la veritat mai m'hauria atrevit a creuar més enllà de la zona fosca de l'andana :oops:
Jordilar

Post by Jordilar »

Molt bon reportatge!

Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447 :?
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Jordilar wrote:Molt bon reportatge!

Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447 :?
Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).

Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447, però en doble cadascuna
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

orique wrote:
Jordilar wrote:Molt bon reportatge!

Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447 :?
Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).

Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447, però en doble cadascuna
De fet medeixen uns 79.3 metres, però segueixen cabent 4 UT's en el tram tancat...més 2 que caben en el tram obert...tenim una andana de quasi mig quilòmetre...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

I ja posats, quan medeix la pseudo-andana que hi ha a l'altra banda? Aquella amb multitud de portetes que ves a saber on porten... :roll: :mmm
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Curioses les fotos, Gracies :D ;)
Amant de les 1000
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

wefer wrote:Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
Jo ho faria al revés, els trens parant a final d'andana en lloc de principi, més que res per aprofitar el cantonament i així augmentar lleugerament la capacitat de la línia: mentre un tren estigui estacionat a l'andana, el següent podrà estar entrant a l'estació, ja que al revés o s'hauria d'esperar a mig túnel o bé hauria d'avançar a marxa a la vista.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

"Són a la via 1, Rodalies amb destinacions Terrassa (sector A), Vic (sector B) i Mataró (sector C). Propera circulació per via 1, Rodalies amb destinació Martorell (sector A)." :x
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Els tens ben posats Marçal :D Gràcies per les fotos! :)
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Post by Estrella_de_Galicia »

aarongilp wrote:...andana de quasi mig quilòmetre...
doncs casi hi cap algun que altre estrella no?

St. andreu copmptal -> Pl. Catalunya -> sants :D
Saludos

Pedro Aguilar
dewit
N3
N3
Posts: 25
Joined: Friday 29/07/2005 12:34

Post by dewit »

Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

dewit wrote:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Jo, evidentment :D
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

wefer wrote:
dewit wrote:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Jo, evidentment :D
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
N'hi haurà prou dient-ho a la Renfe perquè ho tapïin :roll:

Per cert, que l'últim cop que vaig estar al Clot, aquest dilluns, havien retirat els rètols de "Sense sortida" per d'altres mal col·locats de sortida d'emergència. Així doncs, també caldrà investigar a on va a parar aquest accés.

P.S: Jo he pujat un graó d'aquesta escala 8)
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

El passat 7 de juliol, a quarts de 10, degut a una incidencia que tenia parat un pila de trens en el tram entre Sant Andreu Arenal i Plaça Catalunya hi havia varies 447 parades en l'andana fora de servei entre Catalunya i Universitat amb les porte obertes, per permetre que els viatgers puguessin sortir mentres no es solventes la incidencia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”