Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Ho havia de fer... i al final ho he fet.
Aprofitant que anava a la recerca i captura d'un Civia, i que estava a Pl. Catalunya RENFE, m'he decidit a fer l'enllaç Pl. Catalunya-RENFE amb Universitat-TMB.
Òbviament, no he passat la porta que dóna accés a les instal·lacions de TMB, per precaució.
M'he arriscat a passar la tarda al "cuartelillo", possiblement, però també és veritat que no hi ha CAP rètol ni valla que impedeixi fer el que he fet.
Us deixo les fotos:
Aprofitant que anava a la recerca i captura d'un Civia, i que estava a Pl. Catalunya RENFE, m'he decidit a fer l'enllaç Pl. Catalunya-RENFE amb Universitat-TMB.
Òbviament, no he passat la porta que dóna accés a les instal·lacions de TMB, per precaució.
M'he arriscat a passar la tarda al "cuartelillo", possiblement, però també és veritat que no hi ha CAP rètol ni valla que impedeixi fer el que he fet.
Us deixo les fotos:
- Attachments
-
- El vestíbul, amb el petit passadís que dóna accés a les instal·lacions de TMB
- renfe-catalunya-universi-06.jpg (41.19 KiB) Viewed 18266 times
-
- Passadís d'accés a TMB. Rera la porta d'emergència del fons, hi ha les instal·lacions de TMB
- renfe-catalunya-universi-05.jpg (49.81 KiB) Viewed 18270 times
-
- Vestíbul, amb l'accés a andanes de RENFE, amb rètol d'època inclòs
- renfe-catalunya-universi-04.jpg (41.43 KiB) Viewed 18280 times
-
- Escales d'accés a les andanes de RENFE, vistes des del vestíbul
- renfe-catalunya-universi-03.jpg (31.14 KiB) Viewed 18283 times
-
- Accés vist des de l'andana de RENFE
- renfe-catalunya-universi-02.jpg (50.84 KiB) Viewed 18284 times
-
- Escales d'accés al vestíbul, vistes des de baix
- renfe-catalunya-universi-01.jpg (34.82 KiB) Viewed 18278 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Una cosa que volia comentar és que efectivament es conserva com a sortida d'emergència de l'estació de Pl. Catalunya Renfe. Com a tal, em resulta xocant que les escales no tinguin cap mena d'il·luminació, la qual cosa faria molt caòtica una possible evacuació a través d'aquest accés.
Per cert, si hi aneu, no us recolzeu enlloc, perquè la capa de ronya és considerable, us ho dic per experiència
Ah, una foto del rètol amb més detall, dins del que cap:
Per cert, si hi aneu, no us recolzeu enlloc, perquè la capa de ronya és considerable, us ho dic per experiència
Ah, una foto del rètol amb més detall, dins del que cap:
- Attachments
-
- Rètol d'accés a andanes
- renfe-catalunya-universi-07.jpg (23.82 KiB) Viewed 18235 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).Jordilar wrote:Molt bon reportatge!
Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447
Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447, però en doble cadascuna
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
De fet medeixen uns 79.3 metres, però segueixen cabent 4 UT's en el tram tancat...més 2 que caben en el tram obert...tenim una andana de quasi mig quilòmetre...orique wrote:Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).Jordilar wrote:Molt bon reportatge!
Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447
Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447, però en doble cadascuna
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jo ho faria al revés, els trens parant a final d'andana en lloc de principi, més que res per aprofitar el cantonament i així augmentar lleugerament la capacitat de la línia: mentre un tren estigui estacionat a l'andana, el següent podrà estar entrant a l'estació, ja que al revés o s'hauria d'esperar a mig túnel o bé hauria d'avançar a marxa a la vista.wefer wrote:Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Jo, evidentmentdewit wrote:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
N'hi haurà prou dient-ho a la Renfe perquè ho tapïinwefer wrote:Jo, evidentmentdewit wrote:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
Per cert, que l'últim cop que vaig estar al Clot, aquest dilluns, havien retirat els rètols de "Sense sortida" per d'altres mal col·locats de sortida d'emergència. Així doncs, també caldrà investigar a on va a parar aquest accés.
P.S: Jo he pujat un graó d'aquesta escala 8)
El passat 7 de juliol, a quarts de 10, degut a una incidencia que tenia parat un pila de trens en el tram entre Sant Andreu Arenal i Plaça Catalunya hi havia varies 447 parades en l'andana fora de servei entre Catalunya i Universitat amb les porte obertes, per permetre que els viatgers puguessin sortir mentres no es solventes la incidencia.