Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Estic bastant d'acord amb la major part de coses que dieun en sequera i en Santfeliuenc.
La única solució lògica és la desplaçar l'actual línia cap a l'interior, òbviament amb cuàdruple via, ja que en cas contrari estaríem fent una infraestructura que ja naixeria obsoleta des del moment de la seva inauguració.
Una bona part del tram BCN-Mataró hauria de ser soterrada ja que el que cal és que la línia vagi fins al mateix centre de les poblacions, allí on viu la gent. podria haver-hi trams descoberts entre les diferents poblacions.
La idea seria fer un corredor principal que recorregués tota la comarca, amb trens que paressin a totes les poblacions, tipus metro, i d'altres que, en menys de 20 minuts, et portessin del centre de Mataró fins al centre de BCN. Per això són imprescindibles les 4 vies, i un traçat apte pels 120 Km/h com a mínim.
Caldria complementar aquesta infraestructura amb línies d'autobús perpendiculars, i potser alguna de tramvia, que unissin les zones que quedarien més allunyades de la línia amb les estacions de les noves estacions, servint a la vegada per unir poblacions de costa i de muntanya entre elles.
Pel que fa a la zona litoral, sóc partidari d'alliberar-lo de sistemes de transport i peatonalitzar totalment la major part dels trams, construint un llarg passeig marítim per passejar entre BCN i Mataró.
Us passo un plànol amb un esbós fet ràpid per explicar la idea. Les línies massisses són en superfície, les de punt són soterrades, i els punts grossos en vermell serien les estacions:
La única solució lògica és la desplaçar l'actual línia cap a l'interior, òbviament amb cuàdruple via, ja que en cas contrari estaríem fent una infraestructura que ja naixeria obsoleta des del moment de la seva inauguració.
Una bona part del tram BCN-Mataró hauria de ser soterrada ja que el que cal és que la línia vagi fins al mateix centre de les poblacions, allí on viu la gent. podria haver-hi trams descoberts entre les diferents poblacions.
La idea seria fer un corredor principal que recorregués tota la comarca, amb trens que paressin a totes les poblacions, tipus metro, i d'altres que, en menys de 20 minuts, et portessin del centre de Mataró fins al centre de BCN. Per això són imprescindibles les 4 vies, i un traçat apte pels 120 Km/h com a mínim.
Caldria complementar aquesta infraestructura amb línies d'autobús perpendiculars, i potser alguna de tramvia, que unissin les zones que quedarien més allunyades de la línia amb les estacions de les noves estacions, servint a la vegada per unir poblacions de costa i de muntanya entre elles.
Pel que fa a la zona litoral, sóc partidari d'alliberar-lo de sistemes de transport i peatonalitzar totalment la major part dels trams, construint un llarg passeig marítim per passejar entre BCN i Mataró.
Us passo un plànol amb un esbós fet ràpid per explicar la idea. Les línies massisses són en superfície, les de punt són soterrades, i els punts grossos en vermell serien les estacions:
- Attachments
-
- proposta-metromaresme.gif
- Metro del Maresme
- (420.77 KiB) Downloaded 87 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
M'agrada molt aquest mapa. Segurament, al PDI 2010-2020 es plantejarà algun tipus de solució ferroviària com la que planteges, però crec que seria un error eliminar la via de la costa. Potser ficar algun tipus de tram-tren o així estaria bé, de forma a urbanitzar un gran passeig marítim, però malhauradament amb els polítics tan mantas que tenim, ho veig molt lluny...
I alhora, la necessitat de plantejar una quàdruple via pel Maresme cap a BCN, em sembla que els polítics no hi faran cas i la tornaran a duplicar únicament...
I alhora, la necessitat de plantejar una quàdruple via pel Maresme cap a BCN, em sembla que els polítics no hi faran cas i la tornaran a duplicar únicament...
En quant es liciti l'estudi de Fomento sobre els nous corredors i serveis ferroviaris de rodalies, podríem enviar també aquesta proposta a l'empresa que guanyi el concurs, junt amb altres propostes com les del túnel per Diagonal, Gran Via, etc, de cara a pressionar una mica i que ens facin alguna cosa, punyetes!
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Torno a preguntar:
Quanta és la gent que va a peu de Mataró a Barcelona sense comptar els corredors de la Marató de Mataró?
Quanta és la gent que valora tan positivament el fet de tenir un tren a primera línia de la platja, i no només això que si la platja es veu malament des del tren pugui anar una mica més endavant?
Creieu que és el mateix anar a la platja sense poder contemplar l'immillorable paisatge que ofereix ara el tren?
De veritat tan guanyaria el tren per entrar uns metres a l'interior dels municipis? no hi ha per això el autobusos urbans per acostar a les estacions?
Quanta és la gent que va a peu de Mataró a Barcelona sense comptar els corredors de la Marató de Mataró?
Quanta és la gent que valora tan positivament el fet de tenir un tren a primera línia de la platja, i no només això que si la platja es veu malament des del tren pugui anar una mica més endavant?
Creieu que és el mateix anar a la platja sense poder contemplar l'immillorable paisatge que ofereix ara el tren?
De veritat tan guanyaria el tren per entrar uns metres a l'interior dels municipis? no hi ha per això el autobusos urbans per acostar a les estacions?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Responc, responcjosep_serre wrote:Torno a preguntar:
Bàsicament, ningú.josep_serre wrote:Quanta és la gent que va a peu de Mataró a Barcelona sense comptar els corredors de la Marató de Mataró?
En bicicleta, potser alguns ho farien si hi hagués una calçada continuada adaptada.
Però no es tracat d'això. Es tracta de recuperar el litoral per les poblacions, perquè la gent hi passegi, hi vagi a prendre el Sol i aquestes coses que acostuma a fer la gent.
Poca gent va del Port Vell de BCN fins al Fòrum a peu... però qualsevol diumenge que hi vagis veuràs que està pleníssim de gent. No van enlloc, simplement hi són
El tren no està fet com a motiu principal per portar gent a la platja. la major quantotat de gent utilitza el tren per anar a treballar, i li importa ben poc si passa per davant del mar o per mig d'un camp de cols.josep_serre wrote:Quanta és la gent que valora tan positivament el fet de tenir un tren a primera línia de la platja, i no només això que si la platja es veu malament des del tren pugui anar una mica més endavant?
El que vol és que li quedi a prop de casa, que sigui còmode, fiable, etc...
Una platja, no justifica una línia de rodalies
Idem anterior. Parlem de Rodalies, no d'un tren turísticjosep_serre wrote:Creieu que és el mateix anar a la platja sense poder contemplar l'immillorable paisatge que ofereix ara el tren?
Tindria accés al doble d'usuaris. A més, un nou traçat permetria fer cuàdruple via i posar trens semidirectes cosa que el faria molt més atractiu davant el transport privat.josep_serre wrote:De veritat tan guanyaria el tren per entrar uns metres a l'interior dels municipis? no hi ha per això el autobusos urbans per acostar a les estacions?
Posem que, aproximadament, tindria aproximadamet el doble d'usuaris que ara? Potser una mica més?
de veritat que val la pena deixar perdre tot això per poder veure el mar des de la finestra?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Si ara resulta que el cap de setmana el tren no el fa servir la gent per anar a la platja, ves un dia a Mataró a veure si no és veritat.
El litoral té un problema més greu la N-II, el tren és molt útil i ha de seguir sent on és.
El litoral té un problema més greu la N-II, el tren és molt útil i ha de seguir sent on és.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No dic que no, però la majoria dels usuaris de la línia no són aquests banyistes, sino la gent que va a treballar a BCN o a l'inversa.josep_serre wrote:Si ara resulta que el cap de setmana el tren no el fa servir la gent per anar a la platja, ves un dia a Mataró a veure si no és veritat.
Crec que això és dificilment discutible i força evident.
El trànsit de la N-II ja he dit que sóc partidari (i la major part dels municipis també) de desplaçar-lo fins l'actual autopista, en laterals gratuïts.josep_serre wrote:El litoral té un problema més greu la N-II, el tren és molt útil i ha de seguir sent on és.
Continuo sense entendre per què la línia de ferrocarril ha de seguir on és, si posant-la en un altre lloc podria donar molt millor servei, millorant enormement les comunicacions del densament poblat Maresme amb la resta de l'Àrea Metropolitana.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
El paisaje
Hola,
A ver, el que quiera ver el paisaje, puede utilizar a lo largo de ese gran paseo marítimo que comento, bien una línea de BUS, bien un tranvía a los lados de ese paseo marítimo, bien el ir en bicicleta o el ir a pie, etc. mientras que la línea de cercanías, que efectivamente no está pensada ni se ha realizado para ir a la playa ni para que se vea el paisaje, sería la encargada de acercar a la gente a sus trabajos, de realizar las funciones de transporte localizado parando en todas las estacones, y que al conar con triple o cuádruple vía por el interior, permitiría el que trenes semidirectos o regionales te dejasen de Mataró en Barcelona en unos 20 minutillos sin tener que pasar por todas partes y a una velocidad competitiva.
Al traajado diario que colapsa la C1 cada día del año y a todas horas, le d igual ver que no ver el mar mientras va al trabajo, porque o va con los ojillos cerrados por el sueño, o va cansado, o se está desperezando o va pensando en el duro dia que le queda por delante, etc... con lo cual esos 20 minutillos se le pasan volando y le interesa que sean 20 y no 30 ni 40 para no llegar tarde y que el jefe le mire mal.
Y si luego en verano ya dispone de tiempo y quiere ir a la playa o tomar el sol, etc. pues... ¿qué mejor que un tranvía junto al mar, un bus junto al mar o unos carriles bici y rambla peatonal que le permitan disfrutar de un paseo junto a la orilla del Mediterráneo y poniendo la carita así como de gustito para que le dé la brisa marina?
Yo es que no veo el problema. Y efectivamente la línea de cercanías por el interior sí que gana tanto, y no lo decimos nosotros, sino que lo dicen las propias poblaciones que se hanunido entre sí y que han facilitado los datos locales cada una sobre dónde es donde vive la gente, o sea, n e interior. Si todas las poblaciones desde BCN hasta Mataró dicen que sus habitantes los tienen a todos en el interior y no en el litoral y que les iría mejor una estación en el medio de la ciudad que no en primera línea de playa... ¿algo sabrán ellos de lo que tienen o no tienen no?, ¿qué problema hay?, ¿que cuando vas a la playa tendrías que andar dos manzanas más que ahora o qué?, ¿que vives alli y no quieres andar dos manzanitas hasta la nueva estación del interior? porque digo yo que algo de eso será ya que si ni vives allí, ni vas a esas playas, no entiendo tanto empecinamiento en que las gentes de allí no se beneficien de una línea interna que sus propios ayuntamientos y elos mismos están solicitando por ese preciso lugar porque resulta que les va mejor.
Saludos,
Sergio
A ver, el que quiera ver el paisaje, puede utilizar a lo largo de ese gran paseo marítimo que comento, bien una línea de BUS, bien un tranvía a los lados de ese paseo marítimo, bien el ir en bicicleta o el ir a pie, etc. mientras que la línea de cercanías, que efectivamente no está pensada ni se ha realizado para ir a la playa ni para que se vea el paisaje, sería la encargada de acercar a la gente a sus trabajos, de realizar las funciones de transporte localizado parando en todas las estacones, y que al conar con triple o cuádruple vía por el interior, permitiría el que trenes semidirectos o regionales te dejasen de Mataró en Barcelona en unos 20 minutillos sin tener que pasar por todas partes y a una velocidad competitiva.
Al traajado diario que colapsa la C1 cada día del año y a todas horas, le d igual ver que no ver el mar mientras va al trabajo, porque o va con los ojillos cerrados por el sueño, o va cansado, o se está desperezando o va pensando en el duro dia que le queda por delante, etc... con lo cual esos 20 minutillos se le pasan volando y le interesa que sean 20 y no 30 ni 40 para no llegar tarde y que el jefe le mire mal.
Y si luego en verano ya dispone de tiempo y quiere ir a la playa o tomar el sol, etc. pues... ¿qué mejor que un tranvía junto al mar, un bus junto al mar o unos carriles bici y rambla peatonal que le permitan disfrutar de un paseo junto a la orilla del Mediterráneo y poniendo la carita así como de gustito para que le dé la brisa marina?
Yo es que no veo el problema. Y efectivamente la línea de cercanías por el interior sí que gana tanto, y no lo decimos nosotros, sino que lo dicen las propias poblaciones que se hanunido entre sí y que han facilitado los datos locales cada una sobre dónde es donde vive la gente, o sea, n e interior. Si todas las poblaciones desde BCN hasta Mataró dicen que sus habitantes los tienen a todos en el interior y no en el litoral y que les iría mejor una estación en el medio de la ciudad que no en primera línea de playa... ¿algo sabrán ellos de lo que tienen o no tienen no?, ¿qué problema hay?, ¿que cuando vas a la playa tendrías que andar dos manzanas más que ahora o qué?, ¿que vives alli y no quieres andar dos manzanitas hasta la nueva estación del interior? porque digo yo que algo de eso será ya que si ni vives allí, ni vas a esas playas, no entiendo tanto empecinamiento en que las gentes de allí no se beneficien de una línea interna que sus propios ayuntamientos y elos mismos están solicitando por ese preciso lugar porque resulta que les va mejor.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
El que s'ha de fer es augmentar la freqüència, i si això implica fer una linia nova es fa.
De totes maneres jo soc més realista i opino que els diners que costaria aquesta nova línia s'haurien de destinar a ampliar la xarxa viaria, ja que, al no existir una voluntat real de la gent a utilitzar el transport ferroviari, no veig perque cal invertir en una línia tan costosa, si la majoria continuarà fent servir el cotxe. De fet, només cal preguntar a la gent de Blanes y molts diuen que només utilitzarien el tren per anar a Barna si el trajecte es pot fer en menys d'una hora.
I la solució es tan senzilla com suprimir rodalies i possar-hi Catalunya express, però sembla que no hi ha maneres de que als de la Renfe s'els ocorri. I mentrestant la línia de la costa té cada cop més mala imatge.
Una nova línia no implica un augment de passatge, qui va amb cotxe a Barna i continuarà anant.
De totes maneres jo soc més realista i opino que els diners que costaria aquesta nova línia s'haurien de destinar a ampliar la xarxa viaria, ja que, al no existir una voluntat real de la gent a utilitzar el transport ferroviari, no veig perque cal invertir en una línia tan costosa, si la majoria continuarà fent servir el cotxe. De fet, només cal preguntar a la gent de Blanes y molts diuen que només utilitzarien el tren per anar a Barna si el trajecte es pot fer en menys d'una hora.
I la solució es tan senzilla com suprimir rodalies i possar-hi Catalunya express, però sembla que no hi ha maneres de que als de la Renfe s'els ocorri. I mentrestant la línia de la costa té cada cop més mala imatge.
Una nova línia no implica un augment de passatge, qui va amb cotxe a Barna i continuarà anant.
Sí Duke, però la línia que proposem per al Maresme tindria via quadrúple, de manera que permetria serveis semidirectes. Que són necessaris és evident. El que no s'ha de fer és ampliar la xarxa viària, amb la que hi ha és suficient. Un cop feta la línia cal remodelar la N-II, i el trànsit desviat per l'autopista (i sense laterals gratuïts, mantenint el peatge) i llestos.
I evidentment, la CASAS ha de millorar, i molt, el servei de busos al Maresme. Ídem per Barcelona-Bus
I evidentment, la CASAS ha de millorar, i molt, el servei de busos al Maresme. Ídem per Barcelona-Bus
Puede haber otra solución . ver :Zona Franca y su metro en superficie, ...sequera wrote:creo que ya la habeis dicho todo....
pero mantener la linea de barcelona a mataró en las condiciones actuales, es como tener la linea de plaça catalunya a sarrià en superficie y negarse a soterrarla. Y que se me entienda bien.... Mi propuesta ya la expliqué anteriormente.
saludos.
El impacto visual sería espectacular y muy negativo.abegot wrote:Puede haber otra solución . ver :Zona Franca y su metro en superficie, ...sequera wrote:creo que ya la habeis dicho todo....
pero mantener la linea de barcelona a mataró en las condiciones actuales, es como tener la linea de plaça catalunya a sarrià en superficie y negarse a soterrarla. Y que se me entienda bien.... Mi propuesta ya la expliqué anteriormente.
saludos.
Muy negativo, ... , ¿porqué? o solo negativo, o más negativo que ¿en la actualidad?sequera wrote:El impacto visual sería espectacular y muy negativo.abegot wrote:Puede haber otra solución . ver :Zona Franca y su metro en superficie, ...sequera wrote:creo que ya la habeis dicho todo....
pero mantener la linea de barcelona a mataró en las condiciones actuales, es como tener la linea de plaça catalunya a sarrià en superficie y negarse a soterrarla. Y que se me entienda bien.... Mi propuesta ya la expliqué anteriormente.
saludos.
Ventajas : El trazado ya está hecho. Mientras se inician, y/o concluyen los trabajos, el/la linea continua en funcionamiento, (con sus retrasos, ruidos, etc., etc.)
En cuanto a la carretera, puede ser de dirección única de tres carriles ...
dos de circulación rápida y el tercero de salida hacia las poblaciones y/o destinos. El retorno, (de la carretera) puede ser por el lugar ( posible proyecto) donde se habia previsto la circulación de la linea del tren por el interior (detrás de las poblaciones, ... tuneles incluidos)
Ah! me estoy refiriendo al Maresme, hasta Massanet.
Perdona, igual no t'entés.
La teva proposta és construir un pas elevat des de Barcelona a Mataró a la vora del mar i la platja, apte per tres o més carrils, i per sota la carretera o un passeig a la ombra ???
Ja...com un edifici de tres o quatre plantes en la platja, però de 40 kilometres de llarg, sense que que vulneri la llei de costes. sense que sigui una barrera.... doncs va a ser que no.
Perque és tracta de disminuir la pressió existent de densitat d'infraestructures en la mateixa linea de costa, per tal que poden gaudir les diferentes poblacions de la continuitat del mar com a propi, afavorint l'eliminació del trafic rodat.
No m'agradaria surtir al meu balco del tercer pis un bloc de pisos a la vora de la nacional II i trobarme , els cotxes habituals i a més un tren a imagen i semejanza del metro de chicago.
El metro a la zona franca es construirà així, però perque és un zona industrial i no residencial, i la raó principal: el subsol està ple de serveis que no es poden desviar.
Salutacions.
La teva proposta és construir un pas elevat des de Barcelona a Mataró a la vora del mar i la platja, apte per tres o més carrils, i per sota la carretera o un passeig a la ombra ???
Ja...com un edifici de tres o quatre plantes en la platja, però de 40 kilometres de llarg, sense que que vulneri la llei de costes. sense que sigui una barrera.... doncs va a ser que no.
Perque és tracta de disminuir la pressió existent de densitat d'infraestructures en la mateixa linea de costa, per tal que poden gaudir les diferentes poblacions de la continuitat del mar com a propi, afavorint l'eliminació del trafic rodat.
No m'agradaria surtir al meu balco del tercer pis un bloc de pisos a la vora de la nacional II i trobarme , els cotxes habituals i a més un tren a imagen i semejanza del metro de chicago.
El metro a la zona franca es construirà així, però perque és un zona industrial i no residencial, i la raó principal: el subsol està ple de serveis que no es poden desviar.
Salutacions.
Soterrament
ai carai! no... soterraran tota la línia Barcelona-Mataró? Quina bajanada històrica, de debó... .
Au revoir .
Au revoir .
Last edited by wefer on Tuesday 26/08/2008 0:23, edited 1 time in total.
Reason: Missatge mogut des de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=7986&start=20
Reason: Missatge mogut des de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=7986&start=20
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trasllat
Soterrar, no ho sé, però tenen pensat traslladar-la a l'interior per apropar-se més al centre de les poblacions. En tot cas, això significaria segur un soterrament fins a Montgat, com a mínim.orig440 wrote:ai carai! no... soterraran tota la línia Barcelona-Mataró? Quina bajanada històrica, de debó...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Proposta de localització de museu del metro
I què es farà a Mataró, Badalona entre d'altres edificis històrics? Veient Poblenou, és imaginativa la resposta... Aquí sí proposo fer una queixa, ja que va ésser la primera línia de ferrocarril construïda a la península, que desaparegués seria probablement la pitjor decisió històrica envers espanya .
Au revoir .
Au revoir .
Re: Proposta de localització de museu del metro
Crec que és més important donar un servei a més persones que no pas conservar el traçat original de la línia...orig440 wrote:I què es farà a Mataró, Badalona entre d'altres edificis històrics? Veient Poblenou, és imaginativa la resposta... Aquí sí proposo fer una queixa, ja que va ésser la primera línia de ferrocarril construïda a la península, que desaparegués seria probablement la pitjor decisió històrica envers espanya .
Au revoir .
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2