FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Eso de que no se ha tocado mucho........
El ramal de mercancias ya está construido, estan colocando las vias.
El enlace de trenes de viajeros (base) a can tunis ya no existe.
La via del aeropuerto ya no existe, se ha transformado en principal de vilanova........
Queda el enlace provisional de mercancias desde el gornal y el enlace hacia el prat desde can tunis....
Pero por poco tiempo, ya que el AVE se lo merienda todo......
El ramal de mercancias ya está construido, estan colocando las vias.
El enlace de trenes de viajeros (base) a can tunis ya no existe.
La via del aeropuerto ya no existe, se ha transformado en principal de vilanova........
Queda el enlace provisional de mercancias desde el gornal y el enlace hacia el prat desde can tunis....
Pero por poco tiempo, ya que el AVE se lo merienda todo......
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Bueno quizá me he equivocadosequera wrote:Eso de que no se ha tocado mucho........
El ramal de mercancias ya está construido, estan colocando las vias.
El enlace de trenes de viajeros (base) a can tunis ya no existe.
La via del aeropuerto ya no existe, se ha transformado en principal de vilanova........
Queda el enlace provisional de mercancias desde el gornal y el enlace hacia el prat desde can tunis....
Pero por poco tiempo, ya que el AVE se lo merienda todo......
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------
El ramal del TGV de Can Tunis, llest a finals d'any
Josep Ferrer
A finals del 2006 entrarà en servei el ramal de mercaderies que connectarà Castellbisbal (Baix Llobregat) amb Can Tunis i que permetrà fer servir els amples de via ibèric, internacional i d'alta velocitat sense fer cap tipus de transbordament. Les obres, una part de les quals van ser visitades ahir per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ja s'han executat en un 85% i suposaran una inversió de més de 290 milions d'euros.
Dels 17.568 metres de longitud que té aquest ramal, 12.006 van en paral·lel amb la línia d'alta velocitat i 5.562 van en una plataforma exclusiva per a mercaderies que compta amb un fals túnel de 1.430 metres i tres viaductes.
La ministra, que va assegurar que "el TGV arribarà a Sants el 2007", va visitar també les obres del viaducte de 870 metres de longitud de la línia del TGV que s'està construint entre Sant Joan Despí i Sant Boi de Llobregat i que salva el riu Llobregat, diversos nusos viaris i una línia de tren. El pont és la infraestructura més característica del tram del TGV Madrid-Saragossa-Barcelona-frontera francesa.
La ministra Álvarez va aprofitar l'estada a la zona per signar un conveni amb els ajuntaments de Sant Boi i Cornellà i amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat per obrir al públic una passarel·la per a vianants de 487 metres de longitud per 3,46 metres d'amplada que supera el ramal del tren de mercaderies de Can Tunis, l'autovia A-2 i el riu Llobregat.
-----------------------------------
El ramal del TGV de Can Tunis, llest a finals d'any
Josep Ferrer
A finals del 2006 entrarà en servei el ramal de mercaderies que connectarà Castellbisbal (Baix Llobregat) amb Can Tunis i que permetrà fer servir els amples de via ibèric, internacional i d'alta velocitat sense fer cap tipus de transbordament. Les obres, una part de les quals van ser visitades ahir per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ja s'han executat en un 85% i suposaran una inversió de més de 290 milions d'euros.
Dels 17.568 metres de longitud que té aquest ramal, 12.006 van en paral·lel amb la línia d'alta velocitat i 5.562 van en una plataforma exclusiva per a mercaderies que compta amb un fals túnel de 1.430 metres i tres viaductes.
La ministra, que va assegurar que "el TGV arribarà a Sants el 2007", va visitar també les obres del viaducte de 870 metres de longitud de la línia del TGV que s'està construint entre Sant Joan Despí i Sant Boi de Llobregat i que salva el riu Llobregat, diversos nusos viaris i una línia de tren. El pont és la infraestructura més característica del tram del TGV Madrid-Saragossa-Barcelona-frontera francesa.
La ministra Álvarez va aprofitar l'estada a la zona per signar un conveni amb els ajuntaments de Sant Boi i Cornellà i amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat per obrir al públic una passarel·la per a vianants de 487 metres de longitud per 3,46 metres d'amplada que supera el ramal del tren de mercaderies de Can Tunis, l'autovia A-2 i el riu Llobregat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------
La ministra de Foment reitera que l'AVE arribarà a Sants el 2007
• El ramal de mercaderies de Can Tunis estarà acabat a finals d'any
XAVIER ADELL
SANT BOI DE LLOBREGAT
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va ratificar ahir que "l'AVE arribarà a l'estació de Sants el 2007 tot i que molts ho posin en dubte". Álvarez, que va visitar els treballs de construcció de la línia d'alta velocitat al pas pel Baix Llobregat, va corroborar que "les obres avancen al ritme previst" i que són "necessàries per a Barcelona i per a la resta del país".
La titular de Foment va destacar l'avançat estat d'execució de les obres del ramal de mercaderies que unirà la terminal de Can Tunis amb Castellbisbal i que en un futur donarà servei a les instal.lacions del port de Barcelona. El tram, que té un total de 17,5 quilòmetres de longitud, amb doble via mixta (ample ibèric i internacional) i un pressupost de 290,19 milions d'euros, ja està construït en un 85% i "entrarà en servei a finals d'any", segons va assegurar la ministra.
PASSAREL.LA
La visita d'Álvarez va aprofitar per cedir als municipis una passarel.la de vianants sobre el Llobregat que uneix Cornellà i Sant Boi, diverses vies fèrries i el cinturó Litoral (B-10). El pont, de 487 metres, l'ha construït l'empresa pública Adif, però el manteniment serà municipal, segons el pacte firmat per Álvarez i els alcaldes de Cornellà, Antonio Balmón (PSC), i Sant Boi, Montserrat Gibert (PSC).
-------------------------------------
La ministra de Foment reitera que l'AVE arribarà a Sants el 2007
• El ramal de mercaderies de Can Tunis estarà acabat a finals d'any
XAVIER ADELL
SANT BOI DE LLOBREGAT
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va ratificar ahir que "l'AVE arribarà a l'estació de Sants el 2007 tot i que molts ho posin en dubte". Álvarez, que va visitar els treballs de construcció de la línia d'alta velocitat al pas pel Baix Llobregat, va corroborar que "les obres avancen al ritme previst" i que són "necessàries per a Barcelona i per a la resta del país".
La titular de Foment va destacar l'avançat estat d'execució de les obres del ramal de mercaderies que unirà la terminal de Can Tunis amb Castellbisbal i que en un futur donarà servei a les instal.lacions del port de Barcelona. El tram, que té un total de 17,5 quilòmetres de longitud, amb doble via mixta (ample ibèric i internacional) i un pressupost de 290,19 milions d'euros, ja està construït en un 85% i "entrarà en servei a finals d'any", segons va assegurar la ministra.
PASSAREL.LA
La visita d'Álvarez va aprofitar per cedir als municipis una passarel.la de vianants sobre el Llobregat que uneix Cornellà i Sant Boi, diverses vies fèrries i el cinturó Litoral (B-10). El pont, de 487 metres, l'ha construït l'empresa pública Adif, però el manteniment serà municipal, segons el pacte firmat per Álvarez i els alcaldes de Cornellà, Antonio Balmón (PSC), i Sant Boi, Montserrat Gibert (PSC).
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
---------------------------------------------
Les obres del TGV, a les portes de Barcelona
EL PUNT. Barcelona
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha començat aquesta setmana, al carrer Antoni Capmany, les obres de construcció del túnel fals entre pantalles de formigó per on passarà el tren de gran velocitat (TGV) en arribar a Barcelona. Tenir acabada aquesta infraestructura és imprescindible per complir el compromís de fer arribar el TGV a la capital catalana el 2007 que ha reiterat la ministra de Foment, Magdalena Álvarez.
En aquesta fase, el túnel té 250 metres de longitud. Els treballs consisteixen en la col·locació dels pilons d'1,20 metres de diàmetre i uns 20 metres de profunditat que formaran una de les parets laterals del túnel del TGV. Per col·locar cada un d'aquests pilons cal fer una excavació vertical, extreure la terra i després col·locar l'estructura. A continuació caldrà construir la biga que unirà els pilons entre si.
Aquestes obres obligaran a tallar el trànsit al carrer Antoni Capmany, entre els carrers Tinent Flomesta i Daoiz i Valarde. Per això, l'Adif i l'Ajuntament de Barcelona han establert tres itineraris alternatius per als vehicles i vianants. El primer d'aquests itineraris és als carrers Sant Medir, Canalejas i Antoni de Capmany, que serà de doble sentit per permetre-hi l'accés als veïns. També és de doble sentit el carrer Tinent Flomesta, entre Pavía i Antoni de Capmany, però no es podrà estacionar-hi perquè és l'entrada dels camions a la via. L'últim dels itineraris és el passadís per a vianants al llarg de la zona de les obres al carrer Antoni de Capmany.
Les obres al carrer Antoni Capmany, tocant a l'estació de Sants, són el pas previ i imprescindible perquè més endavant es pugui començar a construir el túnel pel centre de la ciutat, tot i que encara no se sap quan començaran aquestes obres que han d'unir l'estació de Sants amb la de la Sagrera pel centre de la ciutat. Foment tot just està valorant les al·legacions presentades al projecte per incloure les que cregui oportunes. Abans de començar les obres del túnel que creuarà Barcelona també caldrà tenir la declaració d'impacte ambiental redactada per Medi Ambient.
---------------------------------------------
Les obres del TGV, a les portes de Barcelona
EL PUNT. Barcelona
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha començat aquesta setmana, al carrer Antoni Capmany, les obres de construcció del túnel fals entre pantalles de formigó per on passarà el tren de gran velocitat (TGV) en arribar a Barcelona. Tenir acabada aquesta infraestructura és imprescindible per complir el compromís de fer arribar el TGV a la capital catalana el 2007 que ha reiterat la ministra de Foment, Magdalena Álvarez.
En aquesta fase, el túnel té 250 metres de longitud. Els treballs consisteixen en la col·locació dels pilons d'1,20 metres de diàmetre i uns 20 metres de profunditat que formaran una de les parets laterals del túnel del TGV. Per col·locar cada un d'aquests pilons cal fer una excavació vertical, extreure la terra i després col·locar l'estructura. A continuació caldrà construir la biga que unirà els pilons entre si.
Aquestes obres obligaran a tallar el trànsit al carrer Antoni Capmany, entre els carrers Tinent Flomesta i Daoiz i Valarde. Per això, l'Adif i l'Ajuntament de Barcelona han establert tres itineraris alternatius per als vehicles i vianants. El primer d'aquests itineraris és als carrers Sant Medir, Canalejas i Antoni de Capmany, que serà de doble sentit per permetre-hi l'accés als veïns. També és de doble sentit el carrer Tinent Flomesta, entre Pavía i Antoni de Capmany, però no es podrà estacionar-hi perquè és l'entrada dels camions a la via. L'últim dels itineraris és el passadís per a vianants al llarg de la zona de les obres al carrer Antoni de Capmany.
Les obres al carrer Antoni Capmany, tocant a l'estació de Sants, són el pas previ i imprescindible perquè més endavant es pugui començar a construir el túnel pel centre de la ciutat, tot i que encara no se sap quan començaran aquestes obres que han d'unir l'estació de Sants amb la de la Sagrera pel centre de la ciutat. Foment tot just està valorant les al·legacions presentades al projecte per incloure les que cregui oportunes. Abans de començar les obres del túnel que creuarà Barcelona també caldrà tenir la declaració d'impacte ambiental redactada per Medi Ambient.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
font >> http://www.cornellaweb.cat
----------------------------------------------------------------
Nova passarel·la sobre el riu Llobregat i el cinturó Litoral
14/07/2006
La nova passarel·la sobre el riu Llobregat que uneix Cornellà i Sant Boi, és per anar a peu o en bici exclusivament. Aquest nou pont té una llargada de 495 metres i una amplada de 3,46 metres. La passarel ·la té una forma lleugerament corba en el seu origen i és un marc idoni per contemplar el Llobregat i el seu entorn natural.
La rampa té el seu inici a prop del Parc Esportiu Llobregat, a tocar de l'institut Joan Miró i una instal·lació esportiva privada. Des d’aquí arrenca una suau pendent que es va aixecant progressivament des del carrer Verge de Montserrat per creuar el cinturó del Litoral, la via de Ferrocarrils de la Generalitat destinada a mercaderies, i el riu Llobregat, fins a arribar a camí que voreja el riu entre els termes de Sant Boi i el Prat de Llobregat. Un cop superada l’autovia i la nova via de mercaderies, hi ha una petita plaça elevada d’on surten dues rampes que permeten baixar fins a la vora del riu per la part més propera a Cornellà.
Les obres han costat 2,6 milions d'euros i les ha executat ADIF (Administrador d'Infrastructures Ferroviàries), per encàrrec del ministeri de Foment, ja que formen part de la integració en l'entorn del tren d'alta velocitat. Dimecres, 12 de juliol, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, signar el conveni de cessió de la passarel·la amb els alcaldes de Cornellà, Antonio Balmón, i de Sant Boi, Montserrat Gibert.
----------------------------------------------------------------
Opinió meva:
Es un lloc fantastic i unic per fer fotos als trens de mercaderies de FGC, ja que amés, s'ha obert un camí que voreja la linia.
Desde el pont, passant fins al Camí del Sorral, i direcció Sant Boi, veurem un pont de formigó colosal, el del TGV, i unes obres per aconseguir fer una columna al mitj del riu (terra molt blanda) que fan un forat més gran que un edifici de 8 pisos. Us recomano que per arribar, sans a casa, si aneu a veure el pont del TGV porteu una ampolla d'augua ben fresca, pel calor i la caminada, i si mireu la linia de FGC, només cal una camara de fotos
La estació més propera es Cornellà Riera, i al sortir per la sortida principal, gireu a la esquerra vostre, i continueu ben recte, fins que hagueu passat un passeig sense cotxes, i al final veureu el pont.
Us recomano que si aneu en bicicleta, que sigui BTT, ja ue el terreny del camí es força pedregós
----------------------------------------------------------------
Nova passarel·la sobre el riu Llobregat i el cinturó Litoral
14/07/2006
La nova passarel·la sobre el riu Llobregat que uneix Cornellà i Sant Boi, és per anar a peu o en bici exclusivament. Aquest nou pont té una llargada de 495 metres i una amplada de 3,46 metres. La passarel ·la té una forma lleugerament corba en el seu origen i és un marc idoni per contemplar el Llobregat i el seu entorn natural.
La rampa té el seu inici a prop del Parc Esportiu Llobregat, a tocar de l'institut Joan Miró i una instal·lació esportiva privada. Des d’aquí arrenca una suau pendent que es va aixecant progressivament des del carrer Verge de Montserrat per creuar el cinturó del Litoral, la via de Ferrocarrils de la Generalitat destinada a mercaderies, i el riu Llobregat, fins a arribar a camí que voreja el riu entre els termes de Sant Boi i el Prat de Llobregat. Un cop superada l’autovia i la nova via de mercaderies, hi ha una petita plaça elevada d’on surten dues rampes que permeten baixar fins a la vora del riu per la part més propera a Cornellà.
Les obres han costat 2,6 milions d'euros i les ha executat ADIF (Administrador d'Infrastructures Ferroviàries), per encàrrec del ministeri de Foment, ja que formen part de la integració en l'entorn del tren d'alta velocitat. Dimecres, 12 de juliol, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, signar el conveni de cessió de la passarel·la amb els alcaldes de Cornellà, Antonio Balmón, i de Sant Boi, Montserrat Gibert.
----------------------------------------------------------------
Opinió meva:
Es un lloc fantastic i unic per fer fotos als trens de mercaderies de FGC, ja que amés, s'ha obert un camí que voreja la linia.
Desde el pont, passant fins al Camí del Sorral, i direcció Sant Boi, veurem un pont de formigó colosal, el del TGV, i unes obres per aconseguir fer una columna al mitj del riu (terra molt blanda) que fan un forat més gran que un edifici de 8 pisos. Us recomano que per arribar, sans a casa, si aneu a veure el pont del TGV porteu una ampolla d'augua ben fresca, pel calor i la caminada, i si mireu la linia de FGC, només cal una camara de fotos
La estació més propera es Cornellà Riera, i al sortir per la sortida principal, gireu a la esquerra vostre, i continueu ben recte, fins que hagueu passat un passeig sense cotxes, i al final veureu el pont.
Us recomano que si aneu en bicicleta, que sigui BTT, ja ue el terreny del camí es força pedregós
Last edited by Ferrovi on Wednesday 19/07/2006 20:38, edited 1 time in total.
Doncs sí que em fixo malament! Com que fa prop d'un any que s'estan fent unes obres molt sospitoses al mateix lloc (incloent el tall de trànsit), pensava que ja les havien començat... Llavors, el túnel que porta mesos obert al subsòl del carrer deu ser el primer pas de l'inici del començament de la preparació de les obres.EL PUNT wrote:
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha començat aquesta setmana, al carrer Antoni Capmany, les obres de construcció del túnel fals entre pantalles de formigó per on passarà el tren de gran velocitat (TGV) en arribar a Barcelona.
[...]
Aquestes obres obligaran a tallar el trànsit al carrer Antoni Capmany, entre els carrers Tinent Flomesta i Daoiz i Valarde. Per això, l'Adif i l'Ajuntament de Barcelona han establert tres itineraris alternatius per als vehicles i vianants. El primer d'aquests itineraris és als carrers Sant Medir, Canalejas i Antoni de Capmany, que serà de doble sentit per permetre-hi l'accés als veïns. També és de doble sentit el carrer Tinent Flomesta, entre Pavía i Antoni de Capmany, però no es podrà estacionar-hi perquè és l'entrada dels camions a la via. L'últim dels itineraris és el passadís per a vianants al llarg de la zona de les obres al carrer Antoni de Capmany.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
s'agraïria un reportatge fotogràfic de la zonaFerrovi wrote:font >> http://www.cornellaweb.cat
----------------------------------------------------------------
Nova passarel·la sobre el riu Llobregat i el cinturó Litoral
14/07/2006
La nova passarel·la sobre el riu Llobregat que uneix Cornellà i Sant Boi, és per anar a peu o en bici exclusivament. Aquest nou pont té una llargada de 495 metres i una amplada de 3,46 metres. La passarel ·la té una forma lleugerament corba en el seu origen i és un marc idoni per contemplar el Llobregat i el seu entorn natural.
La rampa té el seu inici a prop del Parc Esportiu Llobregat, a tocar de l'institut Joan Miró i una instal·lació esportiva privada. Des d’aquí arrenca una suau pendent que es va aixecant progressivament des del carrer Verge de Montserrat per creuar el cinturó del Litoral, la via de Ferrocarrils de la Generalitat destinada a mercaderies, i el riu Llobregat, fins a arribar a camí que voreja el riu entre els termes de Sant Boi i el Prat de Llobregat. Un cop superada l’autovia i la nova via de mercaderies, hi ha una petita plaça elevada d’on surten dues rampes que permeten baixar fins a la vora del riu per la part més propera a Cornellà.
Les obres han costat 2,6 milions d'euros i les ha executat ADIF (Administrador d'Infrastructures Ferroviàries), per encàrrec del ministeri de Foment, ja que formen part de la integració en l'entorn del tren d'alta velocitat. Dimecres, 12 de juliol, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, signar el conveni de cessió de la passarel·la amb els alcaldes de Cornellà, Antonio Balmón, i de Sant Boi, Montserrat Gibert.
----------------------------------------------------------------
Opinió meva:
Es un lloc fantastic i unic per fer fotos als trens de mercaderies de FGC, ja que amés, s'ha obert un camí que voreja la linia.
Desde el pont, passant fins al Camí del Sorral, i direcció Sant Boi, veurem un pont de formigó colosal, el del TGV, i unes obres per aconseguir fer una columna al mitj del riu (terra molt blanda) que fan un forat més gran que un edifici de 8 pisos. Us recomano que per arribar, sans a casa, si aneu a veure el pont del TGV porteu una ampolla d'augua ben fresca, pel calor i la caminada, i si mireu la linia de FGC, només cal una camara de fotos
La estació més propera es Cornellà centre, i al sortir per la sortida principal, gireu a la esquerra vostre, i continueu ben recte, fins que hagueu passat un passeig sense cotxes, i al final veureu el pont.
Us recomano que si aneu en bicicleta, que sigui BTT, ja ue el terreny del camí es força pedregós
Quan arregli la camera ho faré, ara, te la pantalleta trencadaDanzig wrote:s'agraïria un reportatge fotogràfic de la zonaFerrovi wrote:font >> http://www.cornellaweb.cat
----------------------------------------------------------------
Nova passarel·la sobre el riu Llobregat i el cinturó Litoral
14/07/2006
La nova passarel·la sobre el riu Llobregat que uneix Cornellà i Sant Boi, és per anar a peu o en bici exclusivament. Aquest nou pont té una llargada de 495 metres i una amplada de 3,46 metres. La passarel ·la té una forma lleugerament corba en el seu origen i és un marc idoni per contemplar el Llobregat i el seu entorn natural.
La rampa té el seu inici a prop del Parc Esportiu Llobregat, a tocar de l'institut Joan Miró i una instal·lació esportiva privada. Des d’aquí arrenca una suau pendent que es va aixecant progressivament des del carrer Verge de Montserrat per creuar el cinturó del Litoral, la via de Ferrocarrils de la Generalitat destinada a mercaderies, i el riu Llobregat, fins a arribar a camí que voreja el riu entre els termes de Sant Boi i el Prat de Llobregat. Un cop superada l’autovia i la nova via de mercaderies, hi ha una petita plaça elevada d’on surten dues rampes que permeten baixar fins a la vora del riu per la part més propera a Cornellà.
Les obres han costat 2,6 milions d'euros i les ha executat ADIF (Administrador d'Infrastructures Ferroviàries), per encàrrec del ministeri de Foment, ja que formen part de la integració en l'entorn del tren d'alta velocitat. Dimecres, 12 de juliol, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, signar el conveni de cessió de la passarel·la amb els alcaldes de Cornellà, Antonio Balmón, i de Sant Boi, Montserrat Gibert.
----------------------------------------------------------------
Opinió meva:
Es un lloc fantastic i unic per fer fotos als trens de mercaderies de FGC, ja que amés, s'ha obert un camí que voreja la linia.
Desde el pont, passant fins al Camí del Sorral, i direcció Sant Boi, veurem un pont de formigó colosal, el del TGV, i unes obres per aconseguir fer una columna al mitj del riu (terra molt blanda) que fan un forat més gran que un edifici de 8 pisos. Us recomano que per arribar, sans a casa, si aneu a veure el pont del TGV porteu una ampolla d'augua ben fresca, pel calor i la caminada, i si mireu la linia de FGC, només cal una camara de fotos
La estació més propera es Cornellà centre, i al sortir per la sortida principal, gireu a la esquerra vostre, i continueu ben recte, fins que hagueu passat un passeig sense cotxes, i al final veureu el pont.
Us recomano que si aneu en bicicleta, que sigui BTT, ja ue el terreny del camí es força pedregós
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Font: El Periódico de Catalunya
Renfe anuncia que cobrirà el trajecte BCN-Madrid amb l'AVE en dues hores i mitja
Barcelona. -- El director general de Serveis d'Alta Velocitat de Renfe Operadora, Abelardo Carrillo, ha explicat que l'AVE cobrirà el trajecte entre Madrid i Barcelona en dues hores i mitja, de manera que competirà amb el pont aeri i aconseguirà una "alta quota de mercat". El "pont ferri", segons ha indicat, serà "molt més competitiu" que el pont aeri.
Carrillo ha garantit als empresaris que han assistit a un dinar organitzat per la Cambra de Comerç de Barcelona que "l'oferta estarà a l'altura de l'exigència de la demanda", amb compromisos de puntualitat, espai i comoditat, i la freqüència de pas dels trens també estarà "a l'altura" de l'oferta del pont aeri el Prat-Barajas.
Carrillo ha subratllat que la competència del tren d'alta velocitat a l'avió no estarà basada en el finançament públic. Així mateix, ha defensat el tren com el mitjà de transport més eficient per a recorreguts de prop de 600 quilòmetres, i ha considerat una "mala utilització dels recursos" quan es realitzen aquests trajectes en avió.
Renfe anuncia que cobrirà el trajecte BCN-Madrid amb l'AVE en dues hores i mitja
Barcelona. -- El director general de Serveis d'Alta Velocitat de Renfe Operadora, Abelardo Carrillo, ha explicat que l'AVE cobrirà el trajecte entre Madrid i Barcelona en dues hores i mitja, de manera que competirà amb el pont aeri i aconseguirà una "alta quota de mercat". El "pont ferri", segons ha indicat, serà "molt més competitiu" que el pont aeri.
Carrillo ha garantit als empresaris que han assistit a un dinar organitzat per la Cambra de Comerç de Barcelona que "l'oferta estarà a l'altura de l'exigència de la demanda", amb compromisos de puntualitat, espai i comoditat, i la freqüència de pas dels trens també estarà "a l'altura" de l'oferta del pont aeri el Prat-Barajas.
Carrillo ha subratllat que la competència del tren d'alta velocitat a l'avió no estarà basada en el finançament públic. Així mateix, ha defensat el tren com el mitjà de transport més eficient per a recorreguts de prop de 600 quilòmetres, i ha considerat una "mala utilització dels recursos" quan es realitzen aquests trajectes en avió.
Foment complementa les obres del TGV a Sant Boi i l'Hospitalet
EFE. Barcelona.
El Consell de Ministres va autoritzar ahir el contracte d'obres complementàries de construcció de plataforma de la línia del tren de gran velocitat (TGV) al tram de Sant Boi de Llobregat i l'Hospitalet. El pressupost d'aquestes millores complementàries és de més de 23 milions d'euros. Segons l'executiu espanyol, la raó fonamental d'aquestes obres és la necessitat de minimitzar l'impacte i els desajustos que poden ocasionar els treballs principals pel pas del TGV, tant a l'explotació ferroviària com a la circulació de vianants i automobilística de la zona. Aquests treballs complementaris també han de servir per adaptar les actuals instal·lacions ferroviàries d'ample convencional a l'estació del Prat de Llobregat. El projecte preveu que en aquesta estació es faci una nova platja de vies, amb les corresponents andanes i zones d'espera de viatgers, així com altres instal·lacions per a l'adequada explotació ferroviària. En paral·lel es farà la remodelació dels accessos viaris a l'estació i la reubicació dels aparcaments. Totes aquestes obres les realitzarà l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif).
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2000763
EFE. Barcelona.
El Consell de Ministres va autoritzar ahir el contracte d'obres complementàries de construcció de plataforma de la línia del tren de gran velocitat (TGV) al tram de Sant Boi de Llobregat i l'Hospitalet. El pressupost d'aquestes millores complementàries és de més de 23 milions d'euros. Segons l'executiu espanyol, la raó fonamental d'aquestes obres és la necessitat de minimitzar l'impacte i els desajustos que poden ocasionar els treballs principals pel pas del TGV, tant a l'explotació ferroviària com a la circulació de vianants i automobilística de la zona. Aquests treballs complementaris també han de servir per adaptar les actuals instal·lacions ferroviàries d'ample convencional a l'estació del Prat de Llobregat. El projecte preveu que en aquesta estació es faci una nova platja de vies, amb les corresponents andanes i zones d'espera de viatgers, així com altres instal·lacions per a l'adequada explotació ferroviària. En paral·lel es farà la remodelació dels accessos viaris a l'estació i la reubicació dels aparcaments. Totes aquestes obres les realitzarà l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif).
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2000763
Tinc la mateixa sensació pel que fa a un punt en què les vies de la LAV hauran de passar per sota i quasi fregant un pont que uneix l'A2 amb l'AP2. Ho trobo massa baix i dubto (a no ser que rebaixin el terra) que hi puguin fer passar el tren, sense comptar que també hi han de posar la catenària.entfe001 wrote:Apunt semi-friqui: fa por passar per l'AP-7 a l'alçada de Llinars, on s'hi està muntant un pont per sobre de l'autopista. Per la perspectiva sembla que el pas per sota sigui molt baix i, fins i tot dins un turisme, t'hagis d'encastar contra el viaducte.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Recoder postula el Vallés com la millor alternativa pel TGV
Lluís Recoder aposta per l'estació del Vallés del TGV com alternativa a foradar la ciutat de Barcelona. L'alcalde considera que aquest traçat permetria complir els terminis per aquesta important infrastructura del país i suposaria un gran estalvi.
Recoder proposa una solució pel TGV amb tres estacions: la de Sants i la Sagrera serien les terminals de les línies d'alta velocitat per anar a Madrid i París respectivament. L'estació del Vallés, amb el futur intercanviador amb Ferrocarrils i Rodalies, donaria servei als combois de Madrid a París. Davant el cost i el temps que suposaria perforar Barcelona, Recoder té clar que la solució és el corredor del Vallés:
Lluís Recoder
La solució més fàcil és passar pel Vallés, perquè la línia ja existeix i no té la mateixa dificultat ni cost que perforar tot Barcelona
ESCOLTA-HO
Recoder NO s'oposa a la construcció del túnel que travessi Barcelona, però es mostra convençut que l'única forma de complir els calendaris és utilitzar el traçat del Vallés que ja existeix. Amb tot, l'alcalde de Sant Cugat reclama que se soterri el quilòmetre de via més proper a Coll Favà i Can Magí per evitar la contaminació acústica d'aquests barris:
Lluis Recoder
El soterrament de la línia del TGV i de la que ja existeix és important per evitar molèsties als barris més propers
ESCOLTA-HO
Lluís Recoder considera urgent reobrir el debat sobre el corredor vallesà del TGV, i reitera que NO considera imprescindible que l'estació s'acabi ubicant a Sant Cugat. Recoder ha anunciat que a partir del setembre buscarà l'acord dels alcaldes de la comarca per donar una resposta unitària del Vallès davant la problemàtica del TGV.
alex rufi
http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /23742.htm
Lluís Recoder aposta per l'estació del Vallés del TGV com alternativa a foradar la ciutat de Barcelona. L'alcalde considera que aquest traçat permetria complir els terminis per aquesta important infrastructura del país i suposaria un gran estalvi.
Recoder proposa una solució pel TGV amb tres estacions: la de Sants i la Sagrera serien les terminals de les línies d'alta velocitat per anar a Madrid i París respectivament. L'estació del Vallés, amb el futur intercanviador amb Ferrocarrils i Rodalies, donaria servei als combois de Madrid a París. Davant el cost i el temps que suposaria perforar Barcelona, Recoder té clar que la solució és el corredor del Vallés:
Lluís Recoder
La solució més fàcil és passar pel Vallés, perquè la línia ja existeix i no té la mateixa dificultat ni cost que perforar tot Barcelona
ESCOLTA-HO
Recoder NO s'oposa a la construcció del túnel que travessi Barcelona, però es mostra convençut que l'única forma de complir els calendaris és utilitzar el traçat del Vallés que ja existeix. Amb tot, l'alcalde de Sant Cugat reclama que se soterri el quilòmetre de via més proper a Coll Favà i Can Magí per evitar la contaminació acústica d'aquests barris:
Lluis Recoder
El soterrament de la línia del TGV i de la que ja existeix és important per evitar molèsties als barris més propers
ESCOLTA-HO
Lluís Recoder considera urgent reobrir el debat sobre el corredor vallesà del TGV, i reitera que NO considera imprescindible que l'estació s'acabi ubicant a Sant Cugat. Recoder ha anunciat que a partir del setembre buscarà l'acord dels alcaldes de la comarca per donar una resposta unitària del Vallès davant la problemàtica del TGV.
alex rufi
http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /23742.htm
Foment ha col·locat el 75% del viaducte de Llinars pel pas del TGV
P.M.. Barcelona
+ Imatge del viaducte, ahir, quan Foment havia acabat d'instal·lar la tercera part d'aquesta infraestructura. Foto: ANDREU PUIG
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, ens públic dependent del Ministeri de Foment, ja ha col·locat tres quartes parts del viaducte del tren de gran velocitat (TGV) que ha de passar per sobre de l'autopista AP-7 i el riu Mogent. La longitud total del viaducte és de 594 metres i es divideix en dues parts. Una és de formigó i té 287 metres. L'altra, metàl·lica i amb una longitud de 307 metres, és la que permetrà el pas del TGV per sobre de l'autopista. La col·locació d'aquesta estructura de 307 metres s'està fent per passos. Primer en van col·locar dos trams, de 76 i 69 metres respectivament. Ahir ja estava instal·lat el tercer tram, de 75 metres. Es va necessitar un dia de feina amb una velocitat de desplaçament de tres metres per hora. Ara, una tercera part del viaducte, 220 metres, ja estan instal·lats. Només queda col·locar el quart i últim tram, el més llarg –87 metres–. Aquesta tasca no s'executarà fins al setembre o l'octubre. La totalitat de l'obra, però, s'acabarà a finals d'any.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2021628
P.M.. Barcelona
+ Imatge del viaducte, ahir, quan Foment havia acabat d'instal·lar la tercera part d'aquesta infraestructura. Foto: ANDREU PUIG
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, ens públic dependent del Ministeri de Foment, ja ha col·locat tres quartes parts del viaducte del tren de gran velocitat (TGV) que ha de passar per sobre de l'autopista AP-7 i el riu Mogent. La longitud total del viaducte és de 594 metres i es divideix en dues parts. Una és de formigó i té 287 metres. L'altra, metàl·lica i amb una longitud de 307 metres, és la que permetrà el pas del TGV per sobre de l'autopista. La col·locació d'aquesta estructura de 307 metres s'està fent per passos. Primer en van col·locar dos trams, de 76 i 69 metres respectivament. Ahir ja estava instal·lat el tercer tram, de 75 metres. Es va necessitar un dia de feina amb una velocitat de desplaçament de tres metres per hora. Ara, una tercera part del viaducte, 220 metres, ja estan instal·lats. Només queda col·locar el quart i últim tram, el més llarg –87 metres–. Aquesta tasca no s'executarà fins al setembre o l'octubre. La totalitat de l'obra, però, s'acabarà a finals d'any.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2021628
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
A mi sí que m'agrada el viaducte de Llinars. Per un pont que fan de la LAV amb una mica de gràcia i que no sigui el típic amb piles i tauler de formigó doncs s'agraeix visualment. Per exemple a Martorell per passar el Llobregat ja que van fer el pont al lloc de l'antic i mític pont metàl·lic de Santa Llúcia de la línia de Catalans podrien haver fet un pont amb una mica de gràcia recordant l'antic pont metàl·lic. Però no, van fer un clon del nou pont de FGC de la variant de Martorell-Central i punt. Així que benvingut sigui un pont "diferent".
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat