Hola!
xtomas wrote:Jamiro, m'agradaria saber d'on treus què Catalunya vagi sobrada d'autopistes. Només entenc aquest argument si vols dir que tenim massa autopistes (de peatge) i poques autopistes (gratuïtes) o autovies. En què et bases per dir que tenim una "massa gran" xarxa viària d'alta capacitat?
De quin estudi parles? Qui l'ha redactat? En què es basava? quines eren les unitats d'anàlisi i fonts?
Perquè clar... tal i com deia abans, les xifres són molt manipulables i no val en dir "jo he vist que han dit" sinó aportar dades i xifres per tal de poder debatir sobre elles.
Jo no he manipulat res company, és simplement una opinió; l'estudi el va encarregar de realitzar la pròpia plataforma contrària al Quart Cinturó. Aquí tens el citat estudi que demanes per si li vols fer una ullada:
http://www.adenc.org/notes/2003/xarxes.pdf
I si en vols més, pots adreçar-te a la pàgina de la PTP. D'aquí (i de la pròpia experiència i opinions, evidentment) trec les meves afirmacions, que no deixen de ser opinions com les vostres. Com veus l'estudi afirma que tenim superàvit d'autopistes, però dèficit en matèria de ferrocarrils i carreteres convencionals.
Respecte a la indicació de les autopistes de peatge, jo opino que és una qüestió que està molt relacionada amb la política; la implicació de l'anterior govern de la Generalitat en el negoci de les autopistes està més que demostrada (per exemple: Lluís Prenafeta a Túnels del Cadí, Manuel Basánez a Acesa, Macià Alavedra a Aucat i Francesc Homs a Areas). Si ocorre el mateix amb la resta de partits, cosa que a hores d'ara desconec, malament anem ja que difícilment qui governa voldrà eliminar el seu propi
xiringuito.
xtomas wrote:Òbviament que Catalunya necessita grans i urgens inversions ferroviàries, però una cosa no treu l'altra. És compatible demanar i construir carreteres amb l'inversió en ferrocarril. Jo crec què ens cal una millora d'ambdues infraestructures, i no per aixo crec que hagi caigut en la contradicció.
Bé, respecto la teva opinió company, però jo penso que s'hauria de potenciar molt més el ferrocarril, perquè malauradament el vehicle privat es troba en una situació com sempre de privilegi. De fet és normal si pensem que la indústria automobilística mou molt de capital a Catalunya. Ningú tira pedres al sostre de casa seva...Pensa en els kms d'asfalt que es construeixen per cada km de via fèrria...
xtomas wrote:Jo també et convido a la reflexió: és incompatible apostar pel quart cinturó al mateix temps que es demana una clara decisió en pro del transport públic? Per què el quart cinturó no permetrà invertir més en transport públic? I altrament, perquè el quart cinturó, com a infraestructura, no permet arribar també a un cert grau de sostenibilitat en la nostra mobilitat?
Gràcies per convidar-me company, bé en la meva opinió és incompatible. L'usuari del Quart Cinturó serà majoritàriament el trànsit privat i de mercaderies, llevat d'algunes noves línies d'autobús que es podrien crear (no ho nego, òbviament).
Per a la meva opinió és totalment contradictori parlar de desenvolupament sostenible i crear una nova vía ràpida de trànsit privat. Sostenibilitat no és apostar pel vehicle privat, no.
xtomas wrote:M'agradaria què em diguessis, qui demana el quart cinturó, i per on el vol fer passar. Perquè jo no he sentit ningú que pronunciés o escribís les paraules "cinquè" i "cinturó" a una mateixa frase excepte tu.
A veure veig que l'expressió ha tingut efecte; he utilitzat
Cinquè Cinturó per referir-me a que podem caure en un espiral d'asfaltar mitja Catalunya en contra del desenvolupament sostenible...No per inventar-me res. És simplement això, un joc de paraules per cridar l'atenció de l'¡nterlocutor, com veig que ha fet efecte!
xtomas wrote:Pel que fa al darrer argument que utilitzes, és totalment fals per quatre motius:
1.- Hi ha una claríssima endogeneïtat que ignores expressament. A saber: Hi ha el quart cinturó perquè ha crescut la circulació o ha crescut la circulació perquè hi ha un quart cinturó? un argument que té intrínsecament una endogeneïtat tan forta, ja de per sí no és vàlid.
2.- Sincerament, malament aniriem si davant una construcció d'una via (en aquest cas, de gran capacitat), no augmenta la circulació per la mateixa. Estariem parlant d'una clamorosa infrautilització de l'infraestructura, i precisament el que es vol amb aquesta via és incrementar la circulació per l'anell metropolità, dinamitzant l'economia i el territori que cobreix.
3.- Darrera d'aquesta afirmació, hi ha implícita una relació entre augment de la circulació (o si es vol, mobilitat en termes més genèrics) i quelcom pejoratiu. És a dir, és com si moure’s més fos dolent o desaconsellable. Ben al contrari.
4.- No conec cap exemple al món on passi això que tu dius. No conec cap ciutat, àrea metropolitana o regió, que hagi caigut en aquesta espiral contínua i irreversible d’anar construint contínuament més i més vies sense cap control per a absorbir una circulació que creix de manera desbordada i sense control.
Respecte el primer punt...Què vols que et digui, no em posaré a parlar ara de filosofia, guaita el teu argument és invàlid perquè fas ús de fal·làcies ad ignorantiam, o ad vercundiam...Estem aquí per discutir lliurement i això implica fer ús d'opinions personals amb respecte (com jo mateix he fet) que no tenen per què ser contrastades o si per tal de reforçar-les, total sóc gent del carrer i no pas estudiòs de la filosofia. Respecte de si creix la circul·lació perquè hi ha més vies o hi ha més vies perquè ha crescut la circul·lació, només dir-te que penso que la construcció de noves vies implica un augment del transit: nova autopista per desplaçar-se sempre implica nous usuaris, com li passa al transport públic, o no? Si no tens transport públic de qualitat i de cop tens una línia de metro que t'arriba a la porta de casa i et porta ràpidament a la feina, possiblement cambiaràs la teva mobilitat.
Quant al segon, si tu entens per dinamitzar l'economia i el territori a tenir tots els dissabtes les vies d'entrada a la teva ciutat saturades per culpa d'un macrocentre comercial (estic parlant de Montigalà, a Badalona, ca meva) malament anem. Els grans parcs comercials i la saturació de les vies asfàltiques d'accès són un clar exemple de dinamització automobilística de l'economia.
Enfoncant el tercer, l'opinió contrària (que no etiqueta perjorativa...) li he col·locat a l'augment de la mobilitat metropolitana en vehicle privat. Moure's per la Metròpoli és positiu ja que dinamitza l'economia, però cal moure's d'una manera raonable, sostenible, no saturant vies de circul·lació per anar al Baricentro o al Gran Via. Altra cosa és la interpretació (lliure, òbviament) que facis de les meves paraules. Jo no he posat etiquetes, jo simplement he opinat.
Per acabar amb el quart, jo si conec algún cas, i no precisament aïllat. La situació a Barcelona no està, a opinió meva, gens controlada. Cada dia les vies es van saturant més i més i arribarà un moment en que sigui gairebé impossible transitar a travès de o per la pròpia ciutat. Cada cop és més difícil trobar-te amb trànsit fluïd a la Ciutat Comtal. Això ho dic com a experiència pròpia d'automobilista ocasional, i com la pròpia experiència del meu pare que ha hagut d'optar per altres mitjans que el cotxe perquè desplaçar-se tots els dies de Badalona a la Zona Franca és un infern automobilístic (això és control?)...
Salutacions sempre cordials!