Nova línia C-10 a l’aeroport i nou intercanviador a l’Estació de Françametring wrote:Ha sortit això a la web de PTP avui, és molt interessant:
http://www.documentsptp.org/activitats/ ... es-c10.pdf
(Volia enganxar el text, però no hi ha manera)
UN ERROR CORREGIT. Dissabte 22 de juny tornarà a entrar en servei la connexió
ferroviària directa entre Barcelona i el seu aeroport, que fou suprimida fa sis mesos amb motiu de
la construcció del tren d’alta velocitat entre Lleida i Barcelona. Des d’aleshores, els usuaris i
treballadors de l’aeroport s’han vist obligats a realitzar autèntiques peripècies per arribar en
transport públic en el sistema de la tarifa integrada. Han hagut de fer fins a dos canvis de tren o
pujat a insuficients autobusos llançadora. La PTP va alertar llavors sobre la manca de tacte del
Ministeri de Foment en les obres de l’AVE. La realitat ha superat la ficció perquè la penalització
que aquestes obres han causat sobre el servei de rodalies ha estat històrica i impròpia d’un país
desenvolupat. La PTP va demanar que abans d’escometre les obres de l’AVE calia incrementar la
capacitat de la línia de Vilanova –una obra senzilla de realitzar. Finalment, s’ha produït aquest
increment de capacitat. Ens haguessin pogut estalviar tot aquest enrenou.
GRANS MILLORES. El restabliment del servei anirà a càrrec de la nova línia C-10 de
Rodalies, que anirà de l’Aeroport a l’Estació de França, amb parada al Prat, Bellvitge, Sants i
Passeig de Gràcia. La nova línia recupera el pas del tren de l’aeroport pel districte financer de
Barcelona, i recupera per a l’ús l’Estació de França, coneguda per la seva monumentalitat i fins fa
poc per l’escàs servei que els trens donaven. Ara, amb la línia C-10, els Rodalies permetran treure
profit d’una estació relativament cèntrica que dóna servei a una part important de Barcelona: els
barris de la Barceloneta i la Ribera, les platges, el Port Vell, el zoo, el Parlament de Catalunya, les
universitats i diversos museus. La idea de la línia 10 va ser proposada per CC.OO. de Catalunya,
arran d’un estudi per l’accés sostenible a l’Aeroport presentat el 2003.
PITJOR FREQÜÈNCIA QUE A 1975. L’accés ferroviari a l’Aeroport del Prat fou la
primera connexió ferroviària d’Espanya entre un aeroport i la seva ciutat, inaugurada el 1975.
Aleshores s’establí una llançadora que des de Sants connectava amb l’Aeroport cada 20 minuts,
en comptes de cada 30 com s’ha previst amb la nova línia 10 o com s’explotava anteriorment als
talls de les obres de l’AVE. La PTP ha demanat reiteradament a l’ATM una freqüència mínima de
20 minuts, com hi havia al 1975, i el perllongament del servei fins com a mínim les 12 h de la nit,
com la resta del metro.
ES DEMANA UN NOU INTERCANVIADOR TREN-METRO-TRAM A BARCELONETA.
La PTP celebra l’entrada en servei de la nova línia C-10 i la inclusió de l’Estació de França com a
estació de Rodalies, però amb un petit esforç addicional es podria convertir l’estació de Barcelona
en un important intercanviador. Per a això, proposem les següents mesures:
• Donar connectivitat a l’estació de França amb l’estació de Metro de la L4 a
Barceloneta, mitjançant la construcció d’una vorera entre la boca del metro i les vies
1, 2 i 3 de l’estació de França, aprofitant l’actual zona d’obres.
• Fer servir l’estació de França com a terminal d’algun servei de la línia C-1 del
Maresme com a reforç del servei. Això permetria intensificar el servei en aquesta
línia sense col·lapsar, encara més, el túnel de Plaça Catalunya.
• Fer una curta prolongació de menys d’1km de la via del Trambesòs, des de
l’actual a terminal a Ciutadella - Vila Olímpica fins l’estació de França, que es
constituiria com un interessant intercanviador entre tres sistema ferroviaris: Renfe,
Metro i Tramvia.
Barcelona, 20 de juliol de 2006
-----------------------------------------------------------------------------------
Comentari tonto: no sabia que la línia portés funcionant des del 22 de juny!