Nova línia de rodalies R10 (EDF-Aeroport)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Demanen millor connexió Metro-Renfe-Tramvia a EDF

Post by Platanito »

metring wrote:Ha sortit això a la web de PTP avui, és molt interessant:

http://www.documentsptp.org/activitats/ ... es-c10.pdf

(Volia enganxar el text, però no hi ha manera)
Nova línia C-10 a l’aeroport i nou intercanviador a l’Estació de França

UN ERROR CORREGIT. Dissabte 22 de juny tornarà a entrar en servei la connexió
ferroviària directa entre Barcelona i el seu aeroport, que fou suprimida fa sis mesos amb motiu de
la construcció del tren d’alta velocitat entre Lleida i Barcelona. Des d’aleshores, els usuaris i
treballadors de l’aeroport s’han vist obligats a realitzar autèntiques peripècies per arribar en
transport públic en el sistema de la tarifa integrada. Han hagut de fer fins a dos canvis de tren o
pujat a insuficients autobusos llançadora. La PTP va alertar llavors sobre la manca de tacte del
Ministeri de Foment en les obres de l’AVE. La realitat ha superat la ficció perquè la penalització
que aquestes obres han causat sobre el servei de rodalies ha estat històrica i impròpia d’un país
desenvolupat. La PTP va demanar que abans d’escometre les obres de l’AVE calia incrementar la
capacitat de la línia de Vilanova –una obra senzilla de realitzar. Finalment, s’ha produït aquest
increment de capacitat. Ens haguessin pogut estalviar tot aquest enrenou.

GRANS MILLORES. El restabliment del servei anirà a càrrec de la nova línia C-10 de
Rodalies, que anirà de l’Aeroport a l’Estació de França, amb parada al Prat, Bellvitge, Sants i
Passeig de Gràcia. La nova línia recupera el pas del tren de l’aeroport pel districte financer de
Barcelona, i recupera per a l’ús l’Estació de França, coneguda per la seva monumentalitat i fins fa
poc per l’escàs servei que els trens donaven. Ara, amb la línia C-10, els Rodalies permetran treure
profit d’una estació relativament cèntrica que dóna servei a una part important de Barcelona: els
barris de la Barceloneta i la Ribera, les platges, el Port Vell, el zoo, el Parlament de Catalunya, les
universitats i diversos museus. La idea de la línia 10 va ser proposada per CC.OO. de Catalunya,
arran d’un estudi per l’accés sostenible a l’Aeroport presentat el 2003.

PITJOR FREQÜÈNCIA QUE A 1975. L’accés ferroviari a l’Aeroport del Prat fou la
primera connexió ferroviària d’Espanya entre un aeroport i la seva ciutat, inaugurada el 1975.
Aleshores s’establí una llançadora que des de Sants connectava amb l’Aeroport cada 20 minuts,
en comptes de cada 30 com s’ha previst amb la nova línia 10 o com s’explotava anteriorment als
talls de les obres de l’AVE. La PTP ha demanat reiteradament a l’ATM una freqüència mínima de
20 minuts, com hi havia al 1975, i el perllongament del servei fins com a mínim les 12 h de la nit,
com la resta del metro.

ES DEMANA UN NOU INTERCANVIADOR TREN-METRO-TRAM A BARCELONETA.
La PTP celebra l’entrada en servei de la nova línia C-10 i la inclusió de l’Estació de França com a
estació de Rodalies, però amb un petit esforç addicional es podria convertir l’estació de Barcelona
en un important intercanviador. Per a això, proposem les següents mesures:

• Donar connectivitat a l’estació de França amb l’estació de Metro de la L4 a
Barceloneta, mitjançant la construcció d’una vorera entre la boca del metro i les vies
1, 2 i 3 de l’estació de França, aprofitant l’actual zona d’obres.

• Fer servir l’estació de França com a terminal d’algun servei de la línia C-1 del
Maresme com a reforç del servei. Això permetria intensificar el servei en aquesta
línia sense col·lapsar, encara més, el túnel de Plaça Catalunya.

• Fer una curta prolongació de menys d’1km de la via del Trambesòs, des de
l’actual a terminal a Ciutadella - Vila Olímpica fins l’estació de França, que es
constituiria com un interessant intercanviador entre tres sistema ferroviaris: Renfe,
Metro i Tramvia.

Barcelona, 20 de juliol de 2006


-----------------------------------------------------------------------------------

Comentari tonto: no sabia que la línia portés funcionant des del 22 de juny!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Bueeeeno, se'ls hi pot perdonar ;) sobretot perquè les propostes són molt encertades, realment els voltants de l'EDF es podrien convertir perfectament en un bon intercanviador, però dubto de que els interessos de l'Ajuntament apuntin per aquí :|
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

Això és una qüestió de justicia històrica per a EDF...
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Peró quins colloms q té la RENFE,com pot ser q ara els Sant Vicenç-Sant Andreu no s'aturin a Bellvitge,em sembla INDIGNANT!
Bellvitge és una estació amb correspondencia amb FGC i viu 100.000 habitants en aquesta zona,com pot ser q no s'atyurin en una estació com aquesta,o sigui ara per anar de Bellvitge a Sant Vicenç,venga agafar-lo més aviat q ara fins a Vilanova,i aturan-se a totes les estacions,i després fer transbord per agafar un a Sant Vicenç;INDIGNANT :twisted:
I al Prat també s'haurien d'aturar,perqué si tu véns de Cunit per exemple i vas a l'aeroport,has de fer ara dos transbordaments,o sigui anar a Vilanova,esperar-te un ratazo per agafar un q si s'atura fins al Prat i allí la R10,em sembla molt mal fet q els trens aquests no s'aturin aquestes dues estacions
I una altra cosa,q passa amb la renfe q cada 2x3 posant nous horaris,l'última actualització va ser el 28 de maig i quan no ha passat 2 mesos ja tornen a canviar horaris
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Si s'obre la caixa dels trons pel que fa a indignacions, segueixo jo:

Com pot ser que en més de 20 anys no hi hagi hagut una comunicació directa entre Girona i la Universitat Autònoma de Barcelona fent servir el ramal que surt de Mollet - Sant Fost? Per què porto anys i panys havent de transbordar a Barcelona Sants (sí, heu llegit bé) perdent una hora del meu temps perquè a la Renfe no li dóna la gana de posar un tren directe, quan la infraestructura fa anys i panys que està feta?

Fi del moment sulfurós.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

El q haurien de fer es posar en servei ja la R8 que anirà de Vilafranca a granollers-centre sense passar per Barcelona,l'haurien de posar ja,peró ja coneixem la RENFE,aixó estarà al 2030.Peró no sé si et servirà de massa,pq i tot q no passaràs per Barcelona,podriàs fer fins a 2 transbordaments,a Sant Celoni per agafar un R2 i a Granollers per agafar la R8(a no se q quan es posi aquesta línia,els CEX facin parada a Granollers-centre,q haurien de fer-la)
La R2 Nord sobretot crec q s'ha de fer unes mijores,els trens q acaben a Sant Celoni,per lo menys 1 cada hora haurian d'arribar a Maçanet i els delta fer-los semidirectes en aquest tram,i així anular la parada dels CEX a Sant Celoni
Si la línia R10 és diu així,serà pq hi haurà una R8 i una R9,la R8 la infraestructura ja està feta,només falta construir l'estació de Samta Perpetua(i ja de pas reobrir Baricentro),peró a la R9 encara li falta un botifler d'anys:La R9 és la línia orbital Vilanova-mataró
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Ja en parlen a La Vanguardia

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200607 ... 93111.html

Renfe restablece el tren Barcelona-aeropuerto y aumentará su capacidad
20/07/2006 | Actualizada a las 20:05h
Barcelona. (EFE).- Renfe restablecerá el sábado la conexión directa entre Barcelona y el aeropuerto de El Prat tras la finalización de las obras realizadas por Adif para ampliar la capacidad de la vía, e incorporará cuatro nuevos trenes en la red de Cercanías que aumentarán la capacidad en un 20% en hora punta.

La nueva línea 10 de Cercanías -siguiendo la numeración de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM)- tendrá paradas en la Estación de Francia, Paseo de Gracia, Sants, Bellvitge, El Prat y el aeropuerto, según ha informado Renfe.

La recuperación de este servicio, interrumpido desde el 4 de diciembre de 2005, permitirá sustituir a la actual lanzadera, que ha comunicado el municipio de El Prat de Llobregat con el aeropuerto de Barcelona, y al autobús desde la estación de Sants, medios alternativos puestos en marcha a raíz de la suspensión de la anterior línea.

La frecuencia de trenes será de dos circulaciones por hora y sentido, todos los días de la semana, con unos tiempos de viaje de alrededor de treinta minutos desde la Estación de Francia y el aeropuerto, y de unos veinte minutos desde Sants.

El servicio se iniciará a las 05:12 horas en la Estación de Francia y a las 06:00 horas en el aeropuerto, mientras que los últimos trenes partirán desde las dos estaciones de cabecera de la línea a las 22.42 y a las 23.44, respectivamente.

Renfe ha anunciado que incorporará cuatro trenes a esta línea y a otras de la red de Cercanías antes de finales de año, que se sumarán a otros tantos convoyes que se han puesto en marcha en los últimos días.

Con esta medida, el operador ferroviario pretende acelerar los planes previstos para hacer frente al incremento de la demanda que se viene produciendo en el área metropolitana de Barcelona.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Adjuntos

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Aquí os dejo unos adjuntos que he encontrado por ahí...

Saludos,
Sergio
Attachments
C10
C10
c10.jpg (328.35 KiB) Viewed 3522 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

En quant a l'estació de França, ja la tenen preparada, amb cancel.ladora, una altra porta oberta, etc.? I a quina via farà el servei a l'aeroport?
I algú ha vist adhesius a l'interior dels trens amb el mapa de línies amb la 10 inclosa?
juanka440
N2
N2
Posts: 14
Joined: Wednesday 01/03/2006 21:53

Post by juanka440 »

Hola!

Ja n`hi ha unitats amb els mapes nous,d`aquestes,la recent 440-200M procedent de Madrid.A mes a mes ,s`anuncia la linia 10 en el interior dels trens,amb un cartell on surt un civia.

Salutacions1
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

Comparem situacions:

Abans de les obres s'aturaven quatre trens cada hora al Prat i Bellvitge. Des de Sants als minuts 10, 12, 40 i 42. I a Sants arribaven als minuts 23, 27, 53 i 57 trens del Prat i Bellvitge.

Després de les obres el nombre de trens és el mateix i els minuts direcció El prat 06, 10, 36 i 40. Arribant a Sants als minuts 02, 27, 32 i 57.

No tinc en compte les circulacions en hora punta Castelldefels-granollers perquè pràcticament no han canviat la situació només que en impuntualitats.

Actualment passaran les estacions a tenir circulacions als minuts 10, 15, 30 i 45 direcció el Prat i arribaran a sants als minuts 18, 27, 48 i 57.

La meva conclusió és que els usuaris de Bellvitge i El prat poden donar gràcies dels nous horaris on han desaparegut les parelles de trens durant l'hora. Crec que abans dues circulacions només podien servir per traslladar a qui arribava un pèl tard. Afengint l'inconvenient de canviar d'andana a Sants, Bellvitge o El Prat.
User avatar
tophat
N3
N3
Posts: 26
Joined: Monday 17/07/2006 7:49
Location: República Independent de la Barceloneta

Post by tophat »

ES DEMANA UN NOU INTERCANVIADOR TREN-METRO-TRAM A BARCELONETA.
La PTP celebra l’entrada en servei de la nova línia C-10 i la inclusió de l’Estació de França com a estació de Rodalies, però amb un petit esforç addicional es podria convertir l’estació de Barcelona en un important intercanviador. Per a això, proposem les següents mesures:

• Donar connectivitat a l’estació de França amb l’estació de Metro de la L4 a Barceloneta, mitjançant la construcció d’una vorera entre la boca del metro i les vies 1, 2 i 3 de l’estació de França, aprofitant l’actual zona d’obres.

• Fer servir l’estació de França com a terminal d’algun servei de la línia C-1 del Maresme com a reforç del servei. Això permetria intensificar el servei en aquesta línia sense col·lapsar, encara més, el túnel de Plaça Catalunya.

• Fer una curta prolongació de menys d’1km de la via del Trambesòs, des de l’actual a terminal a Ciutadella - Vila Olímpica fins l’estació de França, que es constituiria com un interessant intercanviador entre tres sistema ferroviaris: Renfe,
Metro i Tramvia.
Quina casualitat!!

Havia obert un fil fent les mateixes especulacions sobre un intercanviador:

http://transport.cat/viewtopic.php?t=3287

Us asseguro que no tinc res a veure amb la PTP. :?
Suposo que quan una cosa és tant i tant clara, només que es pensi amb una mica de lògica, s'acaba arribant a les mateixes conclusions... ara falta que els polítics i RENFE actuin amb lògica. :roll:
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

La meva conclusió és que els usuaris de Bellvitge i El prat poden donar gràcies dels nous horaris on han desaparegut les parelles de trens durant l'hora. Crec que abans dues circulacions només podien servir per traslladar a qui arribava un pèl tard. Afengint l'inconvenient de canviar d'andana a Sants, Bellvitge o El Prat.
A veure,prova d'anar de bellvitge a Cunit,per exemple,per lo menys que els trens q vagin a Sant Vicenç ,per lo menys,q només s'aturin al Prat,pq així podem agafar la R10 que passa abans q el de St.Vicenç i al Prat agafar el de St.Vicenç,per lo menys q facin aixó,i si fa falta q ho facin Només al matí,ja que a la tarda hi ha els Castelldefels-Granollers(que passa 10 minuts abans q el de St.Vicenç),peró el q passa esq els de Vilanoma només circulen 5 minuts després dels de St.Vicenç,i clar si vols anar a Cunit per exemple,t'has d'anar a Vilanova,i allá esperar-te 25 minutsper agafar un a Cunit,a més a més els q van de l'aeroport a Cunit o Calafell també tenen els mateixos problemes.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

El problema de que els Vilanova vagin pegats als St Vicenç s'ho vaig dir jo per escrit a RENFE i molt amablemente RODALIES BARCELONA em va respondre amb un "no podem fer res" ja que hauriem de retocar tots els horaris inclosos els Grans Linies. Així de simples són.
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

mikado wrote:El problema de que els Vilanova vagin pegats als St Vicenç s'ho vaig dir jo per escrit a RENFE i molt amablemente RODALIES BARCELONA em va respondre amb un "no podem fer res" ja que hauriem de retocar tots els horaris inclosos els Grans Linies. Així de simples són.
A veure, no siguem tan durs. En part allò que et va contestar Renfe és real. En un dia laborable normal, per la C2 sud hi circulen els trens amb destinació Sant Vicenç de Calders, Vilanova i La Geltrú i Castelldefels. Com bé dius, l'interval de temps entre els dos primers és de nomès cinc minuts, mès els 9 / 10 minuts dels de Castelldefels. Això ens dona un interval de 15 / 20 minuts sense cap circulació de rodalies. Doncs és en aquest interval de temps on s'han encaixar tota la resta de circulacions de regionals (mitja distància, és a dir, Regionals, Deltes i CEx), grans linees (llarga distància; Euromed's, Altarias, Talgos, Alvias, Arcos, Hotels i Estrelles) i mercaderies, que si te les mires amb calma no són pas poques. El problema de Renfe, que és on fa la pifia, des d'el meu punt de vista, és aquesta obsessió de fer circular tots aquests trens de mitja i llarga distància per aquest corredor, saturant-lo, i obligant a comprimir les circulacions de Rodalies, mentre altres corredors alternatius (lèase Manresa - Lleida) es moren literalment de fàstic.

Salutacions,
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

. En un dia laborable normal, per la C2 sud hi circulen els trens amb destinació Sant Vicenç de Calders, Vilanova i La Geltrú i Castelldefels
Per si no ho sabies,els castelldefels-granollers només circulen per la tarda i hora punta del matí circula algún.La resta del dia i els caps de setmana no circulen aquests trens
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Per fi surt en el plànol de rodalies Barcelona de la web http://www.renfe.es la línia 10! :reve
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Per fi!!!!!!

Necessito un emoticó que plori d'alegria, please
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Aprofito que he aprés a afegir emoticons externs, per celebrar que demà comença la línia 10, quina emoció!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Image
Image
Image
Image
Image
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Image
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”