Nova línia de rodalies R10 (EDF-Aeroport)
Hola!
Tal i com indico a la meva petita crònica, passen, en direcció a l'Aeroport, per la via 5, i en direcció EDF, a la 6. Haguessin sigut massas línies, d'haver-ho fet com abans a les vies 1 i 2!
Tal i com indico a la meva petita crònica, passen, en direcció a l'Aeroport, per la via 5, i en direcció EDF, a la 6. Haguessin sigut massas línies, d'haver-ho fet com abans a les vies 1 i 2!
Last edited by metring on Saturday 22/07/2006 23:04, edited 1 time in total.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Vestíbulo
Hola,
Saludos,
Sergio
Sí, me refería a eso, perdón por decir "superficie" cuando me refería al "vestíbulo" pero ya veo que nos hemos entendido.metring wrote:Ah, i si surts a la superfície per transbordar de les vies 1 i 2 a les 5 i 6, has de tornar a marcar, en el marge d'uns 10 minuts o així, i no et descompta bitllet.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Els viatgers es mostren satisfets amb el nou tren directe a l'aeroport
Tot i reconèixer que el servei és millor, els treballadors del Prat demanen que tingui més freqüències
PAULA MERCADÉ. Barcelona
El tren directe que uneix Barcelona amb l'aeroport va tornar a posar-se en marxa ahir, després que el desembre de l'any passat aquest servei deixés de funcionar per les obres a Sants de la línia de gran velocitat. Cada 30 minuts surten de l'estació de França trens en direcció a l'aeroport. Les parades intermèdies són la de Passeig de Gràcia, Barcelona Sants, Bellvitge i el Prat de Llobregat. Els que ahir van utilitzar aquesta línia per primera vegada es mostraven satisfets. Però en els combois se sentia alguna veu crítica provinent dels treballadors de l'aeroport que, entre d'altres reivindicacions, demanaven més freqüències.
+ Passatgers a l'estació de França pujant en el tren directe a l'aeroport. Foto: ORIOL DURAN
«Funciona de meravella!», exclamava un senyor assegut en el tren que el portava directe a l'aeroport. Seguia nomenant elogis: «Va puntual, és net i s'hi està fresquet.» També recordava què va haver de fer tres dies enrere per anar des de l'aeroport fins a Barcelona: «Va ser molt pesat, vaig parar a l'estació del Prat i allà vaig agafar un dels trens llançadora fins a Barcelona, el viatge es va allargar més d'una hora!» Una noia que seia al seu costat no n'estava tan satisfeta. Ella és una treballadora de l'aeroport, i explicava que, amb aquests horaris, «si entres a les set del matí has d'agafar el tren que arriba un quart d'hora abans, i si tens torn de nit i surts a les dotze només pots tornar amb autobús». Per això demanava que «allarguin els horaris i incrementin la freqüència de pas cada vint minuts». Algunes persones que van estrenar el servei no sabien que era directe. Per això, quan el tren va arribar al Prat hi va haver desconcert entre els viatgers, que no sabien si baixar o no. Per megafonia van recordar que el tren arribava a Barcelona.
Els combois de la línia 10, que ahir Renfe va posar en funcionament, surten de l'estació de França i paren al passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i el Prat de Llobregat, fins a l'aeroport. La freqüència de pas és de 30 minuts. El primer tren surt a les 5.12 h de l'estació de França i a les 6 h de l'aeroport. L'últim de Barcelona, a tres quarts d'onze, i una hora més tard surt l'últim de l'aeroport. El desembre de l'any passat va deixar de funcionar l'antiga connexió Barcelona-aeroport per les obres del tren de gran velocitat a l'estació de Sants. Però Renfe ha recuperat aquesta línia un cop acabades les obres de millora en la via que va de Can Tunis a Sants.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2001306
Tot i reconèixer que el servei és millor, els treballadors del Prat demanen que tingui més freqüències
PAULA MERCADÉ. Barcelona
El tren directe que uneix Barcelona amb l'aeroport va tornar a posar-se en marxa ahir, després que el desembre de l'any passat aquest servei deixés de funcionar per les obres a Sants de la línia de gran velocitat. Cada 30 minuts surten de l'estació de França trens en direcció a l'aeroport. Les parades intermèdies són la de Passeig de Gràcia, Barcelona Sants, Bellvitge i el Prat de Llobregat. Els que ahir van utilitzar aquesta línia per primera vegada es mostraven satisfets. Però en els combois se sentia alguna veu crítica provinent dels treballadors de l'aeroport que, entre d'altres reivindicacions, demanaven més freqüències.
+ Passatgers a l'estació de França pujant en el tren directe a l'aeroport. Foto: ORIOL DURAN
«Funciona de meravella!», exclamava un senyor assegut en el tren que el portava directe a l'aeroport. Seguia nomenant elogis: «Va puntual, és net i s'hi està fresquet.» També recordava què va haver de fer tres dies enrere per anar des de l'aeroport fins a Barcelona: «Va ser molt pesat, vaig parar a l'estació del Prat i allà vaig agafar un dels trens llançadora fins a Barcelona, el viatge es va allargar més d'una hora!» Una noia que seia al seu costat no n'estava tan satisfeta. Ella és una treballadora de l'aeroport, i explicava que, amb aquests horaris, «si entres a les set del matí has d'agafar el tren que arriba un quart d'hora abans, i si tens torn de nit i surts a les dotze només pots tornar amb autobús». Per això demanava que «allarguin els horaris i incrementin la freqüència de pas cada vint minuts». Algunes persones que van estrenar el servei no sabien que era directe. Per això, quan el tren va arribar al Prat hi va haver desconcert entre els viatgers, que no sabien si baixar o no. Per megafonia van recordar que el tren arribava a Barcelona.
Els combois de la línia 10, que ahir Renfe va posar en funcionament, surten de l'estació de França i paren al passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i el Prat de Llobregat, fins a l'aeroport. La freqüència de pas és de 30 minuts. El primer tren surt a les 5.12 h de l'estació de França i a les 6 h de l'aeroport. L'últim de Barcelona, a tres quarts d'onze, i una hora més tard surt l'últim de l'aeroport. El desembre de l'any passat va deixar de funcionar l'antiga connexió Barcelona-aeroport per les obres del tren de gran velocitat a l'estació de Sants. Però Renfe ha recuperat aquesta línia un cop acabades les obres de millora en la via que va de Can Tunis a Sants.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2001306
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Si fill, si que ho sé, però:Mako448 wrote:Per si no ho sabies,els castelldefels-granollers només circulen per la tarda i hora punta del matí circula algún.La resta del dia i els caps de setmana no circulen aquests trens. En un dia laborable normal, per la C2 sud hi circulen els trens amb destinació Sant Vicenç de Calders, Vilanova i La Geltrú i Castelldefels
1.Tot i que no són regulars durant tot el dia, el número de circulacions es prou important com per esmentar-les.
2.Aquestes circulacions del trens Granollers-Castelldefels coincideixen en hores puntes i tardes, com bé dius, però, Ops!, resulta que la majoria de circulacions de trens de mitja i llarga distància tambè és produeixen en aquestes franjes. Per tant trobo encertat esmertar-les.
Desprès d'aquest incís, sisplau, continueu amb el tema del fil
Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Trato especial
Hola,
Claro que tiene un trato especial: si no tienes ni idea y vas de atontaíllo o eres un turista despistado, irás a la EDF, Pg. de Gràcia o Sants, te dirigirás a taquillas y pedirás un billete al aeropuerto y los señores de RENFE te cobrarán cuatro zonas, mientras que si llevas tu T-10 de realizar varios trayectos por BCN y te reservas un viaje sin marcar, sabes perfectamente que con eso puedes ir tranquilísimamente al aeropuerto.
Fíjate si hay trato especial.
Saludos,
Sergio
Claro que tiene un trato especial: si no tienes ni idea y vas de atontaíllo o eres un turista despistado, irás a la EDF, Pg. de Gràcia o Sants, te dirigirás a taquillas y pedirás un billete al aeropuerto y los señores de RENFE te cobrarán cuatro zonas, mientras que si llevas tu T-10 de realizar varios trayectos por BCN y te reservas un viaje sin marcar, sabes perfectamente que con eso puedes ir tranquilísimamente al aeropuerto.
Fíjate si hay trato especial.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
---------------------------------------------
Retards de prop d'una hora en el tercer dia de la nova connexió amb l'aeroport
Una avaria en el sistema de senyalitzacions afecta les línies 2 i 10 de Rodalies durant tot el matí
IVAN VILA. Barcelona
La nova línia 10 de Rodalies, que des de dissabte ha restablert la connexió ferroviària entre Barcelona i l'aeroport del Prat, va patir ahir el primer ensurt. Una avaria en el sistema de senyalitzacions en l'estació del Prat va provocar retards durant tot el matí, i en els pitjors moments, l'interval de pas entre els combois, que en circumstàncies normals és de 30 minuts, va arribar a ser d'hora i mitja. L'avaria, que es va produir a dos quarts de nou del matí i es va produir dos cops més quan ja es donava per reparada, també va provocar retards similars en la línia 2 de Rodalies, la que va de Calafell a Maçanet i connecta amb Girona
«No ho sé, senyora. A mi m'han dit que durant tot el matí que triga entre tres quarts i hora i mitja a passar.» La senyora replica al guàrdia de seguretat que això és una vergonya, que sempre igual, que on és que pot presentar una queixa. El jove li assenyala la cabina de venda de bitllets. En vista de la cua, la senyora descarta la idea de la reclamació i s'emporta la seva indignació a l'andana. L'escena es produeix a l'estació que Renfe té a l'aeroport. És un quart de tres de la tarda i el darrer comboi, que ha trigat més d'una hora a passar, acaba de sortir, amb centenars de passatgers embotits als vagons. També més d'una hora havia trigat a passar per l'estació de Sants, camí de l'aeroport. Al vagó on havia pujat aquest redactor, hi havia 82 seients, plens, i, segons un ràpid recompte, una seixantena de persones dretes. Ara, de tornada des de l'aeroport, n'hi ha encara més. N'hi ha, però, que s'han quedat a l'andana perquè no han pogut pujar al tren.
Ahir dilluns era el tercer dia de funcionament de la nova línia C10, que enllaça l'estació de França amb l'aeroport, amb parades també al passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i el Prat. La nova línia restableix la connexió amb tren entre Barcelona i l'aeroport interrompuda al desembre per les obres del TGV a Sants. Des de llavors, l'enllaç s'ha estat fent mitjançant un servei de busos llançadora, que s'ha retirat pel restabliment de la connexió ferroviària.
La de l'aeroport no va ser l'única línia afectada. La C2, que va de Calafell a Maçanet, on enllaça amb Girona, també va quedar afectada per l'avaria durant tot el matí, amb retards de més d'una hora sobre l'horari previst.
Els problemes eren conseqüència d'una avaria a l'estació del Prat, detectada a dos quarts de set, i que durant tot el matí va obligar a utilitzar el sistema manual de senyalitzacions, «igual de segur però més lent», segons Renfe, i va fer anar de bòlit els operaris de l'Adif, responsables del manteniment de la infraestructura. A 2/4 de 8 van donar per resolt el problema per primer cop, però 40 minuts més tard es va tornar produir. La segona reparació es va completar pels volts de les 10 del matí, però a 1/4 12 es va tornar a detectar. Segons una portaveu d'Adif, l'avaria es va resoldre definitivament a 2/4 de 12. A les tres de la tarda, però, encara s'avisava per la megafonia de l'estació de Sants de retards en la línia de l'aeroport. La mateixa portaveu va explicar que el decalatge entre l'hora de la reparació i la normalització del servei es produeix per un efecte dominó en les línies quan els trens es queden aturats. En similars termes ho van explicar fonts de Renfe, responsable del servei.
Durant el matí, la versió oficial de l'empresa ferroviària era que els retards mitjans «eren de 20 a 25 minuts», malgrat que, segons la versió dels diversos usuaris consultats i també segons la constatació efectuada per aquest diari sobre el terreny, van ser majors en les dues línies afectades. A la tarda, un portaveu de Renfe va afirmar que li constaven retards «de 40 minuts», però va admetre que haurien pogut produir-se endarreriments més importants «en algun cas puntual». En el moment de tancar aquesta edició, l'Adif encara no havia explicat en què va consistir l'avaria, perquè «la inspecció encara no està tancada». Fonts ferroviàries van avançar, però, que «tot fa pensar en un problema informàtic» en el programa de gestió del sistema de senyalitzacions.
PANELLS DE DESINFORMACIÓ.
La foto es va fer ahir a l'estació de França, a l'hora que marca el rellotge electrònic. La pantalla diu que queda quasi una hora per al primer tren a l'aeroport. No és cert. El primer era a l'andana, a punt de sortir. Però circulava, com tots el de la línia durant el matí, fora d'horari.
-------------------------------------------
«Avui no agafaré cap més tren»
ANNA BALLBONA. Barcelona
La Josefa va començar el dia, ahir, pensant segurament que aquell podia ser un bon dia. Va sortir de Barcelona i va agafar el tren fins a Mollet (de la línia C-2). Fins aquí tot bé. Però després la seva sort de ciutadana sostenible es va truncar. Aquesta dona, que fregava la seixantena, va passar-se uns 50 minuts esperant el tren a l'estació de Mollet, per anar cap a Granollers. A Granollers va fer un encàrrec i quan va intentar la proesa de tornar a Barcelona, Renfe la va obsequiar amb una hora i 5 minuts d'espera a la bonica estació de Granollers. Quan ahir estava a punt d'acabar la seva odissea de trens al Clot, ho tenia clar: «Avui no agafaré cap més tren», deia entre extenuada i empipada.
No era l'única usuària indignada. La Pilar va haver d'esperar una hora ben bé a l'estació de Granollers, per anar cap a Barcelona, on tenia hora al metge i ja arribava tard. «Només deien que hi havia retards en direcció cap a Sant Celoni, si ens haguessin informat a temps, hauríem pogut anar a l'altra estació o agafar un autobús», es queixava. En aquest sentit, quan va demanar al cap d'estació per què no s'informava del retard en direcció a Barcelona, li van dir que «aquests avisos els porten des de la central de Barcelona».
La Pilar havia d'agafar el tren de les 11 i 5, que en realitat va passar cap a les 12 i 10. Aquesta hora de retard dels trens –i el cansament, amb la corresponent mala llet in crescendo dels viatgers– es va repetir al llarg de les parades de la línia. La Dolors, que dedicava el matí a anar a la platja a Mataró, s'havia esperat una hora a la Llagosta, i després havia de fer transbordament al Clot. «Hi havia molta gent a l'estació i molts han marxat», comentava. Algú havia tingut més sort, i havia arribat a l'estació just al punt d'agafar el tren.
En arribar a Passeig de Gràcia la Cleopatra, una noia que venia de Granollers, demanava un justificant del retard per la seva feina. Només algun passatger comptat té esma per fer una reclamació, és clar que tampoc se sap gaire per a què serveix: és qüestió d'omplir un full amb la queixa que s'exposa. «Però què faran, em tornaran els diners?». La senyora de l'oficina d'atenció al client contesta amb aquell lacònic i burocràtic «jo no li ho puc dir, ja li respondran».
---------------------------------------------
Retards de prop d'una hora en el tercer dia de la nova connexió amb l'aeroport
Una avaria en el sistema de senyalitzacions afecta les línies 2 i 10 de Rodalies durant tot el matí
IVAN VILA. Barcelona
La nova línia 10 de Rodalies, que des de dissabte ha restablert la connexió ferroviària entre Barcelona i l'aeroport del Prat, va patir ahir el primer ensurt. Una avaria en el sistema de senyalitzacions en l'estació del Prat va provocar retards durant tot el matí, i en els pitjors moments, l'interval de pas entre els combois, que en circumstàncies normals és de 30 minuts, va arribar a ser d'hora i mitja. L'avaria, que es va produir a dos quarts de nou del matí i es va produir dos cops més quan ja es donava per reparada, també va provocar retards similars en la línia 2 de Rodalies, la que va de Calafell a Maçanet i connecta amb Girona
«No ho sé, senyora. A mi m'han dit que durant tot el matí que triga entre tres quarts i hora i mitja a passar.» La senyora replica al guàrdia de seguretat que això és una vergonya, que sempre igual, que on és que pot presentar una queixa. El jove li assenyala la cabina de venda de bitllets. En vista de la cua, la senyora descarta la idea de la reclamació i s'emporta la seva indignació a l'andana. L'escena es produeix a l'estació que Renfe té a l'aeroport. És un quart de tres de la tarda i el darrer comboi, que ha trigat més d'una hora a passar, acaba de sortir, amb centenars de passatgers embotits als vagons. També més d'una hora havia trigat a passar per l'estació de Sants, camí de l'aeroport. Al vagó on havia pujat aquest redactor, hi havia 82 seients, plens, i, segons un ràpid recompte, una seixantena de persones dretes. Ara, de tornada des de l'aeroport, n'hi ha encara més. N'hi ha, però, que s'han quedat a l'andana perquè no han pogut pujar al tren.
Ahir dilluns era el tercer dia de funcionament de la nova línia C10, que enllaça l'estació de França amb l'aeroport, amb parades també al passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i el Prat. La nova línia restableix la connexió amb tren entre Barcelona i l'aeroport interrompuda al desembre per les obres del TGV a Sants. Des de llavors, l'enllaç s'ha estat fent mitjançant un servei de busos llançadora, que s'ha retirat pel restabliment de la connexió ferroviària.
La de l'aeroport no va ser l'única línia afectada. La C2, que va de Calafell a Maçanet, on enllaça amb Girona, també va quedar afectada per l'avaria durant tot el matí, amb retards de més d'una hora sobre l'horari previst.
Els problemes eren conseqüència d'una avaria a l'estació del Prat, detectada a dos quarts de set, i que durant tot el matí va obligar a utilitzar el sistema manual de senyalitzacions, «igual de segur però més lent», segons Renfe, i va fer anar de bòlit els operaris de l'Adif, responsables del manteniment de la infraestructura. A 2/4 de 8 van donar per resolt el problema per primer cop, però 40 minuts més tard es va tornar produir. La segona reparació es va completar pels volts de les 10 del matí, però a 1/4 12 es va tornar a detectar. Segons una portaveu d'Adif, l'avaria es va resoldre definitivament a 2/4 de 12. A les tres de la tarda, però, encara s'avisava per la megafonia de l'estació de Sants de retards en la línia de l'aeroport. La mateixa portaveu va explicar que el decalatge entre l'hora de la reparació i la normalització del servei es produeix per un efecte dominó en les línies quan els trens es queden aturats. En similars termes ho van explicar fonts de Renfe, responsable del servei.
Durant el matí, la versió oficial de l'empresa ferroviària era que els retards mitjans «eren de 20 a 25 minuts», malgrat que, segons la versió dels diversos usuaris consultats i també segons la constatació efectuada per aquest diari sobre el terreny, van ser majors en les dues línies afectades. A la tarda, un portaveu de Renfe va afirmar que li constaven retards «de 40 minuts», però va admetre que haurien pogut produir-se endarreriments més importants «en algun cas puntual». En el moment de tancar aquesta edició, l'Adif encara no havia explicat en què va consistir l'avaria, perquè «la inspecció encara no està tancada». Fonts ferroviàries van avançar, però, que «tot fa pensar en un problema informàtic» en el programa de gestió del sistema de senyalitzacions.
PANELLS DE DESINFORMACIÓ.
La foto es va fer ahir a l'estació de França, a l'hora que marca el rellotge electrònic. La pantalla diu que queda quasi una hora per al primer tren a l'aeroport. No és cert. El primer era a l'andana, a punt de sortir. Però circulava, com tots el de la línia durant el matí, fora d'horari.
-------------------------------------------
«Avui no agafaré cap més tren»
ANNA BALLBONA. Barcelona
La Josefa va començar el dia, ahir, pensant segurament que aquell podia ser un bon dia. Va sortir de Barcelona i va agafar el tren fins a Mollet (de la línia C-2). Fins aquí tot bé. Però després la seva sort de ciutadana sostenible es va truncar. Aquesta dona, que fregava la seixantena, va passar-se uns 50 minuts esperant el tren a l'estació de Mollet, per anar cap a Granollers. A Granollers va fer un encàrrec i quan va intentar la proesa de tornar a Barcelona, Renfe la va obsequiar amb una hora i 5 minuts d'espera a la bonica estació de Granollers. Quan ahir estava a punt d'acabar la seva odissea de trens al Clot, ho tenia clar: «Avui no agafaré cap més tren», deia entre extenuada i empipada.
No era l'única usuària indignada. La Pilar va haver d'esperar una hora ben bé a l'estació de Granollers, per anar cap a Barcelona, on tenia hora al metge i ja arribava tard. «Només deien que hi havia retards en direcció cap a Sant Celoni, si ens haguessin informat a temps, hauríem pogut anar a l'altra estació o agafar un autobús», es queixava. En aquest sentit, quan va demanar al cap d'estació per què no s'informava del retard en direcció a Barcelona, li van dir que «aquests avisos els porten des de la central de Barcelona».
La Pilar havia d'agafar el tren de les 11 i 5, que en realitat va passar cap a les 12 i 10. Aquesta hora de retard dels trens –i el cansament, amb la corresponent mala llet in crescendo dels viatgers– es va repetir al llarg de les parades de la línia. La Dolors, que dedicava el matí a anar a la platja a Mataró, s'havia esperat una hora a la Llagosta, i després havia de fer transbordament al Clot. «Hi havia molta gent a l'estació i molts han marxat», comentava. Algú havia tingut més sort, i havia arribat a l'estació just al punt d'agafar el tren.
En arribar a Passeig de Gràcia la Cleopatra, una noia que venia de Granollers, demanava un justificant del retard per la seva feina. Només algun passatger comptat té esma per fer una reclamació, és clar que tampoc se sap gaire per a què serveix: és qüestió d'omplir un full amb la queixa que s'exposa. «Però què faran, em tornaran els diners?». La senyora de l'oficina d'atenció al client contesta amb aquell lacònic i burocràtic «jo no li ho puc dir, ja li respondran».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Trato especial
Més que donar-te un tracte especial, més aviat t'aixequen la camisa!!Santfeliuenc wrote:Hola,
Claro que tiene un trato especial: si no tienes ni idea y vas de atontaíllo o eres un turista despistado, irás a la EDF, Pg. de Gràcia o Sants, te dirigirás a taquillas y pedirás un billete al aeropuerto y los señores de RENFE te cobrarán cuatro zonas, mientras que si llevas tu T-10 de realizar varios trayectos por BCN y te reservas un viaje sin marcar, sabes perfectamente que con eso puedes ir tranquilísimamente al aeropuerto.
Fíjate si hay trato especial.
Saludos,
Sergio