Sinistralitat a les carreteres
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sinistralitat a les carreteres
Engeguem aquest fil sobre els problemes de la sinistralitat a les carreteres
Last edited by wefer on Sunday 05/06/2005 17:42, edited 1 time in total.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico:
-----------------------
Espanya valora les morts de trànsit 5 cops menys que França
• La xifra espanyola és la més baixa de tots els països analitzats en un estudi
• La dada serveix per calcular els beneficis de la inversió en millora de carreteres
A Espanya, cada persona que mor en un accident de trànsit està valorada en 200.407 euros, una quantitat ridícula si es compara amb les valoracions d'altres països desenvolupats. La xifra --establerta pel Govern el 1992-- es calcula en virtut de la pèrdua de producció de la víctima, els costos mèdics i altres possibles despeses, com les pensions de viudetat.
Un informe de l'Associació Espanyola de la Carretera (AEC) constata que l'estimació espanyola és cinc vegades més baixa que la de França (on el cost per persona que perd la vida a la carretera puja fins a un milió d'euros) i 15 vegades menor que la de Noruega (tres milions).
L'estudi també contempla les valoracions del Regne Unit (1,82 milions d'euros), de Suècia (1,62 milions) i dels Estats Units (2,29 milions).
L'AEC --un organisme format per les administracions públiques, la universitat, les empreses d'assegurances i les concessionàries d'autopistes-- insisteix que la valoració econòmica dels morts és una dada teòrica, però no intranscendent. Quan l'Estat decideix fer una inversió per, per exemple, eliminar un punt negre en una carretera, posa a sobre de la balança dues variables: el cost de l'obra i el benefici. Aquest últim inclou el nombre de vides que se salvaran gràcies a la reforma.
"Per cada persona que no mor en aquest punt negre, l'Estat se suposa que aconsegueix un estalvi de 200.407 euros. Si la xifra fos més elevada, la rendibilitat de les inversions a les vies seria també molt més gran", conclou el director general tècnic de l'AEC, Jacobo Díaz.
El sistema utilitzat per valorar els danys va ser establert el 1992 pel Govern socialista. "En aquella ocasió, el Ministeri d'Obres Públiques ja contemplava la necessitat d'incrementar les xifres per igualar-les a les de la resta de països europeus", destaca l'informe de l'AEC. No obstant, la quantitat no ha registrat cap augment. "Únicament el de l'IPC", afegeix Díaz.
UN MILIÓ D'EUROS
En la relació cost- benefici referent a les inversions en seguretat viària, la UE utilitza com a valor oficial de la vida humana un milió d'euros. La xifra es va establir el 1995 sense incloure el cost immaterial dels sinistres. És a dir, el relatiu al sofriment dels familiars. L'any 2000, el cost de salvar una vida humana es va xifrar en una mica més de 4 milions d'euros.
Malgrat això, en l'actualitat, la Unió Europea manté el valor d'un milió d'euros "com una xifra simbòlica que serveix per promoure inversions en seguretat viària".
-------------------------------
Curiosa valoració aquesta. Resulta que cadascú de nosaltres val 200.000 euros de mitjana. En aquest país val més un pis que una persona...
-----------------------
Espanya valora les morts de trànsit 5 cops menys que França
• La xifra espanyola és la més baixa de tots els països analitzats en un estudi
• La dada serveix per calcular els beneficis de la inversió en millora de carreteres
A Espanya, cada persona que mor en un accident de trànsit està valorada en 200.407 euros, una quantitat ridícula si es compara amb les valoracions d'altres països desenvolupats. La xifra --establerta pel Govern el 1992-- es calcula en virtut de la pèrdua de producció de la víctima, els costos mèdics i altres possibles despeses, com les pensions de viudetat.
Un informe de l'Associació Espanyola de la Carretera (AEC) constata que l'estimació espanyola és cinc vegades més baixa que la de França (on el cost per persona que perd la vida a la carretera puja fins a un milió d'euros) i 15 vegades menor que la de Noruega (tres milions).
L'estudi també contempla les valoracions del Regne Unit (1,82 milions d'euros), de Suècia (1,62 milions) i dels Estats Units (2,29 milions).
L'AEC --un organisme format per les administracions públiques, la universitat, les empreses d'assegurances i les concessionàries d'autopistes-- insisteix que la valoració econòmica dels morts és una dada teòrica, però no intranscendent. Quan l'Estat decideix fer una inversió per, per exemple, eliminar un punt negre en una carretera, posa a sobre de la balança dues variables: el cost de l'obra i el benefici. Aquest últim inclou el nombre de vides que se salvaran gràcies a la reforma.
"Per cada persona que no mor en aquest punt negre, l'Estat se suposa que aconsegueix un estalvi de 200.407 euros. Si la xifra fos més elevada, la rendibilitat de les inversions a les vies seria també molt més gran", conclou el director general tècnic de l'AEC, Jacobo Díaz.
El sistema utilitzat per valorar els danys va ser establert el 1992 pel Govern socialista. "En aquella ocasió, el Ministeri d'Obres Públiques ja contemplava la necessitat d'incrementar les xifres per igualar-les a les de la resta de països europeus", destaca l'informe de l'AEC. No obstant, la quantitat no ha registrat cap augment. "Únicament el de l'IPC", afegeix Díaz.
UN MILIÓ D'EUROS
En la relació cost- benefici referent a les inversions en seguretat viària, la UE utilitza com a valor oficial de la vida humana un milió d'euros. La xifra es va establir el 1995 sense incloure el cost immaterial dels sinistres. És a dir, el relatiu al sofriment dels familiars. L'any 2000, el cost de salvar una vida humana es va xifrar en una mica més de 4 milions d'euros.
Malgrat això, en l'actualitat, la Unió Europea manté el valor d'un milió d'euros "com una xifra simbòlica que serveix per promoure inversions en seguretat viària".
-------------------------------
Curiosa valoració aquesta. Resulta que cadascú de nosaltres val 200.000 euros de mitjana. En aquest país val més un pis que una persona...
Last edited by wefer on Monday 16/05/2005 12:59, edited 2 times in total.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
No he pogut localitzar la notícia, però fa poc va sortir a El Punt, edició Vallès Occidental, que la Generalitat i l'ajuntament de Castellar han acordat una mesura per reduir l'elevat índex de sinistralitat que es produeix a la corva del km 3,7 de la carretera B-124 (De Sabadell a Prats de Lluçanès) i que consisteix en suprimir el carril de vehicles lents entre el pont-viaducte del riu Ripoll i la citada corva, aproximadament uns 700 metres. Ja veurem si funcionarà o si provocarà que la Vallesana funcioni encara de manera més patètica.
Salutacions.
Salutacions.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De La Vanguardia:
-----------------
Un total de 30 personas fallecieron en los accidentes de carretera durante el fin de semana
Madrid. (EP).- Un total de 30 personas perdieron la vida durante el pasado fin de semana como resultado de los 23 accidentes de tráfico con víctimas registrados en las carreteras españolas. Además, hubo que lamentar 15 heridos graves y 6 más de carácter leve, informó la DGT.
El sábado fue la jornada más trágica, con 11 muertos en 9 accidentes, mientras ayer domingo se registraron 10 fallecidos en 8 accidentes, y el viernes por la tarde hubo 9 muertos en 6 accidentes.
-----------------
Un total de 30 personas fallecieron en los accidentes de carretera durante el fin de semana
Madrid. (EP).- Un total de 30 personas perdieron la vida durante el pasado fin de semana como resultado de los 23 accidentes de tráfico con víctimas registrados en las carreteras españolas. Además, hubo que lamentar 15 heridos graves y 6 más de carácter leve, informó la DGT.
El sábado fue la jornada más trágica, con 11 muertos en 9 accidentes, mientras ayer domingo se registraron 10 fallecidos en 8 accidentes, y el viernes por la tarde hubo 9 muertos en 6 accidentes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Cinc morts i 23 ferits en accidents al llarg del pont
Cinc persones mortes i 23 de ferides, 12 de gravetat, és el balanç dels set accidents greus registrats el cap de setmana llarg de la segona Pasqua, segons el Servei Català de Trànsit. El sinistre més greu va tenir lloc diumenge a la matinada a la carretera C-66, a Palol de Revardit (Pla de l'Estany), quan un conductor que duplicava la taxa màxima d'alcoholèmia va envestir amb el seu vehicle una furgoneta ocupada per dues persones. La furgoneta va topar amb un edifici i els seus ocupants van morir. El conductor del turisme causant del sinistre, Jordi E.V., va declarar ahir davant del jutge i va quedar en llibertat amb càrrecs. També li han retirat el permís. L'incident més destacat d'ahir es va produir a les 17.29 hores a la C-31, al seu pas per Pals (Alt Empordà), quan un turisme amb matrícula de Girona i una furgoneta amb matrícula alemanya van topar frontalment. En l'accident va morir una persona i vuit més van resultar ferides. Les altres dues víctimes mortals van perdre la vida dissabte a la nit, una en un accident que hi va haver a Terrassa (Vallès Occidental) i una altra a Oliola (Noguera).
Cinc persones mortes i 23 de ferides, 12 de gravetat, és el balanç dels set accidents greus registrats el cap de setmana llarg de la segona Pasqua, segons el Servei Català de Trànsit. El sinistre més greu va tenir lloc diumenge a la matinada a la carretera C-66, a Palol de Revardit (Pla de l'Estany), quan un conductor que duplicava la taxa màxima d'alcoholèmia va envestir amb el seu vehicle una furgoneta ocupada per dues persones. La furgoneta va topar amb un edifici i els seus ocupants van morir. El conductor del turisme causant del sinistre, Jordi E.V., va declarar ahir davant del jutge i va quedar en llibertat amb càrrecs. També li han retirat el permís. L'incident més destacat d'ahir es va produir a les 17.29 hores a la C-31, al seu pas per Pals (Alt Empordà), quan un turisme amb matrícula de Girona i una furgoneta amb matrícula alemanya van topar frontalment. En l'accident va morir una persona i vuit més van resultar ferides. Les altres dues víctimes mortals van perdre la vida dissabte a la nit, una en un accident que hi va haver a Terrassa (Vallès Occidental) i una altra a Oliola (Noguera).
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
----------------------------
A la xarxa viària de Catalunya no s'ha registrat cap mort
24 morts en accidents a les carreteres espanyoles durant el cap de setmana
Un total de 24 persones han mort aquest cap de setmana en els 21 accidents de trànsit registrats a les carreteres espanyoles. A més, hi ha hagut 15 ferits greus i 9 més de caràcter lleu, ha informat la Direcció General de Trànsit (DGT).
El dia més tràgic va ser diumenge, amb 11 morts en 9 accidents; dissabte es van comptabilitzar 10 morts en 9 sinistres, i divendres a la tarda van morir 3 persones en tres accidents.
En canvi, a la xarxa viària catalana no s'ha registrat cap víctima mortal aquest cap de setmana, encara que sis persones han resultat ferides de gravetat en cinc accidents, tres a Barcelona, un a Tarragona i el cinquè a Lleida, segons han explicat els Mossos d'Esquadra. Quatre de les sis víctimes circulaven en ciclomotor o motocicleta.
----------------------------
A la xarxa viària de Catalunya no s'ha registrat cap mort
24 morts en accidents a les carreteres espanyoles durant el cap de setmana
Un total de 24 persones han mort aquest cap de setmana en els 21 accidents de trànsit registrats a les carreteres espanyoles. A més, hi ha hagut 15 ferits greus i 9 més de caràcter lleu, ha informat la Direcció General de Trànsit (DGT).
El dia més tràgic va ser diumenge, amb 11 morts en 9 accidents; dissabte es van comptabilitzar 10 morts en 9 sinistres, i divendres a la tarda van morir 3 persones en tres accidents.
En canvi, a la xarxa viària catalana no s'ha registrat cap víctima mortal aquest cap de setmana, encara que sis persones han resultat ferides de gravetat en cinc accidents, tres a Barcelona, un a Tarragona i el cinquè a Lleida, segons han explicat els Mossos d'Esquadra. Quatre de les sis víctimes circulaven en ciclomotor o motocicleta.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
nous radars
Sembla que amb els nous radars han baixat la velocitat mitjana en 10 km/h.
L'administració catalana posarà radars a tot arreu, inclús en el tunels.
Excelent idea.
Espero impacient el carnet per punt. I no es ironia.
24 persones mortes en un cap de setmana és un desastre inaguantable.
i Jo no estic disposat a asimilar-ho.
L'administració catalana posarà radars a tot arreu, inclús en el tunels.
Excelent idea.
Espero impacient el carnet per punt. I no es ironia.
24 persones mortes en un cap de setmana és un desastre inaguantable.
i Jo no estic disposat a asimilar-ho.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
--------------------
Els accidents de trànsit costen a les asseguradores uns 3.500 milions d'euros
Les companyies van haver d'atendre més de 741.000 persones el 2003
Les entitats d'assegurances van destinar 3.500 milions d'euros a atendre les prop de 741.000 víctimes de trànsit a l'Estat espanyol durant l'any 2003, entre morts i ferits, segons va destacar ahir la presidenta de la patronal del sector assegurador Unespa, Pilar González de Frutos.
Durant la presentació de la memòria social de l'assegurança 2004, González de Frutos va comentar la diferència entre les xifres que valora el sector assegurador respecte a les víctimes de trànsit i les dades de la direcció general de Trànsit, que va concretar en el seu dia que la xifra de víctimes de l'any 2003 va ser de 150.000 persones.
Això suposa, segons González de Frutos, que per cada persona morta o ferida en un accident de trànsit n'hi ha unes cinc que no figuren per a Trànsit perquè, a judici de la presidenta d'Unespa, no tenen en compte que comprovar que una perssna no ha sofert danys també té un cost per a l'assegurança.
En referència a la taxa de reclamacions en el sector assegurador, la presidenta de l'entitat va indicar que se situa en una per cada 1.000 sinistres produïts en els 90 milions de pòlisses que componen el conjunt del mercat, i va destacar que la taxa de temporalitat del sector és una de les més baixes del nostre país, ja que aquesta arriba tot just al 4%.
La memòria destaca que hi ha 26 milions de persones que tenen assegurança de vida i 24,5 milions de pòlisses d'automòbil.
--------------------
Els accidents de trànsit costen a les asseguradores uns 3.500 milions d'euros
Les companyies van haver d'atendre més de 741.000 persones el 2003
Les entitats d'assegurances van destinar 3.500 milions d'euros a atendre les prop de 741.000 víctimes de trànsit a l'Estat espanyol durant l'any 2003, entre morts i ferits, segons va destacar ahir la presidenta de la patronal del sector assegurador Unespa, Pilar González de Frutos.
Durant la presentació de la memòria social de l'assegurança 2004, González de Frutos va comentar la diferència entre les xifres que valora el sector assegurador respecte a les víctimes de trànsit i les dades de la direcció general de Trànsit, que va concretar en el seu dia que la xifra de víctimes de l'any 2003 va ser de 150.000 persones.
Això suposa, segons González de Frutos, que per cada persona morta o ferida en un accident de trànsit n'hi ha unes cinc que no figuren per a Trànsit perquè, a judici de la presidenta d'Unespa, no tenen en compte que comprovar que una perssna no ha sofert danys també té un cost per a l'assegurança.
En referència a la taxa de reclamacions en el sector assegurador, la presidenta de l'entitat va indicar que se situa en una per cada 1.000 sinistres produïts en els 90 milions de pòlisses que componen el conjunt del mercat, i va destacar que la taxa de temporalitat del sector és una de les més baixes del nostre país, ja que aquesta arriba tot just al 4%.
La memòria destaca que hi ha 26 milions de persones que tenen assegurança de vida i 24,5 milions de pòlisses d'automòbil.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
-------------------
Baixen el 14,7% les morts a la carretera
Des del primer de gener fins ahir havien mort a les carreteres catalanes 157 persones, quan en el mateix període de l'any anterior les víctimes mortals havien estat 184. Això suposa una disminució del 14,7% en la mortalitat viària, després d'un descens del 15% del 2004 respecte del 2003. "Continua la tendència a la baixa -va assenyalar-, amb tota la prudència", la consellera d'Interior, Montserrat Tura, després d'advertir que les dades podrien ser severament corregides per dies negres com el d'ahir, en què van morir cinc persones en quatre accidents, i per períodes d'alta sinistralitat com els mesos d'estiu. Tura va remarcar a més que qualsevol xifra de morts és "una barbaritat".
La consellera va comparèixer per presentar una nova campanya preventiva de seguretat viària que demana moderar la velocitat en tota mena de recorreguts, perquè el 82% d'accidents passen a les ciutats -encara que siguin menys greus- i l'any passat els sinistres en via urbana només van baixar el 5,9%. La campanya, d'espots de televisió, falques de ràdio i tanques exteriors, fa èmfasi en la tristesa, el dolor i la buidor que genera en les famílies i colles d'amics la pèrdua d'algun dels seus membres pel fet d'haver volgut arribar massa de pressa. "Al carrer i a la carretera, no corris el risc de perdre-ho tot", diu el lema. "La campanya vol conscienciar la ciutadania que si anem escopetejats pot ser que no arribem mai", va argumentar la consellera.
-------------------
Baixen el 14,7% les morts a la carretera
Des del primer de gener fins ahir havien mort a les carreteres catalanes 157 persones, quan en el mateix període de l'any anterior les víctimes mortals havien estat 184. Això suposa una disminució del 14,7% en la mortalitat viària, després d'un descens del 15% del 2004 respecte del 2003. "Continua la tendència a la baixa -va assenyalar-, amb tota la prudència", la consellera d'Interior, Montserrat Tura, després d'advertir que les dades podrien ser severament corregides per dies negres com el d'ahir, en què van morir cinc persones en quatre accidents, i per períodes d'alta sinistralitat com els mesos d'estiu. Tura va remarcar a més que qualsevol xifra de morts és "una barbaritat".
La consellera va comparèixer per presentar una nova campanya preventiva de seguretat viària que demana moderar la velocitat en tota mena de recorreguts, perquè el 82% d'accidents passen a les ciutats -encara que siguin menys greus- i l'any passat els sinistres en via urbana només van baixar el 5,9%. La campanya, d'espots de televisió, falques de ràdio i tanques exteriors, fa èmfasi en la tristesa, el dolor i la buidor que genera en les famílies i colles d'amics la pèrdua d'algun dels seus membres pel fet d'haver volgut arribar massa de pressa. "Al carrer i a la carretera, no corris el risc de perdre-ho tot", diu el lema. "La campanya vol conscienciar la ciutadania que si anem escopetejats pot ser que no arribem mai", va argumentar la consellera.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Berguedà - Olvan 29.06.2005
Un mort i 8 ferits en un xoc frontal entre un autocar amb jubilats i una furgoneta a Olvan
Una persona ha mort i vuit més han resultat ferides de diversa consideració en un xoc frontal entre una furgoneta i un autobús amb passatgers de la tercera edat residents a les Canàries. El sinistre s'ha produït a la carretera C-16 al terme municipal d'Olvan, segons han informat els Mossos d'Esquadra.
El mort és el conductor de la furgoneta, mentre que entre els ferits, que han estat traslladats a l'Hospital Sant Bernabé de Berga, hi ha el conductor de l'autocar i diversos passatgers.
http://www.telenoticies.com/noticia/not187218473.htm
Una persona ha mort i vuit més han resultat ferides de diversa consideració en un xoc frontal entre una furgoneta i un autobús amb passatgers de la tercera edat residents a les Canàries. El sinistre s'ha produït a la carretera C-16 al terme municipal d'Olvan, segons han informat els Mossos d'Esquadra.
El mort és el conductor de la furgoneta, mentre que entre els ferits, que han estat traslladats a l'Hospital Sant Bernabé de Berga, hi ha el conductor de l'autocar i diversos passatgers.
http://www.telenoticies.com/noticia/not187218473.htm
Per el que veig no ha sortit a cap mitjà de comunicació.
Dilluns passat, tornant en tren de Lleida a Barcelona vaig observar un accident a la N-240, crec que entre Les Borges Blanques i Montblanc. Un camió que transportava cotxes es va encastar contra un cotxe. Quan hi vaig passar, vaig veure tot el cotxe destrossat, i el camió només danys a la part davantera.
Dilluns passat, tornant en tren de Lleida a Barcelona vaig observar un accident a la N-240, crec que entre Les Borges Blanques i Montblanc. Un camió que transportava cotxes es va encastar contra un cotxe. Quan hi vaig passar, vaig veure tot el cotxe destrossat, i el camió només danys a la part davantera.
Apuntar un altre accident, en aquest cas a l'Eix del Llobregat (C-16)
La meva mare i jo bàixavem en cotxe de Castellar de N'Hug a Castellar del Vallès i una mica més amunt de la Colònia Cal Rosal va haver-hi un xoc frontal. Els cotxes direcció Manresa ens desviaven per una sortida de la carretera i els cotxes en direcció contrària els desviaven per el centre de la població (no recordo quina, però és a la que pertany Cal Rosal). Hi havien diverses dotacions dels mossos d'esquadra, bombers i ambulàncies. També, més endavant vàrem veure baixar 1 ambulància i també dirigir-se un helicòpter del RACC.
La meva mare i jo bàixavem en cotxe de Castellar de N'Hug a Castellar del Vallès i una mica més amunt de la Colònia Cal Rosal va haver-hi un xoc frontal. Els cotxes direcció Manresa ens desviaven per una sortida de la carretera i els cotxes en direcció contrària els desviaven per el centre de la població (no recordo quina, però és a la que pertany Cal Rosal). Hi havien diverses dotacions dels mossos d'esquadra, bombers i ambulàncies. També, més endavant vàrem veure baixar 1 ambulància i també dirigir-se un helicòpter del RACC.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
---------------------
Les morts a la carretera baixen un 11,8% a Catalunya
• El primer semestre registra 24 víctimes mortals menys que l'any passat
La mortalitat a les carreteres catalanes ha reculat un 11,8% en el primer semestre de l'any en comparació amb el mateix període del 2004. Aquesta estadística es tradueix en el fet que hi ha hagut 24 morts menys que l'any passat, una xifra que omple de satisfacció els responsables de trànsit dels Mossos d'Esquadra. "No es poden llançar les campanes al vol perquè les estadístiques de trànsit són traïdores i es poden girar en qualsevol moment. Però és just dir que estem recollint els fruits d'un intens treball", va indicar ahir l'intendent responsable de la unitat de trànsit, Sergi Pla.
Aquesta tasca s'ha traduït, segons explica l'intendent, en una gran presència policial a les carreteres, en què han arribat a patrullar unitats de seguretat ciutadana per portar a terme funcions dissuasòries i preventives.
ÈXIT DELS CONTROLS
Pla està convençut que l'estratègia d'augmentar els controls d'alcoholèmia i de velocitat ha estat clau per aconseguir aquest descens. Els controls d'alcoholèmia s'han incrementat en un 10%, i el total de positius ha pujat en un 24%. ¿Això vol dir que els conductors beuen més? "No. Seleccionem amb més rigor els automobilistes que aturem i l'encertem més. I això és bo, perquè no perdem temps i apartem de la carretera els que generen risc", va explicar.
Pel que fa a les causes de la sinistralitat, un primer repàs als 163 accidents mortals que s'han registrat a Catalunya mostra que en el 80% dels casos va ser a causa d'una col.lisió frontal o per una sortida de via. "Cosa que és el mateix: distracció unida a velocitat o alcohol".
La feina dels mossos, entre mitjans de maig i juny passat, no ha estat senzilla. Les diferents unitats de trànsit de la policia autonòmica es van quedar sense radars de velocitat per poder treballar. Els fixos van haver de ser enviats a Madrid, com passa anualment, per sotmetre's a un rigorós estudi en què novament són equilibrats, mesurats i autoritzats. Totes aquestes complexes operacions les realitza l'Institut de Metrologia, que depèn del ministeri d'Indústria.
CUES DE MESOS
La feina que acumulen els tècnics de l'Institut de Metrologia és tan gran que hi ha cues de diversos mesos per recuperar els radars. En aquesta ocasió, no obstant, les pressions perquè la posada a punt es fes amb premura van donar resultat. Pel que fa als radars mòbils dels vehicles, estan sent substituïts de mica en mica per digitals.
---------------------
Les morts a la carretera baixen un 11,8% a Catalunya
• El primer semestre registra 24 víctimes mortals menys que l'any passat
La mortalitat a les carreteres catalanes ha reculat un 11,8% en el primer semestre de l'any en comparació amb el mateix període del 2004. Aquesta estadística es tradueix en el fet que hi ha hagut 24 morts menys que l'any passat, una xifra que omple de satisfacció els responsables de trànsit dels Mossos d'Esquadra. "No es poden llançar les campanes al vol perquè les estadístiques de trànsit són traïdores i es poden girar en qualsevol moment. Però és just dir que estem recollint els fruits d'un intens treball", va indicar ahir l'intendent responsable de la unitat de trànsit, Sergi Pla.
Aquesta tasca s'ha traduït, segons explica l'intendent, en una gran presència policial a les carreteres, en què han arribat a patrullar unitats de seguretat ciutadana per portar a terme funcions dissuasòries i preventives.
ÈXIT DELS CONTROLS
Pla està convençut que l'estratègia d'augmentar els controls d'alcoholèmia i de velocitat ha estat clau per aconseguir aquest descens. Els controls d'alcoholèmia s'han incrementat en un 10%, i el total de positius ha pujat en un 24%. ¿Això vol dir que els conductors beuen més? "No. Seleccionem amb més rigor els automobilistes que aturem i l'encertem més. I això és bo, perquè no perdem temps i apartem de la carretera els que generen risc", va explicar.
Pel que fa a les causes de la sinistralitat, un primer repàs als 163 accidents mortals que s'han registrat a Catalunya mostra que en el 80% dels casos va ser a causa d'una col.lisió frontal o per una sortida de via. "Cosa que és el mateix: distracció unida a velocitat o alcohol".
La feina dels mossos, entre mitjans de maig i juny passat, no ha estat senzilla. Les diferents unitats de trànsit de la policia autonòmica es van quedar sense radars de velocitat per poder treballar. Els fixos van haver de ser enviats a Madrid, com passa anualment, per sotmetre's a un rigorós estudi en què novament són equilibrats, mesurats i autoritzats. Totes aquestes complexes operacions les realitza l'Institut de Metrologia, que depèn del ministeri d'Indústria.
CUES DE MESOS
La feina que acumulen els tècnics de l'Institut de Metrologia és tan gran que hi ha cues de diversos mesos per recuperar els radars. En aquesta ocasió, no obstant, les pressions perquè la posada a punt es fes amb premura van donar resultat. Pel que fa als radars mòbils dels vehicles, estan sent substituïts de mica en mica per digitals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Quatre ferits en un accident a la Ronda
Barcelona
Col·lapse circulatori
-----------------------
Aquest dimarts al matí, a les 10:45 hores, s'ha produït un accident a la sortida 22 de la Ronda Litoral de Barcelona (a l'altura de la Barceloneta) quan han xocat un camió, un autocar i dos turismes. Hi ha quatre persones ferides de diversa consideració però, hores d'ara, es desconeix el seu estat. La topada provoca, de moment, vuit quilòmetres de retenció direcció Besòs.
El que està més greu és el conductor de l'autocar, de 33 anys, que ha quedat atrapat a la cabina del vehicle. Els Bombers l'han pogut treure de la ferralla i l'han traslladat a l'hospital del Mar encara que es desconeix el seu estat. L'accident ha passat quan l'autocar ha topat amb el camió implicant dos turismes més que no han pogut evitar el sinistre.
Aquest ha estat el segon accidetn que ha passat, aquest dimarts, a la Ronda Litoral després que, a primera hora, sis vehicles topessin a les 8:30 hores. Els fets han passat en sentit Llobregat entre la Zona Franca i Drassanes provocant retencions fins a la vil·la Olímpic. En aquest accident no hi hagut ferits de gravetat.
última actualització 5/7/2005 - 12:26h
http://www.lamalla.net/canal/noticies/l ... ?id=173475
Col·lapse circulatori
-----------------------
Aquest dimarts al matí, a les 10:45 hores, s'ha produït un accident a la sortida 22 de la Ronda Litoral de Barcelona (a l'altura de la Barceloneta) quan han xocat un camió, un autocar i dos turismes. Hi ha quatre persones ferides de diversa consideració però, hores d'ara, es desconeix el seu estat. La topada provoca, de moment, vuit quilòmetres de retenció direcció Besòs.
El que està més greu és el conductor de l'autocar, de 33 anys, que ha quedat atrapat a la cabina del vehicle. Els Bombers l'han pogut treure de la ferralla i l'han traslladat a l'hospital del Mar encara que es desconeix el seu estat. L'accident ha passat quan l'autocar ha topat amb el camió implicant dos turismes més que no han pogut evitar el sinistre.
Aquest ha estat el segon accidetn que ha passat, aquest dimarts, a la Ronda Litoral després que, a primera hora, sis vehicles topessin a les 8:30 hores. Els fets han passat en sentit Llobregat entre la Zona Franca i Drassanes provocant retencions fins a la vil·la Olímpic. En aquest accident no hi hagut ferits de gravetat.
última actualització 5/7/2005 - 12:26h
http://www.lamalla.net/canal/noticies/l ... ?id=173475
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------
Jornada tràgica a les vies de Catalunya amb 8 morts en 24 hores
Vuit persones han mort a les carreteres catalanes en sis accidents de trànsit que s'han produït en les últimes 24 hores. La tràgica xifra es va convertir en un macabre rècord del qual ahir els responsables polítics i policials del trànsit a Catalunya, abatuts, intentaven trobar les causes.
Cap dels sis accidents va ser igual. Van succeir en franges horàries diferents, per causes diverses, amb víctimes d'edats compreses entre els 18 i els 73 anys, en carreteres diferents i amb tota mena de vehicles. "Per tant, no puc plantejar-me una ofensiva concreta contra un problema específic, perquè no n'hi ha. I no puc posar-me a conduir en lloc d'ells", va indicar, amb amargura, un responsable.
L'accident més greu va passar a les tres de la tarda al quilòmetre 11,5 de la C-13, a Alcoletge (Segrià), informa Rosa Matas. Dos nois de 18 anys que viatjaven en un Volkswagen Golf circulaven, sense avançar, per l'esquerra, fins que un Ford Escort, en què anaven dos germans de 49 i 41 anys va col.lisionar frontalment amb ells. Del primer cotxe va morir el conductor i el copilot està molt greu, i del segon van morir els dos homes. Com en aquest sinistre, en els altres cinc accidents hi va haver xoc frontal.
-------------------------------
Jornada tràgica a les vies de Catalunya amb 8 morts en 24 hores
Vuit persones han mort a les carreteres catalanes en sis accidents de trànsit que s'han produït en les últimes 24 hores. La tràgica xifra es va convertir en un macabre rècord del qual ahir els responsables polítics i policials del trànsit a Catalunya, abatuts, intentaven trobar les causes.
Cap dels sis accidents va ser igual. Van succeir en franges horàries diferents, per causes diverses, amb víctimes d'edats compreses entre els 18 i els 73 anys, en carreteres diferents i amb tota mena de vehicles. "Per tant, no puc plantejar-me una ofensiva concreta contra un problema específic, perquè no n'hi ha. I no puc posar-me a conduir en lloc d'ells", va indicar, amb amargura, un responsable.
L'accident més greu va passar a les tres de la tarda al quilòmetre 11,5 de la C-13, a Alcoletge (Segrià), informa Rosa Matas. Dos nois de 18 anys que viatjaven en un Volkswagen Golf circulaven, sense avançar, per l'esquerra, fins que un Ford Escort, en què anaven dos germans de 49 i 41 anys va col.lisionar frontalment amb ells. Del primer cotxe va morir el conductor i el copilot està molt greu, i del segon van morir els dos homes. Com en aquest sinistre, en els altres cinc accidents hi va haver xoc frontal.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
-------------------------
Continua el descens de la mortalitat
El Servei Català de Trànsit també va fer pública ahir l'avaluació semestral dels radars fixos. Les dades obtingudes des de desembre fins al maig passat confirmen el descens de la mortalitat en els 24 trams de la xarxa viària on es controla, de manera permanent, la velocitat. Concretament, el nombre de víctimes es va reduir més de la meitat (un 55%) mentre que a la resta del país, la disminució va ser del 20%. Si també es comptabilitzen els ferits greus, el descens de la sinistralitat en aquests trams és més important, concretament del 69%.
Per la consellera Montserrat Tura, la valoració és bona malgrat que "cinc morts encara són molts". També va afegir que els percentatges són importants perquè els radars es van instal·lar als punts amb més accidentalitat.
-------------------------
Continua el descens de la mortalitat
El Servei Català de Trànsit també va fer pública ahir l'avaluació semestral dels radars fixos. Les dades obtingudes des de desembre fins al maig passat confirmen el descens de la mortalitat en els 24 trams de la xarxa viària on es controla, de manera permanent, la velocitat. Concretament, el nombre de víctimes es va reduir més de la meitat (un 55%) mentre que a la resta del país, la disminució va ser del 20%. Si també es comptabilitzen els ferits greus, el descens de la sinistralitat en aquests trams és més important, concretament del 69%.
Per la consellera Montserrat Tura, la valoració és bona malgrat que "cinc morts encara són molts". També va afegir que els percentatges són importants perquè els radars es van instal·lar als punts amb més accidentalitat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
------------------------
Amb 43 morts, el juliol és el pitjor mes de l'any pel que fa a víctimes d'accident a Catalunya
Un total de 252 persones han mort a les carreteres del país des del gener
Un total de 43 persones han perdut la vida a les carreteres catalanes aquest juliol, fet que el situa com el mes més tràgic de l'any pel que fa a víctimes d'accidents. Amb 17 morts, la demarcació de Barcelona és on hi ha hagut més víctimes, seguida de la de Lleida (12), Girona (11) i Tarragona (3). Més de la meitat dels morts anaven en cotxe i tres d'ells eren menors d'edat. Cinc dels sinistres d'aquest juliol han tingut més d'una víctima. Des de principi d'any, 252 persones han mort en accidents de trànsit al país, en 48 dels quals hi van estar implicats camions. Per demarcacions, durant aquest període han mort 96 persones a les comarques barcelonines, 44 a les gironines, 58 a les tarragonines i 54 a les lleidatanes.
Des de l'1 de gener d'aquest any i comptant-hi les víctimes d'ahir, 252 persones han mort a les carreteres catalanes. D'aquestes, 147 anaven en cotxe i 47, en moto o bé en ciclomor. Diversos motoristes han perdut la vida en carreteres de la Cerdanya, que alguns aficionats a les motos acostumen a fer servir com a circuit perquè tenen molts revolts. D'altra banda, 9 dels morts eren ocupants de camions i 9 més de furgonetes. 6 de les víctimes eren ciclistes i 31 eren vianants. Amb 11 persones atropellades, el gener va ser el mes més negre en aquest sentit. Al llarg d'aquests set mesos, dues persones han mort en tenir un accident quan anaven en tractor. El febrer, un nen de 10 anys va morir a Cervera en quedat atrapat sota el quad que conduïa tot sol. Del total de víctimes mortals de l'any, 15 eren menors.
En 18 dels accidents mortals que s'han produït durant els primers set mesos de l'any hi ha hagut més d'una víctima. El 9 de juliol, a Alcoletge (Segrià), 3 persones van morir en un accident i fa només cinc dies, tres membres d'una mateixa família van perdre la vida a Viladamat. El març, quatre persones van perdre la vida a Sant Quirze de Besora. Amb 31 morts, el febrer, maig i juny són els mesos en què hi va haver menys víctimes mortals al Principat. Després del juliol, el mes més tràgic va ser el juny, amb 41 morts.
Aquesta estadística s'ha elaborat a partir de les dades recollides per aquest diari des de principi d'any i només recull les persones que han mort en el mateix moment de l'accident o bé al cap de poques hores. Per aquest motiu, el balanç total de víctimes podria ser superior si se sabés quants ferits van morir posteriorment a l'hospital. A banda de les víctimes d'accident en carreteres, aquest estudi inclou les persones que han mort en vies urbanes.
Els camions, protagonistes
De vegades, en els accidents de trànsit mortals hi acostumen a estar implicats camions, almenys així ho confirmen les estadístiques. Des de principi d'any, els camions han protagonitzat almenys 46 dels sinistres que han acabat amb morts. En aquests casos, només 9 de les víctimes anaven en camions. Segons dades de la direcció general de Trànsit del Ministeri de l'Interior de l'any 2003, els camions només representen un 1,7% dels vehicles de l'Estat, tot i que són protagonistes d'un 10% dels accidents i causen un 18,5% de les morts a la carretera. En vista d'aquest panorama, el Ministeri de Foment ha decidit que, a partir del 2006, s'obligaran tots els transportistes a superar cada cinc anys uns cursos de reciclatge. També és previst que es retardi l'edat per conduir tot tipus de camions fins als 21 anys, mentre que actualment aquesta experiència només s'exigeix als conductors de tràilers.
2,8% menys aquest juliol
La direcció general de Trànsit (DGT) va informar ahir que durant el mes de juliol van morir d'accident a les carreteres d'arreu de l'Estat un total de 345 persones, una xifra que representa una disminució del 2,8% respecte al mateix període de l'any passat, quan el nombre de morts a les carreteres de l'Estat es va elevar a 355. En els mateixos accidents, 160 persones van resultar ferides de gravetat i 174 més van quedar ferides lleument. Per contra, el juliol de l'any passat, hi va haver 164 ferits greus i 179 ferits lleus, de manera que el nombre de ferits registrats el mateix mes d'aquest any ha suposat una disminució del 2,4% pel que fa als ferits greus, i d'un 2,8% pel que fa als lleus, segons les dades de la DGT. El dia amb més sinistralitat a les carreteres de l'Estat del mes de juliol va ser el dissabte 9, amb 25 morts, i el dia menys negre va ser el dimecres 27, amb tres víctimes mortals.
------------------------
Amb 43 morts, el juliol és el pitjor mes de l'any pel que fa a víctimes d'accident a Catalunya
Un total de 252 persones han mort a les carreteres del país des del gener
Un total de 43 persones han perdut la vida a les carreteres catalanes aquest juliol, fet que el situa com el mes més tràgic de l'any pel que fa a víctimes d'accidents. Amb 17 morts, la demarcació de Barcelona és on hi ha hagut més víctimes, seguida de la de Lleida (12), Girona (11) i Tarragona (3). Més de la meitat dels morts anaven en cotxe i tres d'ells eren menors d'edat. Cinc dels sinistres d'aquest juliol han tingut més d'una víctima. Des de principi d'any, 252 persones han mort en accidents de trànsit al país, en 48 dels quals hi van estar implicats camions. Per demarcacions, durant aquest període han mort 96 persones a les comarques barcelonines, 44 a les gironines, 58 a les tarragonines i 54 a les lleidatanes.
Des de l'1 de gener d'aquest any i comptant-hi les víctimes d'ahir, 252 persones han mort a les carreteres catalanes. D'aquestes, 147 anaven en cotxe i 47, en moto o bé en ciclomor. Diversos motoristes han perdut la vida en carreteres de la Cerdanya, que alguns aficionats a les motos acostumen a fer servir com a circuit perquè tenen molts revolts. D'altra banda, 9 dels morts eren ocupants de camions i 9 més de furgonetes. 6 de les víctimes eren ciclistes i 31 eren vianants. Amb 11 persones atropellades, el gener va ser el mes més negre en aquest sentit. Al llarg d'aquests set mesos, dues persones han mort en tenir un accident quan anaven en tractor. El febrer, un nen de 10 anys va morir a Cervera en quedat atrapat sota el quad que conduïa tot sol. Del total de víctimes mortals de l'any, 15 eren menors.
En 18 dels accidents mortals que s'han produït durant els primers set mesos de l'any hi ha hagut més d'una víctima. El 9 de juliol, a Alcoletge (Segrià), 3 persones van morir en un accident i fa només cinc dies, tres membres d'una mateixa família van perdre la vida a Viladamat. El març, quatre persones van perdre la vida a Sant Quirze de Besora. Amb 31 morts, el febrer, maig i juny són els mesos en què hi va haver menys víctimes mortals al Principat. Després del juliol, el mes més tràgic va ser el juny, amb 41 morts.
Aquesta estadística s'ha elaborat a partir de les dades recollides per aquest diari des de principi d'any i només recull les persones que han mort en el mateix moment de l'accident o bé al cap de poques hores. Per aquest motiu, el balanç total de víctimes podria ser superior si se sabés quants ferits van morir posteriorment a l'hospital. A banda de les víctimes d'accident en carreteres, aquest estudi inclou les persones que han mort en vies urbanes.
Els camions, protagonistes
De vegades, en els accidents de trànsit mortals hi acostumen a estar implicats camions, almenys així ho confirmen les estadístiques. Des de principi d'any, els camions han protagonitzat almenys 46 dels sinistres que han acabat amb morts. En aquests casos, només 9 de les víctimes anaven en camions. Segons dades de la direcció general de Trànsit del Ministeri de l'Interior de l'any 2003, els camions només representen un 1,7% dels vehicles de l'Estat, tot i que són protagonistes d'un 10% dels accidents i causen un 18,5% de les morts a la carretera. En vista d'aquest panorama, el Ministeri de Foment ha decidit que, a partir del 2006, s'obligaran tots els transportistes a superar cada cinc anys uns cursos de reciclatge. També és previst que es retardi l'edat per conduir tot tipus de camions fins als 21 anys, mentre que actualment aquesta experiència només s'exigeix als conductors de tràilers.
2,8% menys aquest juliol
La direcció general de Trànsit (DGT) va informar ahir que durant el mes de juliol van morir d'accident a les carreteres d'arreu de l'Estat un total de 345 persones, una xifra que representa una disminució del 2,8% respecte al mateix període de l'any passat, quan el nombre de morts a les carreteres de l'Estat es va elevar a 355. En els mateixos accidents, 160 persones van resultar ferides de gravetat i 174 més van quedar ferides lleument. Per contra, el juliol de l'any passat, hi va haver 164 ferits greus i 179 ferits lleus, de manera que el nombre de ferits registrats el mateix mes d'aquest any ha suposat una disminució del 2,4% pel que fa als ferits greus, i d'un 2,8% pel que fa als lleus, segons les dades de la DGT. El dia amb més sinistralitat a les carreteres de l'Estat del mes de juliol va ser el dissabte 9, amb 25 morts, i el dia menys negre va ser el dimecres 27, amb tres víctimes mortals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
--------------------------------------
Tres accidents eleven la xifra de morts de l'agost fins a 43
• El tràgic saldo supera en vuit víctimes el total del mateix mes el 2004
• Una parella va morir i els seus tres fills van resultar ferits a Sant Fruitós de Bages
CRISTINA BUESA, GIRONA
La xifra de víctimes a les carreteres catalanes a l'agost segueix augmentant. Aquest cap de setmana hi ha hagut tres greus accidents que han causat cinc morts i set ferits greus. El fatídic balanç eleva fins a 43 el nombre de morts d'aquest mes, una xifra que supera de llarg la de l'any passat, quan es van registrar 35 víctimes mortals en els 31 dies.
Fa dies que els responsables de la Conselleria d'Interior alerten del tràgic increment de la sinistralitat. Quan encara falten tres dies per acabar el mes, les estadístiques ja mostren unes dades preocupants. L'anà- lisi dels casos revela que la majoria es produeixen en trajectes curts, circumstància que es podria explicar per la laxitud en la conducció al tractar-se d'un viatge curt o conegut. A més a més, les vacances provoquen que es multipliquin els desplaçaments.
TRES MENORS FERITS
Una família de Balsareny (Bages) va patir dissabte a la nit, a prop de casa seva, un dels tres accidents mortals d'aquest cap de setmana. Eren les 22.09 hores quan, per causes que encara es desconeixen, Antonio Manuel J. N., de 33 anys, va sortir de la carretera C-16 a Sant Fruitós de Bages. En el sinistre van morir a l'acte ell i la seva dona, Anna A. M., de la mateixa edat. Els tres fills menors d'edat de la parella, de 8, 12 i 14 anys, van resultar ferits greus. En un primer moment van ser evacuats a l'Hospital General de Manresa però, poc després, el més petit va haver de ser traslladat a l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona.
Una hora més tard, a les 23.39 hores, a la C-31 a Torroella de Fluvià (Alt Empordà), un Ford Mondeo va envestir un Audi A3, segons van informar els Mossos d'Esquadra. En el fatal xoc van morir dos ocupants del primer turisme, Azziz B. i Mohammad A., de 24 anys, mentre que el conductor, Abdul-Qàdir C., de 27, va haver de ser traslladat a l'Hospital Josep Trueta de Girona amb pronòstic molt greu. Les tres persones que viatjaven en l'altre cotxe, un matrimoni i el seu fill de dos anys, tenen ferides greus.
El tercer accident mortal del cap de setmana es va produir ahir a Calonge (Baix Empordà). Un Renault 11 i un Nissan Almera van xocar frontalment a les 8.41 hores a la carretera C-31. Segons els Mossos d'Esquadra, el conductor del Renault, Antonio S. S., de 36 anys, veí de Sant Feliu de Guíxols, va morir per l'impacte. A l'autopista AP-7, a Sant Julià de Ramis (Gironès), ahir al migdia, hi va haver una col.lisió múltiple entre cinc cotxes i una moto però es va saldar amb quatre ferits lleus.
--------------------------------------
Tres accidents eleven la xifra de morts de l'agost fins a 43
• El tràgic saldo supera en vuit víctimes el total del mateix mes el 2004
• Una parella va morir i els seus tres fills van resultar ferits a Sant Fruitós de Bages
CRISTINA BUESA, GIRONA
La xifra de víctimes a les carreteres catalanes a l'agost segueix augmentant. Aquest cap de setmana hi ha hagut tres greus accidents que han causat cinc morts i set ferits greus. El fatídic balanç eleva fins a 43 el nombre de morts d'aquest mes, una xifra que supera de llarg la de l'any passat, quan es van registrar 35 víctimes mortals en els 31 dies.
Fa dies que els responsables de la Conselleria d'Interior alerten del tràgic increment de la sinistralitat. Quan encara falten tres dies per acabar el mes, les estadístiques ja mostren unes dades preocupants. L'anà- lisi dels casos revela que la majoria es produeixen en trajectes curts, circumstància que es podria explicar per la laxitud en la conducció al tractar-se d'un viatge curt o conegut. A més a més, les vacances provoquen que es multipliquin els desplaçaments.
TRES MENORS FERITS
Una família de Balsareny (Bages) va patir dissabte a la nit, a prop de casa seva, un dels tres accidents mortals d'aquest cap de setmana. Eren les 22.09 hores quan, per causes que encara es desconeixen, Antonio Manuel J. N., de 33 anys, va sortir de la carretera C-16 a Sant Fruitós de Bages. En el sinistre van morir a l'acte ell i la seva dona, Anna A. M., de la mateixa edat. Els tres fills menors d'edat de la parella, de 8, 12 i 14 anys, van resultar ferits greus. En un primer moment van ser evacuats a l'Hospital General de Manresa però, poc després, el més petit va haver de ser traslladat a l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona.
Una hora més tard, a les 23.39 hores, a la C-31 a Torroella de Fluvià (Alt Empordà), un Ford Mondeo va envestir un Audi A3, segons van informar els Mossos d'Esquadra. En el fatal xoc van morir dos ocupants del primer turisme, Azziz B. i Mohammad A., de 24 anys, mentre que el conductor, Abdul-Qàdir C., de 27, va haver de ser traslladat a l'Hospital Josep Trueta de Girona amb pronòstic molt greu. Les tres persones que viatjaven en l'altre cotxe, un matrimoni i el seu fill de dos anys, tenen ferides greus.
El tercer accident mortal del cap de setmana es va produir ahir a Calonge (Baix Empordà). Un Renault 11 i un Nissan Almera van xocar frontalment a les 8.41 hores a la carretera C-31. Segons els Mossos d'Esquadra, el conductor del Renault, Antonio S. S., de 36 anys, veí de Sant Feliu de Guíxols, va morir per l'impacte. A l'autopista AP-7, a Sant Julià de Ramis (Gironès), ahir al migdia, hi va haver una col.lisió múltiple entre cinc cotxes i una moto però es va saldar amb quatre ferits lleus.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
-------------------------
La mortalitat a les carreteres s'ha disparat prop del 30% aquest agost
- Trànsit destaca que en els primers vuit mesos de l'any el nombre de morts ha baixat un 8% respecte del 2004
- A les comarques de Girona s'han quintuplicat les víctimes
Oriol Pàmies
Les carreteres catalanes han estat la tomba de 44 persones aquest mes d'agost que s'acabava ahir, deu més que els mateixos dies de l'any passat. Tot i això l'increment, d'un 29,4%, no arriba a trencar l'estadística del conjunt dels vuit primers mesos de l'any, en què la mortalitat viària s'ha reduït el 7,9%. Trànsit s'agafa a aquesta dada per considerar que va pel bon camí en l'esforç de salvar cada cop més vides.
"Malgrat tot, és el segon agost més segur de la història recent, després del de 2004", subratlla Rafael Olmos, director del Servei Català de Trànsit (SCT). En efecte, l'any 2000 hi va haver 64 morts en trenta dies. Considerant els dos mesos i mig que van del 15 de juny al 30 d'agost, el 2000 es van acumular 151 morts, i aquest any han estat 110. El 2004 van ser 98, dotze menys.
Sense pauta clara
Els estius són històricament els períodes negres de la sinistralitat viària, a causa de l'increment de mobilitat i el relaxament dels conductors, però no hi ha una explicació clara per al balanç tan negatiu d'aquest agost. "Els 35 accidents mortals s'han produït amb tot tipus de vehicles, amb conductors de totes les edats, en qualsevol hora del dia i en carreteres de tota mena", explica Rafael Olmos. Així es fa difícil prendre mesures específiques de prevenció o de càstig.
Destaca poderosament la dada de les comarques de Girona, en què els morts van ser tres el 2004 però han estat quinze el 2005, cinc vegades més. "I la gran majoria en carreteres secundàries", precisa Olmos, que relaciona aquests sinistres amb els viatges curts en què "s'abaixa la guàrdia". També crida l'atenció l'elevat nombre de sortides de la calçada, "producte de l'excés de velocitat, la falta d'atenció, o de la combinació de totes dues coses".
Una altra característica de l'accidentalitat estiuenca és que les víctimes es relaxen en l'ús dels accessoris de seguretat. Un terç dels morts a la carretera no duia cordat el cinturó de seguretat, una dada que avala l'esforç emprès pels Mossos d'Esquadra per vigilar que tots els ocupants dels automòbils vagin ben subjectats. L'oblit se sanciona amb 150 euros de multa, i l'any que ve costarà a més dos punts del carnet de conduir.
Com pujar al Dragon Khan
El problema, segons Olmos, és que "no està assumit que fer servir el cinturó dóna garanties en cas de topada, mentre que a ningú se li acudiria pujar al Dragon Khan sense cordar-se bé l'arnès".
Un front en què continuarà treballant Trànsit és el de la reducció de la velocitat mitjana. Per això està gestionant la ubicació de les 34 noves estacions de control o radars que estaran operatius abans de final d'any en punts de la xarxa viària en què es detecten més infraccions o accidents.
Arran del retorn a la rutina laboral i escolar, Olmos alerta els conductors de les àrees urbanes que han de canviar de xip i deixar de pensar en les vacances. Els consells als ciutadans ara són "que facin un ús intel·ligent del vehicle, que caminin o vagin amb bicicleta sempre que puguin, que agafin el transport col·lectiu, i en tot cas fer servir els accessoris de seguretat, prescindir de l'alcohol i anar a una velocitat adequada".
-------------------------
La mortalitat a les carreteres s'ha disparat prop del 30% aquest agost
- Trànsit destaca que en els primers vuit mesos de l'any el nombre de morts ha baixat un 8% respecte del 2004
- A les comarques de Girona s'han quintuplicat les víctimes
Oriol Pàmies
Les carreteres catalanes han estat la tomba de 44 persones aquest mes d'agost que s'acabava ahir, deu més que els mateixos dies de l'any passat. Tot i això l'increment, d'un 29,4%, no arriba a trencar l'estadística del conjunt dels vuit primers mesos de l'any, en què la mortalitat viària s'ha reduït el 7,9%. Trànsit s'agafa a aquesta dada per considerar que va pel bon camí en l'esforç de salvar cada cop més vides.
"Malgrat tot, és el segon agost més segur de la història recent, després del de 2004", subratlla Rafael Olmos, director del Servei Català de Trànsit (SCT). En efecte, l'any 2000 hi va haver 64 morts en trenta dies. Considerant els dos mesos i mig que van del 15 de juny al 30 d'agost, el 2000 es van acumular 151 morts, i aquest any han estat 110. El 2004 van ser 98, dotze menys.
Sense pauta clara
Els estius són històricament els períodes negres de la sinistralitat viària, a causa de l'increment de mobilitat i el relaxament dels conductors, però no hi ha una explicació clara per al balanç tan negatiu d'aquest agost. "Els 35 accidents mortals s'han produït amb tot tipus de vehicles, amb conductors de totes les edats, en qualsevol hora del dia i en carreteres de tota mena", explica Rafael Olmos. Així es fa difícil prendre mesures específiques de prevenció o de càstig.
Destaca poderosament la dada de les comarques de Girona, en què els morts van ser tres el 2004 però han estat quinze el 2005, cinc vegades més. "I la gran majoria en carreteres secundàries", precisa Olmos, que relaciona aquests sinistres amb els viatges curts en què "s'abaixa la guàrdia". També crida l'atenció l'elevat nombre de sortides de la calçada, "producte de l'excés de velocitat, la falta d'atenció, o de la combinació de totes dues coses".
Una altra característica de l'accidentalitat estiuenca és que les víctimes es relaxen en l'ús dels accessoris de seguretat. Un terç dels morts a la carretera no duia cordat el cinturó de seguretat, una dada que avala l'esforç emprès pels Mossos d'Esquadra per vigilar que tots els ocupants dels automòbils vagin ben subjectats. L'oblit se sanciona amb 150 euros de multa, i l'any que ve costarà a més dos punts del carnet de conduir.
Com pujar al Dragon Khan
El problema, segons Olmos, és que "no està assumit que fer servir el cinturó dóna garanties en cas de topada, mentre que a ningú se li acudiria pujar al Dragon Khan sense cordar-se bé l'arnès".
Un front en què continuarà treballant Trànsit és el de la reducció de la velocitat mitjana. Per això està gestionant la ubicació de les 34 noves estacions de control o radars que estaran operatius abans de final d'any en punts de la xarxa viària en què es detecten més infraccions o accidents.
Arran del retorn a la rutina laboral i escolar, Olmos alerta els conductors de les àrees urbanes que han de canviar de xip i deixar de pensar en les vacances. Els consells als ciutadans ara són "que facin un ús intel·ligent del vehicle, que caminin o vagin amb bicicleta sempre que puguin, que agafin el transport col·lectiu, i en tot cas fer servir els accessoris de seguretat, prescindir de l'alcohol i anar a una velocitat adequada".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT