El nuevo carné por puntos
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Pugen les vendes d'antiradars per evitar la pèrdua de punts
Els que més s'han venut són els avisadors, que funcionen per GPS i són legals, però només detecten radars fixos
Els més utilitzats són els detectors, que costen uns 1.000 euros i requereixen instal·lació
Quim Torrent
Feta la llei, feta la trampa. Els conductors catalans no estan disposats a veure com la seva nòmina de punts del carnet de conduir baixa més que un pot de caramels a la porta d'una escola. Per això, en les últimes setmanes les vendes d'aparells antiradar s'han disparat. Cada cop són més els conductors que s'interessen per aquests aparells que alerten de la presència de radars a la carretera.
No és un invent nou. Ja fa anys que molts tallers i concessionaris en posen, però la generalització dels controls dels Mossos d'Esquadra i la implantació de radars fixos en carreteres i ciutats ha fet que els últims mesos, i especialment les últimes setmanes, les vendes hagin pujat. D'antiradars n'hi ha de tres menes: avisadors, detectors i inhibidors. Només els primers són completament legals.
Els que s'han venut més són els avisadors, uns aparells nous que aprofiten la tecnologia GPS i avisen si hi ha radars fixos a la carretera. També hi ha algun model que adverteix dels llocs on habitualment hi ha patrulles amb radars mòbils. Aquests models porten incorporada una base de dades que utilitza la informació de les multes posades en llocs habituals i avisa el conductor d'aquests riscos.
Els avisadors més fiables costen entre 150 i 200 euros, tot i que se'n poden trobar models des de 80 euros. Són completament legals i els Mossos d'Esquadra en permeten la utilització perquè "fan reduir la velocitat dels conductors en els punts que ens interessa".
L'ús d'antiradars detectors, en canvi, és il·legal, tot i que se'n permet la venda i la instal·lació. Com explica el Carles, propietari del Taller Óscar, situat al carrer Indústria, "la llei és ambigua respecte a aquests aparells", que són molt sol·licitats "arran de la generalització dels radars". Costen entre 600 i 1.000 euros, en funció de la quantitat de sistemes de radar que detecten i de l'antelació amb què avisen el conductor.
El perfil del client del Carles és el d'un home que es passa moltes hores a la carretera i ja li han posat alguna multa. "No són gent que corri especialment -afirma el Carles-, però, per exemple, a l'autopista van a 150 km/h i tenen por de trobar radars".
Conductors despistats
Aquests radars són ideals també per evitar la pèrdua de punts en llocs trampa. "Alguns conductors que vénen a instal·lar-se'l simplement s'han despistat i per això els han enxampat. No per la voluntat d'anar més ràpid", comenta el Carles. De fet, ell s'ha negat a instal·lar aparells a conductors que jutjava agressius. Tampoc instal·la els anomenats inhibidors, que camuflen el cotxe quan passa per davant del radar.
Sí que n'instal·len en alguns tallers de Barcelona, fins i tot en algun concessionari oficial de vehicles de gamma alta. Des d'un dels tallers que n'instal·len, situat a l'Eixample, expliquen que ja avisen el conductor que és absolutament il·legal fer-lo servir i que no sempre funciona. El principal problema és que en cas de trobar un control policial mòbil els agents solen adonar-se que el cotxe el porta instal·lat perquè el radar no marca res. Llavors poden optar per fer parar el cotxe i fer-hi una inspecció ocular per detectar si porta l'aparell instal·lat.
Els que més s'han venut són els avisadors, que funcionen per GPS i són legals, però només detecten radars fixos
Els més utilitzats són els detectors, que costen uns 1.000 euros i requereixen instal·lació
Quim Torrent
Feta la llei, feta la trampa. Els conductors catalans no estan disposats a veure com la seva nòmina de punts del carnet de conduir baixa més que un pot de caramels a la porta d'una escola. Per això, en les últimes setmanes les vendes d'aparells antiradar s'han disparat. Cada cop són més els conductors que s'interessen per aquests aparells que alerten de la presència de radars a la carretera.
No és un invent nou. Ja fa anys que molts tallers i concessionaris en posen, però la generalització dels controls dels Mossos d'Esquadra i la implantació de radars fixos en carreteres i ciutats ha fet que els últims mesos, i especialment les últimes setmanes, les vendes hagin pujat. D'antiradars n'hi ha de tres menes: avisadors, detectors i inhibidors. Només els primers són completament legals.
Els que s'han venut més són els avisadors, uns aparells nous que aprofiten la tecnologia GPS i avisen si hi ha radars fixos a la carretera. També hi ha algun model que adverteix dels llocs on habitualment hi ha patrulles amb radars mòbils. Aquests models porten incorporada una base de dades que utilitza la informació de les multes posades en llocs habituals i avisa el conductor d'aquests riscos.
Els avisadors més fiables costen entre 150 i 200 euros, tot i que se'n poden trobar models des de 80 euros. Són completament legals i els Mossos d'Esquadra en permeten la utilització perquè "fan reduir la velocitat dels conductors en els punts que ens interessa".
L'ús d'antiradars detectors, en canvi, és il·legal, tot i que se'n permet la venda i la instal·lació. Com explica el Carles, propietari del Taller Óscar, situat al carrer Indústria, "la llei és ambigua respecte a aquests aparells", que són molt sol·licitats "arran de la generalització dels radars". Costen entre 600 i 1.000 euros, en funció de la quantitat de sistemes de radar que detecten i de l'antelació amb què avisen el conductor.
El perfil del client del Carles és el d'un home que es passa moltes hores a la carretera i ja li han posat alguna multa. "No són gent que corri especialment -afirma el Carles-, però, per exemple, a l'autopista van a 150 km/h i tenen por de trobar radars".
Conductors despistats
Aquests radars són ideals també per evitar la pèrdua de punts en llocs trampa. "Alguns conductors que vénen a instal·lar-se'l simplement s'han despistat i per això els han enxampat. No per la voluntat d'anar més ràpid", comenta el Carles. De fet, ell s'ha negat a instal·lar aparells a conductors que jutjava agressius. Tampoc instal·la els anomenats inhibidors, que camuflen el cotxe quan passa per davant del radar.
Sí que n'instal·len en alguns tallers de Barcelona, fins i tot en algun concessionari oficial de vehicles de gamma alta. Des d'un dels tallers que n'instal·len, situat a l'Eixample, expliquen que ja avisen el conductor que és absolutament il·legal fer-lo servir i que no sempre funciona. El principal problema és que en cas de trobar un control policial mòbil els agents solen adonar-se que el cotxe el porta instal·lat perquè el radar no marca res. Llavors poden optar per fer parar el cotxe i fer-hi una inspecció ocular per detectar si porta l'aparell instal·lat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Perd 14 punts per conduir sense carnet ni assegurança
La sanció s'aplicarà en la llicència de ciclomotor de l'infractor denunciat
L.N. / Redacció
Després de més de dues setmanes d'aplicació del nou permís de conduir, les propostes de retirada total dels punts se succeeixen. L'última -que suposa la pèrdua de 14 punts- va ser dilluns al vespre quan els Mossos d'Esquadra van localitzar a Castellbisbal un conductor que no disposava del carnet reglamentari. Juan Antonio G.O., de 27 anys, sí que té llicència per conduir ciclomotor, però no el permís de tipus B necessari per portar turismes. A més, l'infractor anava al volant d'un vehicle que circulava sense l'assegurança obligatòria i amb la ITV caducada.
Aquestes tres infraccions no van ser les úniques denunciades, ja que a Juan Antonio G.O. també se l'acusa de conducció temerària i desobediència als agents. El conductor va desobeir l'ordre d'aturar-se en un control de trànsit establert a la BV-1501. Els Mossos el van localitzar dos quilòmetres més endavant quan estava aturat en una retenció.
Un cop es faci efectiva la retirada, el Servei Català de Trànsit (SCT) restarà els 14 punts -2 més del total de què disposa tot conductor que no sigui novell- de la llicència de ciclomotor de l'infractor denunciat. Segons l'estadística del SCT, cada any són sancionats més de 30.000 conductors que circulen sense permís.
A la Jonquera, els Mossos van detenir un camioner de nacionalitat ucraniana perquè quintuplicava la taxa d'alcoholèmia permesa. Andrus L., de 42 anys, es va veure implicat en un accident lleu amb un altre camió. Tot i que aquesta infracció suposaria una pèrdua de sis punts, el nou permís no s'aplica als conductors estrangers.
Ciclista mor atropellat
Un ciclista va morir ahir al matí atropellat per un camió a la carretera N-340 a Vallirana. La víctima és un veí de l'Hospitalet de Llobregat, Juan Andrés M.R., de 62 anys. Les proves realitzades tant al camioner com al vehicle descarten que el sinistre fos fruit d'una infracció.
D'altra banda, el judici ràpid que ahir havia de celebrar-se a Reus contra la conductora que dissabte va fugir després d'atropellar dos ciclistes, va quedar suspès per la incompareixença de l'acusada. Davant d'això, el cas es veurà pel procediment normal i no per l'abreujat. A Cristina G.C., de 24 anys, se li imputen els delictes de conducció temerària i d'omissió del deure d'auxili. Segons els testimonis de l'accident, la noia -que va donar positiu en el test d'alcoholèmia- conduïa fent ziga-zagues quan va envestir els dos ciclistes.
La sanció s'aplicarà en la llicència de ciclomotor de l'infractor denunciat
L.N. / Redacció
Després de més de dues setmanes d'aplicació del nou permís de conduir, les propostes de retirada total dels punts se succeeixen. L'última -que suposa la pèrdua de 14 punts- va ser dilluns al vespre quan els Mossos d'Esquadra van localitzar a Castellbisbal un conductor que no disposava del carnet reglamentari. Juan Antonio G.O., de 27 anys, sí que té llicència per conduir ciclomotor, però no el permís de tipus B necessari per portar turismes. A més, l'infractor anava al volant d'un vehicle que circulava sense l'assegurança obligatòria i amb la ITV caducada.
Aquestes tres infraccions no van ser les úniques denunciades, ja que a Juan Antonio G.O. també se l'acusa de conducció temerària i desobediència als agents. El conductor va desobeir l'ordre d'aturar-se en un control de trànsit establert a la BV-1501. Els Mossos el van localitzar dos quilòmetres més endavant quan estava aturat en una retenció.
Un cop es faci efectiva la retirada, el Servei Català de Trànsit (SCT) restarà els 14 punts -2 més del total de què disposa tot conductor que no sigui novell- de la llicència de ciclomotor de l'infractor denunciat. Segons l'estadística del SCT, cada any són sancionats més de 30.000 conductors que circulen sense permís.
A la Jonquera, els Mossos van detenir un camioner de nacionalitat ucraniana perquè quintuplicava la taxa d'alcoholèmia permesa. Andrus L., de 42 anys, es va veure implicat en un accident lleu amb un altre camió. Tot i que aquesta infracció suposaria una pèrdua de sis punts, el nou permís no s'aplica als conductors estrangers.
Ciclista mor atropellat
Un ciclista va morir ahir al matí atropellat per un camió a la carretera N-340 a Vallirana. La víctima és un veí de l'Hospitalet de Llobregat, Juan Andrés M.R., de 62 anys. Les proves realitzades tant al camioner com al vehicle descarten que el sinistre fos fruit d'una infracció.
D'altra banda, el judici ràpid que ahir havia de celebrar-se a Reus contra la conductora que dissabte va fugir després d'atropellar dos ciclistes, va quedar suspès per la incompareixença de l'acusada. Davant d'això, el cas es veurà pel procediment normal i no per l'abreujat. A Cristina G.C., de 24 anys, se li imputen els delictes de conducció temerària i d'omissió del deure d'auxili. Segons els testimonis de l'accident, la noia -que va donar positiu en el test d'alcoholèmia- conduïa fent ziga-zagues quan va envestir els dos ciclistes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
...I tot i això, el paio conduïa. Per molts punts que es treguin del carnet, els impresentables com aquest continuaran conduint i sent un perill per a la resta de conductors. Quina solució hi ha per això? (deixo la pregunta a l'aire per qi la vulgui contestar)wefer wrote: ...dilluns al vespre quan els Mossos d'Esquadra van localitzar a Castellbisbal un conductor que no disposava del carnet reglamentari. Juan Antonio G.O., de 27 anys, sí que té llicència per conduir ciclomotor, però no el permís de tipus B necessari per portar turismes. A més, l'infractor anava al volant d'un vehicle que circulava sense l'assegurança obligatòria i amb la ITV caducada.
Aquestes tres infraccions no van ser les úniques denunciades, ja que a Juan Antonio G.O. també se l'acusa de conducció temerària i desobediència als agents. El conductor va desobeir l'ordre d'aturar-se en un control de trànsit establert a la BV-1501. Els Mossos el van localitzar dos quilòmetres més endavant quan estava aturat en una retenció.
Un cop es faci efectiva la retirada, el Servei Català de Trànsit (SCT) restarà els 14 punts -2 més del total de què disposa tot conductor que no sigui novell- de la llicència de ciclomotor de l'infractor denunciat. Segons l'estadística del SCT, cada any són sancionats més de 30.000 conductors que circulen sense permís.
El meu comentari d'abans també és vàlid en aquest cas, amb l'agreujant de que a aquest "senyor" ni tan sols li poden treure punts del seu carnet.wefer wrote:A la Jonquera, els Mossos van detenir un camioner de nacionalitat ucraniana perquè quintuplicava la taxa d'alcoholèmia permesa. Andrus L., de 42 anys, es va veure implicat en un accident lleu amb un altre camió. Tot i que aquesta infracció suposaria una pèrdua de sis punts, el nou permís no s'aplica als conductors estrangers.
Això ja és la repera, desprès de tot el que ha fet, a mès es dedica a dificultar el procès judicial. Com es pot arrivar a ser tan irresponsable...wefer wrote:Ciclista mor atropellat
D'altra banda, el judici ràpid que ahir havia de celebrar-se a Reus contra la conductora que dissabte va fugir després d'atropellar dos ciclistes, va quedar suspès per la incompareixença de l'acusada. Davant d'això, el cas es veurà pel procediment normal i no per l'abreujat. A Cristina G.C., de 24 anys, se li imputen els delictes de conducció temerària i d'omissió del deure d'auxili. Segons els testimonis de l'accident, la noia -que va donar positiu en el test d'alcoholèmia- conduïa fent ziga-zagues quan va envestir els dos ciclistes.
Por favor, que paren el mundo, que yo me bajo...
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Bueno , ahí un buen cambio y rectificación...sequera wrote:
Una puntualización: los radares nos cazaran si vamos a 141 km/h.en autopista de 120 km/h.
Han rebajado el limite en los radares...y ahora pueden cazarnos si vamos a más de 120 km/h...leeros el articulo...
Es muy interesante. Por otro lado , me alegro especialmente de que vayan endureciendo el tema.
En el mes de julio llevamos 225 muertos.....cuando en el 2005 hubo 500 muertos....
Algo es algo, pero hasta que no lleguemos a cero, yo no paro.
De El Periodico de hoy 28 de julio.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... 0&h=060728
Los radares de las autopistas se disparan a los 133 km/h
• Tráfico y Trànsit han rebajado el umbral de tolerancia de la multa, que era de 141 km/h• Pere Navarro afirma que el carnet por puntos ha salvado 3 vidas cada día desde que entró en vigor
Las autoridades de tráfico han rebajado a 133 km/h el límite de velocidad a partir del cual los radares de autopistas y autovías se disparan y el conductor es sancionado. Hasta ahora la Guardia Civil multaba solo a partir de 141 km/h, los Mossos d'Esquadra, de 138 km/h, y la Ertzaintza, de 121 km/h, pero la puesta en marcha del carnet por puntos ha llevado a todos los cuerpos a homogeneizar sus criterios. Y el pacto resultante se ha traducido, salvo para el País Vasco, en una bajada de lo que se denomina el umbral de tolerancia de los radares, según explicó ayer el director general de tráfico, Pere Navarro en la presentación de la operación salida de agosto.
El objetivo de ese umbral es cubrir el margen de error que se considera tienen los medidores de velocidad. Con la actual tecnología, este se sitúa en un máximo del 10% de la velocidad real del vehículo. Es decir, que si un conductor circula a 115 km/h, un radar puede medir que va a 125. Si no existiera un margen de tolerancia, el automovilista sería multado sin haber cometido ninguna infracción.
EL MARGEN DE ERROR REAL
Quienes más notarán el cambio son los conductores que conocían el anterior margen de tolerancia de 141 km/h. Muchos utilizaban la información para circular entre 130 y 140 convencidos de que no serían sancionados, pero esto se ha acabado. La tolerancia se ha ajustado al margen de error real.
Si se circula, por ejemplo, a 125 km/h y se tiene la mala fortuna de que el radar se equivoca ese 10%, en la pantallita saldrá 137, al lado saldrá su matrícula y la multa llegará puntualmente a casa. Ahora solo se puede estar seguro al 100% de que no habrá infracción no pasando del límite que marca la ley: 120 km/h.
El umbral de tolerancia se traslada al resto de carreteras con el siguiente criterio: cuando el límite son 110 km/h, el aparato salta a 122 km/h. En limitaciones inferiores siempre se dispara a partir de 11 km/h de más. En ciudad, por ejemplo, a partir de los 61 km/h.
UN JULIO HISTÓRICO
Además de impulsar este insólito pacto entre las autonomías y el Gobierno, el carnet por puntos ha salvado 68 vidas, según Pere Navarro. "Desde que entró en vigor el pasado uno de julio, se ha registrado una media diaria de tres muertos menos que el año anterior", resumió ayer y vaticinó que de seguir así durante lo poco que queda del mes, se batirán todos los récords de baja siniestralidad. "Nunca desde que existen estadísticas fiables se había bajado de 300 muertos en julio y estamos a punto de lograrlo", explicó Navarro.
Hasta ahora, en el conjunto de España se han impuesto sanciones que conllevarán la pérdida de 60.000 puntos. El 89,3% de los sancionados eran hombres, mientras que solo significan el 62% del censo de conductores
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo no ho veig gens positiu. Ara, en un cotxe amb error per defecte en el velocímetre (que n'hi ha, tot que molts menys que cotxes amb error per excés) pots anar a 118 de velocímetre, resultar que aquests siguin 122 reals, el radar detectar 131 i... cagadeta pastoreta.
El marge de tolerància anterior em semblava molt més adequat de cara a evitar sancions injustes.
El marge de tolerància anterior em semblava molt més adequat de cara a evitar sancions injustes.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Si el marge anterior possava el limit en 141, i ara el posa a 131....Fran-Ikarus wrote:Jo no ho veig gens positiu. Ara, en un cotxe amb error per defecte en el velocímetre (que n'hi ha, tot que molts menys que cotxes amb error per excés) pots anar a 118 de velocímetre, resultar que aquests siguin 122 reals, el radar detectar 131 i... cagadeta pastoreta.
El marge de tolerància anterior em semblava molt més adequat de cara a evitar sancions injustes.
No hi ha dubte que hem millorat de cara a caçar els que ens passem del limit.....
Sense cap mena de dubte anem a millor.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Sí, però fixa't en aquesta part.
Pot passar que el teu velocímetre marqui de menys, i portant-lo clavat a 120, vagis en realitat a 125... i el radar et marqui 137...sequera wrote:Si se circula, por ejemplo, a 125 km/h y se tiene la mala fortuna de que el radar se equivoca ese 10%, en la pantallita saldrá 137, al lado saldrá su matrícula y la multa llegará puntualmente a casa. Ahora solo se puede estar seguro al 100% de que no habrá infracción no pasando del límite que marca la ley: 120 km/h.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
No es cierto...Fran-Ikarus wrote:Sí, però fixa't en aquesta part.
Pot passar que el teu velocímetre marqui de menys, i portant-lo clavat a 120, vagis en realitat a 125... i el radar et marqui 137...sequera wrote:Si se circula, por ejemplo, a 125 km/h y se tiene la mala fortuna de que el radar se equivoca ese 10%, en la pantallita saldrá 137, al lado saldrá su matrícula y la multa llegará puntualmente a casa. Ahora solo se puede estar seguro al 100% de que no habrá infracción no pasando del límite que marca la ley: 120 km/h.
Si tu velocimetro marca 120 km/h no te preocupes, NUNCA te multaran...
No nos hagamos pajas mentales. ¡¡¡
Eso si , como te se ocurra ir a 125, 130 o 135, ojito, que es posible que te la claven ...y con justicia.
Los limites son para respetarlos, no para cuestionarlos.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Exacte, orique. És l'explicació que ja he donat 2 cops.
sequera, repassa-la. Que el teu velocímetre marqui 120 no vol dir que vagis a 120. Igual que el radar tampoc no és precís detectant la velocitat dels cotxes.
Abans el marge d'error aplicat als radars cobria sobradament el que et pots trobar raonablement al velocímetre... però ara ja no.
I no estic qüestionant pas el límit, estic qüestionant la justícia del sistema després de reduïr el marge de tolerància, que em semblava prou adequat abans.
sequera, repassa-la. Que el teu velocímetre marqui 120 no vol dir que vagis a 120. Igual que el radar tampoc no és precís detectant la velocitat dels cotxes.
Abans el marge d'error aplicat als radars cobria sobradament el que et pots trobar raonablement al velocímetre... però ara ja no.
I no estic qüestionant pas el límit, estic qüestionant la justícia del sistema després de reduïr el marge de tolerància, que em semblava prou adequat abans.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Em dona igual...potser la velocitat real sigui de 125 km/h o 110 km/h, en qualsevol cas....el radar mai en caçarà a 131 km/h.Fran-Ikarus wrote:Exacte, orique. És l'explicació que ja he donat 2 cops.
sequera, repassa-la. Que el teu velocímetre marqui 120 no vol dir que vagis a 120. Igual que el radar tampoc no és precís detectant la velocitat dels cotxes.
Abans el marge d'error aplicat als radars cobria sobradament el que et pots trobar raonablement al velocímetre... però ara ja no.
I no estic qüestionant pas el límit, estic qüestionant la justícia del sistema després de reduïr el marge de tolerància, que em semblava prou adequat abans.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
sequera, o et costa entendre-ho, o no ho vols entendre.
Amb el marge d'error aplicat d'ara endavant, és molt més fàcil que el radar detecti (i sancioni) a una velocitat ilegal un cotxe que va a velocitat legal. I d'això és del que no es tracta.
Cal que posi l'exemple per tercer cop?
Amb el marge d'error aplicat d'ara endavant, és molt més fàcil que el radar detecti (i sancioni) a una velocitat ilegal un cotxe que va a velocitat legal. I d'això és del que no es tracta.
Cal que posi l'exemple per tercer cop?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
incorrecto....no te sancionaran por ir a velocidad legal....si el radar está homolagado y correctamente calibrado...Fran-Ikarus wrote:sequera, o et costa entendre-ho, o no ho vols entendre.
Amb el marge d'error aplicat d'ara endavant, és molt més fàcil que el radar detecti (i sancioni) a una velocitat ilegal un cotxe que va a velocitat legal. I d'això és del que no es tracta.
Cal que posi l'exemple per tercer cop?
entendido ?
La policia vasca ha configurado los radares de Euskadi para que multen a 125 km/h....
Por otro lado,,,,,hay innumerables radares que controlan a todos los vehiculos, y así sabemos la velocidad media de la via.
Además hay otros dispositivos en pruebas, pero en funcionamiento en otros paises, donde calculan la velocidad media de un tramo concreto...fotografiando la entrada y salida del tramo, cronometrando....Si te pasas de la velocidad máxima permitida...multa y retirada de puntos...
Solo espero que eso no tarde en ser legal en nuestro pais,...aunque ya lo estan probando...y funciona muy bien...
Así que dejemosnos de tonterias y de decir que por ir a 117 km/h reales, nos van a multar porque han rebajado el salto del radar, por el margen de error del propio radar y el margen de error del propio velocimetro.....
Vaya *******...
Sequera, el que passa és que tots els aparells de mesura tenen el seu marge d'error, que pot ser que, en cas que l'error del velocímetre del cotxe tendeixi a la alça (és a dir, que marqui més del compte) i el del radar tendeixi a la baixa (que marqui menys del compte) ja l'hem liada. Això passa perquè els marges dels dos radars conflueixen. Abans no confluïen i era pràcticament impossible que pogueś passar. Ara no.sequera wrote:incorrecto....no te sancionaran por ir a velocidad legal....si el radar está homolagado y correctamente calibrado...Fran-Ikarus wrote:sequera, o et costa entendre-ho, o no ho vols entendre.
Amb el marge d'error aplicat d'ara endavant, és molt més fàcil que el radar detecti (i sancioni) a una velocitat ilegal un cotxe que va a velocitat legal. I d'això és del que no es tracta.
Cal que posi l'exemple per tercer cop?
entendido ?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Eehhhh, si algú demostra que el radar està configurat i homologat pels organismes oficials d'aquest pais, de manera tal que está multant a conductors que circulan correctament.....aarongilp wrote:Sequera, el que passa és que tots els aparells de mesura tenen el seu marge d'error, que pot ser que, en cas que l'error del velocímetre del cotxe tendeixi a la alça (és a dir, que marqui més del compte) i el del radar tendeixi a la baixa (que marqui menys del compte) ja l'hem liada. Això passa perquè els marges dels dos radars conflueixen. Abans no confluïen i era pràcticament impossible que pogueś passar. Ara no.sequera wrote:incorrecto....no te sancionaran por ir a velocidad legal....si el radar está homolagado y correctamente calibrado...Fran-Ikarus wrote:sequera, o et costa entendre-ho, o no ho vols entendre.
Amb el marge d'error aplicat d'ara endavant, és molt més fàcil que el radar detecti (i sancioni) a una velocitat ilegal un cotxe que va a velocitat legal. I d'això és del que no es tracta.
Cal que posi l'exemple per tercer cop?
entendido ?
LA TENIM BEN LIADA, A MES EL QUE CONSIGUEIXI AQUESTA FITA ES FARÀ FAMOS, SORTIRA EN EL 30 MINUTS, EL SALSA ROSA I DIMITIRAN MINISTRES,,,
Algu ha dit que el marge d'error del velocimetre es del 5%. Per parlar amb propietat, ¿Podrieu penjar el document on s'indica , o no deixa de ser una llegenda urbana ?
Així mateix, ¿Podrieu penjar el marge d'error d'un radar i les caracteristiques d'homologació, i si no es molestia , així com les normes ISO referent a l'assegurament de la qualitat en la Calibració d'aparell electronics i de precisió ?
Last edited by sequera on Friday 28/07/2006 18:28, edited 1 time in total.
Doncs no sé què dir-te...per aquí vaig llegir una notícia d'un Smart caçat a 159 km/h...i sembla que fos pel mateix que diem aquí, a més que no sería el primer cop que es "troben" radars "mal calibrats"...Jo és que directament no me'n fio. Si conec una zona on n'hi ha, si la v.max és de 120 vaig a 100, per si les mosques...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A veure, como muestra, un botón:
Velocitat a la que es condueix: 120 km/h (agulla del velocímetre a sobre del 120)
Velocitat real del vehicle: 125 km/h (el velocímetre del vehicle té un error d'un 4,2% per defecte, és a dir, mostra una velocitat inferior a la real. Aquest error és perfectament legal)
Velocitat detectada pel radar: 137,5 km/h (el radar té un error del 10%, aquest per excés, mostra una velocitat superior a la real)
Resultat, recepta electrònica
A mí em sembla perfecte que es redueixin els marges de permissivitat, però això ha d'anar lligat a un augment de la precisió dels radars. Si no, acabem pagant justos per pecadors...
Si no, ja em veig havent de circular a 113 km/h segons el velocímetre [110 per al que tenen (tenim) velocímetres analògics] per les autopistes i a 78 [70] per les carreteres de menys de metre i mig de voral...
En aquest cas, demano un descompte del 5,8% (la reducció de velocitat a autopistes) als peatges i un 13,3% als impostos (carreteres)...
Velocitat a la que es condueix: 120 km/h (agulla del velocímetre a sobre del 120)
Velocitat real del vehicle: 125 km/h (el velocímetre del vehicle té un error d'un 4,2% per defecte, és a dir, mostra una velocitat inferior a la real. Aquest error és perfectament legal)
Velocitat detectada pel radar: 137,5 km/h (el radar té un error del 10%, aquest per excés, mostra una velocitat superior a la real)
Resultat, recepta electrònica
A mí em sembla perfecte que es redueixin els marges de permissivitat, però això ha d'anar lligat a un augment de la precisió dels radars. Si no, acabem pagant justos per pecadors...
Si no, ja em veig havent de circular a 113 km/h segons el velocímetre [110 per al que tenen (tenim) velocímetres analògics] per les autopistes i a 78 [70] per les carreteres de menys de metre i mig de voral...
En aquest cas, demano un descompte del 5,8% (la reducció de velocitat a autopistes) als peatges i un 13,3% als impostos (carreteres)...
ben fet... si tothom fes el que dius,,, menys gent moriria a la carreteraaarongilp wrote:Doncs no sé què dir-te...per aquí vaig llegir una notícia d'un Smart caçat a 159 km/h...i sembla que fos pel mateix que diem aquí, a més que no sería el primer cop que es "troben" radars "mal calibrats"...Jo és que directament no me'n fio. Si conec una zona on n'hi ha, si la v.max és de 120 vaig a 100, per si les mosques...
Repeteixo .....sisplau...podrieu penjar el document oficial on diu que un radar homologat i calibrat , amb tots els permisos oficials....te un marge d'error del 10 % .orique wrote:A veure, como muestra, un botón:
Velocitat a la que es condueix: 120 km/h (agulla del velocímetre a sobre del 120)
Velocitat real del vehicle: 125 km/h (el velocímetre del vehicle té un error d'un 4,2% per defecte, és a dir, mostra una velocitat inferior a la real. Aquest error és perfectament legal)
Velocitat detectada pel radar: 137,5 km/h (el radar té un error del 10%, aquest per excés, mostra una velocitat superior a la real)
Resultat, recepta electrònica
A mí em sembla perfecte que es redueixin els marges de permissivitat, però això ha d'anar lligat a un augment de la precisió dels radars. Si no, acabem pagant justos per pecadors...
Si no, ja em veig havent de circular a 113 km/h segons el velocímetre [110 per al que tenen (tenim) velocímetres analògics] per les autopistes i a 78 [70] per les carreteres de menys de metre i mig de voral...
En aquest cas, demano un descompte del 5,8% (la reducció de velocitat a autopistes) als peatges i un 13,3% als impostos (carreteres)...
Perque si fos així... els responsables d'interior espanyols, catalans i vascos....anirian a la presó per PREVARICACIÓ.
I no nomes aquests...si no tambe els Alemanys, els nordamericans, els britanics, els francesos, els italians.....
Recordeu que alemanya si et pases 1 km/h del limit, TE CRUJEN....I no com aquí , ....pels conductors la carcel es de veritat i no de paraula.