El nuevo carné por puntos
fiate de lo que diga un articulo.....orique wrote:A l'article penjat anteriorment surt aquest 10%.
I per cert, qualsevol mesura que un humà (o màquina construïda per) faci té un marge d'error associat. Això és de segon de batxillerat com a molt alt.
Claro que puede haber margen de error...
Del 0,00000001% al 99,999999999 %
Que curioso, que intervalo más cojonudo..¡¡¡
Repito: el que encuentre el documento oficial que permita un +-10% de error en los radares, tiene premio ¡¡¡¡¡¡
Nos vamos a visitar la estación Europa de FGC i le pago el billete de T10( un viaje, no una tarjeta, (máximo 1 persona)
Gracias, pero ya hace años que sé que no hay que fiarse de nadie.
Dicho esto, no hay manera de encontrar NADA de los márgenes de error (ocultismo barato?) de un radar. Incluso una de las empresas fabricantes tiene el sitio web en construcción ( http://www.multanova.ch/home_en.php )
De todas formas, yo seguiré yendo a 120 por autopista, dejando que me adelanten camiones... no bajaré esa velocidad.
Dicho esto, no hay manera de encontrar NADA de los márgenes de error (ocultismo barato?) de un radar. Incluso una de las empresas fabricantes tiene el sitio web en construcción ( http://www.multanova.ch/home_en.php )
Si nos ponemos sarcásticos, te diré que esto no es correcto. El intervalo va desde menos infinito a más infinito.sequera wrote:Del 0,00000001% al 99,999999999 %
De todas formas, yo seguiré yendo a 120 por autopista, dejando que me adelanten camiones... no bajaré esa velocidad.
No te creas....hace poco hice un viaje en la autovia de los locos, la A5, de madrid a Navalmoral de la Mata, y que quedé gratamente sorprendido porque la gente iba a 120 km/h.......orique wrote:Gracias, pero ya hace años que sé que no hay que fiarse de nadie.
Dicho esto, no hay manera de encontrar NADA de los márgenes de error (ocultismo barato?) de un radar. Incluso una de las empresas fabricantes tiene el sitio web en construcción ( http://www.multanova.ch/home_en.php )
Si nos ponemos sarcásticos, te diré que esto no es correcto. El intervalo va desde menos infinito a más infinito.sequera wrote:Del 0,00000001% al 99,999999999 %
De todas formas, yo seguiré yendo a 120 por autopista, dejando que me adelanten camiones... no bajaré esa velocidad.
Atenció a aquest especímen
--------------------
TRÀNSIT
Un noi sense carnet perd 23 punts de cop en un control policial a la localitat de Rubí
EUROPA PRESS
Rubí. -- Els Mossos d'Esquadra han denunciat a Rubí (Vallès Occidental) un noi de 22 anys que ha perdut 23 punts de cop malgrat que encara no disposava de carnet, per conduir sense cinturó, sota els efectes de l'alcohol i amb set ocupants més --dos més dels permesos--, segons van informar fonts policials.
Els agents l'han interceptat a Rubí quan efectuaven un control d'alcoholèmia cap a les 2.30 hores a la carretera BP-1503. Quan els agents li han indicat que s'aturés, el conductor ha intentat fugir fins que han aconseguit parar-lo al polígon industrial de Can Roses de Rubí. Els mossos han immobilitzat el vehicle i han interposat contra el noi cinc denúncies.
Les multes, que només seran administratives perquè encara no disposava de permís de conduir, correspondran a les faltes d'alcoholèmia superior a 0,51 mil·ligrams/litre --que resta 6 punts--, conducció temerària --6 punts--, circular sense cinturó --3 punts--, conducció amb 7 ocupants --4 punts-- i conduir sense permís.
--------
L'escena haurà estat per filmar-la: begut, sense carnet i amb 7 persones al cotxe... També acabo d'aprendre que no cal tenir carnet per començar a perdre els punts.
--------------------
TRÀNSIT
Un noi sense carnet perd 23 punts de cop en un control policial a la localitat de Rubí
EUROPA PRESS
Rubí. -- Els Mossos d'Esquadra han denunciat a Rubí (Vallès Occidental) un noi de 22 anys que ha perdut 23 punts de cop malgrat que encara no disposava de carnet, per conduir sense cinturó, sota els efectes de l'alcohol i amb set ocupants més --dos més dels permesos--, segons van informar fonts policials.
Els agents l'han interceptat a Rubí quan efectuaven un control d'alcoholèmia cap a les 2.30 hores a la carretera BP-1503. Quan els agents li han indicat que s'aturés, el conductor ha intentat fugir fins que han aconseguit parar-lo al polígon industrial de Can Roses de Rubí. Els mossos han immobilitzat el vehicle i han interposat contra el noi cinc denúncies.
Les multes, que només seran administratives perquè encara no disposava de permís de conduir, correspondran a les faltes d'alcoholèmia superior a 0,51 mil·ligrams/litre --que resta 6 punts--, conducció temerària --6 punts--, circular sense cinturó --3 punts--, conducció amb 7 ocupants --4 punts-- i conduir sense permís.
--------
L'escena haurà estat per filmar-la: begut, sense carnet i amb 7 persones al cotxe... També acabo d'aprendre que no cal tenir carnet per començar a perdre els punts.
Perd 23 punts del carnet per alcoholèmia, conduir sense carnet i excés de passatgers
mida del text
Un conductor de 22 anys hauria perdut fins a 23 punts per les infraccions que ha comès aquesta matinada a Rubí si hagués tingut el carnet de conduir. El jove ha comès fins a cinc infraccions penalitzades amb la resta de punts: conduir sota els efectes de l'alcohol, conducció temerària, no portar posat el cinturó, dur set ocupants, dues persones més de les permeses per al seu vehicle, i portar l'automòbil sense el permís corresponent. Casos com aquest demostren el buit legal que hi ha en la legislació del carnet per punts.
Els fets han passat cap a dos quarts de tres de la matinada a la carretera BP-1503, al terme municipal de Rubí. La patrulla de trànsit feia un control preventiu i han fet indicacions perquè el conductor d'un Seat Ibiza de color negre es parés. El vehicle ha fugit i els Mossos l'han perseguit fins que han aconseguit parar-lo en un polígon industrial de la localitat, on han procedit a comprovar l'acumulació de faltes i a sancionar-lo. La policia ha tramitat la sanció per la via administrativa perquè no ha comès cap delicte pel qual es pugui tramitar per la via penal i dur-lo davant d'un jutge.
Casos com aquest demostren el buit legal que hi ha en la legislació del carnet per punts. Actualment al Congrés dels Diputats s'està tramitant una reforma del Codi Penal que preveu penes de presó per casos similars al denunciat avui pels Mossos d'Esquadra.
En un altre control, en aquest cas a l'Escala, a l'Alt Empordà,
la policia ha detingut un conductor de 25 anys resident a França que també s'ha saltat un control i ha fet una fugida temerària. Posteriorment se l'ha pogut detenir i ha triplicat l'índex d'alcoholèmia permès. Aquest conductor ha passat a disposició judicial.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=138663
mida del text
Un conductor de 22 anys hauria perdut fins a 23 punts per les infraccions que ha comès aquesta matinada a Rubí si hagués tingut el carnet de conduir. El jove ha comès fins a cinc infraccions penalitzades amb la resta de punts: conduir sota els efectes de l'alcohol, conducció temerària, no portar posat el cinturó, dur set ocupants, dues persones més de les permeses per al seu vehicle, i portar l'automòbil sense el permís corresponent. Casos com aquest demostren el buit legal que hi ha en la legislació del carnet per punts.
Els fets han passat cap a dos quarts de tres de la matinada a la carretera BP-1503, al terme municipal de Rubí. La patrulla de trànsit feia un control preventiu i han fet indicacions perquè el conductor d'un Seat Ibiza de color negre es parés. El vehicle ha fugit i els Mossos l'han perseguit fins que han aconseguit parar-lo en un polígon industrial de la localitat, on han procedit a comprovar l'acumulació de faltes i a sancionar-lo. La policia ha tramitat la sanció per la via administrativa perquè no ha comès cap delicte pel qual es pugui tramitar per la via penal i dur-lo davant d'un jutge.
Casos com aquest demostren el buit legal que hi ha en la legislació del carnet per punts. Actualment al Congrés dels Diputats s'està tramitant una reforma del Codi Penal que preveu penes de presó per casos similars al denunciat avui pels Mossos d'Esquadra.
En un altre control, en aquest cas a l'Escala, a l'Alt Empordà,
la policia ha detingut un conductor de 25 anys resident a França que també s'ha saltat un control i ha fet una fugida temerària. Posteriorment se l'ha pogut detenir i ha triplicat l'índex d'alcoholèmia permès. Aquest conductor ha passat a disposició judicial.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=138663
Doncs ara que passarà amb aquest "figura", s'haurà de treure dos carnets de conduir per recuperar els punts?orique wrote:Sí home, és el teorema del periodista incomplet.entfe001 wrote:6+6+3+4=23??
Doncs ja cal que torni a començar la carrera
Conduïr sense el permís adequat al vehicle que es porta fa els 4 punts que falten
I tot i això tindria un carnet amb un únic punt...
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Com ho saps com`pany, yo estic tot el dia amb el cotxe am munt i avall i mira, segons la llei jo no soc conductor profesional... vaja mier...da.aarongilp wrote:..., un tècnic comercial, per exemple, no és considerat un professional de la conducció, pel que no pot accedir als "avantatges" d'aquesta categoria....
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
Vaia caqueta...això vol dir que fa dos mesos podia xorrar un autobús (o demanar-lo prestat) i només pagava multa...encanvi, ara em treuen, a més, 4 punts!! Ja no puc xorrar cap autobús?? Juuuu...orique wrote:El que està penalitzat és conduïr un vehicle sense tenir el carnet adequat... però òbviament, si no tens cap carnet i t'enxampen conduïnt... no portes el permís adequat... pura lògica proposicional
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
-----------------------------------------------------
El carnet per punts aconsegueix el juliol menys mortal de la història
• El nou sistema fa que es redueixin el 19% les morts a Espanya i el 23% a Catalunya
• L'augment de víctimes mortals de l'última setmana modera l'eufòria d'experts i autoritats
MANUEL VILASERÓ
MADRID
El juliol es va tancar ahir amb les millors xifres de sinistralitat a les carreteres que es recorden. Gràcies a la implantanció del carnet per punts, aquest mes s'han registrat un 19% menys de víctimes mortals que en el mateix període de l'any passat. 276 morts segons dades provisionals ahir a les deu de la nit, contra els 342 del 2005. O els 661 del 1989. Però el mes s'ha acabat també amb un toc d'atenció. Els últims set dies, coincidint amb l'operació sortida de les vacances d'agost, les morts no només no s'han reduït sinó que han augmentat lleugerament.
Des del dia 25 passat s'han registrat set víctimes mortals més que en les mateixes dates de l'any passat, xifra que ha contribuït a rebaixar l'espectacular millora de les primeres setmanes del juliol. Fins al dia 24 la caiguda era del 27% respecte de l'any anterior i set jornades després el descens és del 19%.
A Catalunya les dades són una mica millors. El juliol del 2005 es va acabar amb 41 morts i aquest any se n'han comptabilitzat 32. La millora és del 23%, però fa tan sols quatre dies era del 27%. Els últims dies també han estat negres a les vies catalanes.
¿Tan ràpid ha passat l'efecte de l'entrada en vigor del carnet per punts o es tracta només d'un repunt passatger? Fonts del Servei Català de Trànsit (SCT) van restar transcendència a les oscil.lacions i van recordar que a França i Itàlia va passar una cosa similar quan es va implantar el carnet per punts. "La baixada va ser espectacular els primers dies, després es va observar un repunt de la sinistralitat i, al cap d'uns mesos, es va consolidar una caiguda important de les morts però no tan acusada com al principi", van explicar.
EFECTE ESMORTEÏT
Fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT) van reconèixer que l'efecte inicial del carnet per punts "s'ha esmorteït", però confien a aconseguir una nova reducció a l'agost. "El juliol ha sigut històric i el nostre repte és baixar també a l'agost dels 300 morts", van indicar.
La DGT compta per a això amb l'entrada en servei de nous radars que el ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, anunciarà aquesta mateixa setmana des de Galícia, l'única zona d'Espanya on la sinistralitat no ha millorat amb la implantació del carnet per punts. Rubalcaba va celebrar les xifres del juliol però també va apostar per "examinar amb cert temps" els resultats del carnet per punts.
La majoria d'experts sempre es mostren prudents al valorar xifres. S'han d'analitzar períodes amplis. Una setmana no diu res. L'important és que es consolidi una tendència. Aquestes són algunes les seves màximes, que les dades dels últims dies de juliol corroboren.
NOMÉS UN PRIMER PAS
Alfons Perona, secretari executiu de la Fundació RACC, creu que el juliol ha demostrat que "la gent ha après que evitar les morts a la carretera és cosa de tots". "S'està generalitzant el rebuig a certes actituds", va assenyalar, encara que va advertir que "s'ha de tenir molt clar que el carnet per punts només és un primer pas". Després han de venir "la reforma penal, la millora dels exàmens de conduir, l'ensenyament a les autoescoles, el disseny i gestió de les carreteres" i un llarg etcètera.
Veure el gràfic en PDF
-----------------------------------------------------
El carnet per punts aconsegueix el juliol menys mortal de la història
• El nou sistema fa que es redueixin el 19% les morts a Espanya i el 23% a Catalunya
• L'augment de víctimes mortals de l'última setmana modera l'eufòria d'experts i autoritats
MANUEL VILASERÓ
MADRID
El juliol es va tancar ahir amb les millors xifres de sinistralitat a les carreteres que es recorden. Gràcies a la implantanció del carnet per punts, aquest mes s'han registrat un 19% menys de víctimes mortals que en el mateix període de l'any passat. 276 morts segons dades provisionals ahir a les deu de la nit, contra els 342 del 2005. O els 661 del 1989. Però el mes s'ha acabat també amb un toc d'atenció. Els últims set dies, coincidint amb l'operació sortida de les vacances d'agost, les morts no només no s'han reduït sinó que han augmentat lleugerament.
Des del dia 25 passat s'han registrat set víctimes mortals més que en les mateixes dates de l'any passat, xifra que ha contribuït a rebaixar l'espectacular millora de les primeres setmanes del juliol. Fins al dia 24 la caiguda era del 27% respecte de l'any anterior i set jornades després el descens és del 19%.
A Catalunya les dades són una mica millors. El juliol del 2005 es va acabar amb 41 morts i aquest any se n'han comptabilitzat 32. La millora és del 23%, però fa tan sols quatre dies era del 27%. Els últims dies també han estat negres a les vies catalanes.
¿Tan ràpid ha passat l'efecte de l'entrada en vigor del carnet per punts o es tracta només d'un repunt passatger? Fonts del Servei Català de Trànsit (SCT) van restar transcendència a les oscil.lacions i van recordar que a França i Itàlia va passar una cosa similar quan es va implantar el carnet per punts. "La baixada va ser espectacular els primers dies, després es va observar un repunt de la sinistralitat i, al cap d'uns mesos, es va consolidar una caiguda important de les morts però no tan acusada com al principi", van explicar.
EFECTE ESMORTEÏT
Fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT) van reconèixer que l'efecte inicial del carnet per punts "s'ha esmorteït", però confien a aconseguir una nova reducció a l'agost. "El juliol ha sigut històric i el nostre repte és baixar també a l'agost dels 300 morts", van indicar.
La DGT compta per a això amb l'entrada en servei de nous radars que el ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, anunciarà aquesta mateixa setmana des de Galícia, l'única zona d'Espanya on la sinistralitat no ha millorat amb la implantació del carnet per punts. Rubalcaba va celebrar les xifres del juliol però també va apostar per "examinar amb cert temps" els resultats del carnet per punts.
La majoria d'experts sempre es mostren prudents al valorar xifres. S'han d'analitzar períodes amplis. Una setmana no diu res. L'important és que es consolidi una tendència. Aquestes són algunes les seves màximes, que les dades dels últims dies de juliol corroboren.
NOMÉS UN PRIMER PAS
Alfons Perona, secretari executiu de la Fundació RACC, creu que el juliol ha demostrat que "la gent ha après que evitar les morts a la carretera és cosa de tots". "S'està generalitzant el rebuig a certes actituds", va assenyalar, encara que va advertir que "s'ha de tenir molt clar que el carnet per punts només és un primer pas". Després han de venir "la reforma penal, la millora dels exàmens de conduir, l'ensenyament a les autoescoles, el disseny i gestió de les carreteres" i un llarg etcètera.
Veure el gràfic en PDF
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
------------------------------------------------
La reducció de morts és més alta entre els conductors més joves
• Les víctimes mortals de 15 a 24 anys baixen un 31% al juliol gràcies al carnet per punts
• L'operació sortida d'agost també se salda amb millors xifres que el 2005
MANUEL VILASERÓ
MADRID
L' impacte beneficiós més important del carnet per punts s'ha concentrat entre els més joves, si s'ha de jutjar per les dades de la Direcció General de Trànsit (DGT). Durant el primer mes del nou sistema han mort un 30,9% menys de joves d'entre 15 i 24 anys que el juliol del 2005. És la franja d'edat més exposada als sinistres estiuencs i nocturns, i a la qual l'amenaça de perdre el carnet sembla haver fet prendre precaucions.
Les xifres no admeten dubtes. El juliol de l'any passat els més joves ocupaven el segon lloc en el rànquing de morts, amb 55 víctimes. Aquest any la xifra ha baixat a 38 i ocupen el tercer lloc igualats amb dues franges d'edat més. El nou carnet ha salvat la vida de 17 persones en la flor de la vida.
S'ha de recordar que el sistema és especialment contundent amb els conductors principiants, que parteixen amb només vuit punts. Amb una infracció lleu i una de greu n'hi ha prou per desposseir-los de la llicència.
La DGT va subministrar ahir la xifra definitiva del juliol gairebé sense canvis respecte a les tancades el dia anterior. El balanç final ha estat de 279 morts. La tragèdia equival a més que un 11-M, però representa una millora del 18,42% respecte a l'any anterior. El rastreig de l'estadística també dóna altres pistes interessants sobre els efectes beneficiosos del carnet per punts. Ja és sabut que el nou sistema ha influït en una baixada de la velocitat i això ha tingut una fidel traducció en la tipologia dels accidents. La sortida de la via, que té com a factor clau la velocitat, segueix sent l'accident en què es produeixen més víctimes mortals (42%) però també el que més s'ha reduït (-28%).
EL CINTURÓ S'USA MÉS
Espectacular ha estat la reducció del nombre de morts que no portaven el cinturó de seguretat o el casc. De 54 s'ha passat a 34, una baixada del 37%. Una gran diferència amb les passades vacances de Setmana Santa, en què gairebé la meitat de les víctimes mortals no havien pres aquesta elemental precaució.
On més s'ha notat l'impacte del carnet per punts és entre els turismes i les furgonetes --un 23% menys de víctimes--, mentre que entre els camions la sinistralitat ha crescut. Encara que, en aquest últim cas, el baix nombre de víctimes --de 9 ha pujat a 10-- fa poc representativa la dada. Els vianants tampoc se n'han beneficiat. N'han mort tres més (de 18 a 21).
Per comunitats autònomes, on més s'ha reduït la mortalitat és a Castella i Lleó, amb un descens del 41,3%, mentre que només ha pujat a Galícia (32%), Canàries (71%) i Aragó (5,6%). Catalunya va tancar al final amb una baixada del 22%.
L'operació sortida d'agost es va acabar ahir a la nit amb una balanç provisional a les 20 hores de 36 morts, una xifra una mica inferior als 40 de l'any passat, tot i que llavors va tenir un dia menys.
MENYS PUNTS A CATALUNYA
Segons el balanç facilitat ahir pel Servei Català de Trànsit, els conductors catalans han perdut 56.130 punts al juliol, l'equivalent a 150 carnets de conductors veterans cada dia. Com ja es va apuntar en els primers dies de juliol, la infracció que més resta guarismes és l'excés de velocitat, amb 7.764 sancions.
Veure el gràfic en PDF
------------------------------------------------
La reducció de morts és més alta entre els conductors més joves
• Les víctimes mortals de 15 a 24 anys baixen un 31% al juliol gràcies al carnet per punts
• L'operació sortida d'agost també se salda amb millors xifres que el 2005
MANUEL VILASERÓ
MADRID
L' impacte beneficiós més important del carnet per punts s'ha concentrat entre els més joves, si s'ha de jutjar per les dades de la Direcció General de Trànsit (DGT). Durant el primer mes del nou sistema han mort un 30,9% menys de joves d'entre 15 i 24 anys que el juliol del 2005. És la franja d'edat més exposada als sinistres estiuencs i nocturns, i a la qual l'amenaça de perdre el carnet sembla haver fet prendre precaucions.
Les xifres no admeten dubtes. El juliol de l'any passat els més joves ocupaven el segon lloc en el rànquing de morts, amb 55 víctimes. Aquest any la xifra ha baixat a 38 i ocupen el tercer lloc igualats amb dues franges d'edat més. El nou carnet ha salvat la vida de 17 persones en la flor de la vida.
S'ha de recordar que el sistema és especialment contundent amb els conductors principiants, que parteixen amb només vuit punts. Amb una infracció lleu i una de greu n'hi ha prou per desposseir-los de la llicència.
La DGT va subministrar ahir la xifra definitiva del juliol gairebé sense canvis respecte a les tancades el dia anterior. El balanç final ha estat de 279 morts. La tragèdia equival a més que un 11-M, però representa una millora del 18,42% respecte a l'any anterior. El rastreig de l'estadística també dóna altres pistes interessants sobre els efectes beneficiosos del carnet per punts. Ja és sabut que el nou sistema ha influït en una baixada de la velocitat i això ha tingut una fidel traducció en la tipologia dels accidents. La sortida de la via, que té com a factor clau la velocitat, segueix sent l'accident en què es produeixen més víctimes mortals (42%) però també el que més s'ha reduït (-28%).
EL CINTURÓ S'USA MÉS
Espectacular ha estat la reducció del nombre de morts que no portaven el cinturó de seguretat o el casc. De 54 s'ha passat a 34, una baixada del 37%. Una gran diferència amb les passades vacances de Setmana Santa, en què gairebé la meitat de les víctimes mortals no havien pres aquesta elemental precaució.
On més s'ha notat l'impacte del carnet per punts és entre els turismes i les furgonetes --un 23% menys de víctimes--, mentre que entre els camions la sinistralitat ha crescut. Encara que, en aquest últim cas, el baix nombre de víctimes --de 9 ha pujat a 10-- fa poc representativa la dada. Els vianants tampoc se n'han beneficiat. N'han mort tres més (de 18 a 21).
Per comunitats autònomes, on més s'ha reduït la mortalitat és a Castella i Lleó, amb un descens del 41,3%, mentre que només ha pujat a Galícia (32%), Canàries (71%) i Aragó (5,6%). Catalunya va tancar al final amb una baixada del 22%.
L'operació sortida d'agost es va acabar ahir a la nit amb una balanç provisional a les 20 hores de 36 morts, una xifra una mica inferior als 40 de l'any passat, tot i que llavors va tenir un dia menys.
MENYS PUNTS A CATALUNYA
Segons el balanç facilitat ahir pel Servei Català de Trànsit, els conductors catalans han perdut 56.130 punts al juliol, l'equivalent a 150 carnets de conductors veterans cada dia. Com ja es va apuntar en els primers dies de juliol, la infracció que més resta guarismes és l'excés de velocitat, amb 7.764 sancions.
Veure el gràfic en PDF
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La velocitat a la carretera es redueix en 5 km/h des que hi ha el permís per punts
Un terç dels crèdits han estat retirats per córrer massa
M.A. LUQUE. Barcelona
La velocitat a les carreteres i autopistes s'ha reduït una mitjana de 5 km/h des que s'ha implantat el permís per punts. El director del Servei Català de Trànsit, Rafael Olmos, ha assenyalat que aquesta reducció ha contribuït decisivament al descens en un 22% de la mortalitat al juliol. Malgrat això, gairebé un terç dels crèdits que s'han retirat ho han estat per córrer massa.
Els conductors han aixecat una mica el peu de l'accelerador per por a perdre punts del nou permís. En les vies dels voltants de l'àrea metropolitana de Barcelona s'ha reduït la velocitat uns 5 km/h de mitjana al juliol. A les autopistes més importants, l'AP-7 i l'AP-2, la reducció registrada ha estat d'entre 5 i 7 km/h. En les carreteres on hi ha radars també s'ha aconseguit una disminució de la velocitat en 3,5 km/h i a les vies secundàries la baixada ha estat només d'1,5 km/h.
Olmos va assegurar que aquesta davallada de la velocitat «és molt important» i ha estat clau per a la disminució d'un 22% de les víctimes mortals de trànsit. Aquest resultat ha estat positiu en totes les demarcacions excepte a Tarragona, on el nombre de morts de trànsit al juliol s'ha triplicat, passant de 3 víctimes l'any passat a 10 enguany. A Barcelona, el descens va ser d'un 26%, a Girona d'un 45% i a Lleida d'un 58%. Malgrat això, Olmos tem que, com ha passat en altres països europeus, després l'efecte del carnet per punts hi hagi un repunt de l'accidentalitat.
56.000 PUNTS PERDUTS
La valoració del primer mes d'aplicació va provocar ahir una confusió en la transmissió de les dades pel SCT i els Mossos d'Esquadra. Segons les xifres definitives, des de l'1 al 31 de juliol, s'han retirat 56.242 punts per 17.044 infraccions. Dels 14.180 conductors castigats amb la pèrdua de crèdits, un 88,9% són homes i un 11,1%, dones. Només un 3,2% d'aquests infractors són conductors professionals i un 14% són menors de 25 anys.
La llista d'infraccions que han suposat una pèrdua més important de punts està encapçalada per l'excés de velocitat. Un 39% dels crèdits retirats al juliol han estat per córrer massa. Un 16% dels punts restats ho van ser pel fet de conduir begut, un 14% pel fet de no dur cinturó cordat i un 6% pel fet de conduir utilitzant el telèfon mòbil.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2012437
Un terç dels crèdits han estat retirats per córrer massa
M.A. LUQUE. Barcelona
La velocitat a les carreteres i autopistes s'ha reduït una mitjana de 5 km/h des que s'ha implantat el permís per punts. El director del Servei Català de Trànsit, Rafael Olmos, ha assenyalat que aquesta reducció ha contribuït decisivament al descens en un 22% de la mortalitat al juliol. Malgrat això, gairebé un terç dels crèdits que s'han retirat ho han estat per córrer massa.
Els conductors han aixecat una mica el peu de l'accelerador per por a perdre punts del nou permís. En les vies dels voltants de l'àrea metropolitana de Barcelona s'ha reduït la velocitat uns 5 km/h de mitjana al juliol. A les autopistes més importants, l'AP-7 i l'AP-2, la reducció registrada ha estat d'entre 5 i 7 km/h. En les carreteres on hi ha radars també s'ha aconseguit una disminució de la velocitat en 3,5 km/h i a les vies secundàries la baixada ha estat només d'1,5 km/h.
Olmos va assegurar que aquesta davallada de la velocitat «és molt important» i ha estat clau per a la disminució d'un 22% de les víctimes mortals de trànsit. Aquest resultat ha estat positiu en totes les demarcacions excepte a Tarragona, on el nombre de morts de trànsit al juliol s'ha triplicat, passant de 3 víctimes l'any passat a 10 enguany. A Barcelona, el descens va ser d'un 26%, a Girona d'un 45% i a Lleida d'un 58%. Malgrat això, Olmos tem que, com ha passat en altres països europeus, després l'efecte del carnet per punts hi hagi un repunt de l'accidentalitat.
56.000 PUNTS PERDUTS
La valoració del primer mes d'aplicació va provocar ahir una confusió en la transmissió de les dades pel SCT i els Mossos d'Esquadra. Segons les xifres definitives, des de l'1 al 31 de juliol, s'han retirat 56.242 punts per 17.044 infraccions. Dels 14.180 conductors castigats amb la pèrdua de crèdits, un 88,9% són homes i un 11,1%, dones. Només un 3,2% d'aquests infractors són conductors professionals i un 14% són menors de 25 anys.
La llista d'infraccions que han suposat una pèrdua més important de punts està encapçalada per l'excés de velocitat. Un 39% dels crèdits retirats al juliol han estat per córrer massa. Un 16% dels punts restats ho van ser pel fet de conduir begut, un 14% pel fet de no dur cinturó cordat i un 6% pel fet de conduir utilitzant el telèfon mòbil.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2012437
Més de 14.000 conductors han perdut punts del permís el primer mes
El juliol acaba amb un descens de la mortalitat a la carretera d'un 22% gràcies a la mesura
MIQUEL A. LUQUE. Barcelona
14.090 conductors ja han perdut punts del seu permís. Des de la posada en marxa de la mesura, l'1 de juliol, i fins ahir els Mossos d'Esquadra havien proposat la retirada quasi 53.000 punts als infractors. L'impacte del nou sistema s'ha començat a notar en les conductes dels automobilistes, ja sigui per convenciment o per por de perdre la llicència. La velocitat mitjana ha baixat i les infraccions s'han reduït. Tot plegat ha contribuït a una disminució de l'accidentalitat a la carretera. El juliol acabarà amb un 22% menys de víctimes mortals. Malgrat aquestes bones xifres, els responsables de Trànsit no en volen fer valoracions prematures.
+ Un agent parla amb un infractor que havia superat el límit de velocitat. / Foto: GABRIEL MASSANA
La direcció general de Trànsit (DGT) va afirmar des d'un principi que el permís per punts només afectaria els pitjors conductors, els més perillosos. La resta no tenien res a témer. Doncs durant el primer mes del nou sistema, s'han enxampat 14.090 automobilistes amb aquest perfil. En les seves denúncies, els agents de trànsit han proposat la retirada de 52.902 punts, després de detectar 16.290 infraccions. L'excés de velocitat ha estat la violació de la norma que ha suposat la retirada de més punts. En total, superar el límit de 20 a 30 km/h ha comportat la resta de 3.608 punts. No dur el cinturó ocupa el segon lloc en la llista amb 2.592 punts retirats.
Malgrat que és massa aviat per valorar la incidència de la mesura, els experts no tenen cap dubte que s'ha produït un canvi de conducta entre els automobilistes. El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Rafael Olmos, va afirmar que la velocitat mitjana s'ha reduït, fet que ha contribuït a la disminució de l'accidentalitat. Fins ahir al vespre, 32 persones havien perdut la vida a la carretera, un 22% menys que l'any passat. «Encara no n'hi ha prou», va advertir el director de l'SCT.
Aquestes dades es van rebre amb «esperança» entre les víctimes de trànsit. La presidenta de Stop Accidents, Ana Maria Campo, va mostrar el seu desig que el descens de la mortalitat es mantingui. «Encara no ens en podem refiar», va afirmar Campo.
El secretari executiu de la Fundació RACC, Alfons Perona, va confirmar que s'ha notat una millora en l'actuació dels conductors, «tot i que no hi ha un excés de vigilància». Perona va afegir que cal més temps perquè «maduri» aquest canvi. A més a més, és necessari debatre si hi ha prou presència policial en la xarxa viària.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2011129
El juliol acaba amb un descens de la mortalitat a la carretera d'un 22% gràcies a la mesura
MIQUEL A. LUQUE. Barcelona
14.090 conductors ja han perdut punts del seu permís. Des de la posada en marxa de la mesura, l'1 de juliol, i fins ahir els Mossos d'Esquadra havien proposat la retirada quasi 53.000 punts als infractors. L'impacte del nou sistema s'ha començat a notar en les conductes dels automobilistes, ja sigui per convenciment o per por de perdre la llicència. La velocitat mitjana ha baixat i les infraccions s'han reduït. Tot plegat ha contribuït a una disminució de l'accidentalitat a la carretera. El juliol acabarà amb un 22% menys de víctimes mortals. Malgrat aquestes bones xifres, els responsables de Trànsit no en volen fer valoracions prematures.
+ Un agent parla amb un infractor que havia superat el límit de velocitat. / Foto: GABRIEL MASSANA
La direcció general de Trànsit (DGT) va afirmar des d'un principi que el permís per punts només afectaria els pitjors conductors, els més perillosos. La resta no tenien res a témer. Doncs durant el primer mes del nou sistema, s'han enxampat 14.090 automobilistes amb aquest perfil. En les seves denúncies, els agents de trànsit han proposat la retirada de 52.902 punts, després de detectar 16.290 infraccions. L'excés de velocitat ha estat la violació de la norma que ha suposat la retirada de més punts. En total, superar el límit de 20 a 30 km/h ha comportat la resta de 3.608 punts. No dur el cinturó ocupa el segon lloc en la llista amb 2.592 punts retirats.
Malgrat que és massa aviat per valorar la incidència de la mesura, els experts no tenen cap dubte que s'ha produït un canvi de conducta entre els automobilistes. El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Rafael Olmos, va afirmar que la velocitat mitjana s'ha reduït, fet que ha contribuït a la disminució de l'accidentalitat. Fins ahir al vespre, 32 persones havien perdut la vida a la carretera, un 22% menys que l'any passat. «Encara no n'hi ha prou», va advertir el director de l'SCT.
Aquestes dades es van rebre amb «esperança» entre les víctimes de trànsit. La presidenta de Stop Accidents, Ana Maria Campo, va mostrar el seu desig que el descens de la mortalitat es mantingui. «Encara no ens en podem refiar», va afirmar Campo.
El secretari executiu de la Fundació RACC, Alfons Perona, va confirmar que s'ha notat una millora en l'actuació dels conductors, «tot i que no hi ha un excés de vigilància». Perona va afegir que cal més temps perquè «maduri» aquest canvi. A més a més, és necessari debatre si hi ha prou presència policial en la xarxa viària.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2011129