Abans - Ara

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Abans - Ara

Post by Ferrovi »

Hola,
He trobat a la xarxa una foto historica de Pl. Catalunya, el fet es que m'agradaria que si teniu alguna imatge de comparació "Abans - Ara" que siusplau, la penjeu, ja que tinc entes que on ara es l'FNAC, abans era l'estació del ferrocarril de Sarrià, pero no es conserva res.
(les columnes de la seguent imatge es conserven a Plaça catalunya Renfe.
Image
Les columnes de la imatge anterior es conserven, i son visibles a la seguent foto pintades de vermell
Image
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Potser qui s'aquivoca soc jo, pero jo tinc un llibre que surt aquesta foto, i diu que es l'antiga estació de Aragon, actual estació del metro, DIAGONAL, això es lu que diu el llibre, potser mequivoco jo.

Respecte lu que dius del FNAC, jo vaig estar allà cuan endarrocaven l'estació, i tinc fotus, (de paper, no digitals).

Salut!

LLarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

No, aquest llibre està equivocat, la foto és de l'estació Catalunya provisional del Transversal. Estava situada sota Ronda Universitat, això posa a la biblia salmeroniana.
A més, per deducció no pot ser Aragó, perquè aquesta mai no va ser estació terme al Gran Metro.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Algú té fotos de la LL-A dels anys 95,quan hi havien 211,5000navals o 3000 circulant en el tram entre martorell i Barcelona,o quan hi havienen els 80 els antics 5000 navals i 3000,
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Confirmo el que diu en Metring. La foto en B/N es l'antiga estacio Catalunya de la L1 (Metropolitano de Barcelona, a la seva epoca) cuan era final de linia a l'epoca que es va inaugurar.

Aquesta foto surt a la "Biblia Salmeroniana" segon llibre, cuan parla de la L1 (precissament estic tornant a rellegir-la ara).

Dissortadament no existeix un "despres", simplement aquesta estacio ja no existeix com a tal (no se que sera ara, pero) i el que existeix es la segona foto amb les vies de RENFE al mig. Es com l'estacio d'Universitat que hi ara, no te res a veure amb l'Universitat original (ara desapareguda, penso, "engolida" per el tunel de RENFE que pasa per alla la vora, pel cual no queda cap resta vissible). D'aquest fet tambe es parla al segon llibre d'en Salmeron dedicat al Metro.

Correcte. On ara esta el FNAC i demes, era on estava abans l'estacio "Barcelona" dels FGC i les cotxeres. Ara crec que estan "bastant" per sota del nivell del carrer, pero mes o menys per aquella zona (FNAC).

Sal.lutacions:

Serie600
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Serie-1000-metro wrote: Respecte lu que dius del FNAC, jo vaig estar allà cuan endarrocaven l'estació, i tinc fotus, (de paper, no digitals)
Siusplau podries escanelar-les i penjarles? fa anys que dessitjo uns imatge aixi.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Per cert, algú sap el motiu de la disposició de vies de Pl. Catalunya - Renfe? Vull dir aquestes corba-contracorba...
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

Mako448 wrote:Algú té fotos de la LL-A dels anys 95,quan hi havien 211,5000navals o 3000 circulant en el tram entre martorell i Barcelona,o quan hi havienen els 80 els antics 5000 navals i 3000,
Jo. en tinc fotos de la linia "Catalans" a Martorell-E. des d'els anys 79.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Post by viscaelcat »

metring wrote:No, aquest llibre està equivocat, la foto és de l'estació Catalunya provisional del Transversal. Estava situada sota Ronda Universitat, això posa a la biblia salmeroniana.
A més, per deducció no pot ser Aragó, perquè aquesta mai no va ser estació terme al Gran Metro.
Voldria comprar o trobar a la bbioteca aquest libre del qual ja heu parlat moltes vegades.
Em podrieu indicar el títol, autor i ISBN? Gràcies.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

En aquest fil trobaras respostes:

http://transport.cat/viewtopic.php?t=2270


josep_serre wrote:La bíblia no és cap llibre, és un conjunt de llibres i en aquest cas parlem del conjunt de llibres que dels quals n'és l'autor el senyor Carles Salmerón i Bosch que tracten dels diferents ferrocarrils de que han existit a Catalunya excloent-hi la xarxa de Renfe.

Es tracta d'una col·lecció de llibres editats entre finals dels 80 i començaments dels 90 que van quedar inacabats doncs estava previst escriure'n més.
Jordilar

Post by Jordilar »

orique wrote:Per cert, algú sap el motiu de la disposició de vies de Pl. Catalunya - Renfe? Vull dir aquestes corba-contracorba...
Jo també ho vui saber :!: :!: :!: :!: :!:
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Jordilar wrote:
orique wrote:Per cert, algú sap el motiu de la disposició de vies de Pl. Catalunya - Renfe? Vull dir aquestes corba-contracorba...
Jo també ho vui saber :!: :!: :!: :!: :!:
potser perque les citades columnes no caiguin sobre la via?
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

Quines columnes? :o
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

abegot wrote:Quines columnes? :o
Les metàliques vermelles que es veuen a la 2a foto ;)

I no podria ser pel fet que passa entre les dues andanes de l'estació del metro :?:
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Mako448 wrote:Algú té fotos de la LL-A dels anys 95,quan hi havien 211,5000navals o 3000 circulant en el tram entre martorell i Barcelona,o quan hi havienen els 80 els antics 5000 navals i 3000,
Ves a aquesta pagina web i clica a l'apartat de "Fotos", i veuràs les fotos que vols, i les fotos finsitot de Guardiola de Bergueda en funcionament.
http://simaf.net/
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Re: Abans - Ara

Post by vr »

Ferrovi wrote:Hola,
He trobat a la xarxa una foto historica de Pl. Catalunya, el fet es que m'agradaria que si teniu alguna imatge de comparació "Abans - Ara" que siusplau, la penjeu, ja que tinc entes que on ara es l'FNAC, abans era l'estació del ferrocarril de Sarrià, pero no es conserva res.
(les columnes de la seguent imatge es conserven a Plaça catalunya Renfe.
Les columnes de la imatge anterior es conserven, i son visibles a la seguent foto pintades de vermell
Hola a tothom

Jo tinc un record molt difuminat de quan era petit (finals dels 70) i encara no existia l’actual vestíbul RENFE/L1 de Pl. Catalunya.
Recordo que, venint de la línea 3 i crec que a la banda Llobregat, hi havia un vestíbul amb taquilles, unes quantes botigues i uns balcons que donaven a les vies que passaven per sota. Quan he vist els balconets que surten a aquesta foto m’ha fet pensar que potser sigui el mateix lloc.

Salutacions
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Re: Abans - Ara

Post by vr »

vr wrote:
Ferrovi wrote:Hola,
He trobat a la xarxa una foto historica de Pl. Catalunya, el fet es que m'agradaria que si teniu alguna imatge de comparació "Abans - Ara" que siusplau, la penjeu, ja que tinc entes que on ara es l'FNAC, abans era l'estació del ferrocarril de Sarrià, pero no es conserva res.
(les columnes de la seguent imatge es conserven a Plaça catalunya Renfe.
Les columnes de la imatge anterior es conserven, i son visibles a la seguent foto pintades de vermell
Hola a tothom

Jo tinc un record molt difuminat de quan era petit (finals dels 70) i encara no existia l’actual vestíbul RENFE/L1 de Pl. Catalunya.
Recordo que, venint de la línea 3 i crec que a la banda Llobregat, hi havia un vestíbul amb taquilles, unes quantes botigues i uns balcons que donaven a les vies que passaven per sota. Quan he vist els balconets que surten a aquesta foto m’ha fet pensar que potser sigui el mateix lloc.

Salutacions
M'autocito per a dir que em sembla que no estic gaire encertat. Tornat'hi a pensar, potser aquesta mena de balconada que us dic sigui el mateix que hi ha ara un cop has passat la línea de peatge en l'accés Llobregat, des d'on es pot veure l'andana d'Adif allargant-se cap a Pl. Universitat i l'enllaç entre les vies ADIF i les de FMB
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Abans - Ara

Post by Platanito »

vr wrote:
vr wrote: Jo tinc un record molt difuminat de quan era petit (finals dels 70) i encara no existia l’actual vestíbul RENFE/L1 de Pl. Catalunya.
Recordo que, venint de la línea 3 i crec que a la banda Llobregat, hi havia un vestíbul amb taquilles, unes quantes botigues i uns balcons que donaven a les vies que passaven per sota. Quan he vist els balconets que surten a aquesta foto m’ha fet pensar que potser sigui el mateix lloc.

Salutacions
M'autocito per a dir que em sembla que no estic gaire encertat. Tornat'hi a pensar, potser aquesta mena de balconada que us dic sigui el mateix que hi ha ara un cop has passat la línea de peatge en l'accés Llobregat, des d'on es pot veure l'andana d'Adif allargant-se cap a Pl. Universitat i l'enllaç entre les vies ADIF i les de FMB
El balcó actual (que a més diria que és a l'extrem Besòs) no hi era abans. Crec que el que recordes és el "balcó" que dóna sentit a aquell passadís "penjat" a la paret del túnel a més de cinc metres d'alçada, amb llum i una valla. Allò debia ser l'antic accès a l'andana de Renfe.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”