AVE catalunya
Señores,entfe001 wrote:Interessant.
Circulacions Alvia de Barcelona EdF a Madrid: 7.00, 9.00, 13.00, 15.00*, 16.00, 18.00, 19.00*.
Circulacions Alvia de Madrid a Barcelona: 7.30, 10.00, 11.30, 15.20*, 16.30, 17.30, 19.20*.
*Trens sense parades intermitges entre Barcelona i Madrid.
Segons el buscador d'horaris, es mantenen els mateixos preus que amb els trens Altaria.
Un forero en tranvia ha comentado que se ha paralizado la sustitución de los altarias del proximo dia 28, así como los cambios de los talgos de bilbao, vitoria, irun....
He comprobado que han bloqueado la venta en Ticknet de los nuevos ALVIA previstos para el 28 de mayo.. Y si yo he comprado un billete para esos ALVIA. ¿No viajo? je, je,
¿Qué está pasando?.
Cuarto Milenio.
Té raó CiU, el govern de la Generalitat ha de dimitir en bloc per permetre que la SNCF impedeixi la circulació de trens TGV entre Perpinyà i MontpellerDiari de Girona wrote:Macias va a França i confirma que el TAV Montpeller-Perpinyà no es farà fins al 2030
ALBERT SOLER, GIRONA
Representants de l´administració francesa han confirmat aquesta setmana al senador gironí de CiU, Pere Macias, que la construcció de la línia d´alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller s´endarrerirà fins l´any 2030. Macias, que va viatjar a França per conèixer de primera mà el calendari per a l´execució d´aquest projecte -fonamental per la connexió amb alta velocitat entre Barcelona i París-. CiU i el propi Pere Macias es van mostrar ahir molt crítics amb els governs català i espanyol, als que acusen de no haver estat prou diligents en les seves negociacions amb el govern francès, i de no haver-li fet entendre la importància d´aquesta connexió.
El Portaveu de CiU al Senat, Pere Macias, es va reunir a París amb el director del Programa Pirineus del Ministère de l´Equipement, Thierry Louis, i també va viatjar a Tolosa per mantenir contactes amb el Consell Regional, del qual el seu president, Martin Malvy, és l´actual president de l´Euroregió.
En una i altra trobada, Macias, segons va manifestar ahir, va constatar que, «en aquests moments, l´Estat francès ha posposat la construcció de la nova línia d´alta velocitat entre Montpeller i Perpinyà i ho ha substituït per una inversió en la millora de l´actual línia valorada en 150 MEUR». El senador gironí va concretar que aquesta inversió consisteix, bàsicament, «en la implantació de sistemes de regulació i control de tràfic per permetre l´augment de la capacitat de la línia convencional, però no de la velocitat màxima dels trens que continuarà essent de 160 Km/h».
Mentrestant, tal com li van explicar els representants de l´administració francesa, «en el programa de noves línies de TGV les prioritats són unes altres». «Fins i tot, a la línia atlàntica Bordeus-Euskadi hi ha un calendari establert que avança al del TGV mediterrani», va assenyalar Pere Macias.
Crítiques a la Generalitat
Representants de la coalició CiU van assegurar ahir que veuen «amb una gran preocupació» aquest escenari i lamenten que, «ni el Govern de la Generalitat, ni el de l´Estat espanyol, hagin estat capaços de convèncer l´administració francesa de la urgència de completar la connexió entre Barcelona i París».
Pere Macias, per la seva banda, va manifestar que, «també en aquesta qüestió, els dos anys i mig de tripartit han estat un pas enrerw, ja que no han influït gens ni mica, en les decisions dels dos estats que, una vegada més, han deixat de banda els interessos de Catalunya».
En opinió del senador convergent, el retard en les obres del TAV francès és «molt greu» perquè significa haver d´esperar un mínim de 24 anys per a poder connectar amb alta velocitat Barcelona i París.
Ai las, però si jo he agafat un TGV de Béziers a Montpeller!
Amb això queda demostrat el fàstic que em generen els polítics per creure que un ferrocarril que no sigui d'alta velocitat no és un ferrocarril. Autèntic fàstic.
L'LZB no està pas montat, això t'ho puc assegurar. El que ja no et puc dir tan clar és si es tracta del ERTMS 1 o 2, ja que ambdós permeten circulacions a 300.xtomas wrote:Benvolguts,
Tinc un dubte respecte al que comenteu.
Si ja s'està circulant (a mode de proves) entre Lleida i Madrid a 300 km/h, amb quin sistema de seguretat? amb el ERTMS nivell 2 o amb el del AVE Madrid Sevilla (LZB si no m'equivoco)?
Gràcies.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
En la LAV de madrid a Lleida tenemos ASFA200 (hasta 200 km/h) y ERTMS nivel 1 (hasta 300 km/h) totalmente operativas ambas.aarongilp wrote:L'LZB no està pas montat, això t'ho puc assegurar. El que ja no et puc dir tan clar és si es tracta del ERTMS 1 o 2, ja que ambdós permeten circulacions a 300.xtomas wrote:Benvolguts,
Tinc un dubte respecte al que comenteu.
Si ja s'està circulant (a mode de proves) entre Lleida i Madrid a 300 km/h, amb quin sistema de seguretat? amb el ERTMS nivell 2 o amb el del AVE Madrid Sevilla (LZB si no m'equivoco)?
Gràcies.
Estan en pruebas con el nivel superior de ERTMS ( que nos permitirá llegar a 350km/h), pero ya no es tan importante. Se han acabado las prisas y lo que se está haciendo en desarrollar esos niveles superiores para alcanzar esos 350 km/h con plenas garantias. Y como no hay prisa ni presión, pues ya llegaremos...
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Que la LAV arriba a Barcelona a finals del 2007 o principis del 2008 segur, pero el com i fins a on es un altre cosa:
Fins a on:
- Fins a Sants amb l'estació acabada totalment
- Fins a Sants amb l'estació parcialment acabada
- Fins a Sants pero amb una estació provisional mentres acaben les obren.
- Fins El Prat (ja se que no esta al Terme Municipal de Barcelona, pero es area Metropolitana i es al costa del Aeroport de Barcelona) amb l'estació acabada.
- Fins El Prat amb una estació provisional
Com arriba a Barcelona:
- Amb tot finalitzat, incloent ERMTS
- Amb limitacions: velocitat reduida a l'entrada de Barcelona per faltar estabilitzar del tot la via, perque nomes hi ha instalada señalització provisional (ASFA), o algun tram en via única. I mentres circulen els primers trens amb passatgers es completen les obres pendents
- Un tren de proves amb els politics dintre, el servei no comencaria fins un mesos mes tard.
Recordo que a la LAV Lleida Madrid es va fer un viatge amb politics i autoritats el 2002 pero no va entrar en servei fins el 11 d'octubre del 2003
Fins a on:
- Fins a Sants amb l'estació acabada totalment
- Fins a Sants amb l'estació parcialment acabada
- Fins a Sants pero amb una estació provisional mentres acaben les obren.
- Fins El Prat (ja se que no esta al Terme Municipal de Barcelona, pero es area Metropolitana i es al costa del Aeroport de Barcelona) amb l'estació acabada.
- Fins El Prat amb una estació provisional
Com arriba a Barcelona:
- Amb tot finalitzat, incloent ERMTS
- Amb limitacions: velocitat reduida a l'entrada de Barcelona per faltar estabilitzar del tot la via, perque nomes hi ha instalada señalització provisional (ASFA), o algun tram en via única. I mentres circulen els primers trens amb passatgers es completen les obres pendents
- Un tren de proves amb els politics dintre, el servei no comencaria fins un mesos mes tard.
Recordo que a la LAV Lleida Madrid es va fer un viatge amb politics i autoritats el 2002 pero no va entrar en servei fins el 11 d'octubre del 2003
Como vecino de la zona doy fe de que ha meses que así es.Danzig wrote:no creo que andemos desencaminados si decimos que ya lo están haciendoCarlos L´H wrote:Yo sigo diciendo que en el 2007 no llega el AVE a Barcelona mas que nada porque físicamente es imposible a no ser que se trabaje de aquí a finales del 2007 las 24 horas del día todos los días del año.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Pel que fa al calendari de la LAV, jo em preocuparia més de l'arribada a la frontera, que això està molt més verd. S'ha de creuar Barcelona, Girona i Figueres, i el més calent és a l'aigüera. Val a dir, però, que les obres d'explanació del terreny avancen a bon ritme entre Girona i Barcelona (com a mínim des dels trams que es poden veure des de la via convencional). Fins i tot ja es comença a intuir com serà el pont sobre l'estació de Maçanet.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Parlant de L'Arboç, ja han enderrocat aquell coll d'ampolla que hi havia a les obres on encara quedaven en peu tota una sèrie de "tinglados" mentre que a banda i banda ja hi havia la plataforma de la LAV acabada amb via i catenària? Imagino que hi devia haver un greu problema d'expropiacions allà...entfe001 wrote:Per exemple, just al costat de l'estació de l'Arboç.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
No Bernat, si allò era de l´Adif...
I em sembla que encara hi deu ser...
Tampoc no estic massa segur de com van d´avançades les obres a Vilafranca del Penedès...
De fet, crec que demà hi aniré, aprofitant que vull estrenar la doble via del Palau a Martorell Vila...
Si algú s´hi apunta que alci el dit...
I em sembla que encara hi deu ser...
Tampoc no estic massa segur de com van d´avançades les obres a Vilafranca del Penedès...
De fet, crec que demà hi aniré, aprofitant que vull estrenar la doble via del Palau a Martorell Vila...
Si algú s´hi apunta que alci el dit...