Seguiment de les obres de la L9
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.finanzas.com
Notícia proporcionada per n'Abegot
---------------------------------
La línia 9 del metro de BCN tindrà una estació a la futura ciutat aeroportuària i no passarà per sota de les pistes
Agències
Barcelona. -- La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro de Barcelona, de la qual l'estudi informatiu i d'impacte ambiental s'ha sotmès a informació pública, inclou una nova estació a la futura ciutat aeroportuària i no passarà per sota de les pistes del Prat, sinó que les rodejarà per l'oest.
Aquest tram de 4,3 quilòmetres, del total de 44 quilòmetres de la línia 9, connectarà el polígon empresarial de Mas Blau, al municipi del Prat de Llobregat (Barcelonès), amb la nova terminal de l'aeroport, que està en construcció i és entre les pistes de l'aeròdrom, segons ha informat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Es tracta d'un dels projectes paralitzats el març de l'any passat --setmanes després de l'enfonsament al túnel en obres de la prolongació de la línia 5 del metro-- pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, "per problemes d'insuficiència en la definició tècnica del projecte".
Inversió de 245 milions
Aquesta part de la línia 9 es va adjudicar el març del 2004 a la Unión Temporal de Empreses (UTE) formada per FCC, Ferrovial-Agroman, Scrinser, Obrascón Huarte Lain, Copisa i Constructora Pirenaica per 139 milions d'euros i un termini d'execució de 20 mesos, i incloïa tres estacions, a Mas Blau, la terminal actual i la que està en obres, una menys que en el projecte actual.
La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro suposarà una inversió de 245,8 milions d'euros i un termini d'execució de 31 mesos.
El desenvolupament de Catalunya
El nou traçat ferroviari, que substitueix el del 2002, unirà amb una via doble i en alguns trams mixta --perquè hi puguin circular trens de rodalies i d'alta velocitat-- l'estació intermodal del Prat amb l'actual terminal i amb la que en l'actualitat es construeix entre pistes i està previst que entri en funcionament el 2008.
Segons el departament encapçalat per Nadal, la modificació del projecte de traçat respon a la voluntat d'adequar-lo a la planificació prevista, en què destaca la futura ciutat aeroportuària, que s'estendrà al sud-oest de l'aeroport de Barcelona i albergarà hotels, oficines i centres logístics, i al replantejament del conjunt dels accessos ferroviaris a aquesta instal·lació, fonamental per al desenvolupament econòmic de Catalunya.
Notícia proporcionada per n'Abegot
---------------------------------
La línia 9 del metro de BCN tindrà una estació a la futura ciutat aeroportuària i no passarà per sota de les pistes
Agències
Barcelona. -- La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro de Barcelona, de la qual l'estudi informatiu i d'impacte ambiental s'ha sotmès a informació pública, inclou una nova estació a la futura ciutat aeroportuària i no passarà per sota de les pistes del Prat, sinó que les rodejarà per l'oest.
Aquest tram de 4,3 quilòmetres, del total de 44 quilòmetres de la línia 9, connectarà el polígon empresarial de Mas Blau, al municipi del Prat de Llobregat (Barcelonès), amb la nova terminal de l'aeroport, que està en construcció i és entre les pistes de l'aeròdrom, segons ha informat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Es tracta d'un dels projectes paralitzats el març de l'any passat --setmanes després de l'enfonsament al túnel en obres de la prolongació de la línia 5 del metro-- pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, "per problemes d'insuficiència en la definició tècnica del projecte".
Inversió de 245 milions
Aquesta part de la línia 9 es va adjudicar el març del 2004 a la Unión Temporal de Empreses (UTE) formada per FCC, Ferrovial-Agroman, Scrinser, Obrascón Huarte Lain, Copisa i Constructora Pirenaica per 139 milions d'euros i un termini d'execució de 20 mesos, i incloïa tres estacions, a Mas Blau, la terminal actual i la que està en obres, una menys que en el projecte actual.
La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro suposarà una inversió de 245,8 milions d'euros i un termini d'execució de 31 mesos.
El desenvolupament de Catalunya
El nou traçat ferroviari, que substitueix el del 2002, unirà amb una via doble i en alguns trams mixta --perquè hi puguin circular trens de rodalies i d'alta velocitat-- l'estació intermodal del Prat amb l'actual terminal i amb la que en l'actualitat es construeix entre pistes i està previst que entri en funcionament el 2008.
Segons el departament encapçalat per Nadal, la modificació del projecte de traçat respon a la voluntat d'adequar-lo a la planificació prevista, en què destaca la futura ciutat aeroportuària, que s'estendrà al sud-oest de l'aeroport de Barcelona i albergarà hotels, oficines i centres logístics, i al replantejament del conjunt dels accessos ferroviaris a aquesta instal·lació, fonamental per al desenvolupament econòmic de Catalunya.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Algú sap si els trens de la L9 portaran cotxe restaurant?
Ho dic perquè, amb la quantitat de voltes que arribarà a donar i la de parades que haurà de fer, pot ser etern el viatge entre l'aeroport i BCN. 30 minuts com a mínim, segur!!! Però bé, ja tindrem metro fins l'aeroport, com a Madris, que és la única cosa que ens importa, no?
I pensar que amb la línia de Renfe que ja existeix, es podria fer Aeroport-centre de BCN en menys de 15 minuts i amb una bona freqüència, i sense gastar-nos pràcticament ni un duro...
País de polítics incompetents, populistes i provincians
Ho dic perquè, amb la quantitat de voltes que arribarà a donar i la de parades que haurà de fer, pot ser etern el viatge entre l'aeroport i BCN. 30 minuts com a mínim, segur!!! Però bé, ja tindrem metro fins l'aeroport, com a Madris, que és la única cosa que ens importa, no?
I pensar que amb la línia de Renfe que ja existeix, es podria fer Aeroport-centre de BCN en menys de 15 minuts i amb una bona freqüència, i sense gastar-nos pràcticament ni un duro...
País de polítics incompetents, populistes i provincians
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
---------------------------------------------
L'aeroport guanya una tercera estació de la línia 9 del metro
• La parada unirà el 2010 les dues terminals i arribarà fins a la futura Ciutat Aeroportuària
• El traçat proposat vorejarà l'aeròdrom i ja no passarà per sota de les pistes d'enlairament
ROSA MARI SANZ
BARCELONA
La variant del traçat de la línia 9 del metro de Barcelona, de la qual s'ha sotmès ara a informació pública l'estudi informatiu i d'impacte ambiental, inclou una nova estació per prestar servei a la futura Ciutat Aeroportuària i no travessarà per sota les pistes d'enlairament del Prat, sinó que les vorejarà per l'oest. Amb aquesta modificació, la línia tindrà el 2010 tres parades a l'aeroport.
Aquest tram, de 4,3 quilòmetres --del total de 42 quilòmetres de la línia 9 que travessarà Barcelona enllaçant Badalona, Santa Coloma, la Zona Franca i l'aeroport--, connectarà el polígon empresarial de Mas Blau, al Prat, amb la nova terminal de l'aeroport, que està en construcció i es troba entre les pistes de l'aeròdrom, segons va informar ahir la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro, que suposarà una inversió de 245,8 milions d'euros (dels 3.000 milions del pressupost conjunt de l'obra) i un termini d'execució de 31 mesos, substitueix el traçat elaborat el 2002 i evita passar per sota de les pistes. La modificació del projecte permetrà unir, a través d'una via doble i en alguns trams mixta (perquè hi puguin circular trens de rodalies i de la línia d'alta velocitat), l'estació intermodal del Prat amb l'actual terminal i amb la que es construeix.
HOTELS I EMPRESES
Segons el departament encapçalat pel conseller Joaquim Nadal, la variació del traçat respon a la voluntat d'adequar-lo a la planificació prevista, on destaca la futura Ciutat Aeroportuària (una àrea de serveis que s'estendrà al sud- oest de l'aeroport i on està previst que s'hi construeixin hotels, oficines i centres logístics), així com al replantejament de tots els accessos ferroviaris a aquesta instal.lació, que està considerada fonamental per al desenvolupament econòmic de Catalunya.
L'objectiu és que la línia 9 del metro no només presti servei als passatgers de l'aeroport, sinó també als treballadors, com reivindicaven els sindicats, i als usuaris de la Ciutat Aeroportuària.
L'estudi informatiu de la variant de l'aeroport de la línia 9 forma part del primer tram d'aquesta línia, que va del Parc Logístic de la Zona Franca a l'aeroport del Prat (en obres des del maig fins a l'octubre), amb la previsió que estigui a punt a finals del 2010.
El 12 de juliol passat va sortir a informació pública la connexió directa de la línia 2 del metro amb la línia 9, fet que permetrà que aquest mateix túnel pugui ser utilitzat pels combois de les dues línies, doblant les freqüències del servei i permetent una connexió directa entre l'aeroport i el centre de la ciutat.
UBICADA AL COSTAT DE L'AUTOVIA
En el projecte d'obres, l'estació que s'ubicarà a la terminal actual es construirà al costat de l'estació de Renfe de rodalies --amb la qual estarà interconnectada-- i tindrà andanes laterals de cinc metres d'amplada i 120 metres de longitud. La nova parada que s'inclou ara, que es denominarà Ciutat Aeroportuària, s'emplaçarà al costat de l'autovia
C-31 i tindrà les mateixes característiques que l'anterior.
L'estació que donarà servei a la nova terminal connectarà directament amb el vestíbul principal de facturació d'aquesta instal.lació en obres per facilitar d'aquesta manera la comoditat dels viatgers. En aquest cas, a causa de la intensa afluència d'usuaris --es preveu que aquesta terminal acollirà el 70% dels passatgers de l'aeroport--, l'andana de l'estació serà central i tindrà una amplada de 16,5 metres.
Les estacions, que seran convencionals i estaran adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, es construiran des de la superfície i a una profunditat d'entre 11,4 i 15 metres. Els accessos consistiran en escales fixes i mecàniques, en aquest cas, únicament de pujada.
El túnel d'aquest tram, que transcorre sobretot sota vies de comunicació i zones sense edificacions, constarà de 8,4 metres de diàmetre interior i dues vies paral.leles, i la perforació es realitzarà mitjançant una tuneladora.
Veure el gràfic en PDF
---------------------------------------------
L'aeroport guanya una tercera estació de la línia 9 del metro
• La parada unirà el 2010 les dues terminals i arribarà fins a la futura Ciutat Aeroportuària
• El traçat proposat vorejarà l'aeròdrom i ja no passarà per sota de les pistes d'enlairament
ROSA MARI SANZ
BARCELONA
La variant del traçat de la línia 9 del metro de Barcelona, de la qual s'ha sotmès ara a informació pública l'estudi informatiu i d'impacte ambiental, inclou una nova estació per prestar servei a la futura Ciutat Aeroportuària i no travessarà per sota les pistes d'enlairament del Prat, sinó que les vorejarà per l'oest. Amb aquesta modificació, la línia tindrà el 2010 tres parades a l'aeroport.
Aquest tram, de 4,3 quilòmetres --del total de 42 quilòmetres de la línia 9 que travessarà Barcelona enllaçant Badalona, Santa Coloma, la Zona Franca i l'aeroport--, connectarà el polígon empresarial de Mas Blau, al Prat, amb la nova terminal de l'aeroport, que està en construcció i es troba entre les pistes de l'aeròdrom, segons va informar ahir la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro, que suposarà una inversió de 245,8 milions d'euros (dels 3.000 milions del pressupost conjunt de l'obra) i un termini d'execució de 31 mesos, substitueix el traçat elaborat el 2002 i evita passar per sota de les pistes. La modificació del projecte permetrà unir, a través d'una via doble i en alguns trams mixta (perquè hi puguin circular trens de rodalies i de la línia d'alta velocitat), l'estació intermodal del Prat amb l'actual terminal i amb la que es construeix.
HOTELS I EMPRESES
Segons el departament encapçalat pel conseller Joaquim Nadal, la variació del traçat respon a la voluntat d'adequar-lo a la planificació prevista, on destaca la futura Ciutat Aeroportuària (una àrea de serveis que s'estendrà al sud- oest de l'aeroport i on està previst que s'hi construeixin hotels, oficines i centres logístics), així com al replantejament de tots els accessos ferroviaris a aquesta instal.lació, que està considerada fonamental per al desenvolupament econòmic de Catalunya.
L'objectiu és que la línia 9 del metro no només presti servei als passatgers de l'aeroport, sinó també als treballadors, com reivindicaven els sindicats, i als usuaris de la Ciutat Aeroportuària.
L'estudi informatiu de la variant de l'aeroport de la línia 9 forma part del primer tram d'aquesta línia, que va del Parc Logístic de la Zona Franca a l'aeroport del Prat (en obres des del maig fins a l'octubre), amb la previsió que estigui a punt a finals del 2010.
El 12 de juliol passat va sortir a informació pública la connexió directa de la línia 2 del metro amb la línia 9, fet que permetrà que aquest mateix túnel pugui ser utilitzat pels combois de les dues línies, doblant les freqüències del servei i permetent una connexió directa entre l'aeroport i el centre de la ciutat.
UBICADA AL COSTAT DE L'AUTOVIA
En el projecte d'obres, l'estació que s'ubicarà a la terminal actual es construirà al costat de l'estació de Renfe de rodalies --amb la qual estarà interconnectada-- i tindrà andanes laterals de cinc metres d'amplada i 120 metres de longitud. La nova parada que s'inclou ara, que es denominarà Ciutat Aeroportuària, s'emplaçarà al costat de l'autovia
C-31 i tindrà les mateixes característiques que l'anterior.
L'estació que donarà servei a la nova terminal connectarà directament amb el vestíbul principal de facturació d'aquesta instal.lació en obres per facilitar d'aquesta manera la comoditat dels viatgers. En aquest cas, a causa de la intensa afluència d'usuaris --es preveu que aquesta terminal acollirà el 70% dels passatgers de l'aeroport--, l'andana de l'estació serà central i tindrà una amplada de 16,5 metres.
Les estacions, que seran convencionals i estaran adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, es construiran des de la superfície i a una profunditat d'entre 11,4 i 15 metres. Els accessos consistiran en escales fixes i mecàniques, en aquest cas, únicament de pujada.
El túnel d'aquest tram, que transcorre sobretot sota vies de comunicació i zones sense edificacions, constarà de 8,4 metres de diàmetre interior i dues vies paral.leles, i la perforació es realitzarà mitjançant una tuneladora.
Veure el gràfic en PDF
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Déu meu, ara sí que ja s'han begut l'enteniment tots plegats.
Però vosaltres heu vist el plànol? Però si més que una línia de metro sembla el Dragon Kahn!!
Algú els ha explicat a aquests senyors polítics que l'objectiu de la línia havia de ser arribar de la manera més ràpida i eficaç possible des de l'aeroport fins a BCN? I en cas que els ho hagin explicat... han sigut capaços d'entendre-ho? Es veu clarament que no.
Sincerament, l'accés de la L9 a l'aeroport, serà una autèntica
Per llençar els diners en obres inútils com aquesta, més hagués valgut gastar els diners en prolongar la xarxa cap al Vallès, el Llobregat o qualsevol altra lloc
Però vosaltres heu vist el plànol? Però si més que una línia de metro sembla el Dragon Kahn!!
Algú els ha explicat a aquests senyors polítics que l'objectiu de la línia havia de ser arribar de la manera més ràpida i eficaç possible des de l'aeroport fins a BCN? I en cas que els ho hagin explicat... han sigut capaços d'entendre-ho? Es veu clarament que no.
Sincerament, l'accés de la L9 a l'aeroport, serà una autèntica
Per llençar els diners en obres inútils com aquesta, més hagués valgut gastar els diners en prolongar la xarxa cap al Vallès, el Llobregat o qualsevol altra lloc
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- tophat
- N3
- Posts: 26
- Joined: Monday 17/07/2006 7:49
- Location: República Independent de la Barceloneta
Estic flipant veient la proposta
Però si la gran majoria de guiris, el que volen es anar de l'Aeroport a Pl. Catalunya (rambles)!!!
I amb la quantitat de possibilitats que té el "futur" túnel de Montjuic, perquè no les aprofiten? Quina manera més fàcil hi ha per anar al centre des de l'Aeroport que anant en línea recta (és a dir, travessant per Montjuic)?!?!?!?!
Al final serà més ràpid anar en "Golondrina" des de l'Aeroport (platja del Prat) a Colón (aquesta idea és meva, que ningú la patenti).
Però si la gran majoria de guiris, el que volen es anar de l'Aeroport a Pl. Catalunya (rambles)!!!
I amb la quantitat de possibilitats que té el "futur" túnel de Montjuic, perquè no les aprofiten? Quina manera més fàcil hi ha per anar al centre des de l'Aeroport que anant en línea recta (és a dir, travessant per Montjuic)?!?!?!?!
Al final serà més ràpid anar en "Golondrina" des de l'Aeroport (platja del Prat) a Colón (aquesta idea és meva, que ningú la patenti).
Vull contestar a "Golondrina", jo no la vull patentizar, desitjaria que fos per canal submarí, per no "olorar" el trajecte, i podria ser amb cable (tipo funi).tophat wrote:Estic flipant veient la proposta
Però si la gran majoria de guiris, el que volen es anar de l'Aeroport a Pl. Catalunya (rambles)!!!
I amb la quantitat de possibilitats que té el "futur" túnel de Montjuic, perquè no les aprofiten? Quina manera més fàcil hi ha per anar al centre des de l'Aeroport que anant en línea recta (és a dir, travessant per Montjuic)?!?!?!?!
Al final serà més ràpid anar en "Golondrina" des de l'Aeroport (platja del Prat) a Colón (aquesta idea és meva, que ningú la patenti).
No hi han toneladores submarines? i entre dos aigues?
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Definitivament, la L9 fa pudor a...
Tant costa deixar la L9 convertida en un arc que acabi a la Zona Franca (sense ramals ni bifurcacions estúpides) i connectar la L2 amb el tram a l'aeroport? I pel que fa als tirabuixons pel terme del Prat, ja els podria fer la L1...
Pel que fa a la duplicació d'accés (metro i rodalies), està bé si la línia de Renfe passa per passeig de Gràcia i la del metro és la L2 (connexió directa pl.Catalunya-Fira-Fira 2-Aeroport).
Tant costa deixar la L9 convertida en un arc que acabi a la Zona Franca (sense ramals ni bifurcacions estúpides) i connectar la L2 amb el tram a l'aeroport? I pel que fa als tirabuixons pel terme del Prat, ja els podria fer la L1...
Pel que fa a la duplicació d'accés (metro i rodalies), està bé si la línia de Renfe passa per passeig de Gràcia i la del metro és la L2 (connexió directa pl.Catalunya-Fira-Fira 2-Aeroport).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia 2 de l'FMB entre Sant Antoni i Parc Logístic (connexió línia 9). Infraestructura, superestructura de via i catenària. Clau: TM-03399.1tophat wrote:Estic flipant veient la proposta
Però si la gran majoria de guiris, el que volen es anar de l'Aeroport a Pl. Catalunya (rambles)!!!
I amb la quantitat de possibilitats que té el "futur" túnel de Montjuic, perquè no les aprofiten? Quina manera més fàcil hi ha per anar al centre des de l'Aeroport que anant en línea recta (és a dir, travessant per Montjuic)?!?!?!?!
http://www.gisa.es/gisa/servlet/Hom...46898&company=1
***
No sé de què us estranya aquesta darrera informació, fa molts mesos que se sap que es faria el bucle i una estació al mig de les terminals
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Estaran junts a dins de l'actualment en obres Edifici Intermodal, entre les terminals A i B:
http://skyscrapercity.com/archive/index ... 88748.html
http://skyscrapercity.com/archive/index ... 88748.html
Bé, sempre ens quedarà esperar la connexió de la L2 amb el ramal de la Zona Franca i que aquest ramal s'allargui el més recte possible des de Mercabarna fins a l'Aeroport...
Una suggerència pel que fa al súper-revolt pel Prat de Llobregat, ja que hi estem posats... No podrien aprofitar la prolongació de la L1 fins al Prat (Hospital de Bellvitge - El Prat) per fer-hi passar la L9 i el revolt de la L9 convertir-lo en L1? D'aquesta manera la L9 s'estalviaria un revolt dels grossos. M'enteneu?
Una suggerència pel que fa al súper-revolt pel Prat de Llobregat, ja que hi estem posats... No podrien aprofitar la prolongació de la L1 fins al Prat (Hospital de Bellvitge - El Prat) per fer-hi passar la L9 i el revolt de la L9 convertir-lo en L1? D'aquesta manera la L9 s'estalviaria un revolt dels grossos. M'enteneu?
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
[quote="Izo"]Bé, sempre ens quedarà esperar la connexió de la L2 amb el ramal de la Zona Franca i que aquest ramal s'allargui el més recte possible des de Mercabarna fins a l'Aeroport...
quote]
Això no és possible, ja que la línia 2 compartirà infrastructura (túnel) des de la futura estació de Parc Logístic (una abans de MERCABARNA) fins al final del seu trajecte a les terminals. Conflueixen ambdues línies a l'estació de FIRA, però van per tunels separats fins a Parc Logístic on comparteixen túnel i la L2 tindrà cotxeres
quote]
Això no és possible, ja que la línia 2 compartirà infrastructura (túnel) des de la futura estació de Parc Logístic (una abans de MERCABARNA) fins al final del seu trajecte a les terminals. Conflueixen ambdues línies a l'estació de FIRA, però van per tunels separats fins a Parc Logístic on comparteixen túnel i la L2 tindrà cotxeres
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Que vol dir pendular?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Acabant d'adobar...
Hola!
Bé, per acabar d'adobar les explicacions dels companys, afegeixo que tècnicament, un sistema pendular consta de diversos braços articulats (com palanques) que actuen en prendre revolts, de tal manera que s'augmenta el peralt d'aquests.
Què significa això? Que la força centrífuga que es genera en prendre el revolt es veu compensada (això és, major comfort), si bé cal vigilar amb aquesta compensació ja que pot afectar la dinàmica del vehicle i, conseqüentment, a la seva seguretat a elevades velocitats.
Salut!
Bé, per acabar d'adobar les explicacions dels companys, afegeixo que tècnicament, un sistema pendular consta de diversos braços articulats (com palanques) que actuen en prendre revolts, de tal manera que s'augmenta el peralt d'aquests.
Què significa això? Que la força centrífuga que es genera en prendre el revolt es veu compensada (això és, major comfort), si bé cal vigilar amb aquesta compensació ja que pot afectar la dinàmica del vehicle i, conseqüentment, a la seva seguretat a elevades velocitats.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2