Ajudes a la compra d'automòbils
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Ajudes a la compra d'automòbils
De El Periódico de Catalunya
----------------------------------
Els cotxes més ecològics tindran beneficis fiscals
• L'Executiu aprova un pla d'estalvi energètic amb 20 mesures urgents
El Consell de Ministres va aprovar ahir el pla d'estalvi i eficiència energètica, que fixa 20 mesures urgents i 23 més d'opcionals per tal de frenar el malbaratament energètic i complir el protocol de Kyoto.
LA FISCALITAT
Canvis en els impostos de vehicles i en el Prever
El Govern impulsarà "la modernització del parc de turismes per aprofitar l'eficiència energètica més gran dels vehicles nous". Ho farà a través de la "modificació del pla Prever i del sistema fiscal que grava l'adquisició i l'ús de turismes". Això és el que diu el document sobre el pla d'estalvi distribuït ahir. No concreta quins impostos es modificaran ni com, encara que fonts del Ministeri d'Indústria van indicar que estaran en la línia de substitució de l'impost de matriculació per un impost eco- lògic, tal com preconitza la Unió Eu- ropea.
També s'inclou al pla la necessitat d'executar "un estricte control de velocitat a les carreteres" i la implantació de tècniques de conducció eficients "en els programes de formació de nous conductors", així com "el desenvolupament de cursos per a conductors experts".
LA MOBILITAT
Plans de transport a les grans empreses
Les empreses i els centres d'activitat amb més de 200 treballadors hauran de desenvolupar plans de transport amb l'objectiu de reduir els desplaçaments en vehicle privat entre el domicili i el lloc de treball o l'estudi. El document no precisa si els plans seran obligatoris o si estaran subjectes a alguna subvenció o estímul fiscal.
El Govern es planteja també l'aprovació d'una legislació bàsica de mobilitat a la qual s'hauran de subjectar els municipis i les autonomies i que pretendria "una reducció progressiva en l'ús del vehicle privat de baixa ocupació".
Respecte a les actuacions que l'Executiu pot portar a terme en el terreny de les infraestructures, el pla es limita a ressenyar concisament que es potenciarà "una participació més gran del ferrocarril en el transport interurbà". També s'afavorirà l'adquisició per part d'administracions i empreses de vehicles més ecològics a les flotes de transport públic tant de passatgers com de mercaderies.
----------------------------------
Els cotxes més ecològics tindran beneficis fiscals
• L'Executiu aprova un pla d'estalvi energètic amb 20 mesures urgents
El Consell de Ministres va aprovar ahir el pla d'estalvi i eficiència energètica, que fixa 20 mesures urgents i 23 més d'opcionals per tal de frenar el malbaratament energètic i complir el protocol de Kyoto.
LA FISCALITAT
Canvis en els impostos de vehicles i en el Prever
El Govern impulsarà "la modernització del parc de turismes per aprofitar l'eficiència energètica més gran dels vehicles nous". Ho farà a través de la "modificació del pla Prever i del sistema fiscal que grava l'adquisició i l'ús de turismes". Això és el que diu el document sobre el pla d'estalvi distribuït ahir. No concreta quins impostos es modificaran ni com, encara que fonts del Ministeri d'Indústria van indicar que estaran en la línia de substitució de l'impost de matriculació per un impost eco- lògic, tal com preconitza la Unió Eu- ropea.
També s'inclou al pla la necessitat d'executar "un estricte control de velocitat a les carreteres" i la implantació de tècniques de conducció eficients "en els programes de formació de nous conductors", així com "el desenvolupament de cursos per a conductors experts".
LA MOBILITAT
Plans de transport a les grans empreses
Les empreses i els centres d'activitat amb més de 200 treballadors hauran de desenvolupar plans de transport amb l'objectiu de reduir els desplaçaments en vehicle privat entre el domicili i el lloc de treball o l'estudi. El document no precisa si els plans seran obligatoris o si estaran subjectes a alguna subvenció o estímul fiscal.
El Govern es planteja també l'aprovació d'una legislació bàsica de mobilitat a la qual s'hauran de subjectar els municipis i les autonomies i que pretendria "una reducció progressiva en l'ús del vehicle privat de baixa ocupació".
Respecte a les actuacions que l'Executiu pot portar a terme en el terreny de les infraestructures, el pla es limita a ressenyar concisament que es potenciarà "una participació més gran del ferrocarril en el transport interurbà". També s'afavorirà l'adquisició per part d'administracions i empreses de vehicles més ecològics a les flotes de transport públic tant de passatgers com de mercaderies.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------
Hisenda busca alternatives al pla Prever
Redacció
El govern central està fent balanç del pla Prever per a cotxes que s'aplica des del 1997 i estudiant "mesures alternatives" d'estímul a la demanda d'automòbils, perquè les actuals expiren el 31 de desembre vinent.
El ministeri d'Economia i Hisenda està treballant en línia amb les mesures de foment a la demanda d'automòbils i de conservació del medi ambient, que imperen en altres països europeus.
El secretari d'Estat d'Hisenda, Carlos Ocaña, va declarar ahir que es tindran en compte els efectes que han tingut les iniciatives aplicades fins ara sobre l'objectiu primordial per al govern central: la renovació del parc automobilístic. Alhora, des de l'executiu s'analitzen quines altres mesures podrien incentivar aquesta finalitat.
Des del 2004, el pla Prever està estructurat en dues modalitats, una per a vehicles nous i una per a usats. Bàsicament consisteix en una bonificació de 480 euros per al comprador d'un vehicle que n'entrega un altre per a ferralla. L'ajuda s'eleva a 721 euros quan es tracta d'un vehicle de gasolina amb plom per comprar-ne un altre de dièsel o sense plom.
De gener a setembre passat s'han fet 284.900 operacions, un 8,2 per cent menys que en els nou primers mesos del 2005. En el conjunt de l'any passat, es va afavorir amb el Prever 469.074 compradors, un 3% més que en el 2004. Del total d'operacions del 2005, 429.053 van ser turismes i totterrenys i 40.021 vehicles comercials de fins a sis tones.
-----------------------------
Hisenda busca alternatives al pla Prever
Redacció
El govern central està fent balanç del pla Prever per a cotxes que s'aplica des del 1997 i estudiant "mesures alternatives" d'estímul a la demanda d'automòbils, perquè les actuals expiren el 31 de desembre vinent.
El ministeri d'Economia i Hisenda està treballant en línia amb les mesures de foment a la demanda d'automòbils i de conservació del medi ambient, que imperen en altres països europeus.
El secretari d'Estat d'Hisenda, Carlos Ocaña, va declarar ahir que es tindran en compte els efectes que han tingut les iniciatives aplicades fins ara sobre l'objectiu primordial per al govern central: la renovació del parc automobilístic. Alhora, des de l'executiu s'analitzen quines altres mesures podrien incentivar aquesta finalitat.
Des del 2004, el pla Prever està estructurat en dues modalitats, una per a vehicles nous i una per a usats. Bàsicament consisteix en una bonificació de 480 euros per al comprador d'un vehicle que n'entrega un altre per a ferralla. L'ajuda s'eleva a 721 euros quan es tracta d'un vehicle de gasolina amb plom per comprar-ne un altre de dièsel o sense plom.
De gener a setembre passat s'han fet 284.900 operacions, un 8,2 per cent menys que en els nou primers mesos del 2005. En el conjunt de l'any passat, es va afavorir amb el Prever 469.074 compradors, un 3% més que en el 2004. Del total d'operacions del 2005, 429.053 van ser turismes i totterrenys i 40.021 vehicles comercials de fins a sis tones.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Estaria bé desenvolupar una espècie de "600" híbrid, fabricat en aquest país, amb incentius per adquirir-lo davant d'altres models estrangers. Amb això baixaria la demanda de gasolina/gasoil, es crearien llocs de treball i milloraria el medi ambient, sense deixar de banda el model econòmic capitalista actual....
Cony, si semblo un polític
Cony, si semblo un polític
Existeix!
A la meva universitat n'hi ha un ...Quan el vaig veure vaig exclamar quelcom semblant a "quin sacrilegi" però en plan hardcore ...Imagineu-vos un seiscientos amb un únic seient (el del conductor, és clar) i tot l'habitacle ple de contactors, relès i resta de parafernàlia electrònica i elèctrotècnica . A part del motor tèrmic (no és l'original i diria que potser no portava un cicle Dièsel o Otto, sinó un altre tipus de màquina tèrmica ) i del motor trifàsic asíncron, duïa al sostre una petita placa fotovoltaíca per a casos d'emergència si ens hem fulit la bateria, poder arrencar. Òbviament aquesta placa era insuficient per moure el mític cotxe.orique wrote:Estaria bé desenvolupar una espècie de "600" híbrid, fabricat en aquest país, amb incentius per adquirir-lo davant d'altres models estrangers. Amb això baixaria la demanda de gasolina/gasoil, es crearien llocs de treball i milloraria el medi ambient, sense deixar de banda el model econòmic capitalista actual....
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
I acabo dient...
Per cert crec que el pla de renovació de la flota automobilística hauria de tenir en compte preceptes com el nou cotxe que es comprarà la conductora o el conductor: crec que s'hauria d'afavorir la persona que compra cotxes petitons i que que gasten poc respecte de la que es compra un tot-terreny per tenir-lo inscrit a Barcelona...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
No estaria de mès adoptar conceptes del model japonès. Per exemple, per poder adquirir un vehicle de mès de 3,8 m de longitud (em penso), has de demostrar que disposses d'una plaça d'aparcament propia. Es tracta d'una messura amb l'objectiu d'evitar congestionar les ciutats. Una altra mesura interesant és la de afavorir fiscalment els vehicles de quatre rodes amb cilindrades inferiors als 700 cc (no n'estic segur de la xifra exacta). Aquest és el motiu que fa que hi hagin tants models, al mercat interior japonès, amb cubicatges que ronden els 600 cc (i fins i tot amb motors turbo ).
Salutacions.
Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Ep!
OK, però consti que la versió Dièsel (amb les sigles CDI) és ara per ara l'automòbil que menys consumeix (3,4 l cada 100 km)...Fran-Ikarus wrote:Sí, però "afinant" una mica, no fos cas que et donin més ajuts per comprar un Smart de 2 places "caprichossillo que es el niño" que per un Chevrolet Matiz de 4 places que és l'únic que et pots permetre.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2