Sí, hauries de redissenyar el tren sencer.Mako448 wrote:tant costa [...] deselevar la porta central,per favor!!
9 UT213 més per a la llobregat-anoia
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Mira Mako 448 Et contestaré a algúnes preguntes:Mako448 wrote:FGC no només esta enamorat del vallés perqué deixen les 111 allí i aqui treuen les 211,per moltísimes més coses,al valles pel que he vist totes les estacions tenen aquelles pantalletes de properes circulacions(em sembla que son blaves),i al baix només té Espanya,després allí no se,peró tinc la sensació de més luxe,els trens van molt més nets,les estacions(algunes)tenen dissenys(Gràcia,Sàrria,les 3 torres,Provença),i a la llobregat només alguna exterior i´res més,vosaltres teniu trens amb 4 vagons,val nosaltres a vegades tenim de 6,pero poquisimes vegades!!!La majoria de 3 vagons,sé que s'estàn fent moltes obres ,i espero que quan es faci el tunel de Pallejà i la doble via Bcn-Martorell estigui llesta,que mijori la imatge que es dóna de la línia.
- A la lína del vallès tenim monitors doncs perquè tenim moltes menys estacions que a la linia LL-A. És més, ara estan canviant alguns monitors de la V-B suposo que perque els posaran a la LL-A.
- Què perquè tenim els trens més nets? Doncs perquè la línia es mes curta i perquè a l'hora de fer el manteniment com que hi han menys trens que a la LL-A doncs ban mes nets.
Last edited by Pere on Wednesday 09/08/2006 21:50, edited 1 time in total.
Metrobaix escrigue:
Doncs resularà,metrobaix,si el que tu dius es veritat,cap més gent en una 112 que una doble de 213,pq si en una 213 hi cap 354,en dos cabrà 708 i con en una UT112 ja cap 722 persones,realment increible peró en principi certPos... va ser q no! a una UT213 hi caben 354 passatgers, i a una UT112 hi caben 722, potser alhora de fer els calculs m'has contat la 213 en doble... xq si no ... almenys a mi no em surten els calculs!!
Aviam, sé que el que diré no agradarà gens però ho diré igualment.
Les unitats 211, a diferència de les 213, com bé s'ha dit no estan adaptades a PMR. Però és que si les reformessim, ho hauríem de fer de tal manera que gairebé seria un tren totalment nou, i per tant penso que és més intel·ligent comprar noves unitats 213 i encara surtiria més barat. No cal oblidar que les 211 tenen gàlib de via estreta, mentre que les 213 són de gàlib UIC. Què vol dir això? Que les 213 són més amples, i per tant, si reformessim el cotxe central de les 211 [les que en tenen] encara que tinguessin pis baix al centre com les 213 tindríem que hi hauria un espai bastant gran entre andana i tren, i per tant no serviria de res.
Sé que les 211 no són pas velles, i és aviat per retirar-les; però el problema principal de la línia Llobregat-Anoia és l'altura de les andanes. Quan les 211 ja estiguin retirades i es posin les 213, seria molt convenient que les andanes s'elevessin per tal que passés com a la línia del Vallès, que terra del tren i andana estiguessin a la mateixa altura. Una altra cosa: al igual que reformar una 211 per a PMR, l'elevar andanes no salvaria a les 211: encara hi hauria un espai molt gros entre andana i tren. Ah, recordo que les andanes al Vallès es van elevar als anys 40, quan FGC no existia ni "por asomo"
D'altra banda, s'ha dit el tema de les estacions. Respecte estacions del Vallès que s'han citat i que són més "maques" que les del Llobregat, cal comentar que la construcció de les mateixes és molt anterior a FGC, i per tant si són així és perquè ja hi eren. FGC no té pas la culpa que als anys 20 Ferrocarriles de Cataluña soterrés el tram urbà de Barcelona (fins a Muntaner; fins a Sarrià als anys 50 i 70), mentre que CGFC només ho fés des de la Bordeta fins la Plaça Espanya. El disseny de les estacions subterrànies dels 80 al Vallès i a la línia L-A és semblant: Terrassa es va soterrar no gaire després que el tram Cornellà-Barcelona, i l'estil és molt semblant per no dir idèntic. I a la línia del Vallès també s'han fet aberracions, tan sols cal que un trepitji l'estació de Sabadell-Estació: l'antiga estació es va tirar a terra el 1992 i es va remodelar totalment l'estació, passant de 3 a 4 vies, vaja, que l'estació no té res a veure com és ara que com era abans. També podeu passar per l'estació de la UAB, tampoc és cap meravella. I per no dir de l'estació de Hospital General o Rubí, que també són força senzilles. I les prolongacions d'andanes de Bonanova i Tres Torres són molt xapusseres: només s'ha eixamplat perquè els que vagin en el primer cotxe de les 112 poguin sortir justet i gràcies.
En què si teniu raó en queixar-vos a la línia del Llobregat-Anoia és per el tema de les vies dobles, que s'han fet massa tard i el tema de la informació per pantalles a les estacions, però si bé la primera encara portarà temps, la segona és de fàcil solució.
P.D: Recordo que a la meva població, per desgràcia, no tenim estació de FGC de cap línia, ni RENFE ni res... Vallesana i gràcies.
Les unitats 211, a diferència de les 213, com bé s'ha dit no estan adaptades a PMR. Però és que si les reformessim, ho hauríem de fer de tal manera que gairebé seria un tren totalment nou, i per tant penso que és més intel·ligent comprar noves unitats 213 i encara surtiria més barat. No cal oblidar que les 211 tenen gàlib de via estreta, mentre que les 213 són de gàlib UIC. Què vol dir això? Que les 213 són més amples, i per tant, si reformessim el cotxe central de les 211 [les que en tenen] encara que tinguessin pis baix al centre com les 213 tindríem que hi hauria un espai bastant gran entre andana i tren, i per tant no serviria de res.
Sé que les 211 no són pas velles, i és aviat per retirar-les; però el problema principal de la línia Llobregat-Anoia és l'altura de les andanes. Quan les 211 ja estiguin retirades i es posin les 213, seria molt convenient que les andanes s'elevessin per tal que passés com a la línia del Vallès, que terra del tren i andana estiguessin a la mateixa altura. Una altra cosa: al igual que reformar una 211 per a PMR, l'elevar andanes no salvaria a les 211: encara hi hauria un espai molt gros entre andana i tren. Ah, recordo que les andanes al Vallès es van elevar als anys 40, quan FGC no existia ni "por asomo"
D'altra banda, s'ha dit el tema de les estacions. Respecte estacions del Vallès que s'han citat i que són més "maques" que les del Llobregat, cal comentar que la construcció de les mateixes és molt anterior a FGC, i per tant si són així és perquè ja hi eren. FGC no té pas la culpa que als anys 20 Ferrocarriles de Cataluña soterrés el tram urbà de Barcelona (fins a Muntaner; fins a Sarrià als anys 50 i 70), mentre que CGFC només ho fés des de la Bordeta fins la Plaça Espanya. El disseny de les estacions subterrànies dels 80 al Vallès i a la línia L-A és semblant: Terrassa es va soterrar no gaire després que el tram Cornellà-Barcelona, i l'estil és molt semblant per no dir idèntic. I a la línia del Vallès també s'han fet aberracions, tan sols cal que un trepitji l'estació de Sabadell-Estació: l'antiga estació es va tirar a terra el 1992 i es va remodelar totalment l'estació, passant de 3 a 4 vies, vaja, que l'estació no té res a veure com és ara que com era abans. També podeu passar per l'estació de la UAB, tampoc és cap meravella. I per no dir de l'estació de Hospital General o Rubí, que també són força senzilles. I les prolongacions d'andanes de Bonanova i Tres Torres són molt xapusseres: només s'ha eixamplat perquè els que vagin en el primer cotxe de les 112 poguin sortir justet i gràcies.
En què si teniu raó en queixar-vos a la línia del Llobregat-Anoia és per el tema de les vies dobles, que s'han fet massa tard i el tema de la informació per pantalles a les estacions, però si bé la primera encara portarà temps, la segona és de fàcil solució.
P.D: Recordo que a la meva població, per desgràcia, no tenim estació de FGC de cap línia, ni RENFE ni res... Vallesana i gràcies.
Hola Mako448 i Metrobaix, a les 213, hi ha aforament per a 44 persones assegudes, i a les 211 hi ha per 31 persones assegudes.
Entre les persones dempeus, no sé, perque hi ha cert desequilibri entre pals, espais polivalets, portes i estretor, pero diría que a les 213 caben més gent, ja que té espais polivalents, espais entre vagons, i altres coses.
Encara això, no defenso la desaparició de les 211
Entre les persones dempeus, no sé, perque hi ha cert desequilibri entre pals, espais polivalets, portes i estretor, pero diría que a les 213 caben més gent, ja que té espais polivalents, espais entre vagons, i altres coses.
Encara això, no defenso la desaparició de les 211
Ara més que mai,211 cap a totes!!!!!!!!Lo q pasa es que jo no vull fer un Molí Nou-Barcelona,vull despedir-me fent un viatge dels que feia quan era petit;Sant Andreu-Barcelona.A veure si FGC posa alguna vegada una 211 fent S8.
I espero que les 211 estiguin,per lo menys,1 any més amb nosaltres,al 2007 crec que hi hauràn molts canvis a transport!!!!
Peró les 211
Penso que Castellar mereix tenir FGC,no costa tant perllogar la S2 fins Castellar,és més,ho veig una necesitat!!!!Recordo que a la meva població, per desgràcia, no tenim estació de FGC de cap línia, ni RENFE ni res... Vallesana i gràcies.
I espero que les 211 estiguin,per lo menys,1 any més amb nosaltres,al 2007 crec que hi hauràn molts canvis a transport!!!!
Peró les 211
Impossible reforma...
Hola!
Com molts indiqueu, només vull incidir en comentar-vos que és impossible reformar un sèrie 211 sense tocar la ubicació de gran quantitat de sistemes electromecànics, així com la pròpia estructura de la caixa d'aquests trens per adaptar-los a PMR.
Bé, impossible impossible no hi ha res. Però pot passar que el redisseny surti més car que comprar una 213 de trinca o bé que econòmicament no sigui viable la seva reconversió a PMR pels anys de més que donarien servei.
Només desitjo que es conservi al menys una unitat, com a part de la història que són.
Acabo citant l'abegot, que em sembla que no l'has llegit company.
Com molts indiqueu, només vull incidir en comentar-vos que és impossible reformar un sèrie 211 sense tocar la ubicació de gran quantitat de sistemes electromecànics, així com la pròpia estructura de la caixa d'aquests trens per adaptar-los a PMR.
Bé, impossible impossible no hi ha res. Però pot passar que el redisseny surti més car que comprar una 213 de trinca o bé que econòmicament no sigui viable la seva reconversió a PMR pels anys de més que donarien servei.
Només desitjo que es conservi al menys una unitat, com a part de la història que són.
Acabo citant l'abegot, que em sembla que no l'has llegit company.
Salut!abegot wrote:Mako, dixit:
FGC no només esta enamorat del vallés perqué deixen les 111 allí . . . .
Frase equivocada, et recomano, de tot cor, que llegeixis les contestes que et fan, 8) gràcies.
La teva signatura va en contra d'aquest Fòrum. (no, no soc Administrador) soc usuari.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Un apunt de monitors:
Des de fa més d'un any que no hi ha monitor de properes circulacions sentit Barcelona a l'estació d'Universitat Autònoma. Sí que hi ha un monitor genèric (informant de totes les circulacions sense distingir sentit ni via) a l'interior del vestíbul, dins de l'àrea tancada per les barreres tarifàries, però cap indicació a l'andana.
També comentar que aquests monitors del Barcelona - Vallès són de visió molt difícil en ambients de gran lluminositat (dies assolellats en estacions a l'aire lliure, com Valldoreix, la Floresta o Baixador de Vallvidrera).
Des de fa més d'un any que no hi ha monitor de properes circulacions sentit Barcelona a l'estació d'Universitat Autònoma. Sí que hi ha un monitor genèric (informant de totes les circulacions sense distingir sentit ni via) a l'interior del vestíbul, dins de l'àrea tancada per les barreres tarifàries, però cap indicació a l'andana.
També comentar que aquests monitors del Barcelona - Vallès són de visió molt difícil en ambients de gran lluminositat (dies assolellats en estacions a l'aire lliure, com Valldoreix, la Floresta o Baixador de Vallvidrera).
Si et plau treu aquesta, signatura, . . .abegot wrote:Mako, dixit i signa :
FGC;Ferrocarrils Galliners cubarts.
La teva signatura va en contra d'aquest Fòrum. (no, no soc Administrador) soc usuari.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Ara si que es segur!
Percert, es serie 213, no 123 com diu la notícia!
_____________________________________________________
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2088909
Trens nous per a FGC
El govern va donar ahir el seu vistiplau perquè Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) formalitzi la compra de 9 trens per un import de 57,5 milions d'euros. Aquests nous combois, del tipus 123, es destinaran a la línia Llobregat-Anoia que uneix Barcelona, Martorell, Igualada i Manresa. Aquesta actuació persegueix un objectiu triple. D'una banda, els trens nous substituiran els de tipus 211, que tenen més de 25 anys, i es millorarà l'accessibilitat i les prestacions. També s'aconseguirà unificar tot el parc mòbil de trens de la línia Llobregat-Anoia i facilitar així les tasques de manteniment i organització del servei. Per acabar, aquesta homogeneïtzació haurà de permetre facilitar la resposta en cas d'accident i, per tant, millorar la regularitat d'aquest servei. L'adquisició d'aquestes nou unitats és una actuació més per a l'entrada en servei dels Metros Comarcals de l'Anoia i el Bages, amb freqüència cada 20 minuts.
Percert, es serie 213, no 123 com diu la notícia!
_____________________________________________________
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2088909
Trens nous per a FGC
El govern va donar ahir el seu vistiplau perquè Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) formalitzi la compra de 9 trens per un import de 57,5 milions d'euros. Aquests nous combois, del tipus 123, es destinaran a la línia Llobregat-Anoia que uneix Barcelona, Martorell, Igualada i Manresa. Aquesta actuació persegueix un objectiu triple. D'una banda, els trens nous substituiran els de tipus 211, que tenen més de 25 anys, i es millorarà l'accessibilitat i les prestacions. També s'aconseguirà unificar tot el parc mòbil de trens de la línia Llobregat-Anoia i facilitar així les tasques de manteniment i organització del servei. Per acabar, aquesta homogeneïtzació haurà de permetre facilitar la resposta en cas d'accident i, per tant, millorar la regularitat d'aquest servei. L'adquisició d'aquestes nou unitats és una actuació més per a l'entrada en servei dels Metros Comarcals de l'Anoia i el Bages, amb freqüència cada 20 minuts.
Tenit en compte que les primeres 112 es van adjudicar l'any 1992 i que per tant l'oferta deuria sortir a concurs com a molt aviat el 1991, i a més tant 112 com 213 són de la mateixa tecnologia (obviant els detalls com el passadis diafan entre cotxes), ens trobem que a l'any 2006 encara s'estan encarregant trens que només parir-los ja seran vells!
Només hem de comparar amb RENFE que com a mínim manté simultàniament 2 generacions de rodalies circulant simultàniament, 440R i 447 actualment, i 447, 46X en un futur immediat. Això els hi permet mantenir sempre una part de la flota amb els últims avenços tecnològics, en canvi a LL-A gaudiran 20 anys o més uns trens que en 5 anys necessitaran ja una posada al dia. I ja veurem que passa al Vallès, amb aquesta dèria d'unificar els parcs mòbils.
Potser s'ho haurien de fer mirar...
Salut!
Només hem de comparar amb RENFE que com a mínim manté simultàniament 2 generacions de rodalies circulant simultàniament, 440R i 447 actualment, i 447, 46X en un futur immediat. Això els hi permet mantenir sempre una part de la flota amb els últims avenços tecnològics, en canvi a LL-A gaudiran 20 anys o més uns trens que en 5 anys necessitaran ja una posada al dia. I ja veurem que passa al Vallès, amb aquesta dèria d'unificar els parcs mòbils.
Potser s'ho haurien de fer mirar...
Salut!