Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------------
Una avaria al Prat provoca el caos a la xarxa de rodalia
A causa d'una fallada del sistema de senyalització, alguns del combois van patir retards de més d'una hora
Era el primer dia feiner que funcionava el nou tren de l'aeroport
Quim Torrent
El sistema de rodalia de Barcelona va viure l'enèsima jornada negra des que van començar les obres del TGV a l'Estació de Sants. Aquest cop, però, el problema que va provocar el caos a tota la xarxa no és directament atribuïble als treballs de l'alta velocitat, sinó a una avaria informàtica en el sistema de senyalització de la línia C2 al Prat de Llobregat.
La fallada en el sistema de senyals es va detectar a dos quarts de vuit del matí i va trigar una hora a solucionar-se, però pocs minuts més tard l'avaria es va reproduir. Els tècnics d'Adif, l'ens públic que gestiona la via, no van poder solucionar els problemes fins a les deu del matí. Durant les dues hores que va durar la fallada, els trens no van deixar de circular, però ho van haver de fer amb el sistema manual, molt més lent que l'automàtic, segons van informar fonts d'Adif. L'avaria informàtica no permetia garantir la seguretat dels trens amb el sistema de senyalització automàtic.
Més d'una hora
El problema va agreujar els retards habituals que pateixen els trens rodalia i regionals de Renfe. Les línies més afectades van ser la C2, tant a les costes de Garraf com al tram nord de Barcelona a Maçanet, i la C10, que enllaça l'Estació de França amb l'aeroport. Ahir va ser el primer dia feiner que funcionava aquesta línia, que va ser reoberta dissabte al matí. Tant a la C2 com a la C10 els retards van arribar a ser de més d'una hora. Tot i que no van arribar a aquest extrem, les altres línies de rodalia van patir retards greus.
Les obres del TGV, que han obligat a suprimir dues vies a l'Estació de Sants, han agreujat els problemes de la xarxa de Rodalies de Renfe. A la sortida de Sants els trens entren en un coll d'ampolla difícil de gestionar, en què només un petit error o avaria pot desestabilitzar tota la xarxa. El nombre de trens que poden passar en aquestes vies és limitat, amb la qual cosa recuperar horaris després d'una avaria és molt complicat.
Un cop més, els retards van provocar la indignació dels usuaris de les diferents línies. "Quan no és un all és una ceba", exclamava una usuària habitual del Catalunya Express Girona-Barcelona. Passen els mesos i els problemes a la xarxa no només no disminueixen sinó que augmenten, ja que a les males condicions de circulació s'hi afegeix la manca de material mòbil de Renfe, que fa que dia a dia es reprodueixin retards que acaben amb la paciència dels usuaris.
Tot i que l'operadora espanyola ha anunciat un increment de la inversió en els pròxims anys, durant aquest 2006 només entraran en funcionament vuit nous trens de rodalia. La flota actual de trens de rodalia de Renfe pràcticament no es renova des d'abans dels Jocs Olímpics de Barcelona, fa 15 anys. L'actual xarxa ja no és suficient per donar un servei correcte als 122 milions de passatgers que cada any agafen els trens de rodalia.
Encara més paciència
Mentre no arriben les inversions, els viatgers de rodalia i regionals hauran de prendre paciència i esperar que acabin les obres a Sants, que haurien d'estar llestes a finals de l'any que ve. També està pendent la construcció d'un intercanviador a la mateixa estació que permetrà dissenyar nous recorreguts i adaptar l'oferta a la demanda.
-----------------------------------------
Una avaria al Prat provoca el caos a la xarxa de rodalia
A causa d'una fallada del sistema de senyalització, alguns del combois van patir retards de més d'una hora
Era el primer dia feiner que funcionava el nou tren de l'aeroport
Quim Torrent
El sistema de rodalia de Barcelona va viure l'enèsima jornada negra des que van començar les obres del TGV a l'Estació de Sants. Aquest cop, però, el problema que va provocar el caos a tota la xarxa no és directament atribuïble als treballs de l'alta velocitat, sinó a una avaria informàtica en el sistema de senyalització de la línia C2 al Prat de Llobregat.
La fallada en el sistema de senyals es va detectar a dos quarts de vuit del matí i va trigar una hora a solucionar-se, però pocs minuts més tard l'avaria es va reproduir. Els tècnics d'Adif, l'ens públic que gestiona la via, no van poder solucionar els problemes fins a les deu del matí. Durant les dues hores que va durar la fallada, els trens no van deixar de circular, però ho van haver de fer amb el sistema manual, molt més lent que l'automàtic, segons van informar fonts d'Adif. L'avaria informàtica no permetia garantir la seguretat dels trens amb el sistema de senyalització automàtic.
Més d'una hora
El problema va agreujar els retards habituals que pateixen els trens rodalia i regionals de Renfe. Les línies més afectades van ser la C2, tant a les costes de Garraf com al tram nord de Barcelona a Maçanet, i la C10, que enllaça l'Estació de França amb l'aeroport. Ahir va ser el primer dia feiner que funcionava aquesta línia, que va ser reoberta dissabte al matí. Tant a la C2 com a la C10 els retards van arribar a ser de més d'una hora. Tot i que no van arribar a aquest extrem, les altres línies de rodalia van patir retards greus.
Les obres del TGV, que han obligat a suprimir dues vies a l'Estació de Sants, han agreujat els problemes de la xarxa de Rodalies de Renfe. A la sortida de Sants els trens entren en un coll d'ampolla difícil de gestionar, en què només un petit error o avaria pot desestabilitzar tota la xarxa. El nombre de trens que poden passar en aquestes vies és limitat, amb la qual cosa recuperar horaris després d'una avaria és molt complicat.
Un cop més, els retards van provocar la indignació dels usuaris de les diferents línies. "Quan no és un all és una ceba", exclamava una usuària habitual del Catalunya Express Girona-Barcelona. Passen els mesos i els problemes a la xarxa no només no disminueixen sinó que augmenten, ja que a les males condicions de circulació s'hi afegeix la manca de material mòbil de Renfe, que fa que dia a dia es reprodueixin retards que acaben amb la paciència dels usuaris.
Tot i que l'operadora espanyola ha anunciat un increment de la inversió en els pròxims anys, durant aquest 2006 només entraran en funcionament vuit nous trens de rodalia. La flota actual de trens de rodalia de Renfe pràcticament no es renova des d'abans dels Jocs Olímpics de Barcelona, fa 15 anys. L'actual xarxa ja no és suficient per donar un servei correcte als 122 milions de passatgers que cada any agafen els trens de rodalia.
Encara més paciència
Mentre no arriben les inversions, els viatgers de rodalia i regionals hauran de prendre paciència i esperar que acabin les obres a Sants, que haurien d'estar llestes a finals de l'any que ve. També està pendent la construcció d'un intercanviador a la mateixa estació que permetrà dissenyar nous recorreguts i adaptar l'oferta a la demanda.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
El tren sauna, nova línia? :-)
del 20 minutos http://www.20minutos.es/noticia/144218/ ... uyen/tren/ :
Los viajeros huyen de un tren averiado sin refrigeración en Sants
Fede Cedó. 25.07.2006
Las claves:
50 usuarios saltaron a la vía y llegaron a pie a la estación.
Dos mujeres sufrieron lipotimias.
Renfe reconoce deficiencias a la hora de informar a los pasajeros.
Seis de la tarde del pasado jueves. Un Cercanías con destino a Granollers se detiene antes de llegar a la estación Sants, dentro del túnel.
Pasados 45 minutos sin ningún tipo de información y con el aire acondicionado parado, parte del pasaje optó por abrir la puerta y saltar a las vías, según ha podido saber 20 minutos.
"Dos mujeres se desmayaron al sufrir lipotimias por las elevadas temperaturas que se registraron en el interior del vagón», relata Agustí Farré, uno de los viajeros.
Ratas como compañía
Otros intentaron huir saltando los 60 centímetros hasta las vías, pero desistieron "porque estaba plagada de ratas".
Nadie acudió, nadie informó, "íbamos a la aventura", critican.
Unas 50 personas que viajaban en el tren averiado se decidieron a cubrir a pie los escasos 200 metros que les separaba el tren del andén.
Renfe afirma que la avería no superó los 35 minutos y que el maquinista, "tras recorrer el tren a pie e informar a los viajeros", llevó el tren a la estación.
Renfe admite que la información a los viajeros en caso de avería es deficiente y deben mejorarla
Los afectados lo desmienten y añaden 15 minutos más: "Hasta 50 minutos con la megafonía muda".
Renfe admite que la información al pasaje, en caso de averías, es deficiente: «Estamos estudiando un nuevo sistema», que permita tranquilizar al viajero con un protocolo de mensajes.
Los viajeros huyen de un tren averiado sin refrigeración en Sants
Fede Cedó. 25.07.2006
Las claves:
50 usuarios saltaron a la vía y llegaron a pie a la estación.
Dos mujeres sufrieron lipotimias.
Renfe reconoce deficiencias a la hora de informar a los pasajeros.
Seis de la tarde del pasado jueves. Un Cercanías con destino a Granollers se detiene antes de llegar a la estación Sants, dentro del túnel.
Pasados 45 minutos sin ningún tipo de información y con el aire acondicionado parado, parte del pasaje optó por abrir la puerta y saltar a las vías, según ha podido saber 20 minutos.
"Dos mujeres se desmayaron al sufrir lipotimias por las elevadas temperaturas que se registraron en el interior del vagón», relata Agustí Farré, uno de los viajeros.
Ratas como compañía
Otros intentaron huir saltando los 60 centímetros hasta las vías, pero desistieron "porque estaba plagada de ratas".
Nadie acudió, nadie informó, "íbamos a la aventura", critican.
Unas 50 personas que viajaban en el tren averiado se decidieron a cubrir a pie los escasos 200 metros que les separaba el tren del andén.
Renfe afirma que la avería no superó los 35 minutos y que el maquinista, "tras recorrer el tren a pie e informar a los viajeros", llevó el tren a la estación.
Renfe admite que la información a los viajeros en caso de avería es deficiente y deben mejorarla
Los afectados lo desmienten y añaden 15 minutos más: "Hasta 50 minutos con la megafonía muda".
Renfe admite que la información al pasaje, en caso de averías, es deficiente: «Estamos estudiando un nuevo sistema», que permita tranquilizar al viajero con un protocolo de mensajes.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Avui quan anava a treballar de nit al Parc de la Ciutadella s'ha quedat tot el tram entre Plaça Catalunya i Sant Andreu Arenal amb els senyals en vermell, per la qual cosa s'ha procedit a una rigorosa marxa a la vista.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Aixo de "rigorosa" que vol dir? L'ajudant de maquinista, camina al costat deret del tren amb una linterna, .... , per trobar si hi ha un carril trencat, ...... i poder avisar amb temps, i/o s'avisa als sistema de seguretat (avisant per megafonia interna als viatgers, per que facin un referèndum, ... )liniadelRipollés wrote:Avui quan anava a treballar de nit al Parc de la Ciutadella s'ha quedat tot el tram entre Plaça Catalunya i Sant Andreu Arenal amb els senyals en vermell, per la qual cosa s'ha procedit a una rigorosa marxa a la vista.
És broma. Gràcies Sr. liniadelEipolles, però per la proxima vegada, volem una foto.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Us faré una foto del cabreig dels viatgers quan porten mitja hora aturats a Plaça Catalunya i jo al costat somrient socarronament...
Ja sóc un friquimil!
Ja sóc un friquimil!
abegot wrote:Aixo de "rigorosa" que vol dir? L'ajudant de maquinista, camina al costat deret del tren amb una linterna, .... , per trobar si hi ha un carril trencat, ...... i poder avisar amb temps, i/o s'avisa als sistema de seguretat (avisant per megafonia interna als viatgers, per que facin un referèndum, ... )liniadelRipollés wrote:Avui quan anava a treballar de nit al Parc de la Ciutadella s'ha quedat tot el tram entre Plaça Catalunya i Sant Andreu Arenal amb els senyals en vermell, per la qual cosa s'ha procedit a una rigorosa marxa a la vista.
És broma. Gràcies Sr. liniadelEipolles, però per la proxima vegada, volem una foto.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
I tu segur que pensavesliniadelRipollés wrote:Avui quan anava a treballar de nit al Parc de la Ciutadella s'ha quedat tot el tram entre Plaça Catalunya i Sant Andreu Arenal amb els senyals en vermell, per la qual cosa s'ha procedit a una rigorosa marxa a la vista.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Els passatgers d'un tren de Rodalies de Renfe queden tancats durant una hora per una avaria
D. MARÍN. Barcelona
Els usuaris del servei de Rodalies de Renfe van viure ahir una altra jornada complicada, especialment els viatgers d'un comboi de la línia C-2 que va quedar aturat al túnel de sortida de l'estació de Sants en direcció a Bellvitge. Faltaven pocs minuts per les 9 del vespre quan es va produir l'avaria. El tren havia deixat ja l'andana de l'estació de Sants i enfilava cap a l'Hospitalet, i els viatgers es van haver d'esperar dins el tren que els tècnics de Renfe reparessin l'avaria o arrosseguessin el tren fins a una estació. Ho van fer cap a les 10 de la nit, una hora després de l'aturada.
Aquella hora, el tren anava mig ple, sobretot de treballadors que tornaven a casa a les poblacions de Castelldefels, Sitges, Vilanova i la Geltrú i altres municipis del Baix Llobregat i el Garraf. Segons va explicar ahir un portaveu de Renfe, no es podia deixar baixar els viatgers perquè arribessin pel seu propi peu a una estació i aquests van haver d'esperar que es fes la reparació.
L'incident va afectar la resta de la xarxa de Rodalies. El comboi avariat obstaculitzava el trànsit d'entrada i sortida de l'estació de Sants, per on circulen totes les línies de Rodalies de mitjà recorregut i llarg recorregut de la companyia ferroviària. La línia afectada va haver de funcionar en aquell tram com a via única.
L'avaria va repercutir en el conjunt de la xarxa amb retards generalitzats. Al passeig de Gràcia, per exemple, els usuaris que es dirigien al Vallès Oriental van haver d'esperar fins a tres quarts d'hora que passés un tren. Un portaveu de Renfe, en canvi, va assegurar ahir que la mitjana dels retards produïts a partir de les 9 del vespre era d'entre 15 i 20 minuts
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2016094
D. MARÍN. Barcelona
Els usuaris del servei de Rodalies de Renfe van viure ahir una altra jornada complicada, especialment els viatgers d'un comboi de la línia C-2 que va quedar aturat al túnel de sortida de l'estació de Sants en direcció a Bellvitge. Faltaven pocs minuts per les 9 del vespre quan es va produir l'avaria. El tren havia deixat ja l'andana de l'estació de Sants i enfilava cap a l'Hospitalet, i els viatgers es van haver d'esperar dins el tren que els tècnics de Renfe reparessin l'avaria o arrosseguessin el tren fins a una estació. Ho van fer cap a les 10 de la nit, una hora després de l'aturada.
Aquella hora, el tren anava mig ple, sobretot de treballadors que tornaven a casa a les poblacions de Castelldefels, Sitges, Vilanova i la Geltrú i altres municipis del Baix Llobregat i el Garraf. Segons va explicar ahir un portaveu de Renfe, no es podia deixar baixar els viatgers perquè arribessin pel seu propi peu a una estació i aquests van haver d'esperar que es fes la reparació.
L'incident va afectar la resta de la xarxa de Rodalies. El comboi avariat obstaculitzava el trànsit d'entrada i sortida de l'estació de Sants, per on circulen totes les línies de Rodalies de mitjà recorregut i llarg recorregut de la companyia ferroviària. La línia afectada va haver de funcionar en aquell tram com a via única.
L'avaria va repercutir en el conjunt de la xarxa amb retards generalitzats. Al passeig de Gràcia, per exemple, els usuaris que es dirigien al Vallès Oriental van haver d'esperar fins a tres quarts d'hora que passés un tren. Un portaveu de Renfe, en canvi, va assegurar ahir que la mitjana dels retards produïts a partir de les 9 del vespre era d'entre 15 i 20 minuts
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2016094
El estrella "Galicia", imagino.mikado wrote:Algo está pasando en la C2 Sur, quizás la lluvia.
20.16h están pasando Grandes Lineas (era una 252 con material remolcado, debe ser un ESTRELLA porque ARCO no era) por L'Hospitalet
El arco Valencia-Cerbère ha llegado hoy con media hora de retraso a Barcelona...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Avui estant per Martorell he pogut veure passar una doble de 470, l'Estrella Galícia, una 448 a Reus, un Altaria i una altra doble de 470 (i les he fotografiat i tot!) Ha sigut un desfilada molt bonica de trens això sí: tots anaven direcció sud. No ha passat cap tren "estrany" direcció nord. Així que la incidència és molt possible que hagi estat o bé per un tren averiat o bé per algun problema a la zona del Garraf, dic jo
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Segons s'ha comentat a Tranvía, i si n'ho s'han equivocat, un problema a les vies de l'estació provisional del Prat que provoca un desgast anormal de les pestanyes de les unitats 101, desviant-los tots ells via Vilafranca fins al 24 d'agost. Així que es pot aprofitar l'avinantesa per fotografiar aquests trens en aquestes zones
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Allà estaremvictorcasta wrote:Segons s'ha comentat a Tranvía, i si n'ho s'han equivocat, un problema a les vies de l'estació provisional del Prat que provoca un desgast anormal de les pestanyes de les unitats 101, desviant-los tots ells via Vilafranca fins al 24 d'agost. Així que es pot aprofitar l'avinantesa per fotografiar aquests trens en aquestes zones
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Una avaria per un llamp provoca retards de fins a una hora en 100 trens de Renfe
La descàrrega elèctrica va danyar els procediments que controlen els senyals i els sistemes de seguretat
JOAN RUEDA. Barcelona
Un llamp que va impactar, a tres quarts de 12 del matí d'ahir, en un dels calaixos elèctrics que controlen la xarxa ferroviària a la ciutat de Barcelona, va provocar que, per motius de seguretat, s'hagués d'aturar la circulació de trens a tota la demarcació de Barcelona. L'avaria, que havia deixat sense funcionar tots els sistemes de senyalització i seguretat, va afectar un centenar de trens de Rodalies i mitja i llarga distància de la companyia Renfe, una cinquantena dels quals van patir retards de fins a una hora. Els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), de qui depenen les infraestructures que usa l'operador Renfe, van solucionar el problema en una hora però l'afectació es va allargar, en menor mesura, durant hores.
+ Platges gairebé buides a Salou i Roses, ahir al migdia. / Foto: EFE
+ Platges gairebé buides a Salou i Roses, ahir al migdia. / Foto: EFE
El llamp que va impactar a la caixa de seguretat de Barcelona va deixar la línia elèctrica sense tensió. Fonts de l'empresa Adif van explicar que els seus tècnics van aconseguir reparar l'avaria, que va obligar a aturar tota la circulació de trens per motius de seguretat en cinquanta minuts, i que després de deu minuts de proves van posar en marxa tots els sistemes. Fonts de l'operadora de la línia, Renfe, hi van afegir que la incidència havia afectat fins a 100 combois de la companyia, tot i que només en una cinquantena els retards «havien estat importants». En alguns casos, però, aquest retard va ser just de l'hora que van tardar a reparar l'avaria els tècnics d'Adif ja que la sortida programada havia coincidit amb l'impacte del llamp. La major part dels combois afectats eren del servei de Rodalies –també és el servei que en té més en marxa a l'àrea de Barcelona– però també van patir retards els trens de línies de mitjana i llarga distància com ara els que uneixen la capital catalana amb Tarragona o Girona i Figueres.
Aquesta, però, no va ser l'única incidència que va patir el servei de Renfe a causa de la tempesta. Cap a dos quarts de 12 del matí una acumulació d'aigua va provocar problemes de tensió a la línia, que també va fer fallar la senyalització i el control del trànsit ferroviari entre la Granada i Vilafranca del Penedès. Fonts d'Adif van explicar que aquesta avaria s'havia resolt en només 15 minuts.
NOU BANDERES VERMELLES
L'episodi de pluges que ha afectat aquests dies Catalunya, i que es mantindrà almenys fins aquest matí, va deixar, a més, imatges prou estranyes pel final del llarg pont de la Mare de Déu d'Agost, amb les platges catalanes buides. Tot i que la temperatura de l'aigua del mar encara ronda els 25 graus –ja n'ha baixat cinc des del punt fort de l'onada de calor del juliol–, el vent que afectava l'estat de la mar va obligar la Creu Roja a hissar fins a 9 banderes vermelles i 49 de grogues. La baixada de temperatures va fer la resta i la majoria dels habituals de la platja en aquest període estival van optar per no acostar-s'hi.
Molts dels turistes que disfruten de les seves vacances al Principat aquests dies van optar per redissenyar les seves vacances, i indrets com ara el Museu Dalí de Figueres i el monestir de Montserrat van guanyar adeptes. A banda, altres, sobretot estrangers i en vista de les previsions meteorològiques, van optar per reduir un dia les vacances i van començar a conduir dilluns per evitar els possibles col·lapses d'ahir, jornada de l'anomenat canvi de torn.
Les pluges van ser prou importants en diferents poblacions catalanes com ara Santa Coloma de Farners, a la Selva, amb 63 litres per metre quadrat; Queralbs, al Ripollès, amb 52,2, Sallent, al Bages, amb 50; Castellnou del Bages, també a aquesta comarca de la Catalunya Central, amb 48; Muntanyola, i Molló, al Ripollès, amb 46,2. Curiosament, en altres indrets de Catalunya, com ara les Terres de l'Ebre i el Pla de Lleida –greument afectat per la sequera– la pluja gairebé no hi va aparèixer. La situació sembla que millorarà de mica en mica però el Servei Meteorològic de Catalunya manté l'alerta per aquest matí, sobretot pel nord-oest del país.
Santa Coloma de Farners - 63 litres per m²
Queralbs - 52,2 litres per m²
Sallent - 50 litres per metre²
Castellnou de Bages - 48 litres per m²
Molló - 46,2 litres per m²
Muntanyola - 45,8 litres per m²
Pardines - 44,4 litres per m²
Bagà - 42 litres per m²
Benissanet - 37,4 litres per m²
Pinós - 36,2 litres per m²
Cassà de la Selva - 32,6 litres per m²
El Pont de Suert - 30,8 litres per m²
Anglès - 30,4 litres per m²
Gandesa - 27,2 litres per m²
Girona - 24,4 litres per m²
Vallirana - 21,4 litres per m²
Os de Balaguer - 21,4 litres per m²
Manresa - 20,6 litres per m²
Das - 20,6 litres per m²
Begur - 19,6 litres per m²
Amposta - 18,6 litres per m²
Begues - 18,5 litres per m²
La Bisbal d'Empordà - 17,8 litres per m²
Estat de les platges - 9 banderes vermelles
- 49 banderes grogues
* Dades fins a les vuit del vespre.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2025714
La descàrrega elèctrica va danyar els procediments que controlen els senyals i els sistemes de seguretat
JOAN RUEDA. Barcelona
Un llamp que va impactar, a tres quarts de 12 del matí d'ahir, en un dels calaixos elèctrics que controlen la xarxa ferroviària a la ciutat de Barcelona, va provocar que, per motius de seguretat, s'hagués d'aturar la circulació de trens a tota la demarcació de Barcelona. L'avaria, que havia deixat sense funcionar tots els sistemes de senyalització i seguretat, va afectar un centenar de trens de Rodalies i mitja i llarga distància de la companyia Renfe, una cinquantena dels quals van patir retards de fins a una hora. Els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), de qui depenen les infraestructures que usa l'operador Renfe, van solucionar el problema en una hora però l'afectació es va allargar, en menor mesura, durant hores.
+ Platges gairebé buides a Salou i Roses, ahir al migdia. / Foto: EFE
+ Platges gairebé buides a Salou i Roses, ahir al migdia. / Foto: EFE
El llamp que va impactar a la caixa de seguretat de Barcelona va deixar la línia elèctrica sense tensió. Fonts de l'empresa Adif van explicar que els seus tècnics van aconseguir reparar l'avaria, que va obligar a aturar tota la circulació de trens per motius de seguretat en cinquanta minuts, i que després de deu minuts de proves van posar en marxa tots els sistemes. Fonts de l'operadora de la línia, Renfe, hi van afegir que la incidència havia afectat fins a 100 combois de la companyia, tot i que només en una cinquantena els retards «havien estat importants». En alguns casos, però, aquest retard va ser just de l'hora que van tardar a reparar l'avaria els tècnics d'Adif ja que la sortida programada havia coincidit amb l'impacte del llamp. La major part dels combois afectats eren del servei de Rodalies –també és el servei que en té més en marxa a l'àrea de Barcelona– però també van patir retards els trens de línies de mitjana i llarga distància com ara els que uneixen la capital catalana amb Tarragona o Girona i Figueres.
Aquesta, però, no va ser l'única incidència que va patir el servei de Renfe a causa de la tempesta. Cap a dos quarts de 12 del matí una acumulació d'aigua va provocar problemes de tensió a la línia, que també va fer fallar la senyalització i el control del trànsit ferroviari entre la Granada i Vilafranca del Penedès. Fonts d'Adif van explicar que aquesta avaria s'havia resolt en només 15 minuts.
NOU BANDERES VERMELLES
L'episodi de pluges que ha afectat aquests dies Catalunya, i que es mantindrà almenys fins aquest matí, va deixar, a més, imatges prou estranyes pel final del llarg pont de la Mare de Déu d'Agost, amb les platges catalanes buides. Tot i que la temperatura de l'aigua del mar encara ronda els 25 graus –ja n'ha baixat cinc des del punt fort de l'onada de calor del juliol–, el vent que afectava l'estat de la mar va obligar la Creu Roja a hissar fins a 9 banderes vermelles i 49 de grogues. La baixada de temperatures va fer la resta i la majoria dels habituals de la platja en aquest període estival van optar per no acostar-s'hi.
Molts dels turistes que disfruten de les seves vacances al Principat aquests dies van optar per redissenyar les seves vacances, i indrets com ara el Museu Dalí de Figueres i el monestir de Montserrat van guanyar adeptes. A banda, altres, sobretot estrangers i en vista de les previsions meteorològiques, van optar per reduir un dia les vacances i van començar a conduir dilluns per evitar els possibles col·lapses d'ahir, jornada de l'anomenat canvi de torn.
Les pluges van ser prou importants en diferents poblacions catalanes com ara Santa Coloma de Farners, a la Selva, amb 63 litres per metre quadrat; Queralbs, al Ripollès, amb 52,2, Sallent, al Bages, amb 50; Castellnou del Bages, també a aquesta comarca de la Catalunya Central, amb 48; Muntanyola, i Molló, al Ripollès, amb 46,2. Curiosament, en altres indrets de Catalunya, com ara les Terres de l'Ebre i el Pla de Lleida –greument afectat per la sequera– la pluja gairebé no hi va aparèixer. La situació sembla que millorarà de mica en mica però el Servei Meteorològic de Catalunya manté l'alerta per aquest matí, sobretot pel nord-oest del país.
Santa Coloma de Farners - 63 litres per m²
Queralbs - 52,2 litres per m²
Sallent - 50 litres per metre²
Castellnou de Bages - 48 litres per m²
Molló - 46,2 litres per m²
Muntanyola - 45,8 litres per m²
Pardines - 44,4 litres per m²
Bagà - 42 litres per m²
Benissanet - 37,4 litres per m²
Pinós - 36,2 litres per m²
Cassà de la Selva - 32,6 litres per m²
El Pont de Suert - 30,8 litres per m²
Anglès - 30,4 litres per m²
Gandesa - 27,2 litres per m²
Girona - 24,4 litres per m²
Vallirana - 21,4 litres per m²
Os de Balaguer - 21,4 litres per m²
Manresa - 20,6 litres per m²
Das - 20,6 litres per m²
Begur - 19,6 litres per m²
Amposta - 18,6 litres per m²
Begues - 18,5 litres per m²
La Bisbal d'Empordà - 17,8 litres per m²
Estat de les platges - 9 banderes vermelles
- 49 banderes grogues
* Dades fins a les vuit del vespre.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2025714
Retards en els trens
JOAN RUEDA. Barcelona
Un llamp que va impactar, a tres quarts de dotze del migdia d'ahir, en un dels calaixos elèctrics que controlen la xarxa ferroviària a la ciutat de Barcelona va provocar que, per motius de seguretat, s'hagués d'aturar la circulació de trens a tota la demarcació de Barcelona i això també va afectar la circulació de trens entre Figueres i la capital catalana. L'avaria, que havia deixat sense funcionar tots els sistemes de senyalització i seguretat, va perjudicar un centenar de trens de rodalies i de mitjana i llarga distància de la companyia Renfe, una cinquantena dels quals van tenir retards de fins a una hora. Els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), de qui depenen les infraestructures que usa l'operador Renfe, van solucionar el problema en una hora però l'afectació es va allargar, en menor mesura, durant hores. El Servei Meteorològic de Catalunya va emetre ahir un avís pel risc de pluja per avui fins a les vuit del matí.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2025344
JOAN RUEDA. Barcelona
Un llamp que va impactar, a tres quarts de dotze del migdia d'ahir, en un dels calaixos elèctrics que controlen la xarxa ferroviària a la ciutat de Barcelona va provocar que, per motius de seguretat, s'hagués d'aturar la circulació de trens a tota la demarcació de Barcelona i això també va afectar la circulació de trens entre Figueres i la capital catalana. L'avaria, que havia deixat sense funcionar tots els sistemes de senyalització i seguretat, va perjudicar un centenar de trens de rodalies i de mitjana i llarga distància de la companyia Renfe, una cinquantena dels quals van tenir retards de fins a una hora. Els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), de qui depenen les infraestructures que usa l'operador Renfe, van solucionar el problema en una hora però l'afectació es va allargar, en menor mesura, durant hores. El Servei Meteorològic de Catalunya va emetre ahir un avís pel risc de pluja per avui fins a les vuit del matí.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2025344
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Com és possible que un sol llamp sigui capaç de parar TOTS els trens de la demarcació de Barcelona durant 1 hora?trainman wrote:Un llamp que va impactar, a tres quarts de dotze del migdia d'ahir, en un dels calaixos elèctrics que controlen la xarxa ferroviària a la ciutat de Barcelona va provocar que, per motius de seguretat, s'hagués d'aturar la circulació de trens a tota la demarcació de Barcelona
És que no coneixen els sistemes redundants a Renfe i ADIF? Que un tram quedés sense servei, encara, però tota la demarcació de BCN, és totalment inadmissible.
No pot ser que la xarxa de transports d'una ciutat com Barcelona sigui tant vulnerable
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT