Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Post by Renfe451 »

Bueno, doncs aquí teniu el meu primer plánol que fet de rodalies RENFE. Amb uns quants arreglos, la R3 ampliada a La Tor, la R1 a Molins i la R10.

Espero que us agradi ;)
Siau!

Image
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

A "Sant Quirze" li sobra una ena final ;)

A banda d'això, jo deixaria espai per Queixans com a baixador sense servei.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Renfe451 wrote:Amb uns quants arreglos, la R3 ampliada a La Tor, la R1 a Molins i la R10.
Uf, és que això de rodalies fins a La Tor, per molt que vulgui Renfe, no cola :D És que aleshores pel mateix preu, també hauríem de considerar Girona, Tarragona i Lleida com estacions dins del nucli de rodalies de BCN.
La R3, per tant, crec que ja està bé fins a Vic. D'allà cap amunt, regionals.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

St Viçens de Castellet > St. Vicenç de Castellet ;)
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Post by Renfe451 »

Va ser un fallo :oops:
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Hola, bon dia. Desde fa temps, he estat observant el gran moviment de gent per pujar i baixar Can Mercader, per tal de no agafar la 95 :) . Donç bé, hi han cetres hores, comles sis de la tarda, quan moltíssima gent puja la montanya. Donç bé, he pensat que sería molt util la creació de un funicular (o un ascensor inclinat) entre Almeda i Sant Ildefons). Fa temps que treballo en aquest projecte, que es molt difícil de ubucar al parc, ja que pel mig, hi ha un palau de fa més de un segle,i dos edificis. força grossos. Espero que us agradi la millor ruta per a aquest ascensor o funicular (jo em decanto més per funicular, per la quantitat de gent)

Reciclem els futurs antics convois de Gelida? :P

Un funicular de 5"? :)

Image
Last edited by Ferrovi on Saturday 21/10/2006 13:16, edited 2 times in total.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Per què no...?

Post by JaMiRo! »

Per què no un aeri/telefèric/cabina-penjant-de-cable? :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Teleferic

Avantatges

· Un cost de fabricació baix.
· Infraestructura fàcil de contriur, modificar, i desmuntar.
· Permet veure un paisatge molt bonic del parc

Desavantatges

· Es un transport força lent, i fa males frequencies
· Escasa capacitat (el Can Mercader necessita més)
· Molta gent li te por a les altures
· Espatlla força el paisatge
· Cada dos per tres te problemes del cable, com es el cas de l'aeri entre Olesa i Esparraguera.

Ascensor Inclinat

Avantatges
· Força més ràpid que el teleferic
· Més barat que el funicular
· No fa un xoc visual al parc
· Se li pot afegir altre linia paralela
· Se li pot poser més capacitat (l'ascensor inclinat amb més capacitat per convoi es el de el sagrat cor de París, amb una capacitat de 12 persones per convoi)

Desavantatges:

· Més car que el Teleferic
· Menys capacitat que el funicular
· Només un convoi per via

Funicular

Avantatges:

· Maxima capacitat, pot contenir més de un vagó
· Molta rapidesa
· No xoca visualment (al ser soterrat)
· No té moltes parades per manteniment (només una setmana a l'any)
· Pot tenir més de dues estacions (no com l'aeri)
· Dos covois per via i creuament, mentre que l'ascensor necessita dues vias, aquest sols una
· Pot estar integrat a la ATM, no com l'ascensor

Desavantatges:

· Cost molt alt
· Manteniment car
· Pot ser facilment, deficitaria (dubto que això passi a Sant Ildefons)

Jo, sincerament prefereixo funicular
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Ferrovi wrote:Teleferic
[...]
· Cada dos per tres te problemes del cable, com es el cas de l'aeri entre Olesa i Esparraguera.
Però no és així als aeris de Montserrat i del Port de Barcelona, si FGC cuidés millor la infraestructura no passaria. És cert que l'Aeri de Montserrat tanca 1 setmana a l'any (crec) per manteniment, però no és massa traumàtic.
Ferrovi wrote: (Referint-se al funicular)
· Pot tenir més de dues estacions (no com l'aeri)
L'Aeri del Port de Barcelona té una estació intermitja, per tant sí en poden tenir estacions intermitges els aeris.
Ferrovi wrote: (També referint-se al funicular)· Pot estar integrat a la ATM, no com l'ascensor
L'ascensor inclinat de Puigcerdà és gratuït, així que sí que podria estar perfectament a l'ATM si es vulgués...
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

UT596001 wrote: Però no és així als aeris de Montserrat i del Port de Barcelona, si FGC cuidés millor la infraestructura no passaria. És cert que l'Aeri de Montserrat tanca 1 setmana a l'any (crec) per manteniment, però no és massa traumàtic.
En l'aeri de montserrat tenquen (com de costum) cinc dies entre el pas entre les estacions de l'any. el que passa, es que FGC creu que pot funcionar tot l'any, i les tancades, son inprevistes.
UT596001 wrote:L'Aeri del Port de Barcelona té una estació intermitja, per tant sí en poden tenir estacions intermitges els aeris.
Això no t'ho puc negar, pero... no m'immagino una torre d'aquestes al Can Mercader...
UT596001 wrote:L'ascensor inclinat de Puigcerdà és gratuït, així que sí que podria estar perfectament a l'ATM si es vulgués...
Cert, pero... fer pagar per un ascensor, es vergonyós. Ni l'ascensor des sagrat cor (París) ni el de Puigcerdà son de pagament.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

El de la Catedral de Girona sempre ha sigut de pagament ;)

I els de la Torre Eiffel ni te cuento :)
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

L'ascensor que va a la Seu Vella de Lleida també és de pagament. Va ser al primer ascensor de pagament que vaig provar. :D
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Encara donen bitllets d'autobús?
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Aqui torno, per oferir el posible futur termomentre de la linia Llobregat -Anoia

Click aqui
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Aquí adjunto algo similar a lo que propone Ferrovi, funciona en Vizcaya, en la margen derecha de la ría de Bilbao, está integrado en el sistema de transportes mediante la tarjeta "Creditrans" y en este caso tiene una pendiente diferente, pero el sistema podría ser el mismo.

Saludos,
Sergio
Attachments
Ascensor Playa de Ereaga (Vizcaya)
Ascensor Playa de Ereaga (Vizcaya)
Algorta5.jpg (473.12 KiB) Viewed 3797 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Aquí adjunto algo similar a lo que propone Ferrovi, funciona en Vizcaya, en la margen derecha de la ría de Bilbao, está integrado en el sistema de transportes mediante la tarjeta "Creditrans" y en este caso tiene una pendiente diferente, pero el sistema podría ser el mismo.

Saludos,
Sergio
Es curioso porque allí la Creditrans vale para muchas cosas...para el ascensor este, para el puente colgante de Portugalete, como para el metro, autobús, etc.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Vale, teniu raó, fins i tot el de Sagrada Familia, i no es inclinat :)
Pero, un ascensor no pot transportar la gran quantitat que puja i baixa el Can Mercader. Ja que es contrueix una estació, i es fa la base, i els rails, millor acabar fent un funicular...

Mentre arreglo el planol, i hi poso altres medis, os deixo una proposta, o un possible futur

Click aqui
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Creditrans

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Sí, vale para un montón de transportes, ascensores, funiculares y demás accesorios y además es relativamente barato. Es curioso que cuando entras al metro no te valida el viaje ni te lo marca como aquí, sino que es cuando sales del sistema, cuando calcula la tarifa teniendo en cuenta la estación donde hayas entrado, la estación por la cual has salido y entonces es cuando te marca diciéndote, no los viajes que quedan (porque no va por nº de viajes) sino la cantidad de dinero que te queda en el titulo de transporte. Título que debes ir recargando periódicamente en las máquinas automáticas. Además, si te quedases con poco saldo en un Creditrans y no te valiese para un viaje solo, metiendo esa tarjeta en la máquina y cargando otro Creditrans, te traslada al nuevo título el remanente que tenías en el otro con lo que si te quedases con 0,15 €, y te sacases una tarjeta nueva en la máquina de 10 €, tendrías la cantidad en la nueva de 10,15 €. Y encima si te quedan esos 0,15 y tienes aparte otro Creditrans cargado con más dinero, puedes meter en las máquinas de los autobuses los 2 avisando al conductor de que vas a hacerlo. Le dices, oye que voy a agotar este y meter 2, y el tipo le da a un botoncillo, metes el primero y lo agotas y luego metes el 2º y te cobra la diferencia que te quedaba.

Saludos,
Sergio

La web del Creditrans:
http://www.creditrans.com
Last edited by Santfeliuenc on Sunday 22/10/2006 16:29, edited 2 times in total.
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

1 pero

Post by Santfeliuenc »

Hola,

El "pero" que tiene el Creditrans este, es que no tiene como aquí en BCN la validez para diversos medios de transporte durante un tiempo determinado y si cambias de metro a BUS o de metro al puente colgante de Vizcaya o del BUS al ascensor, tienes que volver a pagar de nuevo.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Re: 1 pero

Post by Ferrovi »

Santfeliuenc wrote:Hola,

El "pero" que tiene el Creditrans este, es que no tiene como aquí en BCN la validez para diversos medios de transporte durante un tiempo determinado y si cambias de metro a BUS o de metro al puente colgante de Vizcaya o del BUS al ascensor, tienes que volver a pagar de nuevo.

Saludos,
Sergio
Eso yo no lo veo como un pero, lo veo como que pagas lo justo. Aqui, pagas lo mismo, si quieres i desde Pep Ventura a Cornellà, que si quieres ir desde Liceu a Catalunya, y no me parece justo.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”