Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Uf, és que això de rodalies fins a La Tor, per molt que vulgui Renfe, no cola És que aleshores pel mateix preu, també hauríem de considerar Girona, Tarragona i Lleida com estacions dins del nucli de rodalies de BCN.Renfe451 wrote:Amb uns quants arreglos, la R3 ampliada a La Tor, la R1 a Molins i la R10.
La R3, per tant, crec que ja està bé fins a Vic. D'allà cap amunt, regionals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Hola, bon dia. Desde fa temps, he estat observant el gran moviment de gent per pujar i baixar Can Mercader, per tal de no agafar la 95 . Donç bé, hi han cetres hores, comles sis de la tarda, quan moltíssima gent puja la montanya. Donç bé, he pensat que sería molt util la creació de un funicular (o un ascensor inclinat) entre Almeda i Sant Ildefons). Fa temps que treballo en aquest projecte, que es molt difícil de ubucar al parc, ja que pel mig, hi ha un palau de fa més de un segle,i dos edificis. força grossos. Espero que us agradi la millor ruta per a aquest ascensor o funicular (jo em decanto més per funicular, per la quantitat de gent)
Reciclem els futurs antics convois de Gelida?
Un funicular de 5"?
Reciclem els futurs antics convois de Gelida?
Un funicular de 5"?
Last edited by Ferrovi on Saturday 21/10/2006 13:16, edited 2 times in total.
Per què no...?
Per què no un aeri/telefèric/cabina-penjant-de-cable?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Teleferic
Avantatges
· Un cost de fabricació baix.
· Infraestructura fàcil de contriur, modificar, i desmuntar.
· Permet veure un paisatge molt bonic del parc
Desavantatges
· Es un transport força lent, i fa males frequencies
· Escasa capacitat (el Can Mercader necessita més)
· Molta gent li te por a les altures
· Espatlla força el paisatge
· Cada dos per tres te problemes del cable, com es el cas de l'aeri entre Olesa i Esparraguera.
Ascensor Inclinat
Avantatges
· Força més ràpid que el teleferic
· Més barat que el funicular
· No fa un xoc visual al parc
· Se li pot afegir altre linia paralela
· Se li pot poser més capacitat (l'ascensor inclinat amb més capacitat per convoi es el de el sagrat cor de París, amb una capacitat de 12 persones per convoi)
Desavantatges:
· Més car que el Teleferic
· Menys capacitat que el funicular
· Només un convoi per via
Funicular
Avantatges:
· Maxima capacitat, pot contenir més de un vagó
· Molta rapidesa
· No xoca visualment (al ser soterrat)
· No té moltes parades per manteniment (només una setmana a l'any)
· Pot tenir més de dues estacions (no com l'aeri)
· Dos covois per via i creuament, mentre que l'ascensor necessita dues vias, aquest sols una
· Pot estar integrat a la ATM, no com l'ascensor
Desavantatges:
· Cost molt alt
· Manteniment car
· Pot ser facilment, deficitaria (dubto que això passi a Sant Ildefons)
Jo, sincerament prefereixo funicular
Avantatges
· Un cost de fabricació baix.
· Infraestructura fàcil de contriur, modificar, i desmuntar.
· Permet veure un paisatge molt bonic del parc
Desavantatges
· Es un transport força lent, i fa males frequencies
· Escasa capacitat (el Can Mercader necessita més)
· Molta gent li te por a les altures
· Espatlla força el paisatge
· Cada dos per tres te problemes del cable, com es el cas de l'aeri entre Olesa i Esparraguera.
Ascensor Inclinat
Avantatges
· Força més ràpid que el teleferic
· Més barat que el funicular
· No fa un xoc visual al parc
· Se li pot afegir altre linia paralela
· Se li pot poser més capacitat (l'ascensor inclinat amb més capacitat per convoi es el de el sagrat cor de París, amb una capacitat de 12 persones per convoi)
Desavantatges:
· Més car que el Teleferic
· Menys capacitat que el funicular
· Només un convoi per via
Funicular
Avantatges:
· Maxima capacitat, pot contenir més de un vagó
· Molta rapidesa
· No xoca visualment (al ser soterrat)
· No té moltes parades per manteniment (només una setmana a l'any)
· Pot tenir més de dues estacions (no com l'aeri)
· Dos covois per via i creuament, mentre que l'ascensor necessita dues vias, aquest sols una
· Pot estar integrat a la ATM, no com l'ascensor
Desavantatges:
· Cost molt alt
· Manteniment car
· Pot ser facilment, deficitaria (dubto que això passi a Sant Ildefons)
Jo, sincerament prefereixo funicular
Però no és així als aeris de Montserrat i del Port de Barcelona, si FGC cuidés millor la infraestructura no passaria. És cert que l'Aeri de Montserrat tanca 1 setmana a l'any (crec) per manteniment, però no és massa traumàtic.Ferrovi wrote:Teleferic
[...]
· Cada dos per tres te problemes del cable, com es el cas de l'aeri entre Olesa i Esparraguera.
L'Aeri del Port de Barcelona té una estació intermitja, per tant sí en poden tenir estacions intermitges els aeris.Ferrovi wrote: (Referint-se al funicular)
· Pot tenir més de dues estacions (no com l'aeri)
L'ascensor inclinat de Puigcerdà és gratuït, així que sí que podria estar perfectament a l'ATM si es vulgués...Ferrovi wrote: (També referint-se al funicular)· Pot estar integrat a la ATM, no com l'ascensor
En l'aeri de montserrat tenquen (com de costum) cinc dies entre el pas entre les estacions de l'any. el que passa, es que FGC creu que pot funcionar tot l'any, i les tancades, son inprevistes.UT596001 wrote: Però no és així als aeris de Montserrat i del Port de Barcelona, si FGC cuidés millor la infraestructura no passaria. És cert que l'Aeri de Montserrat tanca 1 setmana a l'any (crec) per manteniment, però no és massa traumàtic.
Això no t'ho puc negar, pero... no m'immagino una torre d'aquestes al Can Mercader...UT596001 wrote:L'Aeri del Port de Barcelona té una estació intermitja, per tant sí en poden tenir estacions intermitges els aeris.
Cert, pero... fer pagar per un ascensor, es vergonyós. Ni l'ascensor des sagrat cor (París) ni el de Puigcerdà son de pagament.UT596001 wrote:L'ascensor inclinat de Puigcerdà és gratuït, així que sí que podria estar perfectament a l'ATM si es vulgués...
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Aquí adjunto algo similar a lo que propone Ferrovi, funciona en Vizcaya, en la margen derecha de la ría de Bilbao, está integrado en el sistema de transportes mediante la tarjeta "Creditrans" y en este caso tiene una pendiente diferente, pero el sistema podría ser el mismo.
Saludos,
Sergio
Aquí adjunto algo similar a lo que propone Ferrovi, funciona en Vizcaya, en la margen derecha de la ría de Bilbao, está integrado en el sistema de transportes mediante la tarjeta "Creditrans" y en este caso tiene una pendiente diferente, pero el sistema podría ser el mismo.
Saludos,
Sergio
- Attachments
-
- Ascensor Playa de Ereaga (Vizcaya)
- Algorta5.jpg (473.12 KiB) Viewed 3777 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Es curioso porque allí la Creditrans vale para muchas cosas...para el ascensor este, para el puente colgante de Portugalete, como para el metro, autobús, etc.Santfeliuenc wrote:Hola,
Aquí adjunto algo similar a lo que propone Ferrovi, funciona en Vizcaya, en la margen derecha de la ría de Bilbao, está integrado en el sistema de transportes mediante la tarjeta "Creditrans" y en este caso tiene una pendiente diferente, pero el sistema podría ser el mismo.
Saludos,
Sergio
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Vale, teniu raó, fins i tot el de Sagrada Familia, i no es inclinat
Pero, un ascensor no pot transportar la gran quantitat que puja i baixa el Can Mercader. Ja que es contrueix una estació, i es fa la base, i els rails, millor acabar fent un funicular...
Mentre arreglo el planol, i hi poso altres medis, os deixo una proposta, o un possible futur
Click aqui
Pero, un ascensor no pot transportar la gran quantitat que puja i baixa el Can Mercader. Ja que es contrueix una estació, i es fa la base, i els rails, millor acabar fent un funicular...
Mentre arreglo el planol, i hi poso altres medis, os deixo una proposta, o un possible futur
Click aqui
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Creditrans
Hola,
Sí, vale para un montón de transportes, ascensores, funiculares y demás accesorios y además es relativamente barato. Es curioso que cuando entras al metro no te valida el viaje ni te lo marca como aquí, sino que es cuando sales del sistema, cuando calcula la tarifa teniendo en cuenta la estación donde hayas entrado, la estación por la cual has salido y entonces es cuando te marca diciéndote, no los viajes que quedan (porque no va por nº de viajes) sino la cantidad de dinero que te queda en el titulo de transporte. Título que debes ir recargando periódicamente en las máquinas automáticas. Además, si te quedases con poco saldo en un Creditrans y no te valiese para un viaje solo, metiendo esa tarjeta en la máquina y cargando otro Creditrans, te traslada al nuevo título el remanente que tenías en el otro con lo que si te quedases con 0,15 €, y te sacases una tarjeta nueva en la máquina de 10 €, tendrías la cantidad en la nueva de 10,15 €. Y encima si te quedan esos 0,15 y tienes aparte otro Creditrans cargado con más dinero, puedes meter en las máquinas de los autobuses los 2 avisando al conductor de que vas a hacerlo. Le dices, oye que voy a agotar este y meter 2, y el tipo le da a un botoncillo, metes el primero y lo agotas y luego metes el 2º y te cobra la diferencia que te quedaba.
Saludos,
Sergio
La web del Creditrans:
http://www.creditrans.com
Sí, vale para un montón de transportes, ascensores, funiculares y demás accesorios y además es relativamente barato. Es curioso que cuando entras al metro no te valida el viaje ni te lo marca como aquí, sino que es cuando sales del sistema, cuando calcula la tarifa teniendo en cuenta la estación donde hayas entrado, la estación por la cual has salido y entonces es cuando te marca diciéndote, no los viajes que quedan (porque no va por nº de viajes) sino la cantidad de dinero que te queda en el titulo de transporte. Título que debes ir recargando periódicamente en las máquinas automáticas. Además, si te quedases con poco saldo en un Creditrans y no te valiese para un viaje solo, metiendo esa tarjeta en la máquina y cargando otro Creditrans, te traslada al nuevo título el remanente que tenías en el otro con lo que si te quedases con 0,15 €, y te sacases una tarjeta nueva en la máquina de 10 €, tendrías la cantidad en la nueva de 10,15 €. Y encima si te quedan esos 0,15 y tienes aparte otro Creditrans cargado con más dinero, puedes meter en las máquinas de los autobuses los 2 avisando al conductor de que vas a hacerlo. Le dices, oye que voy a agotar este y meter 2, y el tipo le da a un botoncillo, metes el primero y lo agotas y luego metes el 2º y te cobra la diferencia que te quedaba.
Saludos,
Sergio
La web del Creditrans:
http://www.creditrans.com
Last edited by Santfeliuenc on Sunday 22/10/2006 16:29, edited 2 times in total.
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
1 pero
Hola,
El "pero" que tiene el Creditrans este, es que no tiene como aquí en BCN la validez para diversos medios de transporte durante un tiempo determinado y si cambias de metro a BUS o de metro al puente colgante de Vizcaya o del BUS al ascensor, tienes que volver a pagar de nuevo.
Saludos,
Sergio
El "pero" que tiene el Creditrans este, es que no tiene como aquí en BCN la validez para diversos medios de transporte durante un tiempo determinado y si cambias de metro a BUS o de metro al puente colgante de Vizcaya o del BUS al ascensor, tienes que volver a pagar de nuevo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: 1 pero
Eso yo no lo veo como un pero, lo veo como que pagas lo justo. Aqui, pagas lo mismo, si quieres i desde Pep Ventura a Cornellà, que si quieres ir desde Liceu a Catalunya, y no me parece justo.Santfeliuenc wrote:Hola,
El "pero" que tiene el Creditrans este, es que no tiene como aquí en BCN la validez para diversos medios de transporte durante un tiempo determinado y si cambias de metro a BUS o de metro al puente colgante de Vizcaya o del BUS al ascensor, tienes que volver a pagar de nuevo.
Saludos,
Sergio