Fotos de St. Ildefons de Cornellà, i un Euromed de pas.
Fotos de St. Ildefons de Cornellà, i un Euromed de pas.
Hola, avui, dia 17 de Agost, pel probleba de la via del Prat de Llobregat i la desviació del servei Euromed, vaig anar a fer fotos a St. Ildefons de Cornellà, que es la estació tancada als 90 compresa entre les estacions de Cornellà i L'hospitalet de Llobregat. Quan feia les fotos, abans d'arribar l'esperat Euromad, va començar a caure una pluja que va deteriorar clarament la qualitat de les imatges. Aquí us ho deixo...
^Lloc on s'esperva el tren, i l'edifici, era un bar, i la taquilla, era darrera d'aquest.
^L'edifici va ser cremat per okupes l'any 2002, i presenta un estat pessim, almenys, jo crec que haurien de derribarlo, fa pena.
^Accés a les andanes, a la dreta, el bar, i a l'esquerra, la guixeta, on veníen els bitllets. De fons, Can Mercader i dos gratacels de Almeda.
^El cremat edifici d'espera
^Les fustes per creuar la via (antigament, pas obligatori per anar de Almeda a St . Ildefons) les van treure, creant un pont nou sota la via més segur.
^Una de les portes d'entrada
^Explèndida vista del delta, especialment, Almeda i el Prat.
^Una valla petita se suposava que evitava colarse...
^Millor, no entro...
Dos 447, a tota velocitat
^Imatge d'un Euromed, a causa de problemes amb la via del Prat de Llobregat, va ser desviat per aqui
La cúa de l'euromed...
^Lloc on s'esperva el tren, i l'edifici, era un bar, i la taquilla, era darrera d'aquest.
^L'edifici va ser cremat per okupes l'any 2002, i presenta un estat pessim, almenys, jo crec que haurien de derribarlo, fa pena.
^Accés a les andanes, a la dreta, el bar, i a l'esquerra, la guixeta, on veníen els bitllets. De fons, Can Mercader i dos gratacels de Almeda.
^El cremat edifici d'espera
^Les fustes per creuar la via (antigament, pas obligatori per anar de Almeda a St . Ildefons) les van treure, creant un pont nou sota la via més segur.
^Una de les portes d'entrada
^Explèndida vista del delta, especialment, Almeda i el Prat.
^Una valla petita se suposava que evitava colarse...
^Millor, no entro...
Dos 447, a tota velocitat
^Imatge d'un Euromed, a causa de problemes amb la via del Prat de Llobregat, va ser desviat per aqui
La cúa de l'euromed...
Una afeccionada!
Ep! Una dona afeccionada al ferrocarril mirant un Euromed!!!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Una afeccionada!
No, ella esperava, entre altres, un tren de la R4 que ens portés a AlacantJaMiRo! wrote:Ep! Una dona afeccionada al ferrocarril mirant un Euromed!!!
No es aficionada, m'acompanyava i que miri un tren inusual per la linia, no vol dir que sigui afeccionada.
Re: Una afeccionada!
Per cert (i em sembla que ja s'ha comentat...), però algú sap perquè van tancar aquesta estació? Np era rentable?
Re: Una afeccionada!
El vandalisme en St. Ildefins (o Satelite), i a Almeda, era abundant, ja que eren dos barris marginals. Els nois robaven coses del bar abans que arribi el tren i fujien al tancar portes. St. Ildefons, va deixar de ser un barri marginal allà pel 95, pero a Almeda, va trigar una mica més. Actualment, ja no hi ha barris marginals a Cornellà, al 97, les escoles dels dos barris citats van ser remodelats, i l'escola de Almeda, va ser traslladada el mateix any a causa de falta d'espai, i construiràn una nova perque no donen a basto, això demostra que la població no para de creixer. També demostra, que es necesària una reopertura de la estació, i que ambdos barris, son grans potencials del transport.xussep80 wrote:Per cert (i em sembla que ja s'ha comentat...), però algú sap perquè van tancar aquesta estació? Np era rentable?
Una anècdota de Almeda, es que ha canviat molt radicalment de classe, abans de 1932, era un barri pagès i tranquil, despés de 20 anys de l'arribada del ferrocarril allà, es tornà un barri obrer, que als 80 es tornà un barri marginat, a tal punt que feia por entrar, i ara, amb la entrada de El Corte Inglés li diuen "el barrio pijo de Cornellà" , i aviat acullirà un gratacel de 100m, i el WTC Almeda Park, així com una transformació grandiosa del barri, té bona cara de ser un bon potencial transportil en el futur igual que el seu barrí veí, El Satelite.
St. Ildefons, no existia molt abans, pero allà pels 60, amb l'arribada massiva de molta gent, es va tenir que fer edificis amb preus baixos, altos, i estrets (raó del seu sobrenom, El Satelite), igual que Bellvitge, així es va reunir tota mena de gent allà, fins que la gent que no suportava als delinquens es va anar, de manera que va quedar com un altre barri marginal. El potencial del transport no té limits, cosa que amb l'arribada del metro, la zona va deixar els delinquents, pero ja era massa tard, i ja havíen tancat la majoría de comerços, i la estació de Renfe. Actualment, es un barri molt cèntric, que acull grans plaçes de concerts, com la Plaça Catalunya, i un gran numero de bússos juntament amb Gavarra. El seu sobrenom de Satelita va desapareixer fa pocs anys, i el comerç s'ha potenciat com mai. Necessitam St.Ildefons de Cornellà Ja!
Reopertura de St. Ildefons de Cornellà JA!
Ah, pero amb un nom més curt!
Moltes gràcies per les fotos, Ferrovi, molt interessants. Teniu raó, haurien de tornar-la a obrir, és comprensible que en el seu moment la clausuressin, però ara que les circumstàncies han canviat, s'hauria de reobrir.
Sobre una altra estació clausurada, per què es va tancar la de Vallcarca? Per la geran quantitat de ciment que queia al damunt? L'utilitzaven més els treballadors de la cimentera que no pas d'altres viatgers?
Sobre una altra estació clausurada, per què es va tancar la de Vallcarca? Per la geran quantitat de ciment que queia al damunt? L'utilitzaven més els treballadors de la cimentera que no pas d'altres viatgers?
A Vallcarca només hi ha un petit grup de cases que devien ser l'allotjament dels vigilants de la cimentera. A més, no hi ha cap platja. M'extranyaria que aquella estació hagi estat mai més que un simple baixador per al personal de la fàbrica i sobre tot una estació de càrrega. Potser algú té més dades sobre el tema...metring wrote: Sobre una altra estació clausurada, per què es va tancar la de Vallcarca? Per la geran quantitat de ciment que queia al damunt? L'utilitzaven més els treballadors de la cimentera que no pas d'altres viatgers?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Re: Una afeccionada!
Hay que decir que por esa regla de tres hay unas cuantas estaciones por ejemplo en Hospitalet que entonces no se hubiesen abierto en los años 80. Por ejemplo:Ferrovi wrote:El vandalisme en St. Ildefins (o Satelite), i a Almeda, era abundant, ja que eren dos barris marginals. Els nois robaven coses del bar abans que arribi el tren i fujien al tancar portes. St. Ildefons, va deixar de ser un barri marginal allà pel 95, pero a Almeda, va trigar una mica més. Actualment, ja no hi ha barris marginals a Cornellà, al 97, les escoles dels dos barris citats van ser remodelats, i l'escola de Almeda, va ser traslladada el mateix any a causa de falta d'espai, i construiràn una nova perque no donen a basto, això demostra que la població no para de creixer. També demostra, que es necesària una reopertura de la estació, i que ambdos barris, son grans potencials del transport.xussep80 wrote:Per cert (i em sembla que ja s'ha comentat...), però algú sap perquè van tancar aquesta estació? Np era rentable?
-Florida: en frente de los bloques de Onésimo Redondo, hasta hace relativamente poco no iban los taxis
-Torrassa: Había 100 chabolas de gitanos y no había prácticamente luz.
-Gornal: Esta estación era prácticamente un suicidio ha según que horas al no haber nadie y sin casi luz.
Y en todas estaba plagado de drogadictos el boca del metro pidiendo limosna y si no le dabas a la segunda vez que pasabas según te secaban la navaja.
A si que no hay excusa porque hubiese cuatro niñatos dando el palo, es que no habría demanda
Faig un "alto" en les meves vacances per a respondre la ximpleria del Carlos sobre Florida. Jo vaig viure fins fa 3 anys al costat del metro y he tornat i he anat en taxi des de que era un marrec, quant encara no hi havia ni metro, al finals dels 70 i principis dels 80, i mai havia escoltat la burrada aquesta.
I amb referència a Sant Ildefons, igual. La meva àvia vivia allà i mai vaig trobar que fos un lloc marginal como han comentat a dalt.
I amb referència a Sant Ildefons, igual. La meva àvia vivia allà i mai vaig trobar que fos un lloc marginal como han comentat a dalt.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Nooooo!
No, el Ferrovi s'endú un premi de consolació. En wefer i companyia va tenir més collons per fotre's allà...viscaelcat wrote:Moltes gràcies per les fotos. Aquesta estació abandonada jo la faig entrar a la mateixa categoria que el vestíbul de l'enllaç de Plaça Catalunya amb Universitat.
A veure qui s'anima a fotografiar més estacions abandonades.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Nooooo!
Si es així, no vull cap premi, aixo ho visito de vagades, no es pas una assanya com la de Marçal. Ni premis de consolació ni una leche, amés, queda com si hagues fet el ridicul, i no.JaMiRo! wrote:No, el Ferrovi s'endú un premi de consolació. En wefer i companyia va tenir més collons per fotre's allà...viscaelcat wrote:Moltes gràcies per les fotos. Aquesta estació abandonada jo la faig entrar a la mateixa categoria que el vestíbul de l'enllaç de Plaça Catalunya amb Universitat.
A veure qui s'anima a fotografiar més estacions abandonades.
Jejeje...
Ferrovi wrote:Si es així, no vull cap premi, aixo ho visito de vagades, no es pas una assanya com la de Marçal. Ni premis de consolació ni una leche, amés, queda com si hagues fet el ridicul, i no.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
D'estacions abandonades (però per on encara passen trens) de la xarxa de via ampla ja en duc unes quantes de fotografiades. Potser no són tan tètriques com la de Sant Ildefons (que també la tinc) però tenen la seva cosa. Ara per ara, tinc fetes Peralada, Platja de Garbet, Montcada i Reixac-Sant Joan, Llerona, Taradell-Mont-rodon, Aigües de Ribes, "Queixans", Castellarnau, Torrebonica, Olesa de Montserrat, Castellgalí, Els Comtals, Sant Ildefons (com ja he dit), Vallcarca, Raïmat i Almacelles. Que sàpiga em queden per fer Tonyà, Pla de Vilanoveta, La Canonja, Vandellòs, Garcia i Baricentro. Per cert, ningú s'animaria a fer una trobada super friki per anar a veure el baixador del Baricentro? En aquest cas crec que hauríem d'anar encapçalats per en Mr.Baricentro que de fet és l'expert del tema
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Què voleu que us digui! L'estació de Sant Ildefons no em sembla una relíquia subterrània ni un lloc tètric (hi toca el sol la major part del dia!) i no la valoro com les estacions nonates del subsòl de Barcelona, simplement perquè va funcionar i, tot i que tancada, encara hi és i és fàcil i perfectament legal arribar i fer-li fotos.
Més impressionants són estacions com Aguas de Ribes, per exemple, per la seva ubicació i el poc coneixement que se'n té. Sant Ildefons, Montcada-Sant Joan i Castellarnau no crec que siguin llocs foscos, misteriosos i inaccessibles.
Més impressionants són estacions com Aguas de Ribes, per exemple, per la seva ubicació i el poc coneixement que se'n té. Sant Ildefons, Montcada-Sant Joan i Castellarnau no crec que siguin llocs foscos, misteriosos i inaccessibles.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Et queda per fer l'antic baixador de Premià. (o pertany a Vilassar?) Ai mira quin embolic que em faig.Trenscat wrote:D'estacions abandonades (però per on encara passen trens) de la xarxa de via ampla ja en duc unes quantes de fotografiades. Potser no són tan tètriques com la de Sant Ildefons (que també la tinc) però tenen la seva cosa. Ara per ara, tinc fetes Peralada, Platja de Garbet, Montcada i Reixac-Sant Joan, Llerona, Taradell-Mont-rodon, Aigües de Ribes, "Queixans", Castellarnau, Torrebonica, Olesa de Montserrat, Castellgalí, Els Comtals, Sant Ildefons (com ja he dit), Vallcarca, Raïmat i Almacelles. Que sàpiga em queden per fer Tonyà, Pla de Vilanoveta, La Canonja, Vandellòs, Garcia i Baricentro. Per cert, ningú s'animaria a fer una trobada super friki per anar a veure el baixador del Baricentro? En aquest cas crec que hauríem d'anar encapçalats per en Mr.Baricentro que de fet és l'expert del tema
Baricentre és tan interessant com Sant Ildefons?? Sii és així jo m'hi apunto.
Jo no he obert aquest tema perque m'enfonsin, ni molt menys per superar a ningú, només l'he obert perque pedeu veure aquesta estació abandonada. Siusplau, deixeu de enfonsrme de un lloc on no vull arribar, ni he arribat.Platanito wrote:Què voleu que us digui! L'estació de Sant Ildefons no em sembla una relíquia subterrània ni un lloc tètric (hi toca el sol la major part del dia!) i no la valoro com les estacions nonates del subsòl de Barcelona, simplement perquè va funcionar i, tot i que tancada, encara hi és i és fàcil i perfectament legal arribar i fer-li fotos.
Més impressionants són estacions com Aguas de Ribes, per exemple, per la seva ubicació i el poc coneixement que se'n té. Sant Ildefons, Montcada-Sant Joan i Castellarnau no crec que siguin llocs foscos, misteriosos i inaccessibles.
Tinc imatges noves de la estació, pero si es aixi, no les penjo, i punt. He dit jo algo respecte que sigui millor que altres? no, i si no valoras aixo per poc que sigui, no escriguis a fils que no valoris, aixi de clar. No m'enfado perque no ho valoris, sino perque assobre et prens la molèstia de escriure.
Last edited by Ferrovi on Tuesday 29/08/2006 21:54, edited 2 times in total.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Ei, doncs a mi m'han agradat molt les teves fotos, què vols que et diguiFerrovi wrote:Jo no he obert aquest tema perque m'enfonsin, ni molt menys per superar a ningú, només l'he obert perque pedeu veure aquesta estació abandonada. Siusplau, deixeu de enfonsrme de un lloc on no vull arribar, ni he arribat
Gràcies!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT