El nuevo carné por puntos
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------
El carnet per punts millora la conduccció
• Gairebé el 40% dels automobilistes han reduït la velocitat, segons el RACC
OLGA PEREDA
MADRID
Un terç dels conductors han modificat els seus hàbits al volant des que va entrar en vigor el carnet per punts, ja fa més d'un mes. Així ho constata una enquesta, realitzada pel RACC, segons la qual gairebé el 40% dels automobilistes asseguren haver reduït la velocitat a les vies interurbanes, mentre que el 38,5% ho ha fet a les vies urbanes. Més de la meitat dels conductors, el 65%, han observat que, en general, tots els usuaris de la carretera són actualment més prudents.
El 18% dels enquestats pel RACC afirmen que ara utilitzen el cinturó més que abans. Si no ho fan s'enfronten a la pèrdua de tres punts. No obstant, el 16% assegura que compleixen amb més freqüència la norma de les cadiretes de retenció infantil. L'incompliment d'aquesta norma, no obstant, implica una multa econòmica però no pèrdua de rèdits.
A diferència d'altres enquestes realitzades pel Centre d'Investigacions Sociològiques i la Direcció General de Trànsit, l'estudi del RACC ha estat elaborat quan el nou carnet ja estava en marxa. Els tècnics de l'associació de conductors van portar a terme, entre el 27 de juliol i el 3 d'agost, 400 entrevistes telefòniques a automobilistes de tot Espanya. El 80% dels consultats reconeixen que el nivell de coneixements generals que tenen sobre el nou sistema és "alt" o "mitjà". Malgrat això, l'estudi ha detectat moltes llacunes sobre les qüestions més específiques del permís.
L'enquesta del RACC deixa clar el suport que els usuaris concedeixen al nou procediment sancionador. Del total de conductors amb un coneixement sobre el carnet per punts alt o mitjà, el 77,3% es declaren a favor d'aquest carnet. Encara més, gairebé el 84% dels enquestats estan convençuts que servirà per reduir la mortalitat a les carreteres.
ESCÀS CONEIXEMENT
A la pregunta de "¿sap que el carnet es perd una vegada s'esgoten tots els punts?", únicament el 68% contesta afirmativament. Un percentatge menor, el 58%, és conscient que s'ha de fer un curs de reciclatge per recuperar el permís. I encara menys gent --el 40%-- sap que s'hauria de tornar a examinar.
Respecte a les sancions, una mica més de la meitat dels automobilistes saben que no portar cordat el cinturó implica tres punts menys. Mentrestant, només un terç coneix que saltar-se un semàfor en vermell suposa la pèrdua de quatre rèdits. Un percentatge molt important, el 71%, no sap amb exactitud el saldo amb què es parteix: 12 punts (8 en el cas dels nous).
Un altre error que cometen pràcticament tots els enquestats és creure que perdran punts si condueixen sense assegurança, una pràctica que només suposa una severíssima multa econòmica.
-------------------------------------
El carnet per punts millora la conduccció
• Gairebé el 40% dels automobilistes han reduït la velocitat, segons el RACC
OLGA PEREDA
MADRID
Un terç dels conductors han modificat els seus hàbits al volant des que va entrar en vigor el carnet per punts, ja fa més d'un mes. Així ho constata una enquesta, realitzada pel RACC, segons la qual gairebé el 40% dels automobilistes asseguren haver reduït la velocitat a les vies interurbanes, mentre que el 38,5% ho ha fet a les vies urbanes. Més de la meitat dels conductors, el 65%, han observat que, en general, tots els usuaris de la carretera són actualment més prudents.
El 18% dels enquestats pel RACC afirmen que ara utilitzen el cinturó més que abans. Si no ho fan s'enfronten a la pèrdua de tres punts. No obstant, el 16% assegura que compleixen amb més freqüència la norma de les cadiretes de retenció infantil. L'incompliment d'aquesta norma, no obstant, implica una multa econòmica però no pèrdua de rèdits.
A diferència d'altres enquestes realitzades pel Centre d'Investigacions Sociològiques i la Direcció General de Trànsit, l'estudi del RACC ha estat elaborat quan el nou carnet ja estava en marxa. Els tècnics de l'associació de conductors van portar a terme, entre el 27 de juliol i el 3 d'agost, 400 entrevistes telefòniques a automobilistes de tot Espanya. El 80% dels consultats reconeixen que el nivell de coneixements generals que tenen sobre el nou sistema és "alt" o "mitjà". Malgrat això, l'estudi ha detectat moltes llacunes sobre les qüestions més específiques del permís.
L'enquesta del RACC deixa clar el suport que els usuaris concedeixen al nou procediment sancionador. Del total de conductors amb un coneixement sobre el carnet per punts alt o mitjà, el 77,3% es declaren a favor d'aquest carnet. Encara més, gairebé el 84% dels enquestats estan convençuts que servirà per reduir la mortalitat a les carreteres.
ESCÀS CONEIXEMENT
A la pregunta de "¿sap que el carnet es perd una vegada s'esgoten tots els punts?", únicament el 68% contesta afirmativament. Un percentatge menor, el 58%, és conscient que s'ha de fer un curs de reciclatge per recuperar el permís. I encara menys gent --el 40%-- sap que s'hauria de tornar a examinar.
Respecte a les sancions, una mica més de la meitat dels automobilistes saben que no portar cordat el cinturó implica tres punts menys. Mentrestant, només un terç coneix que saltar-se un semàfor en vermell suposa la pèrdua de quatre rèdits. Un percentatge molt important, el 71%, no sap amb exactitud el saldo amb què es parteix: 12 punts (8 en el cas dels nous).
Un altre error que cometen pràcticament tots els enquestats és creure que perdran punts si condueixen sense assegurança, una pràctica que només suposa una severíssima multa econòmica.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
De http://motor.terra.es/motor/articulo/html/mot32110.htm:
21-08-2006
Ten cuidado: puede que estén usando el saldo de tu carnet
Ladrones de puntos
En foros de Internet, en las subastas de E-bay... los internautas ponen precio a sus puntos. El nuevo carnet de conducir ha abierto un mercadeo negro muy peligroso. Y hay más: incluso existen técnicas para hacerse con el saldo de algunos incautos. Guardia civiles, policía, mossos d’Esquadra, abogados y clubes de automovilistas nos cuentan casos que nos han dejado helados.
Patricia Cantalejo.
SUMARIO
- El mercado negro
- Picaresca a puntos
- Cuerpos especiales
“Se compran y se venden puntos. Se buscan personas que quieran cumplir la condena por exceso de velocidad. Se gratificará generosamente”. Esta frase ya está en nuestros foros y ése no es el único internauta que, medio en broma medio en serio, pone sus doce tantos en venta. Sólo hay que escribir las palabras “compra venta de puntos” y Google se vuelve loco: la subasta ha comenzado y hace unos días se llegaron a hacer pujas en el portal de E-bay, que enseguida las retiró.
El carnet por puntos ha destapado un mercadeo negro muy peligroso y, desgraciadamente, difícil de atajar. Era un secreto a voces que muchas madres asumían las multas de sus hijos para que no se les retirara el permiso de conducir, pero, con el nuevo sistema, algunos han descubierto la gallina de los huevos de oro; es un negocio fácil para gente que no necesita el carnet de conducir, que no coge nunca el coche y no tiene muchos escrúpulos para ganarse un dinero extra.
Para que la Administración pueda quitar puntos, debe haber identificado perfectamente al conductor. Sin embargo, la mayoría de las multas se producen por excesos de velocidad: el radar caza, pero ¿a quién?
Las fotos del radar sólo sirven para probar que el coche circulaba a una velocidad determinada, pero no delatan al conductor. La multa llega a casa del titular del coche, pero éste puede decir que no era él quien iba al volante. Eso sí, está obligado a identificar a quien conducía en su lugar. Si no lo hace, puede ser multado con hasta 1.500 euros.
Hasta la entrada del carnet por puntos, cada año quedaban sin castigo un 25 por ciento de los excesos de velocidad. Ahora que, además, está en juego perder el permiso, muchos temen que se multiplique el número.
Pongamos un ejemplo: somos un comercial que necesitamos el coche para trabajar y sólo nos quedan 6 puntos. Nos acaba de fotografiar un radar a más de 120 km/h en una carretera con un límite de 70 km/h. Cuando llegue la multa a casa, perderemos los 6 puntos que nos quedan y tendremos que pagar 380 euros de sanción económica. Por no hablar de la retirada de carnet durante un período de seis meses... y lo que tardemos en recuperarlo. ¿Qué solución tenemos? Podemos contratar un chófer al día (te puede salir por unos 150 euros), pero... multiplicando... ¡No puede ser!: esta retirada nos puede costar un mínimo de 18.000 euros (más de tres millones de las antiguas pesetas). No es tan descabellado pensar que mucha gente con este problema pueda caer en la compra-venta de puntos.
La voz de alarma saltó en nuestros blogs: no te lo pierdas.
ENLACES
-Te explicamos todo sobre el nuevo carnet
Las tiendas de puntos
En algunos foros, a los que no vamos a dar propaganda, se ponen anuncios. La persona interesada se comunica vía e-mail: te responde inmediatamente dándote instrucciones para que registres tus datos en una base de datos. Después, comprador y vendedor de puntos sólo tienen que fijar qué precio ponen a los puntos: 100 euros, 400, 2.900... Es la ley de la oferta y la demanda cruda y dura.
“Aquí tenéis un carné atento para recibir vuestros puntos por un módico precio, que irá lógicamente ascendiendo a medida que vayáis teniendo el agua al cuello y yo también (...) ¿Os imagináis a un ejecutivo estresado (...) sin poder usar el Ferrari? ¡La pasta que puede pagar con tal de deshacerse de unos puntitos!”, podemos leer en uno de esos foros.
Y, además, es difícil de castigar
El presidente de uno de los clubes de conductores más importantes de nuestro país, el abogado Mario Arnaldo, de Automovilistas Europeos Asociados (AEA) , nos reconoce que este “asqueroso mercadeo no será fácil de atajar”. El Código Penal castiga a aquellos que acusen (o se autoacusen) a alguien de un delito que no ha cometido (artículos 456 y 457). Sin embargo, las infracciones de tráfico no son consideradas “delitos penales”, sino “faltas administrativas”. Por lo tanto, “no puede haber acusación por un delito de simulación”, nos explica.
“La atribución de una falta a otra persona existía ya con las pérdidas de carnet. Madres o abuelas que se hacían responsables de infracciones que no habían cometido...”, señala. El nuevo sistema por puntos agudizará el problema. Además, según Arnaldo, la Administración ha provocado este coladero por su obsesión en “automatizar denuncias”: “Se prefieren radares a agentes y ahí está el problema”, asegura.
“Pensemos qué ocurriría si esto fuera el ámbito penal: que un asesino estuviera en la calle porque un sustituto cumple condena por él. En España, en materia de tráfico, lo que importa es que alguien pague, pero da igual quién sea”, responde Arnaldo (en la foto).
¿Sólo importa que se pague y da igual quién lo haga?
No pueden dar sus nombres, pero hemos hablado con agentes encargados de patrullar nuestras carreteras y están francamente preocupados. La pérdida de puntos inquieta sobremanera a los conductores: protestan más cuando los paran, se inventan excusas increíbles o presentan pliegos de descargo totalmente absurdos, que incluso denuncian a los propios agentes.
“Muchos están dispuestos a luchar hasta el final para salvar sus puntos”, nos apunta un Mosso d’Esquadra.
La situación inquieta en las carreteras, pero no tanto en los despachos. Desde la propia DGT nos señalan que son conscientes de que existen páginas de Internet dedicadas a esta compra-venta de puntos, pero quitan importancia al asunto.
Este tipo de picaresca no es tan sólo un fenómeno “typical Spanish”. El carnet por puntos imita al de otros países y allí ya llevan mucho andado. En Francia o en Italia, por ejemplo, los primeros en perder sus puntos fueron personas de avanzada edad, casi impensable que fueran los culpables de las infracciones de las que se los acusaba.
DESTACAMOS
En Francia, ya han cambiado la ley para que no se produzca este mercadeo de puntos.
Así, en Italia los periódicos bromeaban con “el abuelito sprint”: un hombre de 92 años había sido supuestamente fotografiado en una moto a las tres de la madrugada y a 126 km/h en una carretera estatal de Pesaro. En realidad, el vehículo pertenecía a su nieto, pero éste alegó que el abuelo le había cogido prestada la moto.
Por eso, en Francia, han decidido que en las infracciones por exceso de velocidad el responsable siempre sea el propietario del vehículo y no quien supuestamente lo conducía.
Sin embargo, en Tráfico nadie nos puede facilitar ningún informe de cómo han actuado nuestros vecinos. En la Unidad Central Operativa de la Guardia Civil (los UCO), nos señalan que la DGT todavía no les ha encargado que empiecen a investigar.
Un mercado que promete
Desde el 1 de julio, se han interpuesto 58.128 denuncias que, cuando se hagan firmes, supondrán la pérdida de 201.184 puntos. Si en Internet se ofrece un punto por unos 250 euros, es fácil hacer cuentas: estamos ante un negocio con un beneficio de unos 50 millones de euros. Y sólo acaba de empezar.
Es cierto que todavía no se ha hecho firme ninguna sentencia que quite puntos. Sin embargo, esta tranquilidad (al menos aparente) en los despachos preocupa; más si tenemos en cuenta una nueva mafia que está surgiendo en nuestras carreteras: los ladrones de puntos.
Si sigues leyendo este reportaje, te hablamos de ellos: ten cuidado, puede que actúen sobre tu cuenta de puntos y no te enteres.
21-08-2006
Ten cuidado: puede que estén usando el saldo de tu carnet
Ladrones de puntos
En foros de Internet, en las subastas de E-bay... los internautas ponen precio a sus puntos. El nuevo carnet de conducir ha abierto un mercadeo negro muy peligroso. Y hay más: incluso existen técnicas para hacerse con el saldo de algunos incautos. Guardia civiles, policía, mossos d’Esquadra, abogados y clubes de automovilistas nos cuentan casos que nos han dejado helados.
Patricia Cantalejo.
SUMARIO
- El mercado negro
- Picaresca a puntos
- Cuerpos especiales
“Se compran y se venden puntos. Se buscan personas que quieran cumplir la condena por exceso de velocidad. Se gratificará generosamente”. Esta frase ya está en nuestros foros y ése no es el único internauta que, medio en broma medio en serio, pone sus doce tantos en venta. Sólo hay que escribir las palabras “compra venta de puntos” y Google se vuelve loco: la subasta ha comenzado y hace unos días se llegaron a hacer pujas en el portal de E-bay, que enseguida las retiró.
El carnet por puntos ha destapado un mercadeo negro muy peligroso y, desgraciadamente, difícil de atajar. Era un secreto a voces que muchas madres asumían las multas de sus hijos para que no se les retirara el permiso de conducir, pero, con el nuevo sistema, algunos han descubierto la gallina de los huevos de oro; es un negocio fácil para gente que no necesita el carnet de conducir, que no coge nunca el coche y no tiene muchos escrúpulos para ganarse un dinero extra.
Para que la Administración pueda quitar puntos, debe haber identificado perfectamente al conductor. Sin embargo, la mayoría de las multas se producen por excesos de velocidad: el radar caza, pero ¿a quién?
Las fotos del radar sólo sirven para probar que el coche circulaba a una velocidad determinada, pero no delatan al conductor. La multa llega a casa del titular del coche, pero éste puede decir que no era él quien iba al volante. Eso sí, está obligado a identificar a quien conducía en su lugar. Si no lo hace, puede ser multado con hasta 1.500 euros.
Hasta la entrada del carnet por puntos, cada año quedaban sin castigo un 25 por ciento de los excesos de velocidad. Ahora que, además, está en juego perder el permiso, muchos temen que se multiplique el número.
Pongamos un ejemplo: somos un comercial que necesitamos el coche para trabajar y sólo nos quedan 6 puntos. Nos acaba de fotografiar un radar a más de 120 km/h en una carretera con un límite de 70 km/h. Cuando llegue la multa a casa, perderemos los 6 puntos que nos quedan y tendremos que pagar 380 euros de sanción económica. Por no hablar de la retirada de carnet durante un período de seis meses... y lo que tardemos en recuperarlo. ¿Qué solución tenemos? Podemos contratar un chófer al día (te puede salir por unos 150 euros), pero... multiplicando... ¡No puede ser!: esta retirada nos puede costar un mínimo de 18.000 euros (más de tres millones de las antiguas pesetas). No es tan descabellado pensar que mucha gente con este problema pueda caer en la compra-venta de puntos.
La voz de alarma saltó en nuestros blogs: no te lo pierdas.
ENLACES
-Te explicamos todo sobre el nuevo carnet
Las tiendas de puntos
En algunos foros, a los que no vamos a dar propaganda, se ponen anuncios. La persona interesada se comunica vía e-mail: te responde inmediatamente dándote instrucciones para que registres tus datos en una base de datos. Después, comprador y vendedor de puntos sólo tienen que fijar qué precio ponen a los puntos: 100 euros, 400, 2.900... Es la ley de la oferta y la demanda cruda y dura.
“Aquí tenéis un carné atento para recibir vuestros puntos por un módico precio, que irá lógicamente ascendiendo a medida que vayáis teniendo el agua al cuello y yo también (...) ¿Os imagináis a un ejecutivo estresado (...) sin poder usar el Ferrari? ¡La pasta que puede pagar con tal de deshacerse de unos puntitos!”, podemos leer en uno de esos foros.
Y, además, es difícil de castigar
El presidente de uno de los clubes de conductores más importantes de nuestro país, el abogado Mario Arnaldo, de Automovilistas Europeos Asociados (AEA) , nos reconoce que este “asqueroso mercadeo no será fácil de atajar”. El Código Penal castiga a aquellos que acusen (o se autoacusen) a alguien de un delito que no ha cometido (artículos 456 y 457). Sin embargo, las infracciones de tráfico no son consideradas “delitos penales”, sino “faltas administrativas”. Por lo tanto, “no puede haber acusación por un delito de simulación”, nos explica.
“La atribución de una falta a otra persona existía ya con las pérdidas de carnet. Madres o abuelas que se hacían responsables de infracciones que no habían cometido...”, señala. El nuevo sistema por puntos agudizará el problema. Además, según Arnaldo, la Administración ha provocado este coladero por su obsesión en “automatizar denuncias”: “Se prefieren radares a agentes y ahí está el problema”, asegura.
“Pensemos qué ocurriría si esto fuera el ámbito penal: que un asesino estuviera en la calle porque un sustituto cumple condena por él. En España, en materia de tráfico, lo que importa es que alguien pague, pero da igual quién sea”, responde Arnaldo (en la foto).
¿Sólo importa que se pague y da igual quién lo haga?
No pueden dar sus nombres, pero hemos hablado con agentes encargados de patrullar nuestras carreteras y están francamente preocupados. La pérdida de puntos inquieta sobremanera a los conductores: protestan más cuando los paran, se inventan excusas increíbles o presentan pliegos de descargo totalmente absurdos, que incluso denuncian a los propios agentes.
“Muchos están dispuestos a luchar hasta el final para salvar sus puntos”, nos apunta un Mosso d’Esquadra.
La situación inquieta en las carreteras, pero no tanto en los despachos. Desde la propia DGT nos señalan que son conscientes de que existen páginas de Internet dedicadas a esta compra-venta de puntos, pero quitan importancia al asunto.
Este tipo de picaresca no es tan sólo un fenómeno “typical Spanish”. El carnet por puntos imita al de otros países y allí ya llevan mucho andado. En Francia o en Italia, por ejemplo, los primeros en perder sus puntos fueron personas de avanzada edad, casi impensable que fueran los culpables de las infracciones de las que se los acusaba.
DESTACAMOS
En Francia, ya han cambiado la ley para que no se produzca este mercadeo de puntos.
Así, en Italia los periódicos bromeaban con “el abuelito sprint”: un hombre de 92 años había sido supuestamente fotografiado en una moto a las tres de la madrugada y a 126 km/h en una carretera estatal de Pesaro. En realidad, el vehículo pertenecía a su nieto, pero éste alegó que el abuelo le había cogido prestada la moto.
Por eso, en Francia, han decidido que en las infracciones por exceso de velocidad el responsable siempre sea el propietario del vehículo y no quien supuestamente lo conducía.
Sin embargo, en Tráfico nadie nos puede facilitar ningún informe de cómo han actuado nuestros vecinos. En la Unidad Central Operativa de la Guardia Civil (los UCO), nos señalan que la DGT todavía no les ha encargado que empiecen a investigar.
Un mercado que promete
Desde el 1 de julio, se han interpuesto 58.128 denuncias que, cuando se hagan firmes, supondrán la pérdida de 201.184 puntos. Si en Internet se ofrece un punto por unos 250 euros, es fácil hacer cuentas: estamos ante un negocio con un beneficio de unos 50 millones de euros. Y sólo acaba de empezar.
Es cierto que todavía no se ha hecho firme ninguna sentencia que quite puntos. Sin embargo, esta tranquilidad (al menos aparente) en los despachos preocupa; más si tenemos en cuenta una nueva mafia que está surgiendo en nuestras carreteras: los ladrones de puntos.
Si sigues leyendo este reportaje, te hablamos de ellos: ten cuidado, puede que actúen sobre tu cuenta de puntos y no te enteres.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------------
El carnet per punts redueix els positius d'alcoholèmia
• El percentatge de sancionats ha disminuït un 15% respecte del 2005
• Els Mossos subratllen el canvi de costums dels conductors
JORDI CORACHÁN
BARCELONA
El carnet per punts segueix donant bons resultats. Els Mossos d'Esquadra estan convençuts que és el responsable directe del descens del consum d'alcohol entre els conductors, després de la seva posada en marxa l'1 de juliol passat.
Fonts de la policia autonòmica van informar ahir aquest diari que durant el mes de juliol van efectuar un total de 35.048 proves, de les quals només 1.936 van donar positives, xifra que representa el 5,52%. Aquestes dades contrasten amb les de l'any passat per aquestes mateixes dates, que van arribar al 6,62%. El juliol del 2005 van detectar que 2.072 conductors sobrepassaven els límits d'un total de 31.322 exàmens efectuats (3.726 menys que aquest any). El percentatge de positius s'ha reduït, doncs, en un 15%.
MILLOR QUE LES CAMPANYES
L'intendent Sergi Pla, responsable de trànsit dels Mossos, manifesta que "molt probablement, el permís per punts ha influït perquè els conductors beguin menys abans d'agafar un vehicle". Segons la seva opinió, el carnet ha tingut més influència que moltes campanyes informatives.
L'intendent subratlla l'"enorme importància" de seguir reduint el consum d'alcohol entre els conductors, que és una de les principals causes de mortalitat a les carreteres. Segons el seu parer, el descens del mes de juliol és "significatiu" perquè comença a canviar un costum molt arrelat a Espanya. El comandament policial fonamenta la seva afirmació en les estadístiques que van del gener fins al juny d'aquest any, just abans de l'entrada en vigor del carnet per punts l'1 de juliol. Segons les dades dels Mossos, durant el primer semestre la tendència era encara pitjor que el 2005 i se situava en el 6,65%. De 158.366 proves efectuades, van donar positius 10.539 conductors.
NOUS CONTROLS
Aquests controls es van efectuar gairebé sempre a la matinada i en "zones calentes", com ara sortides de discoteques, festes majors i concerts. Per això, les estadístiques no es poden extrapolar al conjunt de conductors. Per poder tenir- ne un estudi fiable, la policia autonòmica té previst efectuar proves d'alcoholèmies aleatòries, fins i tot de dia i en carreteres de qualsevol tipus.
La policia autonòmica també ha observat una disminució de la velocitat a les carreteres, un comportament millor al volant i l'ús generalitzat del cinturó de seguretat del conductor i de l'altre seient davanter. En canvi, molts ocupants de les places del darrere segueixen sense posar-se el cinturó, encara que sigui obligatori, i per aquest motiu els Mossos pensen incrementar la vigilància en aquest sentit.
En la seva estratègia contra la sinistralitat, els Mossos van estrenar el dia 16 d'agost un total de 14 cotxes camuflats, dotats de dues càmeres, per gravar els conductors que cometin infraccions greus. L'estrena es va fer després d'un pont d'agost negre a Catalunya, amb 24 morts, només dues menys que l'any passat, mentre que a la resta d'Espanya el descens de la mortalitat va ser del 33%.
Les noves patrulles sense distintius es van sumar als 22 vehicles, també camuflats, que porten instal.lats radars per controlar la velocitat i als 24 que patrullen d'incògnit, però que no porten instal.lat cap artefacte. Els dos sistemes, el de gravació d'imatges i els radars, de moment són incompatibles.
VIDEOVIGILÀNCIA
Els 14 cotxes de videovigilància tenen com a objectius augmentar la seguretat i obtenir proves contra els conductors indisciplinats. Aquests vehicles porten instal.lades una càmera al vidre davanter i una altra a la part del darrere, que graven girs prohibits o avançaments temeraris. A més, la càmera posterior obté imatges del conductor per evitar la picaresca a l'hora de restar punts.
-------------------------------------------
El carnet per punts redueix els positius d'alcoholèmia
• El percentatge de sancionats ha disminuït un 15% respecte del 2005
• Els Mossos subratllen el canvi de costums dels conductors
JORDI CORACHÁN
BARCELONA
El carnet per punts segueix donant bons resultats. Els Mossos d'Esquadra estan convençuts que és el responsable directe del descens del consum d'alcohol entre els conductors, després de la seva posada en marxa l'1 de juliol passat.
Fonts de la policia autonòmica van informar ahir aquest diari que durant el mes de juliol van efectuar un total de 35.048 proves, de les quals només 1.936 van donar positives, xifra que representa el 5,52%. Aquestes dades contrasten amb les de l'any passat per aquestes mateixes dates, que van arribar al 6,62%. El juliol del 2005 van detectar que 2.072 conductors sobrepassaven els límits d'un total de 31.322 exàmens efectuats (3.726 menys que aquest any). El percentatge de positius s'ha reduït, doncs, en un 15%.
MILLOR QUE LES CAMPANYES
L'intendent Sergi Pla, responsable de trànsit dels Mossos, manifesta que "molt probablement, el permís per punts ha influït perquè els conductors beguin menys abans d'agafar un vehicle". Segons la seva opinió, el carnet ha tingut més influència que moltes campanyes informatives.
L'intendent subratlla l'"enorme importància" de seguir reduint el consum d'alcohol entre els conductors, que és una de les principals causes de mortalitat a les carreteres. Segons el seu parer, el descens del mes de juliol és "significatiu" perquè comença a canviar un costum molt arrelat a Espanya. El comandament policial fonamenta la seva afirmació en les estadístiques que van del gener fins al juny d'aquest any, just abans de l'entrada en vigor del carnet per punts l'1 de juliol. Segons les dades dels Mossos, durant el primer semestre la tendència era encara pitjor que el 2005 i se situava en el 6,65%. De 158.366 proves efectuades, van donar positius 10.539 conductors.
NOUS CONTROLS
Aquests controls es van efectuar gairebé sempre a la matinada i en "zones calentes", com ara sortides de discoteques, festes majors i concerts. Per això, les estadístiques no es poden extrapolar al conjunt de conductors. Per poder tenir- ne un estudi fiable, la policia autonòmica té previst efectuar proves d'alcoholèmies aleatòries, fins i tot de dia i en carreteres de qualsevol tipus.
La policia autonòmica també ha observat una disminució de la velocitat a les carreteres, un comportament millor al volant i l'ús generalitzat del cinturó de seguretat del conductor i de l'altre seient davanter. En canvi, molts ocupants de les places del darrere segueixen sense posar-se el cinturó, encara que sigui obligatori, i per aquest motiu els Mossos pensen incrementar la vigilància en aquest sentit.
En la seva estratègia contra la sinistralitat, els Mossos van estrenar el dia 16 d'agost un total de 14 cotxes camuflats, dotats de dues càmeres, per gravar els conductors que cometin infraccions greus. L'estrena es va fer després d'un pont d'agost negre a Catalunya, amb 24 morts, només dues menys que l'any passat, mentre que a la resta d'Espanya el descens de la mortalitat va ser del 33%.
Les noves patrulles sense distintius es van sumar als 22 vehicles, també camuflats, que porten instal.lats radars per controlar la velocitat i als 24 que patrullen d'incògnit, però que no porten instal.lat cap artefacte. Els dos sistemes, el de gravació d'imatges i els radars, de moment són incompatibles.
VIDEOVIGILÀNCIA
Els 14 cotxes de videovigilància tenen com a objectius augmentar la seguretat i obtenir proves contra els conductors indisciplinats. Aquests vehicles porten instal.lades una càmera al vidre davanter i una altra a la part del darrere, que graven girs prohibits o avançaments temeraris. A més, la càmera posterior obté imatges del conductor per evitar la picaresca a l'hora de restar punts.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
--------------------------------------
Interior prepara mesures per evitar la compravenda de punts del nou carnet
Rubalcaba afirma que el nou sistema ha salvat la vida a 161 persones en tres mesos
El ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha anunciat en el ple del Senat que el seu departament està preparant una sèrie de mesures, de caràcter penal i administratiu, per combatre el frau de la compravenda de punts del nou carnet de conduir.
A instàncies de la senadora del PNB, Elena Etxegoyen, Rubalcaba ha explicat que Espanya s'ha adreçat a altres països de la UE que ja tenen aquest nou sistema sancionador per preguntar-los per la seva experiència en aquesta mena de frau. Mentrestant, Interior està realitzant un "control i seguiment" de les sancions imposades per aplicar, en el seu cas, les citades mesures.
La senadora basca s'ha referit a casos de venda de punts a través d'internet de persones que tenen carnet però que no condueixen, així com l'ús fraudulent del carnet d'un familiar gran o un conegut que viu a l'estranger.
Mercat negre
Interior no té notícies que funcioni el mercat negre del carnet per punts i dubta que s'estenguin aquests casos perquè als països de la UE on està implantat tampoc ha funcionat amb èxit. A més, Rubalcaba considera que per als sancionats és més econòmic recuperar els punts per la via legal.
En tot cas, ha advertit que "el tema no és nou", ja que sempre hi ha hagut picaresca en les infraccions per excés de velocitat en els casos en què els agents no reconeixen l'infractor. No obstant, ha assegurat que aquestes situacions es produeixen "de manera cada vegada més limitada" a causa dels avenços tecnològics.
El ministre ha destacat l'avanç que suposa el carnet per punts, ja que en els primers tres mesos després de la seva entrada en vigor s'han reduït els accidents mortals un 16,6%. Segons els seus càlculs, això suposa que hi ha 161 persones més amb vida aquest any.
--------------------------------------
Interior prepara mesures per evitar la compravenda de punts del nou carnet
Rubalcaba afirma que el nou sistema ha salvat la vida a 161 persones en tres mesos
El ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha anunciat en el ple del Senat que el seu departament està preparant una sèrie de mesures, de caràcter penal i administratiu, per combatre el frau de la compravenda de punts del nou carnet de conduir.
A instàncies de la senadora del PNB, Elena Etxegoyen, Rubalcaba ha explicat que Espanya s'ha adreçat a altres països de la UE que ja tenen aquest nou sistema sancionador per preguntar-los per la seva experiència en aquesta mena de frau. Mentrestant, Interior està realitzant un "control i seguiment" de les sancions imposades per aplicar, en el seu cas, les citades mesures.
La senadora basca s'ha referit a casos de venda de punts a través d'internet de persones que tenen carnet però que no condueixen, així com l'ús fraudulent del carnet d'un familiar gran o un conegut que viu a l'estranger.
Mercat negre
Interior no té notícies que funcioni el mercat negre del carnet per punts i dubta que s'estenguin aquests casos perquè als països de la UE on està implantat tampoc ha funcionat amb èxit. A més, Rubalcaba considera que per als sancionats és més econòmic recuperar els punts per la via legal.
En tot cas, ha advertit que "el tema no és nou", ja que sempre hi ha hagut picaresca en les infraccions per excés de velocitat en els casos en què els agents no reconeixen l'infractor. No obstant, ha assegurat que aquestes situacions es produeixen "de manera cada vegada més limitada" a causa dels avenços tecnològics.
El ministre ha destacat l'avanç que suposa el carnet per punts, ja que en els primers tres mesos després de la seva entrada en vigor s'han reduït els accidents mortals un 16,6%. Segons els seus càlculs, això suposa que hi ha 161 persones més amb vida aquest any.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
-------------------------------------------------
La burocràcia amenaça de frustrar l'eficàcia del carnet per punts
1. • Només a cinc conductors dels més de 100.000 sancionats ja se'ls ha retirat algun crèdit
2. • Pere Navarro demana canvis en la normativa per evitar els "llargs i farragosos" tràmits actuals
MAYKA NAVARRO
BARCELONA
Aquest pas, el mig miler d'automobilistes a qui es retirarà el carnet després de perdre els dotze punts per infraccions denunciades a l'estiu no es veuran obligats a deixar de conduir fins Nadal. El responsable de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, va anar ahir al Congrés per advertir als legisladors que l'actual normativa complica de tal manera el procés sancionador, qualificat de "llarg, complex i farragós", que està en joc l'èxit del carnet per punts. A dia d'avui no s'ha retirat ni un sol carnet, malgrat que 300 automobilistes s'han quedat sense crèdits.
I no és pas exagerat. Ja han passat tres mesos des que es va implantar el carnet per punts i, des d'aleshores, només a cinc conductors dels més de 100.000 que han estat sancionats a tot Espanya se'ls ha retirat algun dels crèdits. ¿Per què? "A la resta, encara no se'ls hi ha pogut notificar, el procés administratiu segueix obert. L'actual reglament és tan garantista amb l'infractor que el vaivé de documents entre el conductor i l'administració pot durar mesos i mesos fins que finalitza el procés", va comentar Navarro a aquest diari.
Els infractors s'aprofiten de la complexitat del sistema. Fins ara, esgotaven tots els recursos amb la idea de col.lapsar l'administració. Amb els punts, intenten demorar-ne la pèrdua al màxim.
RADARS DELS MOSSOS
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha aconseguit accelerar una mica la maquinària. Això explica que els cinc conductors a qui s'ha restat algun punt van ser sancionats, per excés velocitat, pels Mossos d'Esquadra a Catalunya. Tots cinc van pagar a l'acte la sanció per estalviar-se un 30% de l'import, però d'aquesta manera, conscientment o inconscientment, van renunciar a engegar el procés d'al.legacions. Per això el seu expedient ha anat ràpid. Al llarg de les pròximes quatre setmanes el SCT finalitzarà 1.500 expedients sancionadors més iniciats al juliol. La DGT té en marxa 20.000 expedients més sense data final.
"Qualsevol manual diu que perquè una sanció sigui eficaç, ha de ser àgil, ràpida i immediata", va explicar Navarro. Doncs bé, el carnet per punts ha evidenciat que l'actual procés no és àgil, ni ràpid ni immediat. "Per tant, estem posant en risc la seva eficàcia", va advertir el responsable de Trànsit, per afegir que seria un desastre que un sistema que en tan sols tres mesos ha demostrat que és eficaç --perquè ha reduït la velocitat mitjana a les carreteres, així com els accidents i els morts--, ara s'encalli i fracassi per la lentitud que marca l'actual normativa.
A França va passar el mateix, va explicar Navarro als diputats. Però van rectificar a temps i van aprovar una nova llei, la de violència viària, que va reduir dràsticament el temps d'espera entre la imposició de la sanció i la pèrdua real dels punts. "Nos- altres també hi som a temps i de veritat que per les 158 vides que, entre tots, hem salvat aquest trimestre val la pena que no s'estanqui ara el carnet per punts", va dir. El director de la DGT no només es va lamentar, també va oferir opcions als diputats. Per exemple, que l'infractor pagui primer, perdi els punts que li corresponguin i, després, si vol, recorri la multa i la pèrdua de crèdits. "Senyors, els invito a reflexionar amb mi", va assenyalar.
Va comentar que entre els prop de 20.000 expedients sancionadors oberts, uns quants corresponen als 300 conductors que ja han perdut més de 12 punts. I per tant, es quedaran sense carnet de conduir quan finalitzi l'expedient. Navarro no va comptabilitzar en les seves xifres les estadístiques de Catalunya. Aquí, 133 infractors més hauran d'entregar la seva llicència quan la notificació sigui ferma.
El director del SCT, Rafael Olmos, va recordar ahir a la nit que des de l'inici del procés de posada en marxa del carnet per punts, van advertir a Pere Navarro que la lentitud del procés ofegaria el sistema en els primers mesos de vida. "Tenim una llei tan garantista amb l'infractor que, fins i tot, desprotegeix la resta de conductors davant les negligències del temerari", va alertar Olmos.
I no està faltat de raó. Per exemple, els 133 conductors als quals les reiterades infraccions els faran perdre més de 12 punts segueixen conduint impunement i, en alguns casos, per què no, infringint la norma. "Ja veurem què passa el dia que tinguem un accident mortal protagonitzat per un conductor sobre el qual pesa una retirada de més de 12 punts. Llavors, tots ens lamentarem de la lentitud del procés", va reflexionar un especialista en seguretat viària.
Que la reincidència és un fet ho demostra l'estadística catalana. Des del juliol, 1.242 conductors han perdut punts en diferents infraccions.
La burocràcia amenaça de frustrar l'eficàcia del carnet per punts
1. • Només a cinc conductors dels més de 100.000 sancionats ja se'ls ha retirat algun crèdit
2. • Pere Navarro demana canvis en la normativa per evitar els "llargs i farragosos" tràmits actuals
MAYKA NAVARRO
BARCELONA
Aquest pas, el mig miler d'automobilistes a qui es retirarà el carnet després de perdre els dotze punts per infraccions denunciades a l'estiu no es veuran obligats a deixar de conduir fins Nadal. El responsable de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, va anar ahir al Congrés per advertir als legisladors que l'actual normativa complica de tal manera el procés sancionador, qualificat de "llarg, complex i farragós", que està en joc l'èxit del carnet per punts. A dia d'avui no s'ha retirat ni un sol carnet, malgrat que 300 automobilistes s'han quedat sense crèdits.
I no és pas exagerat. Ja han passat tres mesos des que es va implantar el carnet per punts i, des d'aleshores, només a cinc conductors dels més de 100.000 que han estat sancionats a tot Espanya se'ls ha retirat algun dels crèdits. ¿Per què? "A la resta, encara no se'ls hi ha pogut notificar, el procés administratiu segueix obert. L'actual reglament és tan garantista amb l'infractor que el vaivé de documents entre el conductor i l'administració pot durar mesos i mesos fins que finalitza el procés", va comentar Navarro a aquest diari.
Els infractors s'aprofiten de la complexitat del sistema. Fins ara, esgotaven tots els recursos amb la idea de col.lapsar l'administració. Amb els punts, intenten demorar-ne la pèrdua al màxim.
RADARS DELS MOSSOS
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha aconseguit accelerar una mica la maquinària. Això explica que els cinc conductors a qui s'ha restat algun punt van ser sancionats, per excés velocitat, pels Mossos d'Esquadra a Catalunya. Tots cinc van pagar a l'acte la sanció per estalviar-se un 30% de l'import, però d'aquesta manera, conscientment o inconscientment, van renunciar a engegar el procés d'al.legacions. Per això el seu expedient ha anat ràpid. Al llarg de les pròximes quatre setmanes el SCT finalitzarà 1.500 expedients sancionadors més iniciats al juliol. La DGT té en marxa 20.000 expedients més sense data final.
"Qualsevol manual diu que perquè una sanció sigui eficaç, ha de ser àgil, ràpida i immediata", va explicar Navarro. Doncs bé, el carnet per punts ha evidenciat que l'actual procés no és àgil, ni ràpid ni immediat. "Per tant, estem posant en risc la seva eficàcia", va advertir el responsable de Trànsit, per afegir que seria un desastre que un sistema que en tan sols tres mesos ha demostrat que és eficaç --perquè ha reduït la velocitat mitjana a les carreteres, així com els accidents i els morts--, ara s'encalli i fracassi per la lentitud que marca l'actual normativa.
A França va passar el mateix, va explicar Navarro als diputats. Però van rectificar a temps i van aprovar una nova llei, la de violència viària, que va reduir dràsticament el temps d'espera entre la imposició de la sanció i la pèrdua real dels punts. "Nos- altres també hi som a temps i de veritat que per les 158 vides que, entre tots, hem salvat aquest trimestre val la pena que no s'estanqui ara el carnet per punts", va dir. El director de la DGT no només es va lamentar, també va oferir opcions als diputats. Per exemple, que l'infractor pagui primer, perdi els punts que li corresponguin i, després, si vol, recorri la multa i la pèrdua de crèdits. "Senyors, els invito a reflexionar amb mi", va assenyalar.
Va comentar que entre els prop de 20.000 expedients sancionadors oberts, uns quants corresponen als 300 conductors que ja han perdut més de 12 punts. I per tant, es quedaran sense carnet de conduir quan finalitzi l'expedient. Navarro no va comptabilitzar en les seves xifres les estadístiques de Catalunya. Aquí, 133 infractors més hauran d'entregar la seva llicència quan la notificació sigui ferma.
El director del SCT, Rafael Olmos, va recordar ahir a la nit que des de l'inici del procés de posada en marxa del carnet per punts, van advertir a Pere Navarro que la lentitud del procés ofegaria el sistema en els primers mesos de vida. "Tenim una llei tan garantista amb l'infractor que, fins i tot, desprotegeix la resta de conductors davant les negligències del temerari", va alertar Olmos.
I no està faltat de raó. Per exemple, els 133 conductors als quals les reiterades infraccions els faran perdre més de 12 punts segueixen conduint impunement i, en alguns casos, per què no, infringint la norma. "Ja veurem què passa el dia que tinguem un accident mortal protagonitzat per un conductor sobre el qual pesa una retirada de més de 12 punts. Llavors, tots ens lamentarem de la lentitud del procés", va reflexionar un especialista en seguretat viària.
Que la reincidència és un fet ho demostra l'estadística catalana. Des del juliol, 1.242 conductors han perdut punts en diferents infraccions.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-------------------------------
Mà dura contra la venda de punts del nou carnet
Augmenta el nombre de conductors que compren o venen els punts del permís per Internet
Rubalcaba nega que el problema sigui greu, però Interior prepara mesures penals i administratives per fer-hi front
Quim Torrent
El ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, va anunciar ahir mà dura contra la venda de punts del nou carnet de conduir. En les últimes setmanes ha aparegut en pàgines web un autèntic mercat negre amb oferiments de compra i de venda de punts del nou permís. Els preus oscil·len entre 150 i 1.500 euros per punt.
Interior prepara una sèrie de mesures, de caràcter penal i administratiu, per combatre el frau. L'augment d'aquest mercadeig, no reconegut oficialment per Rubalcaba, ha encès les alarmes a la direcció general de Trànsit (DGT) perquè es considera un factor d'atenuació de l'impacte que ha tingut la mesura des que va entrar en vigor el mes de juliol passat. Rubalcaba va anunciar aquestes mesures després de respondre una pregunta de la senadora del PNB Elena Etxegoien.
Rubalcaba va anunciar que l'Estat s'ha dirigit a diferents països europeus per rebre informació sobre les dificultats d'implantació al nou carnet. Segons sembla, en aquests països, que ja porten anys amb la mesura, no hi ha mercadeig de punts. Malgrat les denúncies de la senadora basca, que va explicar que hi ha conductors que utilitzen el carnet d'un familiar o d'alguna persona estrangera, Rubalcaba va assegurar que "dubta que s'estenguin aquests casos" perquè "per als sancionats és més econòmic recuperar els punts de forma legal" que fer-ho pagant al mercat negre.
Per la seva banda, la consellera d'Interior, Montserrat Tura, va tornar a reiterar la necessitat que la DGT s'espavili en la tramitació de les sancions per punts. En els tres mesos de nou carnet encara no hi ha cap infractor que hagi rebut la notificació definitiva de pèrdua de punts. Tura va explicar que des de Catalunya s'estan fent "bé" els deures i que cal que l'administració espanyola "solucioni" els problemes perquè si passa massa temps entre la infracció i la sanció "no servirà per reeducar les conductes imprudents.
-------------------------------
Mà dura contra la venda de punts del nou carnet
Augmenta el nombre de conductors que compren o venen els punts del permís per Internet
Rubalcaba nega que el problema sigui greu, però Interior prepara mesures penals i administratives per fer-hi front
Quim Torrent
El ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, va anunciar ahir mà dura contra la venda de punts del nou carnet de conduir. En les últimes setmanes ha aparegut en pàgines web un autèntic mercat negre amb oferiments de compra i de venda de punts del nou permís. Els preus oscil·len entre 150 i 1.500 euros per punt.
Interior prepara una sèrie de mesures, de caràcter penal i administratiu, per combatre el frau. L'augment d'aquest mercadeig, no reconegut oficialment per Rubalcaba, ha encès les alarmes a la direcció general de Trànsit (DGT) perquè es considera un factor d'atenuació de l'impacte que ha tingut la mesura des que va entrar en vigor el mes de juliol passat. Rubalcaba va anunciar aquestes mesures després de respondre una pregunta de la senadora del PNB Elena Etxegoien.
Rubalcaba va anunciar que l'Estat s'ha dirigit a diferents països europeus per rebre informació sobre les dificultats d'implantació al nou carnet. Segons sembla, en aquests països, que ja porten anys amb la mesura, no hi ha mercadeig de punts. Malgrat les denúncies de la senadora basca, que va explicar que hi ha conductors que utilitzen el carnet d'un familiar o d'alguna persona estrangera, Rubalcaba va assegurar que "dubta que s'estenguin aquests casos" perquè "per als sancionats és més econòmic recuperar els punts de forma legal" que fer-ho pagant al mercat negre.
Per la seva banda, la consellera d'Interior, Montserrat Tura, va tornar a reiterar la necessitat que la DGT s'espavili en la tramitació de les sancions per punts. En els tres mesos de nou carnet encara no hi ha cap infractor que hagi rebut la notificació definitiva de pèrdua de punts. Tura va explicar que des de Catalunya s'estan fent "bé" els deures i que cal que l'administració espanyola "solucioni" els problemes perquè si passa massa temps entre la infracció i la sanció "no servirà per reeducar les conductes imprudents.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------------------
Punts per un ull de la cara
Preus · Un punt pot costar de 150 euros a 1.500 depenent de les necessitats econòmiques del venedor
car · L'infractor, a banda, ha de pagar l'import de la multa
Q. T.
"Ràpid i discret. 626 53 42 XX". No, no es pensin que es tracta del ganxo d'un anunci de les pàgines de relax d'aquest diari. No es venen massatges, ni sexe, només punts del nou carnet. El preu, com en tot bon negoci, a convenir. D'aquest tipus d'anuncis ja n'han aparegut centenars a Internet. Són conductors disposats a vendre els seus 12 punts a preu d'or.
El negoci tot just està a les beceroles, però ja hi ha qui ha fet el seu particular agost aquest setembre. És el cas d'en José Luis, un conductor madrileny de més de 60 anys, que té carnet però el metge li ha recomanat no portar cotxe. Segons explica, el mes passat va vendre dos punts del seu carnet per 300 euros cadascun. Negoci rodó.
No tothom té tanta sort. Un gironí que vol quedar en l'anonimat assegura que "tampoc n'hi ha per tant. Se'n parla molt als blogs però jo he deixat el meu telèfon i només he rebut dues trucades". Accedir a aquest tipus de blogs és relativament senzill. Només cal anar a Google.com i teclejar venc, carnet i punts, millor en castellà que en català. Immediatament apareixen les pàgines on hi ha els esforçats venedors.
Els preus de venda fluctuen segons les necessitats dels venedors. Prova que aquest mercat negre tot just comença és la gran diferència dels diners que costa un punt. Des de 150 euros d'un tal Lluís, que necessita els calés amb urgència, als 1.500 que demana en Jorge. Tot és poc per aconseguir els diners, perquè molts usuaris pengen el seu número de telèfon a les webs. Fins i tot hi ha qui vol cobrar a través d'un compte corrent, sense saber que tot i que l'intercanvi no està tipificat al Codi Penal, sí que és punible. Però, de moment, anunciar-se és gratis i alguns no estan disposats a desaprofitar l'oportunitat de guanyar uns calerons.
És el cas del Joan, un estudiant barceloní que té carnet, però no té cotxe. "Em vendré només sis punts, per si de cas. Prefereixo els diners". De moment, però, les vendes no van gaire bé, ja que el preu de sortida és alt, 500 euros "tot i que si en volen més d'un es pot negociar una rebaixa. Això sí, com molts altres usuaris, en Joan només s'atribuirà multes lleus, les que no passen dels tres punts. I, és clar, de la quantitat econòmica de la multa també se n'ha de fer càrrec l'infractor.
Apareixen intermediaris
I com que aquest és un país d'espavilats, a banda dels compradors i venedors, com si de fitxatges de jugadors de futbol es tractés, també apareixen els intermediaris: "Problemes amb els punts? Te'n gestionem la compra a tot el territori". Això sí, com a bon professional que és, exigeix el pagament en metàl·lic de les quantitats acordades.
Almenys a la xarxa, l'existència del mercat negre contradiu les paraules del ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, que ahir va assegurar "no tenir constància" d'aquesta existència, igual que no havia passat a França, Regne Unit o Alemanya. Però, en algunes coses, Europa encara queda molt lluny, sobretot si el carnet per punts no va acompanyat de les mateixes mesures legislatives que han pres altres països. Si no es prenen, Internet corre el risc de convertir-se en un mercat en què els Fittipaldis que ja han perdut punts busquen desesperadament la manera de salvar-se de la retirada del carnet.
-----------------------------------------------
Punts per un ull de la cara
Preus · Un punt pot costar de 150 euros a 1.500 depenent de les necessitats econòmiques del venedor
car · L'infractor, a banda, ha de pagar l'import de la multa
Q. T.
"Ràpid i discret. 626 53 42 XX". No, no es pensin que es tracta del ganxo d'un anunci de les pàgines de relax d'aquest diari. No es venen massatges, ni sexe, només punts del nou carnet. El preu, com en tot bon negoci, a convenir. D'aquest tipus d'anuncis ja n'han aparegut centenars a Internet. Són conductors disposats a vendre els seus 12 punts a preu d'or.
El negoci tot just està a les beceroles, però ja hi ha qui ha fet el seu particular agost aquest setembre. És el cas d'en José Luis, un conductor madrileny de més de 60 anys, que té carnet però el metge li ha recomanat no portar cotxe. Segons explica, el mes passat va vendre dos punts del seu carnet per 300 euros cadascun. Negoci rodó.
No tothom té tanta sort. Un gironí que vol quedar en l'anonimat assegura que "tampoc n'hi ha per tant. Se'n parla molt als blogs però jo he deixat el meu telèfon i només he rebut dues trucades". Accedir a aquest tipus de blogs és relativament senzill. Només cal anar a Google.com i teclejar venc, carnet i punts, millor en castellà que en català. Immediatament apareixen les pàgines on hi ha els esforçats venedors.
Els preus de venda fluctuen segons les necessitats dels venedors. Prova que aquest mercat negre tot just comença és la gran diferència dels diners que costa un punt. Des de 150 euros d'un tal Lluís, que necessita els calés amb urgència, als 1.500 que demana en Jorge. Tot és poc per aconseguir els diners, perquè molts usuaris pengen el seu número de telèfon a les webs. Fins i tot hi ha qui vol cobrar a través d'un compte corrent, sense saber que tot i que l'intercanvi no està tipificat al Codi Penal, sí que és punible. Però, de moment, anunciar-se és gratis i alguns no estan disposats a desaprofitar l'oportunitat de guanyar uns calerons.
És el cas del Joan, un estudiant barceloní que té carnet, però no té cotxe. "Em vendré només sis punts, per si de cas. Prefereixo els diners". De moment, però, les vendes no van gaire bé, ja que el preu de sortida és alt, 500 euros "tot i que si en volen més d'un es pot negociar una rebaixa. Això sí, com molts altres usuaris, en Joan només s'atribuirà multes lleus, les que no passen dels tres punts. I, és clar, de la quantitat econòmica de la multa també se n'ha de fer càrrec l'infractor.
Apareixen intermediaris
I com que aquest és un país d'espavilats, a banda dels compradors i venedors, com si de fitxatges de jugadors de futbol es tractés, també apareixen els intermediaris: "Problemes amb els punts? Te'n gestionem la compra a tot el territori". Això sí, com a bon professional que és, exigeix el pagament en metàl·lic de les quantitats acordades.
Almenys a la xarxa, l'existència del mercat negre contradiu les paraules del ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, que ahir va assegurar "no tenir constància" d'aquesta existència, igual que no havia passat a França, Regne Unit o Alemanya. Però, en algunes coses, Europa encara queda molt lluny, sobretot si el carnet per punts no va acompanyat de les mateixes mesures legislatives que han pres altres països. Si no es prenen, Internet corre el risc de convertir-se en un mercat en què els Fittipaldis que ja han perdut punts busquen desesperadament la manera de salvar-se de la retirada del carnet.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Carnet per punts no redueix mortalitat Setmana Santa
Notícia del País:
La Vanguardia dóna una notícia molt semblant.El País wrote:La carretera se cobra la vida de 102 personas a unas horas del fin de la Semana Santa
Se trata de una cifra similar a la del año pasado, pese a que la DGT esperaba una cifra mejor gracias al carné por puntos
AGENCIAS - Madrid - 09/04/2007
Un total de 102 personas han perdido la vida en la carretera a falta de unas horas para que se cierre la operación especial de tráfico de la Semana Santa, ya que hoy es festivo en Cataluña, Valencia, Navarra y País Vasco. La cifra supera las peores previsiones de la DGT que, con los nuevos radares y el carné por puntos en vigor por primera vez en este periodo vacacional, esperaba que la cifra de fallecidos quedara por debajo del centenar.
En cualquier caso, la cifra final será similar a la del año pasado, cuando fallecieron 110 personas al volante en Semana Santa. En 2006, también a falta del lunes de Pascua, se habían registrado 104 muertos.
Este año son 102 las víctimas mortales en los 80 accidentes fatales que se han producido desde el viernes a las tres de la tarde y hasta la pasada medianoche, según ha informado la DGT. También se han registrado 57 heridos graves y 34 leves.
Apenas un día antes del comienzo de la operación especial, el director general de Tráfico, Pere Navarro, expresó la esperanza de su institución de que el carné por puntos, así como la instalación de cientos de nuevos radares, contribuyera a que por primera vez en lustros, la cifra de muertos en la carretera en Semana Santa bajara del centenar. De hecho llegó a decir que si se alcanzaban estos guarismos, "algo estará fallando". No obstante, la DGT estima que no se ha reducido la eficacia disuasoria del carné, que aún no ha cumplido un año de vida, y pone el acento en las malas condiciones meteorológicas en el elevado número de siniestros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Puja un 90% la recaptació per multes
Notícia de La Malla:
La recaptació per multes ha crescut prop d'un 90 per cent amb el carnet per punts
LAMALLA.NET / EFE
La Direcció General de Trànsit preveu recaptar durant aquest any uns 360 milions d'euros en concepte de multes. És un 87% més que durant el 2005, quan encara no existia el carnet de conduir per punts, que va entrar en vigor l'estiu de 2006. D'altra banda, la DGT ha informat que des que funciona el carnet per punts han mort a les carreteres espanyoles 1.424 persones, un 22% menys que dos anys abans.
Segons els Pressupostos Generals de l'Estat, Tràfic tindrà uns ingressos per multes i sancions de 360,6 milions d'euros aquest any. L'any 2007 va recaptar 322 milions d'euros, al 2006, 220 i al 2005, 192. L'increment coincideix amb l'entrada en vigor del carnet per punts, l'1 de juliol de 2006.
La DGT ha detallat, però, que l'augment dels ingressos per multes no està causat per un increment del nombre de denúncies, sinó per la pujada de les tarifes i la major eficàcia del cobrament. Així, per exemple, el temps mitjà de notificació de les multes de radar s'ha reduït de dos mesos a només 14 dies.
Es vol seguir treballant en aquest sentit i, per això, s'agilitzaran encara més els tràmits administratius. Es preveu, entre d'altres coses, substituir el domicili postal per un domicili electrònic en el cas dels vehicles d'empresa i habilitar la figura del conductor habitual a l'hora de notificar les sancions.
Les multes suposen un terç de tots els ingressos de la DGT. La principal font són les taxes, per les quals durant aquest 2008,es recaptaran més de 550 milions d'euros, un 30% més que fa quatre anys.
Publicat 07/07/2008 - 10:02h
La recaptació per multes ha crescut prop d'un 90 per cent amb el carnet per punts
LAMALLA.NET / EFE
La Direcció General de Trànsit preveu recaptar durant aquest any uns 360 milions d'euros en concepte de multes. És un 87% més que durant el 2005, quan encara no existia el carnet de conduir per punts, que va entrar en vigor l'estiu de 2006. D'altra banda, la DGT ha informat que des que funciona el carnet per punts han mort a les carreteres espanyoles 1.424 persones, un 22% menys que dos anys abans.
Segons els Pressupostos Generals de l'Estat, Tràfic tindrà uns ingressos per multes i sancions de 360,6 milions d'euros aquest any. L'any 2007 va recaptar 322 milions d'euros, al 2006, 220 i al 2005, 192. L'increment coincideix amb l'entrada en vigor del carnet per punts, l'1 de juliol de 2006.
La DGT ha detallat, però, que l'augment dels ingressos per multes no està causat per un increment del nombre de denúncies, sinó per la pujada de les tarifes i la major eficàcia del cobrament. Així, per exemple, el temps mitjà de notificació de les multes de radar s'ha reduït de dos mesos a només 14 dies.
Es vol seguir treballant en aquest sentit i, per això, s'agilitzaran encara més els tràmits administratius. Es preveu, entre d'altres coses, substituir el domicili postal per un domicili electrònic en el cas dels vehicles d'empresa i habilitar la figura del conductor habitual a l'hora de notificar les sancions.
Les multes suposen un terç de tots els ingressos de la DGT. La principal font són les taxes, per les quals durant aquest 2008,es recaptaran més de 550 milions d'euros, un 30% més que fa quatre anys.
Publicat 07/07/2008 - 10:02h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Gent amb 15 punts
http://www.ara.cat/societat/milions-con ... 27251.html
El club dels 15: Uns 18 milions de conductors rebran aquest diumenge un punt de més en el seu carnet de conduir
Se'ls premia per no haver estat sancionats des de que es va implantar el carnet per punts
EFE
Barcelona | Actualitzada el 01/07/2012 13:28
Un total de 18 milions de conductors rebran aquest diumenge un punt de bonificació en el seu permís de conduir per no haver estat sancionats des de que es va implantar el carnet per punts, mentre que més de 90.000 estan en perill de perdre'l per tenir un saldo igual o inferior a 3 punts.
Els 18 milions de persones als quals se'ls regalarà un punt més –en tindran, per tant, 15–, suposen el 69% dels conductors d'Espanya.
L'1 de juliol del 2006, quan es va posar en marxa el carnet per punts, tots els conductors que tenien més de tres anys d'experiència al volant comptaven amb 12 punts i el 2009 s'hi van afegir dos més per a aquells que no havien comés cap infracció.
A l'altre costat, 91.749 conductors tenen un saldo igual o inferior a 3 punts, pel que la comissió d'una infracció greu o molt greu pot suposar la pèrdua de carnet. Des de que es va posar en marxa el carnet per punts, 142.015 persones han perdut el carnet i a 2.462 se'ls ha retirat dues vegades.
El club dels 15: Uns 18 milions de conductors rebran aquest diumenge un punt de més en el seu carnet de conduir
Se'ls premia per no haver estat sancionats des de que es va implantar el carnet per punts
EFE
Barcelona | Actualitzada el 01/07/2012 13:28
Un total de 18 milions de conductors rebran aquest diumenge un punt de bonificació en el seu permís de conduir per no haver estat sancionats des de que es va implantar el carnet per punts, mentre que més de 90.000 estan en perill de perdre'l per tenir un saldo igual o inferior a 3 punts.
Els 18 milions de persones als quals se'ls regalarà un punt més –en tindran, per tant, 15–, suposen el 69% dels conductors d'Espanya.
L'1 de juliol del 2006, quan es va posar en marxa el carnet per punts, tots els conductors que tenien més de tres anys d'experiència al volant comptaven amb 12 punts i el 2009 s'hi van afegir dos més per a aquells que no havien comés cap infracció.
A l'altre costat, 91.749 conductors tenen un saldo igual o inferior a 3 punts, pel que la comissió d'una infracció greu o molt greu pot suposar la pèrdua de carnet. Des de que es va posar en marxa el carnet per punts, 142.015 persones han perdut el carnet i a 2.462 se'ls ha retirat dues vegades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El nuevo carné por puntos
Molt simptomàtic que a 2462 persones se'ls hagi retirat el carnet dos cops (havent passat pel periode intermig -és 1 any?- sense carnet, i pel protocol per tornar a obtenir-lo), i tenint en compte l'alta quantitat d'infraccions que queden sense sanció.
Imagineu com deuen conduir, aquests 2462...
Imagineu com deuen conduir, aquests 2462...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan