Hi ha un altra pont igual que el de Llinars, no? Em sona haver-lo vist a la LAV en construcció, però no recordo a on... o potser ho he somiatTrenscat wrote:A mi sí que m'agrada el viaducte de Llinars.
FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
L'altre pont similar al de Llinars està per la zona de Sant Boi/Cornellà i es veu perfectament des de la Ronda Litoral. Crec que correspon a la línia de la LAV quan creua el Llobregat just en desviar-se del ramal de mercaderies que va al Port. Per cert, des de la Ronda Litoral he vist que les obres del ramal de mercaderies estan força avançades i ja es poden veure els pals de catenària plantats que són del mateix tipus que a la LAV Lleida-Madrid però pintats de color verd "adif" en lloc de blau "GIF".
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Ahir abans d'agafar el tren a Sants em vaig pasar pel stand de LAV a Barcelona.
Un dels trams que mes m'intriga es el nus de Mollet, on la LAV Barcelona - França ha d'enllaçar amb El Papiol- Mollet (mercaderies a la Zona Franca pel vallés) que també s'haurà des desdoblar entre Santa Perpetua i Mollet la actual linia en ample iberic.
Al Stand pregunto si hi ha algun mapa de la zona i m'ensenya un. La meva sorpresa es veure en el mapa de la futura LAV Barcelona-França, com linia en actiu el Tren Mollet- Caldes (clausurat el 1939) entre Mollet - Santa Rosa i Mollet - Sant Fost i que la linia El Papiol - Mollet sortia en linia discontinua el tram El Papiol - Cerdanyola con si estigues en construcció i no sortia el tram fins Mollet.
Un dels trams que mes m'intriga es el nus de Mollet, on la LAV Barcelona - França ha d'enllaçar amb El Papiol- Mollet (mercaderies a la Zona Franca pel vallés) que també s'haurà des desdoblar entre Santa Perpetua i Mollet la actual linia en ample iberic.
Al Stand pregunto si hi ha algun mapa de la zona i m'ensenya un. La meva sorpresa es veure en el mapa de la futura LAV Barcelona-França, com linia en actiu el Tren Mollet- Caldes (clausurat el 1939) entre Mollet - Santa Rosa i Mollet - Sant Fost i que la linia El Papiol - Mollet sortia en linia discontinua el tram El Papiol - Cerdanyola con si estigues en construcció i no sortia el tram fins Mollet.
Tornant a parlar del famós pont de Llinars, ahir vaig passar aprop en el tren i la veritat és que està quedant preciós. La forma és cridanera, i fa molta impressió quan hi passes per sota amb el cotxe. De fet, dijous hi passaré per primer cop conduïnt jo, així que ja us diré quina és la sensació "clau". Però la veritat és que amb els 4 arcs que tindrà (en porten 3 ja i sembla que quedi espai per un quart) serà molt maco i impressionant.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
L'altre dia vaig anar a Sant Boi de Llobregat i vaig passar amb el cotxe per sota el viaducte que estan fent per a la LAV. És igual que el viaducte de Llinars. Quan vaig passar-hi per sota el vaig trobar molt baix. Sembla com si estiguessin fent tots els viaductes amb l'alçada justa per deixar passar el trànsit que els creua per sota...
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Diria que ho fan per no haver de posar pendents fortes...és a dir, el tren va més o menys a nivell de l'autopista, però l'ha de creuar...i fan just la alçada mínima permesa...Izo wrote:Quan vaig passar-hi per sota el vaig trobar molt baix. Sembla com si estiguessin fent tots els viaductes amb l'alçada justa per deixar passar el trànsit que els creua per sota...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
És molt probable que sí sigui així, perquè es pretén que la línia sigui transitada per trens de mercaderies i per tan es necessiten unes rampes el més suaus possible.aarongilp wrote:Diria que ho fan per no haver de posar pendents fortes...és a dir, el tren va més o menys a nivell de l'autopista, però l'ha de creuar...i fan just la alçada mínima permesa...Izo wrote:Quan vaig passar-hi per sota el vaig trobar molt baix. Sembla com si estiguessin fent tots els viaductes amb l'alçada justa per deixar passar el trànsit que els creua per sota...
El de llinars si que serà per mercaderies i viatgers, pero el clonic de sant boi serà només per viatgers.awe wrote:És molt probable que sí sigui així, perquè es pretén que la línia sigui transitada per trens de mercaderies i per tan es necessiten unes rampes el més suaus possible.aarongilp wrote:Diria que ho fan per no haver de posar pendents fortes...és a dir, el tren va més o menys a nivell de l'autopista, però l'ha de creuar...i fan just la alçada mínima permesa...Izo wrote:Quan vaig passar-hi per sota el vaig trobar molt baix. Sembla com si estiguessin fent tots els viaductes amb l'alçada justa per deixar passar el trànsit que els creua per sota...
Hi ha ponts més baixos a l'AP-7.aarongilp wrote:Diria que ho fan per no haver de posar pendents fortes...és a dir, el tren va més o menys a nivell de l'autopista, però l'ha de creuar...i fan just la alçada mínima permesa...
El cas del viaducte de Llinars és un efecte òptic causat pels grans ulls del pont, ja que aquest no creua perpendicularment l'autopista sinó que ho fa a un angle reduït.
23/08/2006 17.28
Barcelonès //
Les obres de construcció del túnel de la línia del TGV arriben a l'alçada del carrer Santa Eulàlia de l'Hospitalet de Llobregat
mida del text
Hospitalet de Llobregat (Barcelonès).- L'Administrador d'Infrastructures Ferroviàries (ADIF), empresa pública adscrita al Ministeri de Foment, ha iniciat aquest dimecres les obres prèvies per a la construcció del túnel de la línia del Tren de Gran Velocitat (TGV) que connectarà Madrid, Barcelona i la frontera francesa, a l'alçada del carrer Santa Eulàlia, de l'Hospitalet de Llobregat. Amb motiu de les obres, que finalitzaran a final d'any, quedarà restringit el pas de vehicles i vianants a la zona, segons informen fonts oficials.
http://www.noticies.cat/pnoticies/notIt ... int=142017
Barcelonès //
Les obres de construcció del túnel de la línia del TGV arriben a l'alçada del carrer Santa Eulàlia de l'Hospitalet de Llobregat
mida del text
Hospitalet de Llobregat (Barcelonès).- L'Administrador d'Infrastructures Ferroviàries (ADIF), empresa pública adscrita al Ministeri de Foment, ha iniciat aquest dimecres les obres prèvies per a la construcció del túnel de la línia del Tren de Gran Velocitat (TGV) que connectarà Madrid, Barcelona i la frontera francesa, a l'alçada del carrer Santa Eulàlia, de l'Hospitalet de Llobregat. Amb motiu de les obres, que finalitzaran a final d'any, quedarà restringit el pas de vehicles i vianants a la zona, segons informen fonts oficials.
http://www.noticies.cat/pnoticies/notIt ... int=142017
Val a dir que el pas inferior peatonal que comunicava Santa Eulàlia amb la Florida (al costat de les piscines municipals) ja portava uns mesos tancat, cosa que obligava els santeulialiencs usuaris de les instal.lacions a donar la volta pel pont de la Vanguard i el carrer d'Alòs, conegut per la famosa òptica.trainman wrote:a l'alçada del carrer Santa Eulàlia, de l'Hospitalet de Llobregat. Amb motiu de les obres, que finalitzaran a final d'any, quedarà restringit el pas de vehicles i vianants a la zona, segons informen fonts oficials.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
La Roca demana mesures per apaivagar el soroll del TGV
EFE. La Roca del Vallès.
L'Ajuntament de la Roca del Vallès demana a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) que posi un entramat d'arbres i arbustos entre el talús de les vies del tren de gran velocitat (TGV) i el sector residencial Can Colet per pal·liar-ne el soroll. El consorci ha fet aquesta demanda a l'Adif després que aquest ens ja hagi lliurat el projecte bàsic del traçat del TGV al seu pas per la Roca del Vallès. L'esmentat projecte ja preveu part de les peticions formulades inicialment per l'Ajuntament, com ara desplaçar el traçat del TGV uns vint metres més lluny de Can Colet. A més a més, el consistori ha iniciat una sèrie de reunions amb els veïns del municipi més directament afectats pel pas del TGV per adherir-se a les peticions particulars formulades pels ciutadans.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2034612
EFE. La Roca del Vallès.
L'Ajuntament de la Roca del Vallès demana a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) que posi un entramat d'arbres i arbustos entre el talús de les vies del tren de gran velocitat (TGV) i el sector residencial Can Colet per pal·liar-ne el soroll. El consorci ha fet aquesta demanda a l'Adif després que aquest ens ja hagi lliurat el projecte bàsic del traçat del TGV al seu pas per la Roca del Vallès. L'esmentat projecte ja preveu part de les peticions formulades inicialment per l'Ajuntament, com ara desplaçar el traçat del TGV uns vint metres més lluny de Can Colet. A més a més, el consistori ha iniciat una sèrie de reunions amb els veïns del municipi més directament afectats pel pas del TGV per adherir-se a les peticions particulars formulades pels ciutadans.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2034612
Inicien la segona fase del viaducte sobre el Llobregat pel pas del TGV
EL PUNT. Barcelona
+ Una imatge del viaducte, que ha de passar per sobre de la C-245 i del Llobregat. / Foto: EL PUNT
Adif, l'empresa adscrita al Ministeri de Foment i responsable de les obres d'arribada del TGV, ha iniciat la segona part de la col·locació del gran viaducte que s'està construint sobre el Llobregat i sobre la carretera C-245 pel pas del tren de gran velocitat en el tram entre Sant Joan Despí i Sant Boi del Llobregat. El viaducte, que té una longitud de 870 metres, ha de permetre el pas de la línia d'alta velocitat sobre el riu i sobre la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat. Durant la primera fase es va construir un tauló de 125 metres i es va anar empenyent, amb un sistema de gats hidràulics, sobre els pilons construïts. Durant la segona fase de l'obra, que ara s'inicia, es construirà un segon tauló de 126 metres i s'unirà al primer mitjançant soldadura. Després, es continuarà empenyent la plataforma i, en una tercera etapa, s'acabaran de construir els 85 metres restants i es col·locarà tot el tauló a la seva posició definitiva.
L'estructura, una de les més característiques de les obres del TGV a l'arribada a Barcelona, té un pressupost assignat de 76,4 milions d'euros i està adjudicada a l'empresa Acciona Infraestructuras, S.A.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2035742
EL PUNT. Barcelona
+ Una imatge del viaducte, que ha de passar per sobre de la C-245 i del Llobregat. / Foto: EL PUNT
Adif, l'empresa adscrita al Ministeri de Foment i responsable de les obres d'arribada del TGV, ha iniciat la segona part de la col·locació del gran viaducte que s'està construint sobre el Llobregat i sobre la carretera C-245 pel pas del tren de gran velocitat en el tram entre Sant Joan Despí i Sant Boi del Llobregat. El viaducte, que té una longitud de 870 metres, ha de permetre el pas de la línia d'alta velocitat sobre el riu i sobre la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat. Durant la primera fase es va construir un tauló de 125 metres i es va anar empenyent, amb un sistema de gats hidràulics, sobre els pilons construïts. Durant la segona fase de l'obra, que ara s'inicia, es construirà un segon tauló de 126 metres i s'unirà al primer mitjançant soldadura. Després, es continuarà empenyent la plataforma i, en una tercera etapa, s'acabaran de construir els 85 metres restants i es col·locarà tot el tauló a la seva posició definitiva.
L'estructura, una de les més característiques de les obres del TGV a l'arribada a Barcelona, té un pressupost assignat de 76,4 milions d'euros i està adjudicada a l'empresa Acciona Infraestructuras, S.A.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2035742
¡Que llega el AVE!
Fomento trabaja día y noche para que la alta velocidad llegue a Tarragona en noviembre, a Barcelona en 2007 y a Francia en 2009
El AVE existe, aunque muchos barceloneses lo duden porque las promesas de que llegaría a la capital catalana en 2004 les invitan a desconfiar. Sin embargo, las empresas contratadas por Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), firma hija de la antigua Renfe, dependiente del Ministerio de Fomento, están trabajando incluso de noche en muchos puntos con el objetivo de llegar a Tarragona en noviembre, a Barcelona el año que viene y a la frontera en 2009. Un triple reto que, a juicio de representantes del Ministerio de Fomento, está al alcance de la mano.
El primer desafío es Barcelona porque el tramo entre Lleida y Tarragona ya está listo y en fase de pruebas, mientras que entre Tarragona y Barcelona se trabaja en todos los frentes: plataforma, vías, electrificación e incluso adaptación del terreno, según el punto de que se trate.
Entre Lleida y Barcelona habrá 191 kilómetros de vías. La inversión, explica Fomento, ha sido de 1.557 millones de euros, sólo durante el periodo del Gobierno actual. En los siete años de gobiernos del Partido Popular, la inversión fue de 1.365 millones.
Notícia completa aquí
http://www.elpais.es/articulo/cataluna/ ... cat_1/Tes/
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=144297
Foment manté que l'AVE arribarà en dos mesos a Tarragona a 280 km per hora i a finals de l'any que ve ho farà a Barcelona a 300
mida del text
La ministra de Foment ha visitat els tallers de Renfe a la Sagra, a Toledo, on s'estan fent les proves d'homologació dels Siemens 103 que faran la línia Madrid-Barcelona. En el mateix taller estan treballant en el "pla mitja vida" per reformar els AVE de la línia de Sevilla, que ja fa 14 anys que funcionen. El Ministeri de Foment manté la previsió que l'alta velocitat arribarà a Barcelona a finals del 2007. D'aquí a dos mesos arribarà a Tarragona, a 280 quilòmetres per hora, i a finals de l'any que ve, quan arribi a Barcelona, es calcula que ja anirà a 300 per hora. De fet, en les proves que s'estan fent, el tren ha agafat els 404 quilòmetres per hora.
Foment manté que l'AVE arribarà en dos mesos a Tarragona a 280 km per hora i a finals de l'any que ve ho farà a Barcelona a 300
mida del text
La ministra de Foment ha visitat els tallers de Renfe a la Sagra, a Toledo, on s'estan fent les proves d'homologació dels Siemens 103 que faran la línia Madrid-Barcelona. En el mateix taller estan treballant en el "pla mitja vida" per reformar els AVE de la línia de Sevilla, que ja fa 14 anys que funcionen. El Ministeri de Foment manté la previsió que l'alta velocitat arribarà a Barcelona a finals del 2007. D'aquí a dos mesos arribarà a Tarragona, a 280 quilòmetres per hora, i a finals de l'any que ve, quan arribi a Barcelona, es calcula que ja anirà a 300 per hora. De fet, en les proves que s'estan fent, el tren ha agafat els 404 quilòmetres per hora.