I avans ers la Caixa de la Diputació de Barcelona.victorcasta wrote:Bé... llavors no és la seu de "La Caixa" (de Pensions) però ara l'edifici és la seu de la Caixa de Catalunya
Estacions fantasma del metro
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Un "Banco" tendría que ser ¿no?
Hola,
Hombre... un "Banco" tendría que ser ¿no? si wefer nos dice que la estación está ahí abajo, yo me lo creo ciegamente y a pies juntillas, y si se llamaba Banco y se pensó para llevar la recaudación del metro al Banco... pues algún Banco debería haber allí y efectivamente a mi ahora solamente me viene a la mente la Caixa de Catalunya que no sé cómo se llamaría antes, podríamos entrar en su web para ver su historia, a ver si dicen algo.
Saludos,
Sergio
Hombre... un "Banco" tendría que ser ¿no? si wefer nos dice que la estación está ahí abajo, yo me lo creo ciegamente y a pies juntillas, y si se llamaba Banco y se pensó para llevar la recaudación del metro al Banco... pues algún Banco debería haber allí y efectivamente a mi ahora solamente me viene a la mente la Caixa de Catalunya que no sé cómo se llamaría antes, podríamos entrar en su web para ver su historia, a ver si dicen algo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
La L2 Sagrera-Horta es va inaugurar el 1959.javi82 wrote:FMT va arribar a explotar la L2?
FCMB, que va englobar els metros "Gran" i "Transversal" es va constituir el 1960.
Per tant, la resposta és SI.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
FCMB es va constituir l'any 60, però la municipalització del metro a la ciutat comença quan l'alcalde ho impulsa arran de la vaga de tramvies de l'any 51. El projecte de municipalització s'aprova l'any 52 i contempla reduir xarxa de tramvies, ampliar xarxa de busos i desenvolupar el metro amb la unió de les línies existents i la seva ampliació.wefer wrote:La L2 Sagrera-Horta es va inaugurar el 1959.javi82 wrote:FMT va arribar a explotar la L2?
FCMB, que va englobar els metros "Gran" i "Transversal" es va constituir el 1960.
Per tant, la resposta és SI.
FMT era una empresa semipública des de la seva creació ja q l'ajuntament hi tenia una participació al seu capital social, i la importància de la seva proporció aniria augmentant progressivament cada cop q mancaven recursos financers i l'ajuntament acudia a sotscriure ampliacions de capital. Seguint el pla de municipalització al 54 l'ajuntament adquireix la majoria d'accions de GMB, i al 57 s'aprova una nova llei d'ordenació del transport urbà de BCN, Porcioles és nomenat president de Tranvías de Barcelona i les dues companyies de metro; i es millora la situació financera de les companyies pq l'estat passa a ser qui paga les noves infraestructures.
A finals del 58 es funda Transports Públics Municipals, q era l'empresa q havia de gestionar tots els serveis municipals de transports de la ciutat i quan s'inaugura al juliol del 59 s'encarrega de l'explotació de la L2 entre Sagrera i Vilapicina. Al desembre del 59 FMB es converteix en societat privada municipal, al febrer del 60 FMB aprova l'absorció de GMB, i es transforma en FCMB quan al juny del 61 es fa l'escriptura pública de la fusió.
FMT sí q va projectar la línia i es va encarregar de la seva construcció, però la seva explotació va anar a càrrec de TPM des de que es va inaugurar. El dubte que tinc és si entre el 31 de desembre de 1959 quan FMB es converteix en Societat Privada Municipal i el 24 de febrer de 1960 quan FMB absorveix GMB, la línia Sagrera-Vilapicina es pot considerar si va ser gestionada encara per TPM o per FMB. Algú ho sap?
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Un dia vaig poder ser a l'estació de Gaudí. Realment es increible l'espai que hi ha en aquell vestibul, que com bé eu dit hi han els jubilats, els coleccionistes, autobusos solidaris, i alguna que altre persona. Instalacions i de TMB tambe i son presents(cal destacar que tot allo varen ser oficines durant un temps). encara i romanen les escales mecaniques, aixo si, sense escalons. Tot estaba preparat: el que habia d'haber sigut una obra provisional amb un tiunel provissional, es va acabar convertint en un tunel en servei, deixant de banda l'esquema original de vies ideat origináriament. Enllaça amb l'actual estació de Sagrada Familia al final d'un passadis.
L'estacio de Banco es va destinar a enviar la recaudació del GMB cap a l'edifici que tenia a sobre seu, l'anrtiga seu de Banc d'Espanya. Avui en dia només es fa servir per deixar amterial d'obres.
Fernando va ser tancada degut a la curta distáncia amb liceu, i tanmbé per motiu de les obres d'ampliació a Drassanes. Encara en queden alguns vestigis. Si mai podeu observar en directe desde la cabina o en video , fixeuvos-hi en el sostre del tunel sortint de Liceu fins a ben arribat Drassanes.
Bordeta esfa servir com a mitja per a transbordar els viatgers en cas d'avaria en la L1. El vestibul esta buit, sense florescents.
Entre Diagonal i Fontana es va oensar en fer uan estacio, rodna si no crec recordar malament. Es varen adquirir els terrenys i tot, peor, al final, no es va construir.
Coordialment,
L'estacio de Banco es va destinar a enviar la recaudació del GMB cap a l'edifici que tenia a sobre seu, l'anrtiga seu de Banc d'Espanya. Avui en dia només es fa servir per deixar amterial d'obres.
Fernando va ser tancada degut a la curta distáncia amb liceu, i tanmbé per motiu de les obres d'ampliació a Drassanes. Encara en queden alguns vestigis. Si mai podeu observar en directe desde la cabina o en video , fixeuvos-hi en el sostre del tunel sortint de Liceu fins a ben arribat Drassanes.
Bordeta esfa servir com a mitja per a transbordar els viatgers en cas d'avaria en la L1. El vestibul esta buit, sense florescents.
Entre Diagonal i Fontana es va oensar en fer uan estacio, rodna si no crec recordar malament. Es varen adquirir els terrenys i tot, peor, al final, no es va construir.
Coordialment,
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
L'estació de Marina, va ésser disenyada com una especie de nova estacio del Nord. Mai va entrar en servei, pero, el que si va tenir, durant les olimpiades, va ser la presència en aqeusta d'un cap d'estació. Existeixen escales mecaniques.
Cal destacar que en aquesta estació existeix correspodència(per a mès inri, hi ha un gravat a les boques de Metro que diu "Renfe Metro Renfe Metro..."). Aquest, al igual que l'estació de Renfe, mai va entrar, doncs quedaba tirar avall una paret per establir el passadis de correspondència(segons fonts); pero, durant les obres de remodelació, va ésser obert per el pas d'obrers, on una porta enllaçaba amb l'restació de Renfe(segons fonts).
Coordialment,
Cal destacar que en aquesta estació existeix correspodència(per a mès inri, hi ha un gravat a les boques de Metro que diu "Renfe Metro Renfe Metro..."). Aquest, al igual que l'estació de Renfe, mai va entrar, doncs quedaba tirar avall una paret per establir el passadis de correspondència(segons fonts); pero, durant les obres de remodelació, va ésser obert per el pas d'obrers, on una porta enllaçaba amb l'restació de Renfe(segons fonts).
Coordialment,
-
- N1
- Posts: 6
- Joined: Tuesday 12/07/2005 18:55
Hola!
Aquest matí he llegit aquest tema i es podria dir pràcticament que ha estat el tema aquest de les estacions fantasmes del Metro del Barcelona que m'ha fet enganxar-me a vosaltres! Per això m'he registra't.
Realment és un tema molt curiós i que dóna molt de si. Utilitzo el metro molt puntualment, ja que no visc a Barcelona capital, però si n'he vist alguna d'aquestes estacions fantasmes, pero ara no sabria dir-vos quina!
En fi, que sóc nou aquí i que el tema aquest és molt interessant. I les fotos d'estacions fantasmes... excel·lents encara que a mi, no se ben bé perquè, em donen una mica de yuyu .
Salut!
Aquest matí he llegit aquest tema i es podria dir pràcticament que ha estat el tema aquest de les estacions fantasmes del Metro del Barcelona que m'ha fet enganxar-me a vosaltres! Per això m'he registra't.
Realment és un tema molt curiós i que dóna molt de si. Utilitzo el metro molt puntualment, ja que no visc a Barcelona capital, però si n'he vist alguna d'aquestes estacions fantasmes, pero ara no sabria dir-vos quina!
En fi, que sóc nou aquí i que el tema aquest és molt interessant. I les fotos d'estacions fantasmes... excel·lents encara que a mi, no se ben bé perquè, em donen una mica de yuyu .
Salut!
reobro aquest fil....
Realment, el que a mi tambe en va enganxar al frikisme akest del metro van ser les estacions fantasmes...nomes volia comentar una cosa...BARICENTRO...com collons t'ho vas fer per entrar a gaudí? nomes al vestíbul? (on hi han totes akestes instalacions, i encara es podria entrar) o també a l'andana?!?!
El diari Què? fa relativament poc va publicar un article sobre les estacions fantasmes (un article penos la veritat...tot tret de les diferentes webs frikis del metro pero bueno) on sortia una foto d'un 5000 a Gaudí...i la foto era feta desde l'andana...
JOOOO JO TAMBE HI VULL ENTRAR!!!!!!!!
Realment, el que a mi tambe en va enganxar al frikisme akest del metro van ser les estacions fantasmes...nomes volia comentar una cosa...BARICENTRO...com collons t'ho vas fer per entrar a gaudí? nomes al vestíbul? (on hi han totes akestes instalacions, i encara es podria entrar) o també a l'andana?!?!
El diari Què? fa relativament poc va publicar un article sobre les estacions fantasmes (un article penos la veritat...tot tret de les diferentes webs frikis del metro pero bueno) on sortia una foto d'un 5000 a Gaudí...i la foto era feta desde l'andana...
JOOOO JO TAMBE HI VULL ENTRAR!!!!!!!!
De hecho en el pasillo largo de la estación de marina hay una puerta saliendo hacia la calle almogavarez en el vestibulo de la estación donde hay un gran espacio amurallado, los andenes que miran hacia besos de esta estacion fantasma se conservan y la boca que fue destruida hoy la rodean cuatro arquetas de agua y electricidad, y no creo q den a ningun vestibulo.Mr. Baricentro wrote:L'estació de Marina, va ésser disenyada com una especie de nova estacio del Nord. Mai va entrar en servei, pero, el que si va tenir, durant les olimpiades, va ser la presència en aqeusta d'un cap d'estació. Existeixen escales mecaniques.
Cal destacar que en aquesta estació existeix correspodència(per a mès inri, hi ha un gravat a les boques de Metro que diu "Renfe Metro Renfe Metro..."). Aquest, al igual que l'estació de Renfe, mai va entrar, doncs quedaba tirar avall una paret per establir el passadis de correspondència(segons fonts); pero, durant les obres de remodelació, va ésser obert per el pas d'obrers, on una porta enllaçaba amb l'restació de Renfe(segons fonts).
Coordialment,
De fet el trens no van poder circular per la L2 prou be ja que aquesta estava feta amb ample renfe consequencia els tren no entraben be dintre del tunel tubular.wefer wrote:La L2 Sagrera-Horta es va inaugurar el 1959.javi82 wrote:FMT va arribar a explotar la L2?
FCMB, que va englobar els metros "Gran" i "Transversal" es va constituir el 1960.
Per tant, la resposta és SI.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
No havíem quedat en què això era un mite/llegenda urbana?
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... sc&start=0
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... sc&start=0
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Mmmm... l'ample i el gàlib Renfe són superiors a l'ample i gàlibs normals. Per tant, més avait hagués tingut que sobrar espai, en comptes de faltar-ne.VladiGB wrote: De fet el trens no van poder circular per la L2 prou be ja que aquesta estava feta amb ample renfe consequencia els tren no entraben be dintre del tunel tubular.
Igualment, pel que tinc entès la línia es va construir amb gàlib normal, no pas Renfe. És possible que es comencés amb gàlib Renfe, però la major part de la línia crec que és de gàlib normal.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
OK...ja se on anar el proxim cop k passi pel centre de barcelona...aixi k com diu el meu amic vladi, del baixador nomes veu un espai on hi ha material d'obra no?...es k m'agradaria tant poder entrar a tots akests llocs!!!
Per cert...l'estacio actual d'espanya L1...k collons es el k hi ha a sota de l'andana xk jo sempre havia pensat que hi havia la caseta de l'antic cap d'estacio...i unes escales etc que es veuen a sota de les andanes...i vaig pensar que s'havia construit a sobre la nova estació...pero he vist fotos de l'antiga...i sembla ser que alla mai hi van haver escales...i mai hi va a haver una caseta...de fet crec recordar que a les fotos antigues ja hi era...ALGU EM POT DIR ALGO?
Fent referencia a tot això... a trensim es parla del muntacarregues de lesseps...que de fet encara existeix algu te fotos, o em pot dir si es visible a simple vista??...a trensim van dir que en penajrien...pero encara no hi son!!
Per cert...l'estacio actual d'espanya L1...k collons es el k hi ha a sota de l'andana xk jo sempre havia pensat que hi havia la caseta de l'antic cap d'estacio...i unes escales etc que es veuen a sota de les andanes...i vaig pensar que s'havia construit a sobre la nova estació...pero he vist fotos de l'antiga...i sembla ser que alla mai hi van haver escales...i mai hi va a haver una caseta...de fet crec recordar que a les fotos antigues ja hi era...ALGU EM POT DIR ALGO?
Fent referencia a tot això... a trensim es parla del muntacarregues de lesseps...que de fet encara existeix algu te fotos, o em pot dir si es visible a simple vista??...a trensim van dir que en penajrien...pero encara no hi son!!
Las escaleras que indicas diría que son unos antiguos urinarios si no fuese porque recuerdo hace muchos años haber visto algún cartel relativo al subsuelo de la plaza del Rei, como si fuese una salida de emergencia del recorrido subterráneo del Museu d'Història de la Ciutat. Lo que está claro es que NO son un acceso de metro.fantito wrote:Sobre l'estació de Banco encara es conserva l'accés des del carrer. Si aneu a l'Avingua Catedral, a l'acera de mar, i al costat de l'entrada al Parquing que allí hi hà, hi trobareu unes escaletes tancades a dalt i a baix i aixó era l'entrada de l'estació de Banco.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Mirant a la web d'en Bernat, he trobat una foto on es pot veure l'obertura a la paret del túnel de l'estació fantasma de BANCO. Està feta des de Jaume I mirant cap a Urquinaona, que és l'estació que es veu al fons.
Last edited by victorcasta on Friday 25/08/2006 1:13, edited 1 time in total.
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Hola!!!!!!!!!
L'estació de CORREOS, encara hi han els anuncis penjats, i les lletres que posen CORREOS, pero numes en sentit La Pau, perque cap a l'altre sentit, cuan varen renobar la via, es van carregar l'andana, i numes es pot apreciar les regoles de la paret central, la que hi ha entre les dos vies de cada sentit i la boca es pot veure just devant de les oficines de Correos, que hi ha una reixa de ventilació, i a traves de la reixa es veuen els esglaons i l'estació de banco, es veu perfectament les escales com pujen cap dalt.
El tunel que deiau mes amunt de la L3 a Sants, es el que uneix amb la L5.
Salut!
Llarga vida als 1000ls i 1100s!!!!!!!!!!!!!!!
L'estació de CORREOS, encara hi han els anuncis penjats, i les lletres que posen CORREOS, pero numes en sentit La Pau, perque cap a l'altre sentit, cuan varen renobar la via, es van carregar l'andana, i numes es pot apreciar les regoles de la paret central, la que hi ha entre les dos vies de cada sentit i la boca es pot veure just devant de les oficines de Correos, que hi ha una reixa de ventilació, i a traves de la reixa es veuen els esglaons i l'estació de banco, es veu perfectament les escales com pujen cap dalt.
El tunel que deiau mes amunt de la L3 a Sants, es el que uneix amb la L5.
Salut!
Llarga vida als 1000ls i 1100s!!!!!!!!!!!!!!!
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Ves per on no m'hi havia fixat maivictorcasta wrote:Mirant a la web d'en Bernat, he trobat una foto on es pot veure l'obertura a la paret del túnel de l'estació fantasma de BANCO. Està feta des de Jaume I mirant cap a Urquinaona, que és l'estació que es veu al fons.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat