440 de via estreta?
440 de via estreta?
Aquests dies he estat per Euskadi, i vaig tenir la sort de que el pas a nivell que hi ha a Gernika, correponent a la línia Bilbao-Bermeo se'm tanques just davant el meu cotxe.
D'aquesta manera vaig poder veure passar a molt poca velocitat un Eusko Tren gairebé idèntic al 440 en via estreta.
Pot ser que sigui una sèrie igual que els 440 però d'ample mètric??
D'aquesta manera vaig poder veure passar a molt poca velocitat un Eusko Tren gairebé idèntic al 440 en via estreta.
Pot ser que sigui una sèrie igual que els 440 però d'ample mètric??
si li dona un aire mira aquesta web http://listado.pizias.net/ en material motor i busca feve mira les unitats 3500
Talgo:Talgo wrote:Bones!!!!
Podrieu facilitarme una fotografia de aquesta unitat.
Gracies.
p_p_b22 wrote:si li dona un aire mira aquesta web http://listado.pizias.net/ en material motor i busca feve mira les unitats 3500
De fet...per a ser francs...la línia és d'EuskoTren, no de FEVE, pel que les unitats, tot i ser la mateixa sèrie (la d'ET és continuació de la de FEVE), són força diferents al haver-se reformat de diferents maneres. Les d'ET només tenen els interiors reformats (tipus CEX), mentre que les de FEVE estan reformades de forma semblant a les 440R de RENFE, amb seients de rodalia inclosos...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Mirant amb més deteniment la pàgina http://www.euskotren.es s'hi pot trobar informació a l'apartat "fotografias".
Aquest tren en concret l'anomenen Serie 3500 i fou constuit per CAF el 1978. Pel que es veu tenen unes 15 unitats en circulació.
Aquest tren en concret l'anomenen Serie 3500 i fou constuit per CAF el 1978. Pel que es veu tenen unes 15 unitats en circulació.
Exacte...quan ET era FEVE encara, es van demanar 45 unitats. Al independitzar-se altre cop ET, les 15 últimes unitats van passar a aquesta empresa, mentre que les 30 anteriors es van quedar a FEVE per fer serveis a les rodalies d'Asturies i Cantàbria.David wrote:Mirant amb més deteniment la pàgina http://www.euskotren.es s'hi pot trobar informació a l'apartat "fotografias".
Aquest tren en concret l'anomenen Serie 3500 i fou constuit per CAF el 1978. Pel que es veu tenen unes 15 unitats en circulació.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ara que ha sortit el tema de la 440 mètrica... és possible que d'un tipus de tren, o de màquina determinada, la marca en qüestió es dediqui a fer el mateix model adaptat a una versió diferent, segons les necessitats de la infraestructura?
Per posar alguns un exemples...
Diesel:
Elèctrica:
Diesel:
Elèctrica:
De fet, pel que fa a les 440, i tinguent en compte que EuskoTren va sorgir d'un traspàs d'infraestructures per part de FEVE, segurament pretendrien "unificar" de la mateixa manera la imatge RENFE - FEVE, no?
Per posar alguns un exemples...
Diesel:
Elèctrica:
Diesel:
Elèctrica:
De fet, pel que fa a les 440, i tinguent en compte que EuskoTren va sorgir d'un traspàs d'infraestructures per part de FEVE, segurament pretendrien "unificar" de la mateixa manera la imatge RENFE - FEVE, no?
-
- N4
- Posts: 65
- Joined: Monday 28/08/2006 1:24
- Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
- Location: Sant Celoni
- Contact:
Jo aquest estiu que vaig estar per Euskadi vaig muntar en una d'aquestes, en el trajecte entre Sant Sebastià i Bilbao, l'interior és de seients molt còmodes i regulables al sentit de la marxa, com els 448 o 470 de renfe, i al que jo vaig muntar a més tenia a les parets dibuixos de llocs del País Basc. En canvi per tornar a Sant Sebastià van posar una unitat de la sèrie 200, amb seients durs de plàstic, així durant 2h30' que dura el trajecte, ja al final del viatge no sabia com posar-me del mal que em feia el cul.
experiments amb les ye-ye
Hola a tots!
L'unica ocasió que record que s'hagi fet una "transformació" d'una locomotora de d'ample ibèric a via estreta, ha estat a la línia de Ponferrada-Villablino. La companyia minera que explota el jaciment carbonífer, va comprar dues locomotores tipus ye-ye a RENFE (sèrie 313) i les va adaptar per circular per la via mètrica de la línia, substituint-li els boggies. Aquesta adaptació es produí l'any 1997 D'aquesta forma va jubilar les locomotores CRUPP diesel que la servien i s'uniren a les General Motors que fabricà MACOSa epr a la companyia.
Tot un invent que no deixa de ser curiosísim!!.
L'unica ocasió que record que s'hagi fet una "transformació" d'una locomotora de d'ample ibèric a via estreta, ha estat a la línia de Ponferrada-Villablino. La companyia minera que explota el jaciment carbonífer, va comprar dues locomotores tipus ye-ye a RENFE (sèrie 313) i les va adaptar per circular per la via mètrica de la línia, substituint-li els boggies. Aquesta adaptació es produí l'any 1997 D'aquesta forma va jubilar les locomotores CRUPP diesel que la servien i s'uniren a les General Motors que fabricà MACOSa epr a la companyia.
Tot un invent que no deixa de ser curiosísim!!.
- Attachments
-
- pv-ren1.jpg (55.67 KiB) Viewed 7088 times
Re: experiments amb les ye-ye
Una sola correcció...les Yé-yé són les 308 (ex-10800). Per la resta, sí, és molt curiós el fet d'adaptar una locomotora d'ample ibèric al mètric...swansea wrote:Hola a tots!
L'unica ocasió que record que s'hagi fet una "transformació" d'una locomotora de d'ample ibèric a via estreta, ha estat a la línia de Ponferrada-Villablino. La companyia minera que explota el jaciment carbonífer, va comprar dues locomotores tipus ye-ye a RENFE (sèrie 313) i les va adaptar per circular per la via mètrica de la línia, substituint-li els boggies. Aquesta adaptació es produí l'any 1997 D'aquesta forma va jubilar les locomotores CRUPP diesel que la servien i s'uniren a les General Motors que fabricà MACOSa epr a la companyia.
Tot un invent que no deixa de ser curiosísim!!.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Inexacte, Aaron. Se´n van comandar 31, d´UTs 3500, de les quals les 3501 a 3515 van anar a parar a FEVE Euskadi (línies Bilbao Atxuri-Donosti, Donosti-Hendaia i Amorebieta-Bermeo; la línia BilbaoConcordia-Balmaseda no era electrificada encara).aarongilp wrote:Exacte...quan ET era FEVE encara, es van demanar 45 unitats. Al independitzar-se altre cop ET, les 15 últimes unitats van passar a aquesta empresa, mentre que les 30 anteriors es van quedar a FEVE per fer serveis a les rodalies d'Asturies i Cantàbria.David wrote:Mirant amb més deteniment la pàgina http://www.euskotren.es s'hi pot trobar informació a l'apartat "fotografias".
Aquest tren en concret l'anomenen Serie 3500 i fou constuit per CAF el 1978. Pel que es veu tenen unes 15 unitats en circulació.
Les 3516 a 3531 es van destinar a Cantàbria (Santander-Liérganes i Santander-Puente San Miguel; el tram fins a Cabezón es va electrificar amb posterioritat); i a Astúries (en aquell temps la única línia asturiana electrificada era la Gijón-Avilés).
Quan Eusko Trenbideak neix, es fa càrrec de totes les línies que li són atribuïdes, a l´inici les línies servides pels 3500 i d´altre material; les línies de Plentzia, Sondika i Lezama eren gestionades per FTS (privada), i la Zumaia-Zumárraga ho era per la Diputació de Guipúscoa.
Des d´aquell moment, al pertànyer a dues companyies diferents, la sèrie s´ha vist modificada de manera diferent: a ET hi ha 3500 de quatre cotxes; a Astúries i Cantàbria no és així.
Al cap d´un temps, degut a l´extensió de l´electrificació a Cantàbria fins a Cabezón de la Sal, FEVE va comandar més 3500 (crec que fins a sis, 3532-3538), que es diferencien de la sèrie original pel fet de tenir DOS pantògrafs i no un, i per venir de fèbrica amb els colors gris, vermell i taronja de la nova imatge corporativa, mentre que els originals , a part de tenir un pantògraf, anaven pintats de blau i blanc.
Com a primera anècdota, en aquell moment la FEVE tenia en projecte l´electrificació de la línia Bilbao-Balmaseda, i va encomanar la sèrie 3600. Aquesta sèrie va acabar per anar a la línia València Jesús-Villanueva de Castellón, que com tothom sap va ser traspassada a FGV, formant part actualment de la línia 1 de Metrovalencia, on encara circulen.
Com a segona anècdota, l´arribada de les 3500 a Gijón va comportar la reelectrificació de la línia Gijón-Avilés de 550V a 1500V, amb la qual cosa la sèrie 3400 (els famosos "belgues"), va anar a parar a València, on es va reunir amb la resta de la sèrie que FEVE feia servir a la xarxa de l´Horta Nord (línies del Grau, de Llíria, Bétera i sobretot Rafelbunyol). La sèrie va sobreviure fins la transformació de la línia 4 en tramvia.
Altres casos de sèries que acaben de manera diferent en companyies diferents són dos sèries ben conegudes: els Naval elèctrics, i els MAN dièsel, que van ser enviats a diferents companyies privades (entre les quals CGFC i el Vasco-Navarro) i a EFE (nom antic de FEVE), i si no m´equivoco també a RENFE (Cercedilla-Navacerrada!).
Així doncs l´aspecte exterior absolutament diferent dels Navals de FGC (5000/5100) i dels Navals de ET (3000) d´un costat i de l´altre la mateixa situació però entre els MAN de FGC, FGV i FEVE. Curiós que FGV tingui a la línia Alacant-Denia dos tipus de trens MAN idèntics en origen però absolutament irreconeixibles en l´actualitat: els 2300 ex-FEVE i els 3000 ex-CGFC/FGC.
Hala, ja estic.
NOOO!!!
La locomotora de la dreta és dièsel, això vol dir que funciona amb dièsel, de la sèrie 333.4. Té més de 30 anys, tot i que està bastant reformada.
La locomotora de l´esquerra és una 252, elèctrica, això vol dir que funciona amb corrent elèctrica que en el cas de la RENFE es rep per un calble situat sobre el tren, anomenat catenària, del qual la locomotora en pren l´electricitat per un mecanisme metàl.lic anomenat pantògraf, que sol tenir aspecte de rombe o de mig rombe. Les locomotores 252 van començar a funcionar a principis dels anys 1990.
Fixa´t en el número que porten escrit al frontal.
A RENFE, el número que tenen les locomotores elèctriques comença per "2", les que comencen per "3" són dièsel, les unitats de tren elèctriques comencen per "4", les unitats de tren dièsel comencen per "5", els trens de gran velocitat per "1".
P.S: no seràs d´Andorra o de Perpinyà, per un casual?
La locomotora de la dreta és dièsel, això vol dir que funciona amb dièsel, de la sèrie 333.4. Té més de 30 anys, tot i que està bastant reformada.
La locomotora de l´esquerra és una 252, elèctrica, això vol dir que funciona amb corrent elèctrica que en el cas de la RENFE es rep per un calble situat sobre el tren, anomenat catenària, del qual la locomotora en pren l´electricitat per un mecanisme metàl.lic anomenat pantògraf, que sol tenir aspecte de rombe o de mig rombe. Les locomotores 252 van començar a funcionar a principis dels anys 1990.
Fixa´t en el número que porten escrit al frontal.
A RENFE, el número que tenen les locomotores elèctriques comença per "2", les que comencen per "3" són dièsel, les unitats de tren elèctriques comencen per "4", les unitats de tren dièsel comencen per "5", els trens de gran velocitat per "1".
P.S: no seràs d´Andorra o de Perpinyà, per un casual?