Estacions fantasma del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Hola!

Si esta feta desde Jaume I, no es Banco, es una entrada que hi ha per guardar material d'obra, que no fa ni 1 metre de fundaria, Banco numes te una andana, i es en sentit La Pau, en sentit Trinitat Nova, no hi ha res.

Per lu tant lu de la fotu no es Banco, i no es per portar la contraria ni res de tot això, em conec moltisim aquesta linia, i us puc asegurar que no es banco, es mes tan Banco com aquesta entrada de la fotu, no cuincideixen, em refereixo que un esta mes amunt, i l'altre molt mes avall, Banco esta mes cap a Urquinaona, i aquesta entrada esta mes cap a Jaume I.

Salut!

Llarga vida als 1000ls i 1100s!!!!!!!
User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Post by Carlos L'H »

Bueno cuando algún día llegue un tren nuevo para la L4 tipo (5000, 6000, 9000) podremos verlo un poco mejor. :)
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Image
Ves per on, avui he agafat el metro a Urquinaona L4 (feia mooooooolt de temps que no ho havia fet, de fet, no recordo l'últim cop :| ) i mhe fixat en la chicane que fa la línia en aquest tram. Ha estat curiós veure com el 1100 feia aquestes corbes i contracorbes...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ooooh!

Post by JaMiRo! »

Carlos L´H wrote:Bueno cuando algún día llegue un tren nuevo para la L4 tipo (5000, 6000, 9000) podremos verlo un poco mejor. :)
Cony, si realment és cert que tindrem 9000s a la L4 com el Lluís indicava (Serie-1000-metro) ja tenim bones vistes de Correos i Banco... :o
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Post by VladiGB »

Serie-1000-metro wrote:Hola!!!!!!!!!

L'estació de CORREOS, encara hi han els anuncis penjats, i les lletres que posen CORREOS, pero numes en sentit La Pau, perque cap a l'altre sentit, cuan varen renobar la via, es van carregar l'andana, i numes es pot apreciar les regoles de la paret central, la que hi ha entre les dos vies de cada sentit i la boca es pot veure just devant de les oficines de Correos, que hi ha una reixa de ventilació, i a traves de la reixa es veuen els esglaons i l'estació de banco, es veu perfectament les escales com pujen cap dalt.

Llarga vida als 1000ls i 1100s!!!!!!!!!!!!!!!
Aixó si et ixes be a correos veuras un tros de andana retallat amb la maquina escavadora. Aixo si el que mi no em sona es q l'estacio de correos fos tan ptetita alex86bcn em va passar una foto i es veia molt mes ample potser es tapiat el passadis.


Alguien me podia decir si la estación de la mina de L4 que quitaron del servicio porque nadie pagaba es fantasma o es que laaprovecharon para hacer la estacion de maresme forum?

Por cierto el otro dia vi unas fotos de una escalera fuera de servicio con el aspecto anitguo de la L2 en paseo de gracia que solo los de tmb pueden usar alguien sabe de algun posible acceso tapiado?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

VladiGB wrote: Alguien me podia decir si la estación de la mina de L4 que quitaron del servicio porque nadie pagaba es fantasma o es que laaprovecharon para hacer la estacion de maresme forum?
:?: I això d'on ho has tret?
L'antiga estació "Mina" és l'actual "Besòs Mar". L'únic que van fer és canviar-li el nom perquè la referència a La Mina no quedava bé, i a la gent no li feia gaire gràcia passar per allà.
L'estació de Maresme-Fòrum es va fer nova pel Fòrum, en el tram de túnel de la L4 entre Besòs-mar i Selva de Mar, aprofitant que ambdues estacions estan força separades.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

VladiGB wrote:Alguien me podia decir si la estación de la mina de L4 que quitaron del servicio porque nadie pagaba es fantasma o es que laaprovecharon para hacer la estacion de maresme forum?
Uy, si la política de TMB fuera ésa, me parece que la red de Metro iba a menguar drásticamente... :roll:
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

VladiGB wrote: Por cierto el otro dia vi unas fotos de una escalera fuera de servicio con el aspecto anitguo de la L2 en paseo de gracia que solo los de tmb pueden usar alguien sabe de algun posible acceso tapiado?
Si, és molt probable, ja que recordo que havia un accés d'aquells que deia metrometrometro, i que es va eliminar, al reconstruir la línia.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

vladigb escrigé:

Aixó si et ixes be a correos veuras un tros de andana retallat amb la maquina escavadora. Aixo si el que mi no em sona es q l'estacio de correos fos tan ptetita alex86bcn em va passar una foto i es veia molt mes ample potser es tapiat el passadis.
-------------------------------------------------------------------------------------

Hola!

En el sentit, Trinitat Nova no hi ha ni andana, i en el sentit La Pau, hi a andana, i crec que esta retellada, pero no masa.

Salut!!!!!!!!!!!

Llarga vida als 1000ls i 1100s!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Per cert, i les arcades que fa l'estació, on dins d'aquetes arcades i havien els bancs, en cara hi son, i els bancs encara hi son, (en sentit La Pau), a l'altre sentit no hi havia aracades, (Trinitat Nova).
Metropondikas
N5
N5
Posts: 108
Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55

Re: Estació fantasma?

Post by Metropondikas »

Bona tarda a tothom!

Acabo de llegir el llibre del Dani Cortijo, "Històries de la història de Barcelona". És un llibre estructurat en petits capítols (gairebé fitxes) on s´expliquen, d´una manera molt entenidora, fets curiosos, anecdòtics, desconeguts, etc, de la història de Barcelona. Una de les últimes "fitxes" parla de les estacions abandonades del metro.
Parla només de l´estació "Banco" i "Correos" perquè estan més aviat lligades a un capítol anterior on es parla de la Reforma (obertura de la Via Laietana). El que m´ha cridat l´atenció és que al final de la "fitxa" diu que entre Metro, FGC i Renfe, resten abandonades al subsòl de Barcelona dotze estacions. Tret d´aquelles que ja n´ha parlat, Sagrada Família i Av. Vilanova, no em vénen al cap més. Algú m´ajuda?
Per cert, l´autor per documentar-se ha entrat en alguns fòrums d´Internet especialistes en el tema. En concret fa referència a un de treballadors del metro de Barcelona.

Salutacions,
MANEL
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pirata

Post by Guigui »

Més que entrar a documentar-se, ha piratejat la informació. Però això és cosa dels afectats; si creuen que és més oportú no dir res, no seré jo qui es posi a remenar la brutícia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Estació fantasma?

Post by wefer »

Metropondikas wrote:Per cert, l´autor per documentar-se ha entrat en alguns fòrums d´Internet especialistes en el tema. En concret fa referència a un de treballadors del metro de Barcelona.
D'aquest individu se n'ha parlat extensament en aquest fòrum. Bàsicament, ha fet un llibre ajuntant diversos "copia i enganxa" d'internet, molts dels quals són informacions errònies o directament inventades.

Aquest personatge té d'historiador el que jo de monja.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Estació fantasma?

Post by faristol »

En aquest cas queda demostrat que el "paio" es un barrut, pero tambe te molta resposabilitat l'editorial o l'editor, que no se si es ell mateix o no, ja que si hi hagues alguna cosa també serien algo responsables no?
Metropondikas
N5
N5
Posts: 108
Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55

Re: Estació fantasma?

Post by Metropondikas »

D'aquest individu se n'ha parlat extensament en aquest fòrum. Bàsicament, ha fet un llibre ajuntant diversos "copia i enganxa" d'internet, molts dels quals són informacions errònies o directament inventades.

Aquest personatge té d'historiador el que jo de monja.
Bon dia,

En no seguir regularment l´activitat del fòrum no recordava que se n´havia parlat. Llegint el llibre no m´ha semblat "sospitós". Quan et refereixes, Marçal, als copia i enganxa, fas referència al món del transport o al contingut en general? Ell té un blog que, sembla ser, és la base del llibre.
Quant a la documentació, ell mateix diu en el capítol que parla de les estacions abandonades que ha entrat per informar-se.

Salutacions,
MANEL
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Estació fantasma?

Post by wefer »

Metropondikas wrote:Ell té un blog que, sembla ser, és la base del llibre.
El blog, està fet a base de fotografies robades d'altres autors, sense citar-ne la procedència i a més retallant on apareixia el nom. Tot això, ho va fer servir per engatussar uns periodistes perquè el deixessin entrar a algunes estacions i l'entrevistessin com a "expert".

La història és molt llarga, però tingues clar que es tracta d'un trepa que a més ha difós informacions falses, juntament amb les robades.
User avatar
Dr. T
N6
N6
Posts: 207
Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
Location: Entre les Guilleries i el Ter
Contact:

La llegenda de l'estació de "Banco"

Post by Dr. T »

Segons vaig llegir no fa gaire (diria que a FTC mateix), l'estació de Banco no es va obrir perquè es va construïr "petita". Resumeixo de memòria: Quan cap als anys 10 del segle XX es va urbanitzar la Via Laietana es van projectar uns túnels per si en un futur hi havia de passar algun sistema de transport, i es va construïr el forat per una estació (efectivament, a la cruïlla entre Laietana i Catedral). La falta de calers va fer que el projecte inicial acabés en tres seccions inconnexes de túnel i una estació a mig acabar.

Anys més tard, quan es va reprendre el projecte de transport subterrani, es van adonar que el túnel era excessivament petit. En el moment de la seva construcció es va pensar que per sota hi passaria una mena de tramvia, i per això es va fer un gàlib tant petit. Les obres del metro van haver de rebaixar 2 metres l'alçada dels túnels, i la companyia va optar per construïr una estació Laietana avall (la de Jaume I - Pl. de l'Àngel) i van desestimar l'estació a mig fer de l'Av. Catedral.

Una altra dada que desmunta la llegenda del tren dels diners és que quan es va fer el forat per l'estació, no existia el banc a la superfície.

Ara bé... ningú diu que, un cop el banc obert, s'hagués fet servir mai aquest forat per fer-hi parar trens fora d'horari i carregar els sacs de calerons...

De seguida que recordi o trobi el lloc on vaig llegir la informació completa, us ho passo.

Salut!

Edito:
Ho vaig llegir al Wiki: http://www.transport.cat/wiki/index.php/Banco
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Estació fantasma?

Post by El LLOP »

tu mateix et contestes: "una estació a mig acabar". I a mig acabar està ara a data 26 d'agost de 2010. Mai va tenir escales, ni vestíbul, ni accés a cap altra banda que no fos al mateix túnel, per la qual cosa, encara que ja existís el banc i s'hi hagués volgut fer arribar els calers, no haguessin tingut per on treure'ls del túnel.
User avatar
Dr. T
N6
N6
Posts: 207
Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
Location: Entre les Guilleries i el Ter
Contact:

Re: Estació fantasma?

Post by Dr. T »

Tens tota la raó del món, ElLlop! Suposo que enganxa més la història del tren dels diners...

Parlant del mateix tram de línia... una mica més amunt de Laietana, davant de la conselleria de Justicia (entre La Caixa i Urquinaona), hi ha unes grans reixes al terra, si no recordo malament. Són només pous de ventilació o guarden algun "misteri"?

Edito:
Rellegint l'entrada del Wiki, veig que aquest "forat" si que era practicable:
Accessos

Existeix un accés a l'extrem muntanya de cadascuna de les andanes, els quals es troben tapiats.
Qui sap que s'hi "coïa" a altes hores de la nit... ;)
Last edited by Dr. T on Thursday 26/08/2010 14:33, edited 1 time in total.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Estació fantasma?

Post by El LLOP »

sento no poder dir-te que hi ha algun tipus de sortida anul.lada i preservada, però crec recordar que aquestes reixes que indiques (baixant per via Laietana a l'esquerra, oi) son reixes de ventilació. Em sembla recordar que fa anys estaven aixecades en un d'aquestes construccions que està demolint ara l'Ajuntament, i allà es va treure molt aviat donada l'estretor de la vorera.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”