Retards, avaries i deficiències a TMB
Hola:
Perdoneu senyors. Les mampares serviran per aixo i per que cuatre bergants s'omplin les butxaques amb unes andromines totalment inutils.
Aquest accident -i d'altres similars- s'evitaran d'arrel amb un personal conscient del seu treball, per exemple amb motoristes que no tinguin presa en tancar les portes i s'assegurin de que res queda atrapat a les portes. Possant personal -caps d'estacio i/o auxiliars cual.lificats- que vigilin el bon funcionament de les instalacions a les andanes. Recuperant la figura del cap de tren que s'aseguri que tothom ha pogut entrar i sortir correcta i completament dels trens. Es a dir, creant llocs de treball en comptes de destruir-ne com esta fent TMB.
De que ***** em servira que hi hagi mampares que evitin (Oh!, la sol.lucio magica a tots els problemes del metro! ) caigudes a les vies, si per exemple en el cas d'aquesta senyora, cau a terra a l'andana, li provoca una conmocio i no hi ha personal cualificat que l'atengui?. Pero la mampara es descollara del seu allotjament, trucara al servei d'emergencies i atendra a l'accidentat. Au, va!.
Repeteixo. Aquest tipus d'accident s'evitarien amb personal responsable del seu treball. No amb "pitja-botons" amb presses (o avorriment) per tancar les portes.
Imaginem el seguent escenari: Iaia amb bossa de plastic penjada del canell de la ma. Motorista irresponsable que te pressa per tancar les portes (avorrit, llegint el diari, de xarrera amb altre gent a cabina, etc.). Estacio amb mampares. La iaia baixa i se li queda la bossa atrapada a les portes del tren, les mampares es tanquen, el tren empren la marxa. Resultat: (cal que ho possi?....)
Segon escenari. El mateix pero la iaia per dintre i la bosa per fora. Resultat: (uf!... de debo que no us l'imagineu?).
Primer escenari. No hi han mampares. Hi ha un cap de tren que comprova que res ni ningu ha quedat atrapat a les portes. La iaia pot recuperar la seva bossa amb el simple ensurt d'haver vist que momentaneament havia perdut la seva preuada bossa de plastic.
Si home, algu podria objectar: "Ei, que algun passatger que s'adoni del fet, pot fer servir l'alarma". Ok. Punt 1: Que el passatger estigu al costat de l'aparell d''alarma i que tingui prou capacitat de reaccio com per accionar-lo. Punt 2: Entre que s'acciona l'aparell i el tren s'atura, aquest ha recorregut alguns metres.... (no home, no.... pobre dona....)
Que a aquella andana no hi ha prou vissibilitat?. Doncs senyors, aixequin el seu bonic culet de la cadira, baixin de la cabina i comprovin que no ha quedat ningu atrapat a les portes. Menys tecnologia i mes factor huma, que al final no sabrem ni cordar-nos les sabates si no ens ho fa una maquineta.
Sal.lutacions:
Serie600
Perdoneu senyors. Les mampares serviran per aixo i per que cuatre bergants s'omplin les butxaques amb unes andromines totalment inutils.
Aquest accident -i d'altres similars- s'evitaran d'arrel amb un personal conscient del seu treball, per exemple amb motoristes que no tinguin presa en tancar les portes i s'assegurin de que res queda atrapat a les portes. Possant personal -caps d'estacio i/o auxiliars cual.lificats- que vigilin el bon funcionament de les instalacions a les andanes. Recuperant la figura del cap de tren que s'aseguri que tothom ha pogut entrar i sortir correcta i completament dels trens. Es a dir, creant llocs de treball en comptes de destruir-ne com esta fent TMB.
De que ***** em servira que hi hagi mampares que evitin (Oh!, la sol.lucio magica a tots els problemes del metro! ) caigudes a les vies, si per exemple en el cas d'aquesta senyora, cau a terra a l'andana, li provoca una conmocio i no hi ha personal cualificat que l'atengui?. Pero la mampara es descollara del seu allotjament, trucara al servei d'emergencies i atendra a l'accidentat. Au, va!.
Repeteixo. Aquest tipus d'accident s'evitarien amb personal responsable del seu treball. No amb "pitja-botons" amb presses (o avorriment) per tancar les portes.
Imaginem el seguent escenari: Iaia amb bossa de plastic penjada del canell de la ma. Motorista irresponsable que te pressa per tancar les portes (avorrit, llegint el diari, de xarrera amb altre gent a cabina, etc.). Estacio amb mampares. La iaia baixa i se li queda la bossa atrapada a les portes del tren, les mampares es tanquen, el tren empren la marxa. Resultat: (cal que ho possi?....)
Segon escenari. El mateix pero la iaia per dintre i la bosa per fora. Resultat: (uf!... de debo que no us l'imagineu?).
Primer escenari. No hi han mampares. Hi ha un cap de tren que comprova que res ni ningu ha quedat atrapat a les portes. La iaia pot recuperar la seva bossa amb el simple ensurt d'haver vist que momentaneament havia perdut la seva preuada bossa de plastic.
Si home, algu podria objectar: "Ei, que algun passatger que s'adoni del fet, pot fer servir l'alarma". Ok. Punt 1: Que el passatger estigu al costat de l'aparell d''alarma i que tingui prou capacitat de reaccio com per accionar-lo. Punt 2: Entre que s'acciona l'aparell i el tren s'atura, aquest ha recorregut alguns metres.... (no home, no.... pobre dona....)
Que a aquella andana no hi ha prou vissibilitat?. Doncs senyors, aixequin el seu bonic culet de la cadira, baixin de la cabina i comprovin que no ha quedat ningu atrapat a les portes. Menys tecnologia i mes factor huma, que al final no sabrem ni cordar-nos les sabates si no ens ho fa una maquineta.
Sal.lutacions:
Serie600
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.telenoticies.cat/
--------------------------------------------------
La mort d'una anciana al metro de Fabra i Puig no es pot imputar a cap acció humana ni error tècnic, segons TMB
La investigació de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sobre l'accident a la línia 1 del metro en què va morir una anciana arrossegada per un comboi conclou que va ser "fortuït" i que va passar quan la dona va sortir del vagó en el mateix moment en què es tancaven les portes. Un portaveu de TMB ha explicat que els tècnics, que han analitzat el succés a partir de les imatges que van gravar les càmeres de l'estació de Fabra i Puig i de les declaracions dels testimonis, asseguren "que no es pot imputar l'accident a cap acció humana ni a cap error tècnic".
Els fets van passar el 23 d'agost passat, quan una dona de 87 anys va morir com a conseqüència dels forts cops que es va donar en caure a la via des de l'andana de l'estació de Fabra i Puig. Segons la investigació de TMB, la dona va baixar del comboi en el mateix moment en què es tancaven les portes i aquestes van atrapar la bossa de plàstic que duia a la mà, probablement al canell, per la qual cosa no va poder desfer-se'n i va acabar arrossegada pel tren.
En les imatges que conserva TMB, s'aprecia, a més, com amb l'altra mà l'anciana subjectava un bastó, la qual cosa va poder fer més difícil que mantingués l'equilibri en el moment en què va arrencar el metro.
Les mateixes fonts han indicat que la caixa negra del tren, que grava el registre del que va passar, indica que "no es va produir cap anomalia en les maniobres del conductor del comboi". "El descens de la passatgera es va produir en el mateix moment en què es tancaven les portes", segons la versió de TMB, la qual cosa explicaria per què el conductor no la va veure quan va posar en marxa el mecanisme per al tancament de portes.
Tampoc va fallar el mecanisme de tancament de les portes, segons aquest mateix portaveu, ja que el circuit s'activa quan les portes es tanquen bé, la qual cosa s'indica per una llum verda que apareix al pupitre del conductor. Això va passar així, malgrat que les portes van atrapar la bossa que portava la dona, ja que el sistema no detecta obstacles prims.
TMB ha posat tota aquesta informació en mans dels Mossos d'Esquadra perquè completin la seva investigació sobre el cas.
--------------------------------------------------
La mort d'una anciana al metro de Fabra i Puig no es pot imputar a cap acció humana ni error tècnic, segons TMB
La investigació de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sobre l'accident a la línia 1 del metro en què va morir una anciana arrossegada per un comboi conclou que va ser "fortuït" i que va passar quan la dona va sortir del vagó en el mateix moment en què es tancaven les portes. Un portaveu de TMB ha explicat que els tècnics, que han analitzat el succés a partir de les imatges que van gravar les càmeres de l'estació de Fabra i Puig i de les declaracions dels testimonis, asseguren "que no es pot imputar l'accident a cap acció humana ni a cap error tècnic".
Els fets van passar el 23 d'agost passat, quan una dona de 87 anys va morir com a conseqüència dels forts cops que es va donar en caure a la via des de l'andana de l'estació de Fabra i Puig. Segons la investigació de TMB, la dona va baixar del comboi en el mateix moment en què es tancaven les portes i aquestes van atrapar la bossa de plàstic que duia a la mà, probablement al canell, per la qual cosa no va poder desfer-se'n i va acabar arrossegada pel tren.
En les imatges que conserva TMB, s'aprecia, a més, com amb l'altra mà l'anciana subjectava un bastó, la qual cosa va poder fer més difícil que mantingués l'equilibri en el moment en què va arrencar el metro.
Les mateixes fonts han indicat que la caixa negra del tren, que grava el registre del que va passar, indica que "no es va produir cap anomalia en les maniobres del conductor del comboi". "El descens de la passatgera es va produir en el mateix moment en què es tancaven les portes", segons la versió de TMB, la qual cosa explicaria per què el conductor no la va veure quan va posar en marxa el mecanisme per al tancament de portes.
Tampoc va fallar el mecanisme de tancament de les portes, segons aquest mateix portaveu, ja que el circuit s'activa quan les portes es tanquen bé, la qual cosa s'indica per una llum verda que apareix al pupitre del conductor. Això va passar així, malgrat que les portes van atrapar la bossa que portava la dona, ja que el sistema no detecta obstacles prims.
TMB ha posat tota aquesta informació en mans dels Mossos d'Esquadra perquè completin la seva investigació sobre el cas.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Amb mampares i la dona gran dins del tren? La bossa quedaria atrapada a la porta de la mampara, el tren arrancaria i... la bossa es trencaria. Res més. En el pitjor dels casos, la dona ploraria per si duia alguna cosa de valor. En el cas contrari, i que la dona es trobés a l'andana i la bossa quedés atrapada entre les portes del tren i les de la mampara, el mateix cas: el tren arrancaria i la bossa es trencaria i la dona ni es mouria, ja que les mampares estan quietes.
Defenso un metro humà i no completament automatitzat, però no es pot dipositar la seguretat d'un transport com és el metro en el factor humà perquè està demostrat que l'humà és la màquina que més falla.
Defenso un metro humà i no completament automatitzat, però no es pot dipositar la seguretat d'un transport com és el metro en el factor humà perquè està demostrat que l'humà és la màquina que més falla.
A la web de 20 minutos hi ha un comentari del dia d'ahir, que parla d'un altre cas que va passar el juny:
http://www.20minutos.es/noticia/147659/1/#comentarios
http://www.20minutos.es/noticia/147659/1/#comentarios
mara wrote:accidente fortuito... Ya ha habido la primera muerte por un suceso d estas caracteristicas,cuantas mas se han d suceder para q alguien tome cartas en el asunto?
El pasado mes d junio mi hermana de 34 años(pongo la edad pq al parecer x los comentarios sirven para evaluar no se sabe el qué) iba cn su hija de 2 años a coger el metro en la parada de S. Andreu direccion fondo,dejo q bajaran los pasajeros y al ir a subir al vagon en ese momento sonaron los pitos y se cerraron las puertas a la vez atrapando a las 2,nadie hizo nada ni las ayudo,ni el conductor abrio las puertas ni parecio darse cuenta.. La madre consiguio soltarse y arrancar a la niña pq aun no estaban dentro del todo.. al tirar cn fuerza cayeron las 2 al suelo del anden..en cuanto pudo ponerse en pie se dirigio a los empleados del metro q lo unico q le dijeron fue q cursara la queja a tmb y se negaron a darle el num d tren.. solamente llamaron a una ambulancia para atender a la menor.. algunos pasajeros q habian visto lo sucedido tb fueron a informar y protestar d lo ocurrido.. tras ir al hospital y comprobar q todo habia sido un susto se dirigio a poner la denuncia a los mossos 'esquadra,los cuales le dijeron q no serviria d nada pues debia haberlos llamado en el instante en q ocurrio todo.. Mi pregunta es.. como se puede realizar una llamada en el interior dl metro? pq esta gente actua cn impunidad? creen q llevan borregos en el interior d los vehiculos?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------------
La pluja obliga els bombers a actuar en 240 ocasions a tot Catalunya
[...]
Metro de Barcelona
Pel que fa al metro de Barcelona, diverses estacions, com la de Verdaguer, han resultat amb petites inundacions, i la línia 1 ha registrat una avaria entre les estacions de Collblanc, Badal i plaça de Sants.
Aquestes afectacions al metro també han tingut conseqüències a la superfície, ja que nombrosos viatgers han hagut de sortir de les instal·lacions i optar per autobusos urbans de l'Hospitalet i Barcelona per evitar l'avaria de Collblanc, sense que l'empresa hagi disposat de vehicles alternatius. Fonts de la Guàrdia Urbana de Barcelona han informat que cap a les vuit del matí ja s'havien solucionat les avaries al metro.
El temporal també va afectar ahir nombrosos semàfors a la ciutat de Barcelona, que s'han anant reparant de forma gradual i la situació ja està gairebé normalitzada, han indicat les mateixes fonts.
-------------------------------------------
La pluja obliga els bombers a actuar en 240 ocasions a tot Catalunya
[...]
Metro de Barcelona
Pel que fa al metro de Barcelona, diverses estacions, com la de Verdaguer, han resultat amb petites inundacions, i la línia 1 ha registrat una avaria entre les estacions de Collblanc, Badal i plaça de Sants.
Aquestes afectacions al metro també han tingut conseqüències a la superfície, ja que nombrosos viatgers han hagut de sortir de les instal·lacions i optar per autobusos urbans de l'Hospitalet i Barcelona per evitar l'avaria de Collblanc, sense que l'empresa hagi disposat de vehicles alternatius. Fonts de la Guàrdia Urbana de Barcelona han informat que cap a les vuit del matí ja s'havien solucionat les avaries al metro.
El temporal també va afectar ahir nombrosos semàfors a la ciutat de Barcelona, que s'han anant reparant de forma gradual i la situació ja està gairebé normalitzada, han indicat les mateixes fonts.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Ops...
Com? M'he perdut quelcom? Badal i Collblanc, L1???Un il·luminat de El Periódico wrote:Metro de Barcelona
Pel que fa al metro de Barcelona, diverses estacions, com la de Verdaguer, han resultat amb petites inundacions, i la línia 1 ha registrat una avaria entre les estacions de Collblanc, Badal i plaça de Sants.
Per cert, em sembla haver vist als indicadors del Metro, aquest matí, que la L1 no funcionava entre Torrassa i Plaça de Sants.
La xarxa del Trambesòs funcionava amb petits retards, degut a que a la Diagonal els semàfors del trànsit privat han deixat de funcionar, amb el que això ha suposat: invasió de la plataforma del tramvia als creuaments per part de conductors INCIVICS (or may I say IDIOTES )...
Last edited by JaMiRo! on Wednesday 13/09/2006 10:37, edited 1 time in total.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Diagonal!
Potser és perquè cap a les 19:30-20:00 hores un tren va patir una avaria a Entença (segons la megafonia de TMB) i durant un quart d'hora el servei va estar interromput. A mi em va agafar per sorpresa a Diagonal, imagineu-vos el panorama: molta gent entrant a l'estació, ningú sortint...Balanç de massa positiu ...Allò s'anava omplint i omplint i omplint...Quan el servei es va restablir, vaig deixar passar com tres trens perquè Diagonal les buidès. Per sort, el quart tren, el meu, era un fantàstic 1000!Mortadel·lo wrote:ahir cap a les 20:30 la L5 direcció Horta anava amb unes fantàstiques freqüències de 10 minuts (direcció Cornellà anava amb normalitat)
Per cert, durant l'avaria, un 1000 es va quedar paradet a l'andana oposada (jo estava a l'andana Horta i el 1000 a l'andana Cornellà-Centre) per la qual cosa vaig aprofitar per fer fotos des de tots els angles.
Haig d'afegir que la gent sembla idiota: en aquest 1000 parat a l'andana oposada, on no hi cabia ningú més, hi havia gent que encara volia entrar per la força. Feia por veure la gent estampada contra els vidres des de les escales.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Diagonal!
Escolta, xato, de idiota, res. El qui te pressa intenta entrar com sigui. I creu-me, que, a vegades he aconseguit entrar en condicions que semblaven impossibles (aixo que em sobre alguns quilets), despres que la porta m'atrapes el cul 2 vegades i es tornés a obrir, i despres de quedar esgotat practicant sumo 15 o 20 segons contra tota la massa humana.JaMiRo! wrote:Haig d'afegir que la gent sembla idiota: en aquest 1000 parat a l'andana oposada, on no hi cabia ningú més, hi havia gent que encara volia entrar per la força. Feia por veure la gent estampada contra els vidres des de les escales.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Diagonal!
així vam estar a la mateixa andana, però jo vaig agafar el tren següent al teu!JaMiRo! wrote:Potser és perquè cap a les 19:30-20:00 hores un tren va patir una avaria a Entença (segons la megafonia de TMB) i durant un quart d'hora el servei va estar interromput. A mi em va agafar per sorpresa a Diagonal, imagineu-vos el panorama: molta gent entrant a l'estació, ningú sortint...Balanç de massa positiu ...Allò s'anava omplint i omplint i omplint...Quan el servei es va restablir, vaig deixar passar com tres trens perquè Diagonal les buidès. Per sort, el quart tren, el meu, era un fantàstic 1000!Mortadel·lo wrote:ahir cap a les 20:30 la L5 direcció Horta anava amb unes fantàstiques freqüències de 10 minuts (direcció Cornellà anava amb normalitat)
Per cert, durant l'avaria, un 1000 es va quedar paradet a l'andana oposada (jo estava a l'andana Horta i el 1000 a l'andana Cornellà-Centre) per la qual cosa vaig aprofitar per fer fotos des de tots els angles.
Haig d'afegir que la gent sembla idiota: en aquest 1000 parat a l'andana oposada, on no hi cabia ningú més, hi havia gent que encara volia entrar per la força. Feia por veure la gent estampada contra els vidres des de les escales.
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Diagonal!
Vaja, interessant... O sigui que en segons quins casos "El fin justifica los medios"? O és que en la fòrmula Eco+MobiSos+Trans no cap una mica d'Edu?Ecomobisostrans wrote:Escolta, xato, de idiota, res. El qui te pressa intenta entrar com sigui.JaMiRo! wrote:Haig d'afegir que la gent sembla idiota: en aquest 1000 parat a l'andana oposada, on no hi cabia ningú més, hi havia gent que encara volia entrar per la força.(...)
Ahir mateix vaig ser protagonista (involuntari) d'una situació d'aquestes. Una dona (amb la T4 a la mà, és a dir, potser ja massa crescuda perquè se li pogués fer entendre la seva manca d'educació) va entrar amb la tècnica "a la carga, mis valientes" al replet 4000 on jo em trobava, aprofitant que trigava més de l'habitual en tancar portes. Jo, sortosament, vaig quedar lliure per pocs centímetres de la seva embestida, però el noi que estava al meu costat no. La (generosa) massa de la dona va impactar directament contra ell, amb no poca força (venia corrents). I, no contenta amb això, encara té la barra de dir-li al noi: "¡La mochila se tiene que llevar delante para dejar entrar!"
La dona devia desconèixer les lleis elementals de la física, ja que l'espai que podia deixar lliure la motxilla pel fet de canviar de posició (?) no era precisament equivalent al que ella pretenia ocupar... que era inexistent.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Ahir sobre les 20:15 el comboi encapaçalat per l'M1073 es va quedar aturat a Sagrada Família ( direcció horta ) perque tenia la senyal amb vermell. A la cabina havia un mecànic de TMB tocan el Manipulador Tracció - Frè i informant al PM.
Així, segons el que expliqueu i per la coincidència d'hores, el tren avariat a Berdaguer era el que estaba a Sagrada Família, com he explicat abans i que justament era el que vaig utilitzar per anar des d'Hospital Clínic fins SF i fer tranbord a la L2
Si que hi havia frikys per allà a aquella hora...
Així, segons el que expliqueu i per la coincidència d'hores, el tren avariat a Berdaguer era el que estaba a Sagrada Família, com he explicat abans i que justament era el que vaig utilitzar per anar des d'Hospital Clínic fins SF i fer tranbord a la L2
Si que hi havia frikys per allà a aquella hora...
Last edited by Jordilar on Friday 15/09/2006 13:14, edited 1 time in total.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Evidentment jo no proposso entrar fent mal a la resta de passatgers com un toro envestint el torero, però això no vol dir no intentar entrar si el tren està ple. En el meu cas, quan entro en un tren molt ple faig una gran pressió sobre les persones per que vagin emplenant els buits que (suposem que involuntariament) deixen entre elles, però en cap moment agafo embranzida, ja que llavors no es una empenta sino un cop, i això si que fa mal, aixi com tampoc se m'ocurriria pressionar una persona contra una superfície dura, ja que entenc perfectament que les persones, a diferència de les rates, no podem reduir gaire el nostre volum sense lesionar-nos. Ara que, hi ha casos que mes d'una persona es mereixeria algun copet o alguna trepitjada per la seva falta de sibisma (bonica paraula, escrita aixi sembla que encara pren mes força ) com per exemple l'altre dia vaig agafar la L3 direccio zona universitaria i quan vaig voler baixar a pl.centre (cap a les 8:40 dia laborable) tenia 4 persones que em taponaven la porta, i els vaig dir "paso, por favor, que bajo" la questio es que van fer veure que s'apartaven, canviant de posició, i l'únic que feien era taponar encara mes la sortida. Al final va començar a tocar el clàxon i abans que quedarme fora vaig fer una gran pressio sobre aquestes persones amb tot el meu cos, vaig fer fora del tren a 2 d'elles i vaig poder baixar, i aquestes 2 persones per pèls van poder tornar a pujar. Doncs be, si haguessin baixat de primer moment, jo hagués pogut sortir tranquilament sense pressionar i sense el risc de quedar-me dins i aquestes persones haguessin tornat a pujar sense mes problemes, i sense el risc de quedarse fora.
Per cert, Fran Ikarus, si que incorporo la "Edu", si, pero no al meu nom, que sino encara el faria mes llarg i em sembla que ja ho es prou (El 50% dels cops me l'escriuen malament )
Per cert, Fran Ikarus, si que incorporo la "Edu", si, pero no al meu nom, que sino encara el faria mes llarg i em sembla que ja ho es prou (El 50% dels cops me l'escriuen malament )
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Ei, COM ve l'OBI (S.O.S.!) allà aTRANS!Ecomobisostrans wrote: Per cert, Fran Ikarus, si que incorporo la "Edu", si, pero no al meu nom, que sino encara el faria mes llarg i em sembla que ja ho es prou (El 50% dels cops me l'escriuen malament )
Recordo que quan agafava la L1 a Santa Eulàlia en hora punta per fer enllaç a plaça Espanya, sovint hi pujava encabint-me a un raconet vora la porta. Com que es veia molt plena, gairebé mai me l'obrien a Mercat Nou. A Sants baixava i em quedava al costat de la porta (però fora del pas), deixava sortir i entrar i tornava a pujar pegat a la porta. A Hostafrancs tampoc acostumava a pujar ni baixar ningú, i a Espanya baixava el primer, i abans que es tanquessin les portes ja era a la L3. No recordo haver comprimit gaire ningú tret de mi mateix. També és cert que es tractava d'hora punta anant a estudiar o a la feina, i que per tornar (i més encara si queda clar que hi ha hagut una avaria i per això hi ha més gent del normal) prefereixo deixar passar un parell de trens, sempre que no sigui amb calor canicular.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Ueee!
Hola!
Salut!
Xato? Don't call me that again, old boy...Ecomobisostrans wrote:Escolta, xato, de idiota, res. El qui te pressa intenta entrar com sigui. I creu-me, que, a vegades he aconseguit entrar en condicions que semblaven impossibles (aixo que em sobre alguns quilets), despres que la porta m'atrapes el cul 2 vegades i es tornés a obrir, i despres de quedar esgotat practicant sumo 15 o 20 segons contra tota la massa humana.
Ueeeee, i no em vas veure? Jo vaig ser una estoneta a les escales costat Cornellà-Centre i una estoneta a les escales costat Horta, fent-li un book al 1000 que hi havia allà parat... )))3Mortadel·lo wrote:així vam estar a la mateixa andana, però jo vaig agafar el tren següent al teu!
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2