Rivalitat TMB-FGC
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rivalitat TMB-FGC
Enceto fil amb aquest "fenomen" que sembla voler ignorar la integració tarifària que estem gaudint des de fa cinc anys i escaig, malgrat les reticències inicials de Renfe i algunes companyies d'autobusos. Com pot ser que TMB ignori FGC, per exemple en els anuncis de la megafonia (curiosament, només a la L5, però no a la L3, la L1 ara no tinc present) on no anomenen les línies urbanes d'FGC amb la denominació que tenen? Fins fa 3 anys pensava que era per qüestions de "propietat" política, però ara que manen els mateixos als dos costats de la Pl. St. Jaume, sembla que aquest argument ja no és vàlid.
Bé, qui posa una mica de llum a tot a aquest afer embolicat?
Bé, qui posa una mica de llum a tot a aquest afer embolicat?
A part d'això...
Hola!
Teniu en compte que "històricament" TMB sempre ha estat en mans socialistes, mentre que FGC fins fa poc era dels convergents. Bé, això és una teoria pròpia, no em feu cas.
La política és el que té, que sempre ho contamina tot.
Salut!
Teniu en compte que "històricament" TMB sempre ha estat en mans socialistes, mentre que FGC fins fa poc era dels convergents. Bé, això és una teoria pròpia, no em feu cas.
La política és el que té, que sempre ho contamina tot.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jordi, ho sento molt, però acabo de llegir el teu comentari i he explotat a riure...no perquè no el trobi bé, que sí, sino per la manera de dir-ho...és que m'ha encantat...Jordilar wrote:Com podeu veure, la política només condueix a l'autodestrucció.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
donç, senyors, no estem parlant de campanyes publicitaries, estem parlant de una megafonía! No m'imagino a un dient "escolta, no posis les linies de FGC perque son la competencia", senyors, el que jo crec es que van dir que FGC tenía masses serveis, i no calia posarlos tots.
Dibto que la política influeixi en això.
Dibto que la política influeixi en això.
Encara ets massa jove per saber fins a quin punt pot la política influir en la vida quotidiana...fins i tot en el que menges, o on ho compres, pot influir...Ferrovi wrote:donç, senyors, no estem parlant de campanyes publicitaries, estem parlant de una megafonía! No m'imagino a un dient "escolta, no posis les linies de FGC perque son la competencia", senyors, el que jo crec es que van dir que FGC tenía masses serveis, i no calia posarlos tots.
Dibto que la política influeixi en això.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Noi, sé on arriba la política, pero no li dono sentit a que fasin algo tan pero tan insignificant com això.
Sé que la politica pot arribar a portar panyals per poder guanyar unes eleccions, pero ells es preocupen de detalls més grans, ells no poden dir "quita la megafonía de esta empresa, que anuncia a la otra, la qual tiene de dueño la competencia..."
Sé que la politica pot arribar a portar panyals per poder guanyar unes eleccions, pero ells es preocupen de detalls més grans, ells no poden dir "quita la megafonía de esta empresa, que anuncia a la otra, la qual tiene de dueño la competencia..."
Doncs jo crec que això i molt més...moltes coses que ens poden semblar minúcies, exageracions...però per tal de raspar un sol vot a la competència, el que sigui...i si s'ha d'evitar dir que hi ha correspondència, es fa...pensa amb les cadenes de TV (off-topic al canto)...o amb la radio...quan a una li donen un premi, rarament ho diuen les altres, perquè són la competència, real i politica...doncs amb això el mateix.Ferrovi wrote:Noi, sé on arriba la política, pero no li dono sentit a que fasin algo tan pero tan insignificant com això.
Sé que la politica pot arribar a portar panyals per poder guanyar unes eleccions, pero ells es preocupen de detalls més grans, ells no poden dir "quita la megafonía de esta empresa, que anuncia a la otra, la qual tiene de dueño la competencia..."
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si fos així, com s'explica que en arribar a Diagonal (sèrie 5000), a la L3 se senti "enllaç amb línia cinc, línia sis, línia set i altres línies efagecé" (que també té nassos perquè ningú els coneix com a tal i als 3000 bé saben dir "Ferrocarrils de la Generalitat"), mentre la L5 diu quelcom com "enllaç amb línia tres i efagecé" (o una cosa per l'estil, ja que no utilitzo tant la L5 i encara menys la L5 amb sèrie 5000)Ferrovi wrote:donç, senyors, no estem parlant de campanyes publicitaries, estem parlant de una megafonía! No m'imagino a un dient "escolta, no posis les linies de FGC perque son la competencia", senyors, el que jo crec es que van dir que FGC tenía masses serveis, i no calia posarlos tots.
Dibto que la política influeixi en això.
1 Se li anomena efagece, perque s'anomena FGC, i es una abraviaturaGuigui wrote: Si fos així, com s'explica que en arribar a Diagonal (sèrie 5000), a la L3 se senti "enllaç amb línia cinc, línia sis, línia set i altres línies efagecé"
2 Perque diuen L6 i L7 donç?
3 immaginat " diruriruri proxima estació, Diagonal, enllaç amb linia cinc, linia sis, linia set, esa un, esa dos, esa cinc i esa cinquantacinc de ferrocarrrils de la generalitat de catalunya"
no odiaríes passar per aqui?
Last edited by Ferrovi on Tuesday 05/09/2006 1:35, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ja ho sé que es diu FGC, però fins a sentir-ho en aquella megafonia, no ho havia sentit dir mai dels mais.Ferrovi wrote:1 Se li anomena efagece, perque s'anomena FGC, i es una abraviatura
Perquè són un metro amb servei de metro. TMB no té l'exclusiva de la xarxa de metro de Barcelona, ni per llei, ni per res més.Ferrovi wrote:2 Perque diuen L6 i L7 donç?
Tres coses al respecte:Ferrovi wrote:3 immaginat " diruriruri proxima estació, Diagonal, enllaç amb linia cinc, linia sis, linia set, esa un, esa dos, esa cinc i esa cinquantacinc de ferrocarrrils de la generalitat de catalunya"
no odiaríes passar per aqui?
1. Una cosa és l'anunci de les línies de metro i l'altra de rodalies, el qual em porta a
2. Per exemple, a Viena anuncien per la megafonia del metro l'enllaç amb absolutament tots els mitjans de transport públic (autobusos, tramvies, metros, trens de rodalies, ferrocarrils locals, línies de regionals i de llarga distància). És qüestió d'hàbit.
3. És cert que la nomenclatura d'FGC amb les S és una mica anòmala. Suposo que S vol dir suburbà o una cosa per l'estil, però vejam, no n'hi ha prou amb tenir metro i rodalies? A més, fora de les actuals S1 i S2, la resta d'Ss transcorren per línies servides per Ls i Rs, així que podrien economitzar una mica la nomenclatura i no desconcertar tant el personal. Això també ve a cas del que es va parlar fa una temporadeta en aquest fòrum del perquè del nom R10 quan oficialment no hi havia R8 ni R9, que algú havia deduït que potser podria produir-se un canvi de nomenclatura més o menys imminent.
La solució és treure tota la megafonia, i així evitarem els reventaments de tímpans tan habituals en algunes unitats 4000 amb el volum massa fort els festius al matí, quan no hi ha prou gent com per esmorteir el cañonazo i a més un va mig adormit...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Si treus tota la megafonia en sé més d'un d'aquest fòrum que li agafaria una depressió A més, que la megafonia té la seva utilitat si s'usa en la seva just mesura.Platanito wrote:La solució és treure tota la megafonia, i així evitarem els reventaments de tímpans tan habituals en algunes unitats 4000 amb el volum massa fort els festius al matí, quan no hi ha prou gent com per esmorteir el cañonazo i a més un va mig adormit...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Certament: la seva utilitat (paradoxalment inutilitzada) és reproduir els missatges d'alteració del servei que se senten a les andanes però no a l'interior dels trens, tot i estar aturats a les estacions i amb les portes obertes! Aquesta és la justa mesura.Trenscat wrote:Si treus tota la megafonia en sé més d'un d'aquest fòrum que li agafaria una depressió A més, que la megafonia té la seva utilitat si s'usa en la seva just mesura.Platanito wrote:La solució és treure tota la megafonia, i així evitarem els reventaments de tímpans tan habituals en algunes unitats 4000 amb el volum massa fort els festius al matí, quan no hi ha prou gent com per esmorteir el cañonazo i a més un va mig adormit...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Mareeee...
Pues no te queda a ti na por viví chavá...Ferrovi wrote:donç, senyors, no estem parlant de campanyes publicitaries, estem parlant de una megafonía! No m'imagino a un dient "escolta, no posis les linies de FGC perque son la competencia", senyors, el que jo crec es que van dir que FGC tenía masses serveis, i no calia posarlos tots.
Dibto que la política influeixi en això.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
A TMB caldria una bona neteja de personal, i no ho dic en el sentit d'eliminar personal, ja que de fet, en necessitem més. Però mon pare treballa a TMB i m'explica cada història de la feina que Déu n'hi dó.
Amb un personal com el de TMB no m'estranya que tractin a la competència d'aquesta manera.
Dit això, puntualitzar que em faria molta gràcia que a TMB realment consideressin a FGC com la seva competència, quan FGC és més una empresa de rodalies que no pas de metro i, posats a comparar el metro de FGC i el de FMB és aquest últim el que té més km de vies, més estacions i més passatgers. Potser, a TMB, veuen com a competència a FGC per ser una empresa modèlica quan TMB deixa molt que desitjar... Tot i que no nego que la política té a veure en aquest assumpte, però no totalment.
Vaja, divagacions meves.
Tornant una mica al tema del fil, el que necessita el transport públic en general a la nostra RMB és una entitat administradora que no estigui segrestada pels partits polítics de torn. I pels sindicats, que Déu n'hi dó també com arriben a liar-la.
Amb un personal com el de TMB no m'estranya que tractin a la competència d'aquesta manera.
Dit això, puntualitzar que em faria molta gràcia que a TMB realment consideressin a FGC com la seva competència, quan FGC és més una empresa de rodalies que no pas de metro i, posats a comparar el metro de FGC i el de FMB és aquest últim el que té més km de vies, més estacions i més passatgers. Potser, a TMB, veuen com a competència a FGC per ser una empresa modèlica quan TMB deixa molt que desitjar... Tot i que no nego que la política té a veure en aquest assumpte, però no totalment.
Vaja, divagacions meves.
Tornant una mica al tema del fil, el que necessita el transport públic en general a la nostra RMB és una entitat administradora que no estigui segrestada pels partits polítics de torn. I pels sindicats, que Déu n'hi dó també com arriben a liar-la.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Les històries que Déu n´hi do, es poden explicar?Izo wrote:A TMB caldria una bona neteja de personal, i no ho dic en el sentit d'eliminar personal, ja que de fet, en necessitem més. Però mon pare treballa a TMB i m'explica cada història de la feina que Déu n'hi dó.
Amb un personal com el de TMB no m'estranya que tractin a la competència d'aquesta manera.
Dit això, puntualitzar que em faria molta gràcia que a TMB realment consideressin a FGC com la seva competència, quan FGC és més una empresa de rodalies que no pas de metro i, posats a comparar el metro de FGC i el de FMB és aquest últim el que té més km de vies, més estacions i més passatgers. Potser, a TMB, veuen com a competència a FGC per ser una empresa modèlica quan TMB deixa molt que desitjar... Tot i que no nego que la política té a veure en aquest assumpte, però no totalment.
Vaja, divagacions meves.
Tornant una mica al tema del fil, el que necessita el transport públic en general a la nostra RMB és una entitat administradora que no estigui segrestada pels partits polítics de torn. I pels sindicats, que Déu n'hi dó també com arriben a liar-la.