Nova línia de rodalies R10 (EDF-Aeroport)
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
El primer tren de tots de la R10, dissabte a les 5 del matí, el vam agafar uns 10 passatgers. Les arribades a EDF dels R10 acostumen a deixar entre 20 i 40 passatgers i ídem per pujar. Durant tot el dia es pot observar la presència contínua de passatgers esperant al banc de pedra de la via 9. El vestíbul de l'estació ara mai està buit. La veritat es nota un ambient de recuperació de l'estació molt agradable. Qui deia que l'EDF havia d'acabar sent una biblioteca? Quan arribi l'AVE molt problament es converteixi en la terminal perfecta pels trens d'ample ibèric, li auguro molt futur.
No obstant, caldria que milloressin algunes coses com:
- Espantar els coloms de la marquesina que la cosa comença a semblar-se perillosament a Martorell-Adif.
- Recuperar les vies 1 i 2. Posant andana per la via 1 i recuperant una mica de terreny al carrer. Això ho dic perque entre els Alvia i ara els Rodalies es molt fàcil veure la majoria de les 13 vies amb andana plenes i crec que caldrà ampliar-les. Les vies 1, 2 i 15 no són molt aconsellables per a realitzar sortides però si arribades.
- Que possin un segon escanner, això sí que no posin barreres tarifàries! Prefereixo passar les coses per l'escanner que no poder passejar per l'estació.
PD. Per cert, ahir una taquillera em va dir que per anar a Bellvitge tenia que fer transbordament a Sants. Tot això després de buscar el codi de l'estació i fer una cara com si no sabia de quin lloc li parlava. I encara que esperava un bitllet de paper groc m'en va donar un de magnètic (tipus Rodalies-Renfe Operadora) amb tinta tèrmica (era a la taquilla 6). El proper cop ho intentaré a la taquilla 2 si és que no la dediquen exclusivament a venda anticipada, com va passar ahir .
No obstant, caldria que milloressin algunes coses com:
- Espantar els coloms de la marquesina que la cosa comença a semblar-se perillosament a Martorell-Adif.
- Recuperar les vies 1 i 2. Posant andana per la via 1 i recuperant una mica de terreny al carrer. Això ho dic perque entre els Alvia i ara els Rodalies es molt fàcil veure la majoria de les 13 vies amb andana plenes i crec que caldrà ampliar-les. Les vies 1, 2 i 15 no són molt aconsellables per a realitzar sortides però si arribades.
- Que possin un segon escanner, això sí que no posin barreres tarifàries! Prefereixo passar les coses per l'escanner que no poder passejar per l'estació.
PD. Per cert, ahir una taquillera em va dir que per anar a Bellvitge tenia que fer transbordament a Sants. Tot això després de buscar el codi de l'estació i fer una cara com si no sabia de quin lloc li parlava. I encara que esperava un bitllet de paper groc m'en va donar un de magnètic (tipus Rodalies-Renfe Operadora) amb tinta tèrmica (era a la taquilla 6). El proper cop ho intentaré a la taquilla 2 si és que no la dediquen exclusivament a venda anticipada, com va passar ahir .
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Cosillas
Hola,
Se hace patente, pues, que...
- Se necesitan mayores frecuencias de paso para la línea 10 al aeropuerto ya que los 30 minutos son del todo insuficientes.
- En cuantito que haya cualquier incidencia se colapsa no solamente la línea en cuestión, sino el resto de la red incluyendo la C2 y por supuesto la terminal del aeropuerto.
- Se necesita la llegada del metro desde BCN, desde el área del delta del Llobregat...
Saludos,
Sergio
Se hace patente, pues, que...
- Se necesitan mayores frecuencias de paso para la línea 10 al aeropuerto ya que los 30 minutos son del todo insuficientes.
- En cuantito que haya cualquier incidencia se colapsa no solamente la línea en cuestión, sino el resto de la red incluyendo la C2 y por supuesto la terminal del aeropuerto.
- Se necesita la llegada del metro desde BCN, desde el área del delta del Llobregat...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- tophat
- N3
- Posts: 26
- Joined: Monday 17/07/2006 7:49
- Location: República Independent de la Barceloneta
Doncs si, Watermark, la veritat és que tot deixa un sabor agredolç. És un plaer veure que l'EDF recupera la vida a poc a poc, però el servei que es presta deixa tant i tant que desitjar...
Esperem que, com a mínim, doblin les freqüències, perquè és més que previsible que s'acabin quedant curts per absorbir el gegantí volum de viatgers del Born, part del Casc Antic, Barceloneta... si tant aviat (només fa quatre dies que està en funcionament) ja es comença a veure força gent, imagina't quan tothom s'assabenti!!
Esperem que, com a mínim, doblin les freqüències, perquè és més que previsible que s'acabin quedant curts per absorbir el gegantí volum de viatgers del Born, part del Casc Antic, Barceloneta... si tant aviat (només fa quatre dies que està en funcionament) ja es comença a veure força gent, imagina't quan tothom s'assabenti!!
Certament, que obrin d'una vegada una altra porta, com a mínim!!! Si amb regionals, ja es formaven unes cues d'espant, imagineu-vos ara, que hi ha tren a l'aeroport!!!Watermark wrote:
No obstant, caldria que milloressin algunes coses com:
- Espantar els coloms de la marquesina que la cosa comença a semblar-se perillosament a Martorell-Adif.
- Recuperar les vies 1 i 2. Posant andana per la via 1 i recuperant una mica de terreny al carrer. Això ho dic perque entre els Alvia i ara els Rodalies es molt fàcil veure la majoria de les 13 vies amb andana plenes i crec que caldrà ampliar-les. Les vies 1, 2 i 15 no són molt aconsellables per a realitzar sortides però si arribades.
- Que possin un segon escanner, això sí que no posin barreres tarifàries! Prefereixo passar les coses per l'escanner que no poder passejar per l'estació.
Així de preparats estan... Ni sabien que la línia 10 passa per Bellvitge...Watermark wrote: PD. Per cert, ahir una taquillera em va dir que per anar a Bellvitge tenia que fer transbordament a Sants. Tot això després de buscar el codi de l'estació i fer una cara com si no sabia de quin lloc li parlava. I encara que esperava un bitllet de paper groc m'en va donar un de magnètic (tipus Rodalies-Renfe Operadora) amb tinta tèrmica (era a la taquilla 6). El proper cop ho intentaré a la taquilla 2 si és que no la dediquen exclusivament a venda anticipada, com va passar ahir .
La màquina d'autovenda boja!!!!
Acabo de llegir a la web de LAPTP un reportatge sobre l'inauguració de la C10 que diu que en la màquina d'autovenda de bitllets de Rodalies, es poden comprar bitllets per a Sant Idelfons de Cornellà i per Monsolís!!!!!!! Regreso al futuro 4?
Re: La màquina d'autovenda boja!!!!
Doncs ara que dius això... què passarà amb les autovendes antigues que tots aquests anys encara tenien programada Estació de França? Abans de la inauguració de la C10, sel·leccionar aquesta estació era provocar una mena de "reset" ràpid a la màquina, ja que tornava de cop i volta a la pantalla inicial (si s'introdueix un codi incorrecte avisa).metring wrote:Acabo de llegir a la web de LAPTP un reportatge sobre l'inauguració de la C10 que diu que en la màquina d'autovenda de bitllets de Rodalies, es poden comprar bitllets per a Sant Idelfons de Cornellà i per Monsolís!!!!!!! Regreso al futuro 4?
Re: La màquina d'autovenda boja!!!!
Les poquíssimes que queden, doncs a Castellbisbal, Parets i Granollers Canovelles les màquines autovenda de les velles ja han estat substituides per unes de les noves.entfe001 wrote:Doncs ara que dius això... què passarà amb les autovendes antigues que tots aquests anys encara tenien programada Estació de França? Abans de la inauguració de la C10, sel·leccionar aquesta estació era provocar una mena de "reset" ràpid a la màquina, ja que tornava de cop i volta a la pantalla inicial (si s'introdueix un codi incorrecte avisa).metring wrote:Acabo de llegir a la web de LAPTP un reportatge sobre l'inauguració de la C10 que diu que en la màquina d'autovenda de bitllets de Rodalies, es poden comprar bitllets per a Sant Idelfons de Cornellà i per Monsolís!!!!!!! Regreso al futuro 4?
Això de Monsolís i Sant Illdefons de Cornellà els hi passa a TOTES les autovendes noves. A Sabadell (Centre i Nord), per exemple, també ho pots trobar.metring wrote:Però el més estrany de tot és que es tracta de la màquina que es van emportar de Sants, no és una antigualla com les de Castellbisbal i cia!
Doncs jo al.lucino cogombrets A veure, quants anys fa que Monsolís va passar a dir-se Mongat Nord, i quantes dècades que San Idelfons està fora de servei? Aquestes màquines no són posteriors a tot això??? I de Torrebonica i Castellarnau no diu res? Encara ho entendria, perquè fa menys temps que les van deixar fora de servei. No, si encara sortirà l'estació del Poble Nou i la fantasma de Marina!!!!!!!
Re: La màquina d'autovenda boja!!!!
No saps el disgust que m'acabes de donarUT596001 wrote:Les poquíssimes que queden, doncs a Castellbisbal, Parets i Granollers Canovelles les màquines autovenda de les velles ja han estat substituides per unes de les noves.
Com a mínim deixaran de cobrar el trajecte Castellbisbal - Cerdanyola Universitat a tres zones i hi incorporaran Sant Cugat i Rubí.
I els dies que vaig estar a Argentona no vaig tenir ocasió de passar-me pel baixador de Cabrera!
Renfe recupera la C10, l'enllaç amb el Prat
PAULA MERCADÉ. Barcelona
L'aeroport del Prat ha estat més de mig any sense una connexió ferroviària directe amb Barcelona. El servei es va interrompre el mes de desembre passat com a conseqüència de les obres del tren de gran velocitat (TGV) a Sants, que no permetien el funcionament d'aquesta línia.
El servei es va reprendre el 22 de juliol. Els qui carregaven les maletes per començar les vacances estaven contents de poder arribar a l'aeroport amb tren sense haver de fer cap transbordament. Les crítiques dels treballadors de l'aeroport van acompanyar la inauguració d'aquesta nova connexió. Qui va al Prat per feina voldria tenir un tren que tingués més freqüència de pas, cada 15 o 20 minuts. També demanen que l'últim tren que surt de l'aeroport ho faci, com a molt tard, a les 12 de la nit.
El nivell de satisfacció que mostraven els usuaris el primer dia va canviar radicalment només tres dies després de la posada en marxa d'aquest servei. El dilluns 24 de juliol el nou enllaç de Renfe va enregistrar retards de fins a una hora. Una vegada més, els viatgers van tornar a criticar la manca de puntualitat de la companyia.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2016643
PAULA MERCADÉ. Barcelona
L'aeroport del Prat ha estat més de mig any sense una connexió ferroviària directe amb Barcelona. El servei es va interrompre el mes de desembre passat com a conseqüència de les obres del tren de gran velocitat (TGV) a Sants, que no permetien el funcionament d'aquesta línia.
El servei es va reprendre el 22 de juliol. Els qui carregaven les maletes per començar les vacances estaven contents de poder arribar a l'aeroport amb tren sense haver de fer cap transbordament. Les crítiques dels treballadors de l'aeroport van acompanyar la inauguració d'aquesta nova connexió. Qui va al Prat per feina voldria tenir un tren que tingués més freqüència de pas, cada 15 o 20 minuts. També demanen que l'últim tren que surt de l'aeroport ho faci, com a molt tard, a les 12 de la nit.
El nivell de satisfacció que mostraven els usuaris el primer dia va canviar radicalment només tres dies després de la posada en marxa d'aquest servei. El dilluns 24 de juliol el nou enllaç de Renfe va enregistrar retards de fins a una hora. Una vegada més, els viatgers van tornar a criticar la manca de puntualitat de la companyia.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2016643
Les MAE antigues de Cabrera de Mar, a dia d'ahir encara funcionaven (però només les de l'entrada a l'andana direcció Barcelona, l'altra estava fora de servei) i, al menys la MAE de la dreta, funcionava amb bitllets format Renfe-Operadora dels nous .
Per cert, que a Montcada-Bifurcació han tret la MAE antiga que tenien i encara no sé si han posat una de les noves.
PD. No aniria malament tenir un fil de seguiment de MAEs.
Per cert, que a Montcada-Bifurcació han tret la MAE antiga que tenien i encara no sé si han posat una de les noves.
PD. No aniria malament tenir un fil de seguiment de MAEs.
Cacau de vies a Sants
Recupero aquest fil per explicar un problema que passa últimament amb freqüència a Sants amb la R 10:
Normalment, el tren amb direcció Aeroport passa per la via 5, i el de direcció EDF, per la 6. Fins aquí tot bé. Però molts cops, el de direcció EDF, i avisant tard per megafonia, quan molta gent ja és a la via 6, passa per la 7, amb la qual cosa la feinada és doble, ja que a l'accés a les vies 7 i 8 no hi han màquines cancel.ladores, i si has de tornar a dalt, s'ha de passar per les màquines de les vies 5 i 6 el títol de viatge per sortir, baixar a la via 7, i quan es surt a una altra estació, avisar a l'interventor, sino per la màquina no et deixa sortir. Uf, espero que s'hagi entés!
Us ha passat algún cop?
Normalment, el tren amb direcció Aeroport passa per la via 5, i el de direcció EDF, per la 6. Fins aquí tot bé. Però molts cops, el de direcció EDF, i avisant tard per megafonia, quan molta gent ja és a la via 6, passa per la 7, amb la qual cosa la feinada és doble, ja que a l'accés a les vies 7 i 8 no hi han màquines cancel.ladores, i si has de tornar a dalt, s'ha de passar per les màquines de les vies 5 i 6 el títol de viatge per sortir, baixar a la via 7, i quan es surt a una altra estació, avisar a l'interventor, sino per la màquina no et deixa sortir. Uf, espero que s'hagi entés!
Us ha passat algún cop?
Re: Cacau de vies a Sants
No només els trens de la R10,alguns de la R2 que fan St.Vicenç-St Andreu Comtal passa per la Via 7,i aixó crec que ja és un costum,també alguns CEX qu tenen com a final l'EDF.Jo una vegada vaig passar amb un R2 a St.Andreu Comtal per la via 10,quan encara hi estava.metring wrote:Recupero aquest fil per explicar un problema que passa últimament amb freqüència a Sants amb la R 10:
Normalment, el tren amb direcció Aeroport passa per la via 5, i el de direcció EDF, per la 6. Fins aquí tot bé. Però molts cops, el de direcció EDF, i avisant tard per megafonia, quan molta gent ja és a la via 6, passa per la 7, amb la qual cosa la feinada és doble, ja que a l'accés a les vies 7 i 8 no hi han màquines cancel.ladores, i si has de tornar a dalt, s'ha de passar per les màquines de les vies 5 i 6 el títol de viatge per sortir, baixar a la via 7, i quan es surt a una altra estació, avisar a l'interventor, sino per la màquina no et deixa sortir. Uf, espero que s'hagi entés!
Us ha passat algún cop?
Re: Cacau de vies a Sants
Sí, cada dos per tres els canvien a última hora de via de la 6 cap a la 7 o 8... jo des de que un cop estant a la via 6 em vaig quedar amb un pam de nas veient com perdia el rodalies cap a EDF que el van fer passar per la 8, ara sempre m'espero al vestíbul fins a assegurar-me que no hi ha canvis d'ultima hora.metring wrote:Recupero aquest fil per explicar un problema que passa últimament amb freqüència a Sants amb la R 10:
Normalment, el tren amb direcció Aeroport passa per la via 5, i el de direcció EDF, per la 6. Fins aquí tot bé. Però molts cops, el de direcció EDF, i avisant tard per megafonia, quan molta gent ja és a la via 6, passa per la 7, amb la qual cosa la feinada és doble, ja que a l'accés a les vies 7 i 8 no hi han màquines cancel.ladores, i si has de tornar a dalt, s'ha de passar per les màquines de les vies 5 i 6 el títol de viatge per sortir, baixar a la via 7, i quan es surt a una altra estació, avisar a l'interventor, sino per la màquina no et deixa sortir. Uf, espero que s'hagi entés!
Us ha passat algún cop?