Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

437.001 wrote:
Línia clausurada: Mollerussa-Balaguer i Térmens-Menàrguens.
Això eren ramals industrials o línies própiament dites per servei viatjers/mercaderies?,

Una mica d'historia sisplau...

:?:
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ep!

Post by JaMiRo! »

Hola!

Estoooo, d'això, els metros també són ferrocarrils... :atac

Per tant, no us oblideu d'exemples com Gaudí, Bordeta, Correos, Fernando...O els antics edificis del "Carrilet" (actual L8 i FGC Llobregat-Anoia)... 8)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Mr. Baricentro
N6
N6
Posts: 311
Joined: Monday 11/07/2005 16:20
Location: España
Contact:

Post by Mr. Baricentro »

Baricentro :P
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Com a estació tancada La Farga de Bebié, tot i que ara es un baixador, pero com a estació ja esta tancada, els trens de Puigcerdà no hi paren.
Despres tambe tenim, Correos, Bordeta, Fernando, Banco, Gaudí del metro de Barcelona, aquestes dos ultimes no es varen obrir mai al public.

Salut!
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Tambe tenim la linia de l'estany gento, i corresponent funicular, tots dos tan la linia del tren, com el funicular tancats fa anys, dels cuals la via encara i es en els trams a l'aire lliure, i la cabina del funicular encara està a l'estació superior, tambe tenim el funicular de Nuria, i el funicular de muntjuic, el segon tram, que antigament em ves del teleou aquell que ara estan reformant hi havia un altre funicular, amb les cabines molt semblants a les cabines del funicular de muntjuic avanç de la reforma o des desgracia que li varen fer, també tenim l'estació de la fira de Barcelona, que pertanyia a la Linia 1 del metro de Barcelona, aquesta estació no es por apreciar de ningun lloc, perque a l'estació de Pl. Espanya i sortia una via que anava fins aquesta estació actualment fantasma que era estació terminus, lunic que es pot veure es el tunel que va fins aquesta estació que esta a l'estació de Pl. Espanya, el podreu apreciar desde el pon que creu les vies, si mireu cap a l'estació veureu a l'esquerra fa la forma de com si i ages una via, i entre cap a dins el bar que hi ha, com si la via anes cap a F.G.C.

No se si me explicat be.

Salut!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Serie-1000-metro wrote: també tenim l'estació de la fira de Barcelona, que pertanyia a la Linia 1 del metro de Barcelona, aquesta estació no es por apreciar de ningun lloc, perque a l'estació de Pl. Espanya i sortia una via que anava fins aquesta estació actualment fantasma que era estació terminus, lunic que es pot veure es el tunel que va fins aquesta estació que esta a l'estació de Pl. Espanya, el podreu apreciar desde el pon que creu les vies, si mireu cap a l'estació veureu a l'esquerra fa la forma de com si i ages una via, i entre cap a dins el bar que hi ha, com si la via anes cap a F.G.C.

No se si me explicat be.

Salut!
Ve haber una estació la Fira??? En quan a la via a on es feien llançadores de Catalunya a Espanya, és cert que a fotos antigues es veu que era a on ara hi és l'andana direcció Fondo, i que ocupava el que ara és l'estació de FGC, però estació no em consta :?:
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Estació especial...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Bé, de fet no era una estació en sí mateixa, sinó unes vies d'apartador que feien d'estació terme. L'estació continuava éssent la de Plaça Espanya.

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
jcwarbler
N1
N1
Posts: 5
Joined: Monday 11/09/2006 11:42
Location: Terrassa (BCN)

Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by jcwarbler »

Hola a tots,

No hi havia un abaixador al Maresme, potser per la zona de Cabrils...? Què estava abandonat?

Gràcies i fins aviat,

Joan Carles
J.C. Fernández-Ordóñez
Terrassa (Barcelona)
jcwarbler@yahoo.es
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Hola Joan Carles, benvingut al Fòrum :D

El baixador que comentes és un que no va arribar mai a entrar en servei (i no sé si a acabar-se de construir fins i tot) entre Premià de Mar i Vilassar de Mar que s'havia de dir Premià-Nord. Avui dia crec que només hi ha una marquesina de formigó al què havia de ser l'andana de la via direcció Mataró.
User avatar
jcwarbler
N1
N1
Posts: 5
Joined: Monday 11/09/2006 11:42
Location: Terrassa (BCN)

Post by jcwarbler »

Hola,

He llegit sobre l'abaixador de Baricentro, és fàcil arribar-hi? Actualment vaig molt per la zona del riu Ripoll, just a sota del Baricentro, on hi ha l'entrada de la via de mercaderies... i voldria apropar-me per fer un cop d'ull.

Gràcies,

Joan Carles
J.C. Fernández-Ordóñez
Terrassa (Barcelona)
jcwarbler@yahoo.es
User avatar
jcwarbler
N1
N1
Posts: 5
Joined: Monday 11/09/2006 11:42
Location: Terrassa (BCN)

Post by jcwarbler »

Hola de nou,

Bé, volia dir "baixador" i no "abaixador", suposo que deu ser influència de "apeadero".

Això és el què diu el Diccionari de la Llengua Catalana al respecte:

*baixador [de baixar]

3 FERROC Lloc on els trens s'aturen per a prendre passatgers o deixar-ne en el qual manquen les instal·lacions i els serveis d'una veritable estació.

Fins aviat,

Joan Carles
J.C. Fernández-Ordóñez
Terrassa (Barcelona)
jcwarbler@yahoo.es
User avatar
jcwarbler
N1
N1
Posts: 5
Joined: Monday 11/09/2006 11:42
Location: Terrassa (BCN)

Post by jcwarbler »

I això és el què diu el Diccionari per "estació":

2 FERROC Indret on es deturen habitualment els trens per admetre, deixar, transbordar o reexpedir passatgers i mercaderies, amb edificis annexos, on hi ha les oficines i altres dependències. Estació de rodalia, de bifurcació o d'entroncament, de pas, de cap de línia o de terme. Estació de mercaderies, de classificació, abandonada, sense servei.

Joan Carles
J.C. Fernández-Ordóñez
Terrassa (Barcelona)
jcwarbler@yahoo.es
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by metring »

liniadelRipollés wrote:Estacions: Camino Mina Grott Apeadero (FV), Drecera (MG), Pantano (MG)

Tancada la línia del Ferrocarril Metropilitano en Miniatura de Vallvidrera (conegut com Mina-Grott)
Hi ha un llibre sobre aquesta línia editat per l'Ajuntament de Barcelona, dins la sèrie "memòria de Barcelona" i escrit pel bon company de la PTP Ricard Fernández Valentí "El mina Grott Història d'un petit tren de Vallvidrera"
La novetat que aporta aquest llibre respecte el fins ara conegut: bitllets del Mina Grott i documentació del ferrocarril trobada a l'Archivo General de la Administración d'Alcalá de Henares :o , a més d'un recorregut per l'interior.


http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... ervasi.pdf
Attachments
Sarria_SantGervasi-4.jpg
Sarria_SantGervasi-4.jpg (269.86 KiB) Viewed 5823 times
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by automotorserie 436 »

A esta lista yo añadiria la línea férrea perteneciente al Vilanova-Valls que cruzaba el port vell con sus ramales por los distintos muelles y enlazaba con la estación de francia hacia el Besòs.
No tengo constancia de circulación de viajeros, pero sí de mercancías.
Hay un hilo abierto sobre este tema en este subforo.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by Mortadel·lo »

com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by Platanito »

Mortadel·lo wrote:com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat
Olesa de Montserrat presta servei als veïns d'Olesa i Esparreguera, i abans del seu canvi de nom a "Olesa de M." també es prestava a confusions per part dels turistes.

Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.

:bleah
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by Mortadel·lo »

Platanito wrote:
Mortadel·lo wrote:com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat
Olesa de Montserrat presta servei als veïns d'Olesa i Esparreguera, i abans del seu canvi de nom a "Olesa de M." també es prestava a confusions per part dels turistes.

Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.

:bleah
a aquesta em referiea jo :x
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by JaMiRo! »

Platanito wrote:Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.
Estació de la que només queden restes de les andanes i que quedarà integrada dins del nucli urbà d'Olesa allà cap al 2324... :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by UT596001 »

JaMiRo! wrote:
Platanito wrote:Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.
Estació de la que només queden restes de les andanes i que quedarà integrada dins del nucli urbà d'Olesa allà cap al 2324... :)
L'edifici el van tirar a terra el 2004, si no mal recordo.
tren250

Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Post by tren250 »

L'estació que hi ha entre la pobla de lillet i guardiola del berguedà, la qual no recordo el nom. Llerona a Barcelona-Puuigcerdà, i una estació de la Catalunya Nord que mai va prestar serveis de passatgers: Prats de Molló, el funicular de queralt, que només va circular una vegada, platga de garbet, i n'aniré dient més.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”