FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Locked
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

sequera wrote:Ya estan colocando las vias (ancho iberico) en placa en el lado mar de la entrada a Sants...

Van trabajando a toda maquina en el muro para trasladar las vias a lado mar y comenzar a construir la rampa de acceso LAV.

Esto avanza.
sí, y están casi acabadas las ampliaciones de los pasos superiores de Riera Blanca y de Riera de Tena. El fin de semana pasado iban a toda pastilla con los forjados y echando hormigón a destajo.

Foto del de Riera Blanca:

Image
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

Hoy El Periodico publica un articulo sobre las numerosas obras que tenemos en l'Hospitalet.

Entre otras, dice que las obras del tunel de la LAV en la ciudad estarán finalizadas en 6 meses....

O sea, que los plazos parece que se cumplen y tendremos AVE en pruebas , en Barcelona, el 31 diciembre de 2007.


El Periodico, 11-9-06
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... 2&h=060911

L'Hospitalet seguirà a un pas del col.lapse per obres sis mesos més
• La ciutat suporta a la vegada projectes de millora urbanística i la construcció d'infraestructures

• L'AVE, la Gran Via, la línia 9 i l'ampliació de la Fira omplen la xarxa viària de desviaments i restriccions


Obres de l'AVE al seu pas per Santa Eulàlia, divendres passat. Foto: PERE BATLLE
XAVIER ADELL
L'HOSPITALET


Circular tant a peu com en vehicle per qualsevol barri de l'Hospitalet s'ha convertit en els últims mesos en una carrera d'obstacles, gairebé en un malson. La coincidència en el temps de l'execució d'obres de millora urbanística amb la construcció de faraòniques infraestructures --com l'AVE, la línia 9 del metro, la cobertura de la Gran Via i l'ampliació de la Fira-- té la ciutat de cap per avall. I el final del túnel encara és lluny: en tres mesos es notarà una lleu millora, i d'aquí a sis, tornarà la calma.
Quatre de les principals artèries viàries de l'Hospitalet --la Riera Blanca, la carretera de Santa Eulàlia, la Travessia Industrial i l'avinguda d'Amadeu Torner-- estan tallades, els eixos bàsics de barris com Collblanc-la Torrassa, Can Serra o el Gornal estan esquitxats de rases, els laterals de la Gran Via han desaparegut i un grapat de carrers secundaris s'han convertit en complexos itineraris alternatius i desviaments. La ciutat sembla un enorme laberint del qual ni els hopitalencs en saben sortir.

50 ANYS D'AVANÇ L'alcalde de l'Hospitalet, Celestino Corbacho (PSC), admet que la ciutat viu "un moment complicat" per la coincidència de tantíssims projectes urbanístics. Però, segons Corbacho, el calvari valdrà la pena. "Si es posen en una balança els perjudicis que ens estan ocasionant les obres i els beneficis que tindrem quan s'acabin no hi ha color. Només en transport públic tindrem de cop infraestructures que d'una altra manera haurien trigat 50 anys a construir-se", destaca el primer regidor.
Si els projectes compleixen el calendari, abans de final d'any els ve-
ïns ja notaran un cert alleujament. "En tres mesos les obres de caràcter municipal estaran acabades, a finals d'octubre s'obrirà la travessia industrial i al desembre, la carretera de Santa Eulàlia", avança l'alcalde.
La contrapartida és que la reobertura d'aquests vials donarà pas al tancament de l'avinguda del Carrilet durant dos mesos perquè se segueixi construint el túnel de la línia d'alta velocitat. "Però en sis mesos les molèsties de l'AVE seran només un record", vaticina Corbacho.
La sobrecàrrega de grues, bastides i formigoneres s'ha compensat amb un esforç de reordenació viària, que acompanyat de la presència permanent de dispositius de la Guàrdia Urbana als punts crítics, ha evitat el caos total. "Estem gratament sorpresos perquè el trànsit intern funciona bastant bé. Els canvis de circulació i els desviaments han donat un bon resultat", assegura José Antonio Molina (PSC), tinent d'alcalde d'Urbanisme i Obres de l'Hospitalet .

CARRIL PER A BOMBERS Tot i que en alguns punts la capital del Baix Llobregat sembli completament intransitable o insalvable per als vehicles, en cas d'emergència no hi hauria obstacles. "En les obres més grans i que tanquen completament el pas, com les de Riera Blanca o les de l'AVE, s'han abalisat carrils especials per als bombers", revela Molina.
Malgrat el desplegament realitzat, el regidor d'Urbanisme reconeix que "els ciutadans es ressenten de tanta pressió sobre les vivendes". I no només és un problema el fet que els resulta difícil sortir de casa, desplaçar-se o aparcar, sinó que també són víctimes d'una sobredosi de soroll i brutícia.
El càstig de la contaminació acústica és de mal solucionar, però el de l'excés de pols ja ha començat a ser resolt pel consistori. "S'ha incrementat la neteja viària a les zones més afectades", informa Molina. La factura de la neteja viària addicional es remetrà als responsables de l'execució de cada obra.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Una llumenera en geografia, parlant de L'Hospitalet wrote: Tot i que en alguns punts la capital del Baix Llobregat sembli completament intransitable o insalvable per als vehicles, en cas d'emergència no hi hauria obstacles.
Ai, si se n'assabenta el nostre entranyable Homo Santfeliuensis... :o :atac
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Juas juas... em recorda l'època en que pensava que la capital del Baix Llobregat era Martorell.... xD
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Curiosament, jo també m´ho pensava,que era Martorell...

Després em vaig decantar per creure que era Molins de Rei, i cap als 12/13 anys vaig descobrir que era Sant Feliu...em vaig sentir estafat.

:D
Last edited by 437.001 on Tuesday 12/09/2006 20:16, edited 1 time in total.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Doncs aquí n'hi ha un altre que es pensava que Martorell era la capital del Baix Llobregat, imagino que per proximitat amb Terrassa. De fet Martorell és "capital" de la subcomarca del Baix Llobregat Nord (o Pla de Montserrat) que inclou Martorell, Abrera, Olesa de Montserrat, Esparreguera, Collbató, Sant Esteve Sesrovires, Castellví de Rosanes i Sant Andreu de la Barca.

(deu n'hi do l'off-topic no? xD)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Reflexos dolents...

Post by JaMiRo! »

El Santfeliuenc no està en forma, està trigant força a reaccionar... :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Martorell no és la capital del Baix Llobregat???? Caram...sempre s'aprene noves coses el primer dia de classe...xD
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Post by Izo »

Ja és curiós que la capital d'una comarca no sigui la ciutat més gran o important de la mateixa. Deu ser l'únic cas que tenim al país juntament amb La Selva i el Baix Empordà.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

De fet, fins fa pocs anys, crèia que Cornellà era la capital del Llobregat...
Potser, es que la gent no reconeix una ciutat petita com a capital de comarca...

Disculpeu ls faltes de ortografia que tinc, es que el teclat no funciona bé
Last edited by Ferrovi on Tuesday 12/09/2006 21:21, edited 1 time in total.
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

Izo wrote:Ja és curiós que la capital d'una comarca no sigui la ciutat més gran o important de la mateixa. Deu ser l'únic cas que tenim al país juntament amb La Selva i el Baix Empordà.
De tota manera, no crec que Martorell sigui la ciutat més gran ni la més important de la comarca. Entre d'altres tenim, Sant Boi i Cornellà (que serien capitals més lògiques, que no pas Sant Feliu).
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

La ciutat més gran del Baix és Cornellà,i la 2ª és Sant Boi,encara que la capital hauria de ser el Prat,perqué allí acaba el riu amb el nom de la comarca,a més a més hi ha aeroport i molt aviat TGV.
Martorell és una ciutat molt ferroviaria,3 estacions FGC,estació RENFE,ramals mercaderies,estacions mercaderies,TGV,i només té uns 22.000 habitants,em sembla...
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Martorell és important per la seva localització geogràfica... un autèntic nus de camins.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Cornellà té 2 estacions de FGC, ramal de mercaderíes FGC al port, ramal del TGV, 3 estacions de TMB, una de Renfe, i 5 estacions de tranvia...
84.131 habitants, una desitat de població de 12.087,79 hab/km2, té de superficie 6,96 km2, una altitud sobre el nivell mitj del mar mediterrani a Alacant de 27 metres. Les coordenades son 41°21'50"N, 2°4'36"E :D :)
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Em sembla qué obiré un fil per saber quina és la ciutat més ferroviària de catalunya,Barcelona queda exclós,i l'Hospitalet m'ho romiaré.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

CAPITAL

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Perdónalos Oh! Bisbe! porque no saben lo que dicen.

SANT FELIU... ÉS VIU!

xD

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Donç... Horta... està :) :riure :)
Last edited by Ferrovi on Tuesday 12/09/2006 23:02, edited 1 time in total.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

fantito wrote:L'Hospitalet del Llobregat pertany a la comarca del Barcelonès junt amb Santa Coloma de Gramanet, Badalona, Sant Adrià i Barcelona.

Perdoneu el fora de tema, però és que feia mal als ulls.
pero qui ha dit que l'hospitalet sigui del llobregat maifrén?
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

Bueno...

Estoy disfrutando de la gran tormenta que acaba de pasar por encima de hospitalet...

Ya se que no estoy en el foro de Meteorologia, CATMETEO, pero el único paso operativo por las obras del AVE entre barrios en Hospitalet, la avenida Carrilet, ha quedado anegado por el agua de lluvia de la tormenta.

O sea que el barrio de Santa Eulalia no se puede comunicar con el resto del barrios de hospitalet, a no ser que se tome la gran via.

Carretera del mig: cortada por las obras del AVE
Prat de la riba: cortado por las obras del AVE
Av. Carrilet: cortado por inundación de los pasos inferiores.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: CAPITAL

Post by 437.001 »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Perdónalos Oh! Bisbe! porque no saben lo que dicen.

SANT FELIU... ÉS VIU!

xD

Saludos,
Sergio
Ah, mira! Uno de Sant Feliu de Buixalleu que se hace pasar por el Santfeliuenc de verdad!

Todo el mundo sabe que el auténtico Santfeliuenc murió hace meses mientras intentaba excavar un túnel bajo la Diagonal.

Pobrecillo... :'(

P.S: ¿Dónde demonios te habías metido?
Locked

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”