reobertura Perpinyà-Vilafranca
reobertura Perpinyà-Vilafranca
El dia 30 de setembre es tornarà a posar en servei el tren entre Perpinyà i Vilafranca de Conflent. Es podrà tornar a fer la línia sencera fins a Puigcerdà i La Tour en tren.
- Trenscat
- N10
)))3 )))2 Encara sort doncs... Sempre que es tanca una línia temporalment hi ha un cert neguit per si la temporalitat s'allarga en excés
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Béeeeeee, mooolt beentfe001 wrote:Haig de reconèixer que estava convençut que la línia no es reobriria.
Caldrà anar a veure com l'han deixada.
Això en recorda, ... Acababen de posar el comanament local a l'estació de Gràcia, (sobre l'andana, 1), el cap d'estació que portaba la circulació, en va dir "quedat un moment que, tinc d'anar al WC", acababa de marxar el CP, quan és presenta el Cap de linia.
-Hola, bon dia, vosté no treballa de nit?
-Si, senyor T..... però el cap a tingut una necesitat i ....
El Cap de linia, és mira el comandament com si mirés un rovelló després de la pluja, .... i molt interesat em demana,
- Com funciona?
- Bé molt bé, ....
En va mirar i s'en va anar.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
No crec que l´hagin renovat massa, entre El Soler i Vilafranca de Conflent.
El que passa és que l´havien tancat perquè havien de construir l´enllaç amb l´AVE de Figueres, i a més havien de desdoblar la via entre Perpinyà i El Soler (que a l´entrada de Perpinyà és amb travessa de fusta... ).
Resumint, quan l´AVE s´acabi i s´obri, els trens sortiran de Perpinyà direcció Vilafranca de Conflent fins al Soler, bifurcant-se cap a l´esquerra direcció el túnel del Pertús i Figueres...
El que passa és que l´havien tancat perquè havien de construir l´enllaç amb l´AVE de Figueres, i a més havien de desdoblar la via entre Perpinyà i El Soler (que a l´entrada de Perpinyà és amb travessa de fusta... ).
Resumint, quan l´AVE s´acabi i s´obri, els trens sortiran de Perpinyà direcció Vilafranca de Conflent fins al Soler, bifurcant-se cap a l´esquerra direcció el túnel del Pertús i Figueres...
Quan jo hi vaig passar, la sensació que vaig tenir era d'una línia no excessivament cuidada, tot i que no recordo haver patit pel meu cul . Això sí, el materiel roulant és força vell, composicions reversibles de fa uns quants anys... amb sistema manual d'obertura de portes (quina guapada!) i cosetes així...Jordi Freixas wrote:Tant feta caldo estava també aquesta línia??
- ROMI65
- N6
A més de les composicions reversibles, des de fa uns mesos també hi ha Z2.orique wrote:Quan jo hi vaig passar, la sensació que vaig tenir era d'una línia no excessivament cuidada, tot i que no recordo haver patit pel meu cul . Això sí, el materiel roulant és força vell, composicions reversibles de fa uns quants anys... amb sistema manual d'obertura de portes (quina guapada!) i cosetes així...Jordi Freixas wrote:Tant feta caldo estava també aquesta línia??
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Quan parles de composicions reversibles et refereixes a automotors dels de tota la vida?orique wrote:composicions reversibles de fa uns quants anys... amb sistema manual d'obertura de portes (quina guapada!) i cosetes així...
I quan parles d'obertura manual de portes, et refereixes al sistema que duen els antics Catalunya Exprés?
Em refereixo a composicions de locomotora + remolcs, l'últim dels quals té una cabina de conducció. L'únic cas a Espanya que he conegut és el de les 269 pintades de Rodalies i els remolcs de 450.
Foto
Foto
Pel que fa a l'obertura manual de portes, sí, quelcom semblant als Catalunya Exprés de fa uns anys (tot i que encara queden els 444 amb porta manual i alguns cotxes convencionals als Estrella). Però recordo que en el cas concret d'aquella composició l'obertura es feia estirant de dues barres situades a les portes cap enfora. No sé si m'explico. Les portes d'aquelles unitats eren "dobles" (com els navals d'FGC reformats, si no recordo malament) i tenien una agafadors cromats per a que els estiressis així: <-- | | -->
Cal dir que fins que el maquinista (o qui fos) no autoritzava l'obertura de portes no podies fer-ho, de manera que a l'arribar a Vilafranca quasi em c*g* a l'estirar amb totes les forces les portes, i res, allò no s'obria!
Foto
Foto
Pel que fa a l'obertura manual de portes, sí, quelcom semblant als Catalunya Exprés de fa uns anys (tot i que encara queden els 444 amb porta manual i alguns cotxes convencionals als Estrella). Però recordo que en el cas concret d'aquella composició l'obertura es feia estirant de dues barres situades a les portes cap enfora. No sé si m'explico. Les portes d'aquelles unitats eren "dobles" (com els navals d'FGC reformats, si no recordo malament) i tenien una agafadors cromats per a que els estiressis així: <-- | | -->
Cal dir que fins que el maquinista (o qui fos) no autoritzava l'obertura de portes no podies fer-ho, de manera que a l'arribar a Vilafranca quasi em c*g* a l'estirar amb totes les forces les portes, i res, allò no s'obria!
Estat material rodant
Pel que jo vaig poder experimentar ara farà una mica més d'un any és que la línia en si no estava malament, estacions incloses, pero el que eren els trens... Qualsevol dels de la RENFE és de luxe, inclós el de la Pobla d'abans de la renovació. Primerament, estaven trinxats, eren una espècie d'automotors capats connectats a una locomotora de mercaderies. Després, no disposaven de cap sistema de refrigeració i la brutícia que els recobria era més resistent que la propia pintura. A part d'això, no hi anava ni cristo.
-
- N10
Aviam, s'ha desdoblat fins a l'enllaç a Le Soler, i s'ha arreglat una mica des de Perpignan a Villefranche, suficient com per a circular amb una relativa seguretat. Des de Le Soler cap a Le Perthus és via totalment nova, i amb paràmetres d'Alta Velocitat. No confondre una línia amb l'altra. Els TGV passaran pel túnel de Le Perthus i aniran en AV fins a Le Soler, on abandonaran la LGV i durant uns km anar per la via antiga remodelada fins a Perpignan. D'allí a Nîmes per via convencional (fins que es faci la LGV) i a Nîmes de nou per LGV fins on sigui.Jordi Freixas wrote:I per què s'ha desdoblat? Pel mateix? No sé perquè em fa l'afecte que la via convencional renovada fins a la frontera, farà de línia d'"Alta Velocitat"...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
També es pot explicar d'una forma euclidiana:
Sigui r la idealització en línia recta de la línia Cervera - Perpinyà - Narbona, i sigui q la recta perpendicular a r que idealitzi la línia Perpinyà - Vilafranca de Conflent (considerant una prolongació inexistent cap al Mediterrani però que no té conseqüències per al raonament). Sigui P el punt d'intersecció de les dues rectes o punt Perpinyà. Sigui S un punt de la recta q o punt Soler. Sigui F un punt exterior a q i al mateix semiplà que S respecte r que anomenarem punt Figueres. Sigui N un punt sobre la recta r i a l'altre semiplà que F respecte q que anomenarem punt Narbona.
Com que F i N es troben, per construcció, a diferents semiplans respecte q, el segment FN talla la recta q. Com que N és un punt de r i F està al mateix semiplà que S respecte r, a més tenim que la intersecció entre FN i q es troba a la semirecta de q que surt de P i passa per S.
Així doncs, la línia d'alta velocitat ha d'intersectar l'actual línia convencional de Perpinyà a Vilafranca.
q.e.d.
Sigui r la idealització en línia recta de la línia Cervera - Perpinyà - Narbona, i sigui q la recta perpendicular a r que idealitzi la línia Perpinyà - Vilafranca de Conflent (considerant una prolongació inexistent cap al Mediterrani però que no té conseqüències per al raonament). Sigui P el punt d'intersecció de les dues rectes o punt Perpinyà. Sigui S un punt de la recta q o punt Soler. Sigui F un punt exterior a q i al mateix semiplà que S respecte r que anomenarem punt Figueres. Sigui N un punt sobre la recta r i a l'altre semiplà que F respecte q que anomenarem punt Narbona.
Com que F i N es troben, per construcció, a diferents semiplans respecte q, el segment FN talla la recta q. Com que N és un punt de r i F està al mateix semiplà que S respecte r, a més tenim que la intersecció entre FN i q es troba a la semirecta de q que surt de P i passa per S.
Així doncs, la línia d'alta velocitat ha d'intersectar l'actual línia convencional de Perpinyà a Vilafranca.
q.e.d.