Hoy El Periodico publica un articulo sobre las numerosas obras que tenemos en l'Hospitalet.
Entre otras, dice que las obras del tunel de la LAV en la ciudad estarán finalizadas en 6 meses....
O sea, que los plazos parece que se cumplen y tendremos AVE en pruebas , en Barcelona, el 31 diciembre de 2007.
El Periodico, 11-9-06
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... 2&h=060911
L'Hospitalet seguirà a un pas del col.lapse per obres sis mesos més
• La ciutat suporta a la vegada projectes de millora urbanística i la construcció d'infraestructures
• L'AVE, la Gran Via, la línia 9 i l'ampliació de la Fira omplen la xarxa viària de desviaments i restriccions
Obres de l'AVE al seu pas per Santa Eulàlia, divendres passat. Foto: PERE BATLLE
XAVIER ADELL
L'HOSPITALET
Circular tant a peu com en vehicle per qualsevol barri de l'Hospitalet s'ha convertit en els últims mesos en una carrera d'obstacles, gairebé en un malson. La coincidència en el temps de l'execució d'obres de millora urbanística amb la construcció de faraòniques infraestructures --com l'AVE, la línia 9 del metro, la cobertura de la Gran Via i l'ampliació de la Fira-- té la ciutat de cap per avall. I el final del túnel encara és lluny: en tres mesos es notarà una lleu millora, i d'aquí a sis, tornarà la calma.
Quatre de les principals artèries viàries de l'Hospitalet --la Riera Blanca, la carretera de Santa Eulàlia, la Travessia Industrial i l'avinguda d'Amadeu Torner-- estan tallades, els eixos bàsics de barris com Collblanc-la Torrassa, Can Serra o el Gornal estan esquitxats de rases, els laterals de la Gran Via han desaparegut i un grapat de carrers secundaris s'han convertit en complexos itineraris alternatius i desviaments. La ciutat sembla un enorme laberint del qual ni els hopitalencs en saben sortir.
50 ANYS D'AVANÇ L'alcalde de l'Hospitalet, Celestino Corbacho (PSC), admet que la ciutat viu "un moment complicat" per la coincidència de tantíssims projectes urbanístics. Però, segons Corbacho, el calvari valdrà la pena. "Si es posen en una balança els perjudicis que ens estan ocasionant les obres i els beneficis que tindrem quan s'acabin no hi ha color. Només en transport públic tindrem de cop infraestructures que d'una altra manera haurien trigat 50 anys a construir-se", destaca el primer regidor.
Si els projectes compleixen el calendari, abans de final d'any els ve-
ïns ja notaran un cert alleujament. "En tres mesos les obres de caràcter municipal estaran acabades, a finals d'octubre s'obrirà la travessia industrial i al desembre, la carretera de Santa Eulàlia", avança l'alcalde.
La contrapartida és que la reobertura d'aquests vials donarà pas al tancament de l'avinguda del Carrilet durant dos mesos perquè se segueixi construint el túnel de la línia d'alta velocitat. "Però en sis mesos les molèsties de l'AVE seran només un record", vaticina Corbacho.
La sobrecàrrega de grues, bastides i formigoneres s'ha compensat amb un esforç de reordenació viària, que acompanyat de la presència permanent de dispositius de la Guàrdia Urbana als punts crítics, ha evitat el caos total. "Estem gratament sorpresos perquè el trànsit intern funciona bastant bé. Els canvis de circulació i els desviaments han donat un bon resultat", assegura José Antonio Molina (PSC), tinent d'alcalde d'Urbanisme i Obres de l'Hospitalet .
CARRIL PER A BOMBERS Tot i que en alguns punts la capital del Baix Llobregat sembli completament intransitable o insalvable per als vehicles, en cas d'emergència no hi hauria obstacles. "En les obres més grans i que tanquen completament el pas, com les de Riera Blanca o les de l'AVE, s'han abalisat carrils especials per als bombers", revela Molina.
Malgrat el desplegament realitzat, el regidor d'Urbanisme reconeix que "els ciutadans es ressenten de tanta pressió sobre les vivendes". I no només és un problema el fet que els resulta difícil sortir de casa, desplaçar-se o aparcar, sinó que també són víctimes d'una sobredosi de soroll i brutícia.
El càstig de la contaminació acústica és de mal solucionar, però el de l'excés de pols ja ha començat a ser resolt pel consistori. "S'ha incrementat la neteja viària a les zones més afectades", informa Molina. La factura de la neteja viària addicional es remetrà als responsables de l'execució de cada obra.