Sèrie 9000 en circulació!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Jo sóc un altre dels que ha anat a fer el "primo" veient passar trens a la L2 durant tres quarts d'hora. He vist dos 5000s, una quantitat indeterminada de 2100 i zero 9000s
Com a curiositat, també he observat una quantitat altíssima de motoristes femenines. De fet, tots els motoristes que he vist eren dones. Un cas de discriminació per sexe?
Com a curiositat, també he observat una quantitat altíssima de motoristes femenines. De fet, tots els motoristes que he vist eren dones. Un cas de discriminació per sexe?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Parlant de motoristes femenines...aquesta tarda esperant veure el amagadís 9000 una motorista femenina ha aturat un 2100 a mitja estació a La Pau, i s'hi ha estat una estoneta fins que ha arrencat, pero quan ho ha fet li ha fotut tanta canya que semblava que s'anés a passar d'estació.
Demà espero tenir més sprt i trobar-me un 9000. Com avui portaré la càmera llesta per ser disparada.
Demà espero tenir més sprt i trobar-me un 9000. Com avui portaré la càmera llesta per ser disparada.
Per cert, a la pàgina de l'Ajuntament de Barcelona, diuen que els 9000 també aniran a les línies 4 i 5!!
Les línies 2, 4 i 5 del metro podran disposar d'aquests nous trens
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha inaugurat el primer tren de la sèrie 9000 que circula ja amb passatgers per la línia 2 del metro (Paral·lel-Pep Ventura), d'un total de 99 ( Que no eren 50 ) que s'han contractat per entrar en servei en els propers dos anys.
De moment, fins al final de l'any, s'incorporaran set unitats que permetran augmentar de nou la freqüència de pas dels trens en hora punta. A més, quinze trens dels que ara circulen per la línia 2 passaran a la línia 4 per modernitzar la flota de trens.
Els trens nous de la sèrie 9000, que ja han superat el període de proves, passaran per les línies 2, 4 i 5. En el futur, circularan també per la línia 9.
"Estem fent una important inversió en mobilitat", ha assegurat l'alcalde. A més, Hereu també ha recordat que un estudi fet públic fa poc afirma que els analistes qualifiquen la mobilitat com un dels punts forts de Barcelona, comparada amb altres ciutats europees.
Conducció automàtica i més capacitat
Les noves unitats estan formades per cinc cotxes, que són més silenciosos, més confortables i tenen més capacitat (959 places), a més de sofisticats sistemes de seguretat. Són els primers trens del metro de Barcelona preparats per circular amb el sistema ATC-S de conducció automàtica sense conductor, si bé a la línia 2, a diferència de la línia 9, circularan amb conductor i amb el sistema de protecció de trens que ja estava implantat.
Aquests trens permetran augmentar altra vegada la freqüència de pas dels trens en hora punta a la línia 2 al final d'aquest any. "Passarem a tenir una freqüència de pas de 2,5 minuts, en comptes dels més de tres minuts que actualment tenim", ha assegurat Hereu.
Les línies 2, 4 i 5 del metro podran disposar d'aquests nous trens
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha inaugurat el primer tren de la sèrie 9000 que circula ja amb passatgers per la línia 2 del metro (Paral·lel-Pep Ventura), d'un total de 99 ( Que no eren 50 ) que s'han contractat per entrar en servei en els propers dos anys.
De moment, fins al final de l'any, s'incorporaran set unitats que permetran augmentar de nou la freqüència de pas dels trens en hora punta. A més, quinze trens dels que ara circulen per la línia 2 passaran a la línia 4 per modernitzar la flota de trens.
Els trens nous de la sèrie 9000, que ja han superat el període de proves, passaran per les línies 2, 4 i 5. En el futur, circularan també per la línia 9.
"Estem fent una important inversió en mobilitat", ha assegurat l'alcalde. A més, Hereu també ha recordat que un estudi fet públic fa poc afirma que els analistes qualifiquen la mobilitat com un dels punts forts de Barcelona, comparada amb altres ciutats europees.
Conducció automàtica i més capacitat
Les noves unitats estan formades per cinc cotxes, que són més silenciosos, més confortables i tenen més capacitat (959 places), a més de sofisticats sistemes de seguretat. Són els primers trens del metro de Barcelona preparats per circular amb el sistema ATC-S de conducció automàtica sense conductor, si bé a la línia 2, a diferència de la línia 9, circularan amb conductor i amb el sistema de protecció de trens que ja estava implantat.
Aquests trens permetran augmentar altra vegada la freqüència de pas dels trens en hora punta a la línia 2 al final d'aquest any. "Passarem a tenir una freqüència de pas de 2,5 minuts, en comptes dels més de tres minuts que actualment tenim", ha assegurat Hereu.
Té nassos la cosa...
Ara una de casualitats: al metro de Madrid també estrenen trens nous sèrie 9000!!!! Els mateixos??
De El Telégrafo:
Metro de Madrid reabría esta semana la línea 7, en la que gracias a las obras de remodelación y mejora que se han realizado durante el verano circularán los trenes 9000, los más avanzados tecnológicamente de toda la red del suburbano.
Con una inversión de casi 47 millones de euros, se ha dejado lista la línea para que puedan circular los 26 nuevos trenes que se han adquirido para ella y que se irán introduciendo de forma paulatina. Esta amplia remodelación permitirá a la línea 7 asumir el aumento de viajeros previsto por Metro Este, que comunicará la capital con Coslada y San Fernando de Henares. Los nuevos trenes cuentan con las medidas de seguridad más avanzadas.
De El Telégrafo:
Metro de Madrid reabría esta semana la línea 7, en la que gracias a las obras de remodelación y mejora que se han realizado durante el verano circularán los trenes 9000, los más avanzados tecnológicamente de toda la red del suburbano.
Con una inversión de casi 47 millones de euros, se ha dejado lista la línea para que puedan circular los 26 nuevos trenes que se han adquirido para ella y que se irán introduciendo de forma paulatina. Esta amplia remodelación permitirá a la línea 7 asumir el aumento de viajeros previsto por Metro Este, que comunicará la capital con Coslada y San Fernando de Henares. Los nuevos trenes cuentan con las medidas de seguridad más avanzadas.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
El primer FoTraCatero en veure una 9000!
O sigui, pel que veig sóc el primer FoTraCatero en veure una 9000?
8) 8) 8) 8)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Sentits...
Val; llavors l'he vist, olorat i sentit. Encara no l'he tastat ni tocat.Fran-Ikarus wrote:Efectivament. Perquè si fos pel que escoltes series el primer FoTraCater en escoltar una 9000, si fos pel que olores series el primer FoTraCater en olorar una 9000, etc.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
L'altre dia vaig llegir al diari que el 40% dels motoristes del metro són dones!wefer wrote:Jo sóc un altre dels que ha anat a fer el "primo" veient passar trens a la L2 durant tres quarts d'hora. He vist dos 5000s, una quantitat indeterminada de 2100 i zero 9000s
Com a curiositat, també he observat una quantitat altíssima de motoristes femenines. De fet, tots els motoristes que he vist eren dones. Un cas de discriminació per sexe?
A veure quan puc caçar el 9.000!! Jo sempre vaig a preguntar al cap d'estació pq m'ho digui...
Visca el metro!!
Ojo al tremendo recorrido inaugural del alcalde con el 9000. Universitat - Pg de Gràcia ¡ ¡ ¡ ¡ ¡
Es decir subir y bajar y pa casa ¡ ¡ ¡
Noticia extraída de El Periodico.com
La L-2 estrena el nuevo metro que en el futuro irá sin conductor
• El tren de la serie 9.000 tiene 959 plazas y permitirá aumentar la frecuencia de paso
El alcalde Jordi Hereu observa el nuevo tren de la serie 9.000 en la estación de Universitat de la L-2, ayer. Foto: RICARD CUGAT EL PERIÓDICO
BARCELONA
El primer metro de la nueva serie 9.000, un convoy de cinco coches de diseño y tecnología avanzados, de gran capacidad y poco ruidoso, entró ayer en servicio en la L-2. El moderno tren es también el primero de la red que está preparado para circular sin conductor con el sistema automático ATC-S, que en el futuro se implantará en la L-9 en construcción, aunque ahora sí que lleva conductor en la L-2. Otros siete convoyes se incorporarán hasta diciembre al recorrido Paral.lel-Pep Ventura.
El nuevo tren fabricado por Alstom puede llevar hasta 959 pasajeros, lo que aumentará considerablemente la capacidad de la línea. Además, con el incremento de unidades en servicio, a finales de año se pasará de 17 a 22 convoyes en las horas punta de los días laborables.
99 UNIDADES
La frecuencia teórica de paso en las horas de máxima afluencia de viajeros se situará, según la información facilitada ayer por la empresa TMB, en dos minutos y 30 segundos, la más alta de la red del suburbano, frente a los tres minutos y 17 segundos actuales.
El alcalde Jordi Hereu explicó ayer, en el viaje que hizo en el nuevo tren entre Universitat y Passeig de Gràcia, que el convoy forma parte de las 99 unidades encargadas a las empresas Alstom y CAF que irán llegando a la ciudad hasta el 2008 para renovar el parque del metro.
La incorporación de estos coches permitirá, además, que el próximo año, 15 trenes de la serie 2.100 actualmente en servicio en la L-2 puedan pasar a la L-4 en sustitución de los metros con 30 años de antigüedad que ahora cubren esta línea.
Es decir subir y bajar y pa casa ¡ ¡ ¡
Noticia extraída de El Periodico.com
La L-2 estrena el nuevo metro que en el futuro irá sin conductor
• El tren de la serie 9.000 tiene 959 plazas y permitirá aumentar la frecuencia de paso
El alcalde Jordi Hereu observa el nuevo tren de la serie 9.000 en la estación de Universitat de la L-2, ayer. Foto: RICARD CUGAT EL PERIÓDICO
BARCELONA
El primer metro de la nueva serie 9.000, un convoy de cinco coches de diseño y tecnología avanzados, de gran capacidad y poco ruidoso, entró ayer en servicio en la L-2. El moderno tren es también el primero de la red que está preparado para circular sin conductor con el sistema automático ATC-S, que en el futuro se implantará en la L-9 en construcción, aunque ahora sí que lleva conductor en la L-2. Otros siete convoyes se incorporarán hasta diciembre al recorrido Paral.lel-Pep Ventura.
El nuevo tren fabricado por Alstom puede llevar hasta 959 pasajeros, lo que aumentará considerablemente la capacidad de la línea. Además, con el incremento de unidades en servicio, a finales de año se pasará de 17 a 22 convoyes en las horas punta de los días laborables.
99 UNIDADES
La frecuencia teórica de paso en las horas de máxima afluencia de viajeros se situará, según la información facilitada ayer por la empresa TMB, en dos minutos y 30 segundos, la más alta de la red del suburbano, frente a los tres minutos y 17 segundos actuales.
El alcalde Jordi Hereu explicó ayer, en el viaje que hizo en el nuevo tren entre Universitat y Passeig de Gràcia, que el convoy forma parte de las 99 unidades encargadas a las empresas Alstom y CAF que irán llegando a la ciudad hasta el 2008 para renovar el parque del metro.
La incorporación de estos coches permitirá, además, que el próximo año, 15 trenes de la serie 2.100 actualmente en servicio en la L-2 puedan pasar a la L-4 en sustitución de los metros con 30 años de antigüedad que ahora cubren esta línea.