ATO als 5000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

ATO als 5000

Post by orique »

Avui he anat fins al Poble Nou i de tornada, en el 5000 direcció Cornellà, he observat que el motorista estava conduint en mode manual...

No sé, m'ha semblat curiós.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Al Poble Nou en 5000? Per la L4? :x
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Fins a Verdaguer, i d'allí en 1100 fins a Bogatell / Llacuna. :D
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: ATO als 5000

Post by Platanito »

orique wrote:Avui he anat fins al Poble Nou i de tornada, en el 5000 direcció Cornellà, he observat que el motorista estava conduint en mode manual...
Trenscat wrote:Al Poble Nou en 5000? Per la L4? Mad
A mi m'hagués sorprés més el fet de poder viatjar directament del Poble Nou a Cornellà... :D
Jordilar

Post by Jordilar »

A la L2 el tram Gorg - Pep Ventura ( i suposu que el Sant Antoni - Paral·lel ) el motorista pasa mode conducció manual pel fet que ha de fer la maniobra de canvair de via, però no ho sé.

On es interessant agafar un 5000 es la L3, no tan sols pel tram Liceu Lesseps si no perque veureu el motorista usar Manipulador Tracció - Frè i en el panell on hi ha l'ATO, no hi és i hi ha el del ATP amb la corresponent barra lluminosa de desitància meta. Es molt didàctic vure-ho perque aprens com funciona l'ATP :)
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Post by VladiGB »

Jo sé mes de un que treu el ATO entre passeig de gracia i paral·lel perque dubto que el ATO arribi a tant :D ...
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

com a curiositat, l'altre dia vaig pujar a un 5000 que anava sense ATO a la línia 5, cap a les sis de la tarda, el conductor a més estava de txàtxara amb un segurata, que estava a la porta de la cabina, mig a dins, mig a fora.
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Doncs si estan fent provatures amb l'ATO a la L3, que s'espavilin, que no hi ha viatge (tant amb 3000 com amb 5000) que el tren arriba a l'estació, s'atura uns segons i després roda potser menys d'un metre per aturar-se "bé" i poder obrir les portes. Si és per l'ATO, ja fa massa temps que dura (estic parlant de mesos). I si no, doncs ja no sé què dir-hi.

Per cert, un 5000 que he agafat aquest migdia (14.30) s'ha passat de frenada a Vallcarca (em sembla que per ben poc, perquè guipant per la finestra del darrere no em semblava que hi hagués massa tros d'andana buida) i ha continuat a Penitents. Gran putada perquè sempre hi baixa molta gent per agafar el 28 o 92 cap al Coll.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

No es per l'ATO, es per l'ATP. El motorista quan arriba a l'estació va calculant el punt on s'ha de parar. Llavors es para i intenta obrir portes però, casualment ningú li dona a la palanqueta??? NOOOOOO, resulta que l'ATP detecta que hi ha part del tren a dins del tunel (encara que tot el tren estigui a l'andana, si l'ATP ho diu, hem de fer-li cas) llavors ha d'avançar el motorista una miqueta perque l'ATP vegi que realment ja estem a l'estació i es puguin obrir les portes correctament (llavors tots els passatgers pensen que el tren se'n va sense obrir portes).

Salut!
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

I si en fan proves, no anirien amb passatge, imagina't el pitjor :D
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Denisuko wrote:No es per l'ATO, es per l'ATP.
Aingsorri, és que entre la llet i el tennis, mai no recordo quin és què. :D
Denisuko wrote:El motorista quan arriba a l'estació va calculant el punt on s'ha de parar. Llavors es para i intenta obrir portes però, casualment ningú li dona a la palanqueta??? NOOOOOO, resulta que l'ATP detecta que hi ha part del tren a dins del tunel (encara que tot el tren estigui a l'andana, si l'ATP ho diu, hem de fer-li cas) llavors ha d'avançar el motorista una miqueta perque l'ATP vegi que realment ja estem a l'estació i es puguin obrir les portes correctament (llavors tots els passatgers pensen que el tren se'n va sense obrir portes).
Dues coses:

1. Per què fa tant temps que dura aquest joc? Encara estan en fase de proves o formació? I si ho estan, què falta perquè ho ajustin d'una vegada?

2. A Vallcarca, no és que els passatgers es pensessin que el tren marxava sense obrir portes, és que ho ha fet realment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

A veure, realment es un problema, pero aquest problema no afecta a la seguretat del passatger, per això va amb aquesta calma perque no es un problema urgent i perillós, m'entens el que vull dir?

I si s'ha anat sense obrir portes doncs també pot ser perque els primers cotxes del tren esta ja hi son a dins del tunel i com que llavors ja no pot obrir, imagina't que algu obre la primera porta del primer vagó? clar nosaltres pensem: "coi, si hi ha tunel, anem a una altra porta per sortir", però es una llastima que no tothom pensi aixi. :(

Altra opció es perque no li ha donat la gana obrir portes :D
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Denisuko wrote:A veure, realment es un problema, pero aquest problema no afecta a la seguretat del passatger, per això va amb aquesta calma perque no es un problema urgent i perillós, m'entens el que vull dir?
El que vull dir és que veig que fa molt temps que estan amb això d'arribar a una estació, aturar-se massa aviat i al cap d'uns segons fer els metres (o centímetres) que falten per considerar el tren correctament aturat i obrir portes. Sembla que no progressin, que no dic que no ho facin, però com a usuari fa temps que observo el mateix.
Denisuko wrote:I si s'ha anat sense obrir portes doncs també pot ser perque els primers cotxes del tren esta ja hi son a dins del tunel i com que llavors ja no pot obrir, imagina't que algu obre la primera porta del primer vagó? clar nosaltres pensem: "coi, si hi ha tunel, anem a una altra porta per sortir", però es una llastima que no tothom pensi aixi. :(
En aquest cas no ho crec perquè, repeteixo, mirant per la finestra del darrere em semblava que érem a molt poca distància de la posició normal, pel que penso que pel davant encara hi havia marge. Una altra cosa és que el protocol marqui uns límits força més restringits que la llargada de l'andana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Guigui wrote: El que vull dir és que veig que fa molt temps que estan amb això d'arribar a una estació, aturar-se massa aviat i al cap d'uns segons fer els metres (o centímetres) que falten per considerar el tren correctament aturat i obrir portes. Sembla que no progressin, que no dic que no ho facin, però com a usuari fa temps que observo el mateix.
Ja, fa molt de temps que aixo segueix, en epoca de formació no estan, això és entre abril i septembre, però son errors humans en la conducció, ningú condueix igual per molt que passi pel mateix lloc 5 vegades al dia i 20 cops a la setmana. Però es el que et deia, com no es un problema urgent, ho van deixant i deixant.... ja lo haremos........ i si se'n va sense obrir portes doncs, la segona opció que donava: "No li donava la gana"
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Denisuko wrote:I si s'ha anat sense obrir portes doncs també pot ser perque els primers cotxes del tren esta ja hi son a dins del tunel i com que llavors ja no pot obrir, imagina't que algu obre la primera porta del primer vagó? clar nosaltres pensem: "coi, si hi ha tunel, anem a una altra porta per sortir", però es una llastima que no tothom pensi aixi. :(
He pogut comprovar com amb un 9000 pssant-se de frenada hi ha hagut gent que ha intentat sortir per on hi havia túnel (en aquella ocasió estava davant de tot).

Per mi millor, perquè així vaig poder tenir una visió "privilegiada" de les parets del túnel :D
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Avui a RAC1, al "El món", un periodista (ara no recordo el nom) es queixava d'això mateix: el tren arriba a l'estació, para, espera i le sporte sno es poden obrir, es mou un pèl més endavant, frenada i llavosr ja va.

La gent s'adona d'això, no és un detall que només podem percebre els frikis del metro. Per què succeeix? És per algun sistema de seguretat/conducció nou?
User avatar
Xarxa BCN
N3
N3
Posts: 34
Joined: Friday 22/09/2006 18:11
Location: 20 metros bajo tierra

Post by Xarxa BCN »

Avui a les 20:45 aprox tornant cap a casa (Cornellà) a la L5 el maquinista ha accionat el fre de forma brusca just a la meitat de l'andana de Can Vidalet però lamentablement les dos primeres portes han quedat fora del tunel (CASIIIII...) ha sortit (amb la sonrisa a la boca)per veure que del primer vagó no sortia ningú (crec q dels altres si ha sortit gent), i aqui no ha pasat res... :D

Això si a Can Boixeres ho ha clavat. :plas :plas :plas
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”