Jordilar wrote:En un principi el meu comentari sembla totalment racista i de mala fe. Crec que els inmigrans se'ls ha de donar treball, però fins a cert punt. He posat aquesta frase perque no em sembla correcte que una feina d'un cert prestigi, responsabilitat i professionalitat com la de motorista pugui ser assumida per un ciutadà de l'estranger. Crec que hi ha feines que són només pels habitans d'aquí i daltres tant per inmigrants com per gent d'aquí. Ja ho se que ho pot fer tan bé com una persona d'aquí, però com he dit abans la categoria de la feina no es assumible per ell. Pensem que si continuen les coses així, els sous es començaràn a reduir i la precarietat laboral augmentarà més del que ja es ara i fianlment es convertirá en una feina "baixa" que només els inmigrants seràn els únics es conformaràn en fer. Es per això que crec que no es bona idea l'entrada d'inmigrans a l'empresa TMB.
Ei, no son micos, son humans com tu i jo, i no hauríes de parlar així d'ells, perque son els unics que treballen, mentre la majoría d'aquí està a l'atur, sense ells, no es podría construir ni la meitat del que fem ara. No son ells els que no han de ser aceptats, ha de ser la empresa, que no baixi els sous. No saps el que es ser immigrant oi?, arribes a un pais nou, on la majoría dels casos no saps l'idioma, i que arribes amb una mà devant, i l'altre darrera, en canvi, potser estan més preparats que tu i que jo, ja que, finsitot a molts paissos sudamericans, el nivell de la educació publica es vint vegades major que la nostra, i es cert.
Arribes aquí, i per trobar treball, t'has de ficar en una caqueta de treball, ETT o sense contracte, on no et dona per poder llogar una casa, i rarament per viure, quan estas molt més preparat. Encara que no t'ho creguis, la educació i la sanitat a Cuba, es molt millor que la de aqui, i que la de França, i el fracas escolar es menor, al contrari que aqui. Amés, allà, existeix la Ingenyería Ferroviaria a la universitat, no com aquí.
No tenen dret a aquest treball?, Ja ho dic, si estan millor preparats que tu i jo, perque no poden ser com nosaltres? per por a que ens treguin el treball mentre estem a l'atur?
Ho sento company, pero el teu comentari no m'ha agradat gens ni mica, i t'ho diu el bisnet de una persona que va fugir a america per ser repubicà, i que va ser un dels creadors d'ERC, i va ser alcalde de Cornellà. T'ho diu un fill de una familia que va tornar d'america per culpa de una altre dictadura, i que aqui es van trobar amb una mà devant i altre darrera, i amb milions de racistes que soportar, quan ells, son tan catalans, com qualsevol català de terra profunda.
Espero que no hagis de fujir per alguna dictadura noi, perque si no, sabràs es que es dur.
Si vols que no et treguin el treball, treballa com ho fan ells, i sigues minimament competent, perque ells treballen com un negre, per viure com un blanc.