Nou alcalde, nous projectes?
Nou alcalde, nous projectes?
Hola
En primer lloc saludar a tothom, i felicitar-vos per aquest fòrum tan xulo.
Es el meu primer missatge el vull referir a una intervencio de Jordi Hereu, al programa de RAC 1 presentat pel meu admirat Xavi Bosc.
Davant la pregunta de com enllestiria el consistori la conexio de Francesc Macià, s'ha decantat per la unio subterrania (suposo que amb la linea 8) en detriment del TRAM.
Aprofito a part de per demanar-vos la vostra opinio, per donar la meva.
Que es clarament a favor del transport subterrani. Francesc Macià lloc insigne i centric de Barcelona sense parada de metro em sembla digne dels 40's del segle passat.
Dit això espero la vostra participació. Gracies.
En primer lloc saludar a tothom, i felicitar-vos per aquest fòrum tan xulo.
Es el meu primer missatge el vull referir a una intervencio de Jordi Hereu, al programa de RAC 1 presentat pel meu admirat Xavi Bosc.
Davant la pregunta de com enllestiria el consistori la conexio de Francesc Macià, s'ha decantat per la unio subterrania (suposo que amb la linea 8) en detriment del TRAM.
Aprofito a part de per demanar-vos la vostra opinio, per donar la meva.
Que es clarament a favor del transport subterrani. Francesc Macià lloc insigne i centric de Barcelona sense parada de metro em sembla digne dels 40's del segle passat.
Dit això espero la vostra participació. Gracies.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Benvingut al fòrum.
La meva opinió, però, és que el tramvia ha d'anar per la superfície i fer la funció de complementar l'oferta de metro i incrementar l'oferta de transport per superfície, donat que l'autobús està limitat al tràfic del carrer.
Tot i això, comprenc la por que puguin tenir els polítics per a fer obres per tota la Diagonal. Si bé la millor manera per unir les dues xarxes tramviàries és la línia recta de la Diagonal, també es podrien buscar alternatives per carrers de l'Eixample, fent baixar el tramvia fins algun carrer i després agafar un altre carrer perpendicular fins tornar a prendre la Diagonal, i d'aquesta manera, també, es podria acostar els viatgers del Tram una mica més al centre de la ciutat.
La meva opinió, però, és que el tramvia ha d'anar per la superfície i fer la funció de complementar l'oferta de metro i incrementar l'oferta de transport per superfície, donat que l'autobús està limitat al tràfic del carrer.
Tot i això, comprenc la por que puguin tenir els polítics per a fer obres per tota la Diagonal. Si bé la millor manera per unir les dues xarxes tramviàries és la línia recta de la Diagonal, també es podrien buscar alternatives per carrers de l'Eixample, fent baixar el tramvia fins algun carrer i després agafar un altre carrer perpendicular fins tornar a prendre la Diagonal, i d'aquesta manera, també, es podria acostar els viatgers del Tram una mica més al centre de la ciutat.
Merci per la senya cap a el fil de l'hereu, i gracies per contestar.
Animeu-vos a participar, m'agradaria plantejar una qüestió i es quant es trigaria a anar desde walden fins a forum en un hipotètic tramvia unificat? Seria realment factible confiar a un sistema de transport de nomes mitja capacitat el fer d'eix vertebrador d'una ciutat com BCN?
Animeu-vos a participar, m'agradaria plantejar una qüestió i es quant es trigaria a anar desde walden fins a forum en un hipotètic tramvia unificat? Seria realment factible confiar a un sistema de transport de nomes mitja capacitat el fer d'eix vertebrador d'una ciutat com BCN?
Realment, crec de és de sentit comú que el tramvia acabi atravessant tota la Diagonal, el que hi ha actualment ho concebeixo com una sol·lució provisional, no conec persona que no digui que "estaria molt millor si el tramvia fos directe, i no a trossos". Imagineu que alguna de les línies de metro tingués dos trossos separats, i que no s'unissin perquè "hi han molts sistemes de transports en un sol lloc" (com en el cas de Catalunya). Eh que seria inexcusable? Doncs això, el tramvia, tot seguit per la Diagonal, que el que hi ha ara només és un "apanyo"!
Si es util, pero ningú agafará el tranvia en aquesta ruta, el tram es per trams d'aproperamenr, algú que vol anar desde Walden al forum, agafaría T3 walden - Sant Feliu Centre, R4 Sant Feliu Centre - Sants Estació, L5 Sants Estació - Diagonal, L4 Diagonal - Fòrum
Tres transbords, més rapidesa, ara, diguim que passa amb les persones que volen anar de Glories a Francesc Macià, perque han de transbordar?
Tres transbords, més rapidesa, ara, diguim que passa amb les persones que volen anar de Glories a Francesc Macià, perque han de transbordar?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Benvingut al FTC, Xarxa BCN!!!
Si es volen unir el Trambesós i el Trambaix a través de la Diagonal, per mi perfecte; però jo, el que defenso, és una línia de metro per sota de la Diagonal, des de Sant Feliu de Llobregat fins a Badalona.
Si es fes aquesta línia, l'alternativa d'unir el tramvia per l'Eixample enlloc de per la DIagonal em sembla força interessant. Algú té una idea més clara al respecte? Al·legacions? Propostes amb mapes (si es fes per l'Eixample per quins carrers el faríeu passar)?
Si es volen unir el Trambesós i el Trambaix a través de la Diagonal, per mi perfecte; però jo, el que defenso, és una línia de metro per sota de la Diagonal, des de Sant Feliu de Llobregat fins a Badalona.
Si es fes aquesta línia, l'alternativa d'unir el tramvia per l'Eixample enlloc de per la DIagonal em sembla força interessant. Algú té una idea més clara al respecte? Al·legacions? Propostes amb mapes (si es fes per l'Eixample per quins carrers el faríeu passar)?
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
- davids_from_liepaja
- N4
- Posts: 40
- Joined: Sunday 18/12/2005 9:35
- Location: Bellvitge, Catalunya
jo poso encara una opció més radical. I si agafem la diagonal i la gran via i li possem 4 vies (per deixar content el santfeliuenc) i un carril bus per direcció...
Això surt barato, ràpid pels usuaris del TP! i el del cotxe.. que no l'agafi!
Això surt barato, ràpid pels usuaris del TP! i el del cotxe.. que no l'agafi!
Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
estem confonent coses...
Sembla decidit que la L8 passi per Francesc Macià. Això només seria incompatible amb la connexió de les dues xarxes de tram si, a partir d'aquesta plaça, la L8 baixés per Diagonal fins a Glòries.
A mi és una solució que no m'agrada. De fet fa uns mesos es va presentar un preprojecte que proposava un traçat alternatiu a la L8 a partir de F.Macià: Gràcia-Fontana, Joanic, Glòries. A mi em sembleria lògic mantenir aquesta previsió, perfectament compatible amb el tram de la Diagonal en superfície.
Mal rotllo si l'Hereu es posa a revisar decisions ja preses que resultaven compatibles amb avanços tramviaris.
A mi és una solució que no m'agrada. De fet fa uns mesos es va presentar un preprojecte que proposava un traçat alternatiu a la L8 a partir de F.Macià: Gràcia-Fontana, Joanic, Glòries. A mi em sembleria lògic mantenir aquesta previsió, perfectament compatible amb el tram de la Diagonal en superfície.
Mal rotllo si l'Hereu es posa a revisar decisions ja preses que resultaven compatibles amb avanços tramviaris.
Pero antes de metro...bitxofo wrote:Dios te oiga...Carlos L´H wrote:Está claro.
Algún día la plaza Francesc Macià y la plaza de las Glòries estarán unidas, cueste lo que cueste.
¡Y que sea con tranvía!
Y metro también, para complementar.
CERCANÍAS BAJO DIAGONAL [Y GRAN VÍA] YA!
Dedicado al ilustre forero que defiende esta causa...