http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------------
Les vendes de vehicles usats guanyen terreny a les dels nous
1. • Les transaccions van pujar a Catalunya un 2,6% del gener al juny respecte del 2005
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Els catalans van comprar 256.685 vehicles usats des del gener passat fins al juny, un 2,6% més que durant el mateix període de l'any anterior. Les xifres, de la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor (Fecavem), inclouen des de motocicletes fins a camions articulats i suposen 58.631 unitats més que la xifra total de vehicles nous, una tendència que ja apuntaven les xifres de l'any anterior.
Els turismes són la categoria preferida per a les compres d'ocasió. A Catalunya es van vendre del gener al juny 179.097 unitats de cotxes usats, el 2,14% més que l'any anterior. També van guanyar quota els vehicles tot terreny, els ciclomotors, els furgons, els camions pesants i els articulats. Només les motos mantenen una àmplia proporció a favor de les noves (31.015 de noves per 19.786 d'usades).
Un altre estudi, el de l'Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (Ganvam), confirma la mateixa tendència a tot Espanya. Del gener al juny, les vendes d'automòbils usats van arribar a les 756.000 unitats en el primer semestre de l'any, cosa que suposa un augment del 5,3% respecte a les 717.700 unitats comercialitzades en el mateix període del 2005.
Això suposa que el mercat del turisme d'ocasió va facturar durant la primera meitat d'aquest any 3.950 milions d'euros i representa un augment del 7,9% en comparació amb els 3.660 milions del mateix període del 2005.
MÉS UNITATS
Per unitats es van vendre un 5,8% més de cotxes nous que d'usats, així que la relació se situa en 0,9 cotxes usats per cada cotxe nou, si bé el descens del nombre de matriculacions de cotxes nous i l'augment de les vendes d'ocasió estan contribuint a igualar la proporció, fins al punt que els venedors creuen que serà d'1 a 1 a finals d'any. Entre els motius que estimulen la demanda hi ha les compres dels concessionaris per cobrir objectius de vendes, que després es venen com a cotxes usats, i les ofertes de les empreses de lloguer de vehicles.
Aquesta proporció està encara molt per sota de la que es registra en altres països europeus, com ara el Regne Unit, on es venen 3,5 cotxes usats per cada automòbil nou, Alemanya (dos a un), França (1,9 a 1) o Portugal (1,8 a 1). Segons Fecavem, a Catalunya, aquesta proporció és d'1,5 vehicles usats per cada automòbil nou, superior a la mitjana espanyola, que aquesta organització situa en 1,3 cotxes usats per cada cotxe nou.
EL FACTOR PREU
L'estudi de Fecavem destaca la importància del factor preu a l'hora d'elegir aquests vehicles, juntament amb els que busquen un segon vehicle familiar, i la popularitat de l'automòbil usat entre la població immigrant. El servei d'estudis del BBVA ho justifica pel cost, perquè assegura que un immigrant ha de destinar un 17% dels seus ingressos a comprar un cotxe usat, proporció que puja al 25% si el turisme és nou.
Vendes de vehicles usats
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Vendes de vehicles usats
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró