La L6, L7 i L8 s'han de considerar metro?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Les línies de metro d'FGC s'han de considerar metro a tots els efectes?

36
63%
No
16
28%
No, mentre no passin Rodalies per sota la Diagonal i la Gran Via
2
4%
Sí, però només quan l'alcalde de Barcelona, jugant als "Enredos", aconsegueixi posar el peu dret a l'Ajuntament i la mà esquerra al Palau de la Generalitat
3
5%
 
Total votes: 57

User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Definició curiosa...

Post by JaMiRo! »

L'Institut d'Estudis Catalans wrote:METRO>Ferrocarril urbà de recorregut generalment subterrani per al transport ràpid de viatgers.
No m'agrada això de recorregut generalment subterrani. Llavors les línies elevades presents a moltes ciutats dels Estats Units no són metro? :x

Personalment, cal anar amb peus de plom a l'hora d'etiquetar el transport ferroviari. No oblideu aquestes coses tan curioses com els "tram-trens", els "pre-metros", etc. :!:
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

BCN Término wrote:Doncs encara que sembli una broma, el Mina-Grott va ser un ferrocarril metropolità.
Evidentment: era una línia de ferrocarril que transcorria íntegrament a dins de la metròpoli, tot i servir només per travessar un parc.

Mireu, per mi el metro és tot aquell ferrocarril que em permet fer un viatge per dins d'una ciutat amb un bitllet a l'abast de qualsevol butxaca (em pregunto quant costaria anar en un Llarga Distància de l'estació de França a la de Sants). Quan agafo la Renfe a Cornellà per baixar a Sants, jo estic fent servir el metro. Quan agafo el Tram per anar a l'Illa, també.
Last edited by Platanito on Thursday 05/10/2006 15:30, edited 1 time in total.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Jo he votat que SI. Per a mi (des del meu punt de vista), un metro és un mitjà de transport generalment ferroviari que et duu d'un lloc a un altre dins d'una mateixa ciutat i fins a tot en ciutats enganxades com en el cas de Cornellà, L'Hospitalet i Barcelona amb freqüencies altes, de menys de cinc minuts.
Hi ha gent que està confusa únicament perquè en el cas de les linies L6, L7 i L8 hi passin pel mateix lloc trens de Rodalia i Suburbans. Penso que no és excusa, perquè les L6, L7 i L8 circulent independentment de les altres linies, i el més important es comporten igual que un metro qualsevol i que les altres línies de TMB
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Un metro a Sabadell!

Post by JaMiRo! »

Platanito wrote:Mireu, per mi el metro és tot aquell ferrocarril que em permet fer un viatge per dins d'una ciutat amb un bitllet a l'abast de qualsevol butxaca (em pregunto quant costaria anar en un Llarga Distància de l'estació de França a la de Sants). Quan agafo la Renfe a Cornellà per baixar a Sants, jo estic fent servir el metro. Quan agafo el Tram per anar a l'Illa, també.
Vejam, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) compleix les premisses:

-És un ferrocarril,

-Permet fer un viatge per dins d'una ciutat (en aquest cas, Sabadell),

i

-El bitllet és a l'abast de qualsevol butxaca (només 1'50 EURO),


Per tant, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) és un metro!

:D :D :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
BCN Término
N5
N5
Posts: 128
Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Post by BCN Término »

Per tant, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) és un metro!
Però no deu ser pas cocessionari, o si?

A mitjans del mes de juny de 1910 es va otorgar al ferrocarril del Mina-Grott la concesió d´un ferrocarril metropolità, FERROCARRIL METROPOLITANO DE VALLVIDRERA.

Com podeu veure, no sempre les coses son alló que semblen, y podem afirmar que el Mina-Grott, no només va ser un metro, si no que va ser el primer de l´estat espanyol.

Au, salutacions :D

BCN Término.

Alex Reyes.
Attachments
Mina Grott 23-06-10.jpg
Mina Grott 23-06-10.jpg (30.64 KiB) Viewed 5035 times
Mina Grott 18-06-10.jpg
Mina Grott 18-06-10.jpg (48.75 KiB) Viewed 5136 times
Last edited by BCN Término on Thursday 05/10/2006 16:44, edited 1 time in total.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Hola!

De quin any era el Mina-Grott? Jo també el considero metro, però també es va considerar que el Ferrocarril de Sarrià era el 1er metro, ho dic perquè a la "Síntesis histórica del Metro de Barcelona" de l'any 1989, parla que aquests i el Metro de Londres van ser les primeres línies metropolitanes del món.
Last edited by metring on Thursday 05/10/2006 16:44, edited 1 time in total.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ueee!

Post by JaMiRo! »

Barcelona fou la segona ciutat del món en dotar-se d'un sistema de ferrocarril metropolità. D'això no en tinc cap dubte! :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

O co-primera ;)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Informació...

Post by JaMiRo! »

metring wrote:De quin any era el Mina-Grott? Jo també el considero metro, però també es va considerar que el Ferrocarril de Sarrià era el 1er metro, ho dic perquè a la "Síntesis histórica del Metro de Barcelona" de l'any 1989, parla que aquests i el Metro de Londres van ser les primeres línies metropolitanes del món.
Informació del Mina-Grott... ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Merci! :D A les hores, queda com el 1er el Ferrocarril de Sarrià. Estaria la mar de bé que tornessin a obrir el Mina-Grott com a tren turístic, amb l'estació del costat del pantà, ara que l'han tornat a omplir, seria un atractiu més.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

:o
BCN Término wrote: A mitjans del mes de juny de 1910 es va otorgar al ferrocarril del Mina-Grott la concesió d´un ferrocarril metropolità, FERROCARRIL METROPOLITANO DE VALLVIDRERA.

Com podeu veure, no sempre les coses son alló que semblen, y podem afirmar que el Mina-Grott, no només va ser un metro, si no que va ser el primer de l´estat espanyol.
:o Estic d'acord. Loor a la primera línia de metro d'Espanya!

:o




PD: :o
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Mmm, això em dona una petita idea: fer una enquesta. De seguida la publico :D
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

metring wrote:Mmm, això em dona una petita idea: fer una enquesta. De seguida la publico :D
Assegura't de ficar una opció "El Mina-Grott era un metro, però el Transversal no perquè que hi passaven trens de Norte i MZA".
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Home, però no va arribar a fer el servei pel qual va estar projectada. Tot i així, m'agrada la idea, allà voy!!!! :D :D :D .Merci!!

Bueeeeno, ja l'he pogut afegir, he hagut de refer el missatge, però ja està ;)
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

metring wrote:Merci! :D A les hores, queda com el 1er el Ferrocarril de Sarrià. Estaria la mar de bé que tornessin a obrir el Mina-Grott com a tren turístic, amb l'estació del costat del pantà, ara que l'han tornat a omplir, seria un atractiu més.
Home... això de "ple"... has de ser molt optimista!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Home...vaig estar fa pocs messos, i tenia força aigua (i granotes) :D
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Doncs jo fa un parell de setmanes, i estava pràcticament buit...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Jo, que trist. Bueno, igualment, recordo que feien obres als voltants, i podrien re-inaugurar el trenet. Per cert, darrera la porta de ferro de l'estació del costat del pantà, havien "senyals de civilització" (bosses de plàstic, envasos de menjar...) perquè la gent vol que torni el Mina-Grott!!!!! xD xD
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Ferrovi wrote:
Guigui wrote:Serà el sistema d'ascensors exprés que instal·laran a les estacions més profundes de l'L9. :D
M'has fet immaginar, que darrera d'una escala de metro, hi ha una base, amb cadires i subjectabraços, oi que sería divertit baixar al metro a tota velocitat?, i veient passar les diferents plantes de les escales, miraré de fer un muntatge a veure com queda... :D
Quan arribes a l'andana tindría la cara groga de la adrenalina :) :o :x :P :P
Doncs tampoc no estaria malament veure tot l'espectacle des de l'escala i sentir un feix de crits pelats baixant a tota pastilla pel teu davant...
:anim :anim :anim
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Evidentment les línies 6,7 i 8 son metro. Perquè estan dintre de la zona I de Barcelona. També s'haurien de comptar con a línies de metro les de Renfe R1,R2,R3,R4,R7 i R10 que passen per Barcelona ciutat i àrea metropolitana. :|
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”