Perllongament L2 fins a l'aeroport

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Post by Carlos L'H »

Tengo una duda. La línea 2 quedará una cosa así?

CLICK AQUÍ PARA VER TERMÓMETRO FUTURA L2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Bàsicament, sí, però no creurarà l'L3 a Paral·lel sinó a Poble Sec. Sembla que es mantindrà l'actual tram St. Antoni-Paral·lel fins que a la línia li agafi apendicitis. :roll:
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

I què tal una L14 (o el número que toqui) Poble Sec-Paral.lel-Miramar-Castell amb cremallera gestionada per FGC i servida amb un parell d'Stadlers?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Xarxa BCN
N3
N3
Posts: 34
Joined: Friday 22/09/2006 18:11
Location: 20 metros bajo tierra

Post by Xarxa BCN »

Veient aquesta visió de la linea 2, m'he enrecordat: Ostres, la linea 13 que surt de Badalona centre cap a can Ruti.

Es sap alguna cosa?

Ara es podra dir L12 , no? pq això serà metro delta o ves a saber que.

PD:Segueixo sense veure clar menjar-se la meitat d'una linea per anar a l'aeroport, a no ser que s'adoptin trens semidirectes.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Xarxa BCN wrote:PD:Segueixo sense veure clar menjar-se la meitat d'una linea per anar a l'aeroport, a no ser que s'adoptin trens semidirectes.
Totalment d'acord. Calen trens semidirectes a l'aeroport si es vol que sigui un mitjà de transport competitiu.
Amb la configuració que veiem en aquest gràfic de la L2, feu números vosaltres mateixos. Per arribar al centre de Barcelona, farà falta mitja hora!! No és que sigui un temps gaire competitiu, la veritat, sobretot pensant que Renfe amb petits retocs de la infraestructura actual ho pot fer gairebé en la meitat de temps.
Per això no calia gastar tants milions d'euros :(
User avatar
Xarxa BCN
N3
N3
Posts: 34
Joined: Friday 22/09/2006 18:11
Location: 20 metros bajo tierra

Post by Xarxa BCN »

Colocant una terminal de facturación en estació de França o Passeig de Gracia i recolocant la estació de l'aeroport doblant-la o tripilicant-la i apropant-la a les diferents infraestructures i terminals aeroportuaries, es conseguiria un servei molt competitiu.

Amb això i naturalment passant a freqüencies de 10 minuts en comptes dels 30 actuals.

Finalment el metro sigui linea 2 o 9/10 nomes hauria d'arribar fins a el prat i allà s'enllaçaria amb l'estacio de rodalies, que en principi mantindria el numero de parades (6)
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

Xarxa BCN wrote:Colocant una terminal de facturación en estació de França o Passeig de Gracia i recolocant la estació de l'aeroport doblant-la o tripilicant-la i apropant-la a les diferents infraestructures i terminals aeroportuaries, es conseguiria un servei molt competitiu.
Aixó implicaria haver d'habilitar les unitats 440R, 447 o Civia que vagin al aeroport amb un furgó per poder transportar els equipatges. Crec que en aquesta proposta t'inspires en el cas dels mostradors de facturació de Nuevos Ministerios i si no recordo malament les maletes les posaven en un furgó de la unitat que feia la linia 8.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Aeropuerto

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Decir antes que nada que los nombres de las paradas aeroportuarias que veo en este termómetro oficioso me parecen excesivamente largos. Con poner algo así como: "Terminals A, B, C" y "Terminal D" me parecería suficiente, o "Terminal N" y "Terminal S". Bastaría.

Después añadir que creo que desde el principio se ha hablado de colocar servicios semidirectos por el trazado de la L2 a partir del enlace con la L9 hacia el aeropuerto. Otro aspecto es que la importancia de ese trazado desde el centro de Barcelona es que aunque se tardase media hora, lo que el metro propicia, a diferencia de las cercanías es la unión, no solamente del recinto aeroportuario, sino el paso por la Zona Franca y las zonas logísticas adyacentes, centros de trabajo, Mercabarna, la zona norte del sector de la SEAT, etc. lo cual sí que la hace muy competitva puesto que cercanías no ofrece ese servicio y el metro sí.

Y además, mientras que el BUS nº 46 de reciente instauración tarda desde el aeropuerto hasta Pza. España del orden de esa misma media hora, mientras que este servicio, no solamente te dejaría en un tiempo similar no en Pza. España sino en el mismo centro sino que como he dicho antes, además del aeropuerto serviría a zonas también de gran importancia y que no están servidas.

Uno de los problemas es la de vueltas que da la serpiente, puesto que ese trazado de la L9 da innumerable rodeo por El Prat en lugar de ser una línea recta que atravesase Zona Franca, penetrase bajo Montjuïc y se acabó. Pero de tantos miles de millones no hablaría yo pues simplemente consiste la cosa en empalmar la L2 que viene ampliada desde Montjuïc a la infraestructura y posibilitar que los trenes sigan. No es lo mismo esto que no el hacer la línea especialmente para que vaya allí. Y como la L9 ya se proyectó para llegar allí... nunca la L2, pues simplemente con este enlace se posibilita algo perfectamente lógico. No creo que sea tirar el dinero.

¿Se pueden hacer mejor las cosas? claro que sí, habilitando servicios semidirectos que a partir del intercambiador de Foc-Cisell o como se llame al final, no paren hasta llegar al aeropuerto, lo cual aceleraría y aligeraría el camino, pero no creo que sea un gasto de dinero inútil.

Y otro aspecto importante es el motivo de no realizar un bucle aeroportuario y disponer de parada en todas las terminales de forma individual, ¿por qué motivo? ¿qué es lo que se va a hacer finalmente con esto? ¿cómo va a llegar el tren al aeropuerto? ¿tan difícil es entrar desde Mas Blau por la terminal C, de allí ir a la B, luego a la A, después dar la vuelta hasta la D y salir nuevamente hasta la C y Mas Blau por el otro lado cerrando un círculo y hacerlo de vía única?

Saludos,
Sergio
Attachments
BUCLE
BUCLE
BCN_AIR.jpg (73.27 KiB) Viewed 6411 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

¿Se sabe alguna cosa nueva de las obras necesarias para enlazar la L2 al túnel de la L9/L10 en la zona de Gran Vía Sud y L'H?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

I per que hem de veure aquesta linia (L2) com a una unitat "indisoluble"?.... Per que no es fa per sectors enlloc de convois que vagin de punta a punta de la linia?.

M'explico (i ara no em foteu els trastos pel cap). Fer d'alguna manera que hi hagins trens que vagin de l'aeroport a Universitat i que alla fesin mitja volta i d'altres que si fesin la linia sencera. No serien trens llençadora ni semi directes, sino que farien servei parcial entre aquestos dos punts.

Ei, no estic dient cap burrada. Nomes calen ganes per fer-ho.

Aqui deixo l'idea. La cedeixo gratis.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Serie600 wrote:Fer d'alguna manera que hi hagins trens que vagin de l'aeroport a Universitat i que alla fesin mitja volta i d'altres que si fesin la linia sencera. No serien trens llençadora ni semi directes, sino que farien servei parcial entre aquestos dos punts.
I creus que Universitat-Badalona Centre tindria menys afluència que Universitat-Aeroport per merèixer la meitat de trens?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

No. Aquesta no es la rao.

Estic parlant de "reforçar" -per dir-ho d'alguna manera, el tram Aeroport - Universitat, donat que aquesta estacio ja es un punt neuralgic de la ciutat i que a partir d'aqui, ja es poden enllaçar amb altres punts.

Estic parlant de trens que farien la volta sencera i d'altres que s'aturarien i donarien mitja volta a Univeristat. D'una banda es un exemple. D'altra banda estic parlan de "apropar" l'aeroport amb el centre, que fet i fet es el que fa RENFE a Sants i Estacio de França.

Ja se que no es veura. Copia el link en altre finestra de navegador, dona a refrescar i entendras el que dic. Ja se que no es de Barcelona, si no del metro d'Estocolm, pero no crec que costes molt implementar aquest sistema de funcionament: http://serie600.iespana.es/fotos/mapa_m ... tocolm.jpg. En refereixo a la linia verda....

Penso que uns dels "errors" del metro de Barcelona es contemplar les linies com a una unitat sencera, enlloc de "sectoritzar-les" per trams i reforçar els que en algun moment del dia necessitin mes convois.

Ara es llarg d'explicar i tampoc vull desviar el tema. Qui em vulgui entendre per on vaig, no necessitara mes explicacions al veure el planol.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Sí, ja t'entenc. Ho conec del metro de Viena (pel que expliques del d'Estocolm, tenen esquemes semblants, amb combois curts en horaris vall i serveis escurçats), però amb la freqüència que (idealment) té/hauria de tenir el metro de Barcelona, no hi veig gaire marge per a encabir-hi trens de reforç.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Guigui, home, tot es possar-se. Es tractaria de que TMB es trenques una mica les neurones per poder implementar aquest sistema. Ja se que estic demanant massa, pero no ho trobo descabellat. Penso que montar reforços parcials en alguns trams es nomes cuestio d'estudiar-ho amb deteniment.

Nomes fent una volta per les linies segons quins dies i quines hores, es podria veure quines son les seves necessitats i tractar d'encabir mes trens que fesin serveis parcials nomes en determinats trams.

No parlo de "marginar" segments de linies, sino simplement, pensant amb el cap, tots sabem que hi han trams de linies (sobretot les que pasen per centres neuralgics de la ciutat: Pça Catalunya, Passeig de Gracia, etc) que demanden una major frequencia de pas de convois i d'altres que els trens van mes descongestionats en aquellas mateixas horas.

Que el sistema d'explotacio i circul.lacio de la xarxa no ho permet a l'actualitat?. Aleshores el que caldria es plantejar-se que el funcionament actual no es el prou adient i "el.lastic" i que ens movem amb unes "regles de circul.lacio" (ull a les cometes, no em refereixo a les normes, si no al funcionament, el que passa es que no se com expresar-ho, espero que m'enteneu per on vaig) i d'explotacio totalment rigides i massa arcaiques.

Ull, que no parlo de fer serveis directes o semi-directes estil Rodalies o FGC, pero si de reforços parcials (circul.lacions especials) a segons quins trams.

La manera d'avissar?. Molt senzilla: Estan els panell de "Proper Tren", no?, doncs afegir l'informacio de que el següent tren nomes arriva fins a determinada estacio, "Proper tren no admet passatge", n'heu vist mes d'una vegada, no?, doncs 3/4 del mateix.

Potser se m'esta anant la pilota i demano coses rares....

Sal.lutacions:

Serie600
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Serie600 wrote:Hola:

Guigui, home, tot es possar-se. Es tractaria de que TMB es trenques una mica les neurones per poder implementar aquest sistema. Ja se que estic demanant massa, pero no ho trobo descabellat. Penso que montar reforços parcials en alguns trams es nomes cuestio d'estudiar-ho amb deteniment.
No, no perfavor. Si TMB es trenqés les neurones, es quedaría sense la unica que té!!! no diguis això!!! :D
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Per cert, oi que malgrat el perllongament de la L2 cap a la Fira i l'Aeroport pensen mantenir el ramal St. Antoni-Paral·lel? Voldrà dir que malgastaran una part dels trens per anar a petar a un lloc que ja té connexió, simplement per justificar el túnel?

Això sí que és no saber gestionar el metro, més que el que apunta en Serie600. :(
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Aureli
N6
N6
Posts: 168
Joined: Monday 02/05/2005 9:10
Location: El Carmel, Barcelona

Post by Aureli »

Guigui wrote:Per cert, oi que malgrat el perllongament de la L2 cap a la Fira i l'Aeroport pensen mantenir el ramal St. Antoni-Paral·lel? Voldrà dir que malgastaran una part dels trens per anar a petar a un lloc que ja té connexió, simplement per justificar el túnel?

Això sí que és no saber gestionar el metro, més que el que apunta en Serie600. :(
Crec que t'equivoques. El Sant Antoni-Paral·lel serà un ramal auxiliar, o cotxeres per al metro, en cap moment es mantindrà el servei de la L2.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Serie600 wrote:Hola:

Guigui, home, tot es possar-se. Es tractaria de que TMB es trenques una mica les neurones per poder implementar aquest sistema. Ja se que estic demanant massa, pero no ho trobo descabellat. Penso que montar reforços parcials en alguns trams es nomes cuestio d'estudiar-ho amb deteniment.

Nomes fent una volta per les linies segons quins dies i quines hores, es podria veure quines son les seves necessitats i tractar d'encabir mes trens que fesin serveis parcials nomes en determinats trams.
aixo es fa actualment d'una manera una mica barruera a la l3 que hi ha un metro que nomes va d'espanya a zona universiatria a ohra punta pero necesita 2 mauqinistas per que te que fer el canvi a mig cami de espanya i poble sec
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

Ecomobisostrans wrote:

aixo es fa actualment d'una manera una mica barruera a la l3 que hi ha un metro que nomes va d'espanya a zona universiatria a ohra punta pero necesita 2 mauqinistas per que te que fer el canvi a mig cami de espanya i poble sec
:o :o aixo és obra de TMB?¿

Sort que de tant en tant n'encerten alguna...
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Com es fa aquest canvi entre Espanya i Poble Sec? Aquest tren ve donant servei des de Zona Universitària o no? Fan baixar tothom a Espanya? A quina hora és? Quants trens fan això? Més informació siusplau! :D
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”