Megafonia dels trens
De megafonies estranyes, un cop només sortir de Sabadell Rambla (FGC) escolto per megafonia "Pròxima estació: Provença. Correspondència amb Metro línia 3 i línia 5". Vaig pensar "Òstitu, sí que va ràpid l'S2!". A Sant Quirze anuncià "Gràcia", "Muntaner" a l'Autònoma... i així fins a la Floresta, on el maquinista se n'adonà. Curiosament, la única estació que la megafonia encertà...
Sembla que a TMB hagin llegit aquest fòrum, avui a la línia 5 en un 1000 he sentit--> Pròxima estació, Diagonal ... Correspondència amb línia 3, línia 6, línia 7 i altres línies de FGC. La campaneta del principi era la típica de les 1000, la veu era diferent a la que diu el nom de les parades.
D'altra banda i ja que parlem en aquest mateix fil de la megafonia dels autobusos, vaig comprovar en un viatge a Portugal que tots o la majoria dels busos urbans de Porto portàven indicadors amb el nom de la parada i s'anunciaven per megafonia, això aquí ho havia vist algun cop als autobusos urbans de Granollers i potser en algun lloc més però no a les empreses més importants de transport.
Salut
D'altra banda i ja que parlem en aquest mateix fil de la megafonia dels autobusos, vaig comprovar en un viatge a Portugal que tots o la majoria dels busos urbans de Porto portàven indicadors amb el nom de la parada i s'anunciaven per megafonia, això aquí ho havia vist algun cop als autobusos urbans de Granollers i potser en algun lloc més però no a les empreses més importants de transport.
Salut
A Terrassa també hi ha algun autobús urbà que anuncia les parades per indicador de LEDs i per megafonia.
Fa uns quants anys, però, es va fer una prova pilot a Girona amb indicadors de quatre colors (verd, taronja, vermell i crec que un més) que anunciaven la propera parada i donaven informació diversa (parlo de fa 10 anys). La prova resultà un desastre perquè no encertava les parades ni de casualitat, tot i que em sembla recordar que algun indicador d'aquests s'escapà a TMB amb no sé quins resultats.
Fa uns quants anys, però, es va fer una prova pilot a Girona amb indicadors de quatre colors (verd, taronja, vermell i crec que un més) que anunciaven la propera parada i donaven informació diversa (parlo de fa 10 anys). La prova resultà un desastre perquè no encertava les parades ni de casualitat, tot i que em sembla recordar que algun indicador d'aquests s'escapà a TMB amb no sé quins resultats.
Perque els nous 5000 quan es dirigeixen a la estacio de diagonal no diuen enllas am linies 3, 6 i 7 em ves de dir enllas am linies 3 i altres linies ?????Fran-Ikarus wrote:Molt interessant tema. Afegir que a la L4 la teoria és aquesta, però la pràctica, segons vinc observant jo, és que el que hi hagi megafonia o no, directament, ja depèn de la sort que tinguis (no sé pas si és que queden trens pendents d'instal·lació, o que la porten desconnectada, o...)
La veritat és que, com dieu, fa ràbia veure com van polint unes parts dels avisos, per espatllar o empitjorar la informació que es dóna en d'altres.
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Eii per cert quina cagada el xilofon aquest dels 5000, no m'agrada, trobo molt millor el altre que es tipic de bcn. Tan costaria deixar-ho com estava. pero veus les veus si que m'agraden.
Per cert sobre els missatges a M Cristina i Palau Reial diu " enllaç amb Tram" i a Sants Estacio " Enllaç amb L5, Rodalies Renfe i Altre linies renfe" o algu aixi", sabeu si a Espanya diu la correspondencia ab la L8?????
Per cert sobre els missatges a M Cristina i Palau Reial diu " enllaç amb Tram" i a Sants Estacio " Enllaç amb L5, Rodalies Renfe i Altre linies renfe" o algu aixi", sabeu si a Espanya diu la correspondencia ab la L8?????
- Mr. Baricentro
- N6
Efectivament MetroBaix, es una de les múltiples cagades dels 5000: la megafonia.
L'avis utilitzat(el mateix l'utilitzat per el IRIS dels 448 R de RENFE), trenca completament amb l'avis, per excelència, del Metro de Barcelona, el "tin tIn tiriruiNNNNNnnnnn...... " . Pasa el mateix amb els de la L4.
Crec, segons el meu criteri, que seria molt millor tornar al avis de sempre, i no implantarne'n de nous.
Coordialment,
L'avis utilitzat(el mateix l'utilitzat per el IRIS dels 448 R de RENFE), trenca completament amb l'avis, per excelència, del Metro de Barcelona, el "tin tIn tiriruiNNNNNnnnnn...... " . Pasa el mateix amb els de la L4.
Crec, segons el meu criteri, que seria molt millor tornar al avis de sempre, i no implantarne'n de nous.
Coordialment,
Megafonia dels trens
Hola, aquest és el meu primer missatge en aquest fòrum i voldria continuar el llegat del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... light=sons i que seguíssiu posant sons, ara que Rodalies ha canviat la megafonia.
Gràcies.
Gràcies.
Nova línia 29, Ronda Urbana. Per a més informació, ja t'ho trobaràs.
I mijor no parlem de les megafonies d'FGC,perqué mare meva.
Quan anuncien Gornal;próxima estació Gornal correspondencia amb renfe línies R1 i R2I la R10?I la R1 ja passa per aquí?Senyors de FGC,actualizeu-vos ja!
Peró mès curiòs al metro del vallès quan anuncien Catalunya:
"Próxima estació Plaça de Catalunya correspondencia amb metro línia 1 i 3 i renfe línies 1,3 i 4",la correspondéncia amb la R7,qué?Surt al termometre,peró res de res els de FGC semblan tenir conflictes amb renfe,fa un any o més de que ja hi ha la R7,a que espereu??Tant costa modificar una megafonia?Senyors de FGC,actualizeu-vo,sisplau.
Quan anuncien Gornal;próxima estació Gornal correspondencia amb renfe línies R1 i R2I la R10?I la R1 ja passa per aquí?Senyors de FGC,actualizeu-vos ja!
Peró mès curiòs al metro del vallès quan anuncien Catalunya:
"Próxima estació Plaça de Catalunya correspondencia amb metro línia 1 i 3 i renfe línies 1,3 i 4",la correspondéncia amb la R7,qué?Surt al termometre,peró res de res els de FGC semblan tenir conflictes amb renfe,fa un any o més de que ja hi ha la R7,a que espereu??Tant costa modificar una megafonia?Senyors de FGC,actualizeu-vo,sisplau.
Hola, benvingut al fòrum!
A mí la nova megafonia dels trens Renfe no em mola, la música massa llarga, amb tres notes hi havia prou. El que si trobo a faltar, la megafonia de la Renfe a les estacions de fa 20 anys. Fa uns dies, vaig veure una peli espanyola d'aquella època, i em va fer il·lu tornar-la a sentir
A mí la nova megafonia dels trens Renfe no em mola, la música massa llarga, amb tres notes hi havia prou. El que si trobo a faltar, la megafonia de la Renfe a les estacions de fa 20 anys. Fa uns dies, vaig veure una peli espanyola d'aquella època, i em va fer il·lu tornar-la a sentir
València i Madrid...
Si t'agrada la megafonia dels Rodalies de Renfe, al menys la "musiqueta introductòria" (aquella mena de trinnn tronnn trinnnnnnn ) trens del Metro de València i de Madrid la tenen clavada...metring wrote:Hola, benvingut al fòrum!
trinnn tronnn trinnnnnnn, próxima estació...BURJASSOT GODELLA
trinnn tronnn trinnnnnnn, próxima estación...ALTO DEL ARENAL
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Pere
- N9
Uuuuui millor no parlar de megafonies 8) 8)
A Renfe les estacions que tenen mal posada la megafonia de moment son:
- De moment hi ha molta confusió amb que son els trens que van a Puigcerdà. Gestiona tota la linia Rodalies, mentre que les tarifes son de Regionals. La megafonia a Sants quan volen els anuncien com a "Tren destino Puigcerdà" o a vegades posen l'antiga megafonia de Regional, mentre que a les altres estacions els anuncien com a Rodalies. Però jo em nego a escoltar la megafonia que posen a Ribes , Rodalies destinació La Tor de Querol, via 5 O sigui que les Rodalies de Barcelona (Afores de Barcelona) Arriben fins a Puigcerdà ?
-Els trens a Lleida per Manresa els anuncien com a Delta, però son Regionals. La Denominació Delta ha deixat d'existir.
-Els Regionals a Lleida per Manresa que van programats, no anuncien res de la línia R7, i a Torre Baró no anuncien la correspondència amb la línia 11.
-Als Catalunya Expres no anuncien la R10 a Passeig de Gràcia, si no que anuncien Tren al aeropuerto
- A Sant Vicenç de Calders millor no veure com anuncien els trens de Grandes Lineas
- Els trens a Cerbère que van programats només anuncien les estacions del tren com si fos un Catalunya Expres.
Posats a fer avui he enganxat una 440R a Clot-Aragó amb un Regional a Cerbère programat.
Prova:
FGC.
-No anuncia la correspondencia amb la R7 a Plaça Catalunya
-No anuncia la correspondencia amb la R10 a Gornal.
I segur que em deixo un mogollon de cagades.
EDITO: Com que hi ha tanta polémica amb les línies sis i set rectifico.
A Renfe les estacions que tenen mal posada la megafonia de moment son:
- De moment hi ha molta confusió amb que son els trens que van a Puigcerdà. Gestiona tota la linia Rodalies, mentre que les tarifes son de Regionals. La megafonia a Sants quan volen els anuncien com a "Tren destino Puigcerdà" o a vegades posen l'antiga megafonia de Regional, mentre que a les altres estacions els anuncien com a Rodalies. Però jo em nego a escoltar la megafonia que posen a Ribes , Rodalies destinació La Tor de Querol, via 5 O sigui que les Rodalies de Barcelona (Afores de Barcelona) Arriben fins a Puigcerdà ?
-Els trens a Lleida per Manresa els anuncien com a Delta, però son Regionals. La Denominació Delta ha deixat d'existir.
-Els Regionals a Lleida per Manresa que van programats, no anuncien res de la línia R7, i a Torre Baró no anuncien la correspondència amb la línia 11.
-Als Catalunya Expres no anuncien la R10 a Passeig de Gràcia, si no que anuncien Tren al aeropuerto
- A Sant Vicenç de Calders millor no veure com anuncien els trens de Grandes Lineas
- Els trens a Cerbère que van programats només anuncien les estacions del tren com si fos un Catalunya Expres.
Posats a fer avui he enganxat una 440R a Clot-Aragó amb un Regional a Cerbère programat.
Prova:
FGC.
-No anuncia la correspondencia amb la R7 a Plaça Catalunya
-No anuncia la correspondencia amb la R10 a Gornal.
I segur que em deixo un mogollon de cagades.
EDITO: Com que hi ha tanta polémica amb les línies sis i set rectifico.
Last edited by Pere on Saturday 07/10/2006 0:09, edited 3 times in total.
Ehem...
D'això, a mi no em sembla cap cagada...Pere wrote:METRO.
-Anuncia les correspondencies amb L6, L7 i L8 com si formessin part de TMB.
Anuncia la L6, L7 i L8 com si fossin Metro, i de fet són Metro...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
1. No les anuncia com a part de TMB. Exemple L3 Diagonal en 5000: "Pròxima parada: Diagonal. Enllaç línia 5, línia 6, línia 7 i altres línies FGC"Pere wrote:METRO.
-Anuncia les correspondencies amb L6, L7 i L8 com si formessin part de TMB.
2. L6, L7 i L8 és nomenclatura oficial de l'ATM, no té a veure amb ser o no ser TMB.