En això estic d'acord amb una petita excepció: no els hi fotis impostos alts als residents a poblets de la Cerdanya, no sigui el cas que amb la primera nevada tinguem un ballet SmartJaMiRo! wrote:El que cal és, però, fotre més impostos als automòbils que consumeixen més i ocupen més espai urbà. Això és, un vehicle tipus Smart Fortwo no hauria de pagar tants impostos com un mastodòntic i horroròs Nissan Murano.
Prefereix suprimir peatges a construir més línies de FFCC?
Re: Realisme
Tens tota la raó. Estic plenament amb el què dius.entfe001 wrote:És curiós que tota la gent que demana l'erradicació del cotxe resideix a la zona 1 de l'ATM, on la xarxa de transport públic permet perfectament viure-hi sense vehicle privat.
Girona - Ripoll és una hora i mitja amb vehicle privat. Amb transport púbic, tres hores si tens sort amb els horaris, però el més normal és que no baixi de quatre. Amb ferrocarril, toca baixar fins a Barcelona.
Des del poble de l'Estany (amb una preciosa església i claustres romànics que ningú s'hauria de perdre) hi ha autobusos a Barcelona, però no hi ha transport públic a la respectiva capital administrativa, Manresa.
De Girona a Quart només es poden fer servir la meitat dels autobusos que hi circulen per la tonteria de les concessions i les restriccions de trànsit de viatgers. Es poden prendre els autobusos de Teisa a Sant Feliu de Guíxols, però no els de Sarfa de l'anella de les Gavarres.
I això per no parlar del gran nombre de pobles sense transport públic o amb servei marginal. Montagut i Oix només té un servei a la setmana que el comunica amb Castellfollit de la Roca el dia de mercat.
No tinc cotxe ni carnet de conduir, i mentre pugui seguiré així. Sóc un afèrrim defensor del transport públic i del dert a la mobilitat, però d'aquí a demanar l'erradicació del vehicle privat hi va un abisme. El que cal és racionalitzar-lo. Però el que és un fet és que, amb l'estat actual del transport públic a Catalunya, la prohibició del trànsit de vehicles privats suposaria una crisi econòmica a comarques inassumible. La única sortida seria una migració massiva de tots els habitants de Catalunya a Barcelona.
Malauradament per alguns, encara hi ha vida més enllà de la RMB.
* el manteniment i encariment dels peatges actualsPlatanito wrote:No es tracta només d'amortitzar les infraestructures, sinò d'aconseguir una disminució en l'ús de l'automòbil. Ni un sol euro dels pressupostos hauria d'anar destinat a vies de comunicació d'alta capacitat, tret d'aquelles que per qualsevol motiu no puguin ésser servides pel transport públic.
Benvinguts siguin, doncs:
* el manteniment i encariment dels peatges actuals
* la creació de peatges a tots els trams actualment gratuits, incloent les autovies
* el peatge urbà
* les àrees verdes
* qualsevol recàrrec sobre la benzina no professional que al Govern li vingui de gust, com més alt millor
* taxa de luxe per la compra d'un vehicle de primera mà (almenys que es reutilitzin més vehicles antics, un altre inmens problema mediambiental del que ningú sembla ésser conscient)
Així de forma genèrica no hi estic d'acord. Primer de tot una mesura que prendria jo, i que aquí no he sabut llegir-la a ningú, és que els cotxes paguesin segons els ocupants (que pagués molt més un cotxe amb un únic ocupant que no pas amb 5).
Hi ha peatges que sí que estic d'acord amb mantenir-los: aquells que hi hagi una alternativa en transort públic i fins i tot en vehicle privat (exemple: Túnels de Vallvidrera). Altres els trobo totalment injustes (exmple: túnels del cadi). Quines alternatvies de transport hi ha entre el Berguedà i la Cerdanya, tan en transort públic com en privat sense passar per el túnel del Cadi?
* la creació de peatges a tots els trams actualment gratuits, incloent les autovies
Totalment en descarod en la forma indiscriminada en què ho planteges. Això només es pot fer si tens una alternativa eficaç en transport públic.
* el peatge urbà
Hi estic d'acord en les grans ciutats, ja que aquestes acustemen a tenir un bon transport públic (tot i que s'hauria de millorar la capacitat) i a més tenins uns índexs de contaminació (tan atmosfèrica com acústica) molt alts.
* les àrees verdes
Totalment d'acord però ja les posaria toalment gratis per residents. Igualment s'ha d'augmentar la capacitat del transport públic.
* qualsevol recàrrec sobre la benzina no professional que al Govern li vingui de gust, com més alt millor
Això és molt injust, ja que en la major part dels municipis de Catalunya, i lamentablament, si no tens cotxe tens moltes menys oportunitats laborals i d'oci, per tant una qualitat de vida inferior. Hi han casos que és quasi imprescindible el cotxe. Crec que no és just perjudicar les zones rurals.
Un exemple:
Un amic meu vivia a Monistrol de Calders (abans vivia a Barcelona), un poble de 700 habitants del Moianès (Bages). Té carnet de conduir però no té cotxe per motius econòmics.
Va trobar treball a Santpedor, una vila a prop de Manresa.
Transport públic de que disposa Monistrol de Calers:
Autobusos:
Monistrol de Calders - Artés - Manresa:
2 expedicions per sentit els dilluns en període escolar.
1 expedició de dimarts a divendres per sentit en període escolar
1 expedició els dissabtes.
1 expedició per sentit els dilluns, dimecres i divendres no escolars.
0 expedicions els diumenges.
0 expedicions els dimarts i dijous no escolars.
Sabadell - Monistrol de Calders - Sallent:
1 expedició ANUAL per sentit el 1r diumenge del mes de juliol.
Amb aquest trànsport públic creus que una persona pot treballar fora de Monistrol de Calders sinó té un vehicle privat?
Doncs le meu amic ho va intentar. Al anar a treballar l'acampanyava un veï que també treballava a Sanpedor i l'hora d'entrada era semblant.
Al tornar ja ho tenia més difícil: anava en bus de Santpedor a Calders (amb poca freqüència de pas) i allà havia de fer autostop per arribar fins a Monistrol de Calders.
Evidentment va haver de abandonar Monistrol i ara viu a Sabadell i pot anar a la feina en bus.
Un del problems més grans de Catalunya és que vivim més de 3.000.000 d'habitants al voltant de Barcelona.
I en compte de potenciar un reequilibri reterritorial encar vols penalitzar la gent que obte per anar a viure amb entorns rurals?
Si aquest amic meu no tenia cotxe per motius econòmics, encar vols penalitzar més la seva adquisició i ús, fins i tot en casos que és del tot neceessari?
El primer que s'ha de plentejar és la implentació d'un servei de transport públic eficaç a tot Catalunya.
* taxa de luxe per la compra d'un vehicle de primera mà (almenys que es reutilitzin més vehicles antics, un altre inmens problema mediambiental del que ningú sembla ésser conscient)
Has de tenir en compte que els vehicles antics són menys eficients, gastan més combustible i conaminant més. En tot cas faria pagar una taxa segons el nivells d'emissions del vehicle per afavorir que la gent comprés cotxes que gastin menys gravant econòmicament els més inaficients.
De tot el que he llegit, aquesta és l'única afirmació en la qual estic totalment d'acord:
-------------------------------------------
Nota d'administració: les respostes sobre cotxes elèctrics, s'han separat en aquest nou fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4138
-------------------------------------------
Sobre la resta... enlloc d'afegir més traves a les ja existents, construim un transport públic de qualitat. I com a alternativa... COTXE ELÈCTRIC.Gat_l-h wrote:Segons un estudi d'un professor que vaig tenir, amb l'aplicació del protocol de Quioto a Espanya, s'haurà de penalitzar el transport privat amb impostos nous per poder-lo complir, i, segons el seu estudi, que en surtiria més perjudicats serien les classes mitges i baixes, que viuen a la segona corona, amb un alt índex de mobilitat obligada. Traduïnt: les parelles del Vallès que treballen per la zona i tenen dos cotxes.
-------------------------------------------
Nota d'administració: les respostes sobre cotxes elèctrics, s'han separat en aquest nou fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4138
-------------------------------------------
Seguint amb el comentari del matemàtic més il·lustre del fòrum (bé, em sembla que de matemàtics només en tenim 1, pel que és igual com sigui ), qui es queixa dels vehicles privats és perquè té una bona xarxa de transport públic a davant de casa.
I afegeixo una cosa. Vosaltres us penseu que fer una xarxa eficaç de TPúblic és tan fàcil? Es necessiten molts anys, moltes negociacions i molts calés. I creieu que és tan fàcil establir sistemes alternatius de transport privat com podria ser el cotxe elèctric? No. Mentre no hi hagi calés ni ganes, no es pot despotricar contre el transport privat i quedar-se tan panxo, perquè a diferència de qui critica d'aquesta manera, MOLTA gent ha de desplaçar-se en vehicle privat tot i saber que no és ni ecològicament sostenible ni econòmicament sostenible i que contribueix a que la gent arribi tard a treballar/estudiar, ja vagi en TPúblic o en TPrivat. Però com que no hi ha calés, no es pot fer una xarxa de busos que comuniquin tots i cadascún dels pobles cada hora, ni fer túnels per la diagonal, ni tramvies, ni res d'això.
Així que abans de despotricar, criticar o fer comentaris totalment imparcials, si us plau, penseu una mica. Els de "provincies" també existim i no tenim tanta sort com vosaltres. Aquí no hi ha calés ni per posar autobusos nous.
I afegeixo una cosa. Vosaltres us penseu que fer una xarxa eficaç de TPúblic és tan fàcil? Es necessiten molts anys, moltes negociacions i molts calés. I creieu que és tan fàcil establir sistemes alternatius de transport privat com podria ser el cotxe elèctric? No. Mentre no hi hagi calés ni ganes, no es pot despotricar contre el transport privat i quedar-se tan panxo, perquè a diferència de qui critica d'aquesta manera, MOLTA gent ha de desplaçar-se en vehicle privat tot i saber que no és ni ecològicament sostenible ni econòmicament sostenible i que contribueix a que la gent arribi tard a treballar/estudiar, ja vagi en TPúblic o en TPrivat. Però com que no hi ha calés, no es pot fer una xarxa de busos que comuniquin tots i cadascún dels pobles cada hora, ni fer túnels per la diagonal, ni tramvies, ni res d'això.
Així que abans de despotricar, criticar o fer comentaris totalment imparcials, si us plau, penseu una mica. Els de "provincies" també existim i no tenim tanta sort com vosaltres. Aquí no hi ha calés ni per posar autobusos nous.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
D'acord!
Hola!
Totalment d'acord Aaron. De fet això ho noto malgrat ésser de Barcelona quan vull anar més enllà dels límits de la primera corona de la Regió Metropolitana. De vegades, o vehicle privat o res...
Això sí, vull afegir a aquest comentari:
Salut!
Totalment d'acord Aaron. De fet això ho noto malgrat ésser de Barcelona quan vull anar més enllà dels límits de la primera corona de la Regió Metropolitana. De vegades, o vehicle privat o res...
Això sí, vull afegir a aquest comentari:
Una correcció:aarongilp wrote:I afegeixo una cosa. Vosaltres us penseu que fer una xarxa eficaç de TPúblic és tan fàcil? Es necessiten molts anys, moltes negociacions i molts calés.
aarongilp wrote:I afegeixo una cosa. Vosaltres us penseu que fer una xarxa eficaç de TPúblic és tan fàcil? Es necessiten molts anys, moltes negociacions, molts calés i polítics no-ineptes.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Pots posar la teva proposta i la línia que posaran per que les poguem comparar?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Ha d'estar en algun fil a la zona d'autobusos, potser ja se l'ha menjat el triturador automàtic de missatges, fa temps que el vaig penjar. Si no hi és, demà quan arribi a casa penjo ambdúes. En resum, la proposada per l'Ajuntament és una linia circular per Salt, en sentit horari només, cada mitja hora i servida per un sol cotxe. La meva idea és una mena de N, en ambdós sentits. Ambdues serveixen els llocs més importants de Salt (tot i que la de l'Ajuntament) es descuida del centre i del casc antic, que hi passa de "refilón", la meva sí que hi passa. El temps de viatge és de 55 minuts, pel que es necessitarien 2 cotxes enlloc d'un per servir la línia. De fet, la meva tarda el doble perquè va i torna, mentre que la de l'Ajuntament només va. Si tu vols anar d'una punta a una altra de Salt quasi tardaras el mateix amb les dues, però si vols anar entre dos punts relativament propers en sentit antihorari, o vas caminant, o en cotxe, o dones toooota la volta. Amb la meva això no passa. Ja us penjaré els plànols d'ambdues.Ecomobisostrans wrote:Pots posar la teva proposta i la línia que posaran per que les poguem comparar?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Vols dir que els missatges s'esborren amb el pas del temps? Jo diria que no.aarongilp wrote:Ha d'estar en algun fil a la zona d'autobusos, potser ja se l'ha menjat el triturador automàtic de missatges, fa temps que el vaig penjar. [...]Ecomobisostrans wrote:Pots posar la teva proposta i la línia que posaran per que les poguem comparar?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Almenys a Suggeriments i Proves sí. En els altres, no ho sé. Ja miraré...Ecomobisostrans wrote:Vols dir que els missatges s'esborren amb el pas del temps? Jo diria que no.aarongilp wrote:Ha d'estar en algun fil a la zona d'autobusos, potser ja se l'ha menjat el triturador automàtic de missatges, fa temps que el vaig penjar. [...]Ecomobisostrans wrote:Pots posar la teva proposta i la línia que posaran per que les poguem comparar?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Eren missatges que corresponien amb el context, però que fa molt que els vaig penjar...entfe001 wrote:A mi se m'han passat per la fregona no pocs missatges a fòrums que no eren el de suggeriments i proves.
Però si són la mar de didàctiques les demostracions matemàtiques!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
He penjat la meva proposta a aquest fil, que ja havia creat feia mesos, com havia comentat. Curiosament resulta que em vaig descuidar de posar el plànol, pel que no podia servir de res (xD)Ecomobisostrans wrote:Pots posar la teva proposta i la línia que posaran per que les poguem comparar?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...