Cobertura 3G a FGC
Cobertura 3G a FGC
Extret de FGC.cathttp://212.101.75.163/notes/nota_207_cat.pdf
Govern i Telefónica signen un conveni per instal·lar telefonia mòbil de tercera generació a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
• És la primera xarxa ferroviària d’Espanya que
incorpora la tecnologia 3G
Barcelona, 6 d’octubre de 2006
El conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Joaquim Nadal, ha presidit l’acte de signatura del conveni que han firmat avui el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, i el director general del grup Telefónica a Catalunya, Kim Faura, que permetrà la instal·lació de cobertura 3G (UMTS) de Movistar a la xarxa ferroviària metropolitana de FGC. D’aquesta manera, FGC serà la primera xarxa ferroviària d’Espanya que tindrà cobertura mòbil de tercera generació i es convertirà, a més, en una de les xarxes de transport públic amb millors i més modernes infraestructures de comunicacions.
El desplegament d’aquesta nova xarxa de telefonia mòbil s’allargarà durant un període de nou mesos durant els quals es cobriran totes les estacions i túnels de la línia que connecta Barcelona amb el Vallès. Aquesta instal·lació comportarà la posada en servei de deu noves estacions base UMTS, més de 10 quilòmetres de cable radiant i 15 repetidors. Més endavant, s’ampliarà la cobertura a la línia Llobregat-Anoia, que enllaça Barcelona amb el Bages i l’Anoia.
Amb la instal·lació de cobertura UMTS, els viatgers de Ferrocarrils de la línia que uneix Barcelona amb Sabadell i Terrassa, que siguin clients de Movistar i que tinguin noves targetes de dades (PCMCIAs) amb la tecnologia HSDPA, podran utilitzar els seus PC portàtils per connectar-se a Internet i gestionar el correu electrònic a velocitats de fins a 3,6 Mbit/s. A més a més, tindran la possibilitat de navegar a alta velocitat pel portal de continguts de Movistar, Emoción, per poder accedir als seus serveis bancaris, consultar guies i llistes de carrers, entre altres serveis.
Movistar i FGC ja van ser pioners a l’hora d’instal·lar cobertura GSM a la seva xarxa ferroviària el maig de 1998 quan es va començar a oferir cobertura mòbil cel·lular pel sistema GSM a les estacions i túnels de les línies metropolitanes.
Sobre Telefónica Móviles España
Telefónica Móviles España és l’operadora del Grup Telefónica del mercat espanyol. Un cop tancat el segon trimestre d’aquest any 2006 comptava ja amb gairebé 20,7 milions de clients i amb un ampli catàleg de serveis i prestacions que utilitzen les últimes tecnologies mòbils, inclosa UMTS. Movistar és la marca per les companyies mòbils del Grup Telefònica a Espanya i Amèrica Llatina.
Sobre Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya és una empresa pionera en l’aplicació de noves tecnologies en totes les seves àrees de gestió, per la seva constant innovació, pel seu creixement i també pel seu respecte al medi ambient. Amb el pas del temps, l’aplicació de les noves tecnologies ha permès incorporar nous serveis que reverteixen directament en la millora de la qualitat del servei, de l’atenció al client, de la seguretat, de la informació i també del manteniment.
Ferrocarrils de la Generalitat té previst convocar, a curt termini, un concurs per disposar d’un sistema de transmissió d’imatges, en temps real, que permetrà enviarles des de càmeres que s’instal·laran a l’interior dels trens fins el nou centre de control unificat.
Govern i Telefónica signen un conveni per instal·lar telefonia mòbil de tercera generació a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
• És la primera xarxa ferroviària d’Espanya que
incorpora la tecnologia 3G
Barcelona, 6 d’octubre de 2006
El conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Joaquim Nadal, ha presidit l’acte de signatura del conveni que han firmat avui el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, i el director general del grup Telefónica a Catalunya, Kim Faura, que permetrà la instal·lació de cobertura 3G (UMTS) de Movistar a la xarxa ferroviària metropolitana de FGC. D’aquesta manera, FGC serà la primera xarxa ferroviària d’Espanya que tindrà cobertura mòbil de tercera generació i es convertirà, a més, en una de les xarxes de transport públic amb millors i més modernes infraestructures de comunicacions.
El desplegament d’aquesta nova xarxa de telefonia mòbil s’allargarà durant un període de nou mesos durant els quals es cobriran totes les estacions i túnels de la línia que connecta Barcelona amb el Vallès. Aquesta instal·lació comportarà la posada en servei de deu noves estacions base UMTS, més de 10 quilòmetres de cable radiant i 15 repetidors. Més endavant, s’ampliarà la cobertura a la línia Llobregat-Anoia, que enllaça Barcelona amb el Bages i l’Anoia.
Amb la instal·lació de cobertura UMTS, els viatgers de Ferrocarrils de la línia que uneix Barcelona amb Sabadell i Terrassa, que siguin clients de Movistar i que tinguin noves targetes de dades (PCMCIAs) amb la tecnologia HSDPA, podran utilitzar els seus PC portàtils per connectar-se a Internet i gestionar el correu electrònic a velocitats de fins a 3,6 Mbit/s. A més a més, tindran la possibilitat de navegar a alta velocitat pel portal de continguts de Movistar, Emoción, per poder accedir als seus serveis bancaris, consultar guies i llistes de carrers, entre altres serveis.
Movistar i FGC ja van ser pioners a l’hora d’instal·lar cobertura GSM a la seva xarxa ferroviària el maig de 1998 quan es va començar a oferir cobertura mòbil cel·lular pel sistema GSM a les estacions i túnels de les línies metropolitanes.
Sobre Telefónica Móviles España
Telefónica Móviles España és l’operadora del Grup Telefónica del mercat espanyol. Un cop tancat el segon trimestre d’aquest any 2006 comptava ja amb gairebé 20,7 milions de clients i amb un ampli catàleg de serveis i prestacions que utilitzen les últimes tecnologies mòbils, inclosa UMTS. Movistar és la marca per les companyies mòbils del Grup Telefònica a Espanya i Amèrica Llatina.
Sobre Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya és una empresa pionera en l’aplicació de noves tecnologies en totes les seves àrees de gestió, per la seva constant innovació, pel seu creixement i també pel seu respecte al medi ambient. Amb el pas del temps, l’aplicació de les noves tecnologies ha permès incorporar nous serveis que reverteixen directament en la millora de la qualitat del servei, de l’atenció al client, de la seguretat, de la informació i també del manteniment.
Ferrocarrils de la Generalitat té previst convocar, a curt termini, un concurs per disposar d’un sistema de transmissió d’imatges, en temps real, que permetrà enviarles des de càmeres que s’instal·laran a l’interior dels trens fins el nou centre de control unificat.
Estic d'acord amb tu, sempre hem sigut els ultims al Llobregat, el Vallès, té luxes, com monitors a tot arreu, trens cada 20 minuts als principals ramals, més trens, encara que la ruta es més curta etc. Ja es fa fent hora que que hi hagui una mica d'equilibri, pero com ja sabem, es molt difícil de aconseguir, perque el centralisme (ferroviari) està present a tot arreu i a totes les companyíes.Mako448 wrote:Sí,i com sempre primer el Vallès!!!
N'Estic ben fart
Compareu la gent que viu al radi d'actuació de la línia al Baix Llobregat amb la gent que viu al mateix radi al Vallès Occidental. Aleshores comprendreu perquè les coses van primer allà. I d'altra banda, estaria bé que no us queixesiu tant per tonteries. A Girona no tenim ni rodalies ni res que s'hi assembli.Ferrovi wrote:Estic d'acord amb tu, sempre hem sigut els ultims al Llobregat, el Vallès, té luxes, com monitors a tot arreu, trens cada 20 minuts als principals ramals, més trens, encara que la ruta es més curta etc. Ja es fa fent hora que que hi hagui una mica d'equilibri, pero com ja sabem, es molt difícil de aconseguir, perque el centralisme (ferroviari) està present a tot arreu i a totes les companyíes.Mako448 wrote:Sí,i com sempre primer el Vallès!!!
N'Estic ben fart
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
És totalment normal que instal.lin la xarxa 3G a la línia que transporta més passatgers i que a més passa per zones amb un poder adquisitiu força superior a la línia de Llobregat.
Hi ha una cosa que es diu rendibilitat empresarial, i que jo sàpiga l'UMTS no és encara un servei públic i universal. Per tant, es lògic que Telefónica ho instali primer on li sembla que s'emprerà més.
Hi ha una cosa que es diu rendibilitat empresarial, i que jo sàpiga l'UMTS no és encara un servei públic i universal. Per tant, es lògic que Telefónica ho instali primer on li sembla que s'emprerà més.
aarongilp wrote:Compareu la gent que viu al radi d'actuació de la línia al Baix Llobregat amb la gent que viu al mateix radi al Vallès Occidental. Aleshores comprendreu perquè les coses van primer allà.
Si, esclar, com que visc a Cornellà, vol dir que tingui menys diners que el de Vallvidrera? A mi m'es ben igual Sant Cugat que Sant Viçenc dels Horts, m'es igual Vallvidrera que Cornellà, i m'es igual Terrassa i Sabadell que Igualada i Manresabooze wrote:És totalment normal que instal.lin la xarxa 3G a la línia que transporta més passatgers i que a més passa per zones amb un poder adquisitiu força superior a la línia de Llobregat.
Hi ha una cosa que es diu rendibilitat empresarial, i que jo sàpiga l'UMTS no és encara un servei públic i universal. Per tant, es lògic que Telefónica ho instali primer on li sembla que s'emprerà més.
El nivell adquisitiu pot ser igual, i que visqui a Cornellà, no vol dir que no visqui a una casa unifamiliar i que sigui ric, i si em toca la lotería no m'aniré a viure al Vallès. La gent de gran poder adquisitiu, es compren cotxes, 4x4, o Crysler, i no van en tren perque van apretats, el tren l'utilitza la gent de nivell mitjà, o mitj alt, els joves, que encara no poden conduir, o no han pogut comprar-se un cotxe, o la gent gran. Fins ara, només he vist gent que necesita anar a una reunió de rics, i no paren de parlar pel mòbil, a l'Euromed, que que jo sapiga, no té 3G ni cap virguería d'aquestes. Siguem realistes, no podem treure un mòbil amb 3G al metro, perque si no, desapareix, i si portem la camera, agafemla ben fort. Els rics no van en metro!
Last edited by Ferrovi on Sunday 08/10/2006 14:22, edited 1 time in total.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
T'equivoques amb el plantejament que una persona d'elevat poder adquisitiu no va amb tren, perquè n'hi va molta més de la que et penses. I els motius que tindran per agafar el tren en comptes del cotxe no els sé, potser és que són uns rics sostenibles però sens dubte a les hores punta, i amb la densitat de trànsit que hi ha a Barcelona és normal que es prefereixi agafar el tren que el cotxe. També trobo equivocat relacionar gent rica = mòbil 3G, ja que aquests mòbils també se'ls compra molta gent amb poders adquisitius mitjans.
A més, cre que els comentaris sobre perquè es fa allà primer és pel volum de passatgers transportats, que és molt major.
A més, cre que els comentaris sobre perquè es fa allà primer és pel volum de passatgers transportats, que és molt major.
Last edited by victorcasta on Sunday 08/10/2006 13:39, edited 1 time in total.
Ara per ara està molt clar que els rics no van en metro, tot i que segur que algún hi ha. Però això no vol dir que no s'hagi de buscar la manera per atraure'ls. Molts directius prefereixen l'AVE al pont aeri pel simple fet de que amb l'AVE poden treballar amb el portàtil i a l'avió no. Si se'ls dona facilitats ("pijadas") potser un dels que viu en una supertorra a St. Cugat passi d'anar pels túnels i fer cua i decideixi agafar els ferrocarrils perquè allà pot parlar pel mòvil o anar llegint i destriant els e-mails. (cosa que si va en cotxe haurà de fer un cop arrivi a la feina)Ferrovi wrote: Els rics no van en metro!
Cobertura pel mòvil, ja sigui de 1a o 3a generaciò és una forma de cridar l'atenciò d'aquells que encara no s'han fixat amb el transport públic. FGC poc més pot fer per millorar el servei per poder atraure a més gent aixi que no li queda més remei que instal·lar tecnologies d'última generació.
No es tardarà gaire a tenir cobertura Wifi als trens. El temps és or i si fins ara la forma de estalviar-lo era anant en cotxe potse d'aqui poc serà anant en transport públic on no t'has de preocupar de re i pots parlar pel mòvil, conectar-te a internet, etc i arrivar a la feina amb la feina ja mig feta.
El nivell adquisitiu mitjà és molt superior a tot el corredor del Vallés. Torno a repetir que hi ha una cosa que es diu rendibilitat empresarial. I si Telefónica ho instalà allà es perquè creuen que és el punt més rendible, per tant es pot induir que això es perquè o bé hi ha més població o bé hi ha més poder adquisitiu. I per cert, el 3G de moment és un "luxe" ja que les tarifes que es cobren no estan ni molt menys a l'abast de tothom.Si, esclar, com que visc a Cornellà, vol dir que tingui menys diners que el de Vallvidrera? A mi m'es ben igual Sant Cugat que Sant Viçenc dels Horts, m'es igual Vallvidrera que Cornellà, i m'es igual Terrassa i Sabadell que Igualada i Manresa
El nivell adquisitiu pot ser igual, i que visqui a Cornellà, no vol dir que no visqui a una casa unifamiliar i que sigui ric, i si em toca la lotería no m'aniré a viure al Vallès. La gent de gran poder adquisitiu, es compren cotxes, 4x4, o Crysler, i no van en tren perque van apretats, el tren l'utilitza la gent de nivell mitjà, o mitj alt, els joves, que encara no poden conduir, o no han pogut comprar-se un cotxe, o la gent gran. Fins ara, només he vist gent que necesita anar a una reunió de rics, i no paren de parlar pel mòbil, a l'Euromed, que que jo sapiga, no té 3G ni cap virguería d'aquestes. Siguem realistes, no podem treure un mòbil amb 3G al metro, perque si no, desapareix, i si portem la camera, agafemla ben fort. Els rics no van en metro!
El nostre sistema social no es basa en tenir-ho tot per a tots, hi ha preferències i restriccions pressupostàries que influexien en l'assignació eficient dels recursos. Això és el món real nois.
Ferrovi, ja estàs editant el teu post per incloure una cita dient que l'he dit jo quant no és així. D'acord en que les dues van en el mateix sentit, però jo no ho he dit pas.
I tornant al tema, em temo que en Booze té raó. Si Telefònica o qui sigui creu que en traurà més calés instalant-ho al Vallès que al Llobregat, ells són lliures de posar-ho on vulguin. I pensa, que ara per ara només ho posen allí, però si els surt a compte ho posaran a més llocs. Així que no siguem tan demagogs, si us plau.
I tornant al tema, em temo que en Booze té raó. Si Telefònica o qui sigui creu que en traurà més calés instalant-ho al Vallès que al Llobregat, ells són lliures de posar-ho on vulguin. I pensa, que ara per ara només ho posen allí, però si els surt a compte ho posaran a més llocs. Així que no siguem tan demagogs, si us plau.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Totalment d'acord amb tú, tenir cobertures de mòbil i Wifi és un valor afegit, que atraurà més viatgers al transport públic. Bé, en el cas del metro, Wifi potser no, ja que difícilment veuriem gent treballant allà, per manca d'espai i incomoditat, però cobertura pel mòbil trobo que és imprescindible en els temps que corren.George85 wrote:
Ara per ara està molt clar que els rics no van en metro, tot i que segur que algún hi ha. Però això no vol dir que no s'hagi de buscar la manera per atraure'ls. Molts directius prefereixen l'AVE al pont aeri pel simple fet de que amb l'AVE poden treballar amb el portàtil i a l'avió no. Si se'ls dona facilitats ("pijadas") potser un dels que viu en una supertorra a St. Cugat passi d'anar pels túnels i fer cua i decideixi agafar els ferrocarrils perquè allà pot parlar pel mòvil o anar llegint i destriant els e-mails. (cosa que si va en cotxe haurà de fer un cop arrivi a la feina)
Cobertura pel mòvil, ja sigui de 1a o 3a generaciò és una forma de cridar l'atenciò d'aquells que encara no s'han fixat amb el transport públic. FGC poc més pot fer per millorar el servei per poder atraure a més gent aixi que no li queda més remei que instal·lar tecnologies d'última generació.
No es tardarà gaire a tenir cobertura Wifi als trens. El temps és or i si fins ara la forma de estalviar-lo era anant en cotxe potse d'aqui poc serà anant en transport públic on no t'has de preocupar de re i pots parlar pel mòvil, conectar-te a internet, etc i arrivar a la feina amb la feina ja mig feta.