Faltes Ortografia als cartells de les carreteres
-
- N7
Faltes Ortografia als cartells de les carreteres
Mai us heu fixat en totes les faltes d'ortografia que aun pot trobar viatjant per les carreteres catalanes?
Un primer exemple que em fa molta ràbia:
Ronda de Dalt, direcció Besòs, Sortida 15:
Cornellá
Av. Carrillet
Un primer exemple que em fa molta ràbia:
Ronda de Dalt, direcció Besòs, Sortida 15:
Cornellá
Av. Carrillet
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Un cas molt curiós és a Madrid (CAM)...en segons quines vies et pots trobar "Leganes" i en d'altres, "Leganés". Per tant, jo no sé si al pronunciar el nom del poble haig d'accentuar o no (evidentment que sempre he sentit "Leganés", però pot no ser el correcte).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Trenscat
- N10
D'errada n'hi havia hagut una a la sortida d'Olesa, on per anar a agafar la carretera de Monistrol posava "Monserrat" en comptes de "Montserrat". Ara bé, sempre hi havia algú que amb un rotulador posava la T. I per faltes, Esparreguera que més d'un, dos i tres cops he vist escrit "Esparraguera" (crec que si no ho han canviat ho posa malament a la senyalització d'una rotonda de dins d'Olesa... perquè serà? )
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
Anant de Tremp a Esterri, m'he adonat que al tram gestionat per l'estat (La Pobla-Sort) els accents són inexistents, mentre que a la resta, gestionada per la Generalitat, cuiden més l'ortografia. Cosa que no vol dir que uns ho facin tot bé i altres tot malament, però sembla que segons qui i quan col·loqui els rètols, hi posi més o menys ganes.
En general, trobo que forma part d'un problema molt comú: fer-ho tot de qualsevol manera, mentre no costi massa calers i no canti a primera vista. I com que és més barat fer-ho tot amb presses i sense massa miraments, doncs anem com anem.
En general, trobo que forma part d'un problema molt comú: fer-ho tot de qualsevol manera, mentre no costi massa calers i no canti a primera vista. I com que és més barat fer-ho tot amb presses i sense massa miraments, doncs anem com anem.
no són faltes d'ortografia pròpiament dites, sino topònims de l'època franquista, o sigui, en "castellà", com per exemple Hospitalet o Esplugas.Trenscat wrote:D'errada n'hi havia hagut una a la sortida d'Olesa, on per anar a agafar la carretera de Monistrol posava "Monserrat" en comptes de "Montserrat". Ara bé, sempre hi havia algú que amb un rotulador posava la T. I per faltes, Esparreguera que més d'un, dos i tres cops he vist escrit "Esparraguera" (crec que si no ho han canviat ho posa malament a la senyalització d'una rotonda de dins d'Olesa... perquè serà? )
o Tarrasa o Gerona...Danzig wrote:no són faltes d'ortografia pròpiament dites, sino topònims de l'època franquista, o sigui, en "castellà", com per exemple Hospitalet o Esplugas.Trenscat wrote:D'errada n'hi havia hagut una a la sortida d'Olesa, on per anar a agafar la carretera de Monistrol posava "Monserrat" en comptes de "Montserrat". Ara bé, sempre hi havia algú que amb un rotulador posava la T. I per faltes, Esparreguera que més d'un, dos i tres cops he vist escrit "Esparraguera" (crec que si no ho han canviat ho posa malament a la senyalització d'una rotonda de dins d'Olesa... perquè serà? )
No et cal investigarentfe001 wrote:orique wrote:Els rètols de Campdevànol són mítics.
Hauré d'anar a visitar a uns familiars que tinc per allà i de pas investigar.
-
- N7
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Això em recorda a un mític episodi dels Simpson...crec que era en el qual la Lisa agafa l'autobús i es perd...i acaba a una base secreta de l'exèrcit, on hi ha el típic cartell de "Ud. está aquí", tot i que més ben posat: "Ud. está aquí, pero nosotros no."...Era bonissim!Fran-Ikarus no wrote: