Algú sap què és el sistema carrousel?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Algú sap què és el sistema carrousel?

Post by pokeroms »

Hola!!

Alguna vegada he vist en el diari que el Metro disposa d'un sistema anomenat carrousel, i només se que, quan hi ha una incidència en una estació, s’atura tota la línia fins que no s’arregla o es decideix donar servei parcial.

Algú pot entrar en detalls o sap què és especificament? :D

Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Si s'atura la linia, als cartells de regulació que hi ha a prop dels semafors hi veuràs un STOP. 5 minuts després desde que s'ha colocat es dona l'avís de que la linia esta aturada (tot aixo es fa automaticament) que es quan a les altres linies es pot veure als panells d'informacio: "Linia X servei aturat per causes técniques". I 10 minuts despres d'aquest missatge es fa servei parcial entre les estacions que no els afecten. Que aixo realment es un engorrament per als motoristes, ja que en el seu servei tenen assignat un numero de tren i a una hora pero.... si el tren que han d'agafar es troba a l'altra banda del tros tallat.... nose si m'explico :?
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Post by pokeroms »

Hola!

Moltes vegades, quan es posa el (S) STOP, als panels es posa " PROCESSANT NOVA INFORMACIó ", però quasi mai s'atura la línia, simplement es treu el STOP i segueix normal la línia.

Com pot ser? Per què es posa el STOP i després es treu automàticament? :x :x

Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Alguna incidència de curta durada: una relliscada sense conseqüències a l'andana, l'activació indeguda d'un aparell d'alarma... poden ser moltes, les causes.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

entfe001 wrote:Alguna incidència de curta durada: una relliscada sense conseqüències a l'andana, l'activació indeguda d'un aparell d'alarma... poden ser moltes, les causes.
Algú que ha fet una foto i ha entrat al metro abans que l'agafessin els VJ... :D
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Jo no he estat...

Post by JaMiRo! »

orique wrote:Algú que ha fet una foto i ha entrat al metro abans que l'agafessin els VJ... :D
:sant :sant :sant :sant :sant
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Gracies per l'explicacio Denisuko.

Una pregunta mes: Cuan surt "INHIBIDA" al panell que vol dir?.

Sal.lutacions:

Serie600
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Crec que quan hi ha un compte enrere és que el tren va avançat en el seu horari i que s'ha d'esperar a que arribi a 00:00. En canvi, quan hi posa INHIBIDA junt amb dues fletxes, és que va amb retard i que ha de marxar quant abans possible.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Serie600 wrote:Hola:

Gracies per l'explicacio Denisuko.

Una pregunta mes: Cuan surt "INHIBIDA" al panell que vol dir?.

Sal.lutacions:

Serie600
Inhibida vol dir directament: no funciona, llavors entra en funcionament el metode: "Mariquita el último", tothom a correr, no esperar a les estacions ni res. L'Inhibida es posa sovint per les nits quan ya no cal una regulacio molt estricta entre trens
Ja que estem:

-Si apareixen 2 fletxes cap amunt significa: "Estas molt allunyat del de davant", aixo pot ser perque tu vagis molt lent o el de davant vagi com un Kamikaze, podem interpretar-ho com: 2 fletxes amunt: "Fotali canya"

-Si apareix 1 fletxa cap amunt es que estas una miqueta allunyat, fotali una miqueta mes de velocitat si pots o intenta apurar una miqueta mes el temps a les estacions.

-Cap fletxa o 1 fletxa cap abaix: Molt be nanu, mantens un nivell molt bo de distancia amb el de davant

-2 fletxes cap avall (aqui va acompanyat d'un compte enrere): Podem interpretar-ho com un: "Le estas comiendo el culo al de delante", es a dir, que vas massa enganyat al de davant llavors t'hauries d'esperar X segons (alguns casos mes d'un minut) per a mantenir una bona distancia de regulacio i complir amb els horaris (Aixo per al passatger es un rollo pq s'esta una bona estona parat a l'estacio i lo tipic "s'ha tornat a aturar la linia") Aproximadament quan falten 15 segons els motoristes tanquen portes i marxen perque entre que tanquen portes, traccionen i tot el rollo ja han passat els 15 segons ;)
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Post by pokeroms »

Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

pokeroms wrote:Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
A-delantado
R-etrasado

el que no se si es respecte el de davant o al carroussel general, em sembla que es amb el de davant
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ep!

Post by JaMiRo! »

pokeroms wrote:Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
Ep, deixa de preguntar informació pel teu blog...!!! :D ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Re: Ep!

Post by pokeroms »

JaMiRo! wrote:
pokeroms wrote:Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
Ep, deixa de preguntar informació pel teu blog...!!! :D ;)

No home no! no es pel blog, es per "cultura", així ara em trec que dubtes :D :x

Salutacions !
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Re: Ep!

Post by Denisuko »

pokeroms wrote:
JaMiRo! wrote:
pokeroms wrote:Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
Ep, deixa de preguntar informació pel teu blog...!!! :D ;)

No home no! no es pel blog, es per "cultura", així ara em trec que dubtes :D :x

Salutacions !
La veritat es que aixo son coses curioses, a més, si un dia et tanquen les portes als nassos i veus que el motorista se'n va i li queden 30 segons de regulació, dons pots posar una reclamació amb tot el dret i la raó del mon (Quina mala llet, no?)
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Molt agrait Deniusuko. I t'has avançat al que et volia preguntar, el tema de les fletxetes cap amunt i cap avall. Em tenia "mosca" ja que algunes vegades veia una o dues cap amunt i cap avall i em tenia intrigat.

Ja m'agraden aquestas "classes" de senyalitzacio, ja. Que el tema del semafor mes o menys o tenim controlat, pero el tema de la caixeta de marras (es diu SARES o CESARES?) ho tenia una mica a l'aire.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

SARES: Sistema Anti REbase de Señales
CESARES: CEntralización Sistema Anti REbase de Señales.

el Sares bé a ser col.loquialment el Tren-stop. El Cesares es l'equip que integra el tren stop, la megafònia del tren, els aparells d'alarma, la permissió d'obertura de portes, etc...
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Moltes gracies El Llop ;)

Com es diu aleshores el sistema aquest del cuadre lluminos del que parlem?.... Minotaure?.... Ja començo a tenir certa empanada de sistemes....

Sal.lutacions:

Serie600
Jordilar

Post by Jordilar »

Es deu dir Carrusel....

Canviant de tema, a vegades un motorista s'atura uns metres abans del punt d'aturada d'una estació.

Com detecta que no està al punt de parada i per això no li deixa obrir portes?

Això ho he vist a la L3, per això m'extranya ja que no té sistema de conducció automàtica...
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

Sèrie 600, la caixeta amb les fletxes que dius tu només es "l'indicador de consignes de marxa" que pertany a la regulació automàtica de trens. No te res a veure amb el Cesares. El Cesares es un sistema de seguretat i la regulació automàtica és un sistama només informatiu que informa al motorista la seva posició dins el carrusel.

pd: veient que ultimament es parlen molt de termes "estranys", perquè no fem una mena de glosari per poder-lo consultar sense haver de rebuscar pels tòpics? Suposo que serà cosa de l'administrador, però seria útil al meu entendre.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Jordilar wrote:Es deu dir Carrusel....

Canviant de tema, a vegades un motorista s'atura uns metres abans del punt d'aturada d'una estació.

Com detecta que no està al punt de parada i per això no li deixa obrir portes?

Això ho he vist a la L3, per això m'extranya ja que no té sistema de conducció automàtica...
Potser ho hauràs vist a Passeig de Gràcia direcció Zona Universitaria, sino fixa-t'hi si t'enrecordes, que el tren no s'atura al punt de parada. Simplement pot ser perque no estigui ben configurat l'ATP i es pensi aquest que el tren es trobi dins el tunel i per aixo no li deixa obrir portes, per aixo moltes vegades ha passat que un tren arriba a l'estació, es para, no obre portes, tira una miqueta cap endavant i despres obre portes; aquest es el motiu
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”