Ciclistes i codi de circulació
Per anar a una velocitat de 15km/h per l'acera en unes condicions de no-saturació d'aquesta, on perfectament pots passar sense molestar (un parell de metres ben bons de marge) he arribat a sentir insults per no anar per la calçada. Així que directament els ciclistes sóm uns marginats i punt. Ningú ens vol, ni a la calçada ni a l'acera, i si no tenim carril bici (a Girona n'hi ha poquissims, i només al Psg. d'Olot, de la Pl. Catalunya al Campus de Montilivi, a Emili Grahit sector Carrilet de St. Feliu i algun per St. Narcís. Poc més. Per a qualsevol altre lloc, a "molestar" a qui sigui.metring wrote:Home, si aneu de forma normal entre vianants, no passa res, però és que n'hi han que van fent girs al costat de la gent, sense avisar amb el timbre ni res, i realment fan por. Per suposat, que els hi han que van més moderats.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
És que és una mica de lògica...ja costa prou portar la bici que si ho fas pendent del mòbil és posible que et cardis l'ai carai! del segle...una de les meves "hazañas" va ser, fa uns quants anys (parlo d'uns 5-6 més o menys) és anar amb la bici, parlant pel mòbil i carregant una planxa d'aquestes de body-board (com de surf però molt més petita)...això sí que és una burrada com una casa...encara no entenc com vaig poder arribar (vaig fer com 3km així...).metring wrote:Acabo de sentir a Onda Rambla, que un ciclista ha estat multat a l'avinguda Paral·lel, no per no portar casc, ni matrícula, sino per parlar pel mòbil!!!!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Principalment, son els jubilats, aburrits, que pasegen per barcelona, i miren les obres, els que criden als ciclistes. Ja estic fart de la ciutat, per això, fa dos anys, em vaig comprar una BTT, i per la muntanya vaig millor, un lloc on ningú em critica, ningú em vigila, i apa, per coixerola, montserrat, qualsevol lloc, pero que no sigui la ciutat. I si parteixo a algun lloc, que no sigui a Barcelona, lloc on la gent em vigila, i en canvi, deixen estar als guiris que van pel carril de paralel saltant-se el semafors.
Disculpes si algú s'ha sentit ofès per lo que he dit de certs jubilats.
Percert, jo he arribat a carregar a la bici, dues rodes de recanvi, per bici... amb una mà darrera, subjectant les rodes, i l'altre devant, conduint, desde el Dechatlon de Sant Boi, a Cornellà...
Disculpes si algú s'ha sentit ofès per lo que he dit de certs jubilats.
Percert, jo he arribat a carregar a la bici, dues rodes de recanvi, per bici... amb una mà darrera, subjectant les rodes, i l'altre devant, conduint, desde el Dechatlon de Sant Boi, a Cornellà...
Parlar pel mòbil està prohibit mentre es condueix qualsevol vehicle, igual que conduir una bicicleta amb la taxa d'alcohol per sobre de la permesa. Per altra banda, de moment les bicis no han de portar matrícula.metring wrote:Acabo de sentir a Onda Rambla, que un ciclista ha estat multat a l'avinguda Paral·lel, no per no portar casc, ni matrícula, sino per parlar pel mòbil!!!!
Això fa pupa...coixerola
Ei, que Gran Hermano és a Tele5, no pas a la vida real...apart, no crec que siguis suficientment important i conegut per a que et segueixin paparazzis o hagis de portar escoltes...Ferrovi wrote:[...]a algun lloc, que no sigui a Barcelona, lloc on la gent em vigila
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
de vegades no m'enrecordo que s'escriu Collserolaorique wrote:Això fa pupa...coixerola
Em vigilen com a ciclista... Si fos famós, treuría primicies, i compraría els mils...aarongilp wrote:Ei, que Gran Hermano és a Tele5, no pas a la vida real...apart, no crec que siguis suficientment important i conegut per a que et segueixin paparazzis o hagis de portar escoltes...
Jo el casc, l'utilitzo molt puntualment. Els cascs de bici, son de un material molt dolent, pero lleuger. La "poliespuma", es trenca molt facilment, i no te un material soport que protegeixi la seva forma, per lo qual, si et dones un cop, el casc no servirà de res. El que cal, es un casc com els de les motos, amb protector per a la boca, i amb visibilitat, pero que sigui més lleuger.
Mireu-vos un casc de bici detingudament, i digeume si això protegeix de veritat.
Mireu-vos un casc de bici detingudament, i digeume si això protegeix de veritat.
Disseny
Hola!
S'ha de dir que et poden evitar un ensurt, perquè si un dia poses el peu malament per pedalar...T'ho dic per experiència, em podia haver fet més mal...
Salut!
Protegeix (t'ho dic per experiència) en cas de tenir un accident per al qual ha estat dissenyat. És a dir, un accident de caiguda amb bicicleta, a la velocitat que toca per a un vehicle d'aquestes característiques. Òbviament, aquest tipus de casc no foten res si et fot una ai carai! un automòbil, malauradament.Ferrovi wrote:Mireu-vos un casc de bici detingudament, i digeume si això protegeix de veritat.
S'ha de dir que et poden evitar un ensurt, perquè si un dia poses el peu malament per pedalar...T'ho dic per experiència, em podia haver fet més mal...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Disseny
Sí que serveixen. Per exemple, per trencar-se ells i no el cap si dones un cop contra una vorada*.JaMiRo! wrote:Òbviament, aquest tipus de casc no foten res si et fot una ai carai! un automòbil, malauradament.
* Bordillo en castellà.
Pillada...
Aquí m'has pillat!orique wrote:Sí que serveixen. Per exemple, per trencar-se ells i no el cap si dones un cop contra una vorada*.
* Bordillo en castellà.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Per a la nostra seguretat no fa falta que ens obliguin a dur el casc per ciutat. Aquí tenim el costum d'inventar normes pels altres, sense veure què estan fent als països a on la bici és un mitjà de transport normal. Os agefeixo un enllaç a la notícia La Vanguardia 16/10/06: "Más bicis que coches".
Volem formar part del món que aposta per la bici? O ens agrada més la postura de la Xina.
Adéu,
debonair
Volem formar part del món que aposta per la bici? O ens agrada més la postura de la Xina.
Adéu,
debonair
Ara l'Ajuntament fa ordenança
Aquí teniu un extracte de la notícia, relacionada amb el tema de regular l'estacionament i la circulació de bicis:
La Comissió de Govern ha proposat un projecte normatiu per modificar l'ordenança de circulació de vianants i vehicles.
L'objectiu principal d'aquesta modificació es posar en marxa una sèrie d'iniciatives destinades a millorar la convivència de vianants i vehicles en l'espai públic de la ciutat.
Així, per exemple, es volen introduir conceptes com els "carrils-multiús" o establir "zones 30", una iniciativa que ha funcionat de manera experimental en alguns districtes de la ciutat amb l'objectiu de garantir la seguretat dels vianants en zones molt transitades.
Un altre dels objectius d'aquesta modificació és adaptar l'ordenança al nou marc legal que atorga la Carta Municipal de Barcelona, que conté un capítol dedicat a la mobilitat. A més, hi ha iniciatives destinades a contemplar les necessitats de les persones amb discapacitat.
Dins d'aquesta proposta hi ha iniciatives per regular la circulació de motocicletes, ciclomotors, bicicletes i patins. D'aquesta manera la ciutat s'adaptaria a la nova realitat de la bicicleta. La proposta contempla "una visió global de tots els usuaris", ha explicat José Cuervo, portaveu de l'equip de Govern.
Per llegir la notícia sencera la web de l'Ajuntament de Barcelona, la teniuaquí.
I al 20 minutos , expliquen més:
Las bicis no podrán ir ni aparcar por aceras de menos de 3 metros
FEDE CEDÓ. 09.11.2006
Las nueva ordenanza de circulación prohiben patines y bicicletas en las zonas de aglomeración.
Restringe más el aparcamiento de las motos.
La nueva ley se comenzará a aplicar el 1 de enero de 2007.
Barcelona presentó ayer la nueva ordenanza de circulación que entrará en vigor a primeros de año. Destaca por endurecer el estacionamiento y la circulación de motocicletas, bicis y patinetes.
Ningún vehículo podrá estacionar en la mayoría de las aceras. Se garantiza que el espacio de paso para los peatones no sea inferior a los tres metros de ancho. La normativa define el concepto de aglomeración y lo impone como medida restrictiva para circular sobre las aceras.
La ordenanza
Circulación. Ningún vehículo puede transitar en aceras inferiores a tres metros.
Aparcar. Motos y bicis deben aparcar en línea si la acera tienen de 3 a 6 metros de ancho. En batería, si el arcén tiene más de seis metros.
Prohibido aparcar. En las aceras, si en el vial hay una zona de carga y descarga o un vado para personas con movilidad reducida.
Bordillos. Entre el vehículo estacionado sobre la acera y el bordillo debe haber una distancia mínima de 50 centímetros.
Ningún vehículo podrá aparcar a menos de dos metros de un paso de peatonesPaso de peatones. Ningún vehículo puede aparcar sobre la acera a menos de dos metros de un paso de peatones o una parada de bus.
Paso de motos. En aceras estrechas deberán llevar el motor apagado y sin ocupar el asiento. Sólo se puede encender el motor para superar un desnivel de la acera, pero sin acceder por los pasos de peatones.
Zigzag. Prohibida la circulación en zigzag sobre aceras, para todos los vehículos, incluidas bicicletas y patines.
Aglomeración. Se prohibe circular por zonas de aglomeración como la Rambla. Se considera aglomeración si la bici no puede ir en línea recta más de cinco metros.
Patines a motor. Son vehículos no homologados y por tanto de circulación prohibida en aceras y vías.
Sanciones. Para bicis y patines se aplicarán por uso inadecuado de la vía pública. Con multas de 120 a 1.500 euros.
Vídeos para multar en los semáforos
El Ajuntament instalará a principios de año diez vídeos para multar a los que se salten los semáforos. Uno de estos aparatos, equipados con GSM, se ha probado ya en el cruce de Gran Via con Marina.
La nueva ordenanza establecerá la inmovilización del vehículo con permiso caducado o sin seguro. Permite intervenir el carné por el uso indebido de cláxon o sirenas y emisión de humos o gases. Se prohíbe estacionar vehículos en la calle para su venta. Los hoteles tendrán zona de parada de hasta diez minutos.
La Comissió de Govern ha proposat un projecte normatiu per modificar l'ordenança de circulació de vianants i vehicles.
L'objectiu principal d'aquesta modificació es posar en marxa una sèrie d'iniciatives destinades a millorar la convivència de vianants i vehicles en l'espai públic de la ciutat.
Així, per exemple, es volen introduir conceptes com els "carrils-multiús" o establir "zones 30", una iniciativa que ha funcionat de manera experimental en alguns districtes de la ciutat amb l'objectiu de garantir la seguretat dels vianants en zones molt transitades.
Un altre dels objectius d'aquesta modificació és adaptar l'ordenança al nou marc legal que atorga la Carta Municipal de Barcelona, que conté un capítol dedicat a la mobilitat. A més, hi ha iniciatives destinades a contemplar les necessitats de les persones amb discapacitat.
Dins d'aquesta proposta hi ha iniciatives per regular la circulació de motocicletes, ciclomotors, bicicletes i patins. D'aquesta manera la ciutat s'adaptaria a la nova realitat de la bicicleta. La proposta contempla "una visió global de tots els usuaris", ha explicat José Cuervo, portaveu de l'equip de Govern.
Per llegir la notícia sencera la web de l'Ajuntament de Barcelona, la teniuaquí.
I al 20 minutos , expliquen més:
Las bicis no podrán ir ni aparcar por aceras de menos de 3 metros
FEDE CEDÓ. 09.11.2006
Las nueva ordenanza de circulación prohiben patines y bicicletas en las zonas de aglomeración.
Restringe más el aparcamiento de las motos.
La nueva ley se comenzará a aplicar el 1 de enero de 2007.
Barcelona presentó ayer la nueva ordenanza de circulación que entrará en vigor a primeros de año. Destaca por endurecer el estacionamiento y la circulación de motocicletas, bicis y patinetes.
Ningún vehículo podrá estacionar en la mayoría de las aceras. Se garantiza que el espacio de paso para los peatones no sea inferior a los tres metros de ancho. La normativa define el concepto de aglomeración y lo impone como medida restrictiva para circular sobre las aceras.
La ordenanza
Circulación. Ningún vehículo puede transitar en aceras inferiores a tres metros.
Aparcar. Motos y bicis deben aparcar en línea si la acera tienen de 3 a 6 metros de ancho. En batería, si el arcén tiene más de seis metros.
Prohibido aparcar. En las aceras, si en el vial hay una zona de carga y descarga o un vado para personas con movilidad reducida.
Bordillos. Entre el vehículo estacionado sobre la acera y el bordillo debe haber una distancia mínima de 50 centímetros.
Ningún vehículo podrá aparcar a menos de dos metros de un paso de peatonesPaso de peatones. Ningún vehículo puede aparcar sobre la acera a menos de dos metros de un paso de peatones o una parada de bus.
Paso de motos. En aceras estrechas deberán llevar el motor apagado y sin ocupar el asiento. Sólo se puede encender el motor para superar un desnivel de la acera, pero sin acceder por los pasos de peatones.
Zigzag. Prohibida la circulación en zigzag sobre aceras, para todos los vehículos, incluidas bicicletas y patines.
Aglomeración. Se prohibe circular por zonas de aglomeración como la Rambla. Se considera aglomeración si la bici no puede ir en línea recta más de cinco metros.
Patines a motor. Son vehículos no homologados y por tanto de circulación prohibida en aceras y vías.
Sanciones. Para bicis y patines se aplicarán por uso inadecuado de la vía pública. Con multas de 120 a 1.500 euros.
Vídeos para multar en los semáforos
El Ajuntament instalará a principios de año diez vídeos para multar a los que se salten los semáforos. Uno de estos aparatos, equipados con GSM, se ha probado ya en el cruce de Gran Via con Marina.
La nueva ordenanza establecerá la inmovilización del vehículo con permiso caducado o sin seguro. Permite intervenir el carné por el uso indebido de cláxon o sirenas y emisión de humos o gases. Se prohíbe estacionar vehículos en la calle para su venta. Los hoteles tendrán zona de parada de hasta diez minutos.