Obres a Santa Eulàlia línia 1, finalitzades
Obres a Santa Eulàlia línia 1, finalitzades
De TMB:
Finalitza la rehabilitació integral de l’estació de Santa Eulàlia de la Línia 1 de metro
● Les obres d’arranjament han permès renovar andanes, vestíbuls, passadissos, il·luminació, senyalització i instal·lacions
● Al mateix temps s’han posat en marxa els ascensors per facilitar l’accés a les persones amb mobilitat reduïda
● Entre TMB i la Generalitat hi han invertit més de 2,5 milions d’euros
Aquesta setmana han finalitzat les obres de rehabilitació integral de l’estació de metro de Santa Eulàlia (a l’Hospitalet de Llobregat), de la Línia 1, una de les actuacions de millora de la xarxa dutes a terme per TMB dins del Pla d’Actuació 2006 en el transport públic de Barcelona i els municipis metropolitans.
La rehabilitació ha consistit a reconfigurar els dos vestíbuls i els corredors, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, elevar el nivell de les andanes, renovar la senyalització al públic i el mobiliari, i instal·lar barreres de control (cancel·ladores) de portes lliscants, més efectives. Aquests treballs han costat 1,35 milions d’euros.
Paral·lelament, i a càrrec del departament de Política Territorial i Obres Públiques, s’han fet les obres per adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda. Les solucions d’accessibilitat en aquesta estació han consistit en donar accés mitjançant una rampa de carrer a vestíbul i des del nivell vestíbul a les andanes mitjançant dos ascensors. Aquesta actuació es complementa amb la implantació d’encaminaments normalitzats per a invidents en els recorreguts adaptats i l’adaptació dels aparells de validació de tiquets. El que es tracta en definitiva es d’aconseguir que una persona amb mobilitat reduïda pugui, a través d’un camí adaptat, accedir o baixar d’aquest en l’estació corresponent. L’obra d’adaptació ha comportat una inversió d’1,2 milions d’euros.
Amb l’estrena de Santa Eulàlia, ja són 53 les estacions de la xarxa de metro equipades amb ascensors. N’hi ha 49 que estan en obres o a punt d’iniciar-s’hi les obres, mentre que 19 estan en fase de redacció del projecte. A més hi ha 7 estacions en prolongacions de línies que s’estan construint adaptades.
Millora apreciable en la il·luminació de les andanes
La rehabilitació integral de Santa Eulàlia s’emmarca dins del programa d’inversions de TMB, dotat amb 42 milions d’euros, dels quals 12,5 milions van destinats a rehabilitacions integrals i renovació d’escales mecàniques. Dins del mateix programa s’ha completat recentment la rehabilitació integral de Joanic (L4), està en la fase final d’execució la de Sants Estació (L3) i estan a punt els projectes per fer els treballs a Liceu (L3), Drassanes (L3), Santa Coloma (L1), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).
Finalitza la rehabilitació integral de l’estació de Santa Eulàlia de la Línia 1 de metro
● Les obres d’arranjament han permès renovar andanes, vestíbuls, passadissos, il·luminació, senyalització i instal·lacions
● Al mateix temps s’han posat en marxa els ascensors per facilitar l’accés a les persones amb mobilitat reduïda
● Entre TMB i la Generalitat hi han invertit més de 2,5 milions d’euros
Aquesta setmana han finalitzat les obres de rehabilitació integral de l’estació de metro de Santa Eulàlia (a l’Hospitalet de Llobregat), de la Línia 1, una de les actuacions de millora de la xarxa dutes a terme per TMB dins del Pla d’Actuació 2006 en el transport públic de Barcelona i els municipis metropolitans.
La rehabilitació ha consistit a reconfigurar els dos vestíbuls i els corredors, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, elevar el nivell de les andanes, renovar la senyalització al públic i el mobiliari, i instal·lar barreres de control (cancel·ladores) de portes lliscants, més efectives. Aquests treballs han costat 1,35 milions d’euros.
Paral·lelament, i a càrrec del departament de Política Territorial i Obres Públiques, s’han fet les obres per adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda. Les solucions d’accessibilitat en aquesta estació han consistit en donar accés mitjançant una rampa de carrer a vestíbul i des del nivell vestíbul a les andanes mitjançant dos ascensors. Aquesta actuació es complementa amb la implantació d’encaminaments normalitzats per a invidents en els recorreguts adaptats i l’adaptació dels aparells de validació de tiquets. El que es tracta en definitiva es d’aconseguir que una persona amb mobilitat reduïda pugui, a través d’un camí adaptat, accedir o baixar d’aquest en l’estació corresponent. L’obra d’adaptació ha comportat una inversió d’1,2 milions d’euros.
Amb l’estrena de Santa Eulàlia, ja són 53 les estacions de la xarxa de metro equipades amb ascensors. N’hi ha 49 que estan en obres o a punt d’iniciar-s’hi les obres, mentre que 19 estan en fase de redacció del projecte. A més hi ha 7 estacions en prolongacions de línies que s’estan construint adaptades.
Millora apreciable en la il·luminació de les andanes
La rehabilitació integral de Santa Eulàlia s’emmarca dins del programa d’inversions de TMB, dotat amb 42 milions d’euros, dels quals 12,5 milions van destinats a rehabilitacions integrals i renovació d’escales mecàniques. Dins del mateix programa s’ha completat recentment la rehabilitació integral de Joanic (L4), està en la fase final d’execució la de Sants Estació (L3) i estan a punt els projectes per fer els treballs a Liceu (L3), Drassanes (L3), Santa Coloma (L1), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).
vestíbul Pont de la Torrassa, abans i ara
Fotografia 1
no m'agrada com han deixat el sostre de les andanes, sembla una malla d'aquestes que es posen als edificis per a què no caigui runa a terra...
es veu a la foto de la dreta
Fotografia 2
per contra, ha millorat molt la llum disponible a les andanes, la gran quantitat de bancs per seure i el recreixement de la mateixa andana
Fotografia 1
no m'agrada com han deixat el sostre de les andanes, sembla una malla d'aquestes que es posen als edificis per a què no caigui runa a terra...
es veu a la foto de la dreta
Fotografia 2
per contra, ha millorat molt la llum disponible a les andanes, la gran quantitat de bancs per seure i el recreixement de la mateixa andana
Me ha gustado mucho como ha quedado...
Por fin accesible para personas con dificultad...
Aunque tambien me ha sorprendido la rejilla retractil (como las persianas)a modo de techo en los andenes, que permite acceder a las canalizaciones electricas y de servicios del techo. Eso no me gustaba cuando estaba en obras,,,,una vez acabado he de reconocer que no queda mal, aunque sorprende.
Por fin accesible para personas con dificultad...
Aunque tambien me ha sorprendido la rejilla retractil (como las persianas)a modo de techo en los andenes, que permite acceder a las canalizaciones electricas y de servicios del techo. Eso no me gustaba cuando estaba en obras,,,,una vez acabado he de reconocer que no queda mal, aunque sorprende.
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Re: Obres a Santa Eulàlia línia 1, finalitzades
Recalco que la estación de Pubilla Cases hace escasamente mes y medio finalizaron las obras de PMR. Y de nuevo se tendrá que liar otra vez? vaya tela, podrían haber aprovechado que habían actuado en la estación para rehabilitarla.metring wrote: Dins del mateix programa s’ha completat recentment la rehabilitació integral de Joanic (L4), està en la fase final d’execució la de Sants Estació (L3) i estan a punt els projectes per fer els treballs a Liceu (L3), Drassanes (L3), Santa Coloma (L1), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Per a que veiem que fan algo a la vida...George85 wrote:Jo crec que els de TMB es pensen que els ciutadans som una mica tontets... Xq ens han d'anar posant cartellets de que és nou?¿ Ja ho notem, ja, que es nou!!!!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
És com allò de «Més llum, més trens, bla-bla-bla...». D'això, ells en diuen publicitat... jo en dic autobombo.George85 wrote:Jo crec que els de TMB es pensen que els ciutadans som una mica tontets... Xq ens han d'anar posant cartellets de que és nou?¿ Ja ho notem, ja, que es nou!!!!
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns