T5, el 14 d'octubre
De LV:
La nueva línea de tranvía que une Barcelona y Sant Adrià del Besòs se inaugura sin problemas
14/10/2006 | Actualizada a las 10:21h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- La nueva línea de tranvía, la T5 del Trambess, que enlaza Barcelona con Sant Adrià del Besòs empezó a funcionar esta mañana. En una primera fase, el tranvía conectará la plaza de Les Glóries con la Rambla de Prim, donde enlazará con la parada de Bess de la Línea 4 del Metro, según informó la Autoridad del Transporte Metropolitano.
El nuevo tramo, de seis paradas, discurre a lo largo de 2,8 kilómetros en paralelo a la Gran Vía. Las tres primeras paradas --Glries, La Farinera y Can Jaumeandreu-- serán exteriores, pero en el resto --Espronceda, Sant Martí de Provenals y Besòs--el tranvía circulará bajo tierra.
La T5, que comparte la parada de Glries con la T4, tendrá en total 13 estaciones cuando finalicen las obras el año que viene. La línea atravesará Sant Adrià del Besòs y acabará en Badalona, con una última parada en Gorg que conectará con la parada de Metro de la Línea 4 del mismo nombre.
La nueva línea entró en servicio hoy a las 10 horas y durante todo el fin de semana será gratis para los pasajeros. Además, se obsequiará a los usuarios con dos títulos de viaje válidos hasta el 31 de octubre.
La nueva línea de tranvía que une Barcelona y Sant Adrià del Besòs se inaugura sin problemas
14/10/2006 | Actualizada a las 10:21h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- La nueva línea de tranvía, la T5 del Trambess, que enlaza Barcelona con Sant Adrià del Besòs empezó a funcionar esta mañana. En una primera fase, el tranvía conectará la plaza de Les Glóries con la Rambla de Prim, donde enlazará con la parada de Bess de la Línea 4 del Metro, según informó la Autoridad del Transporte Metropolitano.
El nuevo tramo, de seis paradas, discurre a lo largo de 2,8 kilómetros en paralelo a la Gran Vía. Las tres primeras paradas --Glries, La Farinera y Can Jaumeandreu-- serán exteriores, pero en el resto --Espronceda, Sant Martí de Provenals y Besòs--el tranvía circulará bajo tierra.
La T5, que comparte la parada de Glries con la T4, tendrá en total 13 estaciones cuando finalicen las obras el año que viene. La línea atravesará Sant Adrià del Besòs y acabará en Badalona, con una última parada en Gorg que conectará con la parada de Metro de la Línea 4 del mismo nombre.
La nueva línea entró en servicio hoy a las 10 horas y durante todo el fin de semana será gratis para los pasajeros. Además, se obsequiará a los usuarios con dos títulos de viaje válidos hasta el 31 de octubre.
14/10/2006 09.00
Barcelona
El TramBesòs allarga el seu recorregut de la línia T5 amb cinc estacions noves i a mitjans de l'any que ve arribarà fins a Badalona
mida del text
Aquest dissabte es posa en funcionament la nova línia T5 del TramBesòs. De moment, se n'inaugura una primera fase, que va des de la parada de les Glòries fins a la de Besòs. En total, són 2,5 quilòmetres, una bona part dels quals estan soterrats. Les noves estacions són la Farinera, Can Jaumandreu, Espronceda, Sant Martí de Provençals i Besòs. Es preveu que l'any que ve el TramBesòs arribi fins a Badalona, concretament a l'estació del Gorg, amb l'entrada en funcionament de set parades més.
A partir de les deu del matí, els primers passatgers han pogut accedir als nous vagons, després que han finalitzat els treballs d'adequació de la via i de seguretat en el traçat. Durant el cap de setmana hi haurà portes obertes i s'obsequiarà els usuaris amb un total de 35.000 títols especials, de dos viatges, vàlids per al TramBesòs fins al 31 d'octubre.
L'Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) ha recordat que les obres de la primera fase d'aquesta nova línia van iniciar-se al novembre del 2005 i que la freqüència de pas en hora punta serà de cada vuit minuts, amb tres tramvies circulant.
Amb l'entrada en servei de les noves parades, el TramBesòs arriba a una longitud total de nou quilòmetres i dinou parades, de les quals set permeten l'intercanvi amb les línies 1 i 4 del metro i una altra amb Rodalies de Renfe.
Des de la posada en marxa del tramvia la primavera del 2004, el TramBaix i el TramBesòs han transportat més de 32 milions de passatgers, una xifra que s'ha incrementat un 29% l'últim any. Diàriament, el TramBesòs transporta 13.000 passatgers.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=150698
Barcelona
El TramBesòs allarga el seu recorregut de la línia T5 amb cinc estacions noves i a mitjans de l'any que ve arribarà fins a Badalona
mida del text
Aquest dissabte es posa en funcionament la nova línia T5 del TramBesòs. De moment, se n'inaugura una primera fase, que va des de la parada de les Glòries fins a la de Besòs. En total, són 2,5 quilòmetres, una bona part dels quals estan soterrats. Les noves estacions són la Farinera, Can Jaumandreu, Espronceda, Sant Martí de Provençals i Besòs. Es preveu que l'any que ve el TramBesòs arribi fins a Badalona, concretament a l'estació del Gorg, amb l'entrada en funcionament de set parades més.
A partir de les deu del matí, els primers passatgers han pogut accedir als nous vagons, després que han finalitzat els treballs d'adequació de la via i de seguretat en el traçat. Durant el cap de setmana hi haurà portes obertes i s'obsequiarà els usuaris amb un total de 35.000 títols especials, de dos viatges, vàlids per al TramBesòs fins al 31 d'octubre.
L'Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) ha recordat que les obres de la primera fase d'aquesta nova línia van iniciar-se al novembre del 2005 i que la freqüència de pas en hora punta serà de cada vuit minuts, amb tres tramvies circulant.
Amb l'entrada en servei de les noves parades, el TramBesòs arriba a una longitud total de nou quilòmetres i dinou parades, de les quals set permeten l'intercanvi amb les línies 1 i 4 del metro i una altra amb Rodalies de Renfe.
Des de la posada en marxa del tramvia la primavera del 2004, el TramBaix i el TramBesòs han transportat més de 32 milions de passatgers, una xifra que s'ha incrementat un 29% l'últim any. Diàriament, el TramBesòs transporta 13.000 passatgers.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=150698
La meva opinió de la linia?
Una caqueta, tota està plena de corbes i contracorbes, en ple tunel, de fet, ho anava comentant amb un noi que era al costat meu. Es inútil, quan es podría fer en linia recta, i augmentar la velocitat comercial. No continúa fins Ciutadella, i la gent fa transbors que no hauríen de fer. Només dos tranvíes en circulació!
Es inaudit, que assobre no continui per la diagonal. Assobre, no se que pasarà amb La Farinera, perque aviat es començarà a desmuntar l'anell de Glòries.
Una caqueta, tota està plena de corbes i contracorbes, en ple tunel, de fet, ho anava comentant amb un noi que era al costat meu. Es inútil, quan es podría fer en linia recta, i augmentar la velocitat comercial. No continúa fins Ciutadella, i la gent fa transbors que no hauríen de fer. Només dos tranvíes en circulació!
Es inaudit, que assobre no continui per la diagonal. Assobre, no se que pasarà amb La Farinera, perque aviat es començarà a desmuntar l'anell de Glòries.
Si, realment no m'agrada massa a mi tampoc, ni per les corves ni pel recorregut que fa, ho trobo correcte que passi per la gran via pero com molt be li he dit quan la noia de la TV3 se m'ha ficat davant a preguntar: "Hi ha zones de la ciutat on no passa i hauria de passar i zones on passa i no cal que passes." Pero bueno, de totes maneres es una bona excusa per quedar la gent del forum i almenys un servidor, s'ho ha passat molt be.Ferrovi wrote:La meva opinió de la linia?
Una caqueta, tota està plena de corbes i contracorbes, en ple tunel, de fet, ho anava comentant amb un noi que era al costat meu. Es inútil, quan es podría fer en linia recta, i augmentar la velocitat comercial. No continúa fins Ciutadella, i la gent fa transbors que no hauríen de fer. Només dos tranvíes en circulació!
Es inaudit, que assobre no continui per la diagonal. Assobre, no se que pasarà amb La Farinera, perque aviat es començarà a desmuntar l'anell de Glòries.
P.D.: Trenscat, vull fotus , si vols et passo les meves de les noies Tram :D:D
Jo hi he anat aquest matí amb un amic.
Hem començat a Besòs on la correspondència amb la L4 és directe. L'estació té dos accesos, un que dóna al carrer i l'altre que dóna al vestíbul de la L4. L'estació és semissoterrada i s'hi accedeix amb barreres validadores.
Primer error d'integració del dia: les validadores de Besòs no acceptaven la meva T-Jove. Hem parlat amb la responsable de les noies Tram i que "ho hem de solucionar". Ens han donat una T-Tram ja hem entrat.
Més endavant, a l'estació on es fa via unica ( sorry, no recordo el nom ) ens hem trovat amb el Trenscat, UT596001 i el Pere i hem baixat fins Glòries on ens hem trobat amb Denisuko, aim i un amic d'ell. Hem fet unes quantes fotos, hem pujat a Besòs un altre cop, en fet més fotos , ens hem fet una fallida foto de grup, les Noies - Tram han volgut una foto 8) i ja hem tornat fins glòries on han entrevistat al Denisuko per la TV ( no has sortit per TV, eh? ) i jo ja m'he entornat cap a casa.
M'ha semblat tot molt correcte. El tros semisoterrat o metrotram m'ha agradat perque es un espai només pel tranvia i per tant, pot còrrer sense estorbs. Trobo que el tram de via única sobra però es poden veure situacions curioses com el tràfic urbà esperant creuament amb el tranvia per poder passar .
Com a curiositat, m'ha semblat que el trajecte Besòs - Glòries Barceloneta m'ha sembla més curt amb el Tram que no pas amb el metro. S'haurà de comprovar amb més rigorositat.
Salut,
Hem començat a Besòs on la correspondència amb la L4 és directe. L'estació té dos accesos, un que dóna al carrer i l'altre que dóna al vestíbul de la L4. L'estació és semissoterrada i s'hi accedeix amb barreres validadores.
Primer error d'integració del dia: les validadores de Besòs no acceptaven la meva T-Jove. Hem parlat amb la responsable de les noies Tram i que "ho hem de solucionar". Ens han donat una T-Tram ja hem entrat.
Més endavant, a l'estació on es fa via unica ( sorry, no recordo el nom ) ens hem trovat amb el Trenscat, UT596001 i el Pere i hem baixat fins Glòries on ens hem trobat amb Denisuko, aim i un amic d'ell. Hem fet unes quantes fotos, hem pujat a Besòs un altre cop, en fet més fotos , ens hem fet una fallida foto de grup, les Noies - Tram han volgut una foto 8) i ja hem tornat fins glòries on han entrevistat al Denisuko per la TV ( no has sortit per TV, eh? ) i jo ja m'he entornat cap a casa.
M'ha semblat tot molt correcte. El tros semisoterrat o metrotram m'ha agradat perque es un espai només pel tranvia i per tant, pot còrrer sense estorbs. Trobo que el tram de via única sobra però es poden veure situacions curioses com el tràfic urbà esperant creuament amb el tranvia per poder passar .
Com a curiositat, m'ha semblat que el trajecte Besòs - Glòries Barceloneta m'ha sembla més curt amb el Tram que no pas amb el metro. S'haurà de comprovar amb més rigorositat.
Salut,
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
A mi m'ha agradat força la nova línia T5, suposo que pel fet que és una línia totalment diferent, al ser soterrada i amb tramvies com els famosos pre-metro de Brussel·les. El tramvia hi corre força malgrat les corbes i contracorbes que té. Pel què he vist, aquestes es deuen en molts casos a que han aprofitat els pilars dels ponts que passen d'una banda a l'altra de la Gran Via, diguem que no els han canviat de lloc, i per tant el TRAM els ha d'esquivar.
La jornada ha estat molt interessant, i encara més per tenir el plaer de compartir-la una bona estona amb diversos membres del Fòrum tal com ja han dit. Per cert, que al final ja he fet totes les fotos que he volgut ja que tampoc hi havia tanta gent Diguem que tinc tota la T5 fotografiada de "pe a pa", més de 300 fotos en un matí!
Sobre les noies TRAM, n'hi ha una que s'ha quedat amb la meva cara perquè he insistit perquè em donés dues T-Tram inaugural (quan en teoria només me'n podia donar una). Estava fent fotos per la plaça de les Glòries als tramvies i ha passat a peu i m'ha mirat amb cara de "sustu" encara
Poso la foto de part del grup a Besòs, fetes una mica a corre-cuita. Aquí hi faltaria en Pere i n'aim (crec que no em deixo ningú més!)
La jornada ha estat molt interessant, i encara més per tenir el plaer de compartir-la una bona estona amb diversos membres del Fòrum tal com ja han dit. Per cert, que al final ja he fet totes les fotos que he volgut ja que tampoc hi havia tanta gent Diguem que tinc tota la T5 fotografiada de "pe a pa", més de 300 fotos en un matí!
Sobre les noies TRAM, n'hi ha una que s'ha quedat amb la meva cara perquè he insistit perquè em donés dues T-Tram inaugural (quan en teoria només me'n podia donar una). Estava fent fotos per la plaça de les Glòries als tramvies i ha passat a peu i m'ha mirat amb cara de "sustu" encara
Poso la foto de part del grup a Besòs, fetes una mica a corre-cuita. Aquí hi faltaria en Pere i n'aim (crec que no em deixo ningú més!)
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Vaja, vaja... així que molts de vosaltres vau nèixer a l'octubre, eh? Doncs serà certa la teva teoria, per què jo també en sóc un! Del dia 1, per ser més precisos.aarongilp wrote:Merci, Neroon!!! I Felicitats endarrerides, Vox!!! (això confirma la meva teoria de que molts vam néixer al octubre )
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Caraaam...doncs felicitats endarrerides...sí que en sóm molts, sí...Izo wrote:Vaja, vaja... així que molts de vosaltres vau nèixer a l'octubre, eh? Doncs serà certa la teva teoria, per què jo també en sóc un! Del dia 1, per ser més precisos.aarongilp wrote:Merci, Neroon!!! I Felicitats endarrerides, Vox!!! (això confirma la meva teoria de que molts vam néixer al octubre )
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Pels que no hàgiu anat encara a voltar per la T5 aquí us deixo el vídeo que he fet avui i que mostra mes o menys el recorregut de la T5, començant a Glòries i acabant a Besòs:
http://www.youtube.com/watch?v=hH12BNsqQP0
http://www.youtube.com/watch?v=hH12BNsqQP0
Nosaltres hem anat al voltant de les set de la tarda. Els bitllets, esgotats. .
Pel que es veu, els conductors encara no saben que per allà hi circula el tramvia. El 206 de la foto estava enmig de la via i el de davant tenia el cul dins de gàlib, amb la qual cosa el tramvia ha hagut de fer anar la botzina i aminorar la marxa...
Per cert, el tramvia també és un infractor.
Pel que es veu, els conductors encara no saben que per allà hi circula el tramvia. El 206 de la foto estava enmig de la via i el de davant tenia el cul dins de gàlib, amb la qual cosa el tramvia ha hagut de fer anar la botzina i aminorar la marxa...
Per cert, el tramvia també és un infractor.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Si algú vol bitllets commemoratius els puc revendre al mòdic preu de .... No, però que si algú en vol algun li puc donar, mentre no hi hagi un allau de peticions, és clar!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Home, també poden anar avui, no?Trenscat wrote:Si algú vol bitllets commemoratius els puc revendre al mòdic preu de .... No, però que si algú en vol algun li puc donar, mentre no hi hagi un allau de peticions, és clar!
Si no trobeu bitllets a Glòries i La Farinera, aneu provant a les següents estacions. A Can Jaumandreu, Espronceda i Sant Martí no haurieu de tenir massa problemes.
Per cert, servidor de ustedes y picapedrero s'hi va passar ahir a la tarda, i com ja he dit només vaig trobar bitllets a les mans dels nois que guardaven l'accés costat Besós d'Espronceda (el de costat Llobregat tenia una BT oberta) quan ja portava mitja hora fent el burro. Menys mal que la caminada Cornellà-L'H-Glòries va ser fructífera, i vaig complir els objectius amb només un bitllet integrat, que a més va ser per agafar la R10 a BCN Término. Puc confirmar lo següent:
* si entreu per les estacions del tram soterrat i per tant cancel.leu a les BTs, NO s'ha de tornar a cancel.lar a dins del tramvia!
* la tarja commemorativa serveix per les dues ínies (la vaig fer servir per agafar la T4 i baixar a Ciutadella-Vila Olímpica, correspondència amb L4 i R10. Per cert, el passeig de Circumval.lació no és gaire recomanable de nit
* repartien dos tipus de fullets: un de propagandístic sobre la inauguració de la línia, i la guia del Tram amb el traçat i horaris de totes les línies. Per algun motiu que no comprenc, quan ja s'havien acabat els bitllets encara quedaven guies d'horaris per repartir
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.