Al final com ha acabat el tema del tren per Aranda?
Al final com ha acabat el tema del tren per Aranda?
Em pensava que el TALGO ja hi havia deixat de circular.
A part de que tenim vida més enllà del fòrum, sí que circula...encara.
Però per estar-ne més segur, vés a Madrid i agafa´l, abans que sigui massa tard i t´hagis de conformar amb un rodalies fins a Colmenar.
El paisatge realment val la pena. He parlat fa molt poc amb una família que era d´Aranda de Duero, i estan bastant preocupats (i emprenyats també) per l´avenir de la línia...
Però per estar-ne més segur, vés a Madrid i agafa´l, abans que sigui massa tard i t´hagis de conformar amb un rodalies fins a Colmenar.
El paisatge realment val la pena. He parlat fa molt poc amb una família que era d´Aranda de Duero, i estan bastant preocupats (i emprenyats també) per l´avenir de la línia...
Pondrán el Talgo vía Valladolid cuando inaguren la LAV Madrid-Valladolid (no creo que tarden demasiado) y pasará a ser Altaria Madrid-Bilbao, o almenos eso es lo que dicen.Jordi Freixas wrote:Ok, gracies. El que... havia llegit que el volien treure definitivament per fer-lo passar per Valladolid. No sabia si és que ja ho havien fet i l'han tornat a posar, o està previst treure'l aviat.
Quina putada...594-001-0 wrote:Pondrán el Talgo vía Valladolid cuando inaguren la LAV Madrid-Valladolid (no creo que tarden demasiado) y pasará a ser Altaria Madrid-Bilbao, o almenos eso es lo que dicen.Jordi Freixas wrote:Ok, gracies. El que... havia llegit que el volien treure definitivament per fer-lo passar per Valladolid. No sabia si és que ja ho havien fet i l'han tornat a posar, o està previst treure'l aviat.
Doncs sí, una putada...una putada sobretot perquè si no hi ha cap tren que sustitueixi al Talgo (un -o més- TRD Madrid-Burgos amb parada a Colmenar, Miraflores, Valdemanco, Robregordo, Riaza, Aranda i Lerma estaria bé, no creieu?), això voldrà dir que desapareixeran els trens de la línia Madrid-Burgos, que és la més curta i encara avui, tot i el mal estat en què es troba, la més ràpida entre Madrid i la ciutat castellana...
Cal recordar que Aranda de Duero és una de les ciutats més grans de Castella (a l´escala castellana, és clar...), amb més de 30.000 habitants, com Soria, Teruel, Miranda de Ebro o Valls. No és gaire més petita que Ávila o Segovia...però li van treure el tren de Valladolid-Ariza el 1985, i ara...
Això no està bé.
Ja s´han tancat prou línies de tren, no cal tancar-ne encara més, el que cal és invertir-hi...
¡¡¡¡NO AL CIERRE DEL MADRID-ARANDA-BURGOS!!!!
Cal recordar que Aranda de Duero és una de les ciutats més grans de Castella (a l´escala castellana, és clar...), amb més de 30.000 habitants, com Soria, Teruel, Miranda de Ebro o Valls. No és gaire més petita que Ávila o Segovia...però li van treure el tren de Valladolid-Ariza el 1985, i ara...
Això no està bé.
Ja s´han tancat prou línies de tren, no cal tancar-ne encara més, el que cal és invertir-hi...
¡¡¡¡NO AL CIERRE DEL MADRID-ARANDA-BURGOS!!!!
Un mal exemple...
Millor que no posis Soria com a exemple, perquè a aquests ja veus com, malauradament, els hi va anar amb el ferrocarril...437.001 wrote:Cal recordar que Aranda de Duero és una de les ciutats més grans de Castella (a l´escala castellana, és clar...), amb més de 30.000 habitants, com Soria, Teruel, Miranda de Ebro o Valls. No és gaire més petita que Ávila o Segovia...però li van treure el tren de Valladolid-Ariza el 1985, i ara...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Un mal exemple...
A Soria hi continua arribant el tren.JaMiRo! wrote:Millor que no posis Soria com a exemple, perquè a aquests ja veus com, malauradament, els hi va anar amb el ferrocarril... >:(437.001 wrote:Cal recordar que Aranda de Duero és una de les ciutats més grans de Castella (a l´escala castellana, és clar...), amb més de 30.000 habitants, com Soria, Teruel, Miranda de Ebro o Valls. No és gaire més petita que Ávila o Segovia...però li van treure el tren de Valladolid-Ariza el 1985, i ara...
A Aranda s´hi juguen perdre´l definitivament.
No és el mateix.
Recorda que la línia Valladolid-Ariza passava per Aranda de Duero.
Bé, una cosa... quan jo feia referència a la Soria - Castejón, em referia al fet que tal com tinc entès, aquesta línia va anar de baixa a partir del moment en que l'únic tren que hi circulava (Madrid - Pamplona) va quedar retallat a Castejón sense possiblitat d'enllaçar ni tan sols amb cap tren a Pamplona.
Si això ho traslladem a que el TALGO d'Aranda de Duero fa el trajecte Madrid - Bilbao, i de sobte es substitueix per un TRD Madrid - Burgos... ves a saber si podria acabar passant el mateix.
Si això ho traslladem a que el TALGO d'Aranda de Duero fa el trajecte Madrid - Bilbao, i de sobte es substitueix per un TRD Madrid - Burgos... ves a saber si podria acabar passant el mateix.
Hi ha una "petita" diferència: Castejón de Ebro és un poble molt petitet, que viu de i per a l´estació.
Burgos, òbviament, no ho és.
No és el mateix una relació entre Madrid-Soria-Castejón (acabant a un cul de sac), que una relació entre Madrid, Aranda de Duero (que és quasi com Soria de gran) i Burgos.
De fet, hi ha els TRD Madrid-Ávila-Salamanca, i prou bé que funcionen, no?...
Doncs així, perquè no hauria de funcionar una relació TRD Madrid-Aranda de Duero-Burgos? Que algú m´ho expliqui...
A la línia Ávila-Salamanca va caldre una renovació de via.
A la Madrid-Burgos potser també li caldria, però està en molt millor estat del què estava la Ávila-Salamanca...
Burgos, òbviament, no ho és.
No és el mateix una relació entre Madrid-Soria-Castejón (acabant a un cul de sac), que una relació entre Madrid, Aranda de Duero (que és quasi com Soria de gran) i Burgos.
De fet, hi ha els TRD Madrid-Ávila-Salamanca, i prou bé que funcionen, no?...
Doncs així, perquè no hauria de funcionar una relació TRD Madrid-Aranda de Duero-Burgos? Que algú m´ho expliqui...
A la línia Ávila-Salamanca va caldre una renovació de via.
A la Madrid-Burgos potser també li caldria, però està en molt millor estat del què estava la Ávila-Salamanca...
Fóra desitjable...
Podria ser pitjor, tens raó. Però fóra desitjable un millor servei...437.001 wrote:A Soria hi continua arribant el tren.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Tono FER557
- N2
- Posts: 16
- Joined: Tuesday 06/06/2006 10:34
- Location: Burgos
Serveis Burgos - Aranda - Madrid, i vv.
El Talgo Madrid - Bilbao, i vv, per Aranda, continua circulant ... quand pot.
Diverses circunstancies fan que sovint el tren circuli per Ávila i Venta de Baños, tot i que no para a cap estació: Robatoris de la línia aèria del CTC, risc d´incendis en temporada d´estiu, falta de locomotores diésel, etc. A títol d´exemple, el mes de setembre 23 dies el tren no va anar per Aranda.
El Ministeri de Foment i Renfe volen que la Junta de Castilla i León (JCYL), subvencioni els serveis com fa en altres relacions castellanes: Valladolid - Puebla de Sanabria, Madrid - Soria i Madrid - Salamanca.
El cas de Salamanca va començar fa dos o tres anys amb tres tímids serveis diaris. Actualment es fan set serveis per sentit al dia, amb TRD, i amb una alta ocupació. El recorregut triga 2 h 20/30 m per fer 233 km.
El recorregut Madrid - Burgos per el "Directo" es d´uns 280 km. El Talgo actual - TP s/4 - triga normalment unes 3 h, tot i que quand es va inaugurar la línia el T3 ho feia en 2 h 50 m. Él TP 5 de Madrid - París, trigava 2 h 40 m, remolcat amb una 354 o 353 eventualment.
Aixó vol dir que amb material adecuat, tipus TRD o una 592 ben preparats, no es pasaríen de les 3 h de viatge, parant a dos o tres estacions (Aranda, Lerma i pot ser una més). Demanda?, no pot faltar: Continental - Auto, l´empresa d´autocars que fa el servei per autopista A1, triga unes 3 h aprox. pero té uns 14 serveis diaris per sentit, alguns amb vehicles d´alt confort (de tres eixos), i si a l´estació d´autocars en queden 10 persones sense plaça, es possa un altre autocar.
El "servei substitutori" ferroviari, vía Ávila, de Renfe Operadora, es fa amb 3 REX que triguen 4 h 10/20 m, a mes d´un IC de 4 h i el Talgo del Directo, que amb aquest cas no fa un servei "de negocis". Dit d´una altre manera: Un ciutadá de Burgos no pot agafar el tren per anar a Madrid de feina, perque arribaría amb el primer tren a les 12:55 i hauría de tornar a les 17 i escaig.
Fa anys teniem el Río Arlanzón, que et permetía estar a Madrid de les 10:00 fins a les 19:00 h, sortint evidentment de Burgos a les 6:40 i arribant a les 22:30. Que el horari era emprenyador?, doncs no, per que l´agafaven molts viatgers i, actualment amb "la" Continental el autocars de matinada surten ben plens.
Si els responsables polítics i social es possen d´acord, es podría fer un bon servei amb un minim de dos trens per sentit i amb horaris adecuats, a més a més d´el Talgo. Un a primera hora del mati i un altre vespertí, que triguessin com a máxim 3 hores i amb un preu raonable.
Aranda té uns 33.000 hab, peró la seva área (fins un 20 km), arriba als 40.000 o més. Lerma té 5000 hab., i les altres poblacions castellanes properes a la vía... pocs. Burgos amb 170.000 i área de 200.000 es un bon punt. Total: Unes 250.000 persones es veuríen beneficiades amb un bon servei. A veure que surt de tot aixó.
Mes informació del Directo a http://www.abuaf.com
Salut per a tots.
Tono Melón.
Diverses circunstancies fan que sovint el tren circuli per Ávila i Venta de Baños, tot i que no para a cap estació: Robatoris de la línia aèria del CTC, risc d´incendis en temporada d´estiu, falta de locomotores diésel, etc. A títol d´exemple, el mes de setembre 23 dies el tren no va anar per Aranda.
El Ministeri de Foment i Renfe volen que la Junta de Castilla i León (JCYL), subvencioni els serveis com fa en altres relacions castellanes: Valladolid - Puebla de Sanabria, Madrid - Soria i Madrid - Salamanca.
El cas de Salamanca va començar fa dos o tres anys amb tres tímids serveis diaris. Actualment es fan set serveis per sentit al dia, amb TRD, i amb una alta ocupació. El recorregut triga 2 h 20/30 m per fer 233 km.
El recorregut Madrid - Burgos per el "Directo" es d´uns 280 km. El Talgo actual - TP s/4 - triga normalment unes 3 h, tot i que quand es va inaugurar la línia el T3 ho feia en 2 h 50 m. Él TP 5 de Madrid - París, trigava 2 h 40 m, remolcat amb una 354 o 353 eventualment.
Aixó vol dir que amb material adecuat, tipus TRD o una 592 ben preparats, no es pasaríen de les 3 h de viatge, parant a dos o tres estacions (Aranda, Lerma i pot ser una més). Demanda?, no pot faltar: Continental - Auto, l´empresa d´autocars que fa el servei per autopista A1, triga unes 3 h aprox. pero té uns 14 serveis diaris per sentit, alguns amb vehicles d´alt confort (de tres eixos), i si a l´estació d´autocars en queden 10 persones sense plaça, es possa un altre autocar.
El "servei substitutori" ferroviari, vía Ávila, de Renfe Operadora, es fa amb 3 REX que triguen 4 h 10/20 m, a mes d´un IC de 4 h i el Talgo del Directo, que amb aquest cas no fa un servei "de negocis". Dit d´una altre manera: Un ciutadá de Burgos no pot agafar el tren per anar a Madrid de feina, perque arribaría amb el primer tren a les 12:55 i hauría de tornar a les 17 i escaig.
Fa anys teniem el Río Arlanzón, que et permetía estar a Madrid de les 10:00 fins a les 19:00 h, sortint evidentment de Burgos a les 6:40 i arribant a les 22:30. Que el horari era emprenyador?, doncs no, per que l´agafaven molts viatgers i, actualment amb "la" Continental el autocars de matinada surten ben plens.
Si els responsables polítics i social es possen d´acord, es podría fer un bon servei amb un minim de dos trens per sentit i amb horaris adecuats, a més a més d´el Talgo. Un a primera hora del mati i un altre vespertí, que triguessin com a máxim 3 hores i amb un preu raonable.
Aranda té uns 33.000 hab, peró la seva área (fins un 20 km), arriba als 40.000 o més. Lerma té 5000 hab., i les altres poblacions castellanes properes a la vía... pocs. Burgos amb 170.000 i área de 200.000 es un bon punt. Total: Unes 250.000 persones es veuríen beneficiades amb un bon servei. A veure que surt de tot aixó.
Mes informació del Directo a http://www.abuaf.com
Salut per a tots.
Tono Melón.
ARPAFER - Burgos
Re: Serveis Burgos - Aranda - Madrid, i vv.
Interessant. Només una cosa no m'ha acabat de quedar clara...
Quan parles del "servei substitutori", et refereixes a quan per motius "varis", el TALGO del Directo no pot anar per Aranda?Tono FER557 wrote:El "servei substitutori" ferroviari, vía Ávila, de Renfe Operadora, es fa amb 3 REX que triguen 4 h 10/20 m, a mes d´un IC de 4 h i el Talgo del Directo, que amb aquest cas no fa un servei "de negocis". Dit d´una altre manera: Un ciutadá de Burgos no pot agafar el tren per anar a Madrid de feina, perque arribaría amb el primer tren a les 12:55 i hauría de tornar a les 17 i escaig.
- Tono FER557
- N2
- Posts: 16
- Joined: Tuesday 06/06/2006 10:34
- Location: Burgos
"SERVEI SUBSTITUTORI PER AVILA"
Sí, com bé diu Eduard - AWE -, ho dic amb ironia:awe wrote:No, jo crec que lo del "servei substitutori" és només una ironia. Quan el Talgo del Directo no pot anar per la seva línia, senzillament el fan circular per Valladolid. Molts cops ho fan amb locomotora elèctrica, amb la qual cosa queda obligat a fer la tornada per Valladolid altre cop.
Dic substitutori perque si vols anar amb tren a Madrid, només ho pots fer per Aranda si aquell día circula per el Directo.
Pero normalment ho has de fer per Venta de Baños - Valladolid (ja hi som!) - Medina - Ávila, amb les circulacions ja comentades més amunt; per aixo dic "substitutori".
El Talgo pendular 4 (normalment la composició 4B17) fa un bon servei, però l´horari no es adient: Arribar a Madrid a les 14:50 no soluciona la mobilitat alternativa a l´autopista A1. Per Regional ho faríes una hora abans; tampoc.
El problema final es que tot i que Renfe va dir que millorava el servei per Aranda (amb qualitat, que no amb preu i horari), estás obligat a baixar a Madrid amb cotxe; cony, per molt que m´agradi el tren, tirar-me 4 hores llargues amb tren es una barbaritat! (en el cas de la volta per Valladolid). No es provoca una demanda induïda a viatjar amb ferrocarril, fonamentalment perque no es donen facilitats per horaris, temps i, en certa manera, preus.
Curiosament, Burgos, a més de 600 km de Barcelona i 240 de Madrid, té millors relacions ferroviaries amb la primera (2 trens de nit i 2 de dia) que amb la segona.
Salutacions,
Tono Melón
ARPAFER - Burgos