Quart Cinturó
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Ronda Oest de Sabadell, pendent del 4t cinturó
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-----------------------------------------------------
Vallès. El tram final de la ronda Oest de Sabadell no es definirà fins que es concreti el traçat del quart cinturó
El DPTOP aprova l'estudi ambiental entre l'N-150 i la carretera de Matadepera
EMILI AGULLÓ. Sabadell
El Diari Oficial de la Generalitat va publicar ahir l'aprovació dels estudis de prolongació de la ronda Oest de Sabadell des de l'N-150 fins a la carretera de Sabadell a Matadepera (BV-1248). El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha exclòs el tram final de la via, que en l'estudi previ arribava a la carretera de Castellar (B-124). La intenció és esperar que el Ministeri de Foment concreti el traçat del quart cinturó entre Terrassa i Sabadell per resoldre el tram final.
L'aprovació dels estudis informatiu i d'impacte ambiental dels prop de tres quilòmetres entre l'N-150 i la carretera de Matadepera permetrà que el projecte constructiu s'enllesteixi el primer semestre del 2007. La previsió del PTOP és que les obres s'adjudiquin i puguin començar al llarg del segon semestre de l'any vinent.
En els estudis, però, s'hi ha exclòs el tram de fals túnel sota el barri de Can Deu i la connexió amb la carretera de Castellar del Vallès (B-124). El departament ha fet públic que el traçat d'aquest tram, d'uns dos quilòmetres, no es concretarà fins que Foment defineixi «la connexió entre Sabadell i Terrassa en el marc de les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental», el que es coneix com a quart cinturó.
La nova via tindrà dues calçades de doble carril, i dues calçades laterals de característiques similars que canalitzaran el trànsit urbà. La ronda Oest estarà preparada per suportar una intensitat de trànsit estimada d'uns 30.000 vehicles diaris. El pressupost del projecte és de prop de 40 milions d'euros.
El traçat arrencarà sota la rotonda de l'N-150 –on ara acaba el tram inicial– i discorrerà deprimit i a cel obert entre els barris de Can Llong i Castellarnau, que hi tindran accés a través de l'avinguda Estrasburg. Posteriorment creuarà la línia ferroviària de Renfe amb un pas inferior i acabarà en una rotonda provisional a la carretera de Matadepera que facilitarà l'enllaç a Can Deu i la Roureda. L'obra també preveu la canalització del torrent de Can Feu –sota les quatre calçades–, una passarel·la de vianants entre Can Llong i Castellarnau i el pas superior del carrer Sarajevo.
-----------------------------------------------------
Vallès. El tram final de la ronda Oest de Sabadell no es definirà fins que es concreti el traçat del quart cinturó
El DPTOP aprova l'estudi ambiental entre l'N-150 i la carretera de Matadepera
EMILI AGULLÓ. Sabadell
El Diari Oficial de la Generalitat va publicar ahir l'aprovació dels estudis de prolongació de la ronda Oest de Sabadell des de l'N-150 fins a la carretera de Sabadell a Matadepera (BV-1248). El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha exclòs el tram final de la via, que en l'estudi previ arribava a la carretera de Castellar (B-124). La intenció és esperar que el Ministeri de Foment concreti el traçat del quart cinturó entre Terrassa i Sabadell per resoldre el tram final.
L'aprovació dels estudis informatiu i d'impacte ambiental dels prop de tres quilòmetres entre l'N-150 i la carretera de Matadepera permetrà que el projecte constructiu s'enllesteixi el primer semestre del 2007. La previsió del PTOP és que les obres s'adjudiquin i puguin començar al llarg del segon semestre de l'any vinent.
En els estudis, però, s'hi ha exclòs el tram de fals túnel sota el barri de Can Deu i la connexió amb la carretera de Castellar del Vallès (B-124). El departament ha fet públic que el traçat d'aquest tram, d'uns dos quilòmetres, no es concretarà fins que Foment defineixi «la connexió entre Sabadell i Terrassa en el marc de les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental», el que es coneix com a quart cinturó.
La nova via tindrà dues calçades de doble carril, i dues calçades laterals de característiques similars que canalitzaran el trànsit urbà. La ronda Oest estarà preparada per suportar una intensitat de trànsit estimada d'uns 30.000 vehicles diaris. El pressupost del projecte és de prop de 40 milions d'euros.
El traçat arrencarà sota la rotonda de l'N-150 –on ara acaba el tram inicial– i discorrerà deprimit i a cel obert entre els barris de Can Llong i Castellarnau, que hi tindran accés a través de l'avinguda Estrasburg. Posteriorment creuarà la línia ferroviària de Renfe amb un pas inferior i acabarà en una rotonda provisional a la carretera de Matadepera que facilitarà l'enllaç a Can Deu i la Roureda. L'obra també preveu la canalització del torrent de Can Feu –sota les quatre calçades–, una passarel·la de vianants entre Can Llong i Castellarnau i el pas superior del carrer Sarajevo.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ronda Oest de Sabadell, pendent del 4t cinturó
Fantàstica excusa per deixar-nos sotmesos a l'embús perpetu a la B-124 uns quants anys més!DPTOP wrote:[...]El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha exclòs el tram final de la via, que en l'estudi previ arribava a la carretera de Castellar (B-124). La intenció és esperar que el Ministeri de Foment concreti el traçat del quart cinturó entre Terrassa i Sabadell per resoldre el tram final.
[...]
En els estudis, però, s'hi ha exclòs el tram de fals túnel sota el barri de Can Deu i la connexió amb la carretera de Castellar del Vallès (B-124). El departament ha fet públic que el traçat d'aquest tram, d'uns dos quilòmetres, no es concretarà fins que Foment defineixi «la connexió entre Sabadell i Terrassa en el marc de les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental», el que es coneix com a quart cinturó.
El tren diuen que no perquè segons ells no hi ha demanda, però és que tan sols ens deixaran anar directament a l'autopista!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou projecte de via d'alta capacitat al Vallès
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... nturo.html
El govern planeja una tercera via per creuar el Vallès entre l'AP-7 i el quart cinturó
El tripartit recupera la via interpolar com a eix d'alta capacitat entre Molins de Rei i la Roca per Badia, Parets i Granollers
29/06/09 02:00 - Barcelona - xavier miró
El govern de la Generalitat projecta una tercera via d'alta capacitat per travessar el Vallès des del Baix Llobregat fins a la Selva, que s'afegiria a l'AP-7 i a la B-40 o quart cinturó, ja en construcció, entre Abrera i Terrassa. El tripartit recupera la via interpolar sud que ja contemplava el pla general metropolità del 1976 i la dibuixa com a eix suburbà entre Molins de Rei i Parets del Vallès per continuar com a eix interurbà entre Parets i Maçanet de la Selva. El cost previst d'una infraestructura que aprofita força vies existents supera els 300 milions d'euros. La finançaria íntegrament la Generalitat fins al 2020, convertiria la C-35 en el tercer eix que travessa el Vallès de banda a banda i funcionaria com una mena de cinquè cinturó intern de l'àrea metropolitana.
No és en tot el seu recorregut un gran eix interurbà continu, tal com sí que està dibuixat el quart cinturó en el pla territorial metropolità, recentment aprovat i tal com el concep el Ministeri de Foment en autovia gratuïta alternativa a l'AP-7 i corredor mediterrani entre el centre i el sud dels estats espanyol i francès. Per començar no seria una autovia estatal sinó un eix de la Generalitat, la C-35 prolongada des del Baix Llobregat fins a la Selva a través del Vallès. Tampoc faria la funció de corredor de pas extern a l'àrea metropolitana; en aquest sentit, cal recordar que el futur quart cinturó transportarà els trànsits provinents de Tarragona i el Mediterrani a través de l'autovia A-7 que ja es construeix al Camp i que ha d'enllaçar amb el cinturó a Abrera a través del Penedès. Es projecta més aviat com un corredor de trànsits metropolitans i intercomarcals entre el Baix Llobregat i el Vallès fins a enllaçar amb la futura autovia que conformarà la C-35 entre Sant Celoni i Maçanet de la Selva i on també confluirà després de Granollers el quart cinturó. Amb tot, però, el Pacte Nacional per a les Infraestructures el defineix com una via d'alta capacitat, una qualificació que contempla el model d'autovia o de carretera de doble carril per sentit de circulació. El Pacte Nacional per a les Infraestructures contempla l'execució dels primers dos trams en la primera fase del pacte, fins al 2015. Són els trams entre Molins de Rei i el Papiol i entre el Papiol i Sant Cugat del Vallès, que es plantegen com un desdoblament de la via interpolar C-35, amb un pressupost estimat de 70 milions d'euros. En el pla territorial metropolità aprovat recentment es dibuixen com una via estructurant suburbana. A Molins podria recollir els trànsits barcelonins de la B-23 i els provinents del port d'Ordal per la B-24, que es prolongarà des de Pallejà cap a l'altra riba del riu Llobregat. Al Papiol també enllaçaria amb la futura connexió entre l'AP-2 i l'A-2. Aprofitaria vies existents a Molins de Rei i el Papiol i tindria un tram nou entre Rubí i Sant Cugat per sobre del corredor de l'AP-7.
Els següents trams es planifiquen en la segona fase del pacte, des del 2015 fins al 2020. El primer tram seria el desdoblament de la via interpolar entre Sant Cugat i Sabadell, amb un cost de 25 milions i també com una via suburbana. Seria un tram de nova construcció que travessaria per sobre Badia i Barberà del Vallès. El següent tram seria el desdoblament de Sabadell a Parets, que funcionaria també com a via suburbana. Fins a Polinyà aprofitaria una via existent i a Parets del Vallès es construiria un tram nou (al mig el trànsit utilitzaria els laterals de l'AP-7 a Santa Perpètua de la Mogoda, l'ampliació de la C-59 fins a Palau Solità i Plegamans i la millora de la C-155 de Polinyà a Parets. El tram de Parets del Vallès a Granollers, amb un cost de 33 milions, és un desdoblament interurbà de la C-35 que aprofita el corredor de l'AP-7 i a la Roca del Vallès connectaria tant amb el quart cinturó provinent d'Abrera com amb la C-60 provinent de Mataró. Seria també un gran eix interurbà l'últim tram de la C-35 entre Sant Celoni i Maçanet, que reconvertir-lo en autovia costa 131 milions d'euros. La Generalitat pagarà els 309 milions que costa tota la via.
El govern planeja una tercera via per creuar el Vallès entre l'AP-7 i el quart cinturó
El tripartit recupera la via interpolar com a eix d'alta capacitat entre Molins de Rei i la Roca per Badia, Parets i Granollers
29/06/09 02:00 - Barcelona - xavier miró
El govern de la Generalitat projecta una tercera via d'alta capacitat per travessar el Vallès des del Baix Llobregat fins a la Selva, que s'afegiria a l'AP-7 i a la B-40 o quart cinturó, ja en construcció, entre Abrera i Terrassa. El tripartit recupera la via interpolar sud que ja contemplava el pla general metropolità del 1976 i la dibuixa com a eix suburbà entre Molins de Rei i Parets del Vallès per continuar com a eix interurbà entre Parets i Maçanet de la Selva. El cost previst d'una infraestructura que aprofita força vies existents supera els 300 milions d'euros. La finançaria íntegrament la Generalitat fins al 2020, convertiria la C-35 en el tercer eix que travessa el Vallès de banda a banda i funcionaria com una mena de cinquè cinturó intern de l'àrea metropolitana.
No és en tot el seu recorregut un gran eix interurbà continu, tal com sí que està dibuixat el quart cinturó en el pla territorial metropolità, recentment aprovat i tal com el concep el Ministeri de Foment en autovia gratuïta alternativa a l'AP-7 i corredor mediterrani entre el centre i el sud dels estats espanyol i francès. Per començar no seria una autovia estatal sinó un eix de la Generalitat, la C-35 prolongada des del Baix Llobregat fins a la Selva a través del Vallès. Tampoc faria la funció de corredor de pas extern a l'àrea metropolitana; en aquest sentit, cal recordar que el futur quart cinturó transportarà els trànsits provinents de Tarragona i el Mediterrani a través de l'autovia A-7 que ja es construeix al Camp i que ha d'enllaçar amb el cinturó a Abrera a través del Penedès. Es projecta més aviat com un corredor de trànsits metropolitans i intercomarcals entre el Baix Llobregat i el Vallès fins a enllaçar amb la futura autovia que conformarà la C-35 entre Sant Celoni i Maçanet de la Selva i on també confluirà després de Granollers el quart cinturó. Amb tot, però, el Pacte Nacional per a les Infraestructures el defineix com una via d'alta capacitat, una qualificació que contempla el model d'autovia o de carretera de doble carril per sentit de circulació. El Pacte Nacional per a les Infraestructures contempla l'execució dels primers dos trams en la primera fase del pacte, fins al 2015. Són els trams entre Molins de Rei i el Papiol i entre el Papiol i Sant Cugat del Vallès, que es plantegen com un desdoblament de la via interpolar C-35, amb un pressupost estimat de 70 milions d'euros. En el pla territorial metropolità aprovat recentment es dibuixen com una via estructurant suburbana. A Molins podria recollir els trànsits barcelonins de la B-23 i els provinents del port d'Ordal per la B-24, que es prolongarà des de Pallejà cap a l'altra riba del riu Llobregat. Al Papiol també enllaçaria amb la futura connexió entre l'AP-2 i l'A-2. Aprofitaria vies existents a Molins de Rei i el Papiol i tindria un tram nou entre Rubí i Sant Cugat per sobre del corredor de l'AP-7.
Els següents trams es planifiquen en la segona fase del pacte, des del 2015 fins al 2020. El primer tram seria el desdoblament de la via interpolar entre Sant Cugat i Sabadell, amb un cost de 25 milions i també com una via suburbana. Seria un tram de nova construcció que travessaria per sobre Badia i Barberà del Vallès. El següent tram seria el desdoblament de Sabadell a Parets, que funcionaria també com a via suburbana. Fins a Polinyà aprofitaria una via existent i a Parets del Vallès es construiria un tram nou (al mig el trànsit utilitzaria els laterals de l'AP-7 a Santa Perpètua de la Mogoda, l'ampliació de la C-59 fins a Palau Solità i Plegamans i la millora de la C-155 de Polinyà a Parets. El tram de Parets del Vallès a Granollers, amb un cost de 33 milions, és un desdoblament interurbà de la C-35 que aprofita el corredor de l'AP-7 i a la Roca del Vallès connectaria tant amb el quart cinturó provinent d'Abrera com amb la C-60 provinent de Mataró. Seria també un gran eix interurbà l'últim tram de la C-35 entre Sant Celoni i Maçanet, que reconvertir-lo en autovia costa 131 milions d'euros. La Generalitat pagarà els 309 milions que costa tota la via.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quart Cinturó
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _98369.php
Traçat enrocat
La publicació de les quatre variants del Quart Cinturó no canvia les postures dels partits i les entitats del Vallès. Els empresaris i CiU volen que la nova via formi part del Corredor Mediterrani i els ecologistes s’hi oposen
E. Núñez / C. Farrés
Terrassa
Ult. Act. 14/05/2010 02:02
La presentació dels quatre possibles traçats del Quart Cinturó no ha fet variar les posicions dels agents polítics i socioecònomics del Vallès Occidental. El tripartit terrassenc és l’exponent a nivell local de les divergències existents a nivell nacional. L’alcalde, Pere Navarro (PSC), aposta pel projecte proposat des del departament de Política Territorial, mentre que els socis de govern mantenen la idea que la via ha de servir com a “connexió entre les trames urbanes, però amb poca capacitat”, segons ERC, i “com a eina de descongestió, però sense ser via ràpida”, segons ICV.
CiU creu que el traçat hauria de continuar en la línia del que ja s’ha fet; “ha de formar part del corredor Mediterrani i ha de tenir prou capacitat per donar servei al trànsit de llarg recorregut i al de proximitat”, proposa Josep Rull, una opció que comparteix la Cambra de Terrassa, ja que, com diu David Quilabert, “ha de millorar la connexió logística a nivell comarcal”.
Tots coincideixen que la infraestructura ha de tenir el mínim impacte mediambiental. L’associació ecologista Adenc, però, ni es planteja el debat. “Cal fer moltes coses abans del Quart Cinturó, si volem un model de mobilitat sostenible”, explicava Toni Altaió, que va evitar posicionar-se respecte a cap dels traçats proposats.
Qui no es cansa de reclamar aquesta infraestructura són les patronals del sud del Vallès Occidental. Des de la Cambra de Comerç, Pimec, CIESC i el Centre Metal·lúrgic fa temps que denuncien que sense el Quart Cinturó el territori perd competitivitat i que cal “una infraestructura operativa”, en paraules del president de la comissió d’infraestructures de la Cambra de Comerç de Sabadell, Pere Puig.
Aquesta valoració la va compartir l’alcalde del municipi, Manuel Bustos. L’edil socialista va demanar que es respecti la proposta que es va posar damunt la taula des de Sabadell, és a dir, “un traçat que vagi soterrat per Can Deu i la Planada del Pintor” per respectar l’espai verd del Torrent de Colobrers que hi ha als rodals sabadellencs. És una proposta que ja s’inclou en tres dels quatre traçats que s’han recollit en el Pla Territorial Metropolità, tots menys la proposta que havia dibuixat originalment el ministeri de Foment.
Tot i així, en aquest consistori tampoc hi ha unanimitat sobre quin és el millor traçat. El regidor d’ERC del municipi, Magí Rovira, proposarà en el ple de l’1 de juny que els polítics sabadellencs facin un front comú per defensar l’alternativa republicana, ja que segons ell “és l’única que defensa l’espai natural de Togores”.
Traçat enrocat
La publicació de les quatre variants del Quart Cinturó no canvia les postures dels partits i les entitats del Vallès. Els empresaris i CiU volen que la nova via formi part del Corredor Mediterrani i els ecologistes s’hi oposen
E. Núñez / C. Farrés
Terrassa
Ult. Act. 14/05/2010 02:02
La presentació dels quatre possibles traçats del Quart Cinturó no ha fet variar les posicions dels agents polítics i socioecònomics del Vallès Occidental. El tripartit terrassenc és l’exponent a nivell local de les divergències existents a nivell nacional. L’alcalde, Pere Navarro (PSC), aposta pel projecte proposat des del departament de Política Territorial, mentre que els socis de govern mantenen la idea que la via ha de servir com a “connexió entre les trames urbanes, però amb poca capacitat”, segons ERC, i “com a eina de descongestió, però sense ser via ràpida”, segons ICV.
CiU creu que el traçat hauria de continuar en la línia del que ja s’ha fet; “ha de formar part del corredor Mediterrani i ha de tenir prou capacitat per donar servei al trànsit de llarg recorregut i al de proximitat”, proposa Josep Rull, una opció que comparteix la Cambra de Terrassa, ja que, com diu David Quilabert, “ha de millorar la connexió logística a nivell comarcal”.
Tots coincideixen que la infraestructura ha de tenir el mínim impacte mediambiental. L’associació ecologista Adenc, però, ni es planteja el debat. “Cal fer moltes coses abans del Quart Cinturó, si volem un model de mobilitat sostenible”, explicava Toni Altaió, que va evitar posicionar-se respecte a cap dels traçats proposats.
Qui no es cansa de reclamar aquesta infraestructura són les patronals del sud del Vallès Occidental. Des de la Cambra de Comerç, Pimec, CIESC i el Centre Metal·lúrgic fa temps que denuncien que sense el Quart Cinturó el territori perd competitivitat i que cal “una infraestructura operativa”, en paraules del president de la comissió d’infraestructures de la Cambra de Comerç de Sabadell, Pere Puig.
Aquesta valoració la va compartir l’alcalde del municipi, Manuel Bustos. L’edil socialista va demanar que es respecti la proposta que es va posar damunt la taula des de Sabadell, és a dir, “un traçat que vagi soterrat per Can Deu i la Planada del Pintor” per respectar l’espai verd del Torrent de Colobrers que hi ha als rodals sabadellencs. És una proposta que ja s’inclou en tres dels quatre traçats que s’han recollit en el Pla Territorial Metropolità, tots menys la proposta que havia dibuixat originalment el ministeri de Foment.
Tot i així, en aquest consistori tampoc hi ha unanimitat sobre quin és el millor traçat. El regidor d’ERC del municipi, Magí Rovira, proposarà en el ple de l’1 de juny que els polítics sabadellencs facin un front comú per defensar l’alternativa republicana, ja que segons ell “és l’única que defensa l’espai natural de Togores”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Primeres inauguracions
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... llers.html
Foment publicarà al juliol l'estudi dels traçats per al quart cinturó entre Terrassa i Granollers
Blanco obre els primers trams de la B-40 a Abrera i Terrassa, i promet consens a la Generalitat i els municipis que travessarà la via
30/06/10 02:00 - Terrassa - E. AGULLÓ / M.A. LUQUE
El ministre de Foment, José Blanco, va anunciar ahir que durant el mes vinent se sotmetrà a informació pública l'estudi informatiu del tancament de l'autovia orbital de Barcelona entre Terrassa i Granollers, el tram més polèmic del quart cinturó. Blanco va prometre que serà «consensuat amb la Generalitat» i que intentaran «que s'ajusti a les inquietuds de cada municipi». El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va avançar que el document proposarà «més d'un traçat i fins i tot, potser, més de dos», sobre les quatre ratlles dibuixades al pla territorial metropolità de Barcelona. Blanco i Nadal, amb el president Montilla, van posar en servei ahir els dos primers trams de l'autovia, a Abrera i Terrassa, separats per un tercer tram en obres.
Amb l'enllaç de dos quilòmetres entre l'A-2 i la BV-1201 –a Abrera– i la nova ronda de Terrassa fins al barri de Can Tries de Viladecavalls, ahir es van obrir els dos primers trams de l'autovia B-40, separats encara per 6 quilòmetres en obres que no permetran la connexió directa entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental, com a mínim, fins a l'any vinent.
Blanco, Montilla i Nadal, amb l'alcalde de Terrassa i les alcaldesses de Viladecavalls i Abrera, van inaugurar ahir els set primers quilòmetres del quart cinturó, en què destaquen, d'una banda, un nou viaducte de 654 metres sobre el riu Llobregat i els 609 metres de fals túnel per minimitzar l'impacte de la infraestructura arran dels habitatges de Can Tries. Els dos trams han costat 169 milions d'euros i han fet necessari moure més de 3,8 milions de m³ de terres, només entre desmunts i el reompliment de terraplens. L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, es va confessar «feliç» per la conclusió d'una obra que durant tants anys havia estat «una ratlla en el plànol», i hi va afegir: «Ara ja podrem ensenyar una autovia» a les empreses que estudiïn implantar-se al municipi.
Però més enllà dels tres trams, el ministre va garantir que l'autovia tindrà continuïtat al sud –amb la futura A-7 entre Vilafranca i Abrera– i fins a Granollers –amb el tram de la B-40 que tancarà la ronda de Sabadell pel nord i prosseguirà cap al Vallès Oriental–. Com a prova del compromís, va avançar que en les pròximes setmanes presentaran un estudi informatiu amb dos o tres traçats alternatius. Conscient de les recances de nombrosos grups ecologistes, consistoris i els socis del PSC al tripartit, Blanco va garantir que cercaran un projecte «consensuat amb la Generalitat i que s'ajusti a les inquietuds de cada municipi».
El ministre va posar com a exemple els protocols subscrits amb Terrassa i Viladecavalls «per a la millora i la integració de les infraestructures en el territori». I el president de la Generalitat, José Montilla, també va qualificar l'obra com a «respectuosa amb el medi ambient». Montilla va agrair que Blanco anunciés que el govern de l'Estat continuarà complint la disposició addicional tercera de l'Estatut, que els obliga a corregir el dèficit d'infraestructures que acumula Catalunya. I va destacar que el punt estatutari és «plenament vigent».
Els detractors responen
La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), que aglutina 279 entitats que s'oposen a la construcció de la via, va alertar ahir –en un comunicat– que «el ministeri no pot ara per ara aprovar l'estudi informatiu sense abans haver seguit una tramitació ambiental prescriptiva, que comporta presentar un estudi ambiental preliminar». Sense aquest tràmit, sostenen, seria impossible aprovar la tramitació del traçat entre Terrassa i Granollers. La CCQC creu també que «les dificultats en la construcció del tram central demostren l'elevat cost ambiental i econòmic de la infraestructura ja que travessa una orografia complicada i d'elevat interès ambiental». Tot i això, Blanco va garantir que és una obra prioritària i que el finançament no perilla.
Uns 400.000 euros per a la passarel·la de Can Gonteres
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, va signar ahir un protocol pel qual el Ministeri de Foment es compromet a redactar, adjudicar i executar les obres d'una passarel·la per a vianants al pont de Can Gonteres que passa per sobre del quart cinturó. L'import d'aquest conveni és d'uns 400.000 euros, però no s'inclou cap termini per dur-lo a terme. L'Ajuntament té previst convocar una reunió a l'octubre amb els veïns del barri per fer seguiment d'aquest protocol. Així mateix, l'alcaldessa de Viladecavalls, Regina Parellada, també va signar un altre protocol, pel qual Foment aportarà fins a un màxim de 900.000 euros per urbanitzar les plataformes que cobreixen el quart cinturó en el seu tram pel barri de Can Trias. Parellada va reclamar a Blanco que la cobertura de les lloses es faci amb «la màxima celeritat possible». L'alcaldessa de Viladecavalls va reclamar que s'acceleri la construcció de les dues rotondes d'enllaç amb la C-58 a Can Trias, que serveixi per descongestionar el trànsit.
Foment publicarà al juliol l'estudi dels traçats per al quart cinturó entre Terrassa i Granollers
Blanco obre els primers trams de la B-40 a Abrera i Terrassa, i promet consens a la Generalitat i els municipis que travessarà la via
30/06/10 02:00 - Terrassa - E. AGULLÓ / M.A. LUQUE
El ministre de Foment, José Blanco, va anunciar ahir que durant el mes vinent se sotmetrà a informació pública l'estudi informatiu del tancament de l'autovia orbital de Barcelona entre Terrassa i Granollers, el tram més polèmic del quart cinturó. Blanco va prometre que serà «consensuat amb la Generalitat» i que intentaran «que s'ajusti a les inquietuds de cada municipi». El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va avançar que el document proposarà «més d'un traçat i fins i tot, potser, més de dos», sobre les quatre ratlles dibuixades al pla territorial metropolità de Barcelona. Blanco i Nadal, amb el president Montilla, van posar en servei ahir els dos primers trams de l'autovia, a Abrera i Terrassa, separats per un tercer tram en obres.
Amb l'enllaç de dos quilòmetres entre l'A-2 i la BV-1201 –a Abrera– i la nova ronda de Terrassa fins al barri de Can Tries de Viladecavalls, ahir es van obrir els dos primers trams de l'autovia B-40, separats encara per 6 quilòmetres en obres que no permetran la connexió directa entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental, com a mínim, fins a l'any vinent.
Blanco, Montilla i Nadal, amb l'alcalde de Terrassa i les alcaldesses de Viladecavalls i Abrera, van inaugurar ahir els set primers quilòmetres del quart cinturó, en què destaquen, d'una banda, un nou viaducte de 654 metres sobre el riu Llobregat i els 609 metres de fals túnel per minimitzar l'impacte de la infraestructura arran dels habitatges de Can Tries. Els dos trams han costat 169 milions d'euros i han fet necessari moure més de 3,8 milions de m³ de terres, només entre desmunts i el reompliment de terraplens. L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, es va confessar «feliç» per la conclusió d'una obra que durant tants anys havia estat «una ratlla en el plànol», i hi va afegir: «Ara ja podrem ensenyar una autovia» a les empreses que estudiïn implantar-se al municipi.
Però més enllà dels tres trams, el ministre va garantir que l'autovia tindrà continuïtat al sud –amb la futura A-7 entre Vilafranca i Abrera– i fins a Granollers –amb el tram de la B-40 que tancarà la ronda de Sabadell pel nord i prosseguirà cap al Vallès Oriental–. Com a prova del compromís, va avançar que en les pròximes setmanes presentaran un estudi informatiu amb dos o tres traçats alternatius. Conscient de les recances de nombrosos grups ecologistes, consistoris i els socis del PSC al tripartit, Blanco va garantir que cercaran un projecte «consensuat amb la Generalitat i que s'ajusti a les inquietuds de cada municipi».
El ministre va posar com a exemple els protocols subscrits amb Terrassa i Viladecavalls «per a la millora i la integració de les infraestructures en el territori». I el president de la Generalitat, José Montilla, també va qualificar l'obra com a «respectuosa amb el medi ambient». Montilla va agrair que Blanco anunciés que el govern de l'Estat continuarà complint la disposició addicional tercera de l'Estatut, que els obliga a corregir el dèficit d'infraestructures que acumula Catalunya. I va destacar que el punt estatutari és «plenament vigent».
Els detractors responen
La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), que aglutina 279 entitats que s'oposen a la construcció de la via, va alertar ahir –en un comunicat– que «el ministeri no pot ara per ara aprovar l'estudi informatiu sense abans haver seguit una tramitació ambiental prescriptiva, que comporta presentar un estudi ambiental preliminar». Sense aquest tràmit, sostenen, seria impossible aprovar la tramitació del traçat entre Terrassa i Granollers. La CCQC creu també que «les dificultats en la construcció del tram central demostren l'elevat cost ambiental i econòmic de la infraestructura ja que travessa una orografia complicada i d'elevat interès ambiental». Tot i això, Blanco va garantir que és una obra prioritària i que el finançament no perilla.
Uns 400.000 euros per a la passarel·la de Can Gonteres
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, va signar ahir un protocol pel qual el Ministeri de Foment es compromet a redactar, adjudicar i executar les obres d'una passarel·la per a vianants al pont de Can Gonteres que passa per sobre del quart cinturó. L'import d'aquest conveni és d'uns 400.000 euros, però no s'inclou cap termini per dur-lo a terme. L'Ajuntament té previst convocar una reunió a l'octubre amb els veïns del barri per fer seguiment d'aquest protocol. Així mateix, l'alcaldessa de Viladecavalls, Regina Parellada, també va signar un altre protocol, pel qual Foment aportarà fins a un màxim de 900.000 euros per urbanitzar les plataformes que cobreixen el quart cinturó en el seu tram pel barri de Can Trias. Parellada va reclamar a Blanco que la cobertura de les lloses es faci amb «la màxima celeritat possible». L'alcaldessa de Viladecavalls va reclamar que s'acceleri la construcció de les dues rotondes d'enllaç amb la C-58 a Can Trias, que serveixi per descongestionar el trànsit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Quart Cinturó
Ahir vaig estrenar el petit tram de Quart Cinturó que exerceix de "ronda" de Terrassa. La veritat és que de moment la utilitat que té és pràcticament nul·la. En primer lloc, per agafar-lo des de la carretera de Matadepera s'ha de passar per una mena d'avinguda nova, que passa pel costat de les obres de Can Roca de FGC i que després d'una rotonda s'inicia de cop l'autopista. Està limitada a 80 km/h, no sé si tot el Quart Cinturó serà a aquesta velocitat suposo que sí. Hi ha un enllaç amb la carretera de Rellinars i després de passar pel cobriment artificial de Can Trias (i sota les vies de la línia Barcelona-Manresa) s'acaba de cop la nova autopista amb una rotonda que enllaça amb la carretera B-120 (Terrassa-Viladecavalls antiga, per Can Mir). Per agafar la C-16 des d'allà s'han de fer moltes voltes ja que els rètols indicadors no queden gaire clars i a més et porten cap a la C-58 a la que només pots accedir cap a Terrassa. Per anar direcció Manresa has de canviar de sentit a Can Trias. L'enllaç amb la C-16 tot just s'està construint i encara li queda bastant, que serà el moment en què la B-40 sí que podrà exercir de ronda terrassenca, de moment poca utilitat té la veritat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Quart Cinturó
Hola,
Supongo que hablas de esta noticia:
http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/189C ... 062904.pdf
La verdad es que pasarán 100 años antes de que a este ritmo se vea nada sobre el tapete, pero bueno, algo es algo, sobretodo que nadie trate de eliminar la peligrosísima carretera de curvas que hay entre Terrassa y Martorell, ni mediante la B-40 tardando en construirla todo lo que se pueda, ni mediante ferrocarril de cercanías construyendo la línea orbital como se debe y haciéndola pasar por Martorell-Central. Lamentable que en cualquier sitio tarden de 2 a 3 años en hacer tramos de 20 a 30 km y aquí un simple tramito que además tendría que ser un túnel y listos, cosa que con las máquinas está hecho en un momento, tardaremos años y años en verlo realizado. Lo de proponer una línea de cercanías orbital entre Terrassa y Martorell y que no entre por Martorell Central ya es de premio.
Saludos,
Sergio
Supongo que hablas de esta noticia:
http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/189C ... 062904.pdf
La verdad es que pasarán 100 años antes de que a este ritmo se vea nada sobre el tapete, pero bueno, algo es algo, sobretodo que nadie trate de eliminar la peligrosísima carretera de curvas que hay entre Terrassa y Martorell, ni mediante la B-40 tardando en construirla todo lo que se pueda, ni mediante ferrocarril de cercanías construyendo la línea orbital como se debe y haciéndola pasar por Martorell-Central. Lamentable que en cualquier sitio tarden de 2 a 3 años en hacer tramos de 20 a 30 km y aquí un simple tramito que además tendría que ser un túnel y listos, cosa que con las máquinas está hecho en un momento, tardaremos años y años en verlo realizado. Lo de proponer una línea de cercanías orbital entre Terrassa y Martorell y que no entre por Martorell Central ya es de premio.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Quart Cinturó
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 9976.shtml
Foment dibuixa el quart cinturó fins a Granollers com una autovia
BARCELONA
Ja està. El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) publicarà avui l'obertura del tràmit d'exposició pública del tram de carretera de què probablement s'ha parlat més durant els últims anys: el quart cinturó. El Ministeri de Foment ja ha decidit per on vol que passi el recorregut entre Terrassa (Vallès Occidental) i Granollers (Vallès Oriental). Però el més important de tot és que ha posat negre sobre blanc quin tipus de carretera vol: una autovia.
No és una consideració intranscendent perquè de les característiques d'aquesta B-40 neixen precisament les dissensions al si del Govern. Foment vol que els 34,7 quilòmetres que queden per construir segueixin el model dels trams inaugurats recentment entre Abrera i Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) i entre Viladecavalls i Terrassa (Vallès Occidental). És a dir, una calçada d'entre dos i tres carrils per sentit.
Aquest disseny és precisament el que havien volgut evitar les dues forces minoritàries del tripartit, ERC i ICV-EUiA, que van accedir a fer la via (en la llarga negociació del pacte nacional d'infraestructures) però sempre que tingués un caràcter únicament de connexió entre municipis. Va ser llavors que se la va rebatejar com a Ronda del Vallès. Però l'estudi informatiu que surt a la llum preveu una carretera per circular a 100 quilòmetres per hora.
30 DIES PER AL·LEGAR / El BOE dóna el tret de sortida a un estudi informatiu llargament esperat, tenint en compte que la seva redacció es va adjudicar el desembre del 2003 i s'hauria d'haver acabat el març del 2005. Però sí que es compleix d'aquesta manera l'últim compromís del ministre de Foment, José Blanco, de fer que aquest tràmit vegi la llum abans de finals de juliol. Amb tot, segons consta en la documentació, només hi haurà 30 dies hàbils per presentar-hi al·legacions.
Això situa el calendari amb el límit a començaments de setembre, cosa que dificultarà enormement la feina d'ajuntaments, associacions proteccionistes i particulars. La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques també donarà la seva opinió. Tal com ja es va anunciar al seu dia, el departament que dirigeix Joaquim Nadal estava pendent que Foment mogués fitxa per formular les al·legacions pertinents.
CALENDARI OBERT / No obstant, segons ha pogut saber aquest diari, el disseny d'aquest tram controvertit no difereix gaire de l'alternativa preferida per Política Territorial (al mapa que il·lustra aquesta informació, en vermell). Es desterra definitivament el recorregut més allunyat de Granollers (en blau) que al seu dia va proposar Foment, de la mateixa manera que també queden guardats en un calaix els plantejats per ERC i ICV-EUiA (en verd i groc).
El desbloqueig en la tramitació de la B-40 es produeix una setmana després que el ministre Blanco anunciés la retallada en les infraestructures, que en el cas de Catalunya ha suposat la rescissió de cinc contractes i el retard en 23 obres d'entre un i quatre anys. L'anunci d'una inversió que té una licitació inicial que arriba als 400 milions d'euros per a 35 quilòmetres serviria per fer callar les crítiques, malgrat que el calendari d'aquesta via encara no estigui del tot definit. Però l'estudi informatiu ja ho està.
Foment dibuixa el quart cinturó fins a Granollers com una autovia
- El nou recorregut és molt similar a l'alternativa plantejada per la Conselleria de Política Territorial
- El traçat que falta de la B-40 surt a exposició pública amb un pressupost inicial de 400 milions d'euros
BARCELONA
Ja està. El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) publicarà avui l'obertura del tràmit d'exposició pública del tram de carretera de què probablement s'ha parlat més durant els últims anys: el quart cinturó. El Ministeri de Foment ja ha decidit per on vol que passi el recorregut entre Terrassa (Vallès Occidental) i Granollers (Vallès Oriental). Però el més important de tot és que ha posat negre sobre blanc quin tipus de carretera vol: una autovia.
No és una consideració intranscendent perquè de les característiques d'aquesta B-40 neixen precisament les dissensions al si del Govern. Foment vol que els 34,7 quilòmetres que queden per construir segueixin el model dels trams inaugurats recentment entre Abrera i Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) i entre Viladecavalls i Terrassa (Vallès Occidental). És a dir, una calçada d'entre dos i tres carrils per sentit.
Aquest disseny és precisament el que havien volgut evitar les dues forces minoritàries del tripartit, ERC i ICV-EUiA, que van accedir a fer la via (en la llarga negociació del pacte nacional d'infraestructures) però sempre que tingués un caràcter únicament de connexió entre municipis. Va ser llavors que se la va rebatejar com a Ronda del Vallès. Però l'estudi informatiu que surt a la llum preveu una carretera per circular a 100 quilòmetres per hora.
30 DIES PER AL·LEGAR / El BOE dóna el tret de sortida a un estudi informatiu llargament esperat, tenint en compte que la seva redacció es va adjudicar el desembre del 2003 i s'hauria d'haver acabat el març del 2005. Però sí que es compleix d'aquesta manera l'últim compromís del ministre de Foment, José Blanco, de fer que aquest tràmit vegi la llum abans de finals de juliol. Amb tot, segons consta en la documentació, només hi haurà 30 dies hàbils per presentar-hi al·legacions.
Això situa el calendari amb el límit a començaments de setembre, cosa que dificultarà enormement la feina d'ajuntaments, associacions proteccionistes i particulars. La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques també donarà la seva opinió. Tal com ja es va anunciar al seu dia, el departament que dirigeix Joaquim Nadal estava pendent que Foment mogués fitxa per formular les al·legacions pertinents.
CALENDARI OBERT / No obstant, segons ha pogut saber aquest diari, el disseny d'aquest tram controvertit no difereix gaire de l'alternativa preferida per Política Territorial (al mapa que il·lustra aquesta informació, en vermell). Es desterra definitivament el recorregut més allunyat de Granollers (en blau) que al seu dia va proposar Foment, de la mateixa manera que també queden guardats en un calaix els plantejats per ERC i ICV-EUiA (en verd i groc).
El desbloqueig en la tramitació de la B-40 es produeix una setmana després que el ministre Blanco anunciés la retallada en les infraestructures, que en el cas de Catalunya ha suposat la rescissió de cinc contractes i el retard en 23 obres d'entre un i quatre anys. L'anunci d'una inversió que té una licitació inicial que arriba als 400 milions d'euros per a 35 quilòmetres serviria per fer callar les crítiques, malgrat que el calendari d'aquesta via encara no estigui del tot definit. Però l'estudi informatiu ja ho està.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Quart Cinturó
Trobo que és un recorregut força il·lògic a partir de l'alçada de Lliçà d'Amunt fins a Granollers: s'hi fa una volta massa gran que fa perdre temps innecessari.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llums i ombres del projecte
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... ismes.html
Foment imposa el Quart Cinturó sense eufemismes
Publica l'estudi del tram de Terrassa a Granollers un dia abans de vacances, amb l'autovia volguda pel PSC i que satisfà CiU
ERC i ICV en critiquen el fons, les formes i volen més temps per fer-hi al·legacions
31/07/10 02:00 - SABADELL - Emili Agulló
L'últim dia laborable del mes de juliol –com tres anys enrere quan es van posar a subhasta les obres del primer tram– i l'endemà del que possiblement ha estat l'últim ple de la segona legislatura tripartida al Parlament. Va ser, ahir, la data escollida pel Ministeri de Foment per sotmetre a informació pública l'estudi de traçats del polèmic tram del quart cinturó entre Terrassa i Granollers, passant per Sabadell.
Després de set anys en què el PSC ha mantingut tensos equilibris amb ERC i ICV-EUiA sobre el model de la infraestructura, en què s'ha encunyat la denominació eufemística de ronda del Vallès per remarcar-ne el caràcter de via local, i en què els socis del tripartit van acabar pactant tres propostes de traçat diferenciades dins del pla territorial metropolità (PTMB), el model escollit pel ministeri deixa clar que aposta per una “autovia” que permetrà “canalitzar el trànsit de llarg recorregut entre Abrera i Granollers”. Farà 34,7 km de longitud, amb dues calçades de doble carril, i es dissenyarà per a velocitats de circulació de 100 km/h, tot plegat amb un pressupost de 387 milions d'euros.
De 13 alternatives, l'escollida en l'estudi informatiu té un traçat molt similar al dibuixat per l'enginyer Manuel Herce el 2006, paral·lel a la primera proposta de Foment però resseguint una línia més meridional.
Era la traça preferida pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), que també convenceria CiU si s'hi afegeix un tercer carril perquè doni cabuda als trànsits local i de llarga distància. El diputat convergent Josep Rull hi va afegir que l'alternativa de Foment “és una molt bona base, però requereix un consens”, en referència a la manca de suport dels dos socis menors del PSC al tripartit. I va oferir al conseller, Joaquim Nadal, pactar les al·legacions del DPTOP per “blindar els elements essencials de la infraestructura”.
Disgust d'ERC i ICV-EUiA
El grup d'ERC al Parlament i el candidat d'ICV-EUiA a la Generalitat, Joan Herrera, per contra, van criticar el fons i les formes de l'anunci. La portaveu republicana, Anna Simó, va avançar que continuaran defensant en les seves al·legacions “el traçat alternatiu seguint el corredor de la carretera C-155”, amb un menor impacte ambiental. I Herrera va lamentar que “no s'ajusta al que estableix el Pla Territorial i el Pacte Nacional d'Infraestructures”, a un disseny de ronda periurbana “i no d'autopista d'alta capacitat”.
Els dos partits, igual que altres instàncies, com l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, i altres consistoris, van demanar ahir al ministeri que prorrogui el període d'al·legacions fins a l'1 d'octubre, una pròrroga “necessària per complir adequadament amb el deure de publicitat d'un projecte tan important com el Quart Cinturó”, va apuntar Bustos. Des de CiU, Rull també va sol·licitar “una pròrroga tècnica de legitimació democràtica” per teixir consensos més enllà de l'agost.
“Trampes”, pels opositors
La Campanya contra el Quart Cinturó (CCQC), la plataforma que des de fa 18 anys aplega dos centenars d'entitats contràries a la infraestructura, també va carregar contra el procés d'informació pública, ja que alguns ajuntaments afectats no van rebre la documentació, amb més de 2.800 pàgines, fins passat el migdia. També qualifiquen de “trampa” la publicació sense que s'hagi completat la tramitació dels estudis ambientals, i denuncien que s'ha utilitzat “el subterfugi legal de la convalidació del tràmit realitzat l'any 2004”, tot i que segons la normativa els estudis ambientals no tenen validesa passats dos anys de la seva aprovació.
De fet, el Ministeri de Medi Ambient va iniciar a mitjans de juny la reavaluació de l'impacte de l'autovia, un fet pel qual no descarten presentar un recurs administratiu i fins i tot arribar a la via judicial per impugnar la tramitació de l'estudi.
LA DATA
2.9.2010
Finalitza, sobre el paper, el període per remetre a Foment les al·legacions a l'estudi informatiu.
LA XIFRA
10
sortides planteja el traçat de la B-40 des de Terrassa fins a enllaçar amb l'AP-7 i la C-60 a la Roca del Vallès.
Un nou estudi d'autovia, deu dies després de desar cinc obres al calaix
EMILI AGULLÓ
Sobta que Foment, deu dies després d'anunciar la paralització de cinc trams d'autovia a Catalunya, publiqui l'estudi informatiu d'una obra que acumula un retard de diverses dècades, i pressupostada en 387 milions. El gest, però, satisfà la promesa feta pel ministre en inaugurar els dos primers trams a Terrassa. El traçat s'ha conegut el penúltim dia de juliol, tot i que els plànols de l'estudi són de novembre del 2009.
Lectura electoral
Els opositors a l'obra titllen de “boicot” a la participació ciutadana el fet d'haver de preparar les al·legacions a l'agost, amb advocats, tècnics i regidors de vacances. També hi veuen una “estratègia electoralista” del PSC i el PSOE per frenar la crítica de CiU pel retard del projecte.
Pressupost dubtós
Sorprèn també que els 12 quilòmetres entre Abrera i Terrassa hagin de costar gairebé igual que els 35 fins a Granollers. En el projecte, els desmunts i els talussos guanyen la partida als túnels, que en reduirien l'impacte ambiental. Però el cert és que, malgrat la publicació de l'estudi, partidaris i detractors coincideixen que es trigarà temps a veure feta la B-40.
Foment imposa el Quart Cinturó sense eufemismes
Publica l'estudi del tram de Terrassa a Granollers un dia abans de vacances, amb l'autovia volguda pel PSC i que satisfà CiU
ERC i ICV en critiquen el fons, les formes i volen més temps per fer-hi al·legacions
31/07/10 02:00 - SABADELL - Emili Agulló
L'últim dia laborable del mes de juliol –com tres anys enrere quan es van posar a subhasta les obres del primer tram– i l'endemà del que possiblement ha estat l'últim ple de la segona legislatura tripartida al Parlament. Va ser, ahir, la data escollida pel Ministeri de Foment per sotmetre a informació pública l'estudi de traçats del polèmic tram del quart cinturó entre Terrassa i Granollers, passant per Sabadell.
Després de set anys en què el PSC ha mantingut tensos equilibris amb ERC i ICV-EUiA sobre el model de la infraestructura, en què s'ha encunyat la denominació eufemística de ronda del Vallès per remarcar-ne el caràcter de via local, i en què els socis del tripartit van acabar pactant tres propostes de traçat diferenciades dins del pla territorial metropolità (PTMB), el model escollit pel ministeri deixa clar que aposta per una “autovia” que permetrà “canalitzar el trànsit de llarg recorregut entre Abrera i Granollers”. Farà 34,7 km de longitud, amb dues calçades de doble carril, i es dissenyarà per a velocitats de circulació de 100 km/h, tot plegat amb un pressupost de 387 milions d'euros.
De 13 alternatives, l'escollida en l'estudi informatiu té un traçat molt similar al dibuixat per l'enginyer Manuel Herce el 2006, paral·lel a la primera proposta de Foment però resseguint una línia més meridional.
Era la traça preferida pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), que també convenceria CiU si s'hi afegeix un tercer carril perquè doni cabuda als trànsits local i de llarga distància. El diputat convergent Josep Rull hi va afegir que l'alternativa de Foment “és una molt bona base, però requereix un consens”, en referència a la manca de suport dels dos socis menors del PSC al tripartit. I va oferir al conseller, Joaquim Nadal, pactar les al·legacions del DPTOP per “blindar els elements essencials de la infraestructura”.
Disgust d'ERC i ICV-EUiA
El grup d'ERC al Parlament i el candidat d'ICV-EUiA a la Generalitat, Joan Herrera, per contra, van criticar el fons i les formes de l'anunci. La portaveu republicana, Anna Simó, va avançar que continuaran defensant en les seves al·legacions “el traçat alternatiu seguint el corredor de la carretera C-155”, amb un menor impacte ambiental. I Herrera va lamentar que “no s'ajusta al que estableix el Pla Territorial i el Pacte Nacional d'Infraestructures”, a un disseny de ronda periurbana “i no d'autopista d'alta capacitat”.
Els dos partits, igual que altres instàncies, com l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, i altres consistoris, van demanar ahir al ministeri que prorrogui el període d'al·legacions fins a l'1 d'octubre, una pròrroga “necessària per complir adequadament amb el deure de publicitat d'un projecte tan important com el Quart Cinturó”, va apuntar Bustos. Des de CiU, Rull també va sol·licitar “una pròrroga tècnica de legitimació democràtica” per teixir consensos més enllà de l'agost.
“Trampes”, pels opositors
La Campanya contra el Quart Cinturó (CCQC), la plataforma que des de fa 18 anys aplega dos centenars d'entitats contràries a la infraestructura, també va carregar contra el procés d'informació pública, ja que alguns ajuntaments afectats no van rebre la documentació, amb més de 2.800 pàgines, fins passat el migdia. També qualifiquen de “trampa” la publicació sense que s'hagi completat la tramitació dels estudis ambientals, i denuncien que s'ha utilitzat “el subterfugi legal de la convalidació del tràmit realitzat l'any 2004”, tot i que segons la normativa els estudis ambientals no tenen validesa passats dos anys de la seva aprovació.
De fet, el Ministeri de Medi Ambient va iniciar a mitjans de juny la reavaluació de l'impacte de l'autovia, un fet pel qual no descarten presentar un recurs administratiu i fins i tot arribar a la via judicial per impugnar la tramitació de l'estudi.
LA DATA
2.9.2010
Finalitza, sobre el paper, el període per remetre a Foment les al·legacions a l'estudi informatiu.
LA XIFRA
10
sortides planteja el traçat de la B-40 des de Terrassa fins a enllaçar amb l'AP-7 i la C-60 a la Roca del Vallès.
Un nou estudi d'autovia, deu dies després de desar cinc obres al calaix
EMILI AGULLÓ
Sobta que Foment, deu dies després d'anunciar la paralització de cinc trams d'autovia a Catalunya, publiqui l'estudi informatiu d'una obra que acumula un retard de diverses dècades, i pressupostada en 387 milions. El gest, però, satisfà la promesa feta pel ministre en inaugurar els dos primers trams a Terrassa. El traçat s'ha conegut el penúltim dia de juliol, tot i que els plànols de l'estudi són de novembre del 2009.
Lectura electoral
Els opositors a l'obra titllen de “boicot” a la participació ciutadana el fet d'haver de preparar les al·legacions a l'agost, amb advocats, tècnics i regidors de vacances. També hi veuen una “estratègia electoralista” del PSC i el PSOE per frenar la crítica de CiU pel retard del projecte.
Pressupost dubtós
Sorprèn també que els 12 quilòmetres entre Abrera i Terrassa hagin de costar gairebé igual que els 35 fins a Granollers. En el projecte, els desmunts i els talussos guanyen la partida als túnels, que en reduirien l'impacte ambiental. Però el cert és que, malgrat la publicació de l'estudi, partidaris i detractors coincideixen que es trigarà temps a veure feta la B-40.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enquesta de Foment qüestiona tram Abrera-Terrassa
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... brera.html
L'enquesta de Foment sobre la B-40 nega la conveniència del tram Terrassa-Abrera
Cap dels 45.000 sondejats viatjava entre els dos municipis
Els contraris al quart cinturó s'aferren a la “baixa solvència” de l'estudi informatiu per fer-hi al·legacions
01/10/10 02:00 - SABADELL - Emili Agulló
L'enquesta de mobilitat encarregada pel Ministeri de Foment per justificar la necessitat del tram de quart cinturó entre Terrassa i Granollers refutaria la conveniència del traçat en obres –i semiparalitzat– entre Terrassa i Abrera. Cap de les 45.000 persones enquestades –majoritàriament en els peatges de l'AP-7 de la Roca i Martorell– es desplaçava entre les dues poblacions i, per contra, el 93,5% dels participants anaven o tornaven de Barcelona i les poblacions metropolitanes. Segons l'enquesta, la demanda de mobilitat entre Castellar i Sabadell també és nul·la i només 375 conductors dels 45.000 feien trajectes entre Sabadell i Terrassa.
Les dades les van fer públiques ahir a la tarda representants de la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), que ha inclòs aquesta enquesta entre els “forats” i la “baixa solvència tècnica de tot l'estudi informatiu”. Els resultats del sondeig han donat arguments a la plataforma per reclamar un pla director de la mobilitat vallesana previ al disseny de noves infraestructures. El portaveu, Toni Altaió, va apuntar que les seves al·legacions al traçat aniran en aquesta direcció, a més de la batalla contra la convalidació de la informació ambiental caducada, un tràmit contra el qual ja van recórrer fa tres setmanes i que portaran als jutjats al desembre si el ministeri no rectifica. Volen que es respecti el nou marc legal d'ordenació paisatgística, d'emissions contaminants i el recent planejament metropolità; i insisteixen, a banda de l'impacte ecològic de l'autovia, que la relació entre el cost i el benefici ja és força discreta amb l'actual pressupost, de 387 milions, i que troben “infravalorat” perquè calculen que el cost real podria tendir cap als 1.000 milions.
L'enquesta de Foment sobre la B-40 nega la conveniència del tram Terrassa-Abrera
Cap dels 45.000 sondejats viatjava entre els dos municipis
Els contraris al quart cinturó s'aferren a la “baixa solvència” de l'estudi informatiu per fer-hi al·legacions
01/10/10 02:00 - SABADELL - Emili Agulló
L'enquesta de mobilitat encarregada pel Ministeri de Foment per justificar la necessitat del tram de quart cinturó entre Terrassa i Granollers refutaria la conveniència del traçat en obres –i semiparalitzat– entre Terrassa i Abrera. Cap de les 45.000 persones enquestades –majoritàriament en els peatges de l'AP-7 de la Roca i Martorell– es desplaçava entre les dues poblacions i, per contra, el 93,5% dels participants anaven o tornaven de Barcelona i les poblacions metropolitanes. Segons l'enquesta, la demanda de mobilitat entre Castellar i Sabadell també és nul·la i només 375 conductors dels 45.000 feien trajectes entre Sabadell i Terrassa.
Les dades les van fer públiques ahir a la tarda representants de la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), que ha inclòs aquesta enquesta entre els “forats” i la “baixa solvència tècnica de tot l'estudi informatiu”. Els resultats del sondeig han donat arguments a la plataforma per reclamar un pla director de la mobilitat vallesana previ al disseny de noves infraestructures. El portaveu, Toni Altaió, va apuntar que les seves al·legacions al traçat aniran en aquesta direcció, a més de la batalla contra la convalidació de la informació ambiental caducada, un tràmit contra el qual ja van recórrer fa tres setmanes i que portaran als jutjats al desembre si el ministeri no rectifica. Volen que es respecti el nou marc legal d'ordenació paisatgística, d'emissions contaminants i el recent planejament metropolità; i insisteixen, a banda de l'impacte ecològic de l'autovia, que la relació entre el cost i el benefici ja és força discreta amb l'actual pressupost, de 387 milions, i que troben “infravalorat” perquè calculen que el cost real podria tendir cap als 1.000 milions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Enquesta de Foment qüestiona tram Abrera-Terrassa
La veritat és que, per anar d'Abrera a Terrassa, o de Castellar a Sabadell, no és molt normal passar pels peatges de la Roca o de Martorell.Cap de les 45.000 persones enquestades –majoritàriament en els peatges de l'AP-7 de la Roca i Martorell– es desplaçava entre les dues poblacions [Abrera i Terrassa] i, per contra, el 93,5% dels participants anaven o tornaven de Barcelona i les poblacions metropolitanes. Segons l'enquesta, la demanda de mobilitat entre Castellar i Sabadell també és nul·la i només 375 conductors dels 45.000 feien trajectes entre Sabadell i Terrassa.
O hi ha algun error, o ens volen prendre el pèl.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aberració
La veritat és que és tan absurd que sembla irreal. Però al mateix temps, els mitjans i altres òrgans que intenten crear opinió ens tenen acostumats a aberracions tan grosses.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Quart Cinturó
Actualment es nul·la la circul·lació de cotxes entre Abrera i Terrassa basicament perque no existeix una connexió correcta entre abdues ciutats. El que no te sentit es tenir una autovia per trams, infrautilitzats com es el cas ara mateix. La B-40 a Abrera es una via purament local, poc utilitzada primerament per la mala senyalització -venint de Barcelona per la A-2 no trobes cap indicador que marqui la B-40 fins que et trobes a la mateixa sortida d'Abrera, Esparreguera B-40, ni tant sols... el portic previ que indica la sortida cap a Manresa per la C-55 i la continuïtat de l'A2 cap a Igualada-Lleida no fa menció, i aquest es troba a menys de 250m de la sortida; venint de Lleida tres quarts del mateix, passat Esparreguera i quan et trobes a la sortida tens el retolet-. Abans de continuar amb rondes dels vallesos i sucedanis varis com plantejen els verds, hem de tenir una via connectada. Si us plau, acabem la feina començada i despres ja ens posarem per més feina, donat que no som ni capaços d'acabar el que tenim començat. Llavors, quan la famosa unió entre ambdos punts estigui en marxa, parlarem de la quantitat de fluxe que pasa per aquest punt i de l'esponjament d'altres vies com la B-30.
Ah, i si us plau, als senyors d'ERC i els Verds, fem el favor de deixar-nos de tonteries que si autovia no, que si ronda si... perque despres passa el que passa.. que per no voler no tenim i despres plorem. Quina millora te tenir una autovia de 2 carrils a 100km/h o menys com ells proposen, que tenir una autovia de 3 carrils a 120. No ho entenc... Despres clar... ens passa que tenim vials... que no son ni carreteres nacionals/comarcals... ni autovies...
Ah, i si us plau, als senyors d'ERC i els Verds, fem el favor de deixar-nos de tonteries que si autovia no, que si ronda si... perque despres passa el que passa.. que per no voler no tenim i despres plorem. Quina millora te tenir una autovia de 2 carrils a 100km/h o menys com ells proposen, que tenir una autovia de 3 carrils a 120. No ho entenc... Despres clar... ens passa que tenim vials... que no son ni carreteres nacionals/comarcals... ni autovies...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Quart Cinturó
Aquest matí m'ha semblat escoltar a la ràdio que reprenen les obres al tram Olesa-Viladecavalls. Aniria en el mateix paquet que el desdoblament de la R3 fins a Vic, el tren a l'Aeroport del Prat i els accessos ferroviaris al Port de Barcelona. També han parlat de prohibir els camions a la N-240 i N-340 a l'estil de la N-II gironina i que l'enllaç entre la B-30 i la A-2 a Castellbisbal estarà en servei aquest estiu de 2015. Benvolgut any electoral...
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Quart Cinturó
Veure el vídeo de la notícia:TV3 wrote:Foment anuncia que reprendrà les obres del Quart Cinturó entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls
L'anomenada "ronda del Vallès", que des del 2011 s'ha intentat reiniciar dues vegades, es reactivaria immediatament
http://www.ccma.cat/324/Foment-anuncia- ... a/2644337/
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Quart Cinturó
Si, segur.
Tota la credibilitat del mon, tenint en compte que hi ha eleccions municipals, autonòmiques i generals.
Que a més diuen que començaran el 2016....
Una altre ensarronada més al sac.
Tota la credibilitat del mon, tenint en compte que hi ha eleccions municipals, autonòmiques i generals.
Que a més diuen que començaran el 2016....
Una altre ensarronada més al sac.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Quart Cinturó
Podrían aprovechar la obra para hacer pasar el tren...
Sueños húmedos aparte, este tramo vendría de perlas para mejorar la conexión del Vallès con Martorell y la región del Anoia. Los buses Terrassa-Martorell y Terrassa-Olesa son muy lentos, hacen recorridos por carreteras de montaña.
Sueños húmedos aparte, este tramo vendría de perlas para mejorar la conexión del Vallès con Martorell y la región del Anoia. Los buses Terrassa-Martorell y Terrassa-Olesa son muy lentos, hacen recorridos por carreteras de montaña.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Quart Cinturó
El problema, más que lentos, es que es un servicio escaso no, lo siguiente. El Terrassa-Martorell por el 4º cinturón no ganaría mucho, el de Olesa posiblemente sí.Don Ramón wrote:Sueños húmedos aparte, este tramo vendría de perlas para mejorar la conexión del Vallès con Martorell y la región del Anoia. Los buses Terrassa-Martorell y Terrassa-Olesa son muy lentos, hacen recorridos por carreteras de montaña.
Re: Quart Cinturó
Bon dia a tothom
Avui baixant cap a la feina m'he trobat que ens han desviat venint per la C-58 a l'alçada de Viladecavalls, havent de passar per l'enllaç d'aquesta població amb la C-16 (evitant de passar per l'enllaç de Terrassa oest). Estaven fent obres, algú sap si han représ ja les obres per fer l'enllaç C-58/B-40/C-16?
Gràcies.
Avui baixant cap a la feina m'he trobat que ens han desviat venint per la C-58 a l'alçada de Viladecavalls, havent de passar per l'enllaç d'aquesta població amb la C-16 (evitant de passar per l'enllaç de Terrassa oest). Estaven fent obres, algú sap si han représ ja les obres per fer l'enllaç C-58/B-40/C-16?
Gràcies.